Receptionist/USK
Kry Primärvård AB
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Om verksamheten Vår NP-mottagning för barn och vuxna i Malmö söker nu en receptionist/undersköterska. Arbetet som receptionist hos oss innebär att få arbeta med självständiga arbetsuppgifter i reception, patientkontakter, registrering, betalning, bokning och andra administrativa arbetsuppgifter vid mottagningen. Vården sker enligt avtal med Region Skåne, det betyder att samma villkor gäller som i den offentliga vården. Vår terapeutiska verksamhet är KBT-baserad, vilket innebär att alla som arbetar med psykologisk och psykoterapeutisk behandling på Psykiatripartners har KBT-kompetens. Vi är måna om att skapa delaktighet och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi arbetar aktivt för att säkerställa att våra medarbetare har rätt och god kompetens för det arbete de utför. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Vi har flera mottagningar inom organisationen och det finns därigenom ett gott kollegialt stöd och möjlighet till erfarenhets- och idéutbyte. Om rollen Vår arbetsgrupp är ett glatt och engagerat team som präglas av god sammanhållning och en vilja att utvecklas. Vi respekterar och stöttar varandra och hos oss får man gärna komma med åsikter och nya idéer. Hos oss får du en varierande vardag där din kompetens får komma till sin rätt. Detta kommer att passa dig som gillar moderna, tvärprofessionella arbetssätt och som ser vikten av ett samarbete där vi alla är lika viktiga och lyfter varandra. Vi tror att en högre grad av självstyre minskar stress och ökar välbefinnandet. Och om du mår bra gör du också ett bra jobb vilket såklart är det bästa för våra patienter. Kvalifikationer & egenskaper Du som söker har erfarenhet av receptionsarbete inom vården. Vi söker i första hand en undersköterska till vår reception. Du är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Om du har arbetat inom psykiatri tidigare är det meriterande. Som person är du positiv, trygg och empatisk och har förmågan att kunna organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och ett helhetstänk med patientens behov i fokus. Vi erbjuder dig Möjlighet att jobba utifrån vår unika Kry-modell bland annat skapad för att öka tillgängligheten för våra patienter. En mottagning med stort fokus på service, som sätter kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Kollegor över hela landet som samarbetar och utbyter erfarenheter kring metoder och medicinska fall. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga försäkringar. Om Psykiatripartners Psykiatripartners har 260 högspecialiserade medarbetare fördelade över 9 orter i Sverige som arbetar med att lösa utmaningar med hjälp av beteendepsykologisk kompetens. Vi har mottagningar i Norrköping, Linköping, Jönköping, Växjö, Falun, Hässleholm och Malmö, där vi bland annat driver och utvecklar den öppenvårdsbaserade Barn-och Ungdomspsykiatriska specialistvården och mellanvården. För vuxna erbjuder vi öppenvårdspsykiatri på flera platser i landet. Alternativt Läs mer om PBM. Praktisk information Start: Löpande intag Omfattning: Efter överenskommelse Anställning: Provanställning 6 månader Arbetstider: Dagtid kontorstider Plats: Centrala Malmö Kontakt Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschefen Mikael Frid på [email protected] På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Sommarvikarier till Ekbacken Mora Dalarna
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Kom och jobba med vårat härliga gäng!!! Nu söker vi på Ekbacken Mora sommarvikarier till sommaren 2025. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden – oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Introduktionsutbildning Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper Karriär- och utvecklingsmöjligheter Arbetskläder Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Ekbacken Ekbacken ligger i det nya området Måmyren cirka 3,5 km från centrala Mora. Boendet ligger naturskönt i västersluttning med närhet till vattnet, strax norr om Mora lasarett med närhet till kommunikation och ett köpcenter. Maten bereds vid avdelningsköken vilket bidrar till en känsla av hemlagat. Huset ligger nära skog och grönområden vilket ger förutsättningar för utevistelse i närområdet. Om boendetEkbacken är ett ljust och fräscht boende i markplan med 32 lägenheter, fördelat på fyra boendeenheter. Boendeenheterna är inriktade mot demensvård. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enl överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-05-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Anna-Lena Paulsen [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Arbetsterapeut till Ametisten
