Undersköterska 80% till Regementsgatan i Visby
Attendo Sverige AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Beskrivning av tjänsten Drivs du av att arbeta med människor och vill verkligen göra skillnad för våra kunder varje dag? Ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Vi på Attendo söker nu två undersköterskor till Attendo Regementsgatan. Attendo Regementsgatan är ett äldreboende med 58 platser med särskiltboende och demensboende.  Tillsvidaretjänst 80%  provanställning på 6 månader tillämpas Arbetstider under dag/kväll/helg Tillträdesdatum enligt överenskommelse Om rollen Som undersköterska hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra kunder. Du ansvarar för att ge en god vård och omsorg till våra kunder. Att skapa en positiv och social atmosfär under måltiderna är en stor del i din roll samt att kunna bidra med olika aktiviteter som förgyller vardagen för våra äldre. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad enligt verksamhetens rutiner med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål Vid behov hjälpa till med att exempelvis förbereda, laga och servera måltider, städ, tvätt m.m. Utföra dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser Samarbeta med externa och interna kontakter såsom gode män, anhöriga, boende, sjuksköterska och rehab-personal. Vem är du? Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Som person är du självständig, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du brinner för vård av äldre, ser individens behov och är engagerad i deras närstående. Du blir en del av ett engagerat medarbetarteam som alla strävar att göra det där lilla extra. Det är därför en viktig att man har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Vikariat Undersköterska Solhaga Äldreboende
Lidköpings kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om Jobbet Solhaga Äldreboende ligger centralt i Lidköping. Äldreboendet är fördelat på fyra avdelningar med 10 lägenheter vardera.   Nu söker vi en undersköterska som vill arbeta tillsammans med oss och vara en i vårt arbetslag på Solhaga äldreboende.  Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas i din roll och göra skillnad för människor varje dag. För oss är respekten för människors självbestämmande och integritet grunden i vårt arbete. Vi har olika kompetenser och erfarenheter, vilket också är vår styrka. Våra olikheter är viktiga i vårt gemensamma arbete inom enheten. Vi gör varandra bra och tillsammans är vi som bäst! Arbetsuppgifter Som undersköterska hos oss bidrar du till en god vård och omsorg för brukarna i deras hem. Du kommer att arbeta med omvårdnad som är anpassad efter individens behov. Det kan bland annat handla om sociala och fysiska aktiviteter, både enskilt och i grupp. I arbetet hjälper du brukaren med hälso- och sjukvårdande insatser samt rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Du arbetar självständigt men har en god samarbetsförmåga då du förväntas delta aktivt i teamarbetet. Ett sammanhållet nära stöd är viktigt för våra boenden. I arbetet ingår löpande dokumentation och du planerar och ansvarar för ditt arbete via genomförandeplaner. Du får ta del av många personers livssituationer vilket kan vara både intressant och utmanande.  Dokumentation är en viktig del i arbetet. All social dokumentation sker digitalt. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Social Välfärd får utbildning i dessa som en del av din introduktion.  Vem är du Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter med brukarens bästa i fokus och som är mån om att slutföra det arbete du påbörjat. Som person har du förmåga att ta initiativ och skapa tillitsfulla relationer som bygger på omtanke och empati. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga då du deltar aktivt i teamarbetet. Krav: För att kunna anställas i rollen som undersköterska behöver du med din ansökan bifoga bevis för skyddad yrkestitel alternativt ett intyg från din nuvarande arbetsgivare som styrker att du 1 juli 2023 har/hade en tillsvidareanställning som undersköterska. - Behärska svenska i tal och skrift samt god läsförståelse. - Grundläggande digital kompetens. Meriterande: - Vård- och omsorgscollegediplom. - Erfarenhet av liknande arbete och/eller utbildning inom demens. - Erfarenhet av dokumentation. Övrigt Vi söker en undersköterska till ett vikariat på 3 månader med ev förlängning. Du kommer arbeta schemalagd tid såsom dag, kväll, helg. Din anställning blir inom Social Välfärd Lidköpings kommun med placering på Solhaga äldreboende, vilket innebär att det kan förekomma att du får arbeta inom andra enheter. Urval, intervjuer och referenstagning sker kontinuerlig under rekryteringsperioden. Välkommen med din ansökan redan idag!       Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sjuksköterska/distriktssköterska till Hallunda vårdcentral för hemsjukvård
