Verkstadschef
Sök bland 52 lediga jobb som Verkstadschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Närkes Traktorcenter AB handlar sedan 1992 med jordbruks- och entreprenadmaskiner och vi samarbetar idag med leverantörer som Massey Ferguson, Ljungby, Trejon, McHale och Weidemann. Vi söker nu en verkmästare till vår anläggning i Kumla. I arbetet ingår att vara den som leder och fördelar arbetet på verkstaden, planerar inkommande jobb, säkerställer att reservdelar finns på plats innan reparationer, ansvarar för diagnosverktyg och datasystem för de maskiner vi säljer o.s.v. men även att själv vara med och serva och reparera jordbruks- och entreprenadmaskiner. Rollen innebär flera kontaktytor mot kunder och leverantörer. För att lyckas med tjänsten krävs att du har goda ledaregenskaper och teknisk kompetens. Erfarenhet av arbete med jordbruks- och/eller entreprenadmaskiner är meriterande. Du behärskar svenska i tal och skrift, engelska är meriterande. God datavana är ett måste. B-körkort är ett krav. Som person vill vi att du är serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Tjänsten är på heltid 40 tim/vecka.
Aftén Bil befinner sig nu i en mycket spännande och expansiv fas där de har stora planer att växa kraftigt som koncern de närmaste 5-åren både genom organisk tillväxt samt genom förvärv. Som anställd hos Aftén Bil ingår du i en stabil och väletablerad koncern som värderar ett personligt och familjärt tillvägagångssätt i allt de gör, både internt och externt. Som en del av satsningen framåt söker Aftén Bil nu en Skadeverkstadschef till deras Kia-anläggning i Upplands Väsby. Om tjänsten Som Skadeverkstadschef på Aftén Bil är din viktigaste uppgift att ansvara för den dagliga driften av skadeverkstaden. Du kommer ha fullt uppföljnings, budget- och resultatansvar. Du kommer även ha personal och arbetsmiljöansvar, vilken innefattar att leda och fördela arbetsuppgifter samt säkerställa en god arbetsmiljö för ca 12 medarbetare. Vidare är en viktig del i tjänsten att skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet. Mycket fokus kommer att ligga på själva ledarskapet och processarbete, att coacha medarbetarna samt vidareutveckla befintliga rutiner och skapa en effektiv verksamhet med god lönsamhet. Du jobbar kontinuerligt för en stark organisation med gott samarbete mellan avdelningarna för att skapa "Ett Aftén Bil". Vad Aftén Bil önskar av dig Det viktigaste i rollen som Skadeverkstadschef är ett närvarande och coachande ledarskap. Du har en stark förmåga att skapa en positiv miljö för såväl medarbetare och kunder, du motiveras av att uppnå resultat och har ett gott affärssinne. Du har dokumenterad erfarenhet av ledande roller inom verkstad och/eller produktion. Vi söker dig som är genuint intresserad av att utveckla människor, bygga framgångsrika team samt kommer till din rätt i en expansiv och föränderlig miljö. Du har förmågan att förmedla budskap, är kommunikativ samt har ett beslutsfattande som präglas av mod och tydlighet. I tillägg till detta ser vi att rätt kandidat har goda datorkunskaper och lätt att sätta dig in i nya system. Tidigare erfarenhet i systemet Automaster, Kobra eller Cross3 är meriterande. Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är krav. Personliga egenskaper Vi söker efter dig som har vilja, engagemang och attityd och kan ta vara på det som fungerar bra och genomföra förbättringar - en naturlig ledare med stort driv. Du ska vara intresserad av ledarskap och utveckling av personal. Vidare trivs du med ett högt tempo samt omväxling och variation i arbetet. Utmaningar inspirerar dig och du har förmåga att skapa förtroende och god stämning både internt och externt. Att leverera ett arbete med högsta möjliga kvalitet är en självklarhet och du har god planerings- och prioriteringsförmåga. Aftén Bil erbjuder Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter för den som har det som krävs! Vi arbetar med några av marknadens ledande och mest innovativa varumärken vilket är en stor fördel. Några av de förmåner vi på Aftén Bil erbjuder är kollektivavtal, friskvårdsbidrag, snygga arbetskläder och personalrabatter. Som anställd hos oss blir du en del av en familjär organisation med stark gemenskap. Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor. Som ledare har du dessutom tillång till privat sjukvårdsförsäkring. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Placering är i Upplands Väsby. Arbetstiderna är heltid 40h/veckan Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna Aslan på 0738558647 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.
