Undersköterskor till våra särskilda boenden
Kristinehamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du en trygg, ansvarstagande och initiativrik undersköterska som vill vara med och skapa trygghet, värme och livskvalitet på våra särskilda boenden i Kristinehamn? Varmt välkommen med din ansökan! Kristinehamns kommun har åtta särskilda boenden som ligger både centralt och strax utanför Kristinehamn. Våra boenden har olika karaktär där samtliga erbjuder en trivsam boendemiljö med tillgång till trädgård, aktivitet er och utevistelse. Våra särskilda boenden är en del av Stöd, vård och omsorgsförvaltningen – en verksamhet som varje dag arbetar för att ge äldre och personer med funktionsnedsättning det stöd, den omsorg och den rehabilitering de behöver. Hos oss står alltid individens behov i centrum. När du arbetar här får du möjlighet att vara med och skapa ett meningsfullt liv för andra, samtidigt som du själv växer i din roll och utvecklas tillsammans med organisationen. Vi är en förvaltning som ständigt blickar framåt, med fokus på utveckling, kvalitet och nytänkande. Just nu söker vi nya medarbetare till flera av våra boenden. Vill du veta mer om våra olika enheter? Du hittar mer information via länken längst ner i annonsen. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska hos oss är du en viktig del i att ge stöd i vardagen exempelvis vid personlig omvårdnad, måltider och aktiviteter. Du bidrar till att våra boende får möjlighet att bevara sin självständighet och använda sina egna resurser i så stor utsträckning som möjligt. Ditt arbete handlar också om att skapa en trygg och meningsfull tillvaro där livskvalitet står i centrum. Du kommer även att utföra delegerade arbetsuppgifter från sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Vi söker dig som trivs med att samarbeta och som tillsammans med dina kollegor skapar en arbetsmiljö där ni arbetar mot gemensamma mål alltid med de boendes bästa i fokus. Nattjänstgöring och poolturer ingår och är en förutsättning för tjänsterna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som kan uttrycka dig väl i det talade och skrivna svenska språket. Eftersom dokumentation och god kommunikation är en viktig del av arbetet. För att trivas hos oss tror vi att du är en trygg och ansvarstagande person som tycker om att arbeta mot gemensamma mål. Du ser möjligheter i förändring, tar egna initiativ och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Hos oss är din vilja att bidra, samarbeta och utvecklas lika viktig som din yrkeskunskap. Du har en god samarbetsförmåga du lyssnar aktivt, kommunicerar tydligt och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Tjänsten kräver också att du är serviceinriktad och trivs med att ge stöd och hjälp både till våra boende, deras närstående och till dina kollegor. Vi tror att du har ett genuint engagemang för människor och låter omtanke, etik och integritet vara en naturlig del av ditt sätt att arbeta. Att möta människor med lyhördhet, förståelse och ett professionellt förhållningssätt ser vi som en självklarhet i den här rollen. Har du B-körkort ser vi det som meriterande. ÖVRIGT I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Är du undersköterska? Kom och jobba med oss i Idre!