REGION STOCKHOLM
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker nu en sjuksköterska/distriktssköterska till Hallunda Vårdcentral för hemsjukvård. Om oss: Hallunda Vårdcentral är en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och utbildning. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad olika förmåner såsom friskvårdspeng, möjlighet till friskvård under arbetstid, sjukvårdsersättning och flextid. Arbetsuppgifter: Hos oss arbetar vi med basal hemsjukvård och sjukvårdsinsatserna sker i patienternas hem. Som sjuksköterska samarbetar du med andra sjuksköterskor i hemsjukvårdsarbetet och har ett stort team av undersköterskor som du stöttar i deras arbete med patienterna. Du är arbetsledare för din grupp tillsammans med dina sjuksköterskekollegor som tjänstgör samtidigt och besök kan planeras tillsammans med läkare i hemsjukvård. Det gäller både planerade besök och oplanerade besök. För att lyckas i rollen som sjuksköterska hos oss tror vi att ditt hjärta klappar lite extra för hemsjukvården och att du blir inspirerad av ett varierande arbete i en central roll. Du besitter en god kommunikativ förmåga och är trygg i din yrkesroll. Du bör ha lätt för att samarbeta med andra samt ha en bred medicinsk kompetens. Du trivs i en föränderlig verksamhet och du behöver vara strukturerad och ha ett lösningsfokuserat perspektiv. Du har ett gott bemötande, arbetar med kvalitet och patientsäkert. Alla arbetsuppgifter på en vårdcentral kan förekomma men din huvudfokus kommer att ligga på Hemsjukvården. Det finns möjlighet att kombinera denna tjänst med att arbeta på mottagningen. Vi arbetar med journalföring i Take Care och Lifecare. Anställningsform: Vikariat på 12 mån, Heltid, ej kvällar och helger. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska/distriktssköterska Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift B-körkort (ej krav) Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom hemsjukvård är det mycket meriterande God medicinsk kompetens Är strukturerad Lösningsorienterad Vill du arbeta i ett mångkulturellt område där du möter människor från världens alla hörn? Ha ett stimulerande arbete där just du kan göra skillnad? Tveka inte, skicka in din ansökan till oss. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Timanställda medarbetare till hemtjänsten i Nykvarn i sommar
Nykvarns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem? Vi på kontoret Välfärd och service är stolta över att göra skillnad i det lilla och stora. Korta beslutsvägar, nära till brukare och engagerade medarbetare gör det möjligt för var och en att bli specialist inom just sitt område. Vi utvecklas och förbättras ständigt och tar ansvar genom att ge rätt insats till rätt person i rätt tid.  Nykvarns hemtjänst arbetar utifrån en lokal värdegaranti där vi betonar att vi är i de äldres tjänst. Hemtjänsten i Nykvarn får toppbetyg i Socialstyrelsens årliga brukarundersökning. Vi är ett sammansvetsat gäng som alltid sätter kunden i fokus. Arbetet i hemtjänsten bedrivs dagar, kvällar, natt och helger. Vi arbetar även efter socialstyrelsens riktlinjer gällande demens där man betonar vikten av samarbete. Vi har ett nära samarbete med hemsjukvård och hemrehabilitering. Du ska behärska svenska i tal och skrift då vi dokumenterar i Life Care Mobil Omsorg. Vi närvaroregistrerar våra besök hos våra kunder. Timanställda medarbetare till hemtjänsten i Nykvarn i sommar Arbetsuppgifter Har du inte fått sommarjobb än och vill arbeta med att göra skillnad? Vi söker dig som är kvalitetsmedveten och som vill arbeta i hemtjänsten med personer i ordinärt boende under semesterperioden, från juni till och med augusti 2025. Vi hjälper ca 200 vårdtagare med stöd i hemmet. Vi svarar på ca 190 trygghetslarm. I ditt arbete hos oss som undersköterska/vårdbiträde kommer du att arbeta utifrån vad kunder har för beviljade insatser. Det kan vara stöd i omvårdnad, hjälp vid måltider, städ, promenader. Du kommer att dokumentera i journalsystem. Vi arbetar med kontaktmannaskap där kontaktmannen har ett övergripande ansvar för ett antal personer. Vi ställer höga krav på våra anställdas personliga lämplighet gällande ansvar, flexibilitet och initiativförmåga. Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. Sök idag - För dessa tjänster sker intervjuer och tillsättning löpande. Kvalifikationer Krav: Vi söker dig som har körkort för personbil har erfarenhet av arbete som undersköterska/vårdbiträde inom äldreomsorgen kan arbeta under semesterperioden från och med juni till och med augusti månad, eller en del av den perioden. Meriterande: erfarenhet av dokumentation i journalsystem Ansökan Välkommen till en arbetsplats där vi gör skillnad! Läs mer här Vår hemsida https://nykvarn.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
HTA-projektledare, Enhet HTA syd i Lund
REGION SKÅNE
Övriga läkare

Gör skillnad. Varje dag. Tycker du att det hade varit roligt att bredda din medicinska allmänbildning och fördjupa ditt vetenskapliga förhållningssätt? Vi på HTA syd söker dig som har relevant utbildning inom medicin eller hälsovetenskapligt ämne, är disputerad och som vill arbeta med systematisk utvärdering av vetenskapliga artiklar för en kunskapsbaserad hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Lockas du dessutom av att arbeta i en tvärprofessionell miljö? Då kan detta spännande och viktiga arbete vara något för dig! Enhet HTA syd ingår i avdelning Forskning, Utveckling, Utbildning och Innovation (FoUUI) vid Skånes universitetssjukvård (Sus). Inom enheten arbetar idag 14 medarbetare från olika professioner, bland annat disputerade läkare, fysioterapeuter, epidemiologer och hälsoekonomer samt informationsspecialister, varav hälften på deltid. I samarbete med vårdens verksamheter tar medarbetarna fram olika typer av kunskapsunderlag för evidensbaserade beslut om införande och utmönstring av metoder och behandlingar inom hälso- och sjukvård i Region Skåne och övriga Södra sjukvårdsregionen. HTA syd ger verksamhetsnära metod- och processtöd enligt den systematiska metoden HTA; Health Technology Assessment, på svenska ”Utvärdering av teknologier i vården”. Samma metod används av Statens beredning för medicinsk och social utvärdering (SBU). Med hjälp av HTA-metoden utvärderas vetenskapliga publikationer om diagnostik, behandling och omvårdnad. Analysen har fokus på patientnytta, men innefattar också etiska, hälsoekonomiska och organisatoriska aspekter. Vi ger även resurs- och metodstöd i form av informationssökning samt hälsoekonomiska och epidemiologiska analyser åt alla verksamheter inom Södra sjukvårdsregionen som bedriver vård, diagnostik eller behandlingar. Enheten koordinerar och bereder också ärenden inom den regionala kunskapsstyrningsorganisationen. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en HTA-projektledare till HTA syd på deltid. Huvudsaklig placering är i Lund, men viss möjlighet till distansarbete finns. I dina arbetsuppgifter ingår att: - Leda projektgrupper som bildas för enskilda HTA-analyser och där aktivt driva och hålla samman arbetet fram till ett slutresultat i form av en skriftlig rapport. - Erbjuda metodstöd enligt HTA till expertgrupper i samband med vetenskaplig utvärdering och evidensgradering av medicinsk litteratur, utföra meta-analyser och annan statistisk sammanställning och analys. En stor del av arbetet handlar om att kritiskt granska litteratur och ge återkoppling till expertgrupperna. - Aktivt delta i relevanta nätverk som till exempel det nationella HTA-nätverket vid SBU samt den nationella och regionala strukturen för kunskapsstyrning. - Arbeta med kunskapsspridning och uppföljning av HTA-arbetet. - Bidra till fortlöpande översyn, utveckling och kvalitetssäkring av rutiner och processer kopplade till arbetsområdet. Vi kan erbjuda dig: - Ett omväxlande och stimulerande arbete där du ständigt lär dig nya saker. - En dynamisk miljö där du arbetar tillsammans med