Mister York expanderar och söker nya ledare till Uppsala Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Uppsala är näst på tur. Är du den vi söker? Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & bra på att samarbeta i grupp. Som person är du driven, sprider en positiv energi omkring dig till resten av arbetslaget och sätter laget före jaget. Du är resultatinriktad och inspirerar teamet till att ständigt uppnå högre resultat. Du förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina kollegor växa och utvecklas. Vad innebär rollen som Shift Leader på Mister York? En Shift Leader har ansvar för att den dagliga driften drivs enligt Mister Yorks rutiner för att uppnå uppsatta KPIer och att restaurangen under skift når fastslagna försäljningsprognoser. Tillsammans med Managers och övriga Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Som Shift Leader leder du skift där du är ansvarig för hela restaurangens drift. Arbetsuppgifterna innefattar följande: Leda skift genom ansvar, medverkan och delegering av arbetsuppgifter Rutinmässig rapportering till Manager Sprider energi och glädje till medarbetarna som för detta vidare till gäst Coachning av medarbetare Ta emot och kontrollerar leveranser från leverantörer Inköp av varor Utbildning av nya medarbetare Ansvar för egenkontrollprogram, checklistor och att rutiner följs En Shift Leader har fullt ansvar för resultatet på enheten under sitt ledda pass. Resultatet innefattar kundnöjdhet, väntetider, renlighet och kvalitet. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. TJÄNST Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 70-100% Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Timlön Arbetstider: Varierande; dag, kväll och helg. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Mister York expanderar och söker en Assistant Manager till Uppsala Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Uppsala är näst på tur. Är du den vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen. Erfarenhet inom fast food är meriterande. Du är en driftig person som trivs med att ha flera bollar i luften och arbetar lösningsfokuserat. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som Assistant Manager på Mister York? Du kommer tillsammans med din General Manager driva restaurangen framåt för att uppnå uppsatta mål, vilket inkluderar ekonomi, medarbetarutveckling, renlighet, kvalitet och service. En Assistant Manager beskrivs generellt som General Managers högra hand, där du utvecklar dina egenskaper och skapar förutsättningar till att driva en egen restaurang i framtiden. Du är ansvarig för restaurangens drift när din General Manager inte är närvarande. Tillsammans med General Manager och Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Arbetsuppgifterna innefattar att vara fullt upplärd och assistera inom samtliga följande områden som General Manager bär huvudansvar för: Optimering av restaurangens drift. Utbildning. Miljö, renlighet och hälsa. Försäljningsprognoser. Inventering av varulager och inköp av varor. Schemaläggning Behovsanalys och rekrytering Att restaurangens produkt och bemötande håller Mister Yorks standard. Coachning av medarbetare. Ekonomiskt ansvar - resultat och budgetefterlevnad. Säkerställning av att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som ledare är det viktigt att du bidrar med positiv energi på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Varierande (dag, kväll, helg) Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Mister York expanderar och söker en driven ledare till Uppsala Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Uppsala är näst på tur. Är du den vi söker? Vi söker dig som har 2+ års erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen, där fast food är meriterande. Du har god erfarenhet av att arbeta med ekonomisk uppföljning och budgetansvar. Du arbetar lösningsfokuserat och har en god utlärningsförmåga. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som General Manager på Mister York? Som General Manager bär du huvudansvaret över enhetens personal, drift samt måluppfyllelse, vilket inkluderar ekonomi, renlighet, kvalitet och service. Med hjälp av ett gott ledarskap får du dina medarbetare att växa genom rätt vägledning och delegering. Som högsta chef på enheten bär du som General Manager ansvar för att alla medarbetare följer de uppsatta riktlinjerna samt ansvarar för en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Du är en ambassadör för företaget Mister York och du bidrar med resurser och engagemang vid behov till hela distriktet du verkar i. Du sprider god energi och skapar engagemang hos din personal för att få fler att vilja växa och utvecklas i sina roller. Du arbetar operativt i drift på din restaurang 60% av din arbetstid där fokus är att leda genom exempel. Som General Manager ansvarar du för driften av hela enheten, vilket bland annat inkluderar: Optimering av restaurangens drift Utbildningsansvar av nya och befintliga skiftledare. Huvudansvar för inventering och inköp. Huvudsakligt ansvar för miljö, renlighet och hälsa med uppföljning av egenkontrollprogram, checklistor och rutiner. Försäljningsprognoser och schemaläggning utifrån Mister Yorks riktlinjer Ansvar för behovsanalys och rekrytering till enheten Ansvarar över att produkt och bemötande håller Mister Yorks standard Genomföra medarbetarsamtal och coachning av medarbetare kontinuerligt Fullständigt ekonomiskt resultat och budgetansvar Genomför och planerar personalaktiviteter. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Månadslön Arbetstider: Dagtid med variation, kvällar och helger. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som chef är det viktigt att du bidrar med positiv stämning på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Beskrivning High Chaparral är en temapark olik alla andra. Ett besök här är en upplevelse för alla sinnen, som du sent kommer att glömma. När du stiger in genom portarna till vår värld, lämnar du verkligheten (som du känner till den) för en stund. Vi profilerar oss som en teatertemapark med vilda västerntema för barnfamiljer vilket också speglar hur vi presenterar shower och karaktärer. Äventyr, Tillsammans och Omtanke – detta är High Chaparrals tre värdeord som ska genomsyra allt som görs på företaget och i parken. Här får du möjlighet att uppleva världens roligaste, mest fartfyllda och äventyrliga sommarjobb du kan tänka dig. Du har chansen att infria löftet till våra besökare att ”Bli en del av äventyret”. Oavsett vilken tjänst du är mest intresserad av så söker vi glada, positiva, tillmötesgående och utåtriktade medarbetare. Det viktigaste vi jobbar med är mötet med våra gäster men mötet med våra kollegor är minst lika viktigt. Att kunna möta gästen med ett leende och en hjälpande hand oavsett var vi befinner oss i parken är mycket viktigt. Vi är alla delaktiga i att skapa varandras arbetsmiljö och därför behöver vi bry oss om varandra, säga hej och god morgon, och ta hand om varandra som kollegor. Parken är öppen mellan kl. 10.00-18.00 och då är de allra flesta i tjänst men vi har också enheter som våra kök, våra receptioner och vår camping som är öppna från tidig morgon till sen kväll. Beroende på var du jobbar så fördelas alla arbetspass ut från morgon till kväll och vissa av tjänsterna är kombinationstjänster då du är stationerad på olika arbetsstationer under dagen. Läs mer om våra olika tjänster här: Läs om våra tjänster på vår hemsida - www.highchaparral.se Vid ansökan så väljer du vilken tjänst du främst är intresserad av men du får också möjlighet att ange dina val av tjänster i andra hand och tredje hand. Kvalifikationer Oavsett tjänst så läggs stor vikt vid din sociala kompetens och servicekänsla. Vid arbete med försäljning i butik eller mat och dryck så är det meriterande med erfarenhet från arbete i kassa. För alla tjänster som du kan välja mellan så är det alltid meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet från den typ av tjänst du söker. Kunskaper i olika språk är också bra, främst engelska, tyska och danska. Du är ansvarsfull, ordentlig, noggrann, prestigelös och flexibel. Du jobbar lika bra i grupp som helt självständigt och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Vi hjälper varandra över avdelningsgränserna och stöttar varandra där det behövs. För att ge våra medarbetare bästa förutsättningarna för upplärning och träning ger vi förtur till de sökande som kan jobba hela sommarsäsongen. High Chaparral förväntar sig att alla som jobbar hos oss