Verkstadschef

Sök bland 46 lediga jobb som Verkstadschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Detaljchef till Markverkstaden i Revingehed
Försvarsmakten
Produktionschefer inom tillverkning

Är du en driven ledare? Och är du en person med erfarenhet av att leda verkstadsproduktion? Då kan du vara den chef vi söker till Revingehed. Markverkstad Syd Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Markverkstad Syd är en avdelning inom FMTS med cirka 160 medarbetare, som bedriver verksamhet i Revingehed, Ronneby, Karlskrona och Tofta. Vi utför underhåll på Försvarsmaktens materiel inom samtliga försvarsgrenar. Detta innebär underhåll i form av tillsyn, reparationer, tillverkning, demontering/skrotning, modifieringar, driftstöd, teknisk anpassning och materielundersökning. FMTS levererar tjänster enligt kundkrav.  Markverkstad har företagscertifikat kyla vid INCERT och certifiering för ISO 9001 och tryckprovning ISO 17020 Huvudsakliga arbetsuppgifter Vi söker nu en detaljchef till en av vår verksamhet i Revingehed där man kommer att leda en produktionsgrupp på cirka 18 medarbetare som genomför underhåll på våra stridsfordonssystem såsom stridsvagn 122 och pansarterrängbil 360.  Som detaljchef kommer du att vara första linjens chef med personalansvar och din huvuduppgift kommer att vara att leda och fördela arbetet inom gruppen med stöd av lagsamordnare. Du kommer att ansvara för att detaljens målsättningar uppfylls, och att medarbetare i gruppen utvecklas mot gemensamt fastställda mål. Du kommer även att ansvara för produktion, kvalité, ekonomi, arbetsmiljö och säkerhet samt att vidmakthålla och utveckla goda kundrelationer med de funktioner inom FM som beställer materielunderhåll. Som detaljchef i Markverkstad Syd kommer du även vara en del av sektionens ledningsgrupp. Stridsfordonssystemen är tekniskt kvalificerade system och det krävs ett gott samarbete med chefer och medarbetare i övriga produktionsgrupper för att kunna säkerställa leverans. KRAV Kvalifikationer • Lägst treårigt gymnasium med teknisk eller verkstadsteknisk inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Aktuell erfarenhet av ledande befattning • God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska • Mycket god datavana och bekväm att arbeta i Officepaketet • B-Körkort Personliga egenskaper Vi söker någon med stort engagemang och som har förmåga att se behov av både resultat och relation. Du behöver därför både vara lyhörd och drivande med förmåga att anpassa ditt ledarskap. Det är också viktigt att du har ett processorienterat och lösningsorienterat synsätt tillsammans med god kommunikation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Kunskap om teknisk tjänst i Försvarsmakten. • Kunskaper kring stridsfordons materiel • Grundläggande kunskaper i svensk arbetsrätt med tillhörande arbetsmiljölagstiftning • Ledarskapsutbildning Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid Arbetsort: Revingehed Tillträdesdatum: snarast efter överenskommelse Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil alt militär befattning, vi välkomnar därmed båda civila och yrkesofficerare att söka tjänsten Första intervjuer kommer att genomföras 26-27/8. Upplysningar om befattningen Sektionschef Jimmy Danielsson: 076- 6109011 Information om rekryteringsprocessen HR Alexandra Falk: 070-848 17 61 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Irene Ström OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-12 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

