Vi söker just nu nya säljare/mötesbokare!
Nordic Netmedia & sales AB
Telefonförsäljare m.fl.

På Nordic Netmedia & Sales AB jobbar vi med försäljning och applikations utveckling. Som anställd hos oss blir du en del av ett framgångsrikt team där kompetenta, passionerade och serviceinriktade medarbetare är framgångsfaktorn för att nå våra mål. För att kunna fortsätta expandera söker vi ett nytt stjärnskott till vårt Team  Jobbet Vi söker nu säljare som vill vara med och bidra till goda resultat och en trevlig stämning. På kontoret i Stocksund är vi ca 15 medarbetare som jobbar tillsammans i en trivsam miljö där alla tar eget ansvar för att nå sina mål. Vi arbetar måndag till fredag dagtid. Vi tillämpar provisions baserad lön och bonus. I arbetet kontaktar du kunder via telefon och förmedlar våra tjänster beroende vilket projekt som tilldelas. Profil Vi söker dig som är ansvarsfull och van att leverera goda resultat. Du trivs i samspel med andra och jobbar även bra självständigt. Du är bekväm med kundkontakt via telefon och räds inte de svårigheter du ställs. Du är målmedveten och ger dig inte trots motgångar. Tidigare erfarenhet av försäljning är inget krav då vi står för både produkt- och säljutbildning. Placering:  Brovägen 5, stocksund Lön: Garantilön Provision + Bonus efter överenskommelse Svenska är ett krav Tillträde: Enligt överenskommelse Meriterande är att du utövat någon form av sport Omfattning: Heltid tillsvidare, Deltid efter överenskommelse

1 juli 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Syntronic Production Services söker en affärsdriven B2B-säljare med tekn...
Syntronic AB
Företagssäljare

Är du en relationsbyggare med erfarenhet av komplex B2B-försäljning? Trivs du i en självständig roll där du får driva affärer från första kontakt till order? Då kan du vara den vi söker! I denna roll är du en nyckelperson i vår tillväxtresa. Du ansvarar för att utveckla affärer med både nya och befintliga kunder från prospektering till mottagen order. Med ett starkt kundfokus planerar du aktiviteter mot budget, identifierar kundbehov och erbjuder skräddarsydda lösningar. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med vårt säljteam, och trivs i en varierande roll där kundbesök och kundkontakt är en stor del av vardagen. Vi söker säljare som:   Har en högskoleutbildning inom relevant område samt minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning med eget affärsansvar eller minst 5 års erfarenhet av liknande B2B-roll Har erfarenhet av tjänsteförsäljning  Har god vana av att arbeta i CRM-system och goda kunskaper i Excel och PowerPoint  Har B-körkort   Behärskar både svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du har:  Förståelse för elektronikkomponenter, PCBA, kablage, monteringslösningar eller EMS  Arbetat inom affärsområden som telekom, försvar eller liknande teknikintensiva branscher.  Tjänsten är placerad på någon av våra sajter i Kumla, Linköping eller Göteborg och du kommer att rapportera till Säljchef på Syntronic Production Services. Vem är du? Som säljare på Syntronic ansvarar du för att aktivt driva försäljning gentemot både nya och befintliga kunder för att uppnå säljbudget. Du vet vikten av att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer, trivs med tydliga mål och har lätt för att identifiera kundens behov. Som säljare har du koll på vad som sker på marknaden och i omvärlden, samverkar med andra avdelningar inom vår koncern och driver offertarbete till avslut. Att överträffa förväntningar och att vara tekniskt nyfiken är en naturlig del av dig. Syntronic erbjuder en trygg anställning i en dynamisk och framåtriktad miljö. Att vi är ett team är vår styrka, och därför ser vi att du arbetar tillsammans på plats med oss på kontoret – när du inte behövs hos någon av våra kunder förstås! Vi erbjuder På Syntronic blir du en del av en härlig gemenskap där din röst hörs och dina idéer välkomnas. Vi erbjuder flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid samt regelbundna karriärutvecklingssamtal och interna workshops för din utveckling. Utöver detta får du förmånliga förmåner och försäkringar. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en plats att växa och trivas både personligt och professionellt. Välkommen till Syntronic! Ansökan Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 1 augusti. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Bakgrundskontroller förekommer.  Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post.  Under sommaren har vi längre svarstid än vanligt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Mötesbokare mot VARMA KUNDER Sthlm
Nordic Netmedia & sales AB
Telefonförsäljare m.fl.

