Verkstadschef

Sök bland 93 lediga jobb som Verkstadschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Verkstadschef till SwedMotor i Stockholm

SwedMotor AB ingår i EMERNA Group och är en ledande motordistributör i Sverige. SwedMotor är distributör för Hatz, VM-Motori, Isuzu, Subaru, Hyundai och Kawasaki. SwedMotor är dessutom återförsäljare i Stockholmsregionen för marinmotorer och generatoraggregat från MAN, Kohler, John Deere och Cox Powertrain. Vi servar och reparerar samtliga fabrikat som vi säljer. Våra kunder finns inom kommersiell marin och industri. Företaget finns i Jordbro/Haninge, 2 mil söder om Stockholm. Läs mer på www.swedmotor.se SwedMotor består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är motorer inom marin och industri. Vi är ett starkt lag som hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Nu söker vi en Verkstadschef som vill vara med och göra skillnad! Arbetsuppgifter Som Verkstadschef har du det övergripande ansvaret för anläggningen i Jordbro. Du utvecklar varsamheten med lönsamhet, nöjda kunder och engagerad personal. I rollen ingår personalansvar tekniker och du kommer även att arbeta operativt i verkstaden. I rollen kommer du tillsammans med ditt team skapa en effektiv och trygg arbetsplats genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. I arbetsuppgifterna arbetar du kontinuerligt med att ge rätt förutsättningar för bra kundnöjdhet, kostnadseffektivitet, intäkter samt produktivitet inom service/eftermarknad och verkstad. Rollen är mycket varierande och flexibel vilket innebär att ingen dag är den andra lik. Du kommer att vara en nyckelperson på anläggningen vilket förutsätter att du kan anpassa och planera dina dagar efter behovet som uppstår. Tjänsten är placerad på vår verkstad i Jordbro och till viss del ute på fältet vilket medför tjänsteresor i Sverige. Du rapporterar till platschef/VD för SwedMotor. Din profil Vi söker dig som har en fordons eller motorteknisk utbildning och gärna med erfarenhet av dieselmotorer. Du har erfarenhet kring framdrift av motorer med fördel inom den marina industrin. Det är viktigt att du har förståelse för branschen, har stort kundfokus och förmågan att coacha och utveckla ditt team. Du har några års erfarenhet av arbetsledning, alternativt är du en erfaren tekniker som vill ta nästa steg i karriären. Vi på SwedMotor lägger stort fokus på trivsel och utveckling för våra medarbetare. Vår framgång är ett resultat av ett samspel och därför är det viktigt för oss att du delar vår övertygelse om att laget går före jaget. Som Verkstadschef är du lyhörd, tydlig, orädd och duktig på att motivera och engagera ditt team. Som person är du därför prestigelös och har god planering- och prioriteringsförmåga. Med ett tydligt kundfokus är du social, framåt och trivs med kundkontakt och önskar stor omväxling och variation i arbetet. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift och rör dig obehindrat i digitala miljöer. Du innehar B-körkort. ANSÖKAN Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, [email protected] Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

27 november 2023
Sista ansökan:
27 december 2023
Verkstadschef till Bilbolaget i Sundsvall

