DevOps Engineer
Camai Consulting AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi söker en erfaren DevOps-konsult för ett uppdrag hos en kund i centrala Uppsala. Kunden planerar att bygga sitt första Kuberneteskluster för att drifta två omfattande och nationella IT-infrastrukturer. Systemen hanterar stora mängder data och metadata kopplade till forskningspublikationer och digitaliserade historiska samlingar. De befintliga systemen har en hög belastning med över 10 miljoner requests per dag och en total lagringsvolym på cirka 130 TB. Uppdraget omfattar: Design och implementering av ett Kuberneteskluster från grunden. Säkerställande av en stabil och säker drift av infrastrukturen. Kunskapsöverföring till befintliga tekniker inom Kubernetes och dess ekosystem. Optimering av klustret för hantering av både administrationsgränssnitt, datalagring, fritextindex och publika sökgränssnitt. För den här rollen ser vi att du har: Gedigen erfarenhet av att bygga och drifta Kuberneteskluster. God erfarenhet i arkitektur av kuberneteskluster för olika typer av miljöer Genomfört flera olika implementationer av kubernetesklusterfrån grunden God kunskap kring vilken typ av hårdvara som behövs för att bygga väl fungerande kuberneteskluster Kunskap inom containerisering, orkestrering och DevOps-processer. Erfarenhet av lagringslösningar och skalbar infrastruktur. Förmåga att utbilda och vägleda teammedlemmar i ny teknik. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Uppsala Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Senior Data Engineer
SAVR AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Disrupting the world of savings - for everyone SAVR is a fast-growing Swedish fintech company revolutionizing the investment landscape. Our mission is to empower everyday investors by offering an alternative to traditional platforms with lower fees and a customer-centric approach. As a part of our team, you'll be at the forefront of innovation in the financial industry, shaping the future of investments in Sweden and beyond. For everyone who loves investments. The team and roleAs a Data Engineer With Backend Skills in our cross-functional team, you are part of our tech team based in Stockholm or Halmstad. You will be a part of building and developing the next generation investment platform. Your role involves close collaboration with fellow Software Engineers, as well as with Data Scientists, Product Designers and Product Managers. Our Tech Team Lead will manage and support your work, while reporting directly to our VP of Engineering. A glimpse into our tech stack: Terraform, Kotlin , Python, SQL, Snowflake, DBT, and we host on AWS. What you'll do: Provide direction and strategic insight on data related topics. Develop and implement efficient data pipelines, seamless integrations, and reliable storage solutions to meet both operational demands and advanced analytics requirements. Design and deploy models with a focus on production readiness, ensuring smooth integration into our services. Build and maintain key platform features, APIs, and services, prioritizing scalability, reliability, and top-tier performance. Further Develop of Data Layer solution on snowflake Additionally, you will: Drive ideas and develop concepts from a tech perspective. Contribute to improving the architecture, tech stack, and operational methods. Develop integrations with third-party APIs and tools. Follow and promote good engineering practices to deliver high-quality products. Engage in code reviews and foster a culture of continuous learning through constructive feedback. Be a positive force for our team culture What we're looking for:We’re seeking a motivated engineer with a broad skill set and passion for Data/ML, backend systems, and analytics. You are someone who thrives in a collaborative, fast-paced environment and is eager to contribute to building something great. Key Qualifications: 4+ years of professional team-based software development experience. Experience working with scalable, product-based environments. Solid understanding of database design, SQL, and ETL pipelines. Experience implementing data science workflows, including working with datasets, analytics tools, or machine learning models. Strong collaboration skills and an open-minded approach to exchanging ideas. Fluent in English and a team player who values diverse perspectives. Swedish citizen or valid EU work permits (we cannot offer visa sponsorship for this role). If your background differs but you have relevant skills and believe you can excel in this role, we encourage you to apply! Let us know your motivation and why we should have the opportunity to meet you, and we might contact you to learn more. Prerequisites for greatnessOur team describes our culture as open-minded, innovative and product focused. As we are a start-up, we are a little messy - yet have a ton of ambition. For us to be a true challenger in the world of finance, we need to be innovative and think outside the box. Therefore, we are not afraid to try new things, and we consider failed attempts as opportunities to learn. We are prestige-less yet ambitious, and we expect our colleagues to be kind, humble, and enjoy working as a team. What's in it for you We offer you an exciting role in a product and design-driven fintech company that puts the customer experience at the top of the agenda. Here you will have the opportunity to make an impact and be part of building something great together. You get to work in a stimulating environment among ambitious and savvy colleagues, and we also make sure you get: employee stock options a competitive salary a neat set-up of the work tools and mobile phone of your choice generous health-care benefits (4000SEK) health- and life insurance occupational pension 30 days vacation SAVR is an equal opportunity employer. All qualified applicants will be considered for employment without regard to gender, gender identity or expression, national origin, religion or other beliefs, disability, sexual orientation or age.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
👾 Software Engineer - Frontend
SAVR AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

What about the role? Join our dynamic team as a Software Engineer in our Frontend team, and be a part of our exciting journey in Stockholm or Halmstad. In this role, you will collaborate with a talented group of individuals, including Software Engineers, Data Scientists, Product Designers, and Product Managers, fostering a creative and inclusive work environment. As a Software Engineer, you will contribute to creating an exceptional user experience by closely collaborating with Design and User Experience teams. Additionally, you will have the opportunity to enhance our tech stack, architecture, and operational methods while driving innovation from a technical perspective. By following good engineering practices, you will play a crucial role in building high-quality products. We value continuous learning and feedback. You will receive valuable feedback on your code and have the chance to provide feedback to your peers, fostering growth and collaboration within the team. Your work will be managed and supported by our Tech Team Lead. Our tech stack consists of Elm, React Native, Tailwind CSS, hosted on AWS. What we're looking for Motivated and talented engineers with a passion for software development Professional team-based software development experience A team player who values diverse opinions and believes in the power of collaboration Appreciation for an inclusive and vibrant office environment Experience with functional programming languages Fluent in English Swedish citizenship or a valid EU work permit (unfortunately, we cannot offer visa sponsorship for this role) If you possess a different profile but believe you have relevant skills and can excel in this role, we encourage you to apply and share your motivation with us. What's in it for you Be part of an agile team that takes ownership and maintains their own product Your expertise and contributions will be valued from day one Ample opportunities for professional growth as an engineer In addition, we offer the following benefits: Employee stock options Competitive salary Well-equipped work tools and the option to choose your preferred mobile phone Generous healthcare benefits (4000 SEK) Health, injury, and life insurance Paid parental leave Occupational pension, ITP1 30 days of vacation About SAVR SAVR is a technology-focused company where you can make a meaningful impact and deliver value to our customers. Join a team of passionate professionals who challenge conventional thinking and leverage collective intelligence to drive innovation. As a fintech company, our mission is to revolutionize long-term saving by offering a simple and engaging investing experience, accessible through both web and mobile platforms. Our unique price model differentiates us from competitors as we prioritize giving the fund commission back to our clients. We are looking forward to hearing from you! SAVR is an equal opportunity employer. All qualified applicants will be considered for employment without regard to gender, gender identity or expression, national origin, religion or other beliefs, disability, sexual orientation or age

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
IT-Koordinator
Unimedic AB
Systemadministratörer

Unimedic AB är en kontraktstillverkare (CDMO) som utvecklar och tillverkar sterila och icke-sterila läkemedel främst för de europeiska marknaderna. Verksamheten är specialiserad på flytande beredningar och utgår från fabriken i Matfors. Bolaget har ett 70-tal anställda och är ett helägt dotterbolag till MedCap (börsnoterat investmentbolag inom Life Science). Bolagets vision är att möjliggöra ett bättre liv, läs mer på www.unimedicpharma.se. Vi står inför en stundande pensionsavgång och söker nu en efterträdare till vår IT-Koordinator. Profil Vi söker en serviceinriktad IT-Koordinator som trivs med att jobba brett inom IT/IS. Är du bra på att hålla många bollar i luften samtidigt och att arbeta från instruktioner och dokumentera ändringar? där noggrannhet är dit ledord. Då vill vi gärna höra ifrån dig. exempel på arbetsuppgifter first-line support via support-portal Daglig drift av hård och mjukvara Ansvarig för IT-utrustning och installationer av mjuk och hårdvara Licensansvarig och behörighetsadministration Super-user ERP (Jeeves) Budgetplanering av IT utgifter tillsammans med BCM Vara gränslandet mellan IT drift och system Hantera Back-up, audit trail och rapporter från datoriserade system (tex SQL, SSRS mfl) Kartlägga datoriserade system och jobba tillsammans med ansvariga avdelningar med valideringar/re-valideringar etc Driva I/S frågor och äga IT-policy Hålla sig uppdaterad inom gällande regelverk inom GMP och IT, tex NIS2 Ad hoc IT-uppgifter Administrera telefonväxel, delar i ERP-systemet och larm Vem är du som person Som person är du positiv och öppen, med glimten i ögat och trivs att jobba i en lättsam och prestigelös arbetsmiljö. Du är noggrann och ansvarstagande, van att arbeta mot tidsfrister samt har förmågan att jobba strukturerat med flera pågående uppgifter samtidigt. Du är social, gillar att samarbeta och ge god service vilket behövs i dina kontaktytor både internt och externt. Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete med ERP systemet Jeeves och erfarenhet av IT-arbete i GMP miljö. Övrigt Vi erbjuder en trygg och trevlig arbetsplats med fokus på våra medarbetares välmående, inklusive flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Vi anordnar gemensamma friskvårdsaktiviteter och hos oss finns också ett litet, men funktionellt gym att nyttja. Tjänsten avser tillsvidareanställning med tillsättning relativt omgående, heltid med placering i Matfors. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Tech Manager
Arrowhead Game Studios AB
Övriga IT-specialister

If you’re looking to make the best co-op games in the world, you’ve come to the right place. We're proud to have some of the best game makers and collaborators in the industry working with us. What's more, we're a fun bunch of game developers, who love to indulge in our passion for video games together. Our games are not for everyone. Are they for you? We are now looking for a Tech ManagerThe Tech Manager will be responsible for making sure everything runs smoothly in their tech team. They manage programmers, engineers and other parts of the tech team from different disciplines and experience levels, helping them grow their skills while also aligning their work with the studio's goals. They understand both the needs of our players and the overall project requirements and use this knowledge to guide individual development plans. The Tech Manager is great at building relationships, giving clear feedback, and nurturing talent. They are comfortable with tough conversations when needed and fosters a safe, collaborative work environment. They are in charge of the growth and performance of their team members, handle hiring for relevant roles, and conduct development talks, salary discussions, and regular performance reviews to ensure the team continues to improve. You will not work directly with programming in the project but rather lead, coach, and influence the professions, as well as making sure the rest of the company uses their skills in the best way possible. Who you are:We believe that you Have proven leadership experience with a track record of leading successful creative teams in the gaming industry Are passionate about leading teams, managing people and creating healthy work environments Have excellent communication skills in English both written and spoken Have interest and familiarity with Arrowhead games Previous experience as a Tech Lead, Tech Manager or Team Lead in the game industry is not a requirement but will be considered as a strong advantage What you'll do Recruitment & Onboarding of new programmers Ongoing development of direct reports by setting clear expectations, providing feedback and following up on objectives Evaluate performance, course-correct where necessary and ensure staff continually to grow and improve Development talks, promotions, salary setting and salary talks Enable and ensure a safe and healthy work environment Work towards ensuring Arrowhead utilizes its tech team in the best possible way and that the team has the proper support How to apply If you think that this position matches your background and skills, we would love to hear from you. Please submit your CV in English as soon as possible. We ask that your application always include relevant work samples or a link to your portfolio. We interview candidates continuously and hire when we find a good fit. Practical InformationScope: Full-time: 40 hours per week with initial 6 month probation period. Location: Office first, hybrid solution possible. We are a pet friendly office! You can expect to find dogs and occasionally some cats around. What we offerArrowhead Game Studios is a growing team of about 100+ people, best known for our co-op titles. Despite our size, we remain a friendly and down to earth bunch, who love to indulge in our passion for video games together. Located in a newly built, custom-tailored offices on the Hammarby Kaj waterfront, we enjoy everything Stockholm has to offer. A thriving game dev scene, along with all types of activities are immediately available on our doorstep. Our talented developers are crucial to our success, therefore we put a lot of emphasis in creating and maintaining a prosperous culture. We’re committed to open and transparent communication. Your ideas are welcomed, valued, appreciated - the ceiling for creative discussions is high. We also have numerous work benefits for all our employees. You can read about them here!

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Systemutvecklare C++
AB Svenska Spel
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Svenska Spel är lika mycket ett techbolag som ett spelbolag. 350 personer inom Tech jobbar mot samma mål: att utveckla, drifta och supporta den maskin genom vilken miljontals drömmar passerar varje dag. När man hanterar människors drömmar vill man och måste man göra det på ett tryggt och kontrollerat sätt. Och det gör vi på tech. Vi tummar inte på säkerheten i våra system, vi tummar inte på spelupplevelsen och vi tar våra spelares drömmar på allvar. TX-Dev som utvecklar våra transaktionssystem är i allra högsta grad delaktiga i detta. Vill du också utveckla drömmaskinen? Vad kommer du att göra? Som systemutvecklare i TX-Dev får du möjligheten att jobba med intressant och ny teknik i transaktionsintensiva system. Du arbetar i hjärtat av vårt spelsystem och utvecklar tillsammans med teamet mjukvarulösningar som spänner över flera delsystem och funktioner. Vi tänker och bygger nytt så rollen ger dig stora möjligheter att både utforska ny teknik och arbeta med nya lösningar. Just nu har vi till exempel stort fokus på vår pågående resa mot cloud. Vi har själva utvecklat ett av världens mest avancerade spelsystem från grunden och hanterar bara i onlineverksamheten två miljoner transaktioner om dagen. Det ställer förstås höga krav på att våra system är säkra och feltoleranta då en enda transaktion kan ha ett värde på miljontals kronor för kunden. Är du den som kommer att göra det? Vi söker dig som har: Några års erfarenhet av C++ utveckling Erfarenhet av distribuerade system Kunskap om databaser som ScyllaDB och MongoDB (meriterande) Erfarenhet av arbete i Cloud-miljö (är meriterande) En analytisk och problemlösande förmåga Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Vi värdesätter samarbete och innovation – hos oss blir du en del av ett team där vi bygger lösningar tillsammans. Om Tech på Svenska Spel På Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Det här kommer med ett ansvar, både för folkets drömmar och spänning, men även för deras spelande. Vi flyttar ständigt fram gränserna för vår tech och låter aldrig vår Drömmaskin stå still. Kom och utveckla den med oss! Vi är Svenska Spel Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här! Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i Stockholm eller Visby med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel gör vi jobbet där det passar bäst, ibland är det hemifrån och ibland är det från kontoret. Just nu finns vårt Stockholmskontor i Solna men i maj flyttar vi in i nya, inbjudande lokaler vid Slussen. Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart du kan. För frågor om tjänsten, kontakta Åsa Arvidsson, Chef TX-Dev, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, [email protected] #LI-HYBRID

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
People Analytics Specialist
AB Svenska Spel
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Framtidens HR är datadriven – och vi vill att du ska vara med och leda vägen. Som People Analytics Specialist hos oss får du en nyckelroll i att skapa insikter som stärker både HR och affären. Du kommer att utveckla våra analysverktyg, säkerställa att vi arbetar smart och insiktsdrivet samt sätta arbetssätt som gör att data blir en självklar del av beslutsfattandet. Vad kommer du att göra? Du ansvarar för att driva, implementera och utveckla vårt arbete inom People Analytics. Det innebär att du bygger upp strukturer, tar fram strategier och säkerställer att vi har rätt analysmodeller på plats. Din roll är både operativ och strategisk – du hanterar siffror och system samtidigt som du påverkar hur vi ska jobba med data framåt. Genom att skapa visualiseringar och rapporter gör du komplex information enkel och användbar för organisationen. Du samarbetar självklart tätt med HR men även med andra delar av organisationen för att säkerställa att våra insikter blir en naturlig del av beslutsfattandet. Mer konkret kommer du att: Bygga och ansvara för dashboards, rapporter och sätta upp BI-verktyg som ger oss insikter i realtid. Driva utvecklingen av datadrivna beslut inom HRs alla områden. Analysera och visualisera people data för att identifiera trender, skapa prognoser och ge beslutsunderlag. Säkerställa kvaliteten på vår people data i nära samarbete med bland annat teamen inom tech och våra super users. Utbilda och coacha i hur vi kan använda data i vårt dagliga arbete. Hålla koll på de senaste trenderna inom analys, AI och automation för att utveckla vår analysförmåga. Du ansvarar även för att löpande sammanställa och rapportera people data till exempelvis månads-, kvartals- och årsrapportering, vilket säkerställer att våra insikter inte bara driver utveckling utan också skapar transparens och tydlighet i våra förflyttningar. Med andra ord är du den som förvandlar people data till insikter som leder till ännu bättre beslut – både för HR och för våra chefer och ledningsgrupper. Är du den som kommer att göra det? Du är en person som drivs av att skapa insikter som gör skillnad. Med din analytiska förmåga och ditt affärsorienterade tankesätt ser du till att people data blir en naturlig del av beslutsfattandet. Du trivs i en roll där du både får arbeta strategiskt och hands-on, och du har en naturlig förmåga att omsätta data till konkreta åtgärder. Att kommunicera komplex information på ett enkelt och pedagogiskt sätt är en av dina styrkor, och du tycker att samarbetet med HR och chefer är lika viktigt som själva analysen. Du har: Flera års erfarenhet av people analytics eller en liknande analytisk roll. Mycket goda kunskaper i Excel och verktyg som Power BI, Tableau eller andra analysverktyg. Erfarenhet av att jobba med systemlösningar inom HR. Förståelse för statistik, datahantering och visualisering av komplex information. En förmåga att kommunicera analysresultat på ett engagerande sätt till olika målgrupper. Strukturerad, noggrann och har ett affärsorienterat tankesätt. Vi är Svenska Spel Vi är stolta över att vara hela Sveriges spelbolag. Varje dag skapar vi spelglädje med omtanke och ger tillbaka till samhället. Med spel som Triss, Stryktipset och Oddset bjuder vi på spänning, gemenskap och drömmar – men vi är mer än bara ett spelbolag. Som medarbetare hos oss är du en del av något större. Vi tar ansvar för att skapa en sund och hållbar spelmarknad där alla kan spela på ett tryggt och hållbart sätt. Vi säger nej till osunda intäkter och arbetar aktivt för att göra spelupplevelsen ännu bättre för våra kunder. Vi investerar också i samhället genom att varje år bidra med vårt överskott till statskassan och genom att vara Sveriges största idrottssponsor. Hos oss möter du en kultur där vi lär oss varje dag, skapar resultat tillsammans och gör det enkelt. Vi är nyfikna, modiga och tror på kraften i att samarbeta. Våra olikheter är en styrka som hjälper oss att utvecklas, utmana oss själva och hitta nya lösningar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där vi delar kunskap, vågar testa nytt och alltid strävar efter att bli lite bättre – varje dag. Vill du veta mer om våra förmåner? Besök: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering Stockholm eller Visby med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel utför vi jobbet där det passar bäst, ibland är det i hemmet och ibland på något av våra kontor. I maj flyttar vi dessutom in till nya fräscha lokaler vid Slussen. För frågor om rollen eller rekryteringsprocessen, kontakta Joakim Karlsson, [email protected]. Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan. Vi vet att olika perspektiv och erfarenheter gör oss starkare. Därför strävar vi efter att skapa en arbetsplats där alla, oavsett bakgrund, kan trivas och utvecklas. Vi välkomnar ansökningar från personer med olika erfarenheter och ser fram emot att höra vad just du kan bidra med! #LI-HYBRID

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Software Engineer - OTA
Techster Solutions AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: We are seeking an OTA Operations Engineer responsible for maintaining vehicle software updates. This role involves creating and monitoring OTA assignments, troubleshooting, and optimizing processes for software updates. Required Qualifications: Minimum of three years’ experience in the automotive industry, with a focus on vehicle communication, software updates, and/or vehicle connectivity. Fluency in English and Swedish, both written and spoken. Strong analytical skills and attention to detail, with a proactive approach to learning and professional growth in a technical role. Self-driven and motivated, with a strong commitment to ensuring seamless vehicle connectivity and software updates. Proficiency in documentation and compliance auditing, ensuring adherence to relevant industry standards. Awareness of automotive standards, including ISO 