I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Kom och arbeta som vikarie inom vård och omsorg hos oss på Välfärdsförvaltningen, Örnsköldsviks kommun! Vill du göra positiv skillnad för människor? Är du intresserad av ett tryggt och varierande arbete, med goda möjligheter till både yrkesmässig och personlig utveckling? Då är du välkommen att söka till oss på Välfärdsförvaltningen! Oavsett om du söker ditt första jobb, har tidigare erfarenhet eller vill byta yrke, erbjuder vi ett meningsfullt och varierande arbete inom flera olika verksamhetsområden. Vi på välfärdsförvaltningen ser människors olikheter som en tillgång. Arbetsuppgifter Som vikarie hos oss blir du anställd av Kompetensförsörjningsenheten men du kan arbeta inom flera verksamhetsområden inom äldre- och funktionshinderomsorgen. Våra verksamheter består av: - Särskilt boende (vård och omsorgsboende/demensboende) - Ordinärt boende (hemtjänst) - LSS-boende (stöd och omsorg för personer med funktionsnedsättningar) - Personlig assistans Läs mer om Kompetensförsörjningsenheten och verksamheterna https://www.ornskoldsvik.se/om-kommunen/arbete-och-lediga-jobb/jobba-extra-inom-aldreomsorg-och-funktionsstod Ett arbete hos oss är mångsidigt och varierar utifrån verksamhetens behov. Utgångpunkten är att se till att varje person får sitt behov av stöd, omsorg och omvårdnad tillgodosett. Arbetet innebär i huvudsak att hjälpa och stötta personen i sin vardag. Dina arbetsuppgifter kan bland annat innefatta personlig omvårdnad, stöd vid måltider, socialt umgänge, vardagsaktiviteter, städning, medicinhantering och dokumentation. Vi erbjuder både vikariat på schemarad och timvikariat under sommaren. Arbetstiderna varierar utifrån verksamhetens behov och du kan arbeta dag, kväll, helg eller natt. Blir du anställd hos oss kommer vi stötta dig in i arbetet. Du får möjlighet till en introduktion som innehåller både praktiska och teoretiska delar för att du ska känna dig trygg hos oss och med dina arbetsuppgifter! Kvalifikationer Vi söker och värdesätter personer med olika erfarenheter och bakgrund, för oss är det viktigaste att du har en positiv inställning, ett gott bemötande och ett stort intresse av att arbeta med och hjälpa andra människor. Som person tror vi att du är ansvarstagande, har god kommunikationsförmåga och är lyhörd inför brukare, anhöriga och kollegor. Du är flexibel inför förändrade omständigheter, och kan arbeta både självständigt och samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Hos oss på Välfärdsförvaltningen är alla välkomna, oavsett om du har tidigare erfarenhet eller inte! Har du en avslutad eller pågående utbildning inom något av följande områden ser vi det som meriterande: - Vård- och omsorg - Barn och fritid - Stödassistent - Alternativt annan utbildning vi bedömer som relevant för tjänsten Det är också meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom något av våra verksamhetsområden, av arbete med äldre eller person med funktionsnedsättningar. För arbetet krävs att du har fyllt 18 år, har tillgång till BankID och kan behärska svenska i både tal och skrift. För vissa av våra verksamheter är B-körkort och tillgång till bil ett krav. För arbete inom verksamheter med barn under 18 år krävs det dessutom att du kan uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan anställning. Övrigt Örnsköldsviks kommun tillämpar en rökfri arbetsplats. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Så tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad – varje dag? Bemanningsenheten i Vara kommun söker dig som vill arbeta som timanställd inom äldreomsorgen (ÄO) och/eller omsorgen kring personer med funktionsnedsättning (OF). Hos oss får du en chans att möta människor i livets olika skeden och bidra till trygghet, värme och livskvalitet – oavsett om det är i ett hem eller på ett boende. Din roll Som timvikarie inom socialförvaltningen arbetar du där du behövs som mest, ibland med kort varsel. Du ersätter ordinarie personal vid både planerad och akut frånvaro, och arbetstiderna kan variera mellan dag, kväll, natt, helg och i vissa fall dygnspass med jour. Arbetet är både varierande och meningsfullt. Du möter människor med olika behov och ger stöd. Du