Arbetsbeskrivning Hesselberg Maskin söker nu, i samarbete med Randstad AB, en driven ledare till vårt team av servicetekniker i Aitik. Om du har erfarenheter från exempelvis industrin, verkstadsmiljöer, entreprenadmaskiner eller tyngre fordon och om du dessutom är en trygg ledare med några års erfarenhet av personalledning, då kan du vara den vi söker. Du kommer att vara placerad i Aitik, Gällivare och teamet som du kommer att leda är vårt projektfokuserade team med inriktning på större arbeten. Teamet består av 5 st servicetekniker och du rapporterar själv till Verkstadschef. Arbetstiden är förlagd till dagtid i 7/7-skift, jämna veckor. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett tryggt ledarskap, besitter social kompetens och är kommunikativ. Du behöver även kunna arbeta självständigt och ha en god samarbetsförmåga samt vara serviceinriktad då kundkontakt förekommer. En förutsättning för att lyckas är att du själv har praktisk kunskap som mekaniker. Då Hesselberg är i en expansiv fas så händer det mycket och det är viktigt att du trivs i en föränderlig miljö och tycker om när det händer saker. Att Hesselberg Maskin växer medför också att det finns väldigt goda utvecklingsmöjligheter på sikt inom företaget, vi vill att du ska växa tillsammans med oss. Utöver stimulerande arbetsuppgifter, konkurrenskraftig lön och utvecklingsmöjligheter, erbjuder vi även förmåner som friskvård och läkarbidrag samt möjlighet till bonus. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Ansvarsområden Leda och fördela det dagliga arbetet för våra servicetekniker Säkerställa leveranser till våra kunder inom Hesselberg Maskin AB vilket även inkluderar kundkontakt Se till att service och andra underhåll/reparationer av maskiner utförs på ett optimalt sätt och med hög kvalitet Utveckla serviceavdelningen inom bolaget med mål att bli självbärande Delta i planeringsmöten Delta vid skyddsronder I tjänsten förkommer även andra arbetsuppgifter kopplat till vår vision ”Starkare sammen” Kvalifikationer KRAV: Minst 3 års erfarenhet av ledarskap Erfarenhet av Industri, verkstadsmiljö eller tunga fordon Teknisk utbildning på lägst gymnasienivå Erfarenhet av servicearbete Viss erfarenhet av administration God svenska och engelska i tal och skrift God system och datavana Körkort B MERITERANDE: All typ av teknisk vidareutbildning All form av ledarskapsutbildning Om företaget Hesselberg Maskin AB Hesselberg maskin AB ingår i Sigurd Hesselberg Group AS som funnits sedan 1897 i Norge. Verksamheten i Sverige är huvudsakligen inom och mot gruvnäringen som maskin- och service leverantör, men även mot övriga entreprenadkunder med service och underhåll. Hesselbergkoncernen Norge och Sverige har idag över 300 anställda och är en norskägd koncern med solid ekonomi och verksamhet på flera marknader. Vi är en stolt leverantör av Komatsu gruv –och entreprenadmaskiner. Sedan ett par år tillbaka har vi verksamhet i Sverige på orterna Kiruna, Svappavaara, Pajala och Gällivare.
