I Öckerö kommun bor cirka 13 000 invånare och kommunen som arbetsgivare har cirka 1100 anställda. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av tio bebodda öar. Öckerö kommuns vision handlar om att vara en levande skärgårdskommun; med en hållbar utveckling, närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Öckerö kommun har goda resultat inom bland annat företagsklimat och som bostadsort. Goda arbetsmöjligheter i både kommun och näringsliv, ett rikt fritidsliv, trygghet och bra resultat i verksamheterna bidrar till att Öckerö kommun är en bra plats att leva och bo på. Vill du bli en av oss? Här på Solhöjden Södra Enhet A-D bor det åtta personer per enhet, att det är små enheter gör att personalen har möjlighet att fånga upp varje hyresgäst varje dag. Solhöjden är en plats där vi samarbetar för dem vi är till för. Våra lokaler är moderna och ändamålsenliga, vi har en stor innegård och en fantastisk utsikt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och stimulerande arbete där du får hjälpa våra hyresgäster med alla vanligt förekommande sysslor i vardagen såsom t.ex. personlig hygien, medicin, träning, matlagning och städning. Arbetet innebär också kontakter med anhöriga. Ditt uppdrag är att tillsammans med dina kollegor arbeta personcentrerat utifrån våra hyresgästers individuella förutsättningar och behov. Kvalifikationer: Vi söker dig som har god social förmåga och som tycker om att samarbeta med andra människor. Du måste vara bra på att hantera och avläsa olika situationer och agera på ett ansvarsfullt och självständigtsätt inom ramen för vårt politiska uppdrag och socialtjänstlagens intentioner. Vi värdesätter engagemang och delaktighet som på ett konstruktivt sätt bidrar till att förbättra verksamheten. Du skall arbeta utifrån ett salutogent synsätt. Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Flexibilitet, positiv inställning, god initiativförmåga liksom förmåga till helhetssyn är ett krav. Särskilt stor vikt kommer att läggas på dokumenterat goda referenser samt personlig lämplighet. För den som erbjuds anställning krävs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Det kan ta några veckor att få utdraget, så ansök gärna om det i god tid. Du ansöker om utdraget via länken:https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/) ÖvrigtIntervjuer kommer att hållas löpande under annonstiden.Öckerö kommun har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagtid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Vi ser även att du har ett genuint intresse för att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har en förmåga att också hantera de mer pressade situationerna som kan uppstå. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Österåker. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete och är redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser också att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Österåker. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Österåkers kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo- klicka här.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på kvällstid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska Du har även ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. Vi ser också att en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har också förmågan att hantera de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på kvällstid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder kvällsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Kvällsschema: kl. 16:00 - ca 22:00. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer utgå från vårt kontor i Österåker, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
ARBETSUPPGIFTER Vi söker engagerade sommarjobbare till omsorgen! Vill du göra en viktig insats och samtidigt få värdefull erfarenhet? Hos oss får du möjlighet att arbeta med att skapa en trygg och meningsfull vardag för äldre eller personer med funktionsnedsättning. Du som söker denna tjänst ska kunna jobba minst sex sammanhängande veckor på schema under sommaren, mellan veckorna 23-35. Vi ser positivt på, om du som söker till oss, även vill/kan arbeta som timvikarie hos oss under våren. Våra verksamheter inom vård och omsorg är igång dygnet runt, alla dagar i veckan, så det finns möjlighet att arbeta dag, kväll, natt och helg. En bra chans att kombinera arbete med lediga dagar där du kan njuta av sommaren! Ditt uppdrag är att tillsammans med övriga medarbetare ge god vård och omsorg samt stöd till våra Brukare. Du är behjälplig med exempelvis olika serviceinsatser, personlig omvårdnad, måltidsituationer m.m. Du är med och genomför aktiviteter med våra brukare för att öka deras livskvalité. Din insats är viktig och gör skillnad för individen. Du tillför ett värde i vardagen för någon annan och hjälper dem med olika insatser. Du kommer arbeta som vikarie inom något av våra områden: Säbo (äldreboende), Ordbo (hemtjänst), LSS (personlig assistans, daglig verksamhet eller gruppbostäder). Ordbo (hemtjänst) Du besöker och hjälper