arbetar för att varje individ ska känna sig delaktig och trygg i sin egen vardag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Att ge personlig omvårdnad och stöd vid hygienrutiner. Hjälpa till vid måltider, städning och inköp. - Utföra hälso- och sjukvårdande insatser på delegation från sjuksköterska. - Dokumentera enligt verksamhetens riktlinjer. Ditt engagemang och din förmåga att bemöta människor med värme och respekt är avgörande för att skapa en meningsfull vardag för de äldre. Din kunskap och erfarenhet Vi söker framför allt dig som har rätt inställning – det är din vilja att göra skillnad som är viktigast för oss. Du är en person som är flexibel, ansvarstagande och lösningsfokuserad. Du har ett respektfullt bemötande och trivs med att skapa goda relationer – både med brukare och kollegor. Du behöver: Ha fyllt 18 år. Eftersom svenska är det gemensamma arbetsspråket på arbetsplatsen behöver du behärska språket, muntligt och skriftligt, på den nivå som arbetsuppgifterna kräver. God datavana och vana att använda smartphone. Har B-körkort och vana att cykla, då flera av våra verksamheter kräver detta. - Tillgång till BankID. Innan anställning och vid bokad intervju behöver du kunna uppvisa: - Du behöver även kunna visa upp pass/ giltigt ID kort. Körkort går att visa upp tillsammans med personbevis som man hämtar på skatteverket.se med hjälp av Bank-ID, detta kan vi göra vid bokad intervju. - Ett utdrag från polisens belastningsregister, typ "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret". Observera att detta utdrag kan ta upp till 14 dagar att få, så beställ det i god tid via polisens hemsida. Viktigt att beställa rätt utdrag. - Referenser kommer att begäras i samband med rekryteringen. Din framtida arbetsplats Som timanställd via Bemanningsenheten får du möjlighet att arbeta på olika verksamheter och arbetsplatser inom Vara kommun. Du blir en del av en verksamhet där vi ser människan bakom varje behov – både brukaren och dig som medarbetare. Vi arbetar i nuläget med det digitala bokningssystemet BeSched, där du själv styr vilka dagar och tider du kan arbeta. Bokningar skickas via SMS, så du behöver ha mobiltelefon och/eller dator. Rekrytering sker löpande och när behov uppstår, så skicka in din ansökan så snart som möjligt för större möjlighet till anställning och chans att börja som timvikarie redan nu. Förbered utdrag från belastningsregistret samt referenser inför eventuell intervju. Vill du veta mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/ Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag. Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål! Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
Söker du ett roligt och meningsfullt arbete där du gör skillnad i människors vardag? Välkommen att jobba tillsammans med oss! Vi söker vikarier till hemtjänst, personlig assistans, särskilt boende för äldre, Trädgårdens äldrecentra, korttidsverksamhet barn och unga samt gruppbostäder och psykiatriboende. Vi hoppas du vill göra skillnad tillsammans med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vi erbjuder dig: • Friskvårdsbidrag • Individuellt anpassad introduktion upp till två veckor Vi anställer löpande, sök därför redan idag! Arbetsuppgifter PERSONLIG ASSISTENT Som personlig assistent jobbar du i personens hem och är stödet som de behöver för att kunna hantera sin vardag och fritid. Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära praktiska sysslor, personlig omvårdnad, medicinska insatser, fritidsaktiviteter och sociala kontakter där du alltid utgår från brukaren behov och önskemål. Du matchas utifrån din personlighet och intressen till din brukare så långt som det är möjligt. Allt för att din brukare och du ska få en härlig tid tillsammans! ORDINÄRT BOENDE (hemtjänsten) Vill du ha ett fritt arbete där du både får chansen att vara inom- och utomhus? På ordinärt boende möjliggör vi genom god omvårdnad att medborgare i Piteå kan fortsätta uppleva sommaren där de trivs bäst – i sitt hem. Vi jobbar både tillsammans två och två och ensam, du har alltid en kollega att ringa för att få hjälp, du är alltså aldrig helt själv! Nattetid så är det alltid två som arbetar tillsammans. SÄRSKILT BOENDE (äldreboende) Vill du bidra till en trygg vardag för våra äldre som inte längre kan bo själva? På våra äldreboende arbetar vi tillsammans i team, med den äldre i fokus dygnets alla timmar. Vi ger en god service till brukarna genom att aktivera, stötta, hålla handen och finnas nära vid oro, skapa socialt sammanhang och ge en god omvårdnad. En god omvårdnad handlar om att hjälpa människor med saker som de inte längre klarar av att göra själva exempelvis att klä på sig, tvätta sig eller att äta. TRÄDGÅRDENS ÄLDRECENTRA Vill du ha ett meningsfullt jobb med stort ansvar tillsammans med ett team? På Trädgårdens Äldrecentra jobbar du med omvårdnad med våra avlösningsgäster samt att stödja, rehabilitera och utreda personers framtida behov av insatser. Du har alltid kollegor och ett team av olika professioner nära till hand för att tillsammans samarbeta och utveckla individen. Vi finns till för att ge våra brukare en trygg vardag antingen som stöd för återgång till hemmet från sjukhusvistelse eller för att avlasta anhöriga i omvårdnaden. KORTTIDS- OCH FRITIDSVERKSAMHET Här får du möjligheten att jobba med vår yngsta målgrupp, barn och unga 6-21år med LSS beslut. Som handledare inom korttids är din uppgift att skapa en trygg och välplanerad vistelse för barnet/ungdomen som bor där tillfälligt. Du hjälper dem att klara sina dagliga rutiner så som personlig hygien och vara ett stöd i aktiviteter som bidrar till att skapa fina vistelser utanför hemmet! OMSORGS- OCH PSYKIATRIBOENDE I rollen som boendehandledare arbetar vi tillsammans i team. Genom att vara nyfiken och lyhörd för den boendes behov, förmågor och drömmar skapar du livskvalité och gör dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med b la fritidsaktiviteter, samhällskontakter, måltider, hushållssysslor, medicinhantering och personlig omvårdnad. Du är viktig då du varje dag möjliggör en bra livssituation för våra brukare – du kan vara skillnaden för våra brukare i vardagen! Vi söker dig som: • Har fyllt 18 år • Är nyfiken och intresserad av människor • Vill ha ett roligt och omväxlande arbete Kvalifikationer Att jobba inom vård och omsorg innebär i stor utsträckning att hjälpa och stötta människor. Därför söker vi dig som är ansvarstagande, empatisk och trygg. Då förutsättningarna snabbt kan ändras är det viktigt att du är flexibel samt att du har en god samarbetsförmåga. Eftersom du arbetar med människor så är ett gott bemötande och att vara serviceinriktad extra viktigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet och/eller utbildning av liknande arbete är något vi värdesätter. För arbetet krävs det goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift för att kunna utföra dokumentation och kunna kommunicera med brukare, kollegor och anhöriga. I vissa verksamheter är det önskvärt med B-körkort. Mer om tjänsten Arbetstiden är schemalagd till vardagar och helger. Timanställning. För mer information om tjänsterna kontakta Pernilla, Kerstin, May eller Sebastian så hjälper de dig! Facklig kontakt: Veronica Öhlund, Kommunal, 010-4429904. Till din intervju ta gära med underlag i form av följande blanketter samt en giltig legitimation. För samtliga tjänster skall "Blankett för att kontrollera egna uppgifter - Begäran om utdrag från belastningsregistret för enskild person (442.3)" Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten - uppvisas i obrutet kuvert För tjänster inom personlig assistans och korttidsverksamhet LSS så krävs även Utdrag för arbete med Barn med funktionsnedsättning Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Rekrytering sker löpande, ansök redan idag! Om arbetsplatsen Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: www.pitea.se Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Läs mer - Move to Piteå
Verksamhetsområde Akademiska laboratoriet Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Vi arbetar linjebaserat och erbjuder nu en position som ST-läkare inom klinisk patologi. Akademiska laboratoriet omfattar fem sektioner med knappt 700 medarbetare varav cirka 125 arbetar inom sektionen för klinisk patologi. Verksamheten är diagnostiskt subspecialiserad med en välfungerande diagnostik och FoUU med ett nära samarbete med bl a Uppsala universitet. Vi ligger i framkant inom molekylärpatologi och är i slutfasen av arbetet med att införa digital patologi. Därtill har vi erhållit flera NHV-områden. Vi söker nu ST-läkare inom klinisk patologi och cytologi till sektionen för klinisk patologi vid Akademiska laboratoriet. Ditt uppdrag Att under handledning och vid tillräckligt kunnande utföra förekommande diagnostik inom alla subspecialiteter inom klinisk patologi. Målet är att du uppnår specialistexamen inom allmän patologi och cytologi och utöver detta bidrar med ditt värdefulla arbete i verksamheten. Tjänstgöring vid ett universitetssjukhus förutsätter medverkan i undervisning på olika nivåer samt medger möjlighet till medverkan i forskningsprojekt. Dina kvalifikationer Läkare med svensk legitimation. Vi arbetar linjebaserat och som ST-läkare roterar du mellan olika subspecialiteter under ST-tjänstgöringen. Arbetet ställer stora krav på interaktion med kollegor samt andra medarbetare på Klinisk patologi och medarbetare inom andra discipliner inom ramen för det multidisciplinära arbetet, varför god samarbetsförmåga bedöms vara värdefulla personliga egenskaper. Akademisk meritering eller intresse av forskning/undervisning är en fördel. Vi erbjuder Tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning på 6 månader för att du skall ha en möjlighet att bekanta dig med specialiteten innan du bestämmer dig för att bli klinisk patolog. Arbetet omfattar 100%. Hos oss får du god handledning och det stöd du behöver för att utvecklas i din roll. Vi strävar efter att din utbildning ska bli så givande och intressant som möjligt för att ge dig de kunskaper och erfarenheter du behöver för ditt framtida arbete som specialist i klinisk patologi och cytologi. Tillträde enligt överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Sektionsschef Sylwia Libard 018 - 6113827, [email protected] Facklig kontaktperson för UAL är Sengul Ahlström 018 - 6113862, [email protected] Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Anställningsintervjuer kan komma att utföras löpande under ansökningstiden. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Vill du ha ett jobb där du verkligen gör skillnad varje dag? Då är det här något för dig! Äldreomsorgen i Nyköpings kommun består av hemtjänst och särskilda boenden, där vi tillsammans arbetar för att skapa trygghet, omtanke och livskvalitet för äldre personer i deras vardag. Oavsett om du är ny i yrkeslivet, studerar till undersköterska eller har erfarenhet sedan tidigare, är du varmt välkommen till oss. Här får du arbeta i ett meningsfullt och lärorikt jobb där du gör något viktigt på riktigt. Du blir en del av ett team med omtänksamma kollegor som stöttar varandra och som brinner för att ge god omsorg. Vi tror på att ha kul på jobbet, att utvecklas tillsammans och att ta vara på det unika i varje individ både hos dem vi möter och hos våra medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Som timvikarie inom äldreomsorgen arbetar du med att ge stöd, omsorg och service till personer med olika behov. Arbetet utgår från beslut från biståndshandläggare och genomförandeplaner som utformas tillsammans med den enskilde. Du arbetar med att: • Ge personlig omvårdnad och praktiskt stöd i vardagen, såsom hjälp med hygien, förflyttning, på- och avklädning • Utföra serviceinsatser som städning, tvätt, inköp m.m. • Skapa social samvaro och trygghet genom samtal, promenader och aktiviteter • Utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegation från legitimerad personal • Dokumentera i vårt verksamhetssystem enligt gällande riktlinjer Inom hemtjänsten utförs dessa arbetsuppgifter i den äldres egna hem. Arbetet är självständigt och kräver att du har god förmåga att planera din dag, anpassa dig till olika situationer och hantera både fysiska och digitala hjälpmedel. På särskilt boende arbetar du i team med kollegor för att ge de boende en trygg, meningsfull och aktiv tillvaro. Du är en del av ett arbetslag där ni tillsammans ansvarar för att följa upp insatser, ge stöd i det dagliga livet och bidra till en god vårdmiljö. Arbetstiden kan vara förlagd till dag, kväll, helg och natt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och