Älvdalens kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker nya kollegor till särskilt boende i Idre! I Idre finns ett särskilt boende med inriktning demens. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega! Det här gör man som undersköterska hos oss Här utför vi sedvanliga arbetsuppgifter för undersköterskor inom äldreomsorgen. Arbetet omfattar personlig omvårdnad och tillsammans med kollegor har man näransvar/omsorgskontakt för den äldre.  Vi arbetar med delegerade arbetsuppgifter enligt Hälso-sjukvårdslagen. Arbetet innebär att man aktivt arbetar med genomförandeplaner, planering och dokumentation samt utför beslutade insatser enligt Socialtjänstlagen. Det ingår även att utföra beslutade insatser enlig SOL-beslut. Vem söker vi? För att trivas i rollen som undersköterska hos oss tar man av ansvar för sina arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa sig efter ändrade omständigheter. Man är lugn och kontrollerad i stressade situationer och har stor samarbetsförmåga samt har ett lugnt bemötande.  Du är utbildad undersköterska, gärna med inriktning demensvård, samt har utfärdat bevis om skyddad yrkestitel. Du har B-körkort och behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg samt datorvana i form av journaldokumentation i såväl dator som smartphone är meriterande. Bra att veta Tjänsten är heltid dag/kväll såväl vardagar som helger enligt schema. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta mig. Har du tidigare arbetat inom Älvdalens kommun kommer vi att ta interna referenser. Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida: http://rekryteringslots.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.   Om Älvdalens kommun Älvdalens kommun är en vidsträckt och vacker landsbygdskommun där ungefär 7000 människor bor och verkar. Kommunen som arbetsgivare har ungefär 550 medarbetare. Älvdalens kommun har en fantastisk natur som uppmuntrar till friluftsliv, sport, jakt och fiske, eller vad sägs om 85 slalompister, närmare 200 mil skoterleder, över 30 mil skidspår och oändliga vandringsleder och fiskevatten. Vi har ett gott kulturutbud och rikt musikliv.  Som arbetsgivare tror vi på en bra balans mellan arbete och privatliv och att du ska känna dig trygg och säker i ditt arbete. Vi arbetar utifrån vår värdegrund - Kärlek, Trygghet, Respekt och Överraskande, och har arbetsmiljöarbete och friskvård i fokus. Älvdalens kommun ligger tekniskt i framkant vilket underlättar till flexibilitet såväl i arbete som privat.

25 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Är du undersköterska och vill arbeta natt? Kom och jobba med oss i Idre!
Älvdalens kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker nya kollegor till särskilt boende i Idre! I Idre finns ett särskilt boende med inriktning demens. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega! Det här gör man som undersköterska hos oss Här utför vi sedvanliga arbetsuppgifter för undersköterskor inom äldreomsorgen. Arbetet omfattar personlig omvårdnad och tillsammans med kollegor har man näransvar/omsorgskontakt för den äldre.  Vi arbetar med delegerade arbetsuppgifter enligt Hälso-sjukvårdslagen. Arbetet innebär att man aktivt arbetar med genomförandeplaner, planering och dokumentation samt utför beslutade insatser enligt Socialtjänstlagen. Det ingår även att utföra beslutade insatser enlig SOL-beslut. Vem söker vi? För att trivas i rollen som undersköterska hos oss tar man av ansvar för sina arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa sig efter ändrade omständigheter. Man är lugn och kontrollerad i stressade situationer och har stor samarbetsförmåga samt har ett lugnt bemötande.  Du är utbildad undersköterska, gärna med inriktning demensvård, samt har utfärdat bevis om skyddad yrkestitel. Du har B-körkort och behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg samt datorvana i form av journaldokumentation i såväl dator som smartphone är meriterande. Bra att veta Tjänsten är heltid natt såväl vardagar som helger enligt schema. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta mig. Har du tidigare arbetat inom Älvdalens kommun kommer vi att ta interna referenser. Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida: http://rekryteringslots.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.   Om Älvdalens kommun Älvdalens kommun är en vidsträckt och vacker landsbygdskommun där ungefär 7000 människor bor och verkar. Kommunen som arbetsgivare har ungefär 550 medarbetare. Älvdalens kommun har en fantastisk natur som uppmuntrar till friluftsliv, sport, jakt och fiske, eller vad sägs om 85 slalompister, närmare 200 mil skoterleder, över 30 mil skidspår och oändliga vandringsleder och fiskevatten. Vi har ett gott kulturutbud och rikt musikliv.  Som arbetsgivare tror vi på en bra balans mellan arbete och privatliv och att du ska känna dig trygg och säker i ditt arbete. Vi arbetar utifrån vår värdegrund - Kärlek, Trygghet, Respekt och Överraskande, och har arbetsmiljöarbete och friskvård i fokus. Älvdalens kommun ligger tekniskt i framkant vilket underlättar till flexibilitet såväl i arbete som privat.

