Erfaren systemspecialist HR

Nu går en av våra mest erfarna systemspecialister vidare till ett nytt spännande uppdrag inom kommunkontoret och vi söker hennes efterträdare. Är du en erfaren systemspecialist som vill utveckla och utvecklas är detta tjänsten för dig!  Om rollen och dina arbetsuppgifter Hos oss blir du en del av ett kompetent team som arbetar med förvaltning och utveckling av kommunövergripande systemlösningar inom HR-området.  Du kommer att vara delaktig i HR-objektets digitaliseringsarbete och på ett processorienterat sätt stödjer du objektledare, produktägare och verksamhetsspecialister inom de olika processerna inom HR. Stort fokus läggs också på att bidra till utveckling av de administrativa processerna som hanteras inom HR-systemen med syfte att förbättra och förenkla användbarheten och minska administrationen för våra chefer och medarbetare. Som en del av ditt uppdrag ingår även omvärldsbevakning.  Dina arbetsuppgifter, tillsammans med övriga systemspecialister, kommer bland annat bestå av: - utföra schemalagda bearbetningar säkerställa funktionalitet utifrån uppställda krav, lagar och avtal - delta i utredningar avseende nya tillämpningar inom området samt medverka i utvecklingsprojekt - genomföra tester och anpassningar av befintliga och nya versioner - felsöka och åtgärda incidenter, vid behov i dialog med våra leverantörer - hantera organisationsförändringar i kommunens HR-system Viss reglerad arbetstid förekommer utifrån återkommande schemalagda systemaktiviteter. Vi söker dig Vi söker dig med flerårig praktisk erfarenhet inom området exempelvis genom systemförvaltning och/eller kvalificerat lönearbete. Vi tänker att du har högskoleutbildning inom systemvetenskap,  annan relevant relevant eftergymnasial utbildning eller förvärvad kompetens genom flerårig praktisk erfarenhet inom området. Du bör ha goda IT-kunskaper, god förståelse för olika HR-processer och erfarenhet av att arbeta i projekt. Det är meriterande om du även har erfarenhet av offentlig verksamhet och erfarenhet av PersonecP eller motsvarande. Vi ser också det som meriterande om du har erfarenhet av automatisering, digitalisering och effektivisering av processer. För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann, lösningsfokuserad och har förmåga att snabbt ställa om och prioritera mellan olika arbetsuppgifter när arbetet så kräver. Du har förmåga att se såväl delar i processer som helheten och du brinner för utvecklings- och kvalitetsfrågor. Det är av stor vikt att du kan uttrycka dig mycket väl i svenska både muntligt och skriftligt. Du har ett positivt förhållningssätt, är ansvarstagande och en lagspelare som bidrar till vår positiva arbetsmiljö. Vi erbjuder dig en omväxlande tjänst med många samarbetsytor där du ges möjlighet att påverka såväl form som innehåll. Vi sitter i aktivitetsbaserade kontor mittemot Lunds centralstation med hög variation av olika sorters kontorsmiljöer som vi kan välja mellan baserat på den arbetsuppgift vi ska utföra. Möjlighet till arbete på distans finns när arbetsuppgifterna medger detta. Du som medarbetare formar din arbetsdag på bästa sätt. Vi månar om varandra, vår arbetsmiljö och hälsa. Vi har friskvårdsbidrag som vi gärna ser att du nyttjar. Här kan du läsa mer om vad Lunds kommun erbjuder dig som anställd: https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om rekryteringen Vi planerar att hålla digitala första intervjuer via Teams 22 + 23 maj (fm) och slutintervjuer på plats den 29 maj och ber dig därför säkerställa din tillgänglighet.  Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare i Lunds kommun. Om oss Alla vi som arbetar inom stöd och servicecenter är specialister på vårt uppdrag och ger våra kollegor stöd och service. Vi lever varje dag efter Lunds kommuns vision: Lyssna, lära, leda och delar med oss av vår kompetens, vår goda bemötandekultur och arbetsglädje. Tveka inte att bli en av oss! Varm välkommen med din ansökan redan idag! Om arbetsplatsen På kommunkontoret arbetar cirka 350 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Säkerhet- och testspecialist till Zacco Digital Trust!