10 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Nu söker vi en verkmästare till Orefields Group!
Professionals Nord Luleå AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du ta klivet in i en nyckelroll där du både leder, utvecklar och får sätta din prägel på en viktig verksamhet? Nu söker vi en driven och självgående verkstadsansvarig till Orefields Group. Här får du det bästa av två världar – strategiskt ansvar i form av budget, planering och personalledning, samtidigt som du är nära det operativa arbetet i en tungmekanisk miljö med lastbilar, maskiner och verkstadsproduktion. Information om tjänsten Professionals Nord söker för Orefields Group räkning en Verkmästare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Orefields Group under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Orefields Groups önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Du erbjuds Stort ansvar och frihet att påverka – Du får fria tyglar att leda, utveckla och strukturera avdelningen efter dina idéer och erfarenheter. Varierat och meningsfullt arbete – En dynamisk vardag där du är involverad i både planering, problemlösning och det praktiska arbetet. Stabil arbetsgivare med långsiktiga uppdrag – Du blir en del av en etablerad aktör med starka avtal. Arbetsuppgifter I rollen som verkmästare får du en central funktion i verksamheten med ansvar för att leda, planera och utveckla det dagliga arbetet inom tungmekanik och verkstadsdrift. Du kommer att fungera som en arbetsledare med både operativa och strategiska inslag. Det innebär att du tar emot felanmälningar, planerar reparationer och underhåll av maskinparken, samt ansvarar för att besiktningar och andra kontroller genomförs enligt plan. Du har också ett budgetansvar för verkstadsverksamheten, följer upp kostnader och ser till att arbetet bedrivs effektivt. Rollen innebär ett eget ansvar och kräver att du har en god överblick över personal, resurser och pågående uppdrag. Exempel på arbetsuppgifter: Leda och fördela det dagliga arbetet i verkstaden Ansvara för besiktningar, reparationer och mottagande av maskiner Följa upp budget och driva avdelningen som ett eget projekt Koordinera med andra verkstäder, hantera inköp och material Arbetstiderna är generellt sett 07–16, jour kan förekomma i rollen. Vi söker dig som Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Orefields Group. Vi söker dig som är en naturlig ledare med god struktur, hög närvaro och ett starkt eget driv. Du trivs i en operativ roll där du både får ta ansvar och vara med i det dagliga arbetet. Vi ser att du är lösningsorienterad, flexibel och har en vilja att ta tag i det som behöver göras – ibland snabbt och under press. Du har en praktisk läggning och tycker om att ha överblick över både människor, maskiner och ekonomi.Rollen kräver att du kan arbeta självständigt, men också samarbeta med kollegor, leverantörer och andra verkstäder för att få verksamheten att flyta. Du kommer att ha stort inflytande över din egen vardag, och därför söker vi någon som ser möjligheter, tar initiativ och gärna vill sätta sin egen prägel på arbetet. Vi tror att du har en bakgrund inom liknande eller närliggande arbetsuppgifter, gärna med erfarenhet från tunga fordon eller entreprenadmaskiner. Troligtvis har du tidigare arbetat praktiskt med både hydraulik och pneumatik, och har en god teknisk förståelse. Har du dessutom C-körkort ser vi det som meriterande för tjänsten. Krav för tjänsten: - B-körkort- Flytande svenska i både tal och skrift START: OmgåendeOMFATTNING: HeltidSTAD: KirunaURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Alma Jonsson / [email protected]ök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]#hydraulik #pneumatik #orefields-group #professionals-nord

10 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Verkstadschef till Niemi Bil i Kiruna
Svensk Autorekrytering AB
Produktionschefer inom tillverkning

