Är du en praktiskt lagd person som gillar fysiskt arbete? Då vill vi gärna att du läser den här annonsen. Isolerab söker dig som är händig, pålitlig och villig att lära sig nytt Jobbet som lösullsinstallatör Som lösullsinstallatör ingår du i ett härligt team av glada hantverkare som dagligen bidrar till att fler hem får ett optimalt inomhusklimat genom tilläggsisolering av vinden. Jobbet består av att åka hem till kunden, se över behovet och förbereda vinden. Ni bygger och monterar en landgång på vinden och blåser sedan lösullsisolering i hela vindsbjälklaget. För att klara jobbet behöver du inte ha arbetat med liknade uppgifter tidigare. Du genomgår vår internutbildning och introduktionsplan där vi lär dig allt du behöver kunna för att bli en fullfjädrad lösullsinstallatör. Vem söker vi? Vi söker dig som är praktiskt lagd, har initiativförmåga, är noggrann och har motivationen att utvecklas tillsammans med oss där positiv inställning och glädje är viktiga faktorer. För att klara jobbet är C1 eller C-körkort ett krav. Inga andra formella krav på utbildning men om du har tidigare erfarenhet från byggbranschen så är det meriterande. Du behöver också ha goda svenska-kunskaper för att kunna kommunicera med våra kunder. Jobbet är på heltid och en tillsvidareanställning med månadslön. Om Isolerab Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, Östergötland, Värmland och Stockholm. Vi har varit verksamma i branschen i över 14 år och levererar trygghet till villaägare genom våra lösningar och produkter. Företaget har haft en snabb tillväxt de senaste åren och är just nu i en spännande expansionsfas, med en ljus framtid genom ytterligare tillväxt på både existerande och framtida marknader. Med fokus på att anställa rätt människor vill vi positionera oss som en av de starkaste spelarna på vår befintliga marknad och även kommande marknader. Idag är vi över 100 anställda och söker nu lösullsinstallatörer i norra Stockholm. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökningar och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Arbetsgivare Isolerab AB Huvudkontor Humanistgatan 2b 784 70 Borlänge 020-48 00 10 [email protected] www.isolerab.se
Vi söker två konsulter för att stärka upp uppdragsgivarens organisation gällande kompetens inom underhålls- och tillgångsplanering i anläggningsprojekt. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en omfattning varierande mellan 50-90 procent mellan två konsulter. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Uppdragsgivaren har ett pågående projekt ”effektivare underhållsplanering”. I Stockholms fysiska miljö finns en mängd saker som kräver kontinuerligt underhåll, exempelvis belysningsstolpar, trafiksignaler, broar, stödmurar, bryggor, gator, fontäner och parker. Allt detta ansvarar uppdragsgivaren för, och det är av yttersta vikt att reparationer och underhåll sker i rätt tid för att undvika onödigt stora renoveringar eller ombyggnationer längre fram. De har idag ett antal system för att förvalta sina anläggningar i den fysiska miljön i staden. Vissa av systemen saknar viktiga förmågor och/eller baseras på gammal teknik och kommer att behöva bytas ut i närtid. I samband med ett generationsskifte av systemen vill de ta ytterligare steg för att effektivisera tillgångsförvaltningen samt skapa ett sammanhållet system för underhållsplanering. Projektgruppen har behov av konsultstöd och specialistkompetens som kan bistå gruppen med att utvärdera, analysera och kvalitetssäkra anläggningsinformation avseende byggnadsverk, infrateknik, belysning, signalanläggning och anläggningar/tillgångar i park- och gatumiljö. Konsultstödet omfattar även förändringsledning och strategisk rådgivning kopplat till standarder för anläggningsinformation. Syftet är att förbereda verksamheten inför införande av nytt system för tillgångsförvaltning och underhållsplanering Exempel på arbetsuppgifter Analysera data i befintliga system Skriva rapporter och hålla i presentationer Planera och utföra intervjuer Planera och handleda förbättringar i befintliga system Utföra arbete i befintliga system Krav (OBS, obligatoriska) Ska ha relevant civilingenjör- / högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande 9-12 års erfarenhet av arbete inom relevant område. Ska behärska svenska flytande i tal och skrift. Ska ha kunskap om system för tillgångsförvaltning, underhållssystem och EAM-system som finns på marknaden. Ska ha dokumenterad erfarenhet med uppdrag mot offentlig verksamhet avseende underhållsplanering och tillgångsförvaltning för följande teknikslag: - Byggnadsverk - Belysning - Trafiksignaler - Tekniska anläggningar (ex. hissar, rulltrappor osv) - Gatumiljö Ska ha erfarenhet att arbeta i en offentlig beställarorganisation. Meriterande Erfarenhet av utveckling av IT-stöd för underhålls- eller re-investeringsplanering (tillgångsförvaltning). Erfarenhet av standarder inom tillgångsförvaltning, underhållsprocesser och anläggningsteknisk information. (ISO55000, ISO17007, SS-EN 13306). Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du en initiativtagande och driven person som är intresserad av kemi? Vill du hjälpa oss med vårt viktiga uppdrag – att tillsammans skapa en hållbar morgondag för kommande generationer? Arbetsuppgifter Som Produktionsarbetare kommer du att bearbeta uttjänt material som samlats in från våra kunder samt förädla materialet så det kan användas på nytt. Materialet kallar vi för farligt avfall och det kan vara bland annat olika syror, kemikalier, lösningsrester eller oljor. Mestadels av tiden sorterar och klassar du farligt avfall på vår anläggning men ibland sker det också att du sorterar ute hos någon av våra kunder i Stockholm med omnejd. Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra: • Ta emot, klassa, kontrollera, sortera och väga in det material som kommer in • Lossa, lasta och förflytta material genom att framföra truck • Löpande underhåll, service och städning av våra maskiner enligt gällande rutiner • Proaktivt delta i arbetsmiljö- och säkerhetsarbete genom att bland annat genomföra säkerhetsrundor samt rapportera tillbud och olyckor • Sortera Farligt avfall hos våra kunder i syfte att kvalitetssäkra material in på gård men samtidigt säkerställa att material märks upp så det kan transporteras enligt lagkrav. Arbetstider för tjänsten är 07:00-16:15 måndag-torsdag och 07:00-15:00 fredag. Teamet du kommer arbeta i består av en produktionsledare och 7 kollegor inom farligt avfall. Verksamheten bedrivs både inomhus och utomhus oavsett väderlek. Vem är du? Vi tror att du som söker är en person med god känsla för service eftersom du ofta kommer träffa våra kunder. Du har ett gott kundbemötande och värdesätter ordning och struktur högt. Att samarbeta och tillhöra en arbetsgrupp är lika självklart för dig som det är att arbeta självständigt. Du har ett positivt förhållningssätt, är lyhörd och ödmjuk inför uppdraget och har lätt för att kommunicera med personer runt omkring dig. Vidare ser vi också att du är van vid att arbeta i högt tempo och tycker om det. Kvalifikationer • B-körkort • Arbetslivserfarenhet inom liknande arbete inom farligt avfall, kemi etc. • God datorvana • Truckkort (meriterande) • ADR, tillstånd att transportera farligt gods (meriterande) Av säkerhetsmässiga skäl behöver du kunna tillgodogöra dig information och kommunicera flytande på svenska. Vad erbjuder vi dig? I denna roll blir du en del av ett sammansvetsat gäng med mycket driv och engagemang och du kommer att ha stora möjligheter till att utvecklas och bygga en unik kompetens. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning och upplärning. Dina kollegor har mycket kunskap och kompetens och kommer att lära dig allt du behöver för att lyckas i denna roll. Du får trygga och utvecklande förmåner såsom kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tillgång till ett stort utbud av rabatter i vår förmånsportal Benify. Information om rekryteringsprocessen Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Sista ansökningsdag är 30 april och om du har frågor gällande rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Andreas på [email protected] Om Stena Recycling Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel, fordonsindustri och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Stena Recycling har en viktig roll att spela i industrins och samhällets omställning mot ett mer cirkulärt förhållningssätt. Varmt välkommen till en framtidsbransch - det börjar med dig! Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-20 Vill du som projektledare vara med på LKAB:s resa mot fossilfri produktion 2045? Vi söker nu tre projektledare som får ansvaret att leda projekt som bidrar till utvecklingen av nya processer och hållbara metoder för framtidens produktion. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Som projektledare är du placerad i sektionen för Gruv- och driftstödsprojekt i Kiruna där ansvarsområdet sträcker sig från projekt under jord ända upp till våra dammar. Projekten omfattar allt från ortdrivningar och infrastruktur under jord, nybyggnation av industrianläggningar ovan jord, nya verksamhetslokaler, höjning av dammanläggningar, utveckling av industriområden med mera. Du får en ledande roll med ansvar för hela projektprocessen – från planering, projektering och budget till avtal, genomförande och överlämning. Som projektledare har du ett stort mandat att sätta samman ditt projektteam och leda specialister, konsulter och entreprenörer mot gemensamma mål. Du blir en del av en renodlad projektorganisation med 16 medarbetare i rollerna projektledare, byggledare och projektkoordinator. Här möts du av ett positivt och kunnigt team med en samarbetsinriktad kultur, där vi stöttar varandra och löser utmaningar tillsammans. Det här har du med dig Vi söker dig som har en dokumenterad förmåga att framgångsrikt leda storskaliga projekt från planering till genomförande och avslut. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en stark målmedvetenhet som hjälper dig att driva projekt framåt även i komplexa miljöer. Du är van att samarbeta med olika aktörer och bygger förtroendefulla relationer både internt och externt. Samtidigt har du en flexibel inställning och anpassar dig snabbt till förändrade förutsättningar utan att tappa riktningen. Vi ser att du har: Akademisk examen, gärna ingenjörsexamen med teknisk-/projektinriktning, eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet av projektarbete Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Meriterande: Tidigare erfarenhet av projektledning och projektarbete i stora anläggningsprojekt Kunskap av olika entreprenad- och upphandlingsformer Det här får du Belöningsprogram. Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten. Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter. Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år). Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering. Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon. Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn. Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kiruna Omfattning: Heltid Välkommen in med din ansökan senast 20 augusti. Notera att urval kan ske löpande under augusti. Kontakt: För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Sektionschef Mattias Ejnestrand, [email protected], 072 247 25 09 Fackliga kontaktpersoner: Unionen Norra – Sakari Alanko, 0980-725 08 Akademikerföreningen Kiruna/Svappavaara – Peter Johansson, 0980-718 79 Ledarna Kiruna/Svappavaara – Ingegerd Kyrö, 0980-710 50 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
ScanArc Plasma Technologies AB är baserat i Hofors. ScanArc utvecklar avancerade plasmasystem- en effektiv och miljövänlig teknik som omvandlar elektrisk energi till termisk energi genom bildandet av het plasma. ScanArcs motto är "we provide heat where it matters" och vill bidra till den globala ambitionen att elektrifiera industrin och därmed minska användningen av fossila bränslen. ScanArc har utvecklat och levererat plasmasystem i kommersiell skala i mer än 20 år. Våra kunder finns globalt inom ett antal olika branscher. Tjänsten ScanArc Plasma Technologies söker en engagerad och erfaren projektledare för att stärka vårt team i Hofors. I rollen som projektledare ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp våra projekt. Du resursplanerar och fördelar arbetsuppgifter inom projektets budget samt ansvarar för ekonomin i projekten i ett nära samarbete med vår ekonomichef. Du arbetar tillsammans med ett team bestående av utvecklingsingenjörer, tekniker inom el och mekanik, tekniskt inköp samt övriga projektledare. Rollen innebär ett aktivt och dagligt samarbete internt, samt att du fungerar som huvudsaklig kontaktperson gentemot våra kunder – främst i Europa. Självklart är vi alla insatta i varandras projekt, för att kunna stötta och hjälpa varandra. Tillsvidare, heltid, dagtid. Resor förekommer regelbundet som en naturlig del i arbetet. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten så behöver du ha arbetslivserfarenhet av att självständigt leda internationella projekt och ha vana av att ha kundkontakt. Du behöver ha erfarenhet av någon typ av industri. Troligen har du en eftergymnasial utbildning inom teknikområdet. Svenska i tal och skrift, samt engelska. B-körkort. Personlighet För att lyckas i rollen som projektledare ser vi att du är en kommunikativ och analytisk person med god problemlösningsförmåga. Du arbetar strukturerat och kvalitetsmedvetet, tar egna initiativ och har ett tydligt ansvarstagande. Du har starkt kundfokus och samarbetar gärna med andra för att nå gemensamma mål. Att arbeta i en flexibel organisation med korta beslutsvägar passar dig väl. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och söker en medarbetare som passar in i vårt sammansvetsade och engagerade team, där vi tillsammans värnar om trivsel och gemensam framgång. Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar vi med Lundin & Boström. Ansökan görs via deras hemsida: www.lundinbostrom.se. Vi ser fram emot din ansökan och uppmuntrar dig att söka så snart som möjligt! Läs gärna mer om oss: https://scanarc.se Kontakta rekryteringskonsult Maria Lindström vid frågor, 070-510 12 50, [email protected] eller Peter Boström, 073-8267100, [email protected]