25 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Utbildad undersköterska/vårdbiträde till hemtjänst måndag-fredag 100%
Petras Hemtjänst AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Petras hemtjänst en utbildad undersköterska för en heltidstjänst med arbetstid 07.30-16.00 måndag-fredag. OBS! Detta är en anställning som startar den 15/8. Vi rekryterar dock redan för tjänsten och erbjuder timanställning vid behov innan heltidstjänsten börjar. Bifoga ditt bevis från socialstyrelsen i ansökan. Bifoga dina betyg för vårbiträdeutbildning i ansökan. Att du innehar körkort är ett krav för denna tjänst. Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet och göra skillnad. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Arbetet består av att hjälpa personer i olika åldrar i deras egna hem med personlig omvårdnad, matlagning, serviceinsatser såsom inköp och städ och svara på trygghetslarm. I arbetsuppgifterna ingår även att utföra social dokumentation. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor och kan se individens behov. Du har ett självständigt och flexibelt arbetssätt och tycker om att dela med dig av dina erfarenheter till andra. Du är ansvarsfull, ödmjuk och har lätt för att arbeta självständigt och samtidigt ha ett gott samarbete med kollegor, kunder och anhöriga. Om Petras hemtjänst Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb ute hos kund. Vi har närvarande chefer - så att våra medarbetare får den stöttning de behöver. Petras hemtjänst är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, tjänstepension och tillhörande försäkringar. Du är utbildad undersköterska/vårdbiträde och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana, erfarenhet av dokumentation och lokalkännedom är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Vi tillämpar provanställning på 6 månader för denna tjänst. Skicka din ansökan och bifoga ett CV till [email protected] Vi kallar till intervjuer löpande. Vi önskar inte bli kontaktade av rekryterare eller bemanningsföretag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Omsorgsassistent till Humleplan
Oskarshamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Vill du arbeta med att motivera och stödja individer till ett självständigt liv? Drivs du av att få andra människor att växa? Vill du arbeta med personer som har en funktionsnedsättning? Då är du välkommen att söka till oss! Till området Omsorg för personer med Funktionsnedsättning (OF) söker vi en omsorgsassistent med placering på Humleplan som är en gruppbostad för vuxna 9§9 LSS. ARBETSUPPGIFTER Som omsorgsassistent har du i uppdrag att ge service till personer med funktionsnedsättning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om att tillgodose våra brukares behov av omsorg, vård och bemötande. Du utgår från brukarnas individuella förutsättningar grundat på individens behov och intresse som är formulerat i genomförandeplan. I ditt uppdrag deltar du i alla förekommande arbetsuppgifter. Det kan exempelvis handla om förflyttningar, personlig hygien och medicinering på delegation av legitimerad personal. Tunga lyft och dokumentation är ett återkommande inslag. I uppdraget ingår ibland ensamarbete. Som en av oss deltar du självklart i vår kvalitetssäkring, verksamhets- och kompetensutveckling. Du har din placering på Humleplan men kan komma att göra arbetspass i andra verksamheter inom OF i Oskarshamns kommun. KVALIFIKATIONER Du har en undersköterskeexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom området funktionsnedsättning/psykiatri och/eller en vidareutbildning i alternativ kommunikation. Vi önskar också att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med målgruppen och du behöver ha kunskap och förståelse för brukarens behov. B-körkort är nödvändigt samt att du är tydlig i din kommunikation i tal och skrift på svenska.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är:  ·         tydlig och trygg med tillhörande lågaffektivt förhållningssätt. ·         en social lagspelare med förmåga att bygga goda relationer. ·         strukturerad och motiverad av utveckling med brukarna i fokus. ·         lösningsfokuserad, självständig och kan ta egna initiativ. ·         flexibel, du kan rätta dig efter rådande omständigheter. ·         erfaren i kontaktmannaskap och har erfarenhet av att skapa genomförandeplaner och planera för brukare. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Löpande rekrytering sker och provanställning kan förekomma.  För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. Språktester kan förekomma som en del av rekryteringsprocessen. Läs mer om språktester här: https://www.oskarshamn.se/rekryteringsprocessen Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