Arbetsbeskrivning Är du en passionerad och driven ledare som söker en roll där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad? Vill du vara en del av ett expansivt företag med högt engagemang och stor laganda? Då är detta rätt möjlighet för dig! I rollen som Verkstadschef på vår nyöppnade verkstad i Kiruna kommer du att vara en nyckelperson i verksamhetens uppbyggnad och utveckling. Här får du en operativ roll där du är med och driver den dagliga verksamheten samtidigt som du ansvarar för att skapa effektiva arbetsrutiner och processer. Du kommer att leda och inspirera ditt team, säkerställa att verkstaden arbetar effektivt och upprätthålla en hög kvalitet på våra tjänster. Som verkstadschef har du totalansvar för verkstaden, vilket innefattar personal och rekrytering, budget, arbetsmiljö, drift, bokningar och reservdelshantering. Du säkerställer att allt flyter på smidigt, från dagliga reparationer till iordningställande av sålda bilar inför leverans. Det är en operativ och ansvarsfull roll där du får möjlighet att både vara involverad i den dagliga verksamheten och samtidigt arbeta strategiskt för att forma och effektivisera arbetssätt och processer. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Din Profil Vi söker en person som brinner helhjärtat för sitt arbete och har ett starkt driv. Du är en erfaren ledare med tekniskt intresse och har du en bakgrund som mekaniker är det meriterande. Du har förmågan att både vara operativ och strategisk i ditt arbete och trivs i en miljö där du får vara nära den dagliga verksamheten. Eftersom vi är en liten verkstad som växer och utvecklas söker vi någon som både har förmågan att driva arbetet operativt och har en stark vilja att vara med och bygga upp och utveckla verksamheten tillsammans med oss. För att trivas i rollen bör du vara en lösningsorienterad person med ett starkt kundfokus, som inte räds att ta egna initiativ. Du har en tävlingsinriktad och positiv inställning och drivs av att se resultat. Vi ser gärna att du trivs i en liten och dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik och där du får möjlighet att göra skillnad. Vi söker dig som: • Har erfarenhet som verkstadschef eller ledande roller inom närliggande branscher • Är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. • Är driven och har ett starkt engagemang för att utveckla verksamheter. • Är en lagspelare som tycker om att utmana dig själv och dina kollegor. • B-körkort är ett krav. Även flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Om företaget Vi är ett företag som är måna om våra anställda och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, både inom företaget och genom utbildningar. Vi arbetar i en familjär miljö där vi värnar om vårt team och våra kunder. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vår kultur: Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra” är vårt motto. Vi växer, och vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs med att arbeta hos oss. Men för oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar därför idrott, kultur och ungdom för att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen på [email protected] eller rekryterare Kajsa Fyhr på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

10 juli 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Stationschef till Bilprovningen Stockholm
Svensk Autorekrytering AB
Produktionschefer inom tillverkning

Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa en positiv inverkan på både trafiksäkerhet och miljö, samtidigt som du levererar förstklassig service till våra kunder? Som stationschef på Bilprovningen får du en nyckelroll i att säkerställa att våra besiktningar håller högsta kvalitet och att våra kunder får en smidig och trygg upplevelse. Genom vårt arbete bidrar vi till färre trafikolyckor och en mer hållbar framtid, men lika viktigt är vår ambition att erbjuda en kundservice i toppklass. I denna roll ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten vid våra stationer i Haninge-Albyberg, Högdalen, Västerhaninge-Håga och Älta. Fokus ligger på kundnöjdhet, effektivitet och medarbetarnas trivsel. Du arbetar nära ditt team för att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig delaktiga och motiverade att leverera bästa möjliga service. Arbetsuppgifter: • Ansvara för säkerhet, kvalitet och kundnöjdhet i besiktningsprocessen • Säkerställa en kundupplevelse som präglas av professionalism, service och omtanke • Leda och utveckla dina medarbetare genom att skapa en trivsam och inkluderande arbetsmiljö • Planera och optimera stationens verksamhet och resurser för att möta kundernas behov • Delta operativt i verksamheten vid behov Vi erbjuder en spännande och utmanande ledarroll där du får möjlighet att påverka och utvecklas. Bilprovningen erbjuder en stabil och trygg arbetsplats med kollektivavtal och möjlighet att växa inom företaget. Vi värdesätter engagemang, ansvar och samarbete. Hos oss får du både stöttning och frihet att leda stationen mot framgång. Din Profil Du har erfarenhet av ledarskap och personalansvar, gärna från en serviceorienterad bransch. Som ledare är du trygg, närvarande och duktig på att skapa engagemang bland dina medarbetare. Du är kundfokuserad och har ett öga för hur du kan förbättra kundupplevelsen, och du trivs i en roll där du får kombinera struktur och kreativt tänkande. Grundläggande fordonskunskap är meriterande, men framför allt söker vi dig som har ett starkt intresse för service och ledarskap. Om företaget Bilprovningen (Aktiebolaget Svensk Bilprovning) grundades 1963 och ägs sedan december 2024 av den internationella koncernen TÜV Rheinland. Med närmare 110 stationer från Skurup i söder till Pajala i norr är Bilprovningen en av Sveriges ledande aktörer för besiktning av motordrivna fordon och har arbetat för ökad trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan i över 60 år. För mer information besök www.bilprovningen.se. Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar vi tillsammans med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Kajsa Fyhr på [email protected]. Tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum så tveka inte att skicka in din ansökan idag.