äldre personer som bor i egen bostad att klara av vardagen. Här får du vara ute och röra på dig mycket och får både omväxlande och händelserika arbetsdagar. Du jobbar både självständigt och tillsammans med stöttande kollegor. Säbo (äldreboende) På våra äldreboenden hjälper du de boende med deras behov av vård och stöd i vardagen. Tillsammans med kollegor i olika roller utgör ni ett team som arbetar för att skapa fina dagar och en varm, trygg och glädjerik tillvaro för de som bor här. LSS (personlig assistans, daglig verksamhet eller gruppbostäder). Här får du stötta personer i alla åldrar med fysisk eller psykisk funktionsvariation genom att arbeta på gruppbostad, i bostad med särskild service och personlig assistans inom LSS. KVALIFIKATIONER - Du som söker denna tjänst ska kunna jobba minst sex sammanhängande veckor på schema under sommaren, mellan veckorna 23-35. - Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där bemötande, personlig mognad, engagemang för målgruppen och flexibilitet är viktiga egenskaper. Erfarenhet av arbete inom våra verksamheter är meriterande. - Datavana krävs för dokumentation. - Du måste ha fyllt 18 år. - B-körkort är ett krav för arbete inom Ordbo (hemtjänst) samt inom vissa gruppbostäder och personlig assistans. Du ska även besitta förmågan att kunna cykla. - Utdrag ur belastningsregister är ett krav. Detta ska uppvisas vid en eventuell anställning. Det beställer du hos www.polisen.se (tänk på att det kan ta upp till 14 dagar att få hem det) - Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift (svenska) på minst en grundläggande nivå. Rekrytering kommer att ske löpande. Du blir kontaktad per mejl. Ha koll i din mailbox och skräppost om du får meddelande från oss via Visma. Är du aktuell för intervju kommer du att få alternativa datum för gruppintervju via mejl. Du väljer själv det datum som passar dig och bokar in dig på det. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Hedemora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. ÖVRIGT Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod. Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag. VÄLKOMMEN med Din ansökan!
Jokkmokk är en kommun med siktet på framtiden! Vi är en plats där gemenskap och ansvarstagande står i centrum, där dina kompetenser och idéer kan bli en del till att forma vägen framåt. Om du värdesätter en hög livskvalitet med nära till både natur och gemenskap, erbjuder Jokkmokk ett rikt kulturliv och prisvärda fritidsmöjligheter att uppleva. Välkommen till en kommun som kombinerar driftighet och hjälpsamhet – här kan du vara med och skapa något nytt. Vi söker undersköterskor till Pionjären i Porjus. Vi söker dig som är intresserad av en tillsvidareanställning men vi är också i behov av timvikarier, bland annat för sommarvikariat juni - augusti. Pionjären är ett vård- och omsorgsboende för äldre samt hemtjänst i ordinärt boende. Arbetstiderna omfattar dag-, kvälls- och nattpass, samt helgtjänstgöring. I denna roll ingår även resursturer, vilket innebär att du vid behov arbetar på olika arbetsplatser inom verksamheten, Jokkmokk och Vuollerim. Detta innebär att du bidrar till att säkerställa en god bemanning och hög vårdkvalitet, samtidigt som du får möjlighet att utveckla en bred kompetens inom flera områden. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna som undersköterska/vårdbiträde ingår att ge god livskvalité till våra brukare utifrån individuella behov personcentrerat. Arbetet består i huvudsak av vård- och omvårdnadsarbete men även serviceuppgifter i form av städ och tvätt ingår. Du ska kunna arbeta både självständigt och i samverkan med andra i arbetslaget. Vi använder oss av olika digitala verktyg, så du behöver ha kännedom/kunskap kring hur man använder sig av digital teknik samt vara bekant med att använda dator i dagligt arbete i form av dokumentation. Arbetstiden är flexibel utifrån verksamhetens behov och dina önskemål. Vår verksamhet pågår dygnets alla timmar. KVALIFIKATIONER Undersköterskeutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi söker dig som är en positiv, engagerad och ansvarstagande person med god empatisk förmåga. Goda kunskaper i svenska språket är ett krav, både i tal och skrift, då dokumentation är en del av arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, mognad och samarbetsförmåga. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Lönespannet för tjänsten som undersköterska är mellan 25- 30 000 kr/månad. Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på din erfarenhet och kompetens. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. Dalsbos vård- och omsorgsboende har en psykogeriatrisk inriktning. Boendet arbetar ständigt med att öka kundnöjdheten samt stärka kundens delaktighet. Fokus är att se kundens behov och skapa en meningsfull vardag för var och en. ARBETSUPPGIFTER I arbetet hos oss utgår vi från den enskilde kundens behov och önskemål för att utforma god och nära vård och omsorg. Detta sker i nära samarbete med sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. En dag hos oss innebär vård och omsorgsuppgifter, delegerade insatser och service tillsammans med härliga kollegor. Som undersköterska utför du kvalificerade arbetsuppgifter som ingår i undersköterskearbetet såsom delgivning av läkemedel, insulin och dialys. Vi har digitala lösningar för att registrera våra insatser hos kunder, att signera givna läkemedel och att dokumentera i vårt verksamhetssystem och kvalitetssäkringssystem. Vi använder oss av digitala nycklar för ett säkert och tryggt arbetssätt. Våra digitala lösningar i arbetet innebär att du förväntas kunna använda både dator, mobiltelefon och tillhörande digitala hjälpmedel. KVALIFIKATIONER Vi söker en erfaren undersköterska med utbildning inom vård och omsorg, som har ett särskilt intresse för psykogeriatrik och gärna har vidareutbildat sig inom området. Du arbetar med ett personcentrerat förhållningssätt och tar hänsyn till varje individs unika behov och önskemål. Du är säker i din yrkesroll och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Du har en god förmåga att samarbeta, kommunicera och främja en god arbetsmiljö. Du arbetar evidensbaserat, metodiskt och med en utvecklingsinriktad inställning, och du är van vid att anpassa ditt arbetssätt efter patientens behov. Som kollega bidrar du till en god arbetsmiljö, tar ansvar, bemöter andra med respekt och har en passion för att arbeta med äldre. Du är engagerad i din egen utveckling och deltar aktivt i förbättringsarbeten för att höja kvaliteten på vårt arbete. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. ARBETSUPPGIFTER Karlskrona kommuns äldreförvaltning söker dig som vill ha ett roligt och givande arbete där du får chansen att göra skillnad för andra. Hos oss får du möjligheten att bidra med din kompetens inom området samtidigt som du får chans att utvecklas och skapa nya erfarenheter. Vi arbetar med ett rehabiliterande förhållningssätt utifrån ett tvärprofessionellt team. Med vår breda kompetens arbetar vi förbyggande och kvalitetshöjande med individens behov i centrum. Du arbetar med grundläggande vård och omsorg utifrån ett personcentrerat förhållningssätt. Du arbetar tillsammans med övriga professioner med förebyggande av kvalitetshöjande insatser och med förbättringsarbeten. Vidare arbetar du med grundläggande omvårdnadsarbete där du också utför sjukvårdande arbetsuppgifter på delegering av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal. På Storörens palliativa korttidsverksamhet arbetar vi inriktat på palliativ vård med fokus på symtomlindring, teamarbete, kommunikation och relation samt närståendestöd. Med vår breda kompetens arbetar vi förbyggande och kvalitetshöjande med individens behov i centrum. Vården ska främja välbefinnande, livskvalitet och ge god symtomlindring. Tillsammans med dina kollegor har ni den kompetens och den bredd som krävs för att känna trygghet i ert arbete att kunna möta varierande behov. Du är en viktig resurs i vår verksamhet och förväntas dela med dig av goda kunskaper och erfarenheter till övriga kollegor för att vi tillsammans ska hålla en hög kvalitet i vår verksamhet. KVALIFIKATIONER Utbildad undersköterska. Yrkesbevis ska kunna uppvisas. Datorvana och kunna dokumentera. B-körkort Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kunna tala och skriva god svenska. Erfarenhet av arbete med rehabilitering, äldrepsykiatri och demens är meriterande. Har arbetslivserfarenhet inom äldreomsorg. Vi söker en medarbetare som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du behöver ha förmåga att förändra ditt arbetssätt för att möta nya utmaningar och krav, samt visa flexibilitet i ditt tänkande och agerande för att hantera förändringar effektivt. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och strävar efter gemensamma mål. Det är naturligt för dig att kompromissa samt att dela med dig av information och kunskap. Vi söker dig som är kommunikativ och tydlig. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. Vi söker dig som är serviceinriktad. Du visar genuint intresse för kunder och deras frågeställningar och problem. ÖVRIGT Tillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse. Karlskrona kommun arbetar med heltid som norm och erbjuder därför 100 % i sysselsättningsgrad. Tjänsten har sin placering på Storörens palliativa enhet men du förväntas också kunna samarbeta och arbeta inom övriga verksamheter på Storören och dess samverkansområde. Det är viktigt att du känner dig trygg i rollen som undersköterska då det förekommer ensamarbete. För att komma ifråga för en anställning inom Äldreförvaltningen i Karlskrona kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det är viktigt att korrekt utdrag beställs; Registerutdrag för arbete på HVB-hem och tänk på att beställa utdraget i god tid, då handläggningstiden kan vara ett par veckor. Information om beställning finns här Belastningsregistret - begär utdrag | Polismyndigheten (polisen.se) I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en undersköterska för ett vikariat på Bellevues särskilda boende. Som undersköterska sätter du brukarnas behov och välbefinnande