På Nordic Netmedia & Sales AB jobbar vi med Mötesbokning och hushålls nära tjänster. Som anställd hos oss blir du en del av ett framgångsrikt team där vi gemensamt strävar mot positiv utveckling och förändring av hemindustrin.  För att kunna fortsätta expandera söker vi nya stjärnskott till vårt Team med större ambitioner Jobbet Vi söker nu säljare med erfarenhet för att ta hand om våra varma kunder. För just denna tjänst krävs erfarenhet av försäljning för att på bästa sätt kunna förvalta våra kontakter. På kontoret i Stocksund är vi ca 15 medarbetare som jobbar tillsammans i en trivsam miljö där alla tar eget ansvar för att nå sina mål. Vi arbetar måndag till fredag dagtid.  För denna tjänst erbjuder vi för rätt person fast lön, provision och bonusar men erfarenhet är ett KRAV. Profil Du ska vara utåtriktad, social, ha nära till skratt, envis och kunna bidra med bra energi  tillsammans med hela teamet . Du ska vara en ordentlig person med ett sinne för försäljning som tänker lösning istället för problem när det oväntade sker. Du gillar att peppa andra samtidigt som du strävar efter dina personliga mål. Inga problem ska vara för stora att hantera för dig. Vi står givetvis för produkt utbildning. Placering:  Brovägen 5, Stocksund Lön: Fast lön, provision samt bonus Svenska är ett krav Tillträde: Enligt överenskommelse Meriterande är att du utövat någon form av sport Omfattning: Heltid tillsvidare, Deltid efter överenskommelse

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Butikssäljare deltid Cubus Karlstad
Varner Retail AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vill du skapa de bästa shoppingupplevelserna i en av Sveriges största klädkedjor? Bli vår nya butikssäljare! Om Cubus Hos Cubus är människor vår största styrka, och vi vet att framgång börjar med en bra arbetsmiljö. Vi är ett engagerat och sammansvetsat gäng som älskar att arbeta tillsammans för att skapa bra kundupplevelser varje dag. Du blir en viktig del av en välskött butik med ett engagerat team som hejar på dig och vill att du ska lyckas. Du kommer att få möjlighet att utvecklas inom försäljning och kundservice, samtidigt som du spelar en viktig roll för att nå butikens mål. Är detta du? Som butikssäljare på Cubus älskar du att umgås med kunder! Du är utan tvekan en skicklig säljare; alltid leende, tillgänglig och redo att skapa bra shoppingupplevelser för kunderna. Du trivs bäst med en varierad och rolig arbetsdag, där du tillsammans med teamet arbetar för att nå gemensamma mål. Du är noggrann med att utföra dina uppgifter på ett bra sätt, vare sig det handlar om att hålla butiken ren, hantera varor eller viktigast av allt, ta hand om kunderna. Du förstår sambandet mellan fysisk butik och nätbutik, och använder det aktivt för att möta kundens behov. Tjänsten gäller främst helger och vid behov, passar dig som är studerande. Vi söker dig som: • Älskar att sälja • Gillar högt tempo • Samarbetar bra med andra • Är positiv och flexibel • Har stort intresse för kläder Är vi en bra match? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan i dag! Cubus är en av Nordens största modekedjor med 300 butiker i Norge, Sverige och Finland. Vi betonar garderobens viktigaste plagg, bra material och rimliga priser, vi erbjuder kläder för spädbarn, barn, kvinnor och män. Naturmaterial, moderna, bekväma passformar och bra funktion anpassad till alla årstider beskriver konceptet väl. På Cubus älskar vi tempo och strävar mot att skapa den perfekta shoppingupplevelsen, vi arbetar tillsammans och firar framgångar. Vårt mål är att erbjuda kundens favoriter, och vi uppnår detta eftersom vi har världens bästa kollegor! Cubus är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Dressmann, Carlings, Bik Bok, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