Är du en erfaren VVS-montör som vill ta mer ansvar? Trivs du med frihet under ansvar, varierande uppdrag – och att faktiskt hinna hem till middag? Då kan Väströr vara rätt för dig! Vi söker en självgående VVS-montör som vill vara med och bygga upp ett bolag med stort driv och tydlig framtid. Du bör ha några år i ryggen – och vilja ta täten i projekt. Hos oss får du frihet, trygghet och en arbetsvardag där det är mer fokus på verktyg än möten. Som VVS-montör hos Väströr arbetar du i huvudsak inom Sotenäs kommun med omnejd. Vi har fullt upp med både nyproduktion och renovering: allt från småhus och badrum till flerbostadshus med 15 lägenheter. Du jobbar med hela installationen från ax till limpa. Dina uppgifter inkluderar: Installation och service av VVS-system. Felsökning och driftsättning. Kundkontakt, beställning och materialhantering. Möjlighet till ledande ansvar vid större projekt. Vi erbjuder: Tillsvidareanställning med trygga villkor. Servicebil. 25 dagars semester. Gemensamma aktiviteter så som grillkvällar, julbord, och mässor tillsammans. Vi söker dig som: Har minst 8–10 års erfarenhet som VVS-montör. Är certifierad VVS-installatör. Är självgående, driftig och lösnings orienterad. Tycker det är kul att ta ansvar – både för kunder och projekt. I denna rekrytering samarbetar Väströr med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Adam Wilander, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Vi söker en byggledare til projekt Nationellt program buller, region syd, till Trafikverket. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Resursen kommer att bistå som BPU i nationella bullerprogrammets projekt, inom region Syd samt delar av region sydöstra. BPU har fysisk närvaro i entreprenader och kontrollerar att de planeras, kvalitetssäkras och genomförs i överensstämmelse med kontrakt och upprättade planer, samt inom ramarna för budget, myndighetsbeslut, avtal, tillstånd och överenskommelser. Resursen kan även komma att agera beställarens representant vid besiktningar andra besök på byggarbetsplatsen. Resursen kommer som byggledare att ansvara för inventering inför uteplatsåtgärd längs väg och järnväg i region Syd samt delar av region Sydöstra. Byggledaren kommer att se över framtagna åtgärdsförslag på uteplatser som tagits fram av Trafikverkets upphandade konsulter. Byggledaren kommer att besöka berörda fastigheter för uteplatsåtgärd, kommunicera med fastighetsägare om föreslagen åtgärd, ta fram nya förslag på uteplatsåtgärder vid behov, hantera avtal, söka bygglov och vara beställarens respresantant vid byggmöten med entreprenör för uteplatsåtgärderna (lokala skärmar) Krav (OBS, obligatoriska) Flytande svenska i tal och skrift. • Minst 3 års arbetserfarenhet (som byggledare eller i arbetsledande funktion så som produktionsledare, arbetsledare, platschef eller motsvarande i bygg- och anläggningsprojekt) inom det aktuella teknikområdet. Arbetserfarenheten ska ej vara äldre än 10 år. • Inneha ett giltigt B-körkort. • Kännedom om lagar och förordningar samt standarder och föreskrifter inom aktuellt område. Meriterande • Ha genomgått utbildning för byggarbetsmiljösamordnare, BAS-P och BAS-U. • Konsulten ska ha genomgått BASÄVISTA • Konsulten ska ha genomgått Arbete på väg steg 1 Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du vara med och bygga framtidens Göteborg tillsammans med ett engagerat team? Vi på Peab – Nordens samhällsbyggare – söker nu en erfaren Blockchef / Arbetsledare till bygg bostad väst. Som en del av vår Göteborgsgrupp kommer du att arbeta i ett sammansvetsat team med stark laganda, där vi stöttar varandra och har kul på vägen. Vi tror på att bygga både bostäder och relationer – och vi hoppas att du vill vara med! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera, leda och följa upp produktionen inom ett eller flera byggblock Samordna underentreprenörer och säkerställa att arbetet sker enligt tidplan och kvalitetskrav Bidra till en trygg och säker arbetsmiljö Vara en förebild i Peabs värderingar: Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom bygg, exempelvis byggnadsingenjör eller likvärdigt Mångårig erfarenhet som arbetsledare eller blockchef inom större byggprojekt God förståelse för byggprocessen, arbetsmiljölagstiftning och entreprenadjuridik Förmåga att leda och motivera team samt skapa struktur i en dynamisk miljö I denna roll så behöver man kunna leda genom andra Flytande svenska i tal och skrift Krav på B-körkort Vi erbjuder dig: Hos Peab får du mer än bara ett jobb – du blir en del av något större. Vi erbjuder en central roll i en av våra Göteborgsgrupper där vi bland annat jobbar med flera