i fokus. Du kommer att ge omvårdnad, service och socialt stöd, samt erbjuda aktiviteter utifrån varje brukares behov och önskemål. Du arbetar nära brukare och anhöriga för att skapa goda relationer. Dina arbetsuppgifter inkluderar dokumentation, upprättande och uppföljning av genomförandeplaner, samt att vara delaktig i utvecklingsarbetet på enheten. Du samarbetar med kollegor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och chef för att ge bästa möjliga vård. KVALIFIKATIONER Nu söker vi dig som är noggrann och stresstålig , samt flexibel och ödmjuk i ditt arbetssätt. Du har en stark teamkänsla och ett genuint intresse för att arbeta med vård och omsorg utifrån individens behov och förutsättningar. Du har alltid ett professionellt förhållningssätt, är lyhörd, ansvarstagande samt serviceinriktad. Vi värdesätter även att du är pedagogisk i ditt bemötande och har en vilja att alltid ge det lilla extra. Du är nyfiken, öppen för att lära dig nya saker och tar gärna initiativ för att utvecklas i ditt arbete. Som krav har vi att du är utbildad undersköterska samt har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom vården samt har arbetat med administrativa uppgifter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet till tjänsterna. Vikariatet sträcker sig fram till 2025-12-21 och är på 85% Vi tillämpar löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan! ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. I Matfors finns tre arbetslag: Matfors 1, Matfors 2 och Natten. Våra omsorgstagare bor både i tätorten och på landsbygden i området, och vi ger dem stöd i deras egna hem. Vi arbetar efter gemensamma spelregler som har tagits fram av personalen. Dessa utgör bland annat grunden för vår goda arbetsmiljö. Hemtjänsten är bemannad dygnet runt. Antalet personal per arbetspass varierar beroende på omfattningen av omsorgsbehoven. Vi som arbetar på Matfors Hemtjänst ansvarar för att de omsorgstagare vi besöker ska känna sig trygga, väl bemötta och få den hjälp och det stöd de behöver. Behovet av hjälp varierar – från enklare praktiska sysslor i hemmet till avancerad och kvalificerad omvårdnad samt hälso- och sjukvårdsinsatser. På Matfors Hemtjänst har vi flera ansvarsområden, med goda möjligheter att utvecklas och ta ansvar – både individuellt och i grupp. Exempel på sådana områden är dokumentation, fast omsorgskontakt samt bemötande av personer med demenssjukdom och psykisk ohälsa. ARBETSUPPGIFTER Målet med vår verksamhet är att erbjuda en god och kvalitetssäkrad äldreomsorg som utgår från individens behov och vilar på den nationella värdegrunden. I rollen som undersköterska bidrar du till att verksamhetens mål uppnås och ansvarar för att arbetsuppgifterna genomförs. Du ger service och omvårdnad utifrån den enskildes individuella beslut, med ett etiskt förhållningssätt, och utför delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser. Du utför ditt arbete professionellt och bemöter vård- och omsorgstagare med lyhördhet och respekt. I dina arbetsuppgifter ingår: • Omvårdnad och service till vård- och omsorgstagare med god kvalitet • Fast omsorgskontakt, vilket innebär ett samordnande ansvar kring vård- och omsorgstagaren • Att upprätta och följa upp genomförandeplanen i dialog och delaktighet med vård- och omsorgstagaren • Städning, tvätt och matlagning • Dokumentation enligt SoL och HSL • Riskbedömningar, handlingsplaner med mera • Handledning av nyanställda och elever • Utveckling av verksamheten och det egna arbetssättet • Utförande av delegerade arbetsuppgifter enligt HSL KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har undersköterskeutbildning med godkända betyg. Erfarenhet från yrket, eller från ett likvärdigt människonära yrke, ser vi som meriterande. För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga, och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i denna rekrytering. Du har förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situationer utan att ta över deras känslor. Du är lugn, stabil, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, och du trivs med att samarbeta med andra. Du kan snabbt anpassa dig till nya förutsättningar, arbetar självständigt, prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt och behåller lugnet även i stressade situationer. God kommunikationsförmåga är avgörande. Du behöver kunna uttrycka dig tydligt och lugnt i mötet med omsorgstagare, särskilt när oväntade situationer uppstår. Tjänsten ställer också krav på god skriftlig förmåga i svenska, eftersom dokumentation är en del av arbetet, och du behöver kunna ta till dig skriftlig information. Förmåga att få och bibehålla delegering enligt HSL är viktig. Meriterande är också: • Kunskaper i grundläggande IT • Erfarenhet av dokumentation i verksamhetssystem • Vana vid att hantera e-post och digital kommunikation Körkort och tillgång till egen bil är ett krav, då kollektivtrafiken är begränsad vissa tider och perioder. Arbetstiden är förlagd enligt schema med tjänstgöring dag, kväll och helg. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer