Sektionschef järnväg Sektion Syd
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Jobbeskrivning AFRY satsar stort inför kommande järnvägsprojekt i Norden och vi står rustade inför satsningar inom både underhåll och nybyggnation. Vår järnvägsorganisation är idag nationell med kontor från Malmö till Luleå och genom ett nära samarbete mellan olika teknikområden utgör vi tillsammans en stark helhet. I Sverige har vi idag ca 120 medarbetare inom kompetensområdena BEST+KM samt Järnvägssystem.   Som sektionschef hos oss får du en roll med stor variation, möjlighet till många kontakter och kundmöten med ansvar för att nå lyckade och hållbara affärer. Du ansvarar för sektionens verksamhet inklusive strategier, lönsamhet, marknadsföring, kvalitet, personal och kompetensutveckling. Din chefsroll kombinerar du med att även själv arbeta viss tid som konsult, förslagsvis som uppdragsledare eller teknikspecialist.   Sektion Syd består idag av ca 35 medarbetare fördelade på ett antal kontor, Helsingborg, Malmö, Hässleholm, Växjö, Halmstad och Karlshamn. Medarbetarna leds genom 4 st gruppchefer som rapporterar till sektionschefen.   Du sitter med i AFRY Järnvägs ledningsgrupp där du är en del av verksamhetens övergripande marknads- och kompetensplaner samt affärskoncept. Placeringsort är någon av de ovan nämnda kontoren där sektionen är verksam.  Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för teamutveckling, nöjda kunder, affärsmannaskap och har ett stort intresse för sektionens tjänster!  För denna roll ser vi att du har flerårig erfarenhet från branschen och är väl införstådd med frågeställningarna inom teknikområdena bana, el, signal, tele och kanalisation.  Utbildningsmässigt tror vi att du är högskole- eller civilingenjör alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet från annat håll. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet som konsult, men har du arbetat på entreprenör- eller beställarsidan är det också intressant.    Du har tidigare visat prov på ett gott ledarskap och kan på ett naturligt sätt engagera och motivera. Då vi har medarbetare i andra länder är det även av stor vikt att arbeta för att de ska känna sig inkluderade i teamet och i våra uppdrag. Vi ser att du har god social kompetens och gillar att utmanas såväl tekniskt som affärs- och ledarskapsmässigt. Du har ett affärsmässigt driv, är relationsbyggande och det är en stor fördel om du har ett etablerat nätverk i branschen. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap både till kunder och kollegor. För denna roll ser vi även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.  Denna roll kan innebära placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför säkerhetsklassat uppdrag. Läs mer om säkerhetsskydd och säkerhetsprövning här: Sveriges Ingenjörer Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats och ett team som bäst kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt tillsammans!   AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar - hinna lämna, hämta, träna, handla eller bara sova lite längre på morgonen.  Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden.   Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-08-15 Kontaktperson för frågor: Jenny Johansson, Business Unit Manager Rail Telefon: +46 10 505 12 89 Mejl: [email protected]  På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Ventilationstekniker - Västerås
Btp Sweden AB
VVS-montörer m.fl.

Just nu söker vi en duktig och engagerad ventilationstekniker till vår kund i Västerås! Arbetsuppgifter: Som Ventilationstekniker hos vår kund kommer du i huvudsak med service och ventilationsmontage men det kan även förekomma tillsyn, skötsel, underhåll, installationsarbete och felsökning av fastighets- och processteknisk utrustning. Du medverkar vid planeringen av förebyggande underhållsarbete. Du har direktkontakt med kunderna, vilket innebär att du träffar nya människor dagligen. Kunderna utgörs huvudsakligen av industrier och privata fastighetsbolag. Vem söker vi? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som ventilationstekniker, du har god kunskap inom styr & regler inom klimat och ventilation. Vi ser att du är en noggrann och motiverad person, med en positiv inställning och som inte är rädd för att hugga i där det behövs. För att arbetet ska fungera väl ser vi också att du är flexibel och trivs med ett rörligt arbete, är snabblärd och målmedveten. Vi lägger också stor vikt vid att du är serviceinriktad och kommunikativ då du har tät dialog med kunderna varje dag. Du har sedan tidigare vana och är bekväm med att jobba under eget ansvar då du till största del driver dina egna arbetsuppgifter framåt. -B Körkort Anser du att du är som klippt och skuren för jobbet? Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Ange referens Ventilationstekniker i ditt mail. Om oss Boost är ett rekrytering & bemanningsföretag inom installationsbranschen. Med 16 års erfarenhet från branschen har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och är självklart kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi. Vi ser fram emot din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Projektledare Ombyggnad