1 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Syntronic Production Services söker en affärsdriven B2B-säljare med tekn...
Syntronic AB
Företagssäljare

Är du en relationsbyggare med erfarenhet av komplex B2B-försäljning? Trivs du i en självständig roll där du får driva affärer från första kontakt till order? Då kan du vara den vi söker! I denna roll är du en nyckelperson i vår tillväxtresa. Du ansvarar för att utveckla affärer med både nya och befintliga kunder från prospektering till mottagen order. Med ett starkt kundfokus planerar du aktiviteter mot budget, identifierar kundbehov och erbjuder skräddarsydda lösningar. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med vårt säljteam, och trivs i en varierande roll där kundbesök och kundkontakt är en stor del av vardagen. Vi söker säljare som:   Har en högskoleutbildning inom relevant område samt minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning med eget affärsansvar eller minst 5 års erfarenhet av liknande B2B-roll Har erfarenhet av tjänsteförsäljning  Har god vana av att arbeta i CRM-system och goda kunskaper i Excel och PowerPoint  Har B-körkort   Behärskar både svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du har:  Förståelse för elektronikkomponenter, PCBA, kablage, monteringslösningar eller EMS  Arbetat inom affärsområden som telekom, försvar eller liknande teknikintensiva branscher.  Tjänsten är placerad på någon av våra sajter i Kumla, Linköping eller Göteborg och du kommer att rapportera till Säljchef på Syntronic Production Services. Vem är du? Som säljare på Syntronic ansvarar du för att aktivt driva försäljning gentemot både nya och befintliga kunder för att uppnå säljbudget. Du vet vikten av att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer, trivs med tydliga mål och har lätt för att identifiera kundens behov. Som säljare har du koll på vad som sker på marknaden och i omvärlden, samverkar med andra avdelningar inom vår koncern och driver offertarbete till avslut. Att överträffa förväntningar och att vara tekniskt nyfiken är en naturlig del av dig. Syntronic erbjuder en trygg anställning i en dynamisk och framåtriktad miljö. Att vi är ett team är vår styrka, och därför ser vi att du arbetar tillsammans på plats med oss på kontoret – när du inte behövs hos någon av våra kunder förstås! Vi erbjuder På Syntronic blir du en del av en härlig gemenskap där din röst hörs och dina idéer välkomnas. Vi erbjuder flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid samt regelbundna karriärutvecklingssamtal och interna workshops för din utveckling. Utöver detta får du förmånliga förmåner och försäkringar. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en plats att växa och trivas både personligt och professionellt. Välkommen till Syntronic! Ansökan Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 1 augusti. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Bakgrundskontroller förekommer.  Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post.  Under sommaren har vi längre svarstid än vanligt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Syntronic Production Services söker en affärsdriven B2B-säljare med tekn...
Syntronic AB
Företagssäljare

Är du en relationsbyggare med erfarenhet av komplex B2B-försäljning? Trivs du i en självständig roll där du får driva affärer från första kontakt till order? Då kan du vara den vi söker! I denna roll är du en nyckelperson i vår tillväxtresa. Du ansvarar för att utveckla affärer med både nya och befintliga kunder från prospektering till mottagen order. Med ett starkt kundfokus planerar du aktiviteter mot budget, identifierar kundbehov och erbjuder skräddarsydda lösningar. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med vårt säljteam, och trivs i en varierande roll där kundbesök och kundkontakt är en stor del av vardagen. Vi söker säljare som:   Har en högskoleutbildning inom relevant område samt minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning med eget affärsansvar eller minst 5 års erfarenhet av liknande B2B-roll Har erfarenhet av tjänsteförsäljning  Har god vana av att arbeta i CRM-system och goda kunskaper i Excel och PowerPoint  Har B-körkort   Behärskar både svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du har:  Förståelse för elektronikkomponenter, PCBA, kablage, monteringslösningar eller EMS  Arbetat inom affärsområden som telekom, försvar eller liknande teknikintensiva branscher.  Tjänsten är placerad på någon av våra sajter i Kumla, Linköping eller Göteborg och du kommer att rapportera till Säljchef på Syntronic Production Services. Vem är du? Som säljare på Syntronic ansvarar du för att aktivt driva försäljning gentemot både nya och befintliga kunder för att uppnå säljbudget. Du vet vikten av att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer, trivs med tydliga mål och har lätt för att identifiera kundens behov. Som säljare har du koll på vad som sker på marknaden och i omvärlden, samverkar med andra avdelningar inom vår koncern och driver offertarbete till avslut. Att överträffa förväntningar och att vara tekniskt nyfiken är en naturlig del av dig. Syntronic erbjuder en trygg anställning i en dynamisk och framåtriktad miljö. Att vi är ett team är vår styrka, och därför ser vi att du arbetar tillsammans på plats med oss på kontoret – när du inte behövs hos någon av våra kunder förstås! Vi erbjuder På Syntronic blir du en del av en härlig gemenskap där din röst hörs och dina idéer välkomnas. Vi erbjuder flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid samt regelbundna karriärutvecklingssamtal och interna workshops för din utveckling. Utöver detta får du förmånliga förmåner och försäkringar. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en plats att växa och trivas både personligt och professionellt. Välkommen till Syntronic! Ansökan Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 1 augusti. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Bakgrundskontroller förekommer.  Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post.  Under sommaren har vi längre svarstid än vanligt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Bil-Larsson i Trelleborg söker Transportbilssäljare till Fiat Professional!
Bil-Larsson i Trelleborg AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi expanderar – Bil-Larsson i Trelleborg söker Transportbilssäljare till Fiat Professional! Bil-Larsson växer! Vi är stolta över att meddela att vi inom kort kommer att börja sälja Fiat Professional – ett av Europas ledande varumärken för transportbilar. I samband med denna spännande satsning söker vi nu en engagerad och driven Transportbilssäljare som vill vara med från start och bygga upp vår nya affär inom transportbilssegmentet. Om rollen Som Transportbilssäljare kommer du att spela en nyckelroll i att etablera Fiat Professional hos oss. Du ansvarar för hela säljprocessen – från kundkontakt och behovsanalys till offert, försäljning och leverans. Du arbetar med både befintliga och nya företagskunder, och är inte rädd för att ta egna initiativ. Vi söker dig som har: ✅ Minst 2 års erfarenhet av försäljning, gärna inom fordon eller B2B ✅ B-körkort – ett måste för att kunna visa bilar och besöka kunder ✅ En självgående personlighet med stort driv och affärssinne Vi erbjuder: Möjlighet att vara med och bygga upp en ny satsning från grunden Ett starkt och växande företag med familjär kultur Produktutbildning och support från Fiat Professional Fast lön + provision Utvecklingsmöjligheter inom företaget Placering: Bil-Larsson, Trelleborg Ansökan: Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected] senast 31/7-2025.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Junior Exportsäljare till Gislaved Folie
OnePartnerGroup GGVV AB
Företagssäljare

