Butikssäljare EL Ahlsell Nacka
Ahlsell Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord enkelhet, ansvar och öppenhet genomsyrar vår verksamhet. Värdeorden beskriver hur vi arbetar och hur vi förhåller oss till kunder, leverantörer, samhället och inte minst, till varandra. Vill du vara med och göra skillnad? Vår vision på Ahlsell - Vi bygger ett mer hållbart samhälle - beskriver vad vår verksamhet och erbjudande syftar till. På Ahlsell är vi en del av våra kunders vardag, vi hjälper dem att göra det enklare att vara proffs. På Ahlsell är medarbetarna det viktigaste vi har och tillsammans med vårt engagemang och kunskap kan vi varje dag bli bättre än igår. För att trivas hos oss gillar du att jobba i en öppen, positiv och entreprenörsdriven kultur där du får möjlighet att växa och utvecklas. Helt enkelt ”den bästa tiden i ditt arbetsliv” – vårt medarbetarlöfte till dig! Om jobbet som Butiksäljare Vi söker dig som vill vara med och ge våra kunder i Nacka bästa tänkbara service och stödja dem med kvalificerad rådgivning i butiken. Våra kunder är proffs som bygger, installerar och underhåller. Du kommer att arbeta med alla de uppgifter som förekommer i en butik och det förväntas att du tar eget ansvar och initiativ och vill vara med på vår resa att utveckla butiken mot nya framgångar. Som butikssäljare kommer du vara den första kontakten för våra kunder och ansvara för att ge kunden råd, genomföra försäljningen och säkerställa att de lämnar butiken med ett fantastiskt bemötande, service och de bästa produkterna för deras behov. I vår butik i Ahlsell Nacka kommer du att ingå i team med totalt 4 butikssäljare där du arbetar inom El avdelningen och tar stort ansvar för hela butiken, samt för att hjälpa kunder. I våran butik jobbar du nära dina kollegor och har en bra dialog för att driften under arbetsdagen ska fungera. I butiken har vi olika avdelningar, EL, VVS, Kläder & verktyg. Som butikssäljare jobbar man med alla avdelningar, men har sitt stora fokusområde på EL avdelningen  Är du den vi söker? Vi söker dig som är öppen, ansvarfull och serviceinriktad. För att ge våra kunder bra service är det viktigt att du gillar att samarbeta, har en god kommunikativ förmåga och har en positiv attityd. Vi arbetar tillsammans på Ahlsell för att göra det enkelt för våra kunder - vi kallar det One Ahlsell. Din bakgrund kan variera men vi ser gärna att du är allmänt teknisk kunnig och gärna att du har erfarenhet av en liknande roll tidigare. Därför ska du välja Ahlsell Vi har sedan starten vuxit oss stora, idag är vi marknadsledande, men behållit vår entreprenörsanda. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation. Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. Våra medarbetare beskriver Ahlsell som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark. Vi har en arbetskultur som kännetecknas av tillit och öppenhet. För oss är det viktigt att ta tillvarata på våra medarbetares olikheter och vi vill verka för en inkluderande kultur där du kan vara dig själv. Det finns stora möjligheter att utvecklas och växa inom Ahlsell – du påverkar din egen väg framåt. Läs mer om vad det innebär att jobba på Ahlsell - Om Ahlsell | Jobba hos oss Vad händer nu? På Ahlsell arbetar vi med kompetensbaserad rekrytering och vill att Ahlsell ska spegla våra kunder och samhälle. Därför strävar vi efter att anställa nya kollegor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenhet. Tester kan förekomma som en del i vår kompetensbaserade rekryteringsprocess. Vi läser ansökningarna löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt För frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Mattias Granato. [email protected] 08-6806212    Fackliga representanter för Unionen når du via Lena Bergman, telefon 072 716 98 31.  Varmt välkommen med din ansökan! Ahlsell finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Som ledande distributör av teknisk installation driver vi tillsammans med våra kunder utvecklingen för de som tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Med ett brett sortiment av hållbara produkter och tjänster, vår specialistkunskap och med logistik i världsklass är det vårt jobb att göra våra professionella kunders vardag enklare. Med en omsättning på ca 50 miljarder SEK, ca 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager, gör vi allt för att uppfylla vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