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du vara en del av ett dynamiskt team som löser morgondagens cybersäkerhetsutmaningar? Zacco Digital Trust söker en Penetrationstestare för att säkerställa deras kunders digitala trygghet och konkurrenskraft. OM TJÄNSTEN OCH BOLAGET På Zacco Digital Trust är passionen att lösa morgondagens cybersäkerhetsutmaningar. Drivet av ett team av högt erfarna specialister inom cybersäkerhet, mjukvaruutveckling och forskning strävar de efter att erbjuda den bästa lösningen för deras kunder. Digital Trust samlar cirka 120 experter inom områden som cybersäkerhet, digital hotanalys, säker utveckling och teknikjuridik. Deras ambition är att bli den ledande europeiska partnern inom cybersäkerhet, både för deras kunder och medarbetare. Som Penetrationstestare har du en central roll i att säkerställa Zaccos kunders konkurrenskraft genom att hålla deras data trygg och säker. Ditt arbete fokuserar på att identifiera och åtgärda sårbarheter innan de utnyttjas av obehöriga. ARBETSUPPGIFTER Som Penetrationstestare kommer du att samarbeta med våra kunder för att identifiera och åtgärda säkerhetssårbarheter i webbapplikationer och nätverk. Du kommer att arbeta med en mångfald av kunder, från startups till etablerade internationella företag. Zaccos styrka ligger i deras team, där de kombinerar omfattande erfarenhet från olika branscher med en unik uppsättning färdigheter. Vi söker dig som trivs i dynamiska miljöer och brinner för att hjälpa kunder att bygga förtroende och säkra deras verksamhet. VI SÖKER DIG SOM Har en akademisk utbildning i relevant område Minst 1 års yrkeserfarenhet som penetrationstestare Har relevant certifiering såsom OSPC, OSEP, OSEE, GPEN, GWAPT, GXPN eller motsvarande Flytande i svenska och engelska SOM PERSON ÄR DU Vi söker dig som har en bra struktur och som tar egna initiativ för att leverera högkvalitativa resultat. Du är självgående och kan hantera ansvar på egen hand, samtidigt som du trivs i teammiljöer där samarbete och kommunikation är nyckeln till framgång. Din förmåga att vara detaljorienterad säkerställer att inget lämnas åt slumpen och att varje uppgift hanteras med precision och noggrannhet. DU ERBJUDS En miljö där Zacco värdesätter sina medarbetare som drivkraften bakom företagets framgång En positiv arbetskultur med erfarna och kunniga kollegor Anställning med konkurrenskraftiga förmåner och kollektivavtal Möjlighet att välja kontorsplats i Stockholm, Göteborg eller Malmö ÖVRIG INFORMATION Start: Omgående Arbetstider: Heltid. Plats: Stockholm, hybrid och att arbeta remote fungerar. Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Zaccos önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub och rekryteringsansvariga Alba Birkhammar på [email protected].

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Extrajobb som Content Administrator sökes till NCC!

Är du en ambitiös student med ett öga för system och intresse för foto och bild? Då har vi det perfekta extrajobbet för dig hos NCC! NCC är en ledande aktör inom byggbranschen med expertis inom hanteringen av komplexa byggprocesser. Nu söker vi en engagerad och strukturerad student som vill vara en del av deras kommunikationsteam. Här får du möjligheten att arbeta på ett stort, nordiskt företag med varierande arbetsuppgifter och ett härligt team. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av: • Effektiv arkivering och kategorisering av en stor volym bilder och filmer. • Identifiering och borttagning av dubbletter samt irrelevant material för att optimera lagringsutrymme. • Tilldela relevant data till bilder och filmer för att förbättra sökbarheten i DAM-systemet. • Regelbunden export och bearbetning av data i Excel. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer bli anställd av oss på StudentConsulting, men arbeta som konsult hos NCC på deras kontor i Solna. Tjänsten är på deltid och du förväntas vara tillgänglig för att arbeta 2 dagar i veckan under minst 4–6 veckors tid. Tjänsten startar så snart vi hittat rätt person. Arbetstiderna är förlagda under måndag till fredag kl. 8.00-17.00. Din profil - Dig som studerar en eftergymnasial utbildning. - Besitter grundläggande kunskaper inom Excel. - Är bekant med flera olika system och är tekniskt kunnig. - Erfarenhet av arbete med stora informationsmängder är meriterande. På NCC värderas samarbete, engagemang och innovation. Du som person är självgående, ordningsam och noggrann. Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte att ansöka direkt då urval och intervjuer sker löpande! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