är beredda att ge det där lilla extra för våra besökare och kollegor. Alla är lika viktiga hos oss! Sista ansökningsdag är 22 juni 2025. Passa på att skicka in din ansökan så snabbt du kan eftersom uttagning till intervju sker löpande. High Chaparrals värdegrund Nedanstående värdeord lever vi enligt varje dag i parken för att stärka gemenskapen mellan våra medarbetare. Det speglas i vårt dagliga arbete där fokus ligger på att leverera en äventyrlig och härlig upplevelse för våra besökare. Äventyr Med vår genuina historia som utgångspunkt skapar vi en plats för unika och äventyrliga upplevelser. Vår vilja att alltid vara nyskapande och ständigt sträva efter nya kreativa upplevelser är vår drivkraft och det genomsyrar allt vi gör och skapar för våra besökare. En anställning på High Chaparral är mer än ett jobb. Det är ett spännande äventyr, med en miljö och gemensamhet som erbjuder en unik personlig utveckling och som skapar minnen som våra medarbetare tar med sig under resten av livet. Tillsammans Besöket på High Chaparral ska föregås av en stor förväntan som vi ska överträffa genom att skapa en alltigenom engagerande och äventyrlig upplevelse, och för våra besökare en unik möjlighet att vara tillsammans, ha roligt och rå om varandra. Oavsett befattning och arbetsplats hjälps vi åt och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Omtanke På ett äkta och autentiskt sätt skapar vi vår temapark. Med hjälpsamhet och respekt samt genom tanke, omtanke och agerande bidrar vill till en unik, strulfri och oförglömlig upplevelse för våra besökare. Gemensamt skapar vi en trygg, säker, rolig och utvecklande arbetsplats för våra medarbetare. Vi är alla lika viktiga för vår gemensamma trivsel och framgång. Kontakt Vill du komma i kontakt med någon för att ställa frågor så är det enklast att skicka ett mail till [email protected] så besvaras din fråga så snart vi kan. I rekryteringsarbetet för den här tjänsten så har vi på High Chaparral tagit ställning till externa rekryterings- och marknadsföringskanaler. Vi undanbeder oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Strand Rederi söker personal för sommarsäsongen 2025 (juni-sep) Arbetsbeskrivning Strand Rederi, baserat i Stockholm, är en verksamhet som specialiserar sig på båtcharter med tre unika fartyg. Vi riktar oss både till de som önskar en sightseeingupplevelse och till de som söker festliga evenemang såsom partyn, bröllop och mingeltransporter, både för privatpersoner och företagskunder. Hos oss erbjuds en mångsidig arbetsmiljö där du har möjligheten att arbeta både på dagtid och kvällar under våra festkryssningar och evenemang. Vi söker bar och café-personal för sommarsäsongen 2025 (juni-sep). Under perioden får du timlön. Arbetstid är behovsstyrt från vår sida, men då våra båtar går både dagtid och kvällstid kommer det finnas möjlighet att jobba mycket. Vår arbetsmiljö präglas av ett skickligt team med individer med olika bakgrund, vilket skapar en dynamisk och stimulerande atmosfär. Hos oss är vi stolta över att erbjuda en arbetsplats där möjligheterna att växa som individ är omfattande. Här uppmuntras lärande och utveckling, och ju mer du lär dig desto större blir ditt ansvar. Vi strävar efter en positiv och avslappnad stämning under arbetet samtidigt som vi upprätthåller en professionell standard i utförandet av våra arbetsuppgifter. På så sätt skapar vi en miljö där trivsel och produktivitet går hand i hand. Vi söker personer med följande egenskaper: · Öppen för att lära sig nya saker · God förmåga att hantera människor · Glad och positiv · Ansvarstagande · Praktiskt lagd – inte tummen mitt i handen · God läs och skrivförmåga För att jobba hos oss kommer du behöva ha erfarenhet från att ha jobbat tidigare i café, bar eller restaurangmiljö. Om du precis har gått klart gymnasiet, eller fortfarande går på gymnasiet, besvära dig inte med att ansöka. Om du tycker att det verkar intressant att jobba för oss så tveka inte att skicka ett personligt brev via epost till oss där du berättar om dig själv och varför du tror du att du passar bra för jobbet. Vi uppskattar om du kan ge konkreta exempel på hur du passar in på de egenskaper som vi eftersöker. Ansökan skickas via epost till [email protected] Vi kommer att rekrytera löpande.