Vardaga AB
Arbetsterapeuter

Nu söker vi på Ametisten i Solna en arbetsterapeut. Tjänsten är tillsvidare med sex månader provanställning. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Från oss till dig • Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära • Förmånsportal med rabatter och erbjudanden • Coachande och stöttande chefer nära dig • Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende • Karriär- och utvecklingsmöjligheter • Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder Vi har också kollektivavtal, tjänstepension och tillhörande försäkringar. Om rollen Du arbetar i ett team tillsammans med fysioterapeut, sjuksköterskor och omvårdnadspersonal och er uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. I rollen som arbetsterapeut, hittar du tillsammans med de boende, de bästa sätten att använda sina egna förmågor i vardagen. Du stöttar och motiverar personerna att själva utveckla och bibehålla sina fysiska, kognitiva och sociala förmågor. Ofta innebär det att du gör bedömningar och anpassar vardagsmiljön. Du provar också ut och förskriver fysiska och kognitiva hjälpmedel. Du får handleda dina kollegor i rehabiliterande insatser, förhållningssätt, förflyttningsteknik mm. Ofta har du även kontakt med de boendes närstående. Om Ametisten: Ametisten är ett modernt äldreboende i Solna för personer med demens- och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Ametisten har en aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. Vi samarbetar med bland annat hembygdsföreningen, filmstaden och biblioteket i Solna. Ungdomar från Ung Omsorg besöker boendet för att sätta en extra guldkant på tillvaron. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker dig till oss: lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg. tycker mycket om att möta människor i olika situationer. är självständig, kan göra egna bedömningar och fatta beslut och vågar tänka själv. har ett pedagogiskt förhållningssätt och tycker om att jobba i team samt stötta kollegor Du är legitimerad arbetsterapeut och vi ser gärna att du har några års erfarenhet av äldreomsorg. Du har god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Snarast Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Akademikerförbunden (företräds av Akademikerförbundet SSR) Tfn: 08-617 44 00. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Sjuksköterskor sökes till uppdrag inom akutsjukvård, sommar
Sveda & Värk AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Sveda & Värk grundades av sjuksköterskor och som fortsatt är aktiva inom vårdbranschen. Just nu söker vi sjuksköterskor till uppdrag på akutmottagning i Trollhättan. Är du en självgående person som har lätt att samverka med andra och som brinner för en hållbar vårdappart. Är det dig vi söker? Vänta inte med din ansökan! Information om uppdraget Sedvanligt arbete på avdelning inriktning akutsjukvård Krav: Leg sjuksköterska med minst 2 års erfarenhet. Meriterande med Sjuksköterska med specialist utbildning inom anestesi, ambulans, akutsjukvård och/eller barnsjukvård. Tidigare erfarenhet akutmottagning och/eller akutsjukvård. God vana i journalsystem Melior, Elvis. Genomförd S-HLR repetition senaste 12 månader. Var: Trollhättan Omfattning: ca 100% Tidsperiod: v.23-34 Arbetstider: Tjänstgöring enligt schema eller behov. Vi erbjuder dig En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schema lösningar i den mån det accepteras av kunden. Marknadsmässig ersättning som speglar din kompetens och uppdragets karaktär Tjänstepension OB enligt SKR Friskvårds bidrag Relevanta försäkringar Friskvårdsbidrag Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jour tillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Ansökan: Skicka in din ansökan redan idag! Vill du veta mer om uppdraget eller har några frågor, tveka inte att ta kontakt med oss på [email protected] Av sjuksköterskor För sjuksköterskor

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Vi söker sjuksköterskor 🔆 Uppdrag Västerås stad Perioden: 6/6–18/8