26 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Avonova Hälsa söker produktägare

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden.  Som Produktägare för våra kundportaler inom företagshälsovården i Norge och Sverige är du ansvarig för att driva utvecklingen och förbättringen av vår digitala plattform för att möta behoven hos våra kunder och intressenter. Du kommer att samarbeta nära sälj- och marknadsavdelningarna samt den operationella ledningen för att definiera produktens vision, prioritera funktioner och säkerställa lösningar som förbättrar kundupplevelsen och driver affärstillväxt. Starkt fokus kommer initialt att ligga i att harmonisera portalerna i Sverige respektive Norge till en gemensam portal samt säkerställa en mer effektiv administration av beställningar och bokningar via portalen ur kundens- såväl som Avonovas perspektiv. Arbetsuppgifter Som produktägare hos Avonova kommer dina huvudsakliga ansvarsområden inkludera att: - Definiera och kommunicera produktens vision, strategi och roadmap för kundportalerna baserat på företagets mål. - Samarbeta med interna intressenter, inklusive processägare, affärsutvecklare och utvecklare, för att samla in och prioritera krav baserade på kundbehov och affärsvärde. - Översätt kund- och affärskrav till user stories och acceptanskriterier för utvecklingsteamet. - Prioritera kontinuerligt kraven i backlogen baserat på behoven. - Planera och följ upp utvecklingsaktiviteter tillsammans med utvecklingsteamet. - Säkerställ funktionen och kvaliteten i lösningarna genom att driva och koordinera testning av nya releaser. - Fungera som Single Point of Contact för portalernas intressenter och kommunicera regelbundet om förändringar och uppdateringar. Vi söker dig som - Har minst 2 års erfarenhet som produktägare, kravanalytiker eller projektledare. - Erfarenhet av att översätta affärskrav till realiserbara och värdeskapande lösningar. - Flytande i norska och/eller svenska samt engelska. Det är meriterande om du har:  - Erfarenhet av utveckling av kundportaler. - Eftergymnasial utbildning med examen. - Kunskap om agila metoder och erfarenhet av att arbeta i agila team. - Erfarenhet inom företagshälsovården. - Erfarenhet av strategiskt arbete.  Vi tror att du har följande personliga egenskaper - Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor. - Självgående, driven och strukturerad i din arbetsvardag. Vi erbjuder - Möjlighet till personlig och professionell utveckling. - En stabil arbetsgivare med långsiktiga målsättningar. - Kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. - Friskvård och andra personalförmåner. Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Utdrag ur belastningsregistret sker i samband med anställning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IT-chef Magnus Enlund på mejladress [email protected] Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Onsitetekniker för jobb i sommar och extra under våren

