Vill du arbeta med hemrehab, livsstilssjukdomar och vara en del av ett starkt team? Då är detta tjänsten för dig! Om oss Praktikertjänst Rehab Skärholmen är en väletablerad primärvårdsrehabmottagning i Skärholmens centrum med kollektivtrafiken nära. Vi är en stor mottagning med cirka 45 kompetenta och engagerade medarbetare som strävar efter att förbättra hälsan i området. Nu söker vi vår nästa kollega till vårt neuroteam som vill utvecklas tillsammans med oss. "Vår lilla dietistgrupp, med stor sammanhållning och gemenskap, behöver en till kollega för att komplettera oss och göra oss till det ultimata dietistgänget! För oss spelar det ingen roll om du är ny i yrket eller gammal i gemet. Vi tänker att vi lär av varandra och växer tillsammans. Kom hit och bli vår femte dietist!" / Marie, Emelie, Julia och Viktor" Om tjänsten Som dietist hos oss kommer du att arbeta med individuella patientbesök eller gruppverksamhet. Du träffar patienterna både på mottagningen och i hemmet, ibland i samarbete med fysioterapeut och arbetsterapeut. Du kommer även vara en del av ett större nätverk bestående av cirka 20 dietister inom vår rehabverksamhet, där du får tillgång till både utveckling, stöd och inspiration i det dagliga arbetet. Vi har etablerade rutiner, ett rikt patientmaterial samt en dietistsamordnare och studentsamordnare som stöttar både dig och teamet. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad dietist med intresse av att jobba med en bred patientgrupp. Som person är du bra på att skapa goda relationer och får patienten att känna sig delaktig och trygg. För att lyckas i rollen är du bra på att prioritera och strukturera samt trivs med att ta eget ansvar för ditt arbete. Vidare ser vi att du trivs med att arbeta självständigt och i team för att uppnå bästa resultat för patienten. Våra förmåner - Ett mentorsprogram för våra mer oerfarna dietister - Goda möjligheter till kompetensutveckling - Fri sjukvård/fria läkemedel upp till högkostnadsbelopp - Friskvårdsbidrag 5000kr.Vi är anslutna till Vårdföretagarna och kollektivavtal finns. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning. Intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta enhetschef Jill Hunt Högklint på 0765662250 alternativt [email protected] Är detta en tjänst för dig eller någon du känner? Ansök idag eller tipsa rätt person. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas! Beskrivning Välkomna till nyöppnade vård- och omsorgsboendet Ängegärde. Nu söker vi specialistundersköterskor till boendet som öppnar i slutet av 2025. På Ängegärde får du vara med och utveckla framtidens vård och omsorgsboende. Här använder vi välfärdsteknik för våra hyresgästers självständighet och delaktighet. Här samlas vård- och omsorgsboende, hemtjänst, hemsjukvård och administration under ett och samma tak, i en smart utformad byggnad med fokus på samarbete, välmående och kvalitet. Vi erbjuder plats för 90 hyresgäster och två hemtjänstgrupper – allt i en miljö där du som medarbetare får utrymme att växa och göra verklig skillnad. På Ängegärde använder vi modern teknik för att underlätta arbetet och höja livskvaliteten för våra hyresgäster. Arbetsuppgifter Som specialistundersköterska på Ängegärde utför du den viktiga uppgiften att hjälpa människor i deras vardag. Hos oss får du möjlighet att växa i din roll och vara med och forma framtidens äldreomsorg. Vi arbetar enligt karriärvägsmodellen, vilket innebär att dina arbetsuppgifter anpassas efter din utbildningsnivå – så att du får rätt förutsättningar att utvecklas och bidra med din kompetens. Tillsammans med ditt team skapar du trygghet och kontinuitet för våra omsorgstagare. Du blir ett viktigt stöd i vardagen och en naturlig del av deras sociala sammanhang. Du är också med och driver förändring – vi söker ständigt nya, smarta sätt att arbeta på, med målet att erbjuda en modern och meningsfull äldreomsorg. Genom särskilda ombudsroller får du möjlighet att fördjupa dig och bidra till att kvaliteten för våra omsorgstagare blir så bred och stark som möjligt. Dina arbetstider Arbetet innebär dag-, kväll- och helgtjänstgöring. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad specialistundersköterska och har ett genuint intresse för att jobba med människor och göra skillnad i deras liv. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som: - Brinner för att arbeta med människor. - Vill bidra till meningsfulla möten. - Är empatisk och flexibel. - Är självgående och ansvarsfull. Krav: - Är utbildad specialistundersköterska med 200 yrkeshögskolepoäng/60 högskolepoäng med relevans inom vård och omsorg av äldre. - Skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen/tjänstgöringsintyg som stärker att du var tillsvidareanställd med titeln specialistundersköterska 1 juli 2023. - Har erfarenhet av demens, gäller för vissa avdelningar. - Har erfarenhet av arbete med psykiatri, gäller vissa avdelningar. - Har goda datakunskaper. - Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. - Du säkerställer god omsorg. - Har god samarbetsförmåga och kan arbeta kvalitetsmedvetet. - Kan skapa förtroendefulla relationer. Meriterande: - Erfarenhet av social dokumentation. - Erfarenhet av MI och lågaffektivt bemötande. - B-körkort. - Arbetat med unga med demens. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så tveka inte med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Vill du jobba med oss ? Vill du vara med och utveckla en verksamhet som ständigt är utveckling och där man lär sig nya saker? Då är det kanske just dig vi söker! Omfattning: Önskad sysselsättningsgrad, 75-100 %. Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Utbildning Krav Undersköterska ARBETSPLATS: Töreboda är en liten kommun med smått fantastiska möjligheter. I Töreboda är avstånden korta och naturen närvarande. På vår arbetsplats utgår vi ifrån våra tre T: Tillväxt, trygghet och tillsammans. Det är en känsla man arbetar för kring våra boende, anhöriga och i arbetslagen mot varann. Boendet Aspen gul ligger på Björkängens äldreboende. Man är 8 personal i gruppen som samarbetar kvällstid och när man behöver stöd med avdelningen bredvid. Det är en trygg arbetsplats även om man är ny då man alltid är flera i tjänst som hjälps åt. Dagtid har man nära till hela teamet kring de boende, då alla utgår från samma hus och finns en korridor bort om man behöver. Man har sin omvårdnadsansvariga sjuksköterska dagtid på vardagar som man har ett tätt samarbete med och snabbt kan få stöd av kring det som uppstår. Arbetsterapeut, fysioterapeut och enhetschef är en korridor bort och enhetssamordnaren ser till att bemanningen flyter tillsammans med vår bemanningsenhet så undersköterskans fokus får vara hos brukare och anhöriga. ARBETSUPPGIFTER Undersköterskeprofession på särskilt boende, inriktning psykisk ohälsa/kognitiv svikt, palliativ vård. Målet är att förbättra livskvaliteten för personer med psykisk ohälsa eller kognitiv svikt och deras familjer genom att erbjuda professionell och empatisk vård. KVALIFIKATIONER Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt har en god samarbetsförmåga med alla i teamet och andra professioner. Vidare har du lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och som person tror vi att du är ansvarstagande för att leda din egen planering av arbetsuppgifter samtidigt som du jobbar ihop med hela teamet. Meriterande är om du tidigare arbetat med psykisk ohälsa eller någon kognitiv svikt. Du behöver ha lätt för att möta olika människor. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt god dokumentations- och datorvana. Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer. Stämmer ovanstående in på dig? Då hoppas vi att du snart hör av dig och söker tjänsten hos oss! ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning. ÖVRIGT TILLTRÄDE: 1 september eller utifrån överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan! ANSÖKAN: Ansökan skall med angivande av ref nr 49/25 vara Töreboda kommun Personalenhet, Box 83, 545 22 Töreboda eller via länken senast 2025-07-20 Fullständiga ansökningshandlingar. Vill du veta mer om vad Skaraborg och Töreboda kommun har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/toreboda
