Verkstadschef
Sök bland 42 lediga jobb som Verkstadschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Arbetsbeskrivning Autorekrytering samarbetar med de främsta återförsäljarna, generalagenterna och leverantörerna i fordonsbranschen. Vi har ett ständigt inflöde av förfrågningar från våra kunder som vill rekrytera verkstadschefer. Några av tjänsterna annonseras på vår hemsida, medan andra tillsätts direkt med kandidater från vårt nätverk. Därför vill vi komma i kontakt med dig som har erfarenhet av ledarskap i fordonsbranschen och som antingen aktivt söker nytt arbete, eller som helt enkelt vill hålla dörrarna öppna för framtida jobbmöjligheter. I rollen som verkstadschef blir du ansvarig för den dagliga verksamheten, inklusive bemanning, resultat och personalansvar för teamet i verkstaden. Du kommer att vara involverad i planeringen av dagliga bokningar, effektivisera arbetsprocesser och ge teamet det stöd de behöver för att nå bra resultat. Du kommer också att arbeta med att utveckla arbetsmetoder och säkerställa en trivsam och motiverande arbetsmiljö. Registrera ditt CV via denna annons så blir du en del av vårt nätverk och kommer att kontaktas när vi har en passande tjänst för dig. På så sätt missar du inte möjligheten att arbeta hos spännande arbetsgivare inom fordonsbranschen! Din Profil Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roller där du haft personal- och resultatansvar samt framgångsrikt ledningsarbete. Du är en naturlig ledare som är engagerad i frågor kring ledarskap och arbetsmiljö. Att nå höga mål tillsammans med ditt team driver dig, och du är en person som tar vara på det som fungerar väl samtidigt som du är öppen för att lyssna och genomföra förbättringar. Du ser utmaningar som möjligheter och har förmågan att skapa en god teamkänsla och trivsel. Om företaget Autorekrytering är ledande på att hitta specialistkompetens till fordonsindustrin. Vi är landets enda rekrytering- och konsultföretag med ett odelat fokus på att matcha rätt person med rätt jobb i motorbranschen, och detta har vi gjort sedan 2005. Under dessa två decennier har vi byggt upp ett omfattande nätverk och en djup förståelse för branschen, vilket gör oss unikt positionerade att bidra till dess utveckling med rätt kompetens. Fordonsindustrin är en av Sveriges viktigaste sektorer. Den spelar en central roll i vår ekonomi, genererar innovation och sysselsätter tusentals människor. Att hitta och behålla rätt kompetens är avgörande för branschens fortsatta framgång och tillväxt. Genom vårt långsiktiga engagemang och personliga service säkerställer vi att både våra kunder och kandidater får den bästa möjliga matchningen. Som kund eller medarbetare hos Autorekrytering kommer du snabbt att märka vårt personliga engagemang och vår långsiktighet. Våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping gör det möjligt för oss att täcka stora delar av Sverige samtidigt som vi håller oss uppdaterade på den lokala marknaden. Kontaktuppgifter Frågor kring denna tjänst besvaras av ansvarig rekryterare Kajsa Fyhr. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsbeskrivning Är du en person som trivs i en fartfylld miljö där du får leda och utveckla ett team för att leverera bästa möjliga resultat och kundupplevelse? Då kan den här tjänsten vara något för dig! I rollen som verkstadschef blir du ansvarig för den dagliga verksamheten, inklusive bemanning, resultat och personalansvar för teamet i verkstaden. Du kommer att vara involverad i planeringen av våra dagliga bokningar, effektivisera arbetsprocesser och ge teamet det stöd de behöver för att nå bra resultat. Du kommer också att arbeta med att utveckla arbetsmetoder och säkerställa en trivsam och motiverande arbetsmiljö. Dessutom har du ansvar för att genomföra utvecklingssamtal och hantera rekryteringen av nya kollegor. Din Profil Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roller där du haft personal- och resultatansvar samt framgångsrikt ledningsarbete. Du är en naturlig ledare som är engagerad i frågor kring ledarskap och arbetsmiljö. Att nå höga mål tillsammans med ditt team driver dig, och du är en person som tar vara på det som fungerar väl samtidigt som du är öppen för att lyssna och genomföra