spännande bostadsprojekt, där du får möjlighet att påverka och bidra till stadens utveckling. Du kommer att arbeta i ett engagerat och kompetent team med stark gemenskap, där vi värdesätter samarbete, öppenhet och arbetsglädje. Vi tror på att utvecklas tillsammans, och därför erbjuder vi goda möjligheter till personlig utveckling och karriärvägar inom koncernen. Du får arbeta i en trygg och stabil organisation med tydliga värderingar, konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner som speglar vårt engagemang för våra medarbetare. Kontakt: Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Arbetschef Pontus Gejervall på [email protected] Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta HR Kristin Hafstad på [email protected] Vi ser fram emot att träffa dig! Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Hejsan, Behöver tre till fem duktiga betongarbetare, anläggning arbetare . Jobbet ska utföras i Stockholm. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
If you are a good match, we would like to receive a CV in WORD format with motivation why you fit this assignment, your availability and any scheduled holidays. Why Maandag Nordic? With us, you’ll get the chance to really put your ideas into action. We offer a work environment where you can grow and learn through hands-on experience - trying things out, making mistakes, and improving. For more than 35 years, Maandag® has been at the forefront of empowering people and organisations. We not only help professionals get jobs, but also connect them with a future that matches their values, desires and ambitions. Because when people are truly in the right place, they can develop themselves, fulfil their dreams and go to work with fresh energy every day. The energy and power released in the process is a catalyst for growth for companies. We started in the Netherlands, but now we also help professionals and organisations in Belgium, Poland, Dubai and Sweden. Our extensive knowledge of different markets, coupled with our wide network, enables us to make perfect matches quickly. Start: ASAP Location: Norrbotten As Digital Project Manager, the role involves driving the digitalization of key safety processes—such as safety control management, event management, safety training and competence management, chemical safety management, fire safety management and crisis response—ensuring solutions are developed, integrated, and deployed in line with business needs and maturity targets. Success in this role requires close cross-functional collaboration to align digital systems with operational requirements ahead of the start of production. Previous experience within the area is highly valued. Responsibilities: - Develop and oversee clear project roadmaps, timelines, and manage priorities towards that roadmap - Coordinate resources and stakeholders to ensure projects are delivered on time, within scope, and budget. - Serve as the primary point of contact for all project stakeholders and manage expectations and maintain transparent communication with external- and internal stakeholders and teams. - Coordinate timeplans and facilitate activities with external suppliers, being the single point of contact between different vendors and different internal areas. - Identify potential risks, develop mitigation strategies, and address challenges to ensure smooth project execution. - Set up and lead different cross-functional project groups for specific projects which includes: - Responsibility for the deliveries of the project group. - Ensure that the right resources are available in the project group to execute on the defined plan. - Ensure productivity in the project group by fostering team dynamics and efficient ways of working throughout the project lifecycle. - Inspire a culture of continuous improvement, ensuring our solutions evolve to meet future needs. Qualifications: A degree in IT, Engineering or a related field. Relevant experience in Project Management within Telecoms, networks deployments, digital development, or related experience, working with operational excellence and process improvement. Experience with large deployment projects, with demonstrated ability to balance complex timelines and changing priorities. We value a proactive and organized approach and the ability to adapt to the dynamic challenges of IT projects in industrial environments. Good experience with reporting project progress and documentation. A natural ability to engage and motivate diverse teams, building trust and commitment around shared goals. Excellent communication skills are necessary to manage cross-functional teams and engage with both technical and non-technical stakeholders.
Välj ett jobb för att visa detaljer