2 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Supply Planner till Sobi
Clevry Sweden AB
Inköps- och orderassistenter

Om företaget Sobi är ett biofarmaceutiskt företag som fokuserar på att förbättra livet för personer med sällsynta sjukdomar, främst inom områdena hematologi och immunologi. Inom hematologi är Sobi ledande i Sverige, särskilt inom behandling av hemofili, där de strävar efter att optimera vården och stödja patienter. Inom immunologi erbjuder företaget innovativa behandlingar för sällsynta immunologiska sjukdomar med stort medicinskt behov. Sobi har expertis inom hela läkemedelsprocessen, från klinisk forskning till distribution. Med ett globalt huvudkontor i Stockholm är företaget närvarande i över 30 länder och levererar behandlingar till patienter i mer än 70 länder, med målet att fortsätta expandera. Din roll Som Supply Planner på Sobi arbetar du för den E2E leveransen av färdiga produkter, läkemedelssubstanser och läkemedelsprodukter för att möta marknadens behov och säkerställa en effektiv försörjningskedja. Du kommer att vara en nyckelperson i planeringen och ha ett nära samarbete med olika intressenter för att bland annat optimera lager och servicegrad. Dina arbetsuppgifter kan inkluderar bland annat: Skapa och underhålla en E2E-försörjningsplan för både kortsiktiga och långsiktiga behov. Säkerställa att marknadens efterfrågan kan mötas genom analys och planering av kapacitet och lager. Identifiera och hantera risker kopplade till supply chain samt utveckla åtgärdsplaner. Övervaka och optimera lagerhantering för att upprätthålla servicegrad och kostnadseffektivitet. Definiera och följa upp KPI:er för försörjningskedjan samt agera vid avvikelser. Delta i S&OP-processen och säkerställa att planeringen är balanserad och genomförbar. Stötta produktteam genom att leda och presentera supply chain-relaterade analyser. Administrera korrekt och aktuell masterdata i IFS. Krav & meriterande Krav på eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management eller motsvarande. Vi ser det som meriterande om du besitter erfarenhet av arbete inom supply chain, meriterande om du arbetat inom läkemedelsbranschen, FMCG och /eller tillverkande industri Krav på mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Krav på goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel och PowerPoint. Meriterande med erfarenhet av ERP-system, gärna IFS. Meriterande med erfarenhet av arbete i Power BI och Smartsheet  Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är mycket strukturerad och analytiskt lagd, med en god förmåga att hantera flera intressenter samtidigt. Du är kommunikativ och kan på ett övertygande och pedagogiskt sätt presentera analyser för chefer samt andra stakeholders. Vidare är du modig och nyfiken, trivs med att arbeta i team. Du vågar utmana både dig själv och befintliga arbetssätt för att skapa förbättringar. Start: Omgående Slut: 31/7 - 2026 Omfattning: Heltid Anställningsform: Tidsbegränsat konsultuppdrag men med chans till förlängning Placering: Norra Stationsgatan 94A, Stockholm Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex och hybridarbete Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Sobi med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.  Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Älskar du mat och mötet med människor? Bli mat-demonstratör
Lex-Man i Stockholm AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Har du ett genuint intresse för mat och tycker om att sprida glädje? Är du dessutom social, nyfiken och gillar att stå i centrum? Då har vi jobbet för dig! Lexman Bemanning söker nu passionerade matälskare som vill jobba som demonstratörer i butik och på event i Sollefteå med omnejd. Här får du chansen att arbeta med kvalitetsprodukter och skapa smakupplevelser som inspirerar – varje arbetsdag bjuder på något nytt! Vad innebär jobbet? Som demonstratör blir du ansiktet utåt för spännande livsmedelsvarumärken. Ditt uppdrag är att: Bjuda på och presentera matprodukter på ett inbjudande, professionellt och smakfullt sätt. Skapa härlig stämning i butiken eller på event och locka kunder att prova – och köpa. Arbeta självständigt, ta eget ansvar och vara kreativ i hur du lägger upp din dag. Vi söker dig som: Har stort intresse för mat, matlagning eller livsmedel. Är social, självgående och gillar att stå i kontakt med människor. Har körkort och tillgång till bil. Behärskar svenska i tal och skrift. Har tidigare erfarenhet från butik eller demo – det är meriterande men inte ett krav. Kan jobba fredagar samt extra vid behov (även helger kan förekomma). Är flexibel och öppen för att resa inom regionen. Vi erbjuder dig: En inspirerande och omväxlande roll där du får jobba med mat på riktigt. Utbildning på plats, så att du känner dig trygg i din roll – oavsett tidigare erfarenhet. En del av ett härligt team som delar din passion för service och smakupplevelser. Anställningsform: behovsanställning – med flexibilitet för dig som vill jobba extra. Ansök redan idag och bli en del av Lexman Bemanning – där matintresse och serviceanda möts! Vi längtar efter att höra från dig!