Hälsa Hemma är en ny innovativ vårdcentral som kombinerar hembesök med digitala möten. Våra ledord: Digifysisk vård på riktigt! Förutom i Stockholm finns vi i Göteborg och Malmö. Nu söker vi dig som är distriktssköterska och vill jobba på Sveriges kanske mest uppskattade vårdcentral. Det har visat sig att patienterna verkligen uppskattar Hälsa Hemma, vilket gjort att Sveriges modernaste vårdcentral fortsätter att växa. Om tjänsten Hälsa Hemma erbjuder dig ett flexibelt arbete där du har möjlighet att kombinera att jobba hemifrån med att träffa fantastiska kollegor på vår fysiska mottagning på Karolinska i Solna, och att åka på hembesök till våra patienter i stockholmsområdet. Som kommer du arbeta på vår BVC-mottning tillsammans med BVC-kollegor. Vi erbjuder ett flexibelt jobb där vi prioriterar vårdkvalitet och utveckling av en innovativ och tillgänglig primärvård. På samma sätt som patienterna har individuella behov och önskemål, förstår vi att du också har det. Hos Hälsa hemma arbetar du i vår egenutvecklade digitala plattform, som tagits fram av oss som arbetar inom vården. I plattformen kan du hålla kontakt med dina patienter genom text och video, och samtidigt diskutera patientärenden på ett säkert sätt med dina kollegor. Hos oss får du: ett flexibelt arbete arbeta på en vårdcentral och BVC startad av oss som arbetar i vården fantastiska patienter engagerade och utvecklingsorienterade kollegor Vi söker dig: som är legitimerad sjuksköterska, med specialistutbildning distriktssköterska eller barnsjuksköterska som har erfarenhet av att arbeta på BVC som vill driva utvecklingen framåt och utmana gamla tankesätt med god svenska i tal och skrift med körkort för personbil Du får gärna: ha god kunskap om kraven som ställs på en vårdgivare med BVC-uppdrag inom Region Stockholm ha en god datorvana. Om oss: Vi prioriterar vårdkvalitet, tillgänglig vård och arbetsglädje. Vi älskar att tänka nytt. För oss är det viktigt att patienten får ett gott bemötande och en god vård med hög kontinuitet. Vi förstår att du har individuella behov och önskemål. Vi har ett nära samarbete med våra psykologer och rehab team. Du behöver inte ha någon erfarenhet av hembesök eller digitala besök sedan tidigare, vi lär gärna upp dig. Om du har frågor – tveka inte att kontakta oss! Vi ser fram emot att berätta mer om oss själva och hur vi arbetar, men framförallt att lära känna dig. Sök tjänsten redan nu, vi utför intervjuer löpande.
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Kalmar kommun är en stor arbetsgivare som kommer ha ett stort rekryteringsbehov i framtiden. För att kunna fylla detta behov är det viktigt att unga ser Kalmar kommun som en attraktiv arbetsplats. Du har nu chansen att pröva på arbetslivet och få erfarenheter som du kan ta med i ditt CV när du söker jobb. Det kan också vara ett tillfälle för dig att få ett intresse inom ett yrke som du vill studera till i framtiden. ARBETSUPPGIFTER Ungdomsjobb är en satsning inom Kalmar kommun för att underlätta för ungdomar att komma ut i arbetslivet. Som anställd i Kalmar kommun kan du möta många olika arbetsuppgifter inom flertal områden såsom: • Grönyteskötsel/vaktmästeri • Vård och omsorg • Barnomsorg • Kök • Lokalvård Oavsett arbetsplats är service och bemötande en viktig del därför är det viktigt att du är här för att göra ett bra jobb! Under anställningstiden kommer det även att ingå teoretiska inslag såsom personlig utveckling samt studie-och yrkesvägledning. KVALIFIKATIONER Du kan söka om du: • är folkbokförd i Kalmar kommun • gått ut gymnasiet 2024 eller går ut 2025 • omfattas av det kommunala aktivitetsansvaret När du söker berätta gärna: • Vad du har gjort tidigare (jobb, skola) • Vilket område du är intresserad av och varför • Vad du vill jobba med i framtiden • Dina egenskaper • Fritidsintressen Utifrån ditt personliga brev och dina önskemål genomförs en matchning mot de aktuella platserna. Vi försöker matcha dig med ett jobb som passar dig- men platserna är begränsade, så det kan bli lottning om många söker. För vissa platser kommer det att krävas ett utdrag ur Polisens belastningsregister. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill göra skillnad genom att ge stöd till personer med funktionsnedsättningar. Vi söker timvikarier till våra två Bemanningsenheter: Bemanningsenheten Centrum / Hisingen och Bemanningsenheten Nordost / Sydväst. Centrum / Hisingen täcker område Johanneberg, Majorna-Linné, Örgryte-Härlanda samt hela Hisingen. Nordost / Sydväst täcker Angered, Kortedala, Bergsjön, Gamlestaden, Olofstorp samt Frölunda, Askim, Västra Göteborg, Styrsö och Högsbo. Som timvikarie hos oss kommer du att arbeta med personer med funktionsnedsättningar och placeras i en eller flera av våra verksamheter. Våra verksamheter har olika inriktningar inom funktionsstöd: -Inom boende med särskild service (BmSS) har brukarna olika fysiska, psykiska eller intellektuella funktionsnedsättningar och man stöttar dem i deras vardag både i och utanför boendet. -Daglig verksamhet är sysselsättning för personer med funktionsnedsättningar och där bedrivs aktiviteter med habiliterande inriktning och mer produktionsinriktade uppgifter. -I boendestöd åker man hem till personer med bland annat neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och stödjer dem med insatser i hemmet. -På korttidsboende ger man stöd till vuxna med bland annat fysiska funktionsnedsättningar och förvärvad hjärnskada. Arbetet innebär varierande uppgifter så som pedagogiskt stöd i vardagen, personlig omvårdnad, samt i hemmet vanligt förekommande arbete som tvätt, städ och matlagning. Utmanande- och självskadebeteende kan förekomma. Genom att finnas där som stöd för våra brukare bidrar du till en meningsfull vardag. Som timvikarie täcker du upp för ordinarie personals frånvaro i verksamheterna. Som timvikarie styr du själv din arbetstid genom att själv lägga in din tillgänglighet och få förfrågningar om arbete därefter. KVALIFIKATIONER Du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär ett krav på godkända betyg i Svenska 1, Svenska som andra språk 1 eller motsvarande. Du som inte uppfyller de kvalifikationskraven kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Inom denna verksamhet kan det förekomma ensamarbete. I enlighet med (AFS 2023:2 6 kap. 56, 8 §§) behöver du därför ha fyllt 18 år för att vara aktuell för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom funktionsstöd, vård och omsorg, eller pedagogiskt och socialt arbete. Är du utbildad, eller har pågående utbildning, till stödassistent eller undersköterska är det meriterande. Likaså om du har en avklarad eller pågående utbildning inom pedagogiskt eller socialt arbete. Vi söker dig som tar ansvar för dina och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du är lugn och trygg även i pressade situationer. OBS! Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet, utan istället kontakta oss via kontaktuppgifterna nedan. ÖVRIGT Om du har en avklarad eller pågående utbildning inom vård och omsorg eller med pedagogisk inriktning, vänligen bifoga studieintyg eller examensbevis. Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3) Beställt utdrag ska vara oöppnat Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Läkarhuset Strömmen söker: Vår mycket uppskattade anestesi/mottagningssjuksköterska, skall gå vidare till nya utmaningar. Vi söker därför en mottagningssjuksköterska med ev. vidareutbildning op/an sökes. Läkarhuset Strömmen ligger centralt i Norrköpings äldsta delar, inhyst i en vacker äldre byggnad. Vi bedriver öppenvårdsverksamhet inom Urologi, ortopedi samt kirurgi. Verksamheten omfattar utredningar, undersökningar, samt polikliniska operationer. En-två dagar i månaden har vi operationer i generell anestesi. Vi arbetar kontorstid För närvarande arbetar 3 läkare, två urologer/kirurger och en ortoped på mottagningen, samtliga har samverkansavtal med regionen men tar även emot en stor mängd privata patienter via vårdförsäkringar. Utöver läkare så finns en sjuksköterska på 100% (som är rekryteras), två undersköterskor på deltid och två sekreterare 100%/80%. Arbetet är allsidigt, omväxlande och med framförallt urologisk verksamhet och innebär bl a; assistans/instrumentering vid undersökningar och operationer, administration samt egen patientmottagning. Vi ser gärna att det finns specialistkompetens inom operation eller anestesi, men annan liknande erfarenhet framförallt inom mottagningsverksamhet samt personliga egenskaper värdesätts högt. Viktiga egenskaper är flexibilitet, självständighet och ett glatt humör. Vi erbjuder förmånliga villkor såsom, 6 veckor semester parkeringsplats i parkeringshus, privat sjukvårdsförsäkring och generöst friskvårdsbidrag. Individuell lönesättning efter förhandling Välkommen med din ansökan och gärna ett personligt brev med CV senast 31/7-25. Gärna några trevliga referenser Vi tillämpar fortlöpande intervjuer. Kontaktpersoner Pär Corell Urolog och kirurg. 070 717 58 08, [email protected] Anna Ströberg Sjuksköterska: 070 368 58 48, [email protected] Postadress Läkarhuset Strömmen Tunnbindaregatan 8a 602 21 Norrköping