9 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Verkstadschef till Bennesveds Åkeri AB
OnePartnerGroup Kalmar AB
Produktionschefer inom tillverkning

Bennesveds Åkeri AB grundades på 1930-talet av Thorbjörn Bennesveds farfar, Sture, och har sedan dess varit en familjeägd verksamhet, där både Thorbjörns far och farbror varit engagerade. År 1970 blev företaget renodlat med timmerbilar, och sedan 2009 har Thorbjörn drivit verksamheten i tredje generationen. Under hans ledning har företaget växt och antalet lastbilar har ökat markant, vilket har lett till att verkstaden fått en central roll i verksamhetens framgång.   Vi söker nu en engagerad och målmedveten verkstadschef som vill ta en nyckelroll i vår utveckling.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Som verkstadschef har du det operativa ansvaret för den dagliga driften och samarbetar nära både medarbetare och andra avdelningar. Du driver verksamheten framåt genom tydlig struktur, ett lösningsorienterat arbetssätt och fokus på ständig utveckling. Rollen omfattar även ansvar för reparation och underhåll av både tunga och lätta fordon, där kvalitet, effektiva arbetsflöden och god kundservice är i centrum. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera, fördela resurser och följa upp reparationer och servicearbeten. Kvalitetssäkra att alla reparationer och underhåll utförs enligt högsta standard. Säkerställa att säkerhets- och kvalitetsrutiner följs. Driva förbättrings- och effektiviseringsarbete i verkstaden. Samarbeta med inköp, logistik, transport och försäljning. Ha regelbunden kundkontakt och säkerställa hög kundnöjdhet. Ansvara för inköp av material och utrustning.   Din Profil: Vi söker dig som har ett tekniskt intresse, är strukturerad och trivs i en ledarroll med ansvar. Du är en trygg beslutsfattare med ett prestigelöst och lösningsorienterat arbetssätt. Du har ett starkt driv, ett gott affärssinne och motiveras av att nå resultat. Samtidigt har du lätt för att planera, kommunicera och bygga goda relationer – både med teamet och kunder. När utmaningar uppstår agerar du snabbt, analytiskt och målinriktat. Du vill utveckla både människor och arbetssätt, och gör det med energi och engagemang.   För att lyckas i rollen ser vi att du har: Teknisk utbildning, med fördel inom fordonsmekanik eller motsvarande. Erfarenhet från fordonsbranschen, gärna med fokus på tunga fordon. Goda tekniska kunskaper, inklusive erfarenhet av underhåll, reparationer, diagnostikverktyg samt system som EBS, ABS och AC. Körkort med minst behörighet C – gärna CE. Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Flexibilitet vad gäller arbetstider.   Vad vi erbjuder: Hos Bennesveds Åkeri får du en viktig och utvecklande roll i en verksamhet där kvalitet, ansvar och samarbete är centrala värderingar. Du får möjlighet att leda ett engagerat team och aktivt bidra till vår framtida tillväxt. Genom ditt arbete får du också chansen att påverka både den dagliga verksamheten och företagets långsiktiga utveckling. Du blir en viktig del av vårt team och en drivande kraft i vår fortsatta framgång.   Din ansökan: Detta är en direktanställning hos Bennesveds Åkeri AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingår för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87 eller [email protected].  Vi ser fram emot att få veta mer om dig. Varmt välkommen med din ansökan!