I år firar vi 80 år av utveckling och tillverkning av plastfolier som på många sätt har bidragit till att skapa färg, form och funktion i vår omgivning. Under alla dessa år har vi strävat efter att tillfredsställa våra kunders behov av specifika lösningar, samtidigt som vi alltid har haft fokus på hög kvalitet och miljöanpassad produktion. Vår organisation består av cirka 120 engagerade medarbetare som arbetar för att leverera de bästa lösningarna till våra kunder. Vi delar upp våra produkter i fyra segment, där alla har olika användningsområden, bland annat som inredning i kryssningsfartyg, vävning av plastmattor, detaljdelar till hörselskydd och som ytmaterial inom möbelindustrin. Vår utvecklings- och produktionsanläggning finns i Gislaved, där även vårt huvudkontor ligger. Gislaved Folie bedriver internationell verksamhet och ägs av den tyska koncernen Surteco SE. Vill du ta nästa steg i din säljkarriär och är redo för en ny utmaning som säljare i en internationell miljö? Gislaved Folie söker nu en Junior Exportsäljare till decorsegmentet – ett område som är världsledande där teknisk kompetens kombineras med design. Stämmer detta väl in på dig, då kan du vara precis den vi söker!   Din roll:  Segment Decor är det segmentet som du kommer att rikta in dig på där du ingår i ett säljteam om tre personer som arbetar tätt tillsammans med medarbetare inom produktionen, produkt- och materialutveckling. Du rapporterar till Försäljningschefen.   Dina ansvarsområden Sköta och ansvara för kontakterna med befintliga kunder. Initiera och driva marknadsprojekt för att utveckla segmentets försäljning. Delansvar för försäljnings- och omkostnadsbudget inom försäljningsområdet. Din profil Vi söker dig som vill utvecklas inom försäljning och brinner för affärer, service och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är kommunikativ och trivs i en roll där relationsskapande är en central del av framgången, och du känner dig trygg i dialogen med kunder. Med ditt engagemang, din lyhördhet och ditt driv har du lätt att identifiera kundens behov och skapa långsiktiga samarbeten. Du behöver inte ha lång erfarenhet – viktigast är din ambition, ditt tålamod och viljan att lära.  Vi tror att du har: Några års erfarenhet från försäljning gärna inom industrin (Business to Business) men det är inget krav. Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Din placering är i Gislaved men vi räknar med att du varannan vecka befinner dig på resande fot! Du ska alltså vara beredd att resa en hel del i det här jobbet, och då främst utanför Sveriges gränser till exempelvis inom Europa och USA. Erfarenhet att hantera affärssystem.    Meriterande:  En eftergymnasial utbildning, gärna inom försäljning. God tekniskförståelse, gärna med erfarenhet av att jobba i produktion.  Intresse för färg, form och design – kanske har du arbetat med dekor, inredning eller tryck tidigare.   Vi erbjuder dig En plats i en global koncern med stora utvecklingsmöjligheter. Stöd och vägledning från erfarna kollegor för att du ska kunna växa i din roll och lära dig såväl företaget som branschen. En arbetsplats där din personliga utveckling står i fokus – vi vill se dig lyckas!   Är du nyfiken att veta mer?  I denna rekrytering samarbetar Gislaved Folie med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att visa intresse för tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Stina Runesson på [email protected] alt +4673 413 08 24 . Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Biträdande butikschef thansen Sundsvall
thansen AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Vill du vara med och skapa Thansens nästa framgång!? Vi söker nu en driven biträdande butikschef till vår kommande butik i Sundsvall som öppnar i september. Vi ser gärna att du är driven och har tidigare erfarenhet inom detaljhandel. Skicka in din ansökan via vår hemsida jobb.thansen.se Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, däck, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Som biträdande butikschef är det du som tillsammans med butikschefen som sköter butiken och är den dagliga beslutsfattaren. Du kommer att ansvara för butikens prestation och teamet av medarbetare. Samtidigt blir du en del av ett ambitiöst företag, där dina möjligheter att skapa sig en karriär inom detaljhandeln är mycket stora. Vill du bli en del av det "blå laget"? Ansvarsområden: Butikens prestation av försäljning och alla andra nyckeltal Kundnöjdhet Utbildning och motivering av medarbetare Planering och optimering av verksamheten Tjänsten passar dig väl om du: Kan arbeta självständigt och lösa utmaningar på egen hand Har en hög energinivå och ett positivt förhållningssätt Är duktig på att ha överblick och är fokuserad i dina insatser Inte är rädd för att ta dig an och delta i butikens dagliga uppgifter Du kommer att få en grundlig utbildning så att du är väl beredd för uppgiften. Därefter har du löpande möjlighet att diskutera idéer och lösningar med ansvarig distriktschef. Din profil Du har erfarenhet av butiksledning, försäljning och service. Du förstår kundernas behov Du är ambitiös och fokuserad Du är trygg och tydlig i ditt ledarskap Du är utåtriktad och trivs i kontakten med andra Vi erbjuder: Som biträdande butikschef i en av de stora kedjorna inom dansk och norsk detaljhandel kommer du att ingå i ett team av engagerade kollegor med en informell ton, där alla arbetar för att nå de gemensamma målen. Vi arbetar för att ge kunderna den bästa servicen och de vassaste erbjudandena. Vi arbetar utifrån mantrat ANK "Alltid nöjda kunder", och vill skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder. Du blir en kollega med mer än 1 800 engagerade medarbetare i Danmark, Norge och Sverige och kommer in i en organisation som präglas av dynamik, tillväxt och engagemang. Observera att vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra ifrån dig.