förbättringar. Du ser utmaningar som möjligheter och har förmågan att skapa en god teamkänsla och trivsel. Om företaget Autorekrytering är ledande på att hitta specialistkompetens till fordonsindustrin. Vi är landets enda rekrytering- och konsultföretag med ett odelat fokus på att matcha rätt person med rätt jobb i motorbranschen, och detta har vi gjort sedan 2005. Under dessa två decennier har vi byggt upp ett omfattande nätverk och en djup förståelse för branschen, vilket gör oss unikt positionerade att bidra till dess utveckling med rätt kompetens. Fordonsindustrin är en av Sveriges viktigaste sektorer. Den spelar en central roll i vår ekonomi, genererar innovation och sysselsätter tusentals människor. Att hitta och behålla rätt kompetens är avgörande för branschens fortsatta framgång och tillväxt. Genom vårt långsiktiga engagemang och personliga service säkerställer vi att både våra kunder och kandidater får den bästa möjliga matchningen. Som kund eller medarbetare hos Autorekrytering kommer du snabbt att märka vårt personliga engagemang och vår långsiktighet. Våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping gör det möjligt för oss att täcka stora delar av Sverige samtidigt som vi håller oss uppdaterade på den lokala marknaden. Kontaktuppgifter Frågor kring denna tjänst besvaras av ansvarig rekryterare Teo Sandahl. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du jobba i en spännande bransch med ett ledande varumärke i ett av landets äldsta bilföretag? Förenade Bil grundades 1921 och driver verksamheter på flera orter som auktoriserad bilåterförsäljare för flera bilmärken. Vi söker nu förstärkning till vårt Kia team i Varberg. I vår märkesexklusiva anläggning levererar vi årligen cirka 500 bilar. Vi erbjuder, försäljning, serviceverkstad, reservdelar, tillbehör och däckhotell. Är du en ambitiös person som söker en trevlig arbetsplats där vi har kul på jobbet, skicka in en ansökan idag! Vi söker nu servicechef till vår verksamhet för Kia i Varberg. Vill du jobba med ett av Sveriges populäraste bilmärken med ett attraktivt modellutbud på laddbara bilar med senaste tekniken. Trivs du med ett högt tempo, att leda och utveckla ett team för bästa möjliga resultat och kundupplevelse? Då har vi jobbet för dig! Du blir ansvarig för daglig drift med bemanning, resultat och personal inom teamet med tekniker, servicerådgivare, reservdelsrådgivare och garantihandläggare. Du är med och planerar våra dagliga bokningar, optimerar arbetet och coachar teamet till bra resultat, utveckling av arbetsmetoder och god stämning. Du leder utvecklingssamtal och hanterar rekrytering av nya medarbetare. Kvalifikationer Dokumenterad erfarenhet som ledare inom branschen, du är duktig på att hantera medarbetare i personalfrågor och drivs av att skapa resultat. Branschen genomgår just nu stor förändring med nya tekniska hjälpmedel och smarta system. Vi söker därför dig som har lätt att lära, ser och utvecklar nya lösningar för att driva vår verksamhet till branschledande upplevelse för våra kunder. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt på personlighet och social kompetens för att bygga vidare på vårt väl fungerande dynamiska team som har kul på jobbet, vi prioriterar dina sociala egenskaper högt. Du är noggrann och ansvarstagande som trivs med att jobba självständigt, men samtidigt en bra lagspelare som ställer upp för sina medarbetare. Du är förtroendeingivande och har lätt för att hantera olika personer. Du är flexibel och ödmjuk samt tycker om att jobba i ett högt tempo. Har en god förmåga att prioritera vad som behövs göras och är duktig på att hantera många ärenden samtidigt. Erbjudande Vi erbjuder en trevlig, prestigelös arbetsplats med låg personalomsättning och hög kompetens. Du erbjuds ledarkspasutbildning specifik inom branschen för att kunna utföra ditt arbete på bästa möjliga sätt. Hos oss är du inte bara en medarbetare utan en ambassadör för vårt varumärke. Vårt fokus på ett varumärke skapar en djup kunskap och möjlighet till att ge våra kunder en hög servicenivå. Du anställs på heltid enligt överenskommelse med 6 månaders provanställning. Kollektivavtal finns. Nuvarande verkstadschef planerar pension. Det kommer finnas goda möjligheter att tillsammans lära känna personal, rutiner och ta del av tidigare erfarenheter ihop med honom. Det finns även möjligheter att lära sig våra rutiner och arbetsflöde från teamet i Göteborg. Du och vår centrala ledning som utgår från Göteborg kommer ha ett tätt samarbete vilket innebär att det alltid finns rådgivning och stöttning i ledarskapet nära till hands. Vi behandlar ansökningarna löpande, tillträde enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar vi med Oda Thoen på Koncept HR. Frågor kring tjänsten kan ställas till [email protected] eller 0761 99 40 20.
