Isaksson Byggbemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom bygg - och fastighetsbranschen. Isaksson Byggbemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen. Isaksson Byggbemanning AB söker för kunds räkning två arbetsledare till två olika nyproduktionsprojekt i Uppsala. Kunden som Isaksson Byggbemanning samarbetare med står inför en spännande och expansiv framtid och söker nu två engagerade, ansvarsfulla och resultatinriktade arbetsledare. Du kommer att bli anställd på Isaksson Byggbemanning och uthyrd till vår kund. Tjänsten är placerad i Uppsala och planeras pågå i minst 6 månader. Om tjänsten som arbetsledare Som arbetsledare kommer du planera, leda och följa upp produktionen inom tilldelat ansvarsområde. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Planera och samordna personal och underentreprenörer Bevaka och följa upp produktionen med avseende på tidplan och logistik Kontinuerligt följa upp godkänd produktionskalkyl och göra prognos inom tilldelade ansvarsområden samt rapportera till platschef Stämma av fakturor och sak attestera inom ansvarsområde Hålla arbetsberedning och daglig beredning med hantverkare och underentreprenörer inom tilldelat ansvarsområde Medverka vid skyddsronder Dina kvalifikationer: Arbetslivserfarenhet från byggbranschen, gärna från en arbetsledande befattning med inriktning mot nyproduktion av flerbostadshus, radhus, kommersiella fastigheter eller liknande Du innehar B-körkort och egen bil Du talar och skriver det svenska språket obehindrat Relevant akademisk examen är meriterande God datavana Ansök idag! Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Byggbemanning AB. Vid frågor eller funderingar angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Emila Olsson 070-935 00 40 e-post: [email protected] eller Erica Stråhle 076-0169500 e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Företaget Hållbart bygg är I en mycket snabb utveckling och därför behöver vi erfarna självgående Snickare på stora projecter I Stockholm som kan både nå kvalitets krav och följa tidsplan. Våra projecter ligger I stockholms området. Företaget samarbetar med stora och seriösa svensk företag som betyder att de som söker jobbet måste vara på riktid seriösa med hög arbetsmoral, dessutom måste vara erfarna självgående Snickare. Företaget har kollektivavtal med byggnads och följer alla regler som det ska. Vi jobbar med stora projecter och företaget har jobb året runt. Start direct efter överenskommelse
Är du en självgående och skötsam person med erfarenhet inom anläggning och stensättning? Vill du arbeta på norra sidan av Stockholm? Om du söker en ny utmaning och känner att det stämmer in på dig, Ansök här! I rollen som anläggare/stensättare kommer du att arbeta med varierande projekt, där uppgifter som att lägga marksten, bygga murar och sätta kantsten är vanligt förekommande. Du blir en del av ett engagerat team där eget ansvar och yrkesstolthet värderas högt. Du utgår från kontoret i Vallentuna. För att lyckas i denna roll ser vi att du har: Minst 3 års erfarenhet av markarbeten – t.ex. marksten, murar, kantsten Erfarenhet av att köra entreprenadmaskiner – t.ex. grävmaskin, hjullastare Du är självgående, skötsam och van att ta eget ansvar B-körkort krävs Du kan göra dig förstådd på svenska och engelska Är du intresserad och vill veta mer? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar RB Entreprenad med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Anton Holm, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om företaget RB Entreprenad erbjuder kompletta mark- och anläggningstjänster för både privatpersoner och företag i hela Stockholmsregionen. Vi tar oss an allt från mindre gräv- och schaktarbeten till större projekt som tomtplanering, utgrävningar samt lastning och lossning av fordon. Vi är med genom hela processen – från start till mål – och har kapacitet för både små och stora uppdrag. Vår styrka ligger i vår flexibilitet, vår kundfokus och viljan att ständigt utvecklas.