25 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Hemtjänsten i Utmeland söker undersköterskor
Mora kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Drömmer du om ett arbete där du verkligen kan göra skillnad i människor liv och vardag? Hos oss på hemtjänsten i Utmeland får du chansen att sprida glädje och trygghet till dem som behöver det som mest. Vi söker engagerade och flexibla personer, både för fasta anställningar och längre vikariat med chans till förlängning, som vill vara en del av vårt team och arbeta för att ge våra brukare en bättre livskvalitet.   Arbetsuppgifter Som anställd hos oss har du en viktig och mångsidig roll som innebär att ge stöd och omsorg till personer som bor hemma och som behöver hjälp med olika vardagliga aktiviteter, bland annat: - Personlig omvårdnad - Måltider - Socialt stöd - Hushållsarbete Du kommer också att utföra delegerade arbetsuppgifter från Hälso- och sjukvårdspersonal, exempelvis träning eller läkemedelshantering. En mycket viktig del i arbetet är att dokumentera omsorgsarbetet i vårt verksamhetssystem enligt instruktioner och Socialstyrelsens rekommendationer. Det innebär att föra anteckningar om våra brukares hälsa och välbefinnande samt rapportera eventuella förändringar.   Kvalifikationer För att anställas tillsvidare krävs det att du är utbildad undersköterska med yrkesbevis men vill du prova på att arbeta hos oss på vikariat är det viktigast att du har: - Kunskaper om vad offentlighet- och sekretesslagen innebär. - Förståelse för grundläggande hygienrutiner. - Förmåga att kommunicera väl på svenska, både i tal och skrift.  Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg och då främst äldreomsorg är ett stort plus.   Övrigt Då vi utför hemtjänst i våra brukares hem krävs körkort B för anställning.   Förmågor och färdigheter Vi söker trygga och stabila personer som sprider glädje och energi. Det är viktigt att man är flexibel i detta yrke och kan anpassa sig efter våra brukares behov. Eftersom vi arbetar dagligen med det mänskliga mötet är det viktigt att anställda hos oss är lyhörda, empatiska och kan skapa förtroende och goda relationer med både brukare och kollegor.     Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Undersköterskor till Stöd i Särskilt boende
Karlshamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Karlshamns kommun har idag fem särskilda boende, där cirka 400 medarbetare arbetar för att uppnå god, trygg omsorg för de människor som har fått beslut om ett särskilt boende.  Nu söker vi undersköterskor främst till Östralycke, ett av kommunens större boende som är placerat i Asarum men det kan finnas behov även på något av våra andra boenden. Vi lägger stort fokus på att medborgarna får ett bra bemötande och vi strävar efter delaktighet i att planera vardagen för våra medborgare. Vi strävar efter god kvalitét och att varje avdelning ska vara hemtrevlig för våra boendes trivsel och trygghet. Vi ser det som en självklar del att du i din yrkesroll samverkar med andra yrkeskategorier inom vård- och omsorg och har ett lösningsfokuserat tillvägagångssätt. Som arbetsplats värdesätter vi ett gott bemötande, mellan kollegor på avdelningarna men också mot de individer vi hjälper. Arbetsuppgifter  Som undersköterska hos oss kommer du att ha ett vårdteam runt omkring dig bestående av sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, kvalitetsundersköterska samt ansvarig enhetschef i nära arbete för individen. Tillsammans med oss arbetar du för att uppnå och utveckla en god omvårdnad utifrån ett salutogent perspektiv. Vi bedriver ett kontinuerligt förbättringsarbete både mot att utveckla vår verksamhet utifrån våra boendes behov av vård och omsorg, men även mot en arbetsplats som kännetecknas av trivsel och ett gott arbetsklimat. Vi vill att du som söker; - är utbildad undersköterska - behärskar svenska språket i tal och skrift - alltid utgår ifrån varje boendes behov och förutsättningar - visar omtanke om de boende med kognitiva såväl som fysiska funktionsnedsättningar - har god förmåga att prioritera men också kan se när du behöver ta stöd från kollegor samt att    du fokuserar mer på möjligheter än hinder - har datorvana och inte är främmande för ny teknik Har du tidigare erfarenhet från arbete inom särskilt boende, demensvård eller hemtjänst är det meriterande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrigt  Tillsvidareanställningar heltid med tillträde enligt överenskommelse. Schemalagd arbetstid dag, kväll och helg eller natt.  