Riksbyggen ekonomisk förening
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Vår ombyggnadsverksamhet i Skövde söker en ny kollega, är det kanske du? Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och driva och förverkliga många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför. Ett jobb inom ombyggnad på Riksbyggen är utvecklande och varierande. Projekten varierar stort i art, komplexitet och längd. Exempel på projekt är ombyggnad av lokaler till nya lägenheter, stambyten, klimatskal, hissar, nya gårdar, ventilation och diverse energiåtgärder såsom solceller, energieffektiviseringar med återvinning och laddstolpar för bilar. Inför varje projekt sätter projektledaren ihop ett team av konsulter som tillsammans projekterar fram handlingar och handlar upp entreprenad. Projektledaren driver sedan vidare i produktionsfasen till godkänd slutbesiktning och under hela garantitiden. Under alla skeden sker detta i tät dialog med kunden som oftast är en bostadsrättsförening. Detta är en roll där projektledaren verkligen får jobba från ax till limpa med stor frihet. Hos oss gör du skillnad En projektledare hos Riksbyggen har en viktig roll där man får ett stort förtroende från våra kunder. Du är en del av underhålls- och ombyggnadsprojekten från start till mål. Det innebär att du är med redan från analysfasen av kundens boendemiljö, införsäljning till kund, under projektering och genom hela byggprocessen med slutbesiktning och överlämning, ända tills garantitiden har gått ut. Du driver med andra ord dina egna projekt under alla skeden och har ansvar för så väl genomförande som resultat. När du inte är ute på byggarbetsplatser, träffar kunder eller entreprenörer kommer du att i första hand utgå och arbeta från vårt kontor i Skövde tillsammans med dina projektledarkollegor. Eftersom du kommer att tillhöra regionen Skaraborg, Jönköping och Bohuslän så kan det förekomma projekt på andra orter. Hos oss har du en fri roll där du själv ges möjlighet att planera din tid och dina projekt. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Vi söker rätt person för att ingå i vårt team och som kontakt till våra kunder. Någon som tycker att det är kul att driva projekt, möta kunder och som vill driva flera projekt samtidigt i flera olika skeden. Flerårig erfarenhet av projektledning inom ROT-projekt är ett krav och kunskap om bostadsrättsföreningar är meriterande. Du är utbildad högskoleingenjör, civilingenjör och/eller har erforderlig kompetens och erfarenhet från bygg- och/eller fastighetsbranschen. Du har mångårig erfarenhet av ROT-projekt från analys och projektering till genomförande och avslut, samt ansvarat för budget och prognos. Du är kvalitetsmedveten och har förmåga att hantera helhet i affären mellan dig och kund. Erfarenhet av energiprojekt och arbetsledning är meriterande. Du har en säljande och förtroendegivande sida och trivs med att både jobba självständigt och nära dina kollegor. Det är viktigt att du tycker om att leda mot mål, har bra samarbetsförmåga och är lyhörd inför dina kunder. Den medarbetare vi söker är van att jobba digitalt och i en ständigt varierande miljö. Din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. För detta uppdrag med många återkommande och komplexa arbetsuppgifter krävs både branschkunskap och noggrannhet. Det är ett krav att du har kunskaper om entreprenadjuridik, PBL och arbetsmiljö BAS-P och U. Vad kan Riksbyggen erbjuda dig? Du får tillsammans med ett engagerat och trevligt team vara med om spännande projekt, med stor möjlighet att vara med och påverka dess genomförande, och med många kontaktytor. Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat och god kompetensutveckling. Vi förbättrar ständigt vårt arbetssätt där man som medarbetare kan påverka fortsatt utveckling av vår affär, hållbarhet, effektivisering och digitalisering mm. Tjänsten är på heltid och kräver körkort samt tillgång till bil. Tjänsten är placerad i Skövde med i första hand Skaraborg som geografiskt område. Även projekt på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma. Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via RIO och Lediga Jobb senast den 2025-08-15. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Vid frågor kontakta leveranschef Per Isaksson, telefon: 0500-47 76 96 eller e-post: [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

19 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Projektledare byggnationer till grundskoleförvaltningen
GÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en projektledare till ett projekt inom grundskoleförvaltningen i Göteborgs Stad. Som projektledare kommer du att ingå i en projektgrupp inom grundskoleförvaltningen. Projektgruppen består av dig som projektledare samt 3-4 byggkoordinatorer med olika erfarenhet och kompetenser. Projektet syftar till att utreda skolledningens behov av extra stöd och kompetens vid om- och tillbyggnationer. Projektgruppens arbete ska kvalitetssäkra befintliga processer gällande driftsfrågor vid om- och tillbyggnationer samt bygga upp en "best practice" avseende koordination under byggnation med samtidig skolverksamhet. I rollen som projektledare ansvarar du för att bedriva projektet, rapportera till styrgrupp samt säkerställa att projektet når projektmålen. I uppdraget ingår att kartlägga befintliga processer samt utreda och utvärdera processernas kvalitet. Du säkerställer att vi arbetar enligt vad som är beslutat samt utvärderar om processen uppnår det som önskas. Du ser till att processerna håller en hög servicegrad gentemot skolledning samt anpassas efter skollednings förutsättningar och kunskaper. Detta för att processerna ska utgöra ett så gott stöd som möjligt. Målet med arbetet är att bygga upp en kunskapsbank inom förvaltningen. I projektet kommer du arbeta för att ta fram och leverera en övergripande utvärdering i form av en rapport som framåt ska vägleda förvaltningen i hur vi ska arbeta med stödet till skolledning. Projektet ska också klargöra ansvarsområden i ombyggnationer både centralt och lokalt. Arbetet innebär att du arbetar självständigt med projektet, men där du kommer att ha flera kontaktytor som du samverkar med för att nå målen. Tjänsten är en projektanställning som pågår under 1,5-2 års tid. KVALIFIKATIONER Formella kompetenser: Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller likvärdigt som arbetsgivaren bedömer relevant, gärna inom facility management. Tjänsten kräver att du har god förståelse för grundskoleförvaltningens uppdrag i sin helhet. Du har även tidigare arbetslivserfarenhet av att projektleda i någon form. Du behöver också ha erfarenhet av att leda andra vuxna i arbetet. Det är meriterande för tjänsten om du har: • Erfarenhet av tidigare arbetsroller så som exempelvis intendent, biträdande rektor, samordnare eller skoladministratör med uppdrag inom ny- eller ombyggnation. • Erfarenhet av arbete som vaktmästare eller annat likvärdigt arbete. • Erfarenhet av fastighetsrelaterade frågor och projekt. • Erfarenhet av facility management. • Hanterat samverkan med entreprenörer i arbetet. Personliga kompetenser: Som person är du en nyfiken och självgående. Du är ansvarstagande, serviceinriktad, driven, tålig och orädd. Du har förmåga att analysera problemens uppkomst och föreslå åtgärder för att undvika framtida problem. Rollen kräver även att du har god förmåga att hantera konflikter och skapa goda relationer. Du har stor integritet och är tydlig i din kommunikation samt kan kommunicera effektivt med olika yrkesgrupper. Välkommen att söka tjänsten! I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

19 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Koordinator byggnationer till projekt inom grundskoleförvaltningen
GÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med på en resa i outforskat land? Stimuleras du av att hitta egna stigar i snårig skog? Har du lätt för att skapa tillitsfulla relationer och också vara tydlig med förväntningar och kravställning oavsett roll och position? Då kan du vara perfekt i rollen som vår nya byggkoordinator. Som byggkoordinator kommer du att ingå i en projektgrupp inom grundskoleförvaltningen. Projektgruppen består av projektledare och totalt 3-4 byggkoordinatorer med olika erfarenheter och kompetenser. Projektet syftar till att utreda skolledningens behov av extra stöd och kompetens vid om- och tillbyggnationer. Projektgruppens arbete ska kvalitetssäkra befintliga processer gällande driftsfrågor vid om- och tillbyggnationer samt bygga upp en "best practice" avseende koordination under byggnation med samtidig skolverksamhet. Ditt uppdrag som byggkoordinator i projektet är att säkerställa samverkan mellan olika aktörer under till- och ombyggnationer. Du håller skolledningen uppdaterad i olika skeenden för att verksamheten ska kunna bedrivas så smidigt som möjligt. Du agerar på rektors uppdrag och fungerar som en central länk för att koppla ihop rätt kompetenser och roller vid rätt tidpunkt. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att stödja rektor genom hela byggnationsprocessen samt säkerställa att förvaltningens beslut verkställs. Rollen innebär att vara en tydlig verksamhetsrepresentant som skapar tillit och förståelse mellan olika parter. Detta betyder mer konkret att medverka vid projektmöten, följa upp att beslut utförs och att återkoppla till skolledningen. I tjänsten utför du operativa uppdrag som delegeras från rektor och följer upp att andra aktörer utför sina ansvarsområden. Ditt arbete förväntas bidra till förbättrad kommunikation i processen, där du skapar tydligare kommunikationskanaler och rutiner för att säkerställa att all relevant information når rätt personer i tid. Ditt arbete leder också till tydligare mandat och ansvarsfördelning, där du klargör roller och ansvar. Tjänsten är en projektanställning och pågår under 1,5-2 års tid. KVALIFIKATIONER Formella kompetenser: Vi söker dig som har god förståelse för grundskoleförvaltningens uppdrag i sin helhet. Tjänsten kräver att du har erfarenhet av att genomföra ombyggnation där skolverksamhet samtidigt bedrivs. Det är meriterande för tjänsten om du har: • Erfarenhet av tidigare arbetsroller så som exempelvis intendent, biträdande rektor, samordnare eller skoladministratör med uppdrag inom ny- eller ombyggnation. • Erfarenhet av arbete som vaktmästare eller annat likvärdigt arbete. • Erfarenhet av fastighetsrelaterade frågor och projekt. • Erfarenhet av facility management. • Hanterat samverkan med entreprenörer i arbetet. Personliga kompetenser: Som person är du en problemlösare och doer. Du är ansvarstagande, serviceinriktad, driven, tålig och orädd. Du har förmåga att analysera problemens uppkomst och föreslå åtgärder för att undvika framtida problem. Rollen kräver även att du har god förmåga att hantera konflikter och skapa goda relationer. Du har stor integritet och är tydlig i din kommunikation samt kan kommunicera effektivt med olika yrkesgrupper. Välkommen att söka tjänsten! I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

19 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Uppdragsledare inom säkerhet till Vinnergi
Vinnergi AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Drömmer du om att vara en nyckelspelare i att forma framtidens säkerhetslandskap? Hos oss får du chansen att göra just det – och ännu mer! Vi söker nu en passionerad och erfaren person att tillsätta som Uppdragsledare till vårt Säkerhetsteam. Vi erbjuder en utvecklande och spännande resa och söker efter dig som vill vara med och fortsätta bygga på vår gruppering inom säkerhet i Västerås och Uppsala. Läs mer om oss på vår Karriärsida. Din roll som Uppdragsledare  Som Uppdragsledare inom säkerhet kommer du att vara spindeln i nätet och dra i trådarna för att säkerställa att varje projekt når sin fulla potential. Din dag kommer att fyllas med en mängd olika ansvarsområden, från projektering och ledning till affärsutveckling och relationsskapande arbete. I rollen innebär det att vara arkitekten bakom säkerhetsanläggningar av alla slag, från avancerade passerkontrollsystem till inbrottslarmsystem och brandsäkerhetslösningar. Har du en specifik inriktning inom något av dessa idag så är detta meriterande. Du kommer också att leda och samordna ett team av experter för att säkerställa smidiga projektgenomföranden och leverera högkvalitativa resultat till våra kunder. En viktig del i rollen innebär att bygga upp och vårda relationer med kunder och partners för att skapa nya, spännande affärsmöjligheter och förankra vår närvaro som ledare inom säkerhetsbranschen. Vem är du? Vi söker dig med en passion för säkerhet och en gedigen bakgrund inom säkerhetsbranschen. Vi ser gärna att du idag arbetar som arbetsledare eller projektledare på ett företag där ni levererar anläggningar inom fysisk säkerhet, t.ex inom inbrottslarm, passagesystem, CCTV, brand- och utrymningslarm. Som person är du driven och strukturerad med en stark vilja att utvecklas och driva innovation framåt. Du har en stor teknisk kunskap och ett lösningsorienterat arbetssätt. Du trivs i att arbeta i en roll med mycket kontakter, både internt och externt. Är du idag certifierad inom något av ovanstående områden eller har du tidigare erfarenhet av CAD är detta meriterande. Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras. Vid frågor gällande bakgrundskontroll och säkerhetsprövning, kontakta ansvarig rekryterare. På vår spännande resa får du en unik möjlighet att vara med och forma och bygga upp vår säkerhetsaffär. Du kommer att delta i spännande nationella uppdrag. Dessutom erbjuder vi en kultur som värdesätter din personliga och professionella utveckling och ett värderingsstyrt företag där du är en del av ett passionerat team som älskar det de gör. Vi tycker det är viktigt att du är en kulturbärare för Vinnergi och känner igen dig själv i våra värderingar H.E.R.O. Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras. Vid frågor gällande bakgrundskontroll och säkerhetsprövning, kontakta ansvarig rekryterare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Låter rollen intressant, såtveka inte att ansöka redan idag. Välkommen! Om Vinnergi Vi hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter inom telekom, energi, fastighet och industri. Enkelt uttryckt så gör vi vardagen inkopplad, påkopplad och uppkopplad. Hos Living blir du en del av ett växande team Elkonsulter som löser utmaningar för verksamheter inom fastighet och indistrusegementet. Här får du vara med och bidra till den digitiala revolutionen inom fastigheter. Läs mer om oss på Living och lär känna oss som jobbar här eller spana in vår Linkedin eller vår podd Work At Vinnergi  Vår värdegrund stavas H.E.R.O. – Happy, Explore, Ready och Open och är grunden i vår företagskultur. Förutom starkt fokus på värderingar, en platt organisation med hög påverkansgrad så är dessutom många av våra medarbetare delägare. Det gör oss till ett tryggt och nyskapande företag med engagerade medarbetare som utvecklas både i sin yrkesroll och som människor. Vi är övertygade om att teknisk innovation är lösningen för att bygga en hållbar framtid för kommande generationer. På Vinnergi arbetar vi i framtiden varje dag. Bli en av oss!

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Byggprojektledare till Vinnergi
Vinnergi AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du leda projekt i framkant? Vi söker en byggprojektledare som vill ta ansvar för och utveckla spännande projekt inom el- och telesystem, solcellsparker, batterilager och datacenter. Hos oss får du chansen att växa, utveckla affären och skapa långsiktiga kundrelationer – oavsett om du har lång erfarenhet eller är junior i rollen. Välkommen att bli en framtidsintegratör med oss! Läs mer om oss på vår Karriärsida. Din roll som Byggprojektledare  I rollen som byggprojektledare på Vinnergi ansvarar du för planering och genomförande av projekteringsuppdrag och entreprenader med fokus på budget, tidplan och kvalitet. Projekten omfattar utredningar, projekteringsuppdrag, inventeringar, upphandlingsstöd, byggplatsuppföljning. Projekten är flerdisciplinära och omfattar flera olika fackområden utöver el- och telesystem. Du kommer ha en central roll i att matcha kundernas behov med våra specialistkompetenser och samarbetspartners. Som ”spindeln i nätet” hjälper du våra kunder i deras utmaningar genom att tillsätta rätt kompetenser för uppgiften, utföra utredningar och projektering och hitta lösningar. Du skapar förtroende och bygger långsiktiga relationer med både nya och befintliga kunder. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Att planera och driva projekt från start till mål Ansvara för budget och tidplan Dokumentation och rapportering Genomföra platsbesök och kundmöten. Utforma arbetsprocesser för nya affärer och bidra till affärsutveckling Vem är du? Vi söker dig med naturlig förmåga att bygga relationer och som trivs i en roll där självledarskap, ordningssinne och struktur är centralt. Du har viss erfarenhet sedan tidigare i rollen som projektledare. Antingen som projektledare hos installatör eller byggföretag eller som beställare av projekterings och entreprenadarbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som konsult. Du har en stark vilja att utvecklas och uppskattar en roll där du får arbeta självständigt, skapa rutiner och utveckla processer. Du är duktig på att skapa relationer och fungerar väl i grupp där du besitter ledaregenskaper. Vidare ser vi att du har  God kommunikativ förmåga God datorvana, särskilt inom Microsoft Office (Excel, Project/Planner) Erfarenhet av att arbeta strukturerat med tidplaner och ÄTA-hantering Vi tycker det är viktigt att du är en kulturbärare för Vinnergi och känner igen dig själv i våra värderingar H.E.R.O.  Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras. Vid frågor gällande bakgrundskontroll och säkerhetsprövning, kontakta ansvarig rekryterare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Under vecka 28–32 har vi semesterperiod och återkopplar till kandidater från och med vecka 33. Låter rollen intressant, såtveka inte att ansöka redan idag. Välkommen! Om Vinnergi Vi hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter inom telekom, energi, fastighet och industri. Enkelt uttryckt så gör vi vardagen inkopplad, påkopplad och uppkopplad. Hos Living blir du en del av ett växande team Elkonsulter som löser utmaningar för verksamheter inom fastighet och indistrusegementet. Här får du vara med och bidra till den digitiala revolutionen inom fastigheter. Läs mer om oss på Living och lär känna oss som jobbar här eller spana in vår Linkedin eller vår podd Work At Vinnergi  Vår värdegrund stavas H.E.R.O. – Happy, Explore, Ready och Open och är grunden i vår företagskultur. Förutom starkt fokus på värderingar, en platt organisation med hög påverkansgrad så är dessutom många av våra medarbetare delägare. Det gör oss till ett tryggt och nyskapande företag med engagerade medarbetare som utvecklas både i sin yrkesroll och som människor. Vi är övertygade om att teknisk innovation är lösningen för att bygga en hållbar framtid för kommande generationer. På Vinnergi arbetar vi i framtiden varje dag. Bli en av oss!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Ställningsbyggare till växande team!