* Vi söker nu omgående en Beläggningstekniker till en av våra kunder i Norrköping. Om tjänsten Kundföretaget är ett modernt underhållsföretag med lång tradition. Med nytänk, innovativa idéer och arbetssätt vill de tillsammans med sina kunder utvecklas och hitta nya lösningar. Som Beläggningstekniker kommer du att arbeta ute på olika typer av industrier och anläggningar i Östra Götaland med ytskydd av betong och metall. Arbetet innefattar även resande och övernattningar på annan ort. I dag är de drygt 100 anställda och bedriver sin verksamhet sedan 35 år. De är etablerade i Norrköping med kontor och verkstäder, samt i Kisa, Oxelösund och Stockholm med verkstäder. Hög kundservice, kompetent personal, högkvalitativa produkter och egna verkstäder har gjort dem till en stark leverantör på marknaden. Start: Augusti/ enligt överenskommelse Arbetstider: Dagtid Denna tjänst är en hyrrekrytering via Montico HR Partner där kunden har som ambition att erbjuda en anställning på sikt. Vi söker dig som har följande kvalifikationer: -Du har kunskap och arbetslivserfarenhet av blästring, slitskydd/korrosionsskydd, alternativt betongarbeten eller liknande. -Tidigare arbetslivserfarenhet från Bygg/Lackering/Industri. -Erfarenhet av att ta ansvar i arbetsgrupper och gärna tidigare ledarskapserfarenhet, till exempel som arbetsledare eller i en samordnande roll. -B-körkort. -Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Meriterande: - Certifierad inom rostskyddsmålning - Härdplastutbildning - Utbildning inom betongarbeten Som person se vi att du: - Har viljan att utvecklas och vara en god ambassadör. - Är ansvarstagande och har ett öga för detaljer. - Har en hög servicenivå. - Är organiserad och noggrann, då arbetet innefattar flera, ibland komplexa, uppgifter. - Är självgående i din roll och har daglig kontakt med många olika personer, vilket innebär att du behöver vara socialt intresserad.
Västerviks Bostads AB är ett kommunalägt aktiebolag som äger och förvaltar ca 3 300 lägenheter och drygt 300 lokaler och förvaltar kommunens verksamhetslokaler som skolor, äldreboenden och idrottsplatser. Vi arbetar med drift, underhåll, byggnation, ekonomi och marknadsfrågor. Vår affärsidé är att Västerviks Bostads AB ska på affärsmässiga grunder erbjuda tryggt, tillgängligt och attraktivt boende och lokaler och service med hög kvalitet, samt tillhandahålla bygg- och fastighetstjänster inom kommunkoncernen. Idag arbetar ca 150 personer hos oss. Vi strävar efter att vara en bra arbetsplats och en attraktiv arbetsgivare som erbjuder våra medarbetare möjlighet till utveckling, delaktighet, inflytande och livskvalité. Västerviks Bostads AB söker byggnadssnickare till företagets Underhållsavdelning Arbetsuppgifter Du arbetar som byggnadssnickare vid större underhålls- och investeringsprojekt inom Bostadsbolaget och TjustFastigheter. Utbildning Relevant yrkesutbildning med yrkesbevis är en förutsättning för tjänsten. Erfarenhet Minst 5 års yrkeserfarenhet som byggnadssnickare. Kvalifikationer • Det är viktigt att du är drivande och kan arbeta självständigt och i grupp. • Erfarenhet av kakel- och klinkersättning är meriterande. • Du ska behärska svenska i tal och skrift samt inneha B-körkort. • I arbetet som snickare ingår en hel del rapportering i våra olika datasystem, så viss datavana är ett krav. Tjänsten är ett vikaritat på heltid under ett år och med tillträde snarast. Lön enligt avtal. Urval I vårt urval för att hitta rätt medarbetare till denna tjänst kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper, din lämplighet och ditt intresse för tjänsten. Vi vill därför uppmuntra dig som sökande som har en varierad bakgrund och livserfarenheter att söka den, då vi vet att både mångfald och en jämn könsfördelning kan stärka vår organisation. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via detta rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är den 31/7 2025. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Välkommen till ett företag där vi lägger stort fokus på vår gemensamma värdegrund att agera klokt, kreativt och med stort hjärta. Hos oss arbetar alla under ett stort mått av eget ansvar. Utrymmet för egna idéer är generöst och det är kort väg till besluten. Om oss Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Wästbygg AB, Rekab Entreprenad AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i Danmark, Norge och Finland. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Efter många år i branschen är vi ett tryggt val som kan leverera såväl mindre som större mer komplexa projekt, specifikt anpassade till våra kunders behov. Vi är en erfaren och långsiktig partner som oavsett vad vi bygger, bygger förtroende. Vår verksamhet bedrivs med lokal närvaro på de mest expansiva marknaderna i södra och mellersta Sverige. Läs gärna mer om oss på www.wastbygg.se Ditt ansvar Som arbetsledare ansvarar du för planering, ledning och fördelning av det dagliga arbetet för både egen personal och underentreprenörer i din del av byggprojektet. Du följer upp tidplaner och återkopplar till platschef och övriga medarbetare på byggarbetsplatsen. En dag som arbetsledare innebär samordning av aktiviteter bland olika yrkesgrupper, beställning av material, uppföljning av utfört arbete, avstämningar mot våra kvalitets-, arbetsmiljö-, tids-, och ekonomiska mål. Du återkopplar till platschef och övriga medarbetare på byggarbetsplatsen. Du har förståelse för slutprodukten och vad som är viktigt för kunden. Din personlighet Resultat och målinriktad Ordningsam och strukturerad Självgående och ansvarstagande Kvalitetsmedveten och ekonomisk Väl utvecklad förmåga att samverka Dina kvalifikationer Stor kostnads- och kvalitetsmedvetenhet Flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom byggbranschen Erfarenhet och kunskap i att arbeta med och mot tidplaner Kunskap om entreprenadjuridik och lagkrav Relevant akademisk examen är meriterande God datavana Övrig information Sista ansökningsdag: 2025-08-15, då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Wästbygg Gruppen omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet).