Bilbolaget fortsätter sin expansiva utveckling, särskilt inom servicemarknaden. Just nu letar vi efter en Verkstadschef för Bilbolagets anläggning i Sundsvall. Om du har erfarenhet inom fordonsbranschen, är en pålitlig ledare med starka affärssinnen och en stark vilja att driva förbättringar, då kan denna roll vara rätt för dig! Din nästa utmaning Bilbolaget söker nu en ny verkstadschef till vår personbilsanläggning i Sundsvall. Som verkstadschef har du personal- och resultatansvar för personbilsverkstan, som idag består av 25 personer och omsätter drygt 22 mkr. Hela fordonsbranschen står inför stora förändringar båda vad gäller ny teknik, men också i form av nya affärsmodeller som vi måste anpassa oss till. Ditt uppdrag är att säkerställa att vår organisation står starka och är väl förberedd för dessa förändringar. Våra kunder ger oss idag toppbetyg och ditt absolut viktigaste uppdrag att det så förblir. Om du är redo att ta på dig en spännande och utvecklande roll i en bransch som är i ständig förändring och om du delar vår passion för att ge kunderna den bästa möjliga servicen, då ser vi fram emot att höra från dig. Sök redan idag och bli en viktig del av Bilbolagets framgångssaga! Vi ser efter dig som: Har ledarerfarenhet och kan hantera en personalstyrka på över 25 personer. Är resultatorienterad och har tidigare erfarenhet av att hantera ekonomiska mål och budgetar. Har en passion för fordonsbranschen och är intresserad av att driva förändring. Är en utmärkt kommunikatör och relationsbyggare. Har en stark kundfokus och en vilja att upprätthålla hög kundnöjdhet. Har körkort med behörighet B Som person är du bra på att leda människor och samtidigt är du bekväm med tekniken i bilarna. Du tycker om att leda och stötta andra människor och se dem växa. Kundens behov är en självklar utgångspunkt i ditt arbete och du är kvalitetsmedveten samt har god planerings- och prioriteringsförmåga. Vidare tror vi att du tycker om utmaningar, har ett gott omdöme, är strukturerad och har god administrationsförmåga. Det är meriterande om du har vana att arbeta i systemen Tacdis och/eller Cabas Ansökan Denna rekrytering är ett samarbete med Fordonsakademin Sverige AB och vi hanterar ansökningar löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta Matteus på 0728536226 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan! Om koncernen Bilbolaget Bilbolaget Invest Sundsvall AB är moderbolaget som med fem personbilsbolag, ett lastvagnsbolag, ett Teknik & Service bolag, Demia AB och ett Administration & IT bolag har cirka 900 anställda. Koncernens verksamhet sträcker sig från Luleå i norr till Norrtälje i söder, via Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn, Ludvika, Gävle, Sandviken, Uppsala, Östhammar och Norrtälje. Koncernen ägnar sig dels åt försäljning, service och tilläggstjänster med personbilar, transportbilar, bildemontering och lastvagnar, dels förvaltning av de egna och hyrda fastighetsbestånden. Fordonsaffären omfattar försäljning av både nya och begagnade personbilar, transportbilar och lastvagnar och har fokus på att leverera helhetslösningar som förenklar kundens vardag. Bilbolagskoncernen ägs av familjen Persson. Martin Persson är styrelseordförande, även syskonen Henrik och Anders jobbar inom koncernen. Familjen Persson har siktet inställt på framtiden och jobbar långsiktigt med att hela tiden modernisera och återinvestera i verksamheten. Vårt kundlöfte: Med personlig omtanke Det är stora ord som vi lovar till var och en av våra kunder och den viktigaste faktorn för långsiktig lönsamhet. Därför behöver vi engagerade medarbetare som har en vilja att göra skillnad i sina arbeten och ge våra kunder positiva upplevelser i mötena med dem. Vi vill att alla kunder ska känna sig betydelsefulla och att just deras behov är någonting som vi tar på allvar och har lösningar på. Att vara omtänksam handlar om att bry sig om, vilja väl och visa intresse. Vår filosofi är att omtanke i alla led vinner i längden. Och det gäller självklart även oss medarbetare emellan. Om vi lever på det sättet så kommer vi också omtänksamt kunna ta hand om våra kunder på bästa tänkbara sätt.

27 november 2023
Sista ansökan:
27 december 2023
Verkstadschef Lidköping

Verkstadschef Lidköping Placeringsort: Lidköping Sverull är en ledande aktör inom industriservice, mekaniskunderhåll och produktförsäljning med spetskompetens inom elektromekanik, lager, transmissioner, tätningar, pumpar och elmotorer. Vi erbjuder hela kedjan från produktleverans till montage, underhåll och reparationer. Vi har filialer på 11 orter i Sverige med huvudkontor i Jönköping. Sverull ägs av industrikoncernen Axel Johnson International. Som auktoriserad servicepartner till Xylem, Grundfos och Wilo och auktoriserad återförsäljare av SKFs produkter samt Value Provider till ABB kan vi erbjuda dig relevanta utbildningar inom pump, motor, transmission och lager. Din roll Som verkstadschef har du det övergripande ansvaret för serviceverksamheten i Göteborg. Idag har vi sju servicetekniker men vi är i ett expansivt läge med ytterligare rekryteringar planerade. Rollen innefattar bland annat budgetansvar, att leda och fördela arbetet på verkstaden mot uppställda mål, nyckeltal och KPI:er. Då tjänsten även innefattar personalansvar har du som verkstadschef en viktig roll i att upprätthålla en god sammanhållning i ditt team samt att säkerställa en god och säker arbetsmiljö. Verkstadschefen har också en viktig roll att stödja serviceteamet vid offertframtagande, samt hitta delar och komponenter och fakturering mot kund. I rollen som Verkstadschef har man ett tätt samarbete med både kundsupport och sälj lokalt samt med övriga serviceverkstäder, verkstadschefer och andra centrala funktioner. Verkstadschefen rapporterar till Operativ chef Din profil · Meriterande med kunskaper inom våra huvudområden, lager, transmissioner, tätningar, pumpar och elmotorer · Erfarenhet ifrån en tidigare roll innefattande ledarskap och/ eller erfarenhet från en maskinteknisk roll · God system- och datorvana · Goda kunskaper i svenska och engelska · B-körkort. Vi tror att du som söker uppskattar frihet i din roll och motiveras av att driva projekt framåt, där du tar egna initiativ och gärna bidrar med nya idéer och perspektiv. Därtill motiveras du av att nå uppsatta mål och arbetar ständigt för att förbättras och utvecklas i din roll. Då tjänsten innefattar många varierande arbetsuppgifter och ansvarsområden är du som person noggrann och har förmågan att strukturera och prioritera bland dina uppgifter. Är du personen vi söker? Skicka ditt CV och Personliga Brev till Klas Nyström, Operativ chef klas.n[email protected] Vid frågor, kontakta Klas på tel: 0770 221 403

27 november 2023
Sista ansökan:
27 december 2023
Plats och regionansvarig verkstadschef - JOAB Stockholm

JOAB strävar efter att vara marknadsledande inom service för renhållningsfordon, lastväxlare, liftdumpers och kranar på den svenska marknaden, samt att ha ett brett kontaktnät med Auktoriserade Service Partners på marknader där vi levererar våra utrustningar. Beskrivning Nu söker vi dig som vill ta ansvar för att leda och utveckla medarbetarna och verksamheten i våra serviceverkstäder i Jordbro och Täby. I verkstäderna utför vi service och reparationer av JOABs påbyggnationer så som lastväxlare, liftar, kranara, sopbilar mm. Du blir en viktig del av vår servicemarknad där du ingår i ledningsgruppen för service som består av övriga verkstadschefer, reservdelschef, ansvarig för teknisksupport- utbilning, garantier. Tjänsten rapporterar till JOABs servicemarkandschef. Arbetsuppgifter Du leder och fördelar arbetet i verkstaden i Jordbro där du har personalansvaret för samtliga anställda. Du har  även det affärsmässiga ansvaret i Täby där har du en Verkmästare som arbetsleder personalen på plats. - Organisera, planera och ständigt utveckla och förbättra arbetet i regionen - Budgetansvarig för budgetposter inom ansvarsområdet - Personalansvar för verkstads- och lagerpersonal, inklusive utvecklingsplaner och   bemanningsplanering. Säkerställa rätt kompetens för framtiden. - Säkerställa att verkstadens utrustning är korrekt. Ta fram investeringsunderlag och  genomföra inköp. - Kundbemötande i regionen; försäljning, offerter och fakturering.  ”Customer Care” ansvar inom regionen. - Aktivt bidra till kvalitetsförbättringar och utvecklingar av Servicemarknaden totalt ansvara för avtalsförsäljning i regionen.  - Håller regelbundna utvecklingssamtal med medarbetarna. - Föreslår utvecklings- och utbildningsinsatser enligt behov och önskemål. - Har i det systematiska arbetsmiljöarbetet ansvar för att hålla sig informerad om aktuell lagstiftning,  se till att riskbedömningar genomförs och  rapportera tecken på brister i arbetsmiljö och arbetsklimat. - Lokalt fastighetsansvar. Kvalifikationer För att lyckas i denna roll tror vi att du har erfarenhet av liknande arbete och att du har ett fordonsintresse. - Ledarkompetens - God IT kunskap och administrativ förmåga - Samordningsförmåga - Analytisk - Affärsmässig - Ansvarsfull Villkor Tjänsten är en heltidstjänst där du kommer att ha ditt kontor och huvudsakliga arbetsställe i Jordbro. JOAB har kollektival och för denna tjänst är det Teknikavtalet- Unionen, Ledarna som gäller. Det kan förekomma resor i tjänsten men huvuddelen av arbetet är på plats. Vi kommer att intervjua löpande, så tycker du att tjänsten verkar spännande och passar din kompetens och ambition är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! JOAB har idag sju egna serviceverkstäder i Sverige. Vid samtliga verkstäder finns det utbildad och kunnig personal samt reservdelar tillgängliga. Genom hög kvalitet, teknisk kompetens och med service i fokus så skall vi leverera hög servicenivå.

23 november 2023
Sista ansökan:
20 december 2023
Säljare till Rydahls

Arbetsbeskrivning Har du ett gediget intresse för att bygga starka affärer och vill vara med och utveckla Reservdelsförsäljningen inom Tungafordon? Rydahls förstärker sitt team med ytterligare en engagerad Säljare till Stockholm norr! I rollen kommer du att ansvara för försäljningen i distriktet och samtidigt vara en viktig del av Rydahls affärsområde Reservdelar med försäljning över hela landet. Dina kunder är verksamma inom den tunga fordonssektorn (buss, lastbil & tunga släp). Som säljare arbetar du med bearbetning av såväl nya som befintliga kunder. En betydande del av din arbetsdag ägnas åt att interagera med våra kunder på plats, du genomför bokade möten och canvasbesök. Utöver tiden du spenderar hos våra kunder kommer du, prospektera, genomföra behovsanalyser och hantera tillkommande administrativa uppgifter som rör försäljning och verksamhetskrav. Detta kan inkludera att hantera vårt CRM-system och budget. Din Profil Som Säljare ser vi att du har en stark egen motor och en tydlig ambition att skapa goda resultat. För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet av försäljning, kanske är du innesäljare idag men vill ta nästa steg i karriären eller arbetar med försäljning inom ett annat segment idag. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är en naturlig relationsbyggare som har en god känsla för service och som värdesätter att bidra med en hög servicegrad och genom det göra bra och långsiktiga affärer. Som person är du ödmjuk, prestigelös och ser till våra kunders bästa. Erfarenhet av reservdelar och branschen är meriterande men inte ett krav. Men vi ser gärna att du har ett intresse för branschen och ser positivt på att bli en expert inom ditt område! B-körkort är ett krav, likaså behärskar du svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du erbjuds ett utvecklande arbete med mycket eget ansvar på ett specialistföretag som står för kvalitet i världsklass! Om företaget Rydahls Bromsspecialisten är ett ledande företag som är specialister inom bromssystem till tunga fordon och maskiner samt broms- och friktionslösningar inom tillverkande industri. I dagsläget har företaget 60 anställda och verkar inom 3 affärsområden; reservdelar, bromssystem samt industrifriktion. Rydahls erbjuder skräddarsydda lösningar och ett omfattande sortiment av broms- och reservdelar samt friktionsmaterial. De säljer enbart produkter i världsklass, noggrant utvalda enligt konceptet ”Selected by Rydahls”. Bolaget ingår idag i koncernen OEM International AB. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Alida Antonsson, tel 070-664 65 81. Vi ser fram emot din ansökan!