Scandic Klarälven ligger mycket riktigt vid Klarälven och nära E18. Här kan våra gäster stilla sin hunger i vår restaurang Köksbaren eller ta ett dopp i vår pool. Hotellet har både nära till både naturen och Karlstads stadskärna. Vi är inte bara stolta över vårt läge precis vid den vackra älven, vi är främst stolta över den service vi alltid levererar till våra gäster. Vi vill att alla våra medarbetare ska trivas och få vara med i utvecklingen av vårt arbete, både på hotellet och i Karlstad som stad. Vi är säkra på att gott samarbete gör att vi når vårt bästa resultat. Nu söker vi en Breakfast host (Frukostvärd/Frukostvärdinna) till vårt härliga gäng på Scandic Klarälven. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Din främsta roll att jobba på vår frukostavdelning och ge våra gäster den bästa starten på dagen. Du är med och bidrar till att ge service i världsklass. I dina arbetsuppgifter ingår enklare matlagning, förberedelse, framplockning samt att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer. Vem är du? För att passa i rollen behöver du vara morgonpigg och vi tror att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid med möjlighet till mer tid. Arbetet kräver att man kan jobba tidiga morgon samt helger.Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
If you have a passion for Italian cuisine and don't drink cappuccino with pasta... we'd like to meet you! Have you ever heard of Al Dente? We are the largest company in Northern Europe that deals with Italian cooking events and courses! We are looking for collaborators who, just like us, love to share the passion for Italian home cooking. Samantha Santambrogio - author of numerous cookbooks and with a passion for the traditional cuisine of Italian grandmothers - created Al Dente in 2002 and, since then, the company has grown continuously. Today, 20 years later we are a team of 40 people, we have in Stokholm 6 venues with 15 kitchens and one venue in Göteborg with 3 kitchens but the family spirit of Al Dente is still the same. We love to define ourselves as a family and this is precisely the atmosphere we want to convey to our guests. Every year we have the privilege of cooking with more than 15,000 people including private individuals and large corporate groups such as Microsoft, Ikea and Spotify. Whether they choose us to take cooking courses, celebrate anniversaries or for team building activities, we transfer our love for our land, good food, good wine but above all for Italian conviviality. We love sharing the secrets of kneading the perfect fresh pasta, making the creamiest gelato, an unforgettable carbonara and much more. We are also very proud of our wine list which we choose and renew with passion, skill and a pinch of healthy madness! Would you like to work as an Event Host at Al Dente? If you are Italian and live in Sweden or you love Italian culture and you love cooking and eating, you like speaking in front of even large groups of people and working in the evenings, we will be happy to welcome your application. What does the job of Event Host at Al Dente consist of? As Event Host at Al Dente - together with your Team - you will have to organize, direct and execute events and cooking courses based on pre-established programs and menus. Every day we host multiple groups of different sizes in our locations (from 10 to 80 participants per group) who create and taste a traditional Italian dinner led by the Al Dente team. It will be your responsibility to guarantee guests have an unforgettable 360-degree experience, creating an Italian, welcoming and familiar atmosphere. You will have to carry out the tasks assigned to you according to the times and methods provided. Your work will begin with the preparation of the ingredients and cuisines and the coordination of the team that will work with you. During the event you will welcome guests, explain the recipes of our menus and how the evening will unfold. The event will end with dinner and your task will be to set/clear the table and serve drinks, dessert and coffee. What Al Dente offers: - Two weeks of internal and paid training on: cooking, oenology, customer management, planning and management of food and wine events - a fun, dynamic, inclusive and international work environment - an event host position in our kitchen - possibilities for professional and career development - National Collective Agreement (VISIT) - scheduled corporate team building activities Working hours Our events take place mainly in the evening and afternoon throughout the week and on weekends. Work is organized according to shifts with variable hours between 13.00 and 23.00 from Monday to Saturday. Who are you? • You have a passion for Italian food and wine (You are not a chef or cooking professional) • You speak Italian and English or Italian and Swedish • You have a strong customer orientation • You love public speaking, are not shy and have excellent communication skills • You like working in a team and know how to relate to different cultures • You can work in the evenings and on weekends • You know how to blend into already formed work teams: the success of each of our events is linked to the success of our teams • You are able to stay focused and work efficiently even during busy periods Are there career possibilities? We are a rapidly expanding company within which it is possible to undertake different professional paths, both in the kitchen and in the office. Our projection towards the future pushes us to further strengthen our team with people who want to get involved and grow professionally together with us. Do you want to apply? 1. Send your application with CV and a short cover letter explaining why you are the right person for us. 2. If your profile is selected we will contact you by telephone to arrange an initial 20-minute face-to-face interview. 3. Once the first selection step has been passed, we will agree on a second 40-minute interview in which the contractual and salary details of the position will be analysed. 4. Selected candidates will participate in 2 weeks of paid training at the Al Dente Academy, from 25 August to 6 September. Practical information and how to apply: There are 10 part-time, full-time and extra positions available Place of work: Göteborg Deadline for submitting applications: 1 August, 2025 Selection process deadline: 15 August 2025 Send your application complete with CV and cover letter to recruiting@aldentegöteborg.se Any questions about this job posting or how to apply to contact: - Alessandra Abbruzzese [email protected] We look forward to reviewing your application!
