Kock som brinner för kvalité & service

Din Profil Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete och vill fylla upp lite timmar med bemanning, trivs att arbeta i olika miljöer och ser det som en rolig utmaning att inte ha en fast plats att arbeta på. Du har lätt att ta till dig nya instruktioner, har en god förmåga att samarbeta och vågar ta för dig på en ny arbetsplats. Du är självgående men har inga problem att arbeta i team. Då man ofta byter arbetsplats ligger det en stor vikt att du har en hög social kompetens, är ansvarstagande, organiserad och flexibel. Arbetstiderna är varierande och det förekommer både dagtid, kvällar och helger. Krav för tjänstenHar en avslutad kockutbildning och minst 2 år arbetslivserfarenhet från olika hotell och restauranger, alternativt har du ingen kockutbildning men minst 5 års arbetslivserfarenhet från att arbeta i storkök, med bankett och eller a la carte. Kan kommunicera obehindrat på svenska eller engelska i tal och skrift. Körkort är meriterande Anställningsform och Lön Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete. Lönesättningen är individuell med kollektivavtalet som bas. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

1 april 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
Erfaren kock till Helsingborg med körkort

Vi söker just nu en passionerad och erfaren kock för vårt team i Helsingborg. Har du körkort och brinner för matlagning? Då kan detta vara jobbet för dig! Om rollen som Erfaren Kock med KörkortSom kock hos oss kommer du ha en nyckelroll i att skapa enastående måltidsupplevelser för våra gäster. Du kommer att arbeta i ett innovativt och dynamiskt arbetslag där vi ständigt strävar efter att överträffa förväntningarna. Huvudsakliga Arbetsuppgifter - Erfaren Kock Planera och förbereda menyer med användning av lokala och säsongsbetonade råvaror Beredning och tillagning av högkvalitativa maträtter som presenteras estetiskt Samarbeta tätt med köksteamet för att effektivisera köksverksamheten Säkra att säkerhets- och hygienregler följs strikt i köket Använda ditt körkort för eventuella transportbehov kopplade till jobbet Kvalifikationer och Kompetenser Flera års yrkeserfarenhet som kock i ett professionellt kök Starkt engagemang för matlagning och en naturlig kreativ ådra Förmåga att prestera väl under stress och i en snabb arbetsmiljö Goda kommunikationsförmågor och en lagspelare Flytande i svenska eller engelska Giltigt körkort är ett krav Det Vi Erbjuder En chans att bli en del av ett dedikerat och kreativt team Arbete i natursköna omgivningar nära kusten i Helsingborg Möjligheter till professionell utveckling och kulinarisk innovation Konkurrenskraftiga förmåner och en inkluderande arbetsmiljö Arbetstid och Anställningsvillkor Tjänsten kan anpassas till både heltids- och deltidsarbete beroende på dina preferenser, och vi erbjuder flexibilitet för att passa både studenter och yrkesverksamma. Lönen fastställs individuellt enligt kollektivavtal. Varför välja att jobba hos oss? Erfarenhet: Hos oss får du möjligheten att arbeta på en mängd olika platser och snabbt bygga på din yrkesmässiga erfarenhet. Nätverka med kollegor inom branschen och skapa värdefulla kontakter. Flexibilitet: Du styr över ditt eget schema. Delta när och var du vill arbeta – möjlighet till både hel- och deltidsanställningar. Gemenskap: Engagera dig i våra roliga och stärkande personalaktiviteter och skapa relationer för livet. Förmåner: Dra nytta av våra rabatter på träningskort och hotellvistelser i hela Norden. Utbildning: Delta i våra regelbundna utbildningar för att utöka dina kunskaper och färdigheter. Trygga Villkor: Med kollektivavtal som bas erbjuder vi komplett trygghet inklusive försäkring, pension och semesterersättning. RestaurangAssistans är det ledande bemanningsföretaget inom besöksnäringen i Norden. Med över 20 års erfarenhet och kontor i fyra nordiska huvudstäder hjälper vi några av branschens mest framstående arbetsgivare.

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Kock till Ystad och Österlen
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Köksmästare och souschefer

Vi söker en passionerad och erfaren kock som vill bli en del av vårt härliga team i Ystad och Österlen! Om tjänsten som KockVi erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en spännande och kreativ miljö där du kommer att ansvara för att skapa minnesvärda måltidsupplevelser i våra fantastiska restauranger runt om i Skåne men framförallt i Ystad och på Österlen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Planera och förbereda menyer med fokus på lokala och säsongsbetonade ingredienser Laga mat med hög kvalitet och presentera den på ett estetiskt tilltalande sätt Samarbeta med andra kockar och personal för att säkerställa en effektiv drift av köket Följa hygien- och säkerhetsföreskrifter i köket Vem är du? Har flera års erfarenhet av att arbeta som kock i ett professionellt kök Är passionerad för matlagning och har en kreativ anda Trivs i en dynamisk miljö och kan hantera stress på ett konstruktivt sätt Har god kommunikationsförmåga och arbetar väl i team Tycker om att byta arbetsplats och ser charmen i detta Talar svenska eller engelska Meriterande med körkort Varför arbeta med oss? Möjlighet att vara en del av ett dedikerat och kreativt team Arbeta i natursköna omgivningar nära havet Utveckla dina färdigheter genom att experimentera med nya ingredienser och maträtter Ta del av attraktiva förmåner och en inkluderande arbetsmiljö Tillträde och anställningsform Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete, med eventuell möjlighet till en tjänst på 75%-100% Lönesättningen är individuell med kollektivavtalet som bas. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Kock till Båstad
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Köksmästare och souschefer