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en erfaren ledare med gedigen kunskap inom svetsande produktion? Nu har du chansen att bli verkstadschef hos ett väletablerat företag i Köping!🧑🏭 Vi söker nu en driven och engagerad person för en direktrekrytering till ett ledande svets- och smidesföretag i Västra Mälardalen. Du blir en del av ett mindre, familjärt team där merparten är svetsare och stålmontörer. Tjänsten är på heltid och tillgänglig för omgående start. Som verkstadschef kommer du att spela en nyckelroll i företagets fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet i verkstaden, men även på fältet hos kunder. Ditt uppdrag innefattar allt från inköp, lagerhantering och orderadministration till att planera produktionens beläggning samt underhåll av maskiner, fordon och fastigheter. Vidare kommer du säkerställa att kvalitetsarbetet följer gällande ISO- och EN-standarder. Arbetet kommer ske i nära samarbete med platschefen, som ansvarar för försäljning, projektledning och personalansvar. Tillsammans arbetar ni för att skapa en trivsam, effektiv och kvalitativ produktion.🌟 Vi söker dig som: Har erfarenhet av arbetsledning inom tillverkning och svetsning. Har bakgrund inom byggsmide eller stålproduktion. Kan läsa ritningar och har gedigen svetskompetens. Meriterande: Fördjupade kunskaper inom svetsning, som IWS-certifiering eller liknande. Erfarenhet av CNC-styrda maskiner, speciellt kantpressar. Gymnasieingenjörsutbildning eller motsvarande. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Vi tror på att bra ledare attraherar och bibehåller bra personal. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen.🌟 Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal 🤝 och schyssta villkor. Du blir även en del av ett företag som anstränger sig för sina anställda. Vi kommer att vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det.
Är du en erfaren ledare med gedigen kunskap inom svetsande produktion? Nu har du chansen att bli verkstadschef hos ett väletablerat företag i Köping! Vi söker nu en driven och engagerad person för en direktrekrytering till ett ledande svets- och smidesföretag i Västra Mälardalen.Du blir en del av ett mindre, familjärt team där merparten är svetsare och stålmontörer. Tjänsten är på heltid och tillgänglig för omgående start. Som verkstadschef kommer du att spela en nyckelroll i företagets fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet i verkstaden, men även på fältet hos kunder. Ditt uppdrag innefattar allt från inköp, lagerhantering och orderadministration till att planera produktionens beläggning samt underhåll av maskiner, fordon och fastigheter. Vidare kommer dusäkerställa att kvalitetsarbetet följer gällande ISO- och EN-standarder. Arbetet kommer ske i nära samarbete medplatschefen, som ansvarar för försäljning, projektledning och personalansvar. Tillsammans arbetar ni för att skapa en trivsam, effektiv och kvalitativ produktion. Vi söker dig som: Har erfarenhet av arbetsledning inom tillverkning och svetsning. Har bakgrund inom byggsmide eller stålproduktion. Kan läsa ritningar och har gedigen svetskompetens. Meriterande: Fördjupade kunskaper inom svetsning, som IWS-certifiering eller liknande. Erfarenhet av CNC-styrda maskiner, speciellt kantpressar. Gymnasieingenjörsutbildning eller motsvarande. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Vi tror på att bra ledare attraherar och bibehåller bra personal. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen.Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av ett företag som anstränger sig för sina anställda. Vi kommer att vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det.