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Strategisk inköpare
Försvarsmakten
Inköpare och upphandlare

Strategisk inköpare Är du intresserad av att arbeta i en stor och välutvecklad inköpsorganisation och vara med och göra Försvarsmakten till Sveriges bästa arbetsgivare? Vill du dessutom bidra till att försvara Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer? Vi söker nu en strategisk inköpare till Stockholm. Om FMLOG och Inköpsenheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning.  Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en inköpare till vår avdelning Verksamhetsnära varor och tjänster. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra upphandlingar av varierande komplexitet från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling samt utveckla upphandlingsdokument, utföra anbudsutvärderingar och leda leverantörsförhandlingar samt säkra att affärsmässigheten omhändertas. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer till dina leverantörer och säkra kontinuerlig avtalsförvaltning och uppföljning av dina leverantörer. • Bygga och utveckla starka relationer med våra beställare och kunder inom hela Försvarsmaktens organisation. Kvalifikationer Egenskaper som krävs för tjänsten inkluderar: • Akademisk examen inom juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Minst tre års aktuell erfarenhet av att genomföra upphandlingar. • Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, i både tal och skrift. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Meriterande Det är meriterande om du har någon eller några av dessa erfarenheter: • Erfarenhet av kategoristyrt inköp. • Erfarenhet av upphandlingsregelverk LOU/LUFS och avtalsrätt. • Erfarenhet av affärsmässiga förhandlingar • Erfarenhet av projektledning eller projektarbete. • Arbete i stora komplexa organisationer. • Arbeta i organisationer i förändring. Personliga egenskaper Vi värdesätter en person som är noggrann, stabil och lösningsfokuserad samt har förmågan att sammanföra människor och bygga starka relationer till dina kunder och intressenter på ett lyhört sätt. Du har en mycket god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är uthållig och tar ansvar för att självständigt och tillsammans leverera ett gott resultat. Förmåga att kunna analysera och se helheten för att tillgodose Försvarsmaktens inköpsbehov är av stor vikt. Det är viktigt att du är en lagspelare och värdesätter laget före jaget. Övrigt Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Stockholm. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marilene Eckerström, Avdelningschef Verksamhetsnära Varor & Tjänster, 072-985 56 34  Fackliga representanter Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00. SEKO Eva-Britt Steen SACO-s Madeleine Bagge Försvarsförbundet OFR/S Helena Strid OFR/O Stefan Joon Sista ansökningsdag Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Din ansökan ska innehålla CV samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025