Kommunen satsar även på personalen genom att erbjuda olika kompetensutvecklingar, , bidrag till fritidsstudier som är till nytta för verksamheten och medlemskap i personalklubb. Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "kontrollera egna uppgifter" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För ytterligare information kontakta Enhetschef Martina Tärnerstig; 0454- 56 33 86 Enhetschef Anne Lindoff; 0454- 30 75 72 Fackliga företrädare, Kommunal 0454-811 91 Sista ansökningsdag 2025-08-03 Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden så välkommen med din ansökan redan idag! Besök gärna Så jobbar vi med rekrytering - Karlshamns kommun Där hittar du viktig information kring bland annat vad som gäller dig som har skyddade personuppgifter, hur vi kontrollerar rätten att arbeta i Sverige, när du behöver och hur du beställer ett utdrag ur belastningsregistret samt krigsplacering vid anställning. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via knappen i annonsen. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Undersköterska/Vårdare till Myrtengården
ÖRNSKÖLDSVIKS KOMMUN
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Myrtengården är ett vård- och omsorgsboenden i hjärtat av Bredbyn. Vi är bemannade dygnet runt med duktig och engagerad personal. Vi har fyra avdelningar och tillsammans med enhetschef och sjuksköterskor ger vi vård, service och omsorg till totalt 40 boende. Vi på Myrtengården söker nu två engagerade medarbetare som vill bli en del av vårt team och göra positiv skillnad för våra boende. Varmt välkommen in med din ansökan!  Arbetsuppgifter Som medarbetare är din främsta uppgift att ge stöd, motivation och omsorg till våra boende. Vi arbetar hälsofrämjande med syftet att stärka individens egna förmågor och att alla som bor hos oss ska ha möjlighet att få leva livet, hela livet.  Delaktighet, utveckling och gemenskap är nyckelord hos oss där ständiga förbättringar ger förutsättningar för att skapa god kvalitet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat personlig omvårdnad, kontaktmannaskapsuppgifter samt sociala och fysiska aktiviteter tillsammans med våra boende.  Vi arbetar teambaserat vilket innebär att många olika yrkesgrupper har som gemensamt mål att skapa en god livskvalitet och en bra miljö för våra boende.  Tjänsten avser två tillsvidareanställningar 100%, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden följer schema med dag-, kvälls- och helgtjänstgöring. Då bussförbindelser är begränsade är det önskvärt med körkort och bil för sökanden som inte bor i Bredbyn. Kvalifikationer  Vi söker dig som är undersköterska eller har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. Vi ser gärna att du har vidareutbildning mot äldre och/eller demens eller har en utbildningsinriktning mot psykiatri. Erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg är meriterande. Det är viktigt att du tycker om och trivs med att arbeta med människor samt att du är flexibel och lyhörd för nya idéer och arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska, i tal och skrift för att bland annat kunna kommunicera med brukare, utföra vårddokumentation samt erhålla medicindelegering.  Tillgång till bil och giltigt körkort, behörighet B är meriterande.    Bifoga CV och personligt brev med din ansökan.  Kontakt  v. 26-28: Annelie Strömgren, 0660-26 52 54 v. 29-34: Marie Forsgren, 0660-26 53 42 Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Undersköterska med ansvar till hemtjänsten
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar med utökat ansvar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Har undersköterskeutbildning med bevis om skyddad yrkestitel Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Är trygg i dokumentation enligt SoL (Socialtjänstlagen) Meriterande Arbete inom hemtjänst Erfarenhet av liknande arbete med varierande uppgifter Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du ska vara bekväm med att fördela arbete vid frånvaro och förändringar. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag.  En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov.  