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker en onsite-tekniker på heltid 8 veckor i sommar till spännande kund i Stenungsund! Gillar du att ge utmärkt service, har ett stort IT intresse samt något års erfarenhet inom IT/teknik branschen är du rätt person att skicka in din ansökan! Som Onsitetekniker kommer du att jobba ihop med ett mindre team på 2 personer. Tjänsten är på heltid under 8 veckor i sommar, men man ska även ha möjlighet att hoppa in som vikare under våren (ibland med kort varsel). Vi söker dig som kanske är student eller har möjlighet att jobba deltid under våren samt heltid under sommaren. Stora chanser till deltid efter sommaren finns också. Några arbetsuppgifter som onsite-tekniker inkluderar: - Installation och felsökning av mjukvara - Felsökning och support i Windows-miljö & Office 365 - Hantera inkommande ärenden från användare - Ta emot, hantera, tanka och skicka ut IT-utrustning - Hantera Juniper nätverksmiljö Säkerhetsutbildningar via webben måste genomföras innan start, vilka kunden står för. För att lyckas i rollen är det viktigt att du innehar en naturlig förmåga att ge utmärkt service till de olika användarna. Det är många olika kontaktytor som behöver teknisk support och du kommer att vara deras hållplats för högt och lågt. Bakom dig har du IT- system och ett team som står behjälpligt i hur olika ärenden hanteras. Det är meriterande om du har arbetat med följande: - Installation och felsökning av mjuk/hårvara - Felsöka, konfigurera och reparera nätverk och nätverkskomponenter - B-körkort krävs Vidare ser vi gärna att du är: - Driven och vill utvecklas inom IT-service - En lagspelare som kan samarbeta bra med andra - Serviceminded och vet vikten av att skapa färtroendefulla relationer med kollegor och kunder - Nyfiken och initiativtagande - Kommunikativ och alltid nyfiken på att lära dig mer. Vi kommer lägga stor vikt vid personlighet, det är dock meriterande med utbildning inom IT/Teknik/Nätverk samt tidigare erfarenhet.

26 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Systemförvaltare

Är du redo för nya utmaningar? Vi söker dig som vill vara med oss i den digitala utvecklingen genom denna nyinrättade tjänst som systemförvaltare. Rollen som systemförvaltare hos oss Som systemförvaltare leder och ansvarar du tillsammans med närmaste nyckelpersoner förvaltningsarbetet enligt vår systemförvaltarmodell, inkluderat dokumentation, support, utbildning och kommunikation. Ditt fokus i sammanhanget förväntas vara verksamhetsnära och operativt. Du har kontakt med leverantörer för bland annat uppföljning av avtal och överenskommelser.  Vidare är du behjälplig i frågor gällande verksamhetsutveckling samt upphandling. Du kommer också komma att bli kontaktperson för andra mindre system/tjänster som används inom förvaltningen. Du samarbetar främst med förvaltningsledaren, dock också förvaltningsöverskridande med kollegor inom olika kompetensområden, i syfte att underhålla hjälpsamma IT-strukturer som gynnar Kungsbackas barn, elever och personal. Givetvis deltar du i relevanta nätverk. Du tillhör gymnasieskolorna och enhet Skolservice som består av 12 medarbetare.  Din profil Som person är du nyfiken, självgående och strukturerad, har en analytisk förmåga med förståelse för hur olika delar påverkar helhetsbilden. Självklart ser du samarbete som vägen till goda resultat, där du bidrar till ett prestigelöst arbetsklimat, såväl till kollegor som till externa kontakter. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt kan anpassa ditt budskap efter mottagaren. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom området, om minst 2 år alternativt relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. - Via utbildning eller erfarenhet har god kunskap om systemförvaltning Det är meriterande om du: - har erfarenhet av relevant systemimplementering och/eller systemutveckling.  Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. I samråd med chef finns i viss mån möjlighet att jobba på distans. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss https://kungsbacka.se/utbildning-och-barnomsorg/gymnasieskola https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-gymnasium--arbetsmarknad Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 10 maj.  I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Ingenjör till systemet LIFT