CURA Vårdbemanning Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker sjuksköterskor Uppdrag Västerås stad Perioden: 6/6–18/8 Västerås Legitimerad Sjuksköterska Perioden: 6/6–18/8 Arbetstid: Dag/kväll/natt/helg Erfarenhet: 2 år som Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Ev. övrigt: Hör av dig så berättar vi mer. Vi erbjuder våra konsulter uppdrag över hela Sverige som avtalsleverantör i regionernas nationella avtal. Vi har även avtal med hälften av Sveriges kommuner och en del privata vårdgivare. Uppdragen kommer in löpande. Att vara en del av Cura Vårdbemanning och vårt team som Sjuksköterska innebär att du väljer en arbetsplats som värdesätter ditt bidrag till samhället och jobbar för en hållbar vård och omsorg. Vi strävar efter att skapa en miljö där din passion för att hjälpa andra får utrymme och där du kan bidra med positiv förändring. Vill du ha hjälp att hitta ett uppdrag som passar just dig eller om du har några frågor så är du välkommen att kontakta oss. 0703021220 [email protected] Detta erbjuder Cura vårdbemanning dig som konsult: • Attraktiv ersättning som speglar din kompetens och uppdragets karaktär • Trygga villkor • En kontaktperson som arbetar för dig och dina önskemål under hela processen • Resor och boende vid uppdrag på annan ort • Flexibiliteten • Möjlighet att forma arbetslivet så att det passar dig • Unika möjligheter till kompetensutveckling och nya karriärmöjligheter • Tillgång till rabatter och erbjudanden från samarbetspartners • Mängder av uppdrag över hela landet från olika uppdragsgivare Vi är med dig hela vägen Oavsett om du är ny som konsult eller saknar tidigare erfarenhet är du varm välkommen. Hos Cura Vårdbemanning har du en dedikerad konsultchef som stöttar dig och ger en grundlig introduktion till ditt nya uppdrag, vilket gör att du är i trygga händer hos en engagerad och seriös arbetsgivare. Vi är ett team och finns med dig hela vägen. Hos oss är du en del av Cura Vårdbemanning och vår gemenskap! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär eller bara vill utforska nya möjligheter inom vården, tveka inte att kontakta oss. Vi är här för att stödja dig på din resa och matcha dig med spännande möjligheter som passar dina färdigheter.

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Vi söker sjuksköterskor 🔆 Uppdrag 1 april-6 juni Söderhamns kommun
CURA Vårdbemanning Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker sjuksköterskor Uppdrag 1 april-6 juni Söderhamns kommun Söderhamn Legitimerad Sjuksköterska Perioden: 1 april-6 juni Arbetstid: Dag/kväll/natt/helg Erfarenhet: 2 år som Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Ev. övrigt: Hör av dig så berättar vi mer. Vi erbjuder våra konsulter uppdrag över hela Sverige som avtalsleverantör i regionernas nationella avtal. Vi har även avtal med hälften av Sveriges kommuner och en del privata vårdgivare. Uppdragen kommer in löpande. Att vara en del av Cura Vårdbemanning och vårt team som Sjuksköterska innebär att du väljer en arbetsplats som värdesätter ditt bidrag till samhället och jobbar för en hållbar vård och omsorg. Vi strävar efter att skapa en miljö där din passion för att hjälpa andra får utrymme och där du kan bidra med positiv förändring. Vill du ha hjälp att hitta ett uppdrag som passar just dig eller om du har några frågor så är du välkommen att kontakta oss. 0703021220 [email protected] Detta erbjuder Cura vårdbemanning dig som konsult: • Attraktiv ersättning som speglar din kompetens och uppdragets karaktär • Trygga villkor • En kontaktperson som arbetar för dig och dina önskemål under hela processen • Resor och boende vid uppdrag på annan ort • Flexibiliteten • Möjlighet att forma arbetslivet så att det passar dig • Unika möjligheter till kompetensutveckling och nya karriärmöjligheter • Tillgång till rabatter och erbjudanden från samarbetspartners • Mängder av uppdrag över hela landet från olika uppdragsgivare Vi är med dig hela vägen Oavsett om du är ny som konsult eller saknar tidigare erfarenhet är du varm välkommen. Hos Cura Vårdbemanning har du en dedikerad konsultchef som stöttar dig och ger en grundlig introduktion till ditt nya uppdrag, vilket gör att du är i trygga händer hos en engagerad och seriös arbetsgivare. Vi är ett team och finns med dig hela vägen. Hos oss är du en del av Cura Vårdbemanning och vår gemenskap! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär eller bara vill utforska nya möjligheter inom vården, tveka inte att kontakta oss. Vi är här för att stödja dig på din resa och matcha dig med spännande möjligheter som passar dina färdigheter.