Extraarbete, Tillträde så snart som möjligt Vem söker vi? Nu söker vi en Kock vid behov som med glädje och positivitet vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med entusiasm levererar du enastående service till Rönnskär & Gruvstugan (Boliden) alla gäster. I tjänsten ingår förutom sedvanliga kockuppgifter även kassahantering & disk. Om Restaurang Rönnskär & Gruvstugan Restaurang Rönnskär ligger i Skellefteåhamn, det är en lunchrestaurang som serverar dagens lunch, catering & Vendingmaskiner. Restaurang Gruvstugan ligger i Boliden, det är en lunchrestaurang som serverar dagens lunch, catering & Vendingmaskiner. Vem är du? • Kockutbildning eller tidigare erfarenhet • Du är över 18 år • Du har B-körkort • Du talar svenska • Med din positivitet tar du ansvar för att hålla en hög servicenivå genom hela dagen • God service är viktigt för dig där ett leende och ögonkontakt är en självklarhet • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.
Extraarbete, Tillträde så snart som möjligt Vem söker vi? Nu söker vi en Servicemedarbetare vid behov som med glädje och positivitet vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med entusiasm levererar du enastående service till Rönnskär & Gruvstugan (Boliden) alla gäster. I tjänsten ingår bland annat förberedelse och servering av mat och dryck, kassahantering, disk, påfyllnad av matmaskiner samt hålla arbetsplatsen och restaurangen ren och fin. Om Restaurang Rönnskär & Gruvstugan Restaurang Rönnskär ligger i Skellefteåhamn, det är en lunchrestaurang som serverar dagens lunch, catering & Vendingmaskiner. Restaurang Gruvstugan ligger i Boliden, det är en lunchrestaurang som serverar dagens lunch, catering & Vendingmaskiner. Vem är du? • Du är över 18 år • Du har B-körkort • Du talar svenska • Med din positivitet tar du ansvar för att hålla en hög servicenivå genom hela dagen • God service är viktigt för dig där ett leende och ögonkontakt är en självklarhet • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Tidigare erfarenhet av restaurangarbete är ett plus Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.
"Sommar"kockar sökes – Från Falkenberg till Smögen Kort säsong. Högt tryck. Stora möjligheter. Sugen på att byta avgaser mot havsbris? Vill du känna doften av nystekt fisk och salt tång i samma andetag? Då har vi sommarjobbet för dig! RA Hospitality i Göteborg söker nu hungriga, erfarna och snabba kockar för säsongsuppdrag på västkusten sommaren 2025 – från pittoreska Smögen i norr till strandnära Falkenberg i söder. Vi söker dig som... Har minst 2 års erfarenhet i ett A la carte-kök Har gått restaurangutbildning eller motsvarande lärlingstid Trivs bäst när det brinner lite i stekpannan – älskar högt tempo och snabba puckar Gärna byter storstadspuls mot saltstänkta klippor och service i solnedgång Är kreativ, självgående och alltid redo att leverera på topp Tycker att "sommarsäsong" låter mer som en kul utmaning än ett jobb Vi erbjuder: Boende nära arbetsplatsen – vi fixar så du slipper pendla Utvecklingsmöjligheter i Sveriges största bemanningsföretag inom hotell & restaurang Lön enligt erfarenhet och ansvar – vi vet att du är värd det Så om du är redo att byta "dagens lunch" mot dagar du minns, skicka in din ansökan redan idag. Sommaren 2025 blir vad du gör den till – gör den grym med oss på RA Hospitality! Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 25 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Välj ett jobb för att visa detaljer