kollegor från olika professioner. - En grundlig introduktion och kontinuerlig kompetensutveckling. Vi förväntar oss inte att du ska vara fullärd från första dagen. - Ett stöttande arbetsklimat där du alltid kan vända dig till en kollega med dina frågor. - En möjlighet att tillsammans med kollegor och chef påverka enhetens fortsatta utvecklingsarbete och förnyelse utifrån organisationens behov. - Flexibilitet vad gäller arbetstider och möjligheter att kombinera arbete på plats med distansarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvårdsverksamhet och som idag arbetar i Södra sjukvårdsregionen och är intresserad av att arbeta deltid, ca 40-60 procent tjänst, på HTA syd, med möjlighet att kombinera detta uppdrag med annat uppdrag tex forskning eller klinisk tjänstgöring. Du är legitimerad läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, tandläkare eller apotekare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Alternativt har du en annan medicinsk utbildning som är relevant för uppdraget. Vi förväntar oss också att du är disputerad. Därtill har du språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Vidare har du även goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift, både på en vetenskaplig nivå och för en bredare publik. Du har erfarenhet av systematisk medicinsk utvärdering eller arbete med nationella riktlinjer, vårdprogram eller andra kunskapsunderlag. Därtill ser vi gärna att du har erfarenhet av att sammanställa och skriva vetenskapliga rapporter. Inom HTA syd har vi ett projektbaserat arbetssätt och därför är det även meriterande om du har erfarenhet av projektarbete eller processorienterat utvecklingsarbete. Som person har du lätt för att samarbeta och facilitera processer. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och systematisk i ditt arbete. Vidare är du resultatinriktad och självgående samt har god problemlösningsförmåga. Vi vill gärna att du gillar att vara en del av en utvecklingsinriktad verksamhet och att du ser ett ständigt lärande som en givande del av arbetet. Därtill har du ett flexibelt förhållningssätt och kan hantera många parallella uppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Fortfarande intresserad? Vi hoppas på det! I den här rekrytering har vi löpande urval. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

24 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Spontanansökan till omsorgen, undersköterskor och vårdbiträden
Hedemora kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

ARBETSUPPGIFTER Vi i Hedemora kommun tycker att det skulle vara roligt om just du vill bli en av våra många duktiga medarbetare. Vi ser positivt på, om du som söker till oss, vill/kan arbeta som timvikarie hos oss under året. Våra verksamheter inom vård och omsorg är igång dygnet runt, alla dagar i veckan, så det finns möjlighet att arbeta dag, kväll, natt och helg. En bra chans att kombinera arbete med lediga dagar där du kan njuta av din ledighet! Arbetsuppgifter: Ditt uppdrag är att tillsammans med övriga medarbetare ge god vård och omsorg samt stöd till våra Brukare. Du är behjälplig med exempelvis olika serviceinsatser, personlig omvårdnad, måltidsituationer m.m. Du är med och genomför aktiviteter med våra brukare för att öka deras livskvalité. Din insats är viktig och gör skillnad för individen. Du tillför ett värde i vardagen för någon annan och hjälper dem med olika insatser. Du kommer arbeta som timvikarie inom något av våra områden: Säbo (äldreboende), ordinärt boende (hemtjänst), LSS (personlig assistans, daglig verksamhet eller gruppbostäder). Ordinärt boende (hemtjänst) Du besöker och hjälper äldre personer som bor i egen bostad att klara av vardagen. Här får du vara ute och röra på dig mycket och får både omväxlande och händelserika arbetsdagar. Du jobbar både självständigt och tillsammans med stöttande kollegor. Säbo (äldreboende) På våra äldreboenden hjälper du de boende med deras behov av vård och stöd i vardagen. Tillsammans med kollegor i olika roller utgör ni ett team som arbetar för för att skapa fina dagar och en varm, trygg och glädjerik tillvaro för de som bor här. LSS (personlig assistans, daglig verksamhet eller gruppbostäder) Här får du stötta personer i alla åldrar med fysisk eller psykisk funktionsvariation genom att arbeta på gruppbostad, i bostad med särskild service och personlig assistans inom LSS. KVALIFIKATIONER - Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där bemötande, personlig mognad, engagemang för målgruppen och flexibilitet är viktiga egenskaper. - Datavana krävs för dokumentation. - Du måste ha fyllt 18 år. - B-körkort är ett krav för arbete inom ordinärt boende (hemtjänst) samt inom vissa gruppbostäder och personlig assistans. - Utdrag ur belastningsregister är ett krav. Detta ska uppvisas vid eventuell anställning. Det beställer du hos www.polisen.se (tänk på att det kan ta upp till 14 dagar att få hem det) - Vi som arbetsgivare är skyldiga att säkerställa att den vi anställer har rätt att arbeta i Sverige. - Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift (svenska) på minst en grundläggande nivå. ÖVRIGT Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod. Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag. VÄLKOMMEN med Din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
21 oktober 2025
Allmänspecialist
Randstad AB
Övriga läkare

Arbetsbeskrivning Allmänspecialist till Privat Kund i Borlänge Är du en Allmänspecialist som älskar ditt jobb, men skulle önska mer flexibilitet och glädje i din vardag? Vi söker en engagerad Allmänspecialist som vill arbeta i en miljö där du både kan göra skillnad och trivas – på riktigt. Nu finns en unik möjlighet för uppdrag hos vår kund i Borlänge. Uppdraget är hos vår privata kund i Borlänge och är ett längre bemanningsuppdrag. Hos oss får du mer än bara ett jobb: ·        Flexibilitet – Som Konsultläkare kan du forma ditt arbete efter hur du själv vill och kan arbeta. Vi tror att balansen mellan arbete och fritid är avgörande för hur du ska må bra och kunna leverera vård i världsklass. ·        Delaktighet – Dina idéer, din erfarenhet och ditt perspektiv är viktiga ·        Utvecklingsmöjligheter - Genom att få möjlighet att via bemanning komma till olika kunder där vi har möjlighet att både stärka kundens verksamhet med kompetens och mötet med olika patienter. Ansvarsområden Sedvanliga uppgifter som Allmänspecialist Start 1/9 eller enligt ÖK - Tillsvidare 100% arbete Kvalifikationer Allmänspecialist System Take Care & Cosmic med start från oktober Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

24 juni 2025
Sista ansökan:
22 september 2025
Företagssköterska/Case Manager till Göteborg
Feelgood Svenska AB
Företagssköterskor

Feelgood växer och vi förstärker vårt team i Göteborg med en CaseManager/Företagssköterska Vi arbetar i team gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering. Vi arbetar på individ, grupp och organisationsnivå. Vår verksamhet präglas av arbetsglädje, delaktighet, interkollegial och lösningsinriktad anda samt stolthet i att skapa ett hållbart arbetsliv. Vi håller till i ljusa och väl anpassade lokaler på våra enheter i Göteborg. Arbetets innehåll Som Case Manager på Feelgood arbetar du processinriktat med ett systematiskt och målinriktat arbetssätt för att tidigt fånga upp risker och ohälsa i arbetet, stötta chef och HR samt ge förslag på åtgärder kopplat till hälsofrämjande- och rehabiliterande insatser. Du underlättar arbetet både för arbetsgivaren och den enskilde medarbetaren genom att vara en oberoende part. Du stöttar chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har en tät och samspelande dialog med våra kunder, vilket skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. I din roll ingår ett nära tvärfunktionellt samarbete med övriga erfarna och hjälpsamma kollegor i teamet så som; företagsläkare, företagssköterskor, fysioterapeuter, ergonomer, psykologer, beteendevetare, undersköterskor mfl. Utöver arbetet som Case Manager ingår även sedvanliga arbetsuppgifter tillhörande rollen som företagssköterska, så som provtagning, medicinska kontroller och hälsoundersökningar etc. Du kommer också att leda utbildningar inom olika rehabiliterande och hälsofrämjande kunskapsområden. Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och det är meriterande om du har företagssköterskeutbildning och/eller tidigare erfarenhet av arbete som Case Manager inom Företagshälsovård. Du behöver ha intresse av att arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering, chefsstöd och HR-frågor och för att passa i rollen hos oss behöver du vara flexibel, ansvarstagande, självständig och trygg i din roll. Du är strukturerad och kan planera ditt arbete samt driva arbetet framåt med jämn och hög kvalité. Som person är du målinriktad och flexibel och har förmågan att ställa om och anpassa dig, när omständigheterna förändras. Viktigt att du är en god lagspelare, gillar samverkan och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov. Feelgood arbetar brett med digital leverans och videobesök och detta är något som vi ständigt utvecklar. Goda IT kunskaper är därför en förutsättning för att du ska lyckas med ditt arbete hos oss. Du bör också ha god kommunikation i både svenska och engelska såväl i tal som skrift. Har du ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, gillar att arbeta konsultativt och är nyfikenhet på att lära dig nya saker, då är vi rätt arbetsgivare för dig! Körkort och tillgång till bil är ett krav, då tjänsten ibland kan innehålla kortare resor mellan kunder och mellan våra enheter. Tjänsten är en tillsvidareanställning Tillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad: Heltid/deltid Har du frågor kontakta Operativ chef Anneli Norrlén, [email protected] eller Konsultchef Annelie Arnesson, [email protected] Under v. 27 t.o.m. v. 30 kommer vi inte att hantera några ansökningar elle besvara frågor gällande rekryteringen. Urval och intervjuer sker löpande med start v. 31. Varmt välkommen med din ansökan! Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Undersköterska med samordnaransvar till Västervik
Östersunds kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Västervik är ett särskilt boende med vackra innergårdar beläget på Frösön. Det är en välfungerande enhet med många erfarna kollegor och ett gott samarbete i ett engagerat team. Tillsammans arbetar vi för en god arbetsmiljö och en arbetsplats där vi har roligt tillsammans. Hos oss bor 33 personer, som vi på olika sätt hjälper i deras vardag. Med stor omtanke arbetar vi hårt för att erbjuda god kvalité, kompetens, service och guldkant i vardagen för våra äldre. Ditt nya jobb  I rollen som undersköterska med samordnaransvar agerar du "spindeln i nätet" och planerar, organiserar samt sköter den dagliga driften av vår verksamhet. Som samordnare är du direkt underställd enhetschef och är i stor utsträckning med och påverkar din arbetsdag. Du agerar som en god ambassadör för arbetsgivare och arbetsplats. Du har din grundanställning på enheten som undersköterska på 100%. Samordnaransvaret förlängs årsvis mot extra tillägg och din arbetstid är förlagd till vardagar mellan klockan 07:00-15:30. Arbetet innebär förutom samordnaruppgifter även arbete ute i omvårdnaden.  Vanliga arbetsuppgifter Arbetet innefattar omvårdnadsarbete varvat med administrativa uppgifter och innebär såväl självständigt arbete som nära samarbete med enhetschef, sektorsadministratör, medarbetare inom enheten samt externa parter. Med din helhetssyn, ditt goda omdöme och tydliga kommunikation ser du till att det dagliga arbetet på enheten fungerar väl. Det kan exempelvis innebära att: • Bemanna och schemalägga utifrån lagstiftning och erhållna ekonomiska ramar, samt ombesörja korttidsrektytering. • Omvårdnadsarbete, både inplanerad och vid händelse av korttidsfrånvaro och ledsagning. • Handleda medarbetare och säkerställa god planering för introduktion av nyanställda, praktikanter och feriearbetare. • Medverka vid medborgares in- och utflytt. • Vara delaktig i lokal ledningsgrupp. • Stötta och handleda ombud i olika ombudsroller. • Upprätta och revidera lokala rutiner. • Skapa och bibehålla goda relationer med medborgare, medarbetare och anhöriga. • Vara delaktig i enhetens verksamhetsplanering och månadsuppföljningar. Enhetschef kan utöver detta delegera andra arbetsuppgifter. Din kompetens Krav • Gymnasial utbildning • Mycket goda kunskaper i det svenska språket, muntligt och skriftligt. • Goda datakunskaper och systemvana. • Undersköterska med intyg om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen. • Vård- och omsorgserfarenhet, mer än två år. Meriterande  • Erfarenhet av administrativt arbete, gärna verksamhetsplanering och samordning. • Erfarenhet av att arbeta i aktuella datasystem såsom Heroma, Viva, Excel, Outlook, Teams. • Kunskap om kollektivavtal och arbetstidslagar. • Erfarenhet av att leda personalgrupper. Många av arbetsuppgifterna handlar om att kunna ta emot- och föra information vidare på ett sakligt, korrekt och tydligt sätt. Du kommer att få samarbeta och kommunicera med människor med olika språklig bakgrund och du förväntas bidra med dina erfarenheter och din kompetens på ett positivt och konstruktivt sätt.  Vi söker dig  Vi söker dig som har förmågan att planera, bemanna och organisera verksamheten – detta med ett kostnadsmedvetet och långsiktigt tänk. Du trivs med att ta ansvar, göra kloka prioriteringar och låta mål och resultat guida både dina beslut och ditt sätt att arbeta. För dig är förändring inget hinder, snarare en möjlighet. Du har lätt att anpassa dig när förutsättningarna skiftar, och din helhetssyn gör att du ser längre än bara din egen roll – du agerar för hela verksamhetens bästa. Du är en flexibel, omtänksam och glad person, som förstår att samarbete med hela teamet är grunden för en välfungerande verksamhet. Du följer uppsatta mål, planer och riktlinjer, och du bidrar aktivt till att de blir verklighet i det dagliga arbetet. Du har också modet och nyfikenheten att tänka nytt, att komma med idéer- och sätt att utveckla både arbetsmetoder och samarbete. Din kommunikativa förmåga är en styrka – du lyssnar in, uttrycker dig tydligt och hanterar meningsskiljaktigheter på ett konstruktivt och respektfullt sätt. Du är trygg, professionell, stabil och medveten i dig själv. Sist men inte minst, för att trivas hos oss på Västervik behöver du ha en stor omtanke och respekt för våra äldre och vara inriktad på att alltid ge dem god service och ett leende på läpparna.  Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.

24 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Farmaceut till Kronans Apotek i Järpen & Åre

Välkommen till vår värld 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🏃‍♀️🚵‍♀️🥼🎿Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i JärpenVi söker två farmaceuter till våra apotek i Järpen och Åre. Våra apotek är båda centralt belägna i Järpen respektive Åre, med andra butiker nära. Tåg och buss finns på gångavstånd. Du kommer att bli en del av ett härligt team bestående av 5 farmaceuter, 2 apotekstekniker och 4 egenvårdsrådgivare. Tillsammans tar vi ett stort ansvar för våra apotek och ser till att varje kundmöte präglas av kvalitet, omtanke och professionellt bemötande. Det dagliga arbetet är varierat och innefattar allt från rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till arbete med lagerhållning, kvalitetssäkring och verksamhetsutveckling. Vi arbetar mot gemensamma mål, stöttar varandra i det dagliga och värnar om en trivsam och trygg arbetsmiljö. Till vår hjälp har vi en stark region- och serviceorganisation, samt engagerade kollegor över hela landet. Våra apotek är de enda på orten, vilket gör att vi har många återkommande stamkunder men även besökare från både när och fjärran — och du kommer garanterat att bli vass på norska hos oss! 😍 I rollen ingår bland annat följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Ansvara för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Våra apotek har öppet vardagar 9–18, och för Åre-apoteket även lördagar 10–15. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid eller deltid, beroende på vad som passar dig. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt, men vi är självklart öppna för att anpassa startdatum efter överenskommelse. Nu söker vi en (eller två) legitimerade receptarier/apotekare som vill bli en del av vårt team. För att trivas hos oss tror vi att du är trygg i din yrkesroll, engagerad i ditt arbete och har ett genuint intresse för att ge våra kunder den bästa möjliga servicen. Du uppskattar att arbeta tillsammans med andra, bidrar till en positiv arbetsmiljö och vill vara med och utveckla både dig själv och vårt apoteksteam. Din ansökanOm detta låter rätt för dig så tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.I din ansökan vill vi ha ditt CV, din linkedinprofil och/eller ett personligt brev. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Pia Lyrén på tel. 072-0502149. Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025