23 november 2023
Sista ansökan:
10 december 2023
Eterni rekryterar verkstadschef

Till vår kund Tingsryds Montage AB rekryterar vi en verkstadschef! Tingsryds Montage AB har på kort tid blivit en ledande aktör inom påbyggnadsbranchen. Vi söker nu en erfaren och kompetent verkstadsansvarig för att ta ledningen över vår verkstad. Vår vision är att leverera högkvalitativa produkter och tjänster genom att ha ett dedikerat team och en stark ledare vid rodret. ARBETSUPPGIFTER Som vår verkstadschef kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Personalansvar: Du kommer att leda och utveckla en personalstyrka på 10 personer varav två ute på fältet och säkerställa att teamet är motiverat och trivs. Daglig styrning: Ansvara för den dagliga driften av vår verkstad och säkerställa effektivitet och produktivitet. Projektansvar: Ta ledningen för olika projekt inom produktionsverkstaden, från start till slutförande. Följa upp projekt: Regelbundet rapportera och samarbeta med ledningen för att säkerställa att projekt uppfyller mål och deadlines. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER För att lyckas i den här rollen bör du ha utbildning eller erfarenhet av arbete inom verkstads- eller tillverkningsindustrin. Du är en erfaren ledare med stark ledarskapsförmåga och är duktig på att inspirera och motivera ditt team. Vidare har du ordningssinne och förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter. Du är van vid att arbeta i projektform där tid och budget är självklara styrmedel. Om du har svetskunskaper och lastbilskörkort är detta meriterande. Du talar och skriver flytande svenska. Tingsryds Montage AB erbjuder dig:  En spännande och utmanande roll inom en framgångsrik organisation. Möjligheten att påverka och driva verkstadsverksamheten framåt. Ett dedikerat och kompetent team. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Om du är en driven och kompetent verkstadschef med en passion för att driva projekt och utveckla ditt team, är detta rätt roll för dig.   OM TJÄNSTEN Tjänsten är en direktrekrytering till Tingsryds Montage AB som hänvisar alla frågor kring rekryteringen till Eterni Sweden AB och rekryteringskonsulten Marcus Royson som nås på 0470-730192 eller [email protected] ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via epost behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.  VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

22 november 2023
Sista ansökan:
30 november 2023
Technical Specialist till ALD Automotive

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet från eftermarknad inom Fordonsbranschen och vill vara med och säkerställa att våra kunder har en välfungerande fordonsflotta? Då kan du vara den vi söker för rollen som Technical Specialist! Som en del av vårt team kommer du att utgöra en viktig faktor avseende att säkerställa att våra Leasingkunders bilar är säkra samt välfungerande under leasingperioden. Du kommer i ditt dagliga arbete kombinera administrativt arbete med att föra dialog med externa parter som exempelvis verkstäder. I rollen arbetar du bland annat med att: - Hantera Verkstadsfakturor kopplade till reparationer och underhåll - Bedöma och godkänna arbetsorder - Ge stöd och support till interna och externa parter - Hantera dialog med verkstäder såväl via telefon som mail Din Profil Vi söker dig som har erfarenhet från eftermarknad inom Fordonsbranschen antingen som Mekaniker/Tekniker, Planör, Servicerådgivare eller som Verkmästare och som vill ta nästa steg i din karriär. Vi ser utöver det att du även: - Har en godkänd gymnasial utbildning - Har God kunskap i Office-programmen och generellt god systemvana - Uttrycker dig mycket väl i svenska och engelska i både tal och skrift - Har manuellt B-körkort Som person är du positiv och har en god samarbetsförmåga. Du strävar efter hög kvalitet i ditt arbete och tar ansvar för att fullfölja dina uppgifter. Vidare har du en god förmåga att prioritera och växla mellan olika arbetsuppgifter när det behövs. Det är meriterande med erfarenhet av bedömning av skador eller om du som tekniker har utbildning inom HVT/HVE. Du kommer erbjudas en intressant möjlighet där du får chansen att ta tillvara på dina befintliga kunskaper men även få utveckla dessa vidare! Om företaget Tjänsten är en direktrekrytering med 6 månaders provanställning med placering i Stockholm. ALD Automotive är ett av världens ledande leasingbolag och ett dotterbolag till den franska bankkoncernen Société Générale med nära 1,76 miljoner bilar och 6 600 medarbetare i 43 länder. Vi är specialiserade på fordonsleasing till företag och i vårt koncept ingår fullständig outsourcing av våra kunders hela bilparker. Vårt strategiarbete fokuserar på att få branschens nöjdaste kunder genom att leverera hållbara mobilitetslösningar. Genom att överlåta ansvaret för driften av bilparken till oss får våra kunder större frihet att koncentrera sig på att driva sin kärnverksamhet. ALD Automotive är märkesoberoende och finansierar alla märken. Läs gärna mer på www.aldautomotive.se Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Alida Antonsson, tel 070-664 65 81 eller Elin Karlsson på 073-504 78 31. Vi ser fram emot din ansökan!