Är du teknisk lagd och har erfarenhet av att arbeta i komplexa system? Är du en lagspelare som har ordentlig struktur på ditt arbete? Vill du arbeta i kvalificerade projekt med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter I rollen som ingenjör inom verksamhetsområde logistik, enhet logistikledning och teknisk tjänst kommer du arbeta i ett litet team med stor teknisk förmåga. Gruppen har i uppgift att i ett nära samarbete med Försvarsmakten stötta med uppgifter gällande system som levererar information om tillgång av materiel liksom underhållsuppföljning, för att nämna några komponenter. Du leder och genomför tekniskt analysarbete och kravspecificering samt är delaktig i projektarbete som avser komplexa tekniska system. Du är med i planering, genomförande samt följer upp komplexa tekniska utredningar samt utvecklingsuppdrag. Vidare är du med och utformar tekniska lösningar, följer teknisk utveckling inom utpekat område liksom deltar i upphandling kopplat till tjänstestöd, vidmakthåll och uppföljande av befintliga avtal. Du kommer till vardags att jobba med verksamhetsstöd kring Försvarsmaktens Lednings- och Informationssystem för förnödenhetsförsörjning och teknisk tjänst (LIFT). Tjänsten är placerad i Stockholm, resor förekommer främst inrikes. Vi söker dig som Du har en teknisk högskoleexamen, officersexamen, systemvetare, eller för området annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig. Du besitter goda kunskaper i Microsoft Office samt kan uttrycka dig väl på svenska, muntligt som skriftligt. Vi ser gärna du har erfarenhet av att arbete i projekt samt av tekniskt systemstöd. Det är en fördel om du har erfarenhet av systemet LIFT alternativt erfarenhet av OpenEdge ABL/Progress 4GL. Vi tror du har erfarenhet av drifts- och underhållsuppföljning och/eller av materiel- och förnödenhetsförsörjning. Vi tror att du kommer ha nytta erfarenhet gällande teknisk tjänst och materielunderhåll samt god kunskap om bakomliggande teorier och principer alternativt erfarenhet av Försvarsmaktens vidmakthållandeproduktion. Vårt projektorienterade arbetssätt förutsätter att du arbetar bra tillsammans med andra. Det gäller såväl inom FMV som tillsammans med Försvarsmakten samt andra organisationer. Du är en teamspelare, bra på att knyta an och underhålla relationer. Vi ser att struktur är en naturlig del i din arbetsroll, du organiserar och prioriterar ditt arbete på ett självgående sätt. I arbetssituationer som uppstår kan du behålla fokus på rätt målsättning och känner dig lugn i vad som förväntas i din arbetsroll. För oss är rätt person viktigt varför vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om oss FMV verksamhetsområde Logistik ansvarar för att i nära samarbete med Försvarsmakten upphandla materiel och tjänster för Försvarsmaktens förmåga inom bland annat logistikstöd, underhållssystem och personlig utrustning. På avdelningen verksamhetsstöd arbetar du på enheten för Logistikledning och teknisk tjänst, som stöttar Försvarsmakten inom system, riktlinjer, regelverk och analyser. Arbetet utförs genom olika analyser och rutiner med syfte att optimera tillgängligheten på försvarsmateriel. Enheten ansvarar även för verksamhetsstöd kring ett antal olika system inom Försvarsmakten. Målet är att bidra till att Försvarsmaktens drift- och underhållsproduktion är rationell, säker och effektiv. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Ann Karlsson, OFR/S Ann Karlsson, OFR/O Henry Joona och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid #LI-AM2 Vid frågor om rollen ber vi dig kontakta Patrik Almqvist på telefon 08-782 4000. Vid frågor om rekryteringsprocessen ber vi dig kontakta Annica Magnell, [email protected]. Sista ansökningsdag är 2024-05-20. Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