9 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Servicechef Lidköping
Toveks Personbilar AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vi är ett familjeföretag i första generationen med verksamhet inom bilhandel och service. Toveks Bil grundades 1994 av Gregor Tovek, som fortfarande är huvudägare. Vi är totalt ca 850 anställda inom koncernen och omsätter ca 5 MDR. Vi har anläggningar på 18 orter till huvudsak i Västsverige och är återförsäljare för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Transportbilar samt Scania. Vi bedriver verksamhet inom tre olika bolag, men under ett gemensamt varumärke – Toveks Bil. Vill du leda och utveckla en eftermarknadsorganisation där både människor och processer står i centrum? Hos oss får du en nyckelroll med ansvar för att skapa en effektiv och trivsam verkstad – där hög kundnöjdhet, kvalitet och arbetsglädje går hand i hand. Som servicechef ansvarar du för serviceverkstad och reservdels hantering i Lidköping. Du har fullt personal-, budget- och resultatansvar och arbetar nära både medarbetare och övrig ledning för att nå uppsatta mål. Utöver uppdraget som servicechef är du även plats ansvarig i fastighetsfrågor. Du leder eftermarknads organisationen genom tydliga mål, uppföljning och delegerat ansvar – med fokus på att skapa engagemang, delaktighet och ett starkt samarbete i teamet. Du arbetar aktivt med hela anställnings cykeln: från rekrytering, kompetensutveckling och lönesättning till att säkerställa en trygg, trivsam och fungerande arbetsmiljö. Du ansvarar också för kapitaltillgångar som verktyg, utrustning, maskiner och fordon.   Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av ledarskap inom bilbranschen eller liknande teknisk verksamhet. Du är en tydlig ledare med god förmåga att skapa struktur, sätta riktning och följa upp. Du trivs i en operativ roll där du får arbeta både strategiskt och nära verksamheten – och du drivs av att nå resultat genom andra.   Du rapporterar till servicemarknadschefen för Toveks Lastbilar AB.   Känner du igen dig? Välkommen med din ansökan redan idag – urval sker löpande.       OM FÖRETAGET Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen! Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag och starka varumärken i ryggen och kompetenta kollegor att jobba sida vid sida med. Vi är en stor, men samtidigt enkel, okomplicerad och familjär organisation där vi är nära till beslut. Vår verksamhet präglas och styrs mycket av våra oerhört starka varumärken, som alla är marknadsledande inom sina segment. Bra egenskaper för att trivas hos oss är positivitet, initiativtagande, sunt förnuft och vilja att vara en del i det vinnande laget.

8 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Drift- och underhållschef
Roi Rekrytering Sverige AB
Produktionschefer inom tillverkning