vill bidra till en värdig och trygg vardag för våra äldre. För tjänsten krävs att du: • Har fyllt 18 år • Har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift • Har grundläggande digital kompetens • Är ansvarstagande, empatisk och har en god samarbetsförmåga • Kan cykla eller har B-körkort (krav för vissa hemtjänstgrupper) Det är meriterande om du har: • Undersköterskeutbildning eller annan relevant vård- och omsorgsutbildning • Tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorg Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är trygg i dig själv, flexibel, har lätt för att samarbeta och har ett respektfullt och professionellt bemötande. Du har förmåga att arbeta självständigt, fatta egna beslut och anpassa dig efter individens behov. ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat byggs Ostlänken som är en 16 kilometer ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Det byggs också nya resecentrum: ett i centrala Nyköping och ett vid Stockholm Skavsta flygplats. Utvecklingen kommer att påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •Tester i tidigt urval kan komma att användas i denna rekrytering. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Onsite
Region Sörmland Gör karriär hos oss! Region Sörmland är en av länets största arbetsgivare med cirka 7500 medarbetare. De allra flesta jobbar med arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvården. Vi vill så gärna att du kommer och utvecklas med oss. Vi söker dig som är nyutexaminerad sjuksköterska, specialistsjuksköterska eller har längre erfarenhet av yrket till något av våra sjukhus; Nyköpings lasarett, Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Kullbergska sjukhuset eller Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm. De avdelningar vi idag söker till är de som erbjuder vård samtliga dagar i veckan och dygnet runt. Berätta gärna i din ansökan om var du är mest intresserad av att bidra med din kompetens. Vill du komma på besök hos oss för visning eller hospitera så hjälper vi dig bara du sänder dina kontaktuppgifter till [email protected] Våra medarbetare är viktiga för oss! Vi satsar både på dig som är erfaren och dig som är nyutexaminerad. • Vi har flera olika utbildningsprogram som erbjuds kontinuerligt till våra anställda. • Vi har gjort riktade lönesatsningar för sjuksköterskor och även höjt OB nattetid. • Är du nyutexaminerad sjuksköterska introduceras du utifrån ett program som är framtaget för att du lättare ska komma in och känna dig trygg i din nya yrkesroll. • För dig som är erfaren finns möjlighet att arbeta som vårdledare; en senior stödkompetens till nya sjuksköterskor på enheten. • Sugen på att forska? Vi har goda villkor för dig som är intresserad av att bedriva forskning. • Friskvårdsbidrag 5.000 kr vid minst 6 månaders anställning under kalenderåret eller om du arbetar mindre får du del av friskvårdsbidraget för de månader du arbetar under året. Läs mer här om våra karriär- och utvecklingsmöjligheter för både dig som chef och medarbetare, samt anställningsförmåner: http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/karriar-utveckling/ Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Tillträde sker fortlöpande. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta oss redan i dag! Rekryteringsspecialist Catrin Dagander, 072-143 14 12, [email protected] För Regionsjukhuset Karsudden, HR-specialister söks via växel, 0150-560 10. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Vi nås även på [email protected] Kom och jobba hos oss i Region Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-09-30. Intervjuer sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Region Sörmland Gör karriär hos oss! Region Sörmland är en av länets största arbetsgivare med cirka 7500 medarbetare. De allra flesta jobbar med arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvården. Vi vill så gärna att du kommer och utvecklas med oss. Vi söker dig som är nyutexaminerad sjuksköterska, specialistsjuksköterska eller har längre erfarenhet av yrket till något av våra sjukhus; Nyköpings lasarett, Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Kullbergska sjukhuset eller Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm. De