26 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Webbanalytiker

Cancerfondens framgångar beror på vår förmåga att analysera, möta och samverka med omvärlden. Vi behöver beröra människors hjärtan, nå fler med viktig kunskap och få fler att bidra till svensk cancerforskning. En allt större del av vårt arbete handlar om att nå våra målgrupper i olika digitala kanaler och ekosystem och säkerställa den digitala användarupplevelsen av Cancerfonden. Därför söker vi nu en Webbanalytiker till enheten Tech, data och affärsutveckling som tillsammans med teamet driver oss mot att bli en mer datadriven organisation och säkerställer att vi fattar strategiska och operativa beslut baserat på data och användarbeteende. Om rollen Vi söker en person med minst 5 års erfarenhet av webbanalys som både kommer ansvara för den tekniska implementationen och att analysera och dra slutsatser, och proaktivt förmedla insikterna på ett visuellt och kommunikativt sätt. Du kommer vara ansvarig för organisationens digitala analysverktyg (GA) och förväntas proaktivt jobba med att upprätthålla en hög datakvalitet och tillgängliggöra data utifrån verksamhetens behov. Du kommer ingå i ett tvärfunktionellt team och arbeta nära Web performance lead, utvecklare, Digital content designer och Webbredaktör. I rollen ingår i huvudsak följande arbetsuppgifter: Ansvara för att samla in, analysera och presentera (dashboards/rapporter) användarbeteende på webben Behandla och analysera data och sprida insikter från analysen för att öka insiktsbaserade beslut Ansvara för att ta ut mätetal och KPI:er för webben Ansvara för Cancerfondens digitala mät- och analysverktyg Ansvara för att Cancerfondens verktyg uppfyller rådande regleringar och anpassa vårt arbetssätt utifrån marknadsförändringar Proaktivt arbete med att upprätthålla hög datakvalitet Säkerställa implementation av kod och script i digitala plattformar för att kunna spåra användarbeteende Konverteringsoptimering på webben tillsammans med tvärteamet Rollen kommer rapportera till Chef Tech, data och affärsutveckling. För att lyckas i rollen tror vi att du har god erfarenhet av: Google analytics 4 och Google Tag manager Looker studio och funnel.io Skapa analyser och visuellt presentera och kommunicera Konverteringsoptimering Agila arbetssätt och verktyg För att lyckas i den här rollen behöver du vara proaktiv, kommunikativ och på ett pedagogiskt sätt förmedla dina analyser och slutsatser. Framåt kommer ett allt större fokus vara på att driva konvertering, både inom kunskapsspridning och insamling, och vi ser att du är en person som är nyfiken och gillar att testa dig fram med hjälp av data. Cancerfonden är en modern, snabbrörlig organisation med ett agilt arbetssätt och korta beslutsvägar. Vi är engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå vår vision - att besegra cancer. Rekryteringsprocessen Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba till viss del remote. Tillträde så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Emma Lundahl, [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Nu söker vi flera IT-projektledare!

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som IT projektledare har du en nyckelroll i den digitaliserade transformationen som Saab driver idag och de kommande åren framåt. Du kommer att leda specifika projekt, uppdrag eller program som initieras av Saabs interna verksamheter, där IT leverans krävs. Saabs Group IT Service Area Development ger dig ett sammanhang där andra projektledare, IT-arkitekter, business analys specialister och flera högkvalificerade kollegor arbetar tillsammans i förändringsinitiativ som du ska leda och koordinera. Organisatoriskt kommer du att tillhöra en sektion på ca 15 personer och ha en linjechef, utspridda på orterna Linköping, Göteborg, Stockholm, Malmö och Jönköping. Du kommer oftast att arbeta med tvärfunktionella IT team specialiserade i flera IT kompetensområden. Vi kommer även ge dig möjlighet att arbeta med spännande globala projekt. Nyckel till framgång i din roll grundas i effektivt samarbete, aktiv kommunikation och respekt för dina team och kollegors tid och insatser. Din profil Vi söker en person som har lång erfarenhet och gedigen kompetens som projekt- eller programledare med fokus på IT området. Detta med en bakgrund av relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som referens till din kompetens. Hos oss är det viktigt att du arbetat med olika metodiker inom projektledning, men framförallt det traditionella (Vattenfall) och agila arbetssättet. Därav ser vi att du är van att arbeta systematiskt med behovsanalys och målgruppsanalys för att upprätthålla en god relation med alla intressenter i ditt projekt/program. Du drivs av att inspirera och motivera ditt team samt säkerställa att de har vad de behöver för att lyckas. Du är därmed van att anpassa din kommunikation och skapa ett innovativt sätt att nå fram, gärna genom digitala verktyg. För denna roll är det också en fördel om du har erfarenhet av att arbeta globalt eller i stora organisationer. Du har förmåga att förstå IT och tekniken likväl som affärsverksamheten som använder sig av IT, innovation och nya teknologier. Vi tänker att du i relation till detta också har ett businessperspektiv och vana att arbeta mot strategiska samt finansiella mål. Vi uppskattar också att du: * vill arbeta i en kollaborativ arbetsmiljö och uppskattar transparens, vänlighet och tillit som är centrala värden i Saabs kultur. * vill vara en del av en organisatorisk transformation baserad på flexibilitet, nya utveckling av tjänster och bästa "way of working". Saab förnyas och behöver kompetenta och engagerade medarbetare. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Va du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
IT-säkerhetsansvarig