22 november 2023
Sista ansökan:
10 december 2023
Skadeverkstadschef

Vi på Holmgrens Bil går en ljus framtid till mötes med fortsatt fokus på tillväxt och nya satsningar! Nu söker vi en erfaren ledare med stort driv och entusiasm som vill ta sig an uppdraget som Skadeverkstadschef på vårt skadecenter i Jönköping⭐ Om dig Det viktigaste i rollen som Skadeverkstadschef på Holmgrens Bil är ett närvarande och coachande ledarskap. Du har en stark förmåga att skapa en positiv miljö för såväl medarbetare och kunder, du motiveras av att uppnå resultat och har ett gott affärssinne. Du har dokumenterad erfarenhet av ledande roller inom verkstad och/eller produktion. Vi söker dig som är genuint intresserad av att utveckla människor, bygga framgångsrika team samt kommer till din rätt i en expansiv och föränderlig miljö. Du har förmågan att förmedla budskap, är kommunikativ samt har ett beslutsfattande som präglas av mod och tydlighet. Om jobbet Som Skadeverkstadschef på vårt Skadecenter i Jönköping har du det övergripande personalansvaret för ca 46 medarbetare tillsammans med dina underställda chefer. Ett av dina viktigaste uppdrag är leda och coacha dina medarbetare. Din uppgift är att skapa förutsättningar för dina medarbetare att uppnå försäljnings- och resultatmål samt utveckla ett eget affärsmannaskap inom företagets ramar. Som Skadeverkstadschef påverkar du aktivt utvecklingen av verksamheten. Du ansvarar bl.a. för den dagliga driften, schemaläggning, rekrytering samt uppföljning. I uppdraget ingår att: ️ Säkerställa att våra värderingar är närvarande i allt vi gör på Holmgrens Bil ️ Skapa en målstyrd serviceorganisation ️ Effektivisera kostnader, följa upp nyckeltal och optimera lönsamhet ️ Säkerställa kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet ️ Säkerställa Holmgrens Bils koncept och implementera centralt fattade beslut Till din hjälp finns gemensamma funktioner inom ekonomi, marknadsföring, eftermarknad, HR och IT. Placeringsort: Jönköping Tillträde: Enligt överenskommelse Vad Holmgrens Bil erbjuder Holmgrens Bil erbjuder en spännande arbetsplats som bygger på sunda värderingar i en händelserik bransch. Vårt varumärkeslöfte Vi bryr oss och våra kärnvärden glädje, respekt, ansvar och sparsamhet genomsyrar allt vi gör och står för. Den riktar sig inte bara till våra kunder, utan i allra högsta grad även till alla våra medarbetare. Hos oss finns det möjligheter till både personlig och karriärmässig utveckling. Holmgrens Bil erbjuder dessutom en rad personalförmåner, allt ifrån friskvårdsbidrag till möjligheten att nyttja en fjällstuga i Björnrike. Som anställd hos oss kan du känna dig trygg- vi är anslutna till kollektivavtal! Lär känna oss bättre genom att besöka vår Instagram (https://www.instagram.com/holmgrensbil/) och karriärsida (https://holmgrensbil.teamtailor.com/). Ansökan Ansök senast 17 december 2023. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Eric Holmgren på telefon 036-34 68 83 alt. [email protected] Välkommen med din ansökan!

21 november 2023
Sista ansökan:
17 december 2023
Verkstadschef sökes till kund i Enköping!