Krokomsbostäder AB söker en underhållsarbetare till underhållsgruppen. Du kommer ingå i en dynamisk grupp som idag består av fyra underhållsarbetare där du till stor del självständigt ansvarar för utförandet. Välkommen med din ansökan! Om Krokomsbostäder AB Krokomsbostäder AB är ett kommunägt bostadsbolag i Krokoms kommun. Vi erbjuder ett schyst boende till alla oavsett fas i livet. Vi är Krokoms kommuns största hyresvärd där ungefär vart sjätte hushåll bor hos oss, vilket innebär ett särskilt ansvar att förvalta. Vi äger och förvaltar cirka 1 200 lägenheter och cirka 23 000 kvadratmeter lokaler, till detta har vi uppdraget att förvalta kommunens verksamhetslokaler om drygt 100 000 kvadratmeter Dina arbetsuppgifter Tillsammans med nuvarande personal kommer främst att utföra åtgärder som uppstår i samband med lägenhetsbesiktningar såsom enklare snickeriarbeten, målning, kakling, mattläggning, fastighetsskötsel och andra typer av mindre underhållsarbeten. I rollen ingår också att genomföra lägenhetsbesiktningar och du får den utbildning du behöver för att kunna utföra dessa. Underhållsgruppen är en resurs för Krokomsbostäder som helhet. Det innebär att personal från underhållsgruppen kan fördelas utifrån behov då det exempelvis behövs hjälp i yttre skötsel. Vi arbetar ständigt med förbättringar och vår ambition att skapa kvalité för våra hyresgäster är en central del när det gäller att utveckla Krokomsbostäders vision att vi skapar en värld av goda grannar. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av underhållsarbete eller liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har en yrkesutbildning inom måleri eller golvläggning men din praktiska erfarenhet väger också tungt. För oss är det viktigt att du är noggrann, självgående och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har god datorvana och körkort för personbil. Stor vikt läggs på social förmåga och handlingskraft. Ansökan Du ansöker via länken där du laddar upp CV och personligt brev. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju. Välkommen med din ansökan Upplysningar Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan tillämpas. Arbetsort: Krokom Urval och intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag 2025-09-14 Kontaktpersoner Emelie Palmqvist Chef för underhållsgruppen Telnr. 0640-18789 Mail: [email protected] Rekryteringsansvarig Peder Lemon Fastighetschef Telnr. 0640-16483 Mail: [email protected] Inför rekryteringsarbetet har Krokomsbostäder AB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare.
HRB Riv & Sanering är ett bolag inom HRB Gruppen som är inne i ett expansivt skede och söker därför ytterligare medarbetare inom rivning. Gärna med mångårig erfarenhet inom servicerivning. Arbetsuppgifter Vi erbjuder ett varierande arbete där du får möjlighet att göra verklig skillnad för våra kunder. Dina arbetsuppgifter innefattar främst att i samråd med ansvarig arbetsledare utföra rivningsarbeten i fastigheter och förbereda inför återställningsarbetet. Arbetsuppgifterna kommer bestå av rivnings- och friläggningsarbeten efter vatten- och brandskador. Då rivningsarbeten utförs hemma hos privatpersoner, så läggs stor vikt på dig som person. Hos oss får du mycket eget ansvar, samtidigt som du samarbetar med kompetenta och prestigelösa kollegor. Vi eftersträvar en öppen företagskultur som uppmuntrar engagemang, initiativ och delaktighet. Din Profil Det är viktigt att du trivs med ansvar, tar egna initiativ och är handlingskraftig. Som person är du självgående, strukturerad samt lugn och metodisk i ditt arbetssätt. Du drivs av att ha mycket kundkontakt samt att motivera och entusiasmera andra i sitt arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som: • Har tidigare erfarenhet inom servicerivning. • Kan arbeta under eget ansvar och har god samarbetsförmåga. • Kan uttrycka dig väl inom svenska språket i både tal och skrift. • Har B-körkort. • Har en god fysik. Är du intresserad? Tjänsten är en heltidstjänst och vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag. Bifoga CV och personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. Välkommen med din ansökan!