Du har förmåga att hantera dem mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan handla om: Att ge personlig omvårdnad (som ex. hygien, på- och avklädning) och stöd vid måltider. Delta i social samvaro med kunden samt följa med på promenader. Fungera som fast omsorgskontakt för kunden och bidra till deras trygghet. Arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor för att ge bästa möjliga omsorg. Bidra aktivt till utveckling och förbättring av verksamheten. Och mycket annat Ansvarsområden: Kvällar och helger ansvarar du för att svara i telefonen på inkommande samtal från kunder, anhöriga och personal. Du ansvarar för att all personal har kommit till arbetspasset samt ser till att all personal är åter vid arbetets slut. Du ansvarar för att planera om vid frånvaro när ordinarie planerare samt teamledare inte är närvarande. Du skriver rapport till ansvarig chef/planerare vid passets slut. Du hjälper till att fördela arbeten vid planerare/teamledares frånvaro. Arbetsperiod och tider: Tjänsten är tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas. Rullande schema dag/kväll med arbete varannan helg. Du utgår från vårt kontor i Täby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Undersköterska under dagen till hemtjänsten - Täby
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du en omsorgsfull och erfaren undersköterska som vill vara en del av ett stöttande och professionellt team? Brinner du för att hjälpa människor som behöver stöd i sin vardag? På Aleo erbjuder vi ett meningsfullt arbete i hemtjänst där din insats gör skillnad – både för våra kunder och för dig själv som professionell. Vem är du? För att passa hos oss ser vi att du har följande egenskaper och kvalifikationer: Undersköterskeutbildning – Du är utbildad och erfaren inom ditt område. Flytande i svenska – Du behärskar svenska både i tal och skrift och har förmågan att dokumentera på ett professionellt sätt. B-körkort – Du är en van bilförare och kan orientera dig på att bra sätt i trafiken för att kunna besöka våra kunder i deras hem. Stresstålig och ansvarstagande – Du hanterar pressade situationer med lugn och beslutsamhet. Självständig – Du trivs med att arbeta självständigt men är också en lagspelare när det behövs. Empatisk och lyhörd – Du har en genuin vilja att hjälpa och förstår att varje kund har sina egna behov och önskemål. Kommunikativ – Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med både kunder och kollegor. Flexibel och lösningsorienterad – Du är van vid att arbeta i en miljö där ingen dag är det andra lik och har förmågan att anpassa dig efter kundernas behov. Noggrann och ansvarsfull – Du har ett högt kvalitetsmedvetande och tar ansvar för ditt arbete och resultat. Arbetsuppgifter – Vad kommer du att göra? Som undersköterska i hemtjänsten kommer du att ha en central roll i våra kunders liv, och dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på varje individs behov. Här är exempel på vad du kan förvänta dig att arbeta med: Personlig omvårdnad: Hjälpa till med personlig hygien samt på- och avklädning. Socialt stöd och samtal: Ge sällskap, skapa trygghet och ge kunderna känslan av att inte vara ensamma. Tillsyn och hjälp vid behov: Vara ett stöd i att hantera olika situationer, exempelvis vid förflyttningar. Praktiska uppgifter: Hjälpa till med inköp, måltider och annat som kan underlätta kundens vardag. Dokumentation: Noggrant dokumentera det stöd och den omsorg du ger, i enlighet med biståndsbeslut och genomförandeplaner. Tjänstgöring och arbetsperioder Tjänstgöring: måndag – fredag. Arbetstid: 07:00 - 15:30. Arbetsplats: Du utgår från vårt kontor i Täby, och vi tror att du bor i närheten för att underlätta din pendling. Flexibilitet: Vi erbjuder fasta scheman med olika tjänstgöringsgrader och möjlighet till variation. Vad vi erbjuder dig: Hos Aleo får du mer än bara ett jobb – vi erbjuder en möjlighet att arbeta med människor i en arbetsmiljö där empati, omtanke och kvalitet är i fokus. Här är några av fördelarna du får genom att arbeta med oss: Meningsfullt arbete – Du får hjälpa människor i deras eget hem, där din insats gör skillnad i deras vardag. Självständigt ansvar – Du får ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Personlig utveckling – Hos oss får du stöd i din professionella utveckling och möjlighet att vidareutvecklas inom omsorgen. Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat! Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

25 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025