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på Apoteket Hjorten i Norrköping. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Hjorten kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Hjorten ligger i anslutning till Lindens köpcentrum i Norrköpings innerstad, med en jämn kundström över hela dagen. Vi är tio medarbetare med olika ansvarsområden, som tillsammans säkerställer en jämn och stabil bemanning. Vi söker en farmaceut på både hel-och deltid. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 9-19, Lördagar 10-17, Söndagar 11-16. Välkommen till Apoteket!

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Tandhygienist till Tareqs klinik i Hultsfred

Har du några års erfarenhet inom tandvård och söker nya utmaningar? Då kan du vara den perfekta tandsköterskan till vår klinik! Tareqs klinik består i dagsläget av två kliniker belägna i centrala Hultsfred, där vi nu ser över att öka vår närvaro. Vi söker därför nu en engagerad, kvalitetsmedveten och erfaren tandhygienist med en passion för munhälsa. Klinikerna är sedan år 2021 en del av Dentalum som är en snabbväxande tandvårdsgrupp i Sverige. Tillsammans strävar vi efter att skapa en hållbar och långsiktig tandvård med patienternas och medarbetarnas välmående i fokus. Våra medarbetare är vår största tillgång och vi månar om att skapa en kultur som är stimulerande, utmanande och som alla känner sig stolta över att bidra till. ARBETSBESKRIVNING I rollen som tandhygienist hos oss kommer du att utföra sedvanliga arbetsuppgifter inom tandvård. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att arbeta med förebyggande tandvård, genomföra undersökningar och rengöring av tänder, utbilda patienter om god munhälsa och erbjuda anpassad behandling utifrån varje patients individuella behov. VEM ÄR DU? Du är en kvalificerad tandhygienist som har passion för ditt yrke och en genuin vilja att göra skillnad för dina patienter. Som person är du lyhörd, förtroendeingivande och ser alltid till patientens bästa. Du har en god samarbetsförmåga och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du har vidare förmågan att förmedla information och kunskap på ett enkelt och hanterbart sätt till dina patienter. KVALIFIKATIONER Legitimerad tandhygienist i Sverige Minst 2 års erfarenhet God förmåga att kommunicera på svenska OM KLINIKEN Tareqs klinik är centralt belägen i Hultsfred och erbjuder modern tandvård med den senaste teknologin, med särskild kunskap om protetik och kirurgi. Teamet består av erfarna tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor, alla med ett gemensamt mål - att erbjuda bästa möjliga vård för våra patienter. Besök www.tareqsklinik.se för mer information om oss och våra tjänster. ANSTÄLLNING OCH ANSÖKAN Anställningen är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön baserad på erfarenhet och kvalifikationer. Vi ser fram emot din ansökan. Skicka ditt CV och personliga brev så snart som möjligt då urvalsprocessen sker löpande. OM DENTALUMDentalum är en snabbt växande tandvårdsgrupp i Sverige som vill skapa en hållbar och långsiktig tandvård där patienternas och medarbetarnas välmående är i fokus. Vi vill skapa den bästa möjliga miljön för både patienter och personal. Besök oss på www.dentalum.com för mer information!