Om jobbet Är du en driven och ansvarsfull verkstadschef som vill växa i en energisk och expansiv miljö? Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag inom bilbranschen, och vi söker nu en engagerad Verkstadschef som vill vara med på vår spännande resa! Hos oss får du ett utvecklande arbete där du har möjlighet att utvecklas och ta ansvar i takt med att vi växer. Vi är ett lösningsorienterat tillväxtbolag och vi tror på att fira våra framgångar tillsammans – här har vi roligt både på och utanför arbetsplatsen. Vår ambition är att bli rikstäckande och branschledande inom affärsutveckling och kundnöjdhet. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Om rollen Som verkstadschef på Niemi Bil i Luleå kommer du ansvara för vår verkstad på Spantgatan där vi jobbar med både de bilar vi köper in och säljer samt externa kundbilar. Som verkstadschef kommer du ansvara för vår verkstadsanläggning på Spantgatan i Luleå. Du kommer bidra till att forma, driva och utveckla våra reparationsprocesser, samt driva och utveckla arbetet kring iordningställande av sålda bilar inför leverans till kund. Du kommer även ansvara för Niemi Bils övriga servicefunktioner som finns på plats i Luleå, vilket innefattar t.ex säsongsberoende processer såsom hjulskiften och däckhotell. Du kommer att hantera administrativa uppgifter och samordna verksamheten, där du tar det övergripande ansvarat över verkstadsanläggningens effektivitet och lönsamhet. Du kan även behöva stötta det operativa verkstadsarbetet vid behov. Vem vi söker: Vi söker dig med stor erfarenhet av verkstadsbranschen och ledarskap, som självgående kan driva verksamheten och motivera ditt team. Du tar initiativ och kommunicerar effektivt med kollegor och andra anläggningar, och förstår att ni är en del av en stor familj av anläggningar med hög laganda runtom i Sverige. Är du: • En skicklig ledare med bakgrund som mekaniker? • Noggrann, strukturerad och lösningsorienterad? • Driven och duktig på att se förbättringsmöjligheter? • En motiverande person med starkt kundfokus? • En lagspelare som tycker om utmaningar? Då hoppas vi att just du är den person som ska följa med på vår resa mot Sveriges nöjdaste kunder! B-körkort är ett krav. Även flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Övrigt Du kommer arbeta på vår verkstad på Spantgatan i Luleå. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Kontakt: Om du har några frågor vänligen kontakta Tom Niemi, [email protected], 070-355 38 70. Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan. Om Niemi Bil: Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vår kultur: Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra” är vårt motto. Vi växer, och vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs med att arbeta hos oss. Men för oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar därför idrott, kultur och ungdom för att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag.
Om jobbet Är du en driven och ansvarsfull verkstadschef som vill växa i en energirik och expansiv miljö? Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag inom bilbranschen, och vi söker nu en engagerad Verkstadschef som vill vara med på vår spännande resa! Hos oss får du ett varierande arbete där du har möjlighet att utvecklas i takt med organisationen runt dig. Vi är lösningsorienterade, och ett av Sveriges snabbast växande bolag i bilbranschen, och vi tror på att fira våra framgångar tillsammans – både på och utanför arbetsplatsen. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Om rollen Som verkstadschef kommer du ansvara över verkstadsanläggningen, och vara med att starta upp vår verksamhet i Skellefteå från grunden. Du kommer även bidra till att forma, driva och utveckla våra reparationsprocesser, samt driva och utveckla arbetet kring iordningställande av sålda bilar innan de levereras till kund. Du ansvarar för Niemi Bils alla servicefunktioner som kommer finnas på plats i Skellefteå, vilket innefattar både hjulskiften och däckhotell, men även skadehantering för glasskador, och lagerhållning för reservdelar med mera. Du kommer att hantera administrativa uppgifter och samordna verksamheten, där du tar det övergripande ansvaret över verkstadens effektivitet och lönsamhet. Det betyder också att du kommer ansvara över rekryteringar, och att bygga ditt eget team som tillsammans ska driva verkstaden. Du kan även behöva stötta det operativa verkstadsarbetet vid behov, särskilt till en början. Vem vi söker: Vi söker dig med stor erfarenhet av verkstadsbranschen och ledarskap, som är självgående och kan driva verksamheten och motivera ditt team. Du tar initiativ och kommunicerar effektivt med kollegor och andra anläggningar, och förstår att ni är en del av en stor familj av anläggningar med hög laganda runtom i Sverige. Är du: • En skicklig ledare med bakgrund som mekaniker? • Noggrann, strukturerad och lösningsorienterad? • Driven och duktig på att se förbättringsmöjligheter? • En motiverande person med starkt kundfokus? • En lagspelare som tycker om utmaningar? Då hoppas vi att just du är den person som ska följa med på vår resa mot Sveriges nöjdaste kunder! B-körkort är ett krav. Även flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Övrigt Du kommer arbeta på vår kommande verkstad i Skellefteå. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Kontakt: Om du har några frågor vänligen kontakta Tom Niemi, [email protected], 070-355 38 70. Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan. Om Niemi Bil: Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vår kultur: Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra” är vårt motto. Vi växer, och vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs med att arbeta hos oss. Men för oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar därför idrott, kultur och ungdom för att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag.