HRB Riv & Sanering är ett bolag inom HRB Gruppen som är inne i ett expansivt skede och söker därför ytterligare arbetsledare till vår rivningsavdelning. Arbetsuppgifter Vi erbjuder ett varierande arbete där du får möjlighet att göra verklig skillnad för våra kunder. Dina arbetsuppgifter innefattar främst att i samråd med ansvarig projektledare, ansvara för att produktionen flyter på enligt tidplan, samt sköta kommunikation med våra kollegor ute på fältet samt våra samarbetspartners. Du kommer även utföra diverse rivningsarbeten. Hos oss får du mycket eget ansvar, samtidigt som du samarbetar med kompetenta kollegor. Vi eftersträvar en öppen företagskultur som uppmuntrar engagemang, initiativ och delaktighet. Din Profil Det är viktigt att du trivs med ansvar, tar egna initiativ och är handlingskraftig. Som person är du självgående, strukturerad samt lugn och metodisk i ditt arbetssätt. Du drivs av att ha mycket kundkontakt samt att motivera och entusiasmera andra i sitt arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som: • Har mångårig erfarenhet av arbetsledning inom byggbranchen. • Har mångårig erfarenhet inom rivningsarbeten. • Har god vana att läsa ritningar och bygghandlingar. • Kan arbeta under eget ansvar och har god samarbetsförmåga. • Kan uttrycka dig väl inom svenska språket i både tal och skrift. • Har B-körkort. Tjänsten är en heltidstjänst och vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag. Bifoga CV och personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Om Lulebo Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla – oavsett ursprung, ålder eller inkomst – och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå. Lulebo är inne på en spännande utvecklingsresa och kommer de närmaste åren att rekrytera fler medarbetare och komplettera organisationen med nya roller. Sedan 2023 har Lulebo vuxit från 50 till över närmare 90 anställda, och vår tillväxtresa har bara börjat. För att stödja vår framtida strategi planerar vi att intensifiera byggandet av nya bostäder under de kommande åren, för att möta den växande efterfrågan och främja Luleås utveckling. Vi har idag ca 7 750 hyreslägenheter (och ett uppdrag att bygga fler), varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också cirka 165 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av drygt 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier. Lulebos vision är ”Stolt Lulebo” och vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta i våra bostadsområden. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa! Som projektledare hos oss kommer du att ha ett övergripande ansvar för att driva tilldelade nybyggnads-, ombyggnads- och underhållsprojekt. Du samordnar och leder planering, projektering och genomförande av projekten i nära samarbete med förvaltning, kundcenter och affärsutveckling för att skapa en utmärkt boendemiljö för våra hyresgäster. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden: • Planera och driva projekt från inriktningsbeslut till överlämning till förvaltning, inom beslutade ramar. • Ansvara för att sätta ihop och leda projektorganisationen. • Upphandla och avropa varor, byggentreprenader och tjänster inom godkänd budget. • Leda hyresgästsamråd och ansvara för godkännandeprocesser. • Säkerställa att arbetsmiljöansvar, etiska riktlinjer och företagets riktlinjer följs. • Följa upp projektets ekonomi och kvalitet. • Delta i utvecklingen av processer, rutiner och metoder för styrning och uppföljning av enhetens projekt. Din bakgrund Vi söker dig som är högskoleingenjör inom bygg och anläggning eller har annan relevant kompetens som bedöms likvärdig. Har du en civilingenjörsutbildning är det meriterande. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av bygg- och fastighetsprojekt samt god kännedom om entreprenadjuridik. Erfarenhet av projektering, produktion inom husbyggnad och kunskap om fastighetsförvaltning är meriterande. Det är även en fördel om du har arbetat i dialog med hyresgäster. Du är van vid att se helheten och fatta beslut. Du värdesätter god kommunikation, samarbete och att skapa goda relationer både internt och externt. Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö med trevliga kollegor i en organisation som satsar på tillväxt och hållbarhet. Vi strävar efter en positiv arbetskultur där samarbete, engagemang och trivsel står i fokus. Som medarbetare på Lulebo blir du en del av ett företag som värnar om sina anställda och erbjuder möjligheter till kompetensutveckling och personlig utveckling. Vi ser till att våra medarbetare har en hälsosam balans mellan arbete och fritid genom en balanserad arbetsbelastning och tydliga förutsättningar för att lyckas i sin roll. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100 % med arbetstider 07:00–16:00 och inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Lulebo strävar efter jämställdhet och mångfald och vill att du som sökande ska känna att det genomsyrar hela vår verksamhet. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-08-10. Urval och intervjuer sker efter ansökningstidens slut. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsformuläret på vår hemsida under lediga jobb. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Madelene Hansson, hr-chef, via telefon 0920 - 23 67 54 eller [email protected] eller Carl-Axel Sundbaum, chef för fastighetsutveckling, via telefon 0920 - 23 67 51 eller [email protected] Lulebo har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför all kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster eller liknande tjänster. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer