Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
Verksamhetsområde anestesi, operation och intensivvård Vi på anestesi, operation och intensivvård tar hand om patienter och familjer som står inför en avgörande stund. För vissa är vi det sista hoppet. För andra skapar vi en möjlighet till ett bättre liv. Oavsett om du jobbar på steriltekniska avdelningen, i någon av våra flygande verksamheter, på intensivvårdsavdelningen eller på operation så har du en avgörande roll i avgörande stunder. Välkommen med din ansökan för att bli en del av oss. Vår verksamhet Gillar du varierande kirurgi, akut verksamhet och en trevlig arbetsplats är vi arbetsplatsen för dig! Här på anestesi- och operationsavdelningen ing 95–96 opererar vi patienter inom specialiteterna gynekologi, obstetrik, endokrin kirurgi, colorektal kirurgi och urologi. Arbetet är omväxlande, liksom tempot, och det finns goda möjligheter att utvecklas i din profession. Hos oss utförs akuta och selektiva operationer under dygnets alla timmar och vi har en egen uppvakningsavdelning. Operationsavdelningen består av sju operationssalar varav en disponeras av accessmottagningen och en är lokaliserad på förlossningen. Hos oss utförs akuta och elektiva operationer under dygnets alla timmar och vi har en egen uppvakningsavdelning. Vi vill gärna hitta någon som tillsammans med oss vill utveckla vår verksamhet. Ditt uppdrag Att vara specialistsjuksköterska på anestesi och operationsavdelningen ingång 95–96 är ett spännande arbete där du får möta människor i många olika situationer. Du blir en del av ett skickligt team som stöttar och hjälper varandra samtidigt som du kommer att arbeta självständigt. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete där din roll är betydelsefull i samarbete med kollegorna i operationsteamet. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom operationssjukvård. Tidigare erfarenhet inom operationssjukvård ses som meriterande. Din kompetens Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du sätter alltid patienten i fokus, är ansvarstagande och motiverad i ditt arbete. Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Vi ser även att du är flexibel, strukturerad och lojal. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstider är förlagd dagar, kvällar, helger och nätter i verksamhetsanpassat schemaläggning enligt akademiska modell 3, med möjlighet att komma ner till en veckoarbetstid på 32,33h/vecka. Inskolningen anpassas efter ditt behov. Provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Avdelningschef Lotta Sjö, 018-611 48 82 Biträdande avdelningschef Karin Pona, 018-611 57 22 Biträdande avdelningschef Julia Cohen, 018-611 57 33 Facklig kontaktperson nås via växeln, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans mot 35 000 invånare. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Genom engagemang och samverkan skapar vi en kommun där människor och företag kan växa och utvecklas. Varje medarbetare hos oss gör skillnad för dem som bor och verkar här. Vill du vara med? Vi är en kommun som sätter trygghet och välmående i fokus. Genom satsningen "En kommun fri från våld" arbetar vi aktivt för att förebygga och motverka våld i samhället – för en tryggare framtid för alla. Som en del av detta kan det för vissa tjänster vara ett krav att lämna utdrag ur belastningsregistret. Samtidigt prioriterar vi ett gott företagsklimat och ser service och bemötande som avgörande faktorer för en hållbar utveckling. Vår senaste medarbetarenkät visar att 95 % av våra anställda upplever sitt jobb som meningsfullt, 82 % känner att de utvecklas och 83 % skulle rekommendera oss som arbetsgivare. Dessutom anser 96 % att deras chef har tillit till deras arbete. Tillitsbaserad styrning och ledning är grunden i vår organisation – och en nyckel till att vi lyckas tillsammans. Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna innebär att stödja den enskilde i det dagliga livet. Vi arbetar för att se det friska och ha ett salutogent synsätt. Du som söker ska har intresse, vilja och förmåga att stödja och hjälpa andra människor. Du ska ha ett gott bemötande och en positiv attityd i ditt arbete. Du ska vara driven och ha förmåga att jobba mot uppsatta mål. I arbetsuppgifterna ingår att vara kontaktombud och ha en god kommunikation med andra professioner, båda intern och externt. Vi arbetar med individanpassad vård där varje medborgare är viktigt. Vårt uppdrag innebär att kunna hantera data och telefon som är den del av arbetsmaterialet. Du behöver vara öppen för att lära dig de system vi använder i uppdraget då dokumentation och digital signering ingår. Vi arbetar med flexibla schema som du planerar till stor del själv. Du behöver kunna behärska det svenska språket väl, både i skrift och tal. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för att du som person ska passa in i och bidra i den grupp och den miljö som du kommer att verka inom. Vi erbjuder en provanställning på sex månader med möjlighet till fast anställning efter provanställningens slut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med godkänd utbildning till undersköterska eller vårdbiträde och stor vikt läggs vid tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen samt personlig lämplighet. Tidigare erfarenhet av att arbeta på särskilt boende är meriterande. Du ska ha ett gott bemötande och kunna samarbeta med omsorgstagare och kollegor, samt vara flexibel och kunna hantera ändringar i planeringen. Du ska vara professionell och kunna ge insatser med kvalité till våra omsorgstagare, vara bra på att kommunicera med omsorgstagaren, kollegor, chefer och andra professioner. Det är även av vikt att ha ett stort fokus på våra omsorgstagare, vara lösningsfokuserad och ha ett empatiskt samt respektfullt bemötande. Med anledning av nya regler gällande Skyddad yrkestitel för undersköterskor från och med 1 juli 2023 så krävs bevis från Socialstyrelsen för att anställas som undersköterska. Saknas bevis eller i väntan på bevis så kommer befattningen Vårdbiträde att användas. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga Jobb. Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid och distansarbete i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter. Som en del i vårt arbete med att få Ljungby kommun att växa erbjuder vi In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun. Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun. I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! Vill du bli en del av Alingsås kommuns fantastiska avdelning hemtjänst? Avdelningen består av hemtjänst och förebyggandeenheten. Dom olika enheterna inom avdelningen utgår från Sollebrunn, Hagagården, Lärkvägen och Centrum. Vi bedriver hemtjänst med hög kvalitet och eftersträvar och uppnår hög nöjdhet bland våra brukare. Brukarna är företrädelsevis över 65 år och bor kvar i sina ordinära boenden. Våra brukare behöver av olika anledningar vårt stöd och vår hjälp för att kunna bo kvar hemma så länge som dem själva önskar och kan. När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: • Ett meningsfullt, ansvarsfullt och viktigt arbete • Fantastiska kollegor som har roligt ihop • Erfarna och tillgängliga chefer • Varierade och stimulerande arbetsuppgifter • Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi • Goda möjligheter till förlängning Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Ditt arbete tar sin utgångspunkt i den enskildes genomförandeplan där den enskildes behov är tydliggjorda. Arbetet utgörs av vård- och omsorgsuppgifter samt hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska, däribland medicin och insulingivning men även andra delegeringar som krävs. Arbete som undersköterska: Som undersköterska arbetar du med omvårdnadsinsatser och har delegation på hälso- och sjukvårdsinsatser. Du har bland annat ansvar som kontaktperson, upprättar genomförandeplaner och följer upp, har individuella ansvarsområden och kan arbeta med särskilda fördjupningsuppdrag. Du kan vara handledare och mentor samt delta i och utveckla verksamhetens processer. Som undersköterska kan du utföra samtliga förekommande arbetsuppgifter som ett vårdbiträde eller biträde kan utföra. Arbete som vårdbiträde: Som vårdbiträde arbetar du med omvårdnadsinsatser och kan få delegation på hälso- och sjukvårdsinsatser om du genom din praktiska erfarenhet bedöms vara reellt kompetent för detta. Du kan även ha specifika ansvarsområden. Till skillnad från en undersköterska är du som vårdbiträde inte handledare, upprättar inte genomförandeplaner eller deltar i fördjupningsuppdrag. Som vårdbiträde kan du utföra samtliga förekommande arbetsuppgifter som ett biträde kan göra. KVALIFIKATIONER Krav för tjänsten: Undersköterska med skyddad titel (1500 gymnasiepoäng eller gymnasieexamen) alternativt Vårdbiträde (800 gymnasiepoäng). Tidigare erfarenhet inom hemtjänsten och B- körkort är meriterande. Vi värderar ett gott samarbete högt. Det är därför viktigt att du har ett gott bemötande, att du är lugn och trygg i dig själv och har lätt för att kommunicera i tal och i skrift. Som person är du empatisk och tycker om att stärka andra människor i deras vardag för att de ska må bra. Du är bra på att prioritera och ser möjligheter istället för hinder. Arbetet ställer även krav på ett mycket flexibelt och situationsanpassat arbetssätt hos dig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Rekrytering sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling såsom pass eller nationellt identitetskort. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
Om oss Vi söker nu en operationssjuksköterska till den dagkirurgiska enheten på Capio Lundby Specialistsjukhus. Här blir du en del av ett engagerat team som varje dag levererar högkvalitativ vård och ett bemötande i toppklass till regionens invånare. Vi erbjuder ett varierat arbete i en framåtlutad organisation där vi strävar efter hög medicinsk kvalitet, medkänsla och ansvar. Sjukhuset präglas av ett starkt kvalitetstänk, god kontinuitet och hög tillgänglighet. Våra patienter har i flera år gett oss toppbetyg för vårt bemötande – något vi är mycket stolta över! Capio Lundby Specialistsjukhus är en del av Capio och drivs i en decentraliserad struktur där besluten fattas så nära patienten som möjligt. Vi söker dig som har ett helhetsperspektiv, samtidigt som du har ett genuint intresse för varje enskild patient. Du trivs med att ta ansvar och vill bidra till att forma framtidens sjukvård tillsammans med oss. Vårt sjukhus ligger på Wieselgrensplatsen, mindre än 10 minuter med kollektivtrafik från centrala Göteborg. Vi bedriver specialistsjukvård på uppdrag av Västra Götalandsregionen inom bland annat kirurgi, medicin, psykiatri, ögon, ÖNH samt dialys/njurmedicin – och har en aktiv dagkirurgisk enhet. Om rollen Dagkirurgiska enheten består av tre operationssalar, en sterilenhet samt en pre- och postoperativ enhet. Vi opererar barn och vuxna inom allmänkirurgi, ÖNH och ögon. Här arbetar operationssjuksköterskor, anestesisjuksköterskor, IVA-sjuksköterskor, undersköterskor och anestesiläkare – tillsammans utgör vi ett starkt team på cirka 25 personer. Som operationssjuksköterska arbetar du med både förberedelser och assistans vid operation samt instrumentering. Arbetet är självständigt och varierat, i ett högt tempo med snabba växlingar. Ett typiskt arbetspass kan innebära upp till sju operationer – därför behöver du trivas med att samarbeta tätt i team och att arbeta effektivt och strukturerat. Vi arbetar dagtid måndag till fredag, med 2–4 pass kl. 09.30–18.00 under en rullande 6-veckorsperiod. Du har viss möjlighet att påverka ditt schema. Vi har ett välfungerande flöde och god samverkan inom sjukhuset som möjliggör detta. Vi uppmuntrar alla medarbetare att delta i förbättrings- och utvecklingsarbete. Hos oss får du utrymme att bidra med idéer och vara en aktiv del i vår kvalitetsutveckling. Om dig Vi söker dig som är legitimerad operationssjuksköterska med några års erfarenhet, gärna från dagkirurgisk verksamhet. Du är trygg i din yrkesroll, trivs med att arbeta självständigt och i team, och har ett professionellt bemötande. Du är noggrann, engagerad och har ett starkt intresse för att utveckla vården med patienten i fokus. Cirka hälften av våra patienter är barn, vilket gör att erfarenhet av barnkirurgi eller arbete med barn inom operationssjukvård är meriterande. Inför tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Publicerat: 2025-07-01 Sista ansökningsdag: 2025-07-20 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Hemstyrkan är en av de första hemtjänsterna i Stockholm Hemstyrkan bedriver idag hemtjänst i 10 av 11 stadsdelar i Stockholms Stad. Vi bedriver hemtjänst dygnet runt och har idag 4 verksamheter belägna i Råcksta(Bromma), Axelsberg(Hägersten), Hammarbyhöjden(Johanneshov) Hjorthagen (Hjorthagen). Vi har kollektivavtal och företaget står för arbetskläder under arbetstiden. Vårt största fokus är att få en välmående personalgrupp med fungerande scheman och hög trivsel. Med hög trivsel på arbetsplatsen och en god stämning bland kollegor och chefer så sprider vi glädjen ut till våra brukare och ger kvalitet i äldreomsorgen. Lite av fördelarna med att arbeta hos oss är: Vi sätter ditt välmående högst! Vi arbetar i mindre grupper med närvarande chefer och arbetar inte med delade turer. Hos oss finns möjligheten att arbeta måndag till fredag, både dagtid och kvällstid. Vi tror att eget ansvar är nyckeln till en god arbetsmiljö och hög kvalitet. Vi har fungerande kontaktmannaskap där du går till brukarna, du är kontaktperson till de dagar du arbetar. Varje dag och varje besök ser olika ut, vi arbetar med människor och måste kunna utforma dagen efter kunden och personalen. Här tror vi på att du är den bästa lösningen för det. Vi har ett närvarande ledarskap. På varje enhet finns närvarande ledarskap i form av arbetsledare och chef. Arbetsledaren har god kännedom för området, bra kontakt med både brukare och anhöriga. Vi arbetar tillsammans med personalen och tror att lösningen till en bra hemtjänst är samarbete. Vi är prestigelösa och vid frånvaro av medarbetare hoppar vi in och hjälper till i mån av tid. Din roll Vi söker dig som är Undersköterska och tillsammans med dina kollegor vill göra skillnad i vardagen så att våra brukare kan på ett tryggt sätt bo kvar i deras hem. ditt arbete ska genomsyras av omtanke, kvalitet och närvarande. Dina arbetsuppgifter hos oss kommer att vara utförande av omsorgsinsatser och serviceinsatser i våra kunders hem. I tjänsten ingår kontaktmannaskap och i viss mån medverkande vid vårdplaneringar. Vi ställer höga krav på social dokumentation Arbetstiden är: 15.45-22.00 Schemat är ett 2 veckors schema vecka 1 Måndag, Tisdag, Fredag, Lördag, Söndag Vecka 2 Onsdag, Torsdag Tjänsten är en tillsvidare anställning som startar med 6 månaders provanställning Tjänsten är på 52% med möjlighet att jobba extra vid behov Kvalifikationer Skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen som Undersköterska Manuellt B-körkort och vana av bilkörning alt. Vana att cykla och villig att göra det i tjänsten Har känsla för service, ansvarstagande och har ett helhetsperspektiv Kunna bemöta människor i olika situationer i livet på ett professionellt och respektfullt sätt Stresstålig och lugn God förmåga av Svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i matlagning och hemmets skötsel
Vill du arbeta på en BVC mottagning med glädje och variation, läs då vidare! Är du den vi söker? Är du sjuksköterska med specialistutbildning i barn och ungdom eller distriktsvård och vill arbeta inom barnhälsovården på en mottagning som erbjuder både att vara del i en familjecentral och arbete med det utökade hembesöksprogrammet, då kan du vara den för oss. Om mottagningen: Vi är en mottagning med fem tjänster som arbetar med vårt uppdrag där även enhetschefen ingår. Vi sitter i samma lokaler som Rinkeby barnmorskemottagning och har ett tätt samarbete med dem. Rinkeby är ett multikulturellt område och har en stor variation. Mottagningen erbjuder det utökade hembesöksprogrammet till alla inkluderade i området vilket innebär bland annat att de familjerna erbjuds sex hembesök under barnets första 18 månader, dessa görs tillsammans med en föräldrarådgivare från Stockholms stad. Förutom hembesöksprogrammet är Rinkeby även en del i Rinkebys familjecentral tillsammans med öppna förskolan, kommunen och en barnmorskemottagning. Detta är något som tillsammans berikar BVC arbetet ytterligare och som vi värderar högt. För oss på Rinkeby BVC är det en självklarhet att arbeta utifrån en helhetssyn på människan och vi strävar efter att ge våra familjer hög tillgänglighet, delaktighet och kontinuitet. Du tar dig enkelt till oss via tunnelbana och buss, även smidigt att ta sig med bil. Rinkeby BVC är också en del av BHV Stockholm Norra där ca 15 BVC-mottagningar ingår. Detta möjliggör kunskapsutbyte mellan mottagningarna och till BVC klustret hör också en verksamhetsutvecklare. Klustret arbetar aktivt för att fortsätta att driva barnhälsovården framåt genom förbättrings- och utvecklingsarbeten, exempelvis är BVC nu en del av den digitala plattformen, Alltid Öppet. Vi erbjuder också våra medarbetare förmåner såsom flexibla arbetstider, friskvårdsersättning, fri öppen hälso- och sjukvård samt tjänstepension mm. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Om tjänsten: Som BVC sjuksköterska hos oss kommer du att erbjudas ett spännande arbete där du arbetare självständigt med också i team. I team tillsammans med dina BVC sjuksköterskekollegor, föräldrarådgivare, läkare och flera andra professioner. Du har ett eget ansvar över ditt arbetsområde, samtidigt som du har kollegor och en närvarande ledning runt dig. Vi arbetar efter barnhälsovårdens hälsouppdrag som bland annat innebär besök vid nyckelåldrar, hembesök, vaccinationen och föräldragruppsverksamhet. Där barnet och familjens behov styr. Vi arbetar med journalsystemet Take Care. Vi följer samverkansavtal och bedriver facklig samverkan med lokala representanter inom verksamheten. Anställningsform: Tillsvidareanställning heltid eller deltid, enligt överenskommelse. Arbetstid måndag-fredag. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde efter överenskommelse. Kvalifikationer: Du skall vara legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning i Barnsjukvård eller Distriktsvård. Tidigare erfarenhet av arbete inom BHV är meriterande. Personliga egenskaper: Du är en person som gärna möter alla olika typer av människor och tycker att det berikar din vardag. Du är kommunikativ och lugn och har förmågan att planera ditt arbete så att det både passar dig och mottagningen bäst. Du brinner för det hälsofrämjande och förebyggande arbetet och ser Rinkeby BVC som en plats du vill utforska mer av. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Då är du den vi söker! Upplysning om tjänsten lämnas av: Enhetschef: Anneli Pierrou, tel: 070 484 28 72 Verksamhetschef: Maria Berner, tel: 0702 33 45 18 Fackliga företrädare: Vårdförbundet, Annika Stigmanslid, tel: 08-12340490 Övrig information: Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Hemstyrkan är en av de första hemtjänsterna i Stockholm Hemstyrkan bedriver idag hemtjänst i 10 av 11 stadsdelar i Stockholms Stad. Vi bedriver hemtjänst dygnet runt och har idag 4 verksamheter belägna i Råcksta(Bromma), Axelsberg(Hägersten), Hammarbyhöjden(Johanneshov) Hjorthagen (Hjorthagen). Vi har kollektivavtal och företaget står för arbetskläder under arbetstiden. Vårt största fokus är att få en välmående personalgrupp med fungerande scheman och hög trivsel. Med hög trivsel på arbetsplatsen och en god stämning bland kollegor och chefer så sprider vi glädjen ut till våra brukare och ger kvalitet i äldreomsorgen. Lite av fördelarna med att arbeta hos oss är: Vi sätter ditt välmående högst! Vi arbetar i mindre grupper med närvarande chefer och arbetar inte med delade turer. Hos oss finns möjligheten att arbeta måndag till fredag, både dagtid och kvällstid. Vi tror att eget ansvar är nyckeln till en god arbetsmiljö och hög kvalitet. Vi har fungerande kontaktmannaskap där du går till brukarna, du är kontaktperson till de dagar du arbetar. Varje dag och varje besök ser olika ut, vi arbetar med människor och måste kunna utforma dagen efter kunden och personalen. Här tror vi på att du är den bästa lösningen för det. Vi har ett närvarande ledarskap. På varje enhet finns närvarande ledarskap i form av arbetsledare och chef. Arbetsledaren har god kännedom för området, bra kontakt med både brukare och anhöriga. Vi arbetar tillsammans med personalen och tror att lösningen till en bra hemtjänst är samarbete. Vi är prestigelösa och vid frånvaro av medarbetare hoppar vi in och hjälper till i mån av tid. Din roll Vi söker dig som är Undersköterska och tillsammans med dina kollegor vill göra skillnad i vardagen så att våra brukare kan på ett tryggt sätt bo kvar i deras hem. ditt arbete ska genomsyras av omtanke, kvalitet och närvarande. Dina arbetsuppgifter hos oss kommer att vara utförande av omsorgsinsatser och serviceinsatser i våra kunders hem. I tjänsten ingår kontaktmannaskap och i viss mån medverkande vid vårdplaneringar. Vi ställer höga krav på social dokumentation Arbetstiden är: 07.00-15.45 Schemat är Måndag-Fredag Kvalifikationer Skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen som Undersköterska Manuellt B-körkort och vana av bilkörning Har känsla för service, ansvarstagande och har ett helhetsperspektiv Kunna bemöta människor i olika situationer i livet på ett professionellt och respektfullt sätt Stresstålig och lugn God förmåga av Svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i matlagning och hemmets skötsel
Välj ett jobb för att visa detaljer