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Fältsäljare till 1KOMMA5° – För dig som vill sälja framtidens energilösn...
1KOMMA5 grader AB
Företagssäljare

Välkommen till 1KOMMA5 – Europas ledande leverantör av smarta energilösningar till privatpersoner. Vi installerar solceller, laddboxar, energilagring och vårt AI-baserade styrsystem Heartbeat. Vårt mål: att göra varje villa klimatneutral enligt Parisavtalet. Vi finns idag på 75+ orter med över 2 200 anställda och växer snabbt. Redan 2023 blev vi ett Unicorn-bolag – det snabbast växande cleantech-företaget i Europa. Om rollen som fältsäljare I den här rollen representerar du 1KOMMA5 ute hos privatkunder som är intresserade av våra produkter. Det bästa? Majoriteten av dina kundmöten är redan förbokade åt dig. Det betyder att du slipper kalla samtal och istället fokuserar på det du är bäst på – att skapa relationer och göra affärer. Du säljer solceller, laddboxar och batterilösningar direkt till villaägare. Du ansvarar för affären från första mötet till påskrivet avtal, därefter tar projektteamet över. Vad du får hos oss: Förbokade kundmöten – ingen kallringning Tjänstebil eller milersättning Hög provisionsmodell Karriärmöjligheter inom ett snabbväxande techbolag Möjlighet att jobba med produkter som gör verklig klimatnytta Säljutbildning och produktcoachning Engagerat och värderingsstyrt team Vi söker dig som: Gillar att vara på språng och träffa nya människor varje dag Har ett naturligt driv och gillar att jobba mot tydliga mål Är social, lyhörd och trygg i mötet med kunder Trivs med frihet under ansvar och struktur i vardagen Oavsett om du har tidigare säljbakgrund eller är ny i branschen ger vi dig rätt verktyg för att lyckas. Det viktigaste är att du vill växa – både som person och med oss. Vi tror att du har: B-körkort (obligatoriskt) Erfarenhet av försäljning, service eller kundkontakt God svenska och engelska i tal och skrift Flexibilitet att ibland arbeta kvällstid Ett tekniskt intresse (du får lära dig det du inte kan!) Meriterande om du har: Säljerfarenhet mot konsument (B2C) Vana att arbeta med CRM-system Erfarenhet från energibranschen eller liknande teknikförsäljning Plats: Göteborg Arbetstid: Mån–Fre, kl. 10–19 med flexibel förläggning Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Bli en del av något större På 1KOMMA5 är du inte bara en kugge i maskineriet – du är med och driver energiomställningen framåt. Varje affär du gör bidrar till ett mer hållbart samhälle, ett hem i taget. Vi är en arbetsplats som speglar samhället. Vi välkomnar sökande oavsett kön, bakgrund eller ålder. Bakgrundskontroll ingår som del i rekryteringen. Ansök nu! Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot en grön karriär som fältsäljare!

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Fältsäljare till 1KOMMA5° – För dig som vill sälja framtidens energilösn...
1KOMMA5 grader AB
Företagssäljare

Välkommen till 1KOMMA5 – Europas ledande leverantör av smarta energilösningar till privatpersoner. Vi installerar solceller, laddboxar, energilagring och vårt AI-baserade styrsystem Heartbeat. Vårt mål: att göra varje villa klimatneutral enligt Parisavtalet. Vi finns idag på 75+ orter med över 2 200 anställda och växer snabbt. Redan 2023 blev vi ett Unicorn-bolag – det snabbast växande cleantech-företaget i Europa. Om rollen som fältsäljare I den här rollen representerar du 1KOMMA5 ute hos privatkunder som är intresserade av våra produkter. Det bästa? Majoriteten av dina kundmöten är redan förbokade åt dig. Det betyder att du slipper kalla samtal och istället fokuserar på det du är bäst på – att skapa relationer och göra affärer. Du säljer solceller, laddboxar och batterilösningar direkt till villaägare. Du ansvarar för affären från första mötet till påskrivet avtal, därefter tar projektteamet över. Vad du får hos oss: Förbokade kundmöten – ingen kallringning Tjänstebil eller milersättning Hög provisionsmodell Karriärmöjligheter inom ett snabbväxande techbolag Möjlighet att jobba med produkter som gör verklig klimatnytta Säljutbildning och produktcoachning Engagerat och värderingsstyrt team Vi söker dig som: Gillar att vara på språng och träffa nya människor varje dag Har ett naturligt driv och gillar att jobba mot tydliga mål Är social, lyhörd och trygg i mötet med kunder Trivs med frihet under ansvar och struktur i vardagen Oavsett om du har tidigare säljbakgrund eller är ny i branschen ger vi dig rätt verktyg för att lyckas. Det viktigaste är att du vill växa – både som person och med oss. Vi tror att du har: B-körkort (obligatoriskt) Erfarenhet av försäljning, service eller kundkontakt God svenska och engelska i tal och skrift Flexibilitet att ibland arbeta kvällstid Ett tekniskt intresse (du får lära dig det du inte kan!) Meriterande om du har: Säljerfarenhet mot konsument (B2C) Vana att arbeta med CRM-system Erfarenhet från energibranschen eller liknande teknikförsäljning Plats: Göteborg Arbetstid: Mån–Fre, kl. 10–19 med flexibel förläggning Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Bli en del av något större På 1KOMMA5 är du inte bara en kugge i maskineriet – du är med och driver energiomställningen framåt. Varje affär du gör bidrar till ett mer hållbart samhälle, ett hem i taget. Vi är en arbetsplats som speglar samhället. Vi välkomnar sökande oavsett kön, bakgrund eller ålder. Bakgrundskontroll ingår som del i rekryteringen. Ansök nu! Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot en grön karriär som fältsäljare!