14229, ISO/SAE 21434, ISO 14230, ISO 24089, and ISO 26262, is highly meritorious. Experience with OTA/RVDC processes, software lifecycle management, and cloud-based OTA deployment platforms is considered an advantage. Familiarity with secure communication protocols (TLS, HTTPS), encryption, key management, and secure boot techniques is beneficial. Proficiency in troubleshooting OTA update failures and fleet anomalies is highly valued, along with the ability to analyze large vehicle datasets and create dashboards/reports using Power BI. Previous experience with OTA update processes, including planning, testing, validation, and deployment, is meritorious. Strong knowledge of automotive communication protocols (CAN, LIN, Ethernet, DoIP) and diagnostic services such as session control, security access, and data transfer is beneficial. Hands-on experience with diagnostic tools like CANalyzer, CANape, or PyUDS is appreciated. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Junior Systemutvecklare till Notyfile i Örebro
A Hub AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om Notyfile Notyfile har byggt ett CRM-system som faktiskt funkar för säljare – eftersom det är skapat av säljare. Med en plattform som är både smart, enkel och flexibel har bolaget vuxit snabbt och har idag kunder inom allt från solcellsbolag och IT-företag till försäkringsbolag och industribolag. Huvudkontoret ligger i Örebro, men teamet är utspritt över Göteborg, Karlstad, Stockholm och till och med Thailand. Här finns en öppen, familjär kultur där initiativ uppskattas, och där alla har chansen att växa. Nu söker de en junior systemutvecklare som vill kliva in i ett litet, skarpt utvecklingsteam och vara med och ta plattformen till nästa nivå. Om rollen Det här är en roll för någon som jobbat något år och vill lära sig och utvecklas i en trygg men snabb miljö. Plattformen är byggd från grunden av två utvecklare som kan den utan och innan – nu behövs en tredje person som kan stötta upp, växa in i rollen och på sikt ta mer ansvar. Du kommer att arbeta med både frontend och backend och initialt handlar det om att sätta sig in i systemet genom att utveckla funktioner och förstå helheten. På sikt finns stora möjligheter att bredda sig och arbeta mer fullstack, inom säkerhet eller andra delar av plattformen, beroende på intresse och behov. Vem passar i rollen? Någon som gillar att programmera och lösa problem – men som också kan kommunicera och trivs i en miljö där det går snabbt. Du som söker ska ha: Minst 1 års erfarenhet av utveckling (genom jobb eller studier) Kunskaper i React, Node.js och MySQL En grundförståelse för moderna webbapplikationer En metodisk och strukturerad approach till problemlösning Svenska och engelska i tal och skrift Har du en GitHub-profil eller egna projekt att visa upp? Perfekt, skicka gärna med info i din ansökan! Att jobba hos Notyfile är roligt, fritt och utvecklande. Det finns en stor frihet att påverka både sin egen roll och plattformen som byggs, samtidigt som det finns stöd från seniora utvecklare. Det här är ett bolag som växer, där det alltid finns något nytt på gång. Med lansering i Norge och en snabbt växande kundbas är framtiden minst sagt spännande. Dessutom: Ett ungt team med hög energi och en avslappnad kultur AWs, resor och en gemenskap där man har kul tillsammans Möjlighet att växa i rollen och bredda sin kompetens Övrigt Detta är en rekrytering direkt till Notyfile, och rekryteringsprocessen sköts av A-hub och intervjuer sker löpande Provanställning i 6 månader som sedan övergår till en tillsvidareanställning Startdatum enligt överenskommelse Du kommer att jobba på plats på Örebro kontoret Låter det som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
ICT Risk Manager
Nordnet Bank AB
IT-säkerhetsspecialister

Nordnet is a leading pan-Nordic digital platform for savings and investments. Ever since our start in 1996, our purpose has been to democratize savings and investments. Through passion, simplicity, and transparency, we challenge traditional ways in the financial industry, and give private savers access to the same information, tools and services as professionals. Our ambition is to inspire, encourage and enable people to take their savings to the next level, no matter who they are. In brief Nordnet Bank is seeking a dedicated ICT Risk Manager to join our Operational Risk Control function in the second line of defense. We believe in staying ahead of emerging risks to