Vi letar efter en engagerad och skicklig kock som vill vara med och skapa kulinariska upplevelser i vårt team i Båstad. Är du den vi söker? Jobböversikt - KockSom kock hos oss får du vara en del av ett kreativt och dynamiskt team i Båstad. Du kommer att bidra med dina matkunskaper för att förverkliga exceptionella middagsupplevelser och sätta vårt kök på kartan i vackra omgivningar. Ansvarsområden inom matlagning Utveckla och förbereda menyer med ett fokus på hållbara ingredienser Tillaga rätter som är både smakrika och visuellt tilltalande Arbeta nära med köksteamet för att säkerställa effektiv och smidig köksverksamhet Säkerställa att alla säkerhets- och hygienstandarder efterlevs noggrant Egenskaper och kvalifikationer Flera års erfarenhet i ett professionellt kök En passion för matkonst och kreativitet i arbetet Kapabel att arbeta i ett dynamiskt, ofta stressigt, arbetsklimat Utmärkt förmåga att kommunicera och samverka i en lagmiljö Tycker om att arbeta i olika miljöer och uppskattar flexibilitet Kunna kommunicera effektivt på svenska eller engelska Körkort är en fördel Fördelar med att arbeta hos oss Delta i ett kreativt och hängivet team Verka i vackra, natursköna omgivningar i närheten av stranden Utveckla din expertis genom att experimentera med ingredienser och rätter Dra nytta av attraktiva förmåner och en inkluderande kultur Arbetstid och typ av anställning Vi erbjuder flexibla deltids- och heltidspositioner, perfekt för dig som studerar eller har andra åtaganden. Lön baseras individuellt enligt kollektivavtal. Varför ska du jobba på Restaurang Assistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Receptionist Scandic Frimurarehotellet, extra vid behov
Scandic Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

Endast 150 meter från Linköpings centralstation ligger Scandic Frimurarehotellet – hotellet där tradition och framtid möts. Beläget strax intill Domkyrkan i en av Linköpings vackraste byggnader ligger vårt moderna och avslappnade hotell med anor från 1912. Hotellet är Östergötlands största och arrangerar allt från möten och bröllop till stora banketter. Vi som jobbar här är närmare hundra medarbetare och vi har vårt ursprung från ungefär hela världen, precis som våra gäster. Att vi är ett stort hotell och att de tre Scandic hotellen i Linköping har gemensam ledning medför mycket goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Nu söker vi en Receptionist till Scandic Frimurarehotellet. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Vi söker engagerade kollegor för sommaren och även fortsatt för hösten för enstaka dagar på extra vid behov. Jobbet omfattar för- och eftermiddagsshift, vardagar och helger. Nattarbete kan förekomma. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

1 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Reception & konferensvärd/värdinna
Salt & Co Tjörn AB
Hotellreceptionister m.fl.