27 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Tillsvidareanställning i vården, Kungälvs kommuns Anställningsgaranti 2025
Kungälvs kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Beskrivning Kungälvs kommun erbjuder nu anställningsgaranti för tillsvidareanställning inom äldreomsorgen och funktionsstöd. Den studerande ansvarar för att initiera sin ansökan om garanterat jobb. Därefter tar  rekryteringsenheten vid för att i möjligaste mån matcha de studerandes önskemål med verksamhetens behov. Provanställning kommer att tillämpas. Till dig som söker arbete genom garantin gäller följande steg: - Ansökan till tillsvidaretjänst söks i särskild annons som finns på lediga jobb i Kungälvs  kommun. - Rekryteringsprocess påbörjas. - Rekryteringsspecialist träffar den sökande och matchar dig mot lediga tjänster. - Anställande chef upprättar anställningsavtal. Anställningsgarantin gäller tillsvidareanställning med 100% sysselsättningsgrad inom äldreomsorgen eller inom funktionsstöd i Kungälvs kommun. Garantin är endast aktuell för dig som påbörjat din utbildning tidigast hösten 2024 och gäller ett halvår efter fullgjord examen, under förutsättning att nedanstående punkter är uppfyllda. Kvalifikationer För att ta del av erbjudandet behöver du: - Läst vård- och omsorgsprogrammet på Mimers Hus gymnasium eller undersköterskeutbildningen på vuxenutbildningen i Kungälv och har fullgjord examen. - Kunna uppvisa intyg för skyddad yrkestitel undersköterska (gäller ej IM-YRK). - Läst yrkesintroduktion vård och omsorg på Mimers hus gymnasium (IM-YRK). - Ha godkänt i samtliga hittills genomförda praktikperioder samt att handledaren skriftligen angett att du uppnått målen för praktiken. Ett så kallat APL-dokument ska uppvisas. - Ha goda referenser. - Ha arbetsförmåga för vård- och omsorgsarbete. - Få arbeta i Sverige. - Kunna arbeta under tidsintervallet 06.00-22.30 alla dagar i veckan. - Kunna arbeta heltid. - Ha cykelvana och/eller B-körkort. - Inneha de personliga egenskaper som söks för tjänsten. I dina arbetsuppgifter ingår att dokumentera och kommunicera med olika parter, vilket kräver goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Då dator används som ett arbetsredskap behöver du ha god datorvana.   Arbetsuppgifter Som kollega på våra verksamheter kommer du att ingå i en engagerad personalgrupp. Nedan finner du en kort beskrivning av de olika verksamhetsområden du kan söka dig till. Funktionsstöd: Dina arbetsuppgifter innebär att ge omsorg, hjälp och stöd till brukarna utifrån deras individuella behov. Arbetsuppgifterna består bland annat av städ, tvätt, matlagning, inköp, fritidsaktiviteter, promenader och utflykter. Att göra detta på ett motiverande och pedagogiskt sätt är en förutsättning för att skapa en god vardag för våra brukare.  Vård- och omsorgsboende: Vi har sex vård- och omsorgsboenden som är placerade runtom i kommunen med inriktning demens, geropsykiatri och somatik. Dina arbetsuppgifter innebär att ge våra hyresgäster omsorg och stöd utifrån deras individuella behov. Hur stödet ser ut är olika beroende på personens behov och önskemål. Det kan handla om att hjälpa till med personlig omvårdad, läkemedel, inköp, tvätt och städning.  Korttiden: Korttidsenheten har 32 platser som är placerade på både Kungälvs sjukhus och i Ytterby. Arbetet på Korttidsenheten innebär sjukvårdsinsatser och en stor variation men också en bredd på arbetsuppgifterna - den ena dagen är inte den andra lik.  Hemtjänst: I hemtjänsten arbetar vi med planerade besök i form av omsorgs- och serviceinsatser i brukarens egna hem. Det handlar exempelvis om stöd och hjälp med förflyttningar, dusch, stöd/hjälp med att klä på sig och få måltider serverade. I arbetsuppgifterna ingår även tillsyn, avlösning, ledsagning, städ, promenad och digitala inköp. De flesta arbetsuppgifter genomför du självständigt, men vissa moment utförs tillsammans med kollegor. I hemtjänsten går, cyklar eller kör du bil till våra brukare runt om i kommunen.  