Vill du verka i en framtidsbransch som bidrar till att förenkla invånarnas vardag och en hållbar utveckling? Keolis söker en verkstadsansvarig/underhållsledare till Göteborg, som vill ha ansvar för planering och daglig produktion i verkstad och servicehall. Självklart kommer du också att coacha, motivera och leda Keolis viktigaste resurser – medarbetarna. Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i ett företag där vi tar ansvar och respekterar våra resenärer, varandra som kollegor och miljön. Vår omtänksamhet, kompetens och mångfald gör oss framgångsrika och uppskattade både som internationellt kollektivtrafikföretag och som arbetsplats. Vare sig du är medarbetare eller resenär känner du dig alltid välkommen till Keolis. Rollen som verkstadsansvarig/underhållsledare Leder, fördelar, planerar och följer upp den dagliga produktionen i verkstaden/servicehallen. Fungerar som en länk mellan egen verkstadsavdelning eller servicehall och övrig verksamhet. Driver utveckling mot ett mer förebyggande underhåll genom närvarande ledarskap och ständiga förbättringar Medlem i den lokala underhållsledningsgruppen där du förväntas bidra till underhållsagendan Vem är du? För att bli framgångsrik i rollen som underhållsledare behöver du ha kunskap inom relevanta tekniska områden. Som person är du en trygg ledare som har lätt för att samarbeta med olika människor. Du ser vad som behövs göras och kan genom att arbeta strukturerat och systematiskt bidra till förbättringar i verksamheten. Du har även Erfarenhet av planering och dagliga uppföljningar. Flera års erfarenhet av att operativt arbeta med tekniskt orienterat underhåll eller service av fordon eller maskiner. Flera års erfarenhet av att leda och utveckla personal. Teknisk kompetens på lägst gymnasial nivå, med inriktning mot fordon. B-körkort. Det är meriterande med D-körkort. Vi erbjuder En trevlig och familjär depå som passar dig som vill jobba i ett utvecklings- och affärsorienterat företag. Erfaren och självgående personal som är trygga i sina roller. En underhållsledning som jobbar nära och är duktiga på att stötta varandra. Så här ansöker du Välkommen att registrera din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande. Vi använder oss av online-tester i urvalsprocessen för att säkerställa kognitiva förmågor och personlighetsmässiga kompetenser. För fackliga frågor: Kontakta Unionen, [email protected] Kontakta Akademikerföreningen, [email protected]
Är du en erfaren tungmekaniker? Ta nästa steg som Verkmästare i hos vår kund i Kungälv! Om företaget Bilab Lastbilar AB är återförsäljare för Scania i Kungälv med omnejd. Vi har en modern fullservice-verkstad och säljer dessutom lastbilssläp från kända tillverkare samt reservdelar. Vårt samarbete med Scania sträcker sig ända tillbaka till 1963 och 1 januari 2005 bildade vi ett separat lastbilsbolag – Bilab Lastbilar AB. Vi är ett företag som är under ständig utveckling. Idag består vi av ett intrimmat arbetsteam i en modern Scania-anläggning. Vi arbetar med modern utrustning, är välutbildade och har lång erfarenhet för att kunna möta de höga kraven som ställs inom service och underhåll. Dina arbetsuppgifter Ansvar för styrning, planering och driften inom verkstaden, samt säkerställer att arbetet utförs enligt gällande instruktioner och på ett kvalitativt sätt. Ansvar för medarbetarna inom avdelningen vilket kräver ett ledarskap som motiverar och skapar förtroende, samt ger medarbetarna stöd och vägledning i arbetet som krävs för att uppnå ett kvalitativt resultat. Tekniskt ansvar gentemot kunder, generalagenter, myndigheter och medarbetare. Ansvar för kundmottagning och servicerådgivning vilket kräver högt fokus på såväl kund som service. Delaktig i arbetsuppgifter som ingår i kundmottagning. Delaktig i att ge kunder råd samt instruktioner om reparationer och service av fordon och är i detta medveten om att skapa goda relationer med kunderna. Delaktig i garantihandläggning Administration är en naturlig del i arbetet. Delaktig i utveckling av kvalitets- och miljöarbetet. Ansvara för att avdelningen kan bibehålla en hälsosam arbetsmiljö där medarbetarna följer rådande säkerhetsregler. Kvalifikationer och personliga egenskaper Du har fordonsteknisk utbildning eller motsvarande, samt minst 2 års teknisk och 1 års administrativ erfarenhet. Du har dokumenterad erfarenhet ifrån arbetsledning och god datorkunskap med god systemförståelse med t.ex. Automaster och Multi. Kundservice som ger bästa kundtillfredsställelse är ett krav hos oss. Därför lägger vi stor vikt vid din personlighet. Du uppnår deadlines med effektiv tidshantering. Du är självgående och prestigelös med en god känsla för kund och service. Du har sinne för ordning när du utför administrativa uppgifter. Din drivkraft är stark och du trivs i en rörlig miljö med högt tempo där arbetsuppgifterna är varierande. Samtidigt ser du vikten av att utveckla ett bra samarbete såväl internt som externt. Du bidrar med ett gott humör och positivt förhållningssätt. B och C-behörighet är ett krav, CE och DE är meriterande. Vad vi erbjuder dig Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos Bilab Lastbilar AB. Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde snarast. I denna rekrytering samarbetar Bilab Lastbilar AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på [email protected] Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en erfaren och serviceinriktad och målmedveten verkmästare/verkstadschef som tycker om att jobba i högt tempo. Du kommer att ingå i ett målinriktat team som alltid jobbar med högsta kvalité och korta ledtider. Vi ser gärna att du har kunskaper inom Lean Kaizen och behärskar processer inom plåt och lack. Som verkmästare kommer du att planera och driva arbete gällande fördelning av skador, leda teamet och vara inspirerande för så väl plåt som lackering. Du kommer att jobba med Process manager (Motsvarande Cabplan), Excel samt har goda datorkunskaper. Vi ser också att du kan rycka in och hjälpa till med produktionen i de fall detta behövs. Goda kunskaper i Cabas är så klart ett måste. Fattar egna beslut och har lätt för och behärskar svenska i tal och skrift, övriga språk är ett krav. Det är viktigt att du trivs med att utvecklas då branschen liksom vi utvecklas kontinuerligt. Återkom så pratar vi mer om vad tjänsten innebär. Krav: B-körkort Erfarenhet från tidigare verkmästarjobb Om företaget Bil+ är ett ungt, innovativt och expansivt verkstadskedja. Bil+ kännetecknas av kvalitet och innovativa digitala lösningar. Företaget är certifierad av Kvalitetssäkrad Skadeverkstad och tillämpar flera andra certifieringsprogram. Företaget bedriver flera anläggningar i och söker nu en ny stjärna till anläggningen i Göteborg. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med förmånliga anställningsvillkor. Är du rätt person är du välkommen att delta på vår resa.
Aftén Bil befinner sig nu i en mycket spännande och expansiv fas där de har stora planer att växa kraftigt som koncern de närmaste 5-åren både genom organisk tillväxt samt genom förvärv. Som anställd hos Aftén Bil ingår du i en stabil och väletablerad koncern som värderar ett personligt och familjärt tillvägagångssätt i allt de gör, både internt och externt. Som en del av satsningen framåt söker Aftén Bil nuen Skadeverkstadschef till deras Kia-anläggning i Upplands Väsby.Om tjänsten Som Skadeverkstadschef på Aftén Bil är din viktigaste uppgift att ansvara för den dagliga driften av skadeverkstaden. Du kommer ha fullt uppföljnings, budget- och resultatansvar. Du kommer även ha personal och arbetsmiljöansvar, vilken innefattar att leda och fördela arbetsuppgifter samt säkerställa en god arbetsmiljö för ca 12 medarbetare. Vidare är en viktig del i tjänsten att skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet. Mycket fokus kommer att ligga på själva ledarskapet och processarbete, att coacha medarbetarna samt vidareutveckla befintliga rutiner och skapa en effektiv verksamhet med god lönsamhet. Du jobbar kontinuerligt för en stark organisation med gott samarbete mellan avdelningarna för att skapa "Ett Aftén Bil". Vad Aftén Bil önskar av dig Det viktigaste i rollen som Skadeverkstadschef är ett närvarande och coachande ledarskap. Du har en stark förmåga att skapa en positiv miljö för såväl medarbetare och kunder, du motiveras av att uppnå resultat och har ett gott affärssinne. Du har dokumenterad erfarenhet av ledande roller inom verkstad och/eller produktion. Vi söker dig som är genuint intresserad av att utveckla människor, bygga framgångsrika team samt kommer till din rätt i en expansiv och föränderlig miljö. Du har förmågan att förmedla budskap, är kommunikativ samt har ett beslutsfattande som präglas av mod och tydlighet. I tillägg till detta ser vi att rätt kandidat har goda datorkunskaper och lätt att sätta dig in i nya system. Tidigare erfarenhet i systemet Automaster, Kobra eller Cross3 är meriterande. Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är krav. Personliga egenskaper Vi söker efter dig som har vilja, engagemang och attityd och kan ta vara på det som fungerar bra och genomföra förbättringar - en naturlig ledare med stort driv. Du ska vara intresserad av ledarskap och utveckling av personal. Vidare trivs du med ett högt tempo samt omväxling och variation i arbetet. Utmaningar inspirerar dig och du har förmåga att skapa förtroende och god stämning både internt och externt. Att leverera ett arbete med högsta möjliga kvalitet är en självklarhet och du har god planerings- och prioriteringsförmåga. Aftén Bil erbjuder Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter för den som har det som krävs! Vi arbetar med några av marknadens ledande och mest innovativa varumärken vilket är en stor fördel. Några av de förmåner vi på Aftén Bil erbjuder är kollektivavtal, friskvårdsbidrag, snygga arbetskläder och personalrabatter. Som anställd hos oss blir du en del av en familjär organisation med stark gemenskap. Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor. Som ledare har du dessutom tillång till privat sjukvårdsförsäkring. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Placering är i Upplands Väsby. Arbetstiderna är heltid 40h/veckan AnsökanVid frågor om tjänsten kontakta Johanna Aslan på 0738558647 eller via mail: [email protected] behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.