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av ledarskap samt är intresserad av logistik, fordon och kvalitet? Vill du jobba på ett marknadsledande bolag inom transportnäringen? Nu söker FoodTankers i Karlshamn en ny operativ ledare som skall fortsätta utveckla vår verkstad där underhåll och reparation av fordon sker, samt vår diskanläggning där invändig disk utförs efter varje transport. Rollen rymmer ett stort ansvar i vår organisation där du som ansvarig chef skall fortsätta utveckla dessa enheter vidare med ett gott ledarskap. I rollen som operativ ledare kommer du säkerställa att våra processer följs och utvecklas på ett ekonomiskt, effektivt och miljömässigt sätt. Rollen innefattar ett stort ansvar inom vår organisation där man arbetar tätt tillsammans med övriga kollegor, kunder och leverantörer. En vanlig arbetsdag innefattar planering och ledning av den dagliga verksamheten, fakturaattestering, efterarbete som innebär ekonomiska uppföljningar och lönsamhet, säkerställa en god arbetsmiljö samt inköp. Dessutom rymmer rollen även ett strategiskt ansvar tillsammans med inköpsansvarig när nya fordon köps eller när större investeringar skall utföras i vår diskanläggning. Vi söker dig som brinner för ledarskap och som även drivs av att ha ett strategiskt, ekonomiskt och stort intresse för kvalitet och säkerhet. Verkstaden och diskanläggningen består idag av 20 erfarna och kompetenta personer. Varför ska du arbeta hos FoodTankers: Bli en del av ett välmående företag som ständigt strävar att utvecklas Målet är att alla medarbetare skall utvecklas och trivas med sitt arbete Bra kollegor Bra förmåner Platt organisation, korta beslutsvägar samt delaktighet Goda utvecklingsmöjligheter Urval sker löpande och du ansöker innan annonsen går ner den 5 oktober. Denna rekrytering görs i samarbete med FoodTankers och Randstad. Du blir anställd av FoodTankers. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristin Svensson, 0707-932204, [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden I rollen som operativ ledare så kommer dina främsta arbetsuppgifter att vara: Säkerställa att våra processer efterlevs på ett ekonomiskt, effektivt och miljömässigt sätt. Planera och leda den dagliga verksamheten Fakturaattestering Efterarbete som innebär ekonomiska uppföljningar och lönsamhet Säkerställa en god arbetsmiljö Inköp Involverad i investeringar Försäkringsärenden Aktivt kvalitetsarbete Kvalifikationer För att lyckas i arbetet tror vi att du: • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Tidigare erfarenhet av ledarskap • Teknikintresserad • Erfarenhet av arbetsmiljöarbete • Goda datakunskaper Det är även meriterande om du har: • Genomförd ledarskapsutbildning • Har tidigare erfarenhet av logistik • Kunskap kring reparation av fordon • Erfarenhet av kvalitetsarbete Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet och tror att du som person är nyfiken med ett stort intresse för teknik och ledarskap. I rollen som operativ ledare krävs det även att du har en god kommunikativ förmåga mot både interna och externa kontakter samt att du inte ska vara rädd för att ta beslut. Du kommer bland annat erhålla ett strategiskt och finansiellt ansvar, därför är det en fördel om du är både strukturerad och ordningsam som person. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Vill du bidra till utvecklingen av en mer hållbar industri och ha en nyckelroll i etableringen av vår verksamhet i Boden? SMS är en global koncern som står för framtidsorienterad teknik och service inom anläggningskonstruktion och maskinteknik. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. I samband med vårt partnerskap med H2 Green Steel etablerar vi nu vår organisation i Boden och letar efter drivna medarbetare som delar våra värderingar och lockas av att vara med och forma vår verksamhet. Tillsammans bygger vi upp ett starkt team och vi erbjuder stora utvecklings- och karriärmöjligheter för dig som har ambition och vilja. Om rollen Rollen erbjuder en unik möjlighet att vara en del av en spännande etableringsfas för SMS group i Boden. Det är ett utmanande och spännande arbete i en dynamisk och mångkulturell miljö. Arbetsort är Boden, dagtid. Vi rekryterar nu Senior Maintenance Supervisors till våra tre verkstäder: 1 Senior Maintenance Supervisor till Varmvalsningsverkstad 1 Senior Maintenance Supervisor till Kallvalsningsverkstad 1 Senior Maintenance Supervisor till Kokill- och segmentverkstad I rollen som Senior Maintenance Supervisor kommer du leda verkstaden och dess personal vars uppgift är underhåll och reparation av processteknik inom kokill och segment, varm- och kallvalsning. Du kommer att leda genom att föregå med gott exempel under både proaktiva och reaktiva reparations- och underhållsrutiner. Du rapporterar direkt till verkstadschefen. Arbetsuppgifter innebär bland annat: Samarbete och gemensam planering med andra verkstadschefer inom organisationen. Löpande verksamhetsuppföljning och rapportering. Upprätthålla och förbättra de överenskomna SOP- och SWP-standarderna för verkstäderna. Löpande administrativt arbete. Säkerhetsställa att verksamheten bedrivs på ett säkert sätt. Din profil: Godkänd examen från utbildning inom industriteknik/teknik/maskin. Arbetslivserfarenhet inom ståltillverkningsindustrin, gärna inom gjutning, valsning eller liknande. Starka organisatoriska färdigheter så som förmåga att kunna planera, prioritera och delegera. Metodiskt arbetssätt och god samarbetsförmåga. Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Goda kunskaper i officepaketet och SAP/ERP systemet. Om SMS-Group Vi använder vår 150-åriga erfarenhet och digitala expertis för att kontinuerligt förse industrin med innovativa produkter och processer. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. SMS är en ledande partner för utmanande industriprojekt och vi stöttar våra kunder under hela livscykeln för deras anläggningar. Hos oss får du internationella karriärmöjligheter. Som ett globalt företag sysselsätter vi mer än 14 400 personer på över 100 platser. Våra värderingar ACT, SHARE, CARE, INNOVATE och SUCCEED har alltid varit en integrerad del av vårt arbete och är även vad vi lovar våra kunder och medarbetare idag och i framtiden. Ansökan Låter det här som en intressant möjlighet? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av SMS och vår etablering i Boden men funderar på om din profil inte helt överensstämmer med jobbannonsen rekommenderar vi dig starkt att ändå skicka in din ansökan. Vi kanske tycker att din profil är helt rätt för denna tjänst eller för någon av kommande roller i vår växande verksamhet. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Business Partner Kim Marielle Bieler, [email protected]. Vi ser fram mot din ansökan!
SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt. Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer. Din kommande roll Är du en affärsdriven ledare som drivs av att utveckla och förbättra din verksamhet samtidigt som du har en passion för att coacha och utveckla medarbetare och medarbetarnöjdhet? Nu söker vi på SJ Stockholmståg en Depåchef till vår depå i Älvsjö. I rollen som Depåchef har du en viktig roll i att tillsammans med din depå säkerställa underhåll av fordon enligt plan för att vi ska kunna leverera en stabil och pålitlig trafik till pendeltågsresenärerna. I rollen arbetar du tillsammans med dina tre direktrapporterande produktionschefer och cirka 50 medarbetare, samt med övriga Depåchefer och andra funktioner för att driva utveckling och skapa bästa möjliga helhetsleverans. En annan spännande sak är att i depån pågår en stor ombyggnation som kommer att pågå fram till och med 2026 Arbetsuppgifter • Coacha och utveckla dina direktrapporterande produktionschefer samt övriga medarbetare till högre engagemang och medarbetarnöjdhet • Leda, följa upp och utveckla verksamheten genom att driva förbättringsarbeten och fånga upp idéer från din medarbetargrupp • Samordna verksamheten inom depån genom att ansvara för uppgifter inom områden som arbetsmiljö, miljö, säkerhet och trafiksäkerhet • Ansvara för budget och säkerställa att vi når satta mål • Värna om gott samarbete, tydlig kommunikation och affärsmässig dialog med alla relevanta intressenter för att säkerställa bästa möjliga leverans och måluppfyllnad ur ett helhetsperspektiv • Delaktighet i ledningsgruppsarbetet, bidra i projekt och till strategisk utveckling samt bidra till att vi når våra långsiktiga affärsmål • I rollen ingår även medverkan i krisorganisation Förväntningar på den vi söker Depån är en 24/7 verksamhet som kräver att du är operativt närvarande. För att trivas i rollen bör du vara driven och lösningsorienterad samt ha hög samarbetsförmåga. Du är van vid snabba förändringar och har inga problem med att vid behov prioritera om. Vidare är du en van, trygg och lyhörd ledare som älskar att utveckla din personal. Vidare krävs: • Gedigen erfarenhet av personalansvar • Erfarenhet av produktionsteknik och någon typ av underhållsarbete inom järnväg, flyg, buss eller dylikt • Akademisk examen inom relevant område såsom teknik, eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Mycket god IT vana • Erfarenhet från Maximo är meriterande Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vad är SJ Stockholmståg AB? SJ Stockholmståg AB ingår i SJ AB koncernen som är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande - framtidens sätt att resa. SJs tågtrafik i egen regi kännetecknas av längre resor med snabb- och nattågstrafik samt regional tågtrafik mellan större städer i Sverige och huvudstäderna i Skandinavien. Den upphandlade trafiken kännetecknas av kortare tågresor mellan arbete, studier och boende inom ett län eller region. SJ är ett aktiebolag som ägs av svenska staten med uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg. Läs mer på www.sj.se
SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt. Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer. SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt. Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer. Din kommande roll Är du en affärsdriven ledare som drivs av att utveckla och förbättra din verksamhet samtidigt som du har en passion för att coacha och utveckla medarbetare och medarbetarnöjdhet? Nu söker vi på SJ Stockholmståg en Depåchef till vår depå i Södertälje. I rollen som Depåchef har du en viktig roll i att tillsammans med din depå säkerställa underhåll av fordon enligt plan för att vi ska kunna leverera en stabil och pålitlig trafik till pendeltågsresenärerna. I rollen arbetar du tillsammans med dina två direktrapporterande produktionschefer och runt 30 medarbetare, samt med övriga Depåchefer och andra funktioner för att driva utveckling och skapa bästa möjliga helhetsleverans. Arbetsuppgifter • Coacha och utveckla dina direktrapporterande produktionschefer samt övriga medarbetare till högre engagemang och medarbetarnöjdhet • Leda, följa upp och utveckla verksamheten genom att driva förbättringsarbeten och fånga upp idéer från din