avdelningar vi idag söker till är de som erbjuder vård samtliga dagar i veckan och dygnet runt. Berätta gärna i din ansökan om var du är mest intresserad av att bidra med din kompetens. Vill du komma på besök hos oss för visning eller hospitera så hjälper vi dig bara du sänder dina kontaktuppgifter till [email protected] Våra medarbetare är viktiga för oss! Vi satsar både på dig som är erfaren och dig som är nyutexaminerad. • Vi har flera olika utbildningsprogram som erbjuds kontinuerligt till våra anställda. • Vi har gjort riktade lönesatsningar för sjuksköterskor och även höjt OB nattetid. • Är du nyutexaminerad sjuksköterska introduceras du utifrån ett program som är framtaget för att du lättare ska komma in och känna dig trygg i din nya yrkesroll. • För dig som är erfaren finns möjlighet att arbeta som vårdledare; en senior stödkompetens till nya sjuksköterskor på enheten. • Sugen på att forska? Vi har goda villkor för dig som är intresserad av att bedriva forskning. • Friskvårdsbidrag 5.000 kr vid minst 6 månaders anställning under kalenderåret eller om du arbetar mindre får du del av friskvårdsbidraget för de månader du arbetar under året. Läs mer här om våra karriär- och utvecklingsmöjligheter för både dig som chef och medarbetare, samt anställningsförmåner: http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/karriar-utveckling/ Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Tillträde sker fortlöpande. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta oss redan i dag! Rekryteringsspecialist Catrin Dagander, 072-143 14 12, [email protected] För Regionsjukhuset Karsudden, HR-specialister söks via växel, 0150-560 10. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Vi nås även på [email protected] Kom och jobba hos oss i Region Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-09-30. Intervjuer sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Region Sörmland Gör karriär hos oss! Region Sörmland är en av länets största arbetsgivare med cirka 7500 medarbetare. De allra flesta jobbar med arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvården. Vi vill så gärna att du kommer och utvecklas med oss. Vi söker dig som är nyutexaminerad sjuksköterska, specialistsjuksköterska eller har längre erfarenhet av yrket till något av våra sjukhus; Nyköpings lasarett, Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Kullbergska sjukhuset eller Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm. De avdelningar vi idag söker till är de som erbjuder vård samtliga dagar i veckan och dygnet runt. Berätta gärna i din ansökan om var du är mest intresserad av att bidra med din kompetens. Vill du komma på besök hos oss för visning eller hospitera så hjälper vi dig bara du sänder dina kontaktuppgifter till [email protected] Våra medarbetare är viktiga för oss! Vi satsar både på dig som är erfaren och dig som är nyutexaminerad. • Vi har flera olika utbildningsprogram som erbjuds kontinuerligt till våra anställda. • Vi har gjort riktade lönesatsningar för sjuksköterskor och även höjt OB nattetid. • Är du nyutexaminerad sjuksköterska introduceras du utifrån ett program som är framtaget för att du lättare ska komma in och känna dig trygg i din nya yrkesroll. • För dig som är erfaren finns möjlighet att arbeta som vårdledare; en senior stödkompetens till nya sjuksköterskor på enheten. • Sugen på att forska? Vi har goda villkor för dig som är intresserad av att bedriva forskning. • Friskvårdsbidrag 5.000 kr vid minst 6 månaders anställning under kalenderåret eller om du arbetar mindre får du del av friskvårdsbidraget för de månader du arbetar under året. Läs mer här om våra karriär- och utvecklingsmöjligheter för både dig som chef och medarbetare, samt anställningsförmåner: http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/karriar-utveckling/ Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Tillträde sker fortlöpande. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta oss redan i dag! Rekryteringsspecialist Catrin Dagander, 072-143 14 12, [email protected] För Regionsjukhuset Karsudden, HR-specialister söks via växel, 0150-560 10. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Vi nås även på [email protected] Kom och jobba hos oss i Region Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-09-30. Intervjuer sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Region Sörmland Gör karriär hos oss! Region Sörmland är en av länets största arbetsgivare med cirka 7500 medarbetare. De allra flesta jobbar med arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvården. Vi vill så gärna att du kommer och utvecklas med oss. Vi söker dig som är nyutexaminerad sjuksköterska, specialistsjuksköterska eller har längre erfarenhet av yrket till något av våra sjukhus; Nyköpings lasarett, Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Kullbergska sjukhuset eller Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm. De avdelningar vi idag söker till är de som erbjuder vård samtliga dagar i veckan och dygnet runt. Berätta gärna i din ansökan om var du är mest intresserad av att bidra med din kompetens. Vill du komma på besök hos oss för visning eller hospitera så hjälper vi dig bara du sänder dina kontaktuppgifter till [email protected] Våra medarbetare är viktiga för oss! Vi satsar både på dig som är erfaren och dig som är nyutexaminerad. • Vi har flera olika utbildningsprogram som erbjuds kontinuerligt till våra anställda. • Vi har gjort riktade lönesatsningar för sjuksköterskor och även höjt OB nattetid. • Är du nyutexaminerad sjuksköterska introduceras du utifrån ett program som är framtaget för att du lättare ska komma in och känna dig trygg i din nya yrkesroll. • För dig som är erfaren finns möjlighet att arbeta som vårdledare; en senior stödkompetens till nya sjuksköterskor på enheten. • Sugen på att forska? Vi har goda villkor för dig som är intresserad av att bedriva forskning. • Friskvårdsbidrag 5.000 kr vid minst 6 månaders anställning under kalenderåret eller om du arbetar mindre får du del av friskvårdsbidraget för de månader du arbetar under året. Läs mer här om våra karriär- och utvecklingsmöjligheter för både dig som chef och medarbetare, samt anställningsförmåner: http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/karriar-utveckling/ Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Tillträde sker fortlöpande. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta oss redan i dag! Rekryteringsspecialist Catrin Dagander, 072-143 14 12, [email protected] För Regionsjukhuset Karsudden, HR-specialister söks via växel, 0150-560 10. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Vi nås även på [email protected] Kom och jobba hos oss i Region Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-09-30. Intervjuer sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Villa Vikhem söker en gruppchef som ska arbeta kvällstid. Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss. Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget! Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du kommer arbeta enbart kvällstid som gruppchef och även helg tjänstgöring på kvällen förkommer. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisation för att säkerställa ett nära ledarskap och ge stöd. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om Villa Vikhem Vikhem Villa Vikhem är ett boende i Vikhemsområdet i Staffanstorp. På enheten finns det tre plan med två avdelningar per plan. 40 platser med inriktning särskilt boende och 20 platser för korttid/växelvård. På Villa Vikhem har vi inriktning träning och djur. Vi har möjlighet för träning både inomhus och utomhus. De som bor på särskilt boende har möjlighet att flytta in med sitt djur. Vi samarbetar även med externa aktörer och lägger stor vikt vid att den som bor hos oss ska uppleva en meningsfull vardag som till exempel kan bestå av arrangerade aktiviteter eller en stund med sin kontaktperson. Aktivitetsansvarig: Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i omsorgen och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska. Erfarenhet från äldreomsorg och ledarskap är meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram: Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-01 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: Selma Sehic [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Välj ett jobb för att visa detaljer