Drift- och underhållschef till växande läkemedelsföretag i Malmö Trivs du som bäst i en miljö med stark gemenskap och stöttning, där du får möjlighet att utvecklas och ta ansvar? Det gör vi också! Nu letar vi efter vår nya kollega som är en erfaren Drift- och Underhållschef. Om tjänsten Vi söker nu en driven och ansvarstagande Drift- och Underhållschef för att stärka upp vårt team. Rollen är perfekt för dig som har erfarenhet och vill vara med och lyfta avdelningen i vår digitaliserings resa samt ta steget mot mer avancerade arbetsuppgifter och ansvar. Rollen innebär mycket tvärfunktionellt samarbete med alla andra avdelningar. I rollen som Drift- och Underhållschef kommer du ha det övergripande ansvaret för: • Fastighet, media, utrustning och städ • Säkerställa driften av produktion och delta i felsökning • Akut och förebyggande underhåll • Projektdeltagare i tekniska projekt • Kommunikation och samarbete med externa och interna intressenter • Personalansvar över ca 7 medarbetare • Administration av jourtjänstgöring • Deltagande i audits och inspektioner Du kommer: • vara drivande i vår digitaliserings resa på avdelningen • vara drivande i att säkra att äldre delar av ersätts och att effektivisera underhållssystemet • bygga upp en underhållsstrategi för komponenter som behöver finnas i reserv • förväntas på ett engagerande sätt bygga upp, utveckla och leda teamet • förväntas utveckla underhållsavdelningen för att ligga i framkant Utvecklingsmöjligheter Du kommer att ges ansvar och resurser för att aktivt ta fram, nå och följa upp uppsatta mål tillsammans med ditt tekniska team. Vi har senaste åren lyckats skapa en betydande tillväxt vilken vi ser kommer fortsätta och detta ger rätt person stora möjligheter att påverka vår fortsatta utveckling av bolaget och dess processer. Din Profil Som person är du social och har ett starkt personligt driv, högt engagemang och ett gott öga för både helhet och detaljer. Du har en naturlig känsla för service och ett engagerat och professionellt arbetssätt. Vi tror att du är en person som har stor kunskap inom det tjänsten kräver. Du brinner för ledarskap och har ett genuint intresse för människor samt en tro på att det är genom människor vi utvecklar vår verksamhet. Som ledare har du god förmåga att kommunicera med såväl interna som externa kontakter. Vi ser gärna att du har en god förmåga att hantera ett stundtals högt tempo. Du kommunicerar mycket väl på svenska och engelska, i både tal och skrift. Du är en flexibel person som tar ansvar och driver fram lösningar hela vägen till mål! Du drivs av att ständigt utveckla och förbättra verksamheten, medarbetarna och dig själv. Utöver detta ser vi att du har: • Utbildning som högskoleingenjör eller med relevant akademisk examen • Erfarenhet av felsökning av teknisk utrustning i läkemedelsproduktion • Grundläggande förståelse av underhåll och service • Dokumenterad ledarerfarenhet inom Maintenance and Facility • Erfarenhet av att arbeta med GMP verksamhet och de krav som ställs. • Goda kunskaper i Windows-miljö, Office 365 och diverse styrprogram. Vi erbjuder På Bioglan erbjuder vi en arbetsplats där gemenskap och stöttning står i centrum. Vi strävar efter att bygga starka relationer så att du känner dig som en del av vårt team. Här finns alltid möjligheter att skapa minnen tillsammans oavsett om det är under arbetsdagen, under en avkopplande fikapaus eller vid roliga aktiviteter utanför arbetstid. Vi värdesätter din utveckling och erbjuder dig inte bara ett jobb, utan också en plattform för att växa och utvecklas i din karriär. Vår öppna och positiva arbetsmiljö präglas av god kommunikation, respekt och stödjande kollegor, vilket gör Bioglan till en arbetsplats där du kan trivas. Hos oss är din arbetsglädje och ditt välbefinnande lika viktigt som ditt professionella engagemang, och vi är stolta över att kunna erbjuda en varm atmosfär där du kan vara dig själv. • Centralt läge i Malmö hamn med gratis parkering, • Förmånspaket inklusive friskvårdsbidrag, gratis frukost och frukt dagligen och möjlighet till förmånscykel, • Flexibel arbetstid, • Ledighet röda dagar, kortare arbetsdag dag före röd dag samt ledighet dagarna mellan jul och nyår, • Kontinuerlig kompetensutveckling Anställning på heltid Tillträde enligt överenskommelse Placerad i Malmö - ej hybrid Anställningen omfattas av kollektivavtal Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande då vi avser tillsätta tjänsten snarast möjligt, vänta därför inte med att söka. Du ansöker med CV och personligt brev genom att klicka på ”Sök tjänst”. Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Skicka din ansökan senast 2025-08-31. För mer information om företaget och tjänsten - kontakta: [email protected] Om oss Bioglan AB utvecklar, tillverkar och marknadsför läkemedel, medicintekniska produkter, kosttillskott och kosmetika som varje dag hjälper människor över hela världen. I Malmö tillverkas produkter för topikal användning i form av krämer, salvor och geler. Bioglan AB ingår i den spanska läkemedelskoncernen Reig Jofré Group. Kvalitetssystemet följer GMP (Good Manufacturing Practice) och ISO 13485. På Bioglan värderar vi modiga och nyfikna medarbetare som strävar efter att med hög kvalité både utveckla sig själv och vår organisation. Vi värdesätter en positiv och nyfiken inställning och ett professionellt och kompetensbaserat arbetssätt. Bioglan AB har strax över 100 medarbetare som definieras av en stor mångfald, med hänsyn till ålder, nationalitet och utbildning, vid anläggningen i Malmö. Organisationen är ansluten till IKEM-förbunden. Läs mer om oss på www.bioglan.se Ansökan sker via https://careers.bioglan.se/ Bioglan AB undanber oombedd hjälp från rekryteringsfirmor för denna tjänst, inga telefonsamtal eller e-post accepteras.