Ikett Personalpartner AB
Ställningsbyggare

Om tjänsten Ikett Personalpartner söker nu efter flera ställningsbyggare till en av våra kunder i Kristianstad. Vill du vara del av ett sammansvetsat och växande team? Där säkerhet och arbetsglädje står i fokus, då är detta något för dig! Hit välkomnas du till en verksamhet med goda möjligheter till utbildning och utveckling inom verksamheten. En god sammanhållning och struktur. Som ställningsbyggare arbetar du med montering, demontering och justering av byggnadsställningar på olika typer av byggarbetsplatser. Arbetet sker både individuellt och i team, ofta på höga höjder. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter, vilket gör jobbet både fysiskt krävande och omväxlande. I ditt arbete kommer du bland annat att arbeta med: - Montering och demontering av byggnadsställningar. - Lastning och lossning av material. - Arbete på varierande arbetsplatser, främst i Skåne. - Följa ritningar och arbetsinstruktioner. - Daglig säkerhetskontroll och rapportering. Vi ser att du som söker bor i Kristianstad med omnejd (Hässleholm, Bromölla, Östra Göinge osv.) Arbetet är förlagt på dagtid. Start enligt överenskommelse. Din profil Vi söker dig som trivs i ett omväxlande arbete. Som person är du ansvarstagande och inte rädd för höjder. För att trivas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av ställningsbygge eller byggbranschen. Eller är du kanske nyutbildad inom yrket, är intresserad av att lära dig och har ett stort driv och engagemang? Vi ser att du gått - en ställningsutbildning om 2-9 meter. - sele eller fallskyddsutbildning. Har du dessutom ställningscertifikat enligt AFS 2013:4 ser vi det som meriterande. Körkort B är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du som söker har: - BE eller C-kort - Hjullastare och/eller Truckkort. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Projektledare - Luleå eller Arvidsjaur
Fortifikationsverket
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Fortifikationsverket söker projektledare med placering i Luleå eller Arvidsjaur. Som projektledare på Fortifikationsverket spelar du en central roll i vår tillväxt och utveckling som myndighet. Du arbetar nära avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum och bidrar till att vi bygger på ett effektivt sätt när det gäller både tid, kostnad och kvalité. Om du är redo att bli en del av oss, där du verkligen kan göra skillnad och samtidigt utvecklas professionellt, ser vi fram emot din ansökan! Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare och vi är experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vi äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Din vardag – stärka Sveriges försvarsförmåga Våra kunders utökade behov av ändamålsenliga lokaler och befästningar medför ökade investeringsvolymer en lång tid framöver. Som projektledare ansvarar du för, samt leder och samordnar genomförande av bygg- och anläggningsprojekt med säkerhetsskydd, från tidigt skede till färdig byggnad- och anläggning. Arbetet som projektledare innebär att du medverkar i byggprocessens samtliga skeden, särskilt med kunskap om fortifikation och säkerhetsskydd inom bygg- och anläggnings-projekt. Arbetet innebär medverkan i upphandling av konsulter och entreprenörer. Du ansvarar för byggprojekt med kostnader och tid samt kund- och myndighetskontakter. I arbetet ingår det att vara beställaransvarig gentemot konsulter och entreprenörer samt att kunna ta på dig ombudsrollen för vissa projekt. Arbetet sker i många fall i team tillsammans med projektledare, stabspersonal och specialister. Tjänsten innebär resor inom Sverige då Fortifikationsverket bedriver verksamhet i hela landet. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har: • Universitets- eller högskoleutbildning med inriktning samhällsbyggnad, byggteknik, väg och vatten, arkitektur, fastighetsförvaltning eller motsvarande. • Alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig.  • Erfarenhet av att självständigt leda investeringsprojekt kopplat till bygg-, anläggning- och fastighetsbranschen med ansvar för tid, kostnad, kvalitet, miljö och funktion.  • Erfarenhet som projektledare på kommun/ myndighet, projekterande/byggledande konsult eller entreprenör. • En ledarkompetens som vi bedömer tillfredsställande. • En hög säkerhetsmedvetenhet. • Goda kunskaper i svenska både tal och skrift • God vana vid administrativa IT-system. • Körkort klass B. Det är meriterande om du har: • Fortifikatorisk grundutbildning. • Kunskap inom befästningsteknik. • Kunskap inom säkerhetsskydd. • Kunskap om Försvarsmaktens verksamhet eller annan försvarsmyndighet. • Kunskap avseende kostnadsbedömning/ anbudskalkylering i projekt. • Kunskap inom fastighets- och entreprenadjuridik. • Kunskap inom Lagen om offentlig upphandling (LOU) samt Lagen om upphandling på försvars- och säkerhetsområdet (LUFS). • Flerårig erfarenhet av att jobba med fortifikatoriskt- och fysiskt skydd av byggnader. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För den här rollen vill vi att du är en person som: • Sätter upp höga mål för dig själv. • Som arbetar hårt och ambitiöst för att nå dessa mål. • Är strukturerad. • Arbetar enligt en tydlig process. • Organiserar och planerar ditt arbete väl. • Slutför det som påbörjats. • Håller deadlines. • Är duktig på att samarbeta med andra, både kollegor, entreprenörer och våra hyresgäster. • Har goda ledaregenskaper samt ledarkompetens som vi bedömer tillfredsställande. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Luleå eller Arvidsjaur. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 30 juli  Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta enhetschef Mikael Axelsson, tfn 010-44 44 178 eller rekryteringsspecialist Josefin Pihlqvist 070 280 87 47. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Hjullastare som vill arbeta i Roserberg
Miljonbemanning AB
Anläggningsmaskinförare m.fl.

Om kunden: Vår kund arbetar med att skapa ett cirkulärt samhälle på riktigt – ett samhälle där inget går förlorat. Vår kund arbetar med att erbjuda deras kunder kvalitativ hantering av avfall. Dem arbetar med avancerade återvinningsprocesser för om omvandla stora mängder komplext avfall till högkvalitativa återvunna råvaror. Arbetsbeskrivning: Vi letar efter dig som har erfarenhet av att köra hjullastare. Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter; främst köra hjullastare, hantera godset på anläggningen, arbeta med att lasta och lossa gods. Du kommer att arbeta med återvining av allt från elektorinikavfall till metal avfall. Du behöver arbeta med ett högt miljö och säkerhetstänk. Det kan förekomma arbete med farligt avfall. Arbetsuppgifter: Erfarenhet av att köra hjullastare Arbeta med ett miljö och säkerhetsänk Gods hantering Ansvar för korrekt hantering av återvinningsmatrial Profilen vi eftersöker: Ansvarstagande Självgående hjullastare Högt miljö och säkerhetstänk Kunna hantera flera bollar i luften Krav: Hjullastarkort C2 Truckkort A+B B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska Giltigt ADR- förarintyg Arbetsomfattning och arbetstider: Start: Omgående Arbetstider: 07:00-16:00 Arbetsplats: Rosersberg Lön: Enligt kollektivavtal Om Miljonbemanning Vi är ett innovativt kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsföretag vars mission är att aktivt arbeta för en inkluderande arbetsmarknad där alla bedöms på lika villkor och ges samma förutsättningar. Därför präglas vår företagskultur av mångfald, respekt, värdighet och inte minst integritet. Genom vår passion för människans förmåga till lärande och utveckling samt arbetsmarknadens potential för förändring och tillväxt hjälper vi till att skapa de rätta förutsättningarna för våra konsulter att realisera sina drömmar och för våra kundföretag att nå sina mål. Vi letar där ingen annan letar; varmt välkommen med din ansökan till Miljonbemanning.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025