Havs- och vattenmyndigheten (HaV) etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som arbetar för hållbar samhällsnytta. Vi arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats för att genomföra uppdraget i enlighet med den statliga värdegrunden. Avdelningen för digitalisering består av ett 80-tal personer, både medarbetare och konsulter. Vårt uppdrag är att leda myndighetens digitalisering, utforma lösningar och leverera IT-tjänster. Vi stödjer verksamheten i att nyttja digitaliseringens möjligheter och användandet av modern teknologi. Nu söker vi en erfaren och engagerad IT-säkerhetsansvarig för att stärka vår organisation och säkerställa integriteten och tillgängligheten i vår digitala infrastruktur. I rollen arbetar du både strategiskt men även operativt inom området IT-säkerhet och cybersäkerhet. Tillsammans med mycket kompetenta kollegor arbetar du med att skydda myndighetens nätverk, information, system och utrustning för att minska riskerna för intrång och attacker. Tjänsten är placerad på enheten för IT-styrning och analys som ansvarar för området strategisk informations- och IT-säkerhet inklusive dataskydd. Arbetsuppgifter Som IT-säkerhetsansvarig hos oss arbetar du med cybersäkerhet och it-säkerhetslösningar i en operativ/taktisk roll där dina tekniska färdigheter är av stor vikt. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: - bidra vid utformning och design av IT-säkerhetslösningar, samordna penetrationstester, kravställning på leverantörer, samordna arbete vid it-säkerhetsincidenter, arbeta med säkerhetslogglösningar, delta i risk- och sårbarhetsanalyser samt utveckla, implementera och följa upp regelefterlevnad gällande till exempel MSB:s föreskrifter, ISO27000, Dataskyddsförordningen. - leda projekt inom ramen för vårt systematiska säkerhetsarbete. Du gör kontinuerlig omvärldsbevakning gällande nya hot, nya myndighetskrav och nya lösningar för IT-säkerheten och deltar i kontinuerlig övervakning och förbättring av säkerhetsåtgärder för att skydda mot nya hot och attacker. Hos oss får du även möjlighet att kompetensmässigt röra dig mellan informationssäkerhet och IT-säkerhet samt samverka med olika utvecklingsprojekt och IT-funktioner. Du ingår som medlem i myndighetens molngrupp samt säkerhetsråd där du kommer att samarbeta med bland informationssäkerhetsansvarig, säkerhetsskyddschef samt dataskyddsjurist. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - relevant högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande kompetens för tjänsten förvärvat på annat sätt - flera års erfarenhet från en roll som it-säkerhetsspecialist eller it-säkerhetsarkitekt gällande IT-infrastruktur och moderna applikationsarkitekturer samt erfarenhet av att arbeta utifrån ramverk som ISO27000 - förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du har: - kunskap inom IT-säkerhetsarkitektur för öppna API:er, IAM, Suse Linux och Kubenetes och kan anpassa och arbeta fram säkerhetslösningar för on-prem och hybridlösningar - flera års erfarenhet av kravställning, design, utredningar, stöd, rådgivning samt granskning av lösningsarkitektur (infrastruktur och applikationsområdet) från ett it-säkerhetsperspektiv - kompetens inom infrastruktur, relevanta verktyg och systemstöd för it-säkerhetshöjande åtgärder - ledarerfarenhet i att driva olika it-säkerhetshöjande aktiviteter - för området relevanta certifieringar såsom IT-arkitekt, CISSP och kompetens inom relevanta verktyg och systemstöd kopplat till it- och cybersäkerhet samt har erfarenhet av lösningar för central logghantering (så som Splunk, Kibana). För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du har analytisk förmåga, är självgående och strukturerar själv ditt tillvägagångssätt och driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga, samverkar brett inom organisationen och kan kommunicera komplexa säkerhetskoncept för en bred publik. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi erbjuder viss möjlighet till distansarbete. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse. Din tjänstebenämning kommer att vara IT-arkitekt. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Havs- och vattenmyndigheten tillämpar individuell lönesättning.  Övrig information Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024