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Platschef till anläggning i Västerbotten
Svensk Autorekrytering AB
Produktionschefer inom tillverkning

Arbetsbeskrivning Är du en trygg och engagerad ledare som trivs i en operativ miljö där kundupplevelse och kvalitet står i fokus? Då kan du vara den vi söker till vår kund inom fordonsbranschen! Som platschef är ditt uppdrag att driva verksamheten framåt med fokus på resultat, arbetsmiljö och hög servicegrad. Du är en närvarande ledare som aktivt arbetar med att skapa en inkluderande och utvecklande arbetsmiljö för dina medarbetare. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Ansvar för verksamhetens kvalitet, effektivitet och resultat • Leda och coacha teamet mot gemensamma mål och trivsel • Säkerställa ett professionellt och positivt kundbemötande • Ansvara för planering och resursfördelning i det dagliga arbetet Din Profil Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av att leda team i en operativ och serviceinriktad miljö. Du är en affärsmässig och måldriven ledare som framgångsrikt balanserar verksamhetens resultatkrav med en genuin omtanke om medarbetarnas utveckling och engagemang. Du har ett strukturerat arbetssätt, god organisationsförmåga och är trygg i att fatta beslut i en föränderlig vardag. Din ledarstil präglas av tydlighet, närvaro och förmåga att skapa motivation i gruppen. Erfarenhet från verksamheter med direktkontakt med privatkunder (B2C) är meriterande, särskilt om du har arbetat i miljöer där kundnöjdhet och service varit avgörande för affärsframgång. Mer information om kunden ges vid senare tillfälle i processen. Vi påbörjar intervjuer i mitten av augusti och tar emot ansökningar löpande. Om företaget Vi är Sveriges enda bemannings- och rekryteringsföretag nischat inom motorbranschen. Vi hittar snabbt rätt kompetens – från verkstadsgolv till ledande positioner. Sedan 2005 har vi på Autorekrytering matchat människor med rätt jobb inom motorbranschen. Vi finns när du behöver driven och kunnig personal. Oavsett om det gäller rekrytering eller tillfällig förstärkning hjälper vi dig att hitta rätt. Autorekrytering finns i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter Frågor kring tjänsten och processen besvaras av rekryterare Kajsa Fyhr på [email protected]

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Platschef till anläggning i Göteborg
Svensk Autorekrytering AB
Produktionschefer inom tillverkning

Arbetsbeskrivning Är du en trygg och engagerad ledare som trivs i en operativ miljö där kundupplevelse och kvalitet står i fokus? Då kan du vara den vi söker till vår kund inom fordonsbranschen! Som platschef är ditt uppdrag att driva verksamheten framåt med fokus på resultat, arbetsmiljö och hög servicegrad. Du är en närvarande ledare som aktivt arbetar med att skapa en inkluderande och utvecklande arbetsmiljö för dina medarbetare. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Ansvar för verksamhetens kvalitet, effektivitet och resultat • Leda och coacha teamet mot gemensamma mål och trivsel • Säkerställa ett professionellt och positivt kundbemötande • Ansvara för planering och resursfördelning i det dagliga arbetet Din Profil Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av att leda team i en operativ och serviceinriktad miljö. Du är en affärsmässig och måldriven ledare som framgångsrikt balanserar verksamhetens resultatkrav med en genuin omtanke om medarbetarnas utveckling och engagemang. Du har ett strukturerat arbetssätt, god organisationsförmåga och är trygg i att fatta beslut i en föränderlig vardag. Din ledarstil präglas av tydlighet, närvaro och förmåga att skapa motivation i gruppen. Erfarenhet från verksamheter med direktkontakt med privatkunder (B2C) är meriterande, särskilt om du har arbetat i miljöer där kundnöjdhet och service varit avgörande för affärsframgång. Mer information om kunden ges vid senare tillfälle i processen. Vi påbörjar intervjuer i mitten av augusti och tar emot ansökningar löpande. Om företaget Vi är Sveriges enda bemannings- och rekryteringsföretag nischat inom motorbranschen. Vi hittar snabbt rätt kompetens – från verkstadsgolv till ledande positioner. Sedan 2005 har vi på Autorekrytering matchat människor med rätt jobb inom motorbranschen. Vi finns när du behöver driven och kunnig personal. Oavsett om det gäller rekrytering eller tillfällig förstärkning hjälper vi dig att hitta rätt. Autorekrytering finns i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter Frågor kring tjänsten och processen besvaras av rekryterare Kajsa Fyhr på [email protected]