maintain a secure and resilient digital platform for savings and investments. As an ICT Risk Manager, you will take a pivotal role in safeguarding our systems and data by implementing frameworks, policies, tools, and techniques on ICT risk management across the entire Nordnet Group. This role offers a unique opportunity to collaborate with skilled colleagues, tackle complex challenges, and contribute directly to the ongoing innovation and resilience of our operations. Join us in making a lasting impact on the way we identify, manage, and mitigate ICT risks in a dynamic and forward-thinking environment. You report to Head of Operational Risk Control and will be located in Stockholm together with the rest of the team. We work in a hybrid set up where you can combine working from the office and working from home. This is part of the role Act as the second line of defense by providing oversight and challenge to ICT risk management across the bank. Perform quality reviews of ICT-related incidents and monitor the effectiveness of remediation actions. Lead and coordinate the Risk and Control Self-Assessment (RCSA) process for ICT, ensuring risks are identified, evaluated, and mitigated effectively. Monitor and oversee ICT risks, ensuring that management strategies align with the bank’s risk appetite and effectively mitigate exposure. Provide expert guidance and support to the first line of defense by establishing frameworks, policies, tools, and techniques on ICT risk management. Collaborate with internal stakeholders and external partners to enhance the bank’s resilience against ICT risks. Ensure compliance with applicable regulatory requirements and industry standards related to ICT and operational risk management, e.g. DORA and EBA's Guidelines on ICT and Security Risk Management. Report independently on ICT risks and risk management, including supporting the Chief Risk Officer on reporting to Board and Management. This is you Most probably, you have the following skills and experiences: You bring 3+ years of experience in ICT risk management, cybersecurity, or operational risk, preferably in the financial services industry. You have a university degree in a relevant field. You possess a strong understanding of ICT systems, processes, and security frameworks. You have excellent analytical skills and are adept at identifying and mitigating complex risks. You are fluent in English, both written and spoken; fluency in a Nordic language is an advantage. You are detail-oriented and possess strong communication and stakeholder management skills. You thrive in a collaborative environment and are passionate about creating innovative solutions to challenging problems. About Nordnetters We value experimentation and continuous improvement. With an impartial approach, we welcome new ideas to boost our progress. Sharing knowledge and learning from our setbacks is part of the game. We have the courage to ask questions and admit that we do not have the answer, all the time. We believe that straightforward and transparent communication build trust and inclusion. Culture is built and cared for, each day by everyone. We’re proud of ours. Having a flat organization where anyone can talk to anyone creates a warm and friendly atmosphere worth protecting. We believe in a culture where every effort counts and where everyone is being recognized. A culture embracing our core values – passion, simplicity and transparency on all levels, no matter who you are or what you do. What we offer We offer you the opportunity to work in a great team within a friendly Nordic environment with a strong focus on innovation, product development and technology. We are proud of the friendly and humble environment and commit to our goals as a team. We are 900 employees in Stockholm, Oslo, Helsinki and Copenhagen. You can also visit us on: www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi. Application If you have questions, please contact Alva Hellberg, Talent Acqusition Partner at [email protected]. Apply today– we will start interviewing immediately. Please note that we do only accept applications through our recruitment system, hence no email applications will be considered. We want to inform you that Nordnet conducts mandatory credit and background checks, as well as drug testing as a part of our recruitment process. We look forward to receiving your application!

1 mars 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025