medarbetargrupp • Samordna verksamheten inom depån genom att ansvara för uppgifter inom områden som arbetsmiljö, miljö, säkerhet och trafiksäkerhet • Ansvara för budget och säkerställa att vi når satta mål • Värna om gott samarbete, tydlig kommunikation och affärsmässig dialog med alla relevanta intressenter för att säkerställa bästa möjliga leverans och måluppfyllnad ur ett helhetsperspektiv • Delaktighet i ledningsgruppsarbetet, bidra i projekt och till strategisk utveckling samt bidra till att vi når våra långsiktiga affärsmål • I rollen ingår även medverkan i krisorganisation Förväntningar på den vi söker Depån är en 24/7 verksamhet som kräver att du är operativt närvarande. För att trivas i rollen bör du vara driven och lösningsorienterad samt ha hög samarbetsförmåga. Du är van vid snabba förändringar och har inga problem med att vid behov prioritera om. Vidare är du en van, trygg och lyhörd ledare som älskar att utveckla din personal. Vidare krävs: • Gedigen erfarenhet av personalansvar • Erfarenhet av produktionsteknik och någon typ av underhållsarbete inom järnväg, flyg, buss eller dylikt • Akademisk examen inom relevant område såsom teknik, eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Mycket god IT vana • Erfarenhet från Maximo är meriterande Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vad är SJ Stockholmståg AB? SJ Stockholmståg AB ingår i SJ AB koncernen som är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande - framtidens sätt att resa. SJs tågtrafik i egen regi kännetecknas av längre resor med snabb- och nattågstrafik samt regional tågtrafik mellan större städer i Sverige och huvudstäderna i Skandinavien. Den upphandlade trafiken kännetecknas av kortare tågresor mellan arbete, studier och boende inom ett län eller region. SJ är ett aktiebolag som ägs av svenska staten med uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg. Läs mer på www.sj.se
Vi behöver utöka vårt team och söker en driven verkstadschef, är du den vi söker? Vill du bli en del av vårt framgångsrika team på Eklunds Bil? Vi är ett familjeföretag där engagemang och kundnöjdhet står i fokus. Därtill även Göteborgs mest centrala bilanläggning vilket vi är stolta över. Som återförsäljare för Hyundai, Mazda och Dodge vill vi ge våra kunder ett smidigt bilägande, det skall vara kul att vara bilägare. Vill du vara delaktig och bygga ett glatt gäng som varje dag gör allt både för våra kunder och för varandra i teamet. Som verkstadschef på Eklunds Bil får du vara med på en resa där du med din drivkraft, initiativförmåga och engagemang är med att bygga och skapa vår verkstad, där viktiga delar är stark kultur, relationer och där din kreativitet kommer väl till pass. Det innebär att du får utvecklas både affärsmässigt och erfarenhetsmässigt tillsammans med teamet. Arbetsuppgifter Som Verkstadschef ansvar du för den dagliga driften och har det övergripande ansvaret över verkstaden. I rollen kommer du tillsammans med ditt team skapa en effektiv och trygg arbetsplats genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. I arbetsuppgifterna ingår också att skapa bra förutsättningar för bra kundnöjdhet, kostnadseffektivitet, intäkter samt produktivitet inom service/eftermarknad och verkstad. Vidare ansvarar Verkstadschefen för att arbetsmarknadsavtal samt skydds- och arbetsmiljölagar följs. Stort fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - allt från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, till utveckling- och engagemang av personal. Nyckelkompetenser/förmågor: 2-4 års Erfarenhet som verkstadschef i bilbranschen Fordonsteknisk utbildning är meriterande Du har goda allmänna datorkunskaper och jobbat i Winassist, Kobra eller liknande program Du motiveras av utmaningar, har drivkraft och stimuleras av en roll där du får möjlighet att utveckla och ta ansvar Förmåga att entusiastiskt driva andra och att skapa en bra teamkänsla Du har ett intresse av att arbeta med utveckling av processer och rutiner samt utveckling av dina medarbetare Tidigare erfarenhet av personalansvar är meriterande Goda kunskaper i Svenska/Engelska i tal och skrift B-körkort Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt till: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan
Visar 1 till 10 av 42 jobb