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Detaljchef till Markverkstaden Enköping
Försvarsmakten
Produktionschefer inom tillverkning

Är du en driven ledare? Har du erfarenhet av arbete som första linjens chef i en producerande verksamhet? Då kan du vara den ledare vi söker till Enköping!  Markverkstad Uppland Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter i en verksamhet under förändring som bidrar till att göra Sverige och världen lite säkrare! Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både möjlighet att ta eget ansvar och goda möjligheter till kompetensutveckling. Våra medarbetare är viktiga för oss och här får du goda möjligheter till en bra balans mellan arbetsliv och privatliv.  Markverkstad Uppland är en avdelning med cirka 42 medarbetare fördelat på två sektioner, Enköping och Uppsala. Vi utför främst underhåll på Försvarsmaktens markmateriel (aggregat, master, funktionscontainer, terrängbilar, bandvagnar, mc, släp m.m.), samt bidrar med tekniskt systemstöd. Detta innebär underhåll i form av tillsyn, renovering, reparation, tillverkning, demontering, och modifiering. Försvarsmakten är en myndighet i tillväxt vilket innebär att också Markverkstaden och dess produktion ökar i omfattning. Därför söker vi nu en ny detaljchef till detaljen Fordon i Enköping.   För mer information om vad Markverkstaden gör kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk Arbetsuppgifter Som detaljchef är du första linjens chef med personalansvar och din huvuduppgift kommer att vara att leda och fördela arbetet inom verkstadsgruppen. Vi söker en chef till detaljen hjulfordon som idag består av 14 medarbetare. Du kommer vara en del av MvE Upplands ledningsgrupp och ha nära samarbete med övriga chefer, produktionsledning samt ledningsstöd. Rollen innebär personalansvar och din huvuduppgift är att leda och fördela arbetet inom gruppen med stöd av lagsamordnare. Du kommer att ansvara för att detaljens målsättningar uppfylls och att medarbetare i gruppen utvecklas mot gemensamt fastställda mål. Du kommer även att ansvara för produktion, kvalité, ekonomi, arbetsmiljö och säkerhet samt att vidmakthålla och utveckla goda kundrelationer med de funktioner inom Försvarsmakten (FM) som beställer materielunderhåll.  KRAV Kvalifikationer • Gymnasie- eller högskoleutbildning inom verkstadsteknik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig. • Aktuell erfarenhet av befattning som första linjens ledare med personalansvar, gärna från en producerande verksamhet. • God kommunikativ förmåga samt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. • God datorvana i officepaketet • B-Körkort Personliga egenskaper Vi söker dig med stort engagemang, som är nyfiken, prestigelös och som har en coachande ledarstil. Vi står under stor tillväxt så förändringsarbete kommer vara en stor del av din vardag vilket innebär att du behöver vara tydlig med förväntningar och mål samt duktig på att skapa engagemang och drivkraft hos medarbetarna. Det är också viktigt att du har ett processorienterat och lösningsorienterat synsätt med förmåga att se möjligheter där andra ser utmaningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Ledarskapsutbildning med inriktning coachande ledarskap • Erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete • Erfarenhet av fordons- eller industriverksamhet • Kunskaper kring aktuell materiel • Erfarenhet av arbete i affärssystem, exempelvis SAP Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid Arbetsort: Enköping Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning. Upplysningar om befattningen Sektionschef Niclas Widerlund: [email protected] Information om rekryteringsprocessen HR Julia Granström: [email protected] Längre svarstider på mail kan förekomma under semestern.  Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Irene Ström OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan bör innehålla CV samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

3 juli 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025