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek Boulevard i KristianstadVi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek Kronans Apotek Boulevard Kristianstad. Apoteket ligger i hjärtat av Kristianstad i en citygalleria med en härlig mix av lokala butikskoncept . Vi som jobbar här är team i olika åldrar som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Vill du bli en del av oss, ha kul och hjälpa kunderna till en bättre hälsa? Sök då tjänsten! Kristianstad ligger i nordöstra delen av Skåne, vi har nära både till Åhus sandstränder och Blekinges skärgård. Du kan ta Skåneexpressen eller tåg hit från Malmö och Lund på 1-1,5 timme samt tåg till Helsingborg, Alvesta och Karlskrona också på samma tid. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 10-19 på vardagar, 10-17 på lördagar och 11-16 på söndagar. Vi erbjuder ett tillsvidareanställning på heltid och du välkomnas till apotekschef Saga Aziz team. Önskad start enligt överenskommelse Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Saga Aziz på tel. 0701-982266 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Vi är en privatägd företag och butiken har varit etablerad sedan 2009. Butiken är belägen i hjärtat av Gävle med promenad avstånd till tågförbindelser. Vi expanderar och har behov av ökad personal styrka. Vi brinner för att erbjuda personlig service, valfrihet, kompetens och omtanke. Vi ser till att gå på vidare utbildningar, Optometridagarna och SOLF-mässan. Vi arbetar med den senaste tekniken inom optometri såsom glas, kontaktlinser även special som sclerala linser, behandling av torra ögon samt kunskap om olika sjukdomar. Utrustning i synundersöknings rummet är modern och butiken är renoverad. Vi söker DIG som vill arbeta med en härlig gäng och erbjuda service, kompetens och valfrihet till patienter/ kunder. Det är meriterande om du gillar utmaningar, utveckling, skapar starka relationer, är service inriktad och tar självständiga beslut. Vill du vara en del av oss. Skicka in ditt CV till oss på TrendOptik via mejl.
Malmö Personal arbetar med fokus på personalförsörjning, inhyrning av chefer, korttidsbemanning, Search och Headhunting samt Karriärändring. Malmö Personal är också samarbetspartners till Norlandias familjetjänster.Vi utgår från våra kontor i Malmö och Stockholm.Malmö Personal erbjuder via sina konsulter hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering, uthyrning, karriärändring och förmedling av all kommunal personal. . Tandläkare sökes till inarbetad klinik Du som funderar på att starta eget som tandläkare har ett fritt och varierat arbete att se fram emot. Fördelen med att vara helt privat är att du äger din egen verksamhet fullt ut, samtidigt som du har stor frihet att leda och utveckla din egen verksamhet. Är du nyexaminerad, jobbat några år eller intresserad av något nytt, vill du arbeta i eget företag? Vi kan erbjuda rätt tandläkare med goda referenser ett komplett behandlingsrum i en klinik med 4 andra tandläkare, tillsammans med ett av Sveriges starkaste varumärke, lokaliserad i Malmö. Du får tillgång till administrativa system som patienthanteringssystem, löneadministration och om du vill, tidskrävande personalfrågor. I ett samarbete med oss slipper du en stor investering i allt ifrån lokal och inventarier till marknadsföring. Som privat står du däremot själv för den privatekonomiska risken. Skriv ned lite om dig själv och dina ambitioner, hur skulle du kunna bidra till utveckling och förnyelse av vår verksamhet, bifoga CV och referenser så kommer du att bli kontaktad för vidare diskussion.
Välj ett jobb för att visa detaljer