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Säljare till Elis - jobb i Örebro med omnejd
Marketpeople AB
Företagssäljare

... men om du tycker att det som spelar roll är personlighet och engagemang och vill vara med och utveckla cirkulära lösningar på jobbet - välkommen till Elis! Om tjänsten Elis kärnverksamhet bygger på att hyra ut deras olika produkter och textilier i en cirkulär affärsmodell, allt för ett mer hållbart samhälle. Elis säljer en service och tvättjänst till sina kunder där kunden alltid har hela och rena produkter. Vi söker nu en säljare som vill hjälpa Elis att fortsätta växa. Elis är landets största leverantör av arbetskläder och skor till industri, tjänstesektor och handel. Elis brinner för att ge sina kunder professionell och personlig service och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa mervärde för sina kunder. Du kommer arbeta med uppsökande försäljning och som säljare hos Elis kommer du ansvara för nyförsäljning till potentiella kunder. Potentiella kunder kan vara företag som redan arbetar mot något av Elis affärsområden men också helt nya. I tjänsten ingår bokning av dina egna kundbesök men även spontanbesök, offertskrivning, förhandling och avtalsskrivning. Du ansvarar för det geografiska området kring Örebro. Vi tror därför att du bor någonstans kring Örebro med omnejd. Tjänsten innebär ett stort egenansvar och du arbetar självständigt mot egen budget. Tillsammans med ditt team och din försäljningschef kommer du utforma och sätta ramarna för din framgång! Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning. Det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget. Arbetstider: Arbetet är huvudsakligen förlagt dagtid på vardagar, men innebär också viss flexibilitet utifrån verksamhetens och kundernas behov. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten: Start för tjänsten är i början av september Adress till arbetsplats: Du kommer att ha tillgång till kontorsplats på Elis i Örebro I stor utsträckning kan du utgå hemifrån. I rollen som säljare hos Elis kommer dock merparten av din tid läggas på säljmöten ute hos kund. Om Elis Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder Elis produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och de har 24 anläggningar spridda över landet. Deras textil- och hygienlösningar hjälper deras kunder ägna sig åt det som är viktigast, deras kärnverksamhet. Och samtidigt minska deras klimatpåverkan. Vägen framåt går i cirklar. Elis driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsåtaganden genom deras högt satta mål för textil, människor och klimat. Krav och egenskaper Krav Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Gymnasieexamen Meriterande Erfarenhet av försäljning av tjänster mot företag Erfarenhet av att arbeta mot egen budget Erfarenhet av uppsökande försäljning Egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara disciplinerad, självgående, proaktiv och affärsdriven. Du behöver också inneha en stark social förmåga och du är riktigt bra på att bygga stabila och långsiktiga relationer. Du besitter en tävlingsinstinkt och målmedveten som gör att du trivs att arbeta resultatorienterat för att uppnå och överträffa dina och verksamhetens mål. Vidare så är du en strukturerad person med ordning och reda men som också kan vara nytänkande och tänka utanför boxen när du identifierar affärsmöjligheter. Du är snabbtänkt, bra på att hitta lösningar och trivs allra bäst ute hos kund.Att göra affärer är det bästa du vet! Väldigt stor vikt läggs även vid dina personliga egenskaper. Lön Lön: Enligt överenskommelse med Elis Förmåner: Förmånsbil Kollektivavtal & Tjänstepension Löpande externa och interna utbildningar Regelbundna säljtävlingar med möjlighet att åka på resor Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg i processen är en juridisk bakgrundskontroll via fortcheck. Sista steget innan presentation för Elis är referenstagning som sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Elis själva över processen för utvalda kandidater och genomför intervju och personlighetstest. Även kreditupplysning genomförs på slutkandidater. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma goda möjligheter att sälja in sig själva för jobbet. Hemsida: www.marketpeople.se

2 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Säljare till Elis - jobb i Umeå med omnejd
Marketpeople AB
Företagssäljare