Trygghetslarm: I trygghetslarmet jobbar du antingen dag/kväll eller natt.  Arbetar du dag/kväll tar du hand om alla larm som kommer in under din arbetstid. Arbetar du natt utför du främst planerade hemtjänstinsatser men det kan även förekomma att du åker ut på larm. Det handlar exempelvis om stöd och hjälp med förflyttningar och mediciner. De flesta arbetsuppgifter genomför du självständigt men vissa moment utförs tillsammans med kollegor. I trygghetslarmet kör du bil till våra brukare runt om i kommunen.  Demensteam:  Att arbeta i ett demensteam innebär att du ger specialiserad vård och stöd till personer med demenssjukdomar. Dina arbetsuppgifter kan inkludera att hjälpa till med personlig omvårdnad, medicinering och att skapa en trygg och stimulerande miljö för brukarna. Du arbetar ofta nära anhöriga och annan vårdpersonal. I demensteamet kör du bil till våra brukare runt om i kommunen.  Vill du läsa mer om att jobba inom vård och omsorg gå gärna in på länken: https://go-care.se/lediga-tjanster/kungalvs-kommun Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

26 februari 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Apotekschef
Apoteket AB
Apotekare

Vi söker en passionerad och målinriktad Apotekschef till nyetablering i Lund! Apoteket är beläget i en attraktiv handelsplats med utmärkta möjligheter att skapa ett starkt kundflöde och bygga långsiktiga kundrelationer. Här får du en unik chans att etablera och utveckla ett framgångsrikt apotek – från att bygga upp ett sammansvetsat team till att vinna kundernas förtroende. Ditt uppdrag Som Apotekschef för vårt nyetablerade apotek Välten, har du en unik möjlighet att bygga upp verksamheten från grunden och sätta din prägel på både arbetskultur och kundupplevelse. Du ansvarar för att rekrytera och leda ett engagerat team, skapa effektiva arbetsrutiner och göra apoteket till en självklar destination för kunder i området. Ditt fokus ligger på att driva försäljningen, optimera lager och varuflöde samt säkerställa att apoteket sticker ut från dag ett. Eftersom apoteket är nytt har du även en viktig roll i att etablera det lokalt genom marknadsföring och samarbeten som stärker dess position. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Bygga upp och stärka apotekets närvaro på den lokala marknaden. Säkerställa att apoteket levererar högsta kvalitet och service för våra kunder. Ansvara för försäljning och resultatmål för att driva apotekets utveckling. Optimera lagerhållning och processer för att säkerställa en effektiv verksamhet. Skapa och upprätthålla en kultur av samarbete och tillväxt inom teamet och regionen. Din profil Vi söker en erfaren ledare som brinner för att skapa en kundupplevelse i toppklass. Du behöver inte vara farmaceut, men vi ser gärna att du har erfarenhet från apoteksbranschen, exempelvis som apotekstekniker. Erfarenhet av ledarskap är ett krav, och vi ser helst att du har haft personalansvar i en tidigare roll. Vi ser gärna att du: Är engagerad och har förmågan att inspirera och leda ett team Har erfarenhet av ledarskap och gärna personalansvar Är resultatinriktad och har en stark förståelse för försäljning Är lösningsorienterad och trivs med att bygga nya strukturer och rutiner Är kommunikativ och kundfokuserad, med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer När det känns rätt Vill du vara med och bygga något från grunden, leda ett team och skapa ett apotek som kunderna litar på från dag ett? Då är det här din chans! Vi söker en engagerad ledare som vill göra skillnad och forma framtidens apotek. Vi ser fram emot att höra från dig! Ansök redan idag och bli en del av vårt team. Urval och intervjuer sker löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025