Vill du vara en del i ett långsiktigt och framgångsrikt företag med höga ambitioner? Är du en ledare, har en fordonsteknisk utbildning el erfarenhet av branschen och är en serviceinriktad person som vill jobba tillsammans med oss för att bli branschens bästa servicebolag? Då är det kanske dig vi söker! Företaget grundades 1952 och med vår långa erfarenhet är vi trygga med att påstå att vi kan bilar och är stolta att kunna erbjuda våra kunder produkter med den senaste tekniken för den optimala kundupplevelsen. Göinge Bil Invest-koncernen består av tre olika grenar, Göinge Bil Personbilar, Göinge Bil Lastvagnar samt våra Toyotabolag. Våra 14 anläggningar finns utspridda i Skåne och Kronobergs län och hela koncernen har ca 250 anställda och omsätter ca 2 Mdkr. Bolagen är återförsäljare för Renault och Toyota person- och transportbilar, Dacia, Lexus, JAC, BYD transportbilar samt för Volvo Lastvagnar. Vi är även verkstadsauktoriserade för dessa märken men kan serva alla bilmärken. Vi har också anläggningar för Tanka, Tvätta och Ladda på flera orter. Vi erbjuder bästa service och tillgänglighet, som våra kunder kan kräva av sitt fordon och arbetar ständigt mot högsta mål vad beträffar kvalitet, säkerhet och miljö. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär det övergripande ansvaret för serviceverkstad, reservdelshantering och marknadsplatsen, främst i det operativa arbetet. Rollen innefattar arbetsmiljö-personal- och resultatansvar för nämnda avdelningar. Du har möjlighet att tillsammans med dina arbetsledare och medarbetare utveckla våra arbetsprocesser och rutiner i syfte att skapa en effektiv verkstad med hög personal- och kundnöjdhet. Vi tror att du genom tydligt kommunicerade mål, delegering av ansvar och uppföljning skapar delaktighet och entusiasm kring uppdraget. I denna nyckelroll rapporterar du direkt till Servicemarknadschefen. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda personal och att du trivs och motiveras av att möta människor i ditt arbete. Du trivs i ett högt tempo med många bollar i luften och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater och bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Du bör ha en god administrativ förmåga samt teknisk förståelse. Vi tror att du som söker denna tjänst har tidigare erfarenhet av ledarskap och personalansvar från bilbranschen eller närliggande teknisk verksamhet. Du är kundorienterad, ambitiös, prestationsinriktad och vågar ta beslut. Det faller sig naturligt för dig att leda, fördela och följa upp arbete samt coacha och stötta dina medarbetare. Du strävar alltid efter hög kvalité och att bli lite bättre. Din positiva attityd smittar lätt av sig och du är, med hjälp av oss som arbetsgivare, duktig på att balansera arbets- och privatlivet. Vidare innehar du B-körkort, pratar samt skriver svenska och engelska obehindrat och har en god dator- och systemvana. ÖVRIGT Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med 6 månaders provanställning, tillsättning sker enligt överenskommelse. Skicka din ansökan snarast då vi tillämpar löpande rekrytering, och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 52 jobb