... men om du tycker att det som spelar roll är personlighet och engagemang och vill vara med och utveckla cirkulära lösningar på jobbet - välkommen till Elis! Om tjänsten Elis kärnverksamhet bygger på att hyra ut deras olika produkter och textilier i en cirkulär affärsmodell, allt för ett mer hållbart samhälle. Elis säljer en service och tvättjänst till sina kunder där kunden alltid har hela och rena produkter. Vi söker nu en säljare som vill hjälpa Elis att fortsätta växa. Elis är landets största leverantör av arbetskläder och skor till industri, tjänstesektor och handel. Elis brinner för att ge sina kunder professionell och personlig service och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa mervärde för sina kunder. Du kommer arbeta med uppsökande försäljning och som säljare hos Elis kommer du ansvara för nyförsäljning till potentiella kunder. Potentiella kunder kan vara företag som redan arbetar mot något av Elis affärsområden men också helt nya. I tjänsten ingår bokning av dina egna kundbesök men även spontanbesök, offertskrivning, förhandling och avtalsskrivning. Det geografiska området du ansvarar för är Örnsköldsvik i söder till Skellefteå i norr. Vi tror därför att du bor någonstans kring Umeå med omnejd. Tjänsten innebär ett stort egenansvar och du arbetar självständigt mot egen budget. Tillsammans med ditt team och din försäljningschef kommer du utforma och sätta ramarna för din framgång! Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning. Det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget. Arbetstider: Arbetet är huvudsakligen förlagt dagtid på vardagar, men innebär också viss flexibilitet utifrån verksamhetens och kundernas behov. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten: Start för tjänsten är i början av september Adress till arbetsplats: Du kommer att ha tillgång till kontorsplats på Elis i Umeå. I stor utsträckning kan du utgå hemifrån. I rollen som säljare hos Elis kommer dock merparten av din tid läggas på säljmöten ute hos kund. Om Elis Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder Elis produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och de har 24 anläggningar spridda över landet. Deras textil- och hygienlösningar hjälper deras kunder ägna sig åt det som är viktigast, deras kärnverksamhet. Och samtidigt minska deras klimatpåverkan. Vägen framåt går i cirklar. Elis driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsåtaganden genom deras högt satta mål för textil, människor och klimat. Krav och egenskaper Krav Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Gymnasieexamen Meriterande Erfarenhet av försäljning av tjänster mot företag Erfarenhet av att arbeta mot egen budget Erfarenhet av uppsökande försäljning Egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara disciplinerad, självgående, proaktiv och affärsdriven. Du behöver också inneha en stark social förmåga och du är riktigt bra på att bygga stabila och långsiktiga relationer. Du besitter en tävlingsinstinkt och målmedveten som gör att du trivs att arbeta resultatorienterat för att uppnå och överträffa dina och verksamhetens mål. Vidare så är du en strukturerad person med ordning och reda men som också kan vara nytänkande och tänka utanför boxen när du identifierar affärsmöjligheter. Du är snabbtänkt, bra på att hitta lösningar och trivs allra bäst ute hos kund.Att göra affärer är det bästa du vet! Väldigt stor vikt läggs även vid dina personliga egenskaper. Lön Lön: Enligt överenskommelse med Elis Förmåner: Förmånsbil Kollektivavtal & Tjänstepension Löpande externa och interna utbildningar Regelbundna säljtävlingar med möjlighet att åka på resor Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg i processen är en juridisk bakgrundskontroll via fortcheck. Sista steget innan presentation för Elis är referenstagning som sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Elis själva över processen för utvalda kandidater och genomför intervju och personlighetstest. Även kreditupplysning genomförs på slutkandidater. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma goda möjligheter att sälja in sig själva för jobbet. Hemsida: www.marketpeople.se

2 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Junior Företagsrådgivare
Advisera AB
Telefonförsäljare m.fl.