Om tjänsten Har du flera års erfarenhet av fordonsbranschen och vill ta steget in i ett mer ansvarstagande yrke? Då kan rollen som verkstadschef vara något för dig. Arbetet som verkstadschef är varierande i den mån att du dels arbetar med verkstadsplanering och garantihandläggning, dels ger stöd åt mekanikerna i verkstaden. Då rollen innefattar både praktiska och administrativa moment är det en fördel att ha tidigare erfarenhet av olika roller inom branschen. I rollen som verkstadschef har du ansvar för den dagliga driften av verkstaden och kontakten med kunderna, det är därför viktigt att du som person är serviceinriktad och ansvarstagande. Du kommer vara en viktig del av företaget och arbetar tillsammans med dina medarbetare mot att ständigt förbättra verkstaden och kvaliteten på arbetsuppgifterna. Vi ser att du som person är driven och lösningsorienterad, samt stimuleras av att arbeta i ett högt tempo.   Företaget som utlyser tjänsten arbetar med försäljning och service/reparationer av diverse bilmärken. De är en av de ledande aktörerna i branschen och har ett tjugotal mekaniker på plats som du som verkstadschef har ansvar för. Arbetet är en heltidstjänst med start omgående eller utefter överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att ansöka redan idag!   Arbetsuppgifter Som verkstadschef hos vår kund har du en bred roll, där du har ansvar för den dagliga driften av verkstaden och personalen. Arbetsuppgifterna som bland annat ingår i yrket är att leda och fördela arbete, planera och följa upp verksamheten, ta hand om befintliga leverantörs- och kundrelationer, samt skapa nya kontakter. Du kommer även att ansvara för rekrytering, budgetering och arbetsmiljö. Din profil I syfte att lyckas i tjänsten som verkstadschef ser vi att du bör ha: -En fordonsteknisk utbildning eller arbetserfarenhet som kan anses likvärdig. -Arbetslivserfarenhet från fordonsbranschen. -Några års erfarenhet av en ledande roll. -Behärskar svenska och engelska väl i såväl skrift som tal. Det är meriterande om du: -Har tidigare erfarenhet av att vara verkstadscoach, planör eller teamleader. -Har en bakgrund från Försvarsmakten. Du som person: -Drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla. -Engagerad och lägger ned tid och energi på ditt arbete. -Är intresserad av utveckling inom företaget och av medarbetare. -Gillar utmaningar och problemlösning. -Trivs i en roll med mycket ansvar.   Om oss Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!

17 november 2023
Sista ansökan:
17 december 2023
Verkstadschef sökes till kund i Västerås!

Om tjänsten Har du flera års erfarenhet av fordonsbranschen och vill ta steget in i ett mer ansvarstagande yrke? Då kan rollen som verkstadschef vara något för dig. Arbetet som verkstadschef är varierande i den mån att du dels arbetar med verkstadsplanering och garantihandläggning, dels ger stöd åt mekanikerna i verkstaden. Då rollen innefattar både praktiska och administrativa moment är det en fördel att ha tidigare erfarenhet av olika roller inom branschen. I rollen som verkstadschef har du ansvar för den dagliga driften av verkstaden och kontakten med kunderna, det är därför viktigt att du som person är serviceinriktad och ansvarstagande. Du kommer vara en viktig del av företaget och arbetar tillsammans med dina medarbetare mot att ständigt förbättra verkstaden och kvaliteten på arbetsuppgifterna. Vi ser att du som person är driven och lösningsorienterad, samt stimuleras av att arbeta i ett högt tempo.   Företaget som utlyser tjänsten arbetar med försäljning och service/reparationer av diverse bilmärken. De är en av de ledande aktörerna i branschen och har ett tjugotal mekaniker på plats som du som verkstadschef har ansvar för. Arbetet är en heltidstjänst med start omgående eller utefter överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att ansöka redan idag!   Arbetsuppgifter Som verkstadschef hos vår kund har du en bred roll, där du har ansvar för den dagliga driften av verkstaden och personalen. Arbetsuppgifterna som bland annat ingår i yrket är att leda och fördela arbete, planera och följa upp verksamheten, ta hand om befintliga leverantörs- och kundrelationer, samt skapa nya kontakter. Du kommer även att ansvara för rekrytering, budgetering och arbetsmiljö. Din profil I syfte att lyckas i tjänsten som verkstadschef ser vi att du bör ha: -En fordonsteknisk utbildning eller arbetserfarenhet som kan anses likvärdig. -Arbetslivserfarenhet från fordonsbranschen. -Några års erfarenhet av en ledande roll. -Behärskar svenska och engelska väl i såväl skrift som tal. Det är meriterande om du: -Har tidigare erfarenhet av att vara verkstadscoach, planör eller teamleader. -Har en bakgrund från Försvarsmakten. Du som person: -Drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla. -Engagerad och lägger ned tid och energi på ditt arbete. -Är intresserad av utveckling inom företaget och av medarbetare. -Gillar utmaningar och problemlösning. -Trivs i en roll med mycket ansvar.   Om oss Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!

17 november 2023
Sista ansökan:
17 december 2023