Jobbeskrivning Har du ett starkt intresse av försäljning och kundrelationer? Drömmer du om att bli en del av ett framgångsrikt säljteam, arbeta mot företagskunder och lära dig grunderna inom försäljning? Som Junior företagsrådgivare kliver du in i en roll med mycket goda utvecklingsmöjligheter att ta näsa steg som företagsrådgivare där du självständigt driver dina säljprocesser.  Vi värderar högt ansvarsfulla, drivna och serviceinriktade individer! För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, trivs med att arbete mot uppsatta mål, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team. Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 55+ medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. Din roll / Arbetsuppgifter: Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder. Det ger mycket goda förtjänstmöjligheter. Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du successivt att börja boka möten åt våra Företagsrådgivare. Din huvudsakliga uppgift är mötesbokning men du kommer också att lära dig om hela vår försäljningsprocess; prospektering, mötesbokning, kundmöte, behovsanalys, analys, presentation av lämplig lösning för kunden, signering, implementering, drift och uppföljning. Du kommer regelbundet att ha uppföljningsmöten med din närmaste chef, där du får rätt coaching för att nå dina mål. För att främja kontinuerlig utveckling investerar vi löpande i utbildningar, workshops och uppföljningar inom försäljning. Personliga egenskaper: Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer. Tävlingsinriktad, serviceinriktad och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar. Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten. Är socialt kompetent med hög moral och etik. Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk. Vi ser gärna att du: Tidigare erfarenhet av försäljning eller service.  Innehar B-körkort. Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, service eller försäljning (meriterande). Varför Advisera: Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder. Här blir du en del av ett högpresterande säljteam med kompetenta kollegor. Möjlighet till personlig utveckling och fortsatta karriärmöjligheter i ett expanderande bolag. Kanske är du rätt person för att avancera till säljchef på vårt nästkommande kontor? Säljtävlingar, AW:s, utlandskonferenser och härlig gemenskap. Generös lönemodell utan tak & bonusmodell . På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. Välkommen med din ansökan!

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Kjell & Company Borlänge och Falun söker säljare!
Kjell & Co Elektronik AB
Butikssäljare, fackhandel

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta 3-6 timmar i veckan i våra butiker i Borlänge och Falun med möjlighet till större tjänst under sommaren. Den här tjänsten passar därför perfekt för dig som studerar och vill ha ett långsiktigt extrajobb under terminstid! En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Kjell & Company

2 juni 2025
Sista ansökan:
16 november 2025
Inköpare till Moberg Bil // Göteborg
Oddwork Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter en driven och ansvarstagande inköpare som vet hur man hittar bilar till bäst pris. Är du redo att gasa igång? Om rollen Som inköpare hos oss blir du en del av vårt inköpsteam på tre personer och direktrapporterar till försäljningschef. Din uppgift? Se till att vi alltid har rätt bilar på lager! Du kommer att: Arbeta aktivt med inbyten, värdering och prissättning av begagnade bilar. Ha direktkontakt med våra kunder (privatpersoner och företag) och bilhandlare. Delta i auktioner och bevaka vagnparksförsäljningar. Bygga relationer med företag för att säkra och följa upp värderingar och inköp. Analysera marknaden, granska offerter från leverantörer, hålla koll på bilauktioner och fatta smarta inköpsbeslut. Samarbeta tätt med teamet, team-leader och Försäljningschef för att optimera affärerna. Vem är du? Du är en säljare i själen och vet precis hur man stänger en affär på bästa sätt. Du älskar att arbeta och trivs i ett högt tempo – ju mer det händer, desto mer kommer du till din rätt. Som tävlingsinriktad och driven brinner du för att överträffa dina egna mål och göra affärer, samtidigt som du bidrar till teamets gemensamma framgång. Här får du chansen att ta ansvar, skapa förtroende och leverera resultat – precis som du gillar! Vi ser att du har: Erfarenhet som säljare eller inköpare i bilbranschen. Stort intresse och teknisk kunskap om bilar. Erfarenhet av transportbilar är ett extra plus. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Körkort, ett krav hos oss. Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START:Enligt överenskommelse PLATS:Göteborg OMFATTNING:Heltid LÖN:Fast lön + provision KONTAKT:Head of Recruitment Delivery Ellinor Hellberg,[email protected](för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM:Urval sker löpande Är du redo att få upp farten ytterligare i karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom attklicka häreller hitta fler karriärmöjligheterhär.

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025