Nu söker vi fler stjärnor till vårt team på Salt & Sill, Klädesholmen inför vår- och sommarsäsongen (mars-september) med möjlighet till förlängning. På den gamla sillön Klädesholmen utanför Tjörn ligger Salt & Sill, omgiven av Bohusläns salta klippor och skär. Restaurangen har drivits i nuvarande regi sedan början av 2000-talet med en stark passion för mat och människor, vilket tydligt återspeglas i våra menyer som starkt präglas av lokala kustnära råvaror. Med bryggservering och havsutsikt erbjuder vi en magisk närhet till det föränderliga havet. Anläggningen omfattar idag både hotell, konferens och restaurang. Sommaren är en av de mest efterlängtade tiderna på året för oss och vi tar fasta på att skapa den perfekta sommarstämningen för våra gäster. Vi har högt tryck med mängder av gäster och mycket kul som händer så är du redo för en spännande och händelserik sommar, välkommen till vårt team! Vi söker engagerade personer med en passion för service, som tar ansvar för sina arbetsuppgifter och har ett skarpt öga för detaljer. Förmågan att anpassa sig och trivas i ett team är avgörande hos oss på Salt & Sill, där vi sätter trivsel och samarbete i första rummet. Dina unika egenskaper är betydelsefulla för oss, och vi värdesätter din förmåga att bidra till en arbetsmiljö fylld av glädje och energi. Vi förväntar oss att du bemöter våra gäster med förstklassig service och tar ansvar för att dina uppgifter utförs med precision och effektivitet. Hos oss värdesätts ansvarstagande, engagemang och en positiv attityd högt. Vi uppskattar också flexibilitet och en stark känsla för service. Vi är övertygade om att du, med din kompetens och energi, kommer att stärka vårt team och bidra till en inspirerande arbetsmiljö fylld av möjligheter och utveckling. Vi söker nu förstärkning i vårt reception & konferensteam! Vi är på jakt efter dig som är intresserad av att arbeta extra, särskilt under helger, med möjlighet för utökad arbetstid och fler dagar i veckan under våren och framför allt under sommarmånaderna. För att bli en del av vår gemenskap vill vi att du har en stor portion lyhördhet och förstår vikten av fantastiskt värdskap. Under dina arbetspass skapar du optimala förutsättningar för våra gäster. Krav: Erfarenhet av att arbeta i reception eller liknande kundserviceområden. Utomordentlig kommunikationsförmåga både i tal och skrift på svenska och engelska. Starka organisatoriska färdigheter och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Goda kunskaper i Office-paketet och förmåga att hantera bokningssystem. Flexibilitet att arbeta kvällar, helger och under högtider. Ansvarsområden: Välkomna gäster vid receptionen med ett leende och erbjuda professionell service. Ta emot och hantera bokningar för konferensrum och möteslokaler. Svara på telefonsamtal och e-post, vidarebefordra meddelanden och ge information till gäster. Se till att konferensutrymmen är ordnade och redo för användning enligt gästernas önskemål. Assistera gäster med eventuella önskemål eller frågor och se till att deras behov tas om hand på bästa möjliga sätt. Språkkunskaper: Svenska och Engelska i tal och skrift. Anställningsvillkor: Säsonganställning Arbetstid förlagd både vardagar och helger, dag- och kvällstid Personalboende finns tillgängligt Lön enligt avtal. Tillgång till bil och B-körkort. Ansökan: Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag för att bli en del av vårt team på Salt & Sill! Vi ser fram emot att höra från dig och att tillsammans skapa en minnesvärd sommarsäsong för våra gäster.

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Wok-kock inom asiatiska kök.
SEN2W AB
Kockar och kallskänkor

Tamarine är en väletablerad wok restaurang och har funnit i Väsby Centrum i 16 år och har många favoriträtter hos Väsbybo. Vad kan vi erbjuda dig? Vi lär dig matlagnings teknik där ingredienser steks i het olja medan de rörs om eller slängs i en wokpanna på gasol spis. Du får en grundlig genomgång och träningar. Du kommer jobba tätt ihop med din kollegor och vi är ett glatt gäng som gillar att ha roligt tillsammans. Vem är du? Som kock hos oss ser vi att du är en social och glad person som gillar att jobba i högt tempo och gilla att jobba i ett strakt team. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba med mat - vare sig du arbetat i storkök, på en väletablerad krog eller i ett snabbmats kök med fastfood kan du vara rätt person för oss!

1 april 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Bemanningskoordinator
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Hotellreceptionister m.fl.

Brinner du för besöksnäringen och vill leverera service i världsklass? Är du en social och strukturerad person som älskar att arbeta med människor? En administrativ stjärna som är nyfiken på bemanningsbranschen? Då kan det här vara ditt drömjobb i sommar! Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en Bemanningskoordinator till sommaren 2025! RestaurangAssistans förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Vi skapar arbetstillfällen och bidrar till integration. Med 25 verksamma år och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor. Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet! Sommaren är vår stora högsäsong och nu letar vi efter någon som vill stötta upp vår hotellavdelning under sommaren med möjlighet till förlängning. Kanske är du studerande/nyexaminerad inom Hotel Management eller personalvetenskap? Det här är ett perfekt jobb för dig som vill få erfarenhet av bemanning, rekrytering och personaladministration – samtidigt som du får jobba i en fartfylld och rolig miljö! Du kommer att ingå i vårt hotellteam som hanterar personalen inom housekeeping. Din huvudsakliga uppgift blir att säkerställa att rätt personal är på rätt plats. Och arbetsuppgifterna innefattar bl.a. att ta emot bokningar, daglig bemanning och schemaläggning av personal, CV-granskning, intervjuer och introduktion av nyanställda, tidrapportering samt övrig personaladministration i våra personalsystem. Vem är du för att passa i rollen? Du har tidigare erfarenhet från besöksnäringen (gärna från housekeeping) och är redo att ta nästa steg Är strukturerad och trivs bra med administrativa arbetsuppgifter Har god kommunikationsförmåga, brinner för mångfald och att få arbeta med människor från alla delar av världen Driven, lösningsorienterad och flexibel i en snabbföränderlig miljö Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, övriga språk är meriterande Tidigare erfarenhet av administration, rekrytering och bemanning är meriterande men inget krav Vad erbjuder vi dig? En spännande sommar där du får testa på bemanningsbranschen Utvecklingsmöjligheter och ett brett kontaktnät inom besöksnäringen Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov Bli en del av ett sammansvetsat team på kontoret där alla hjälps åt och har en "ingenting är omöjligt" -inställning Tjänsten är en visstidsanställning på heltid i 3 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Låter det som något för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig! Vi rekryterar löpande – så vänta inte!

31 mars 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
Reception / Bokning Star Bowling
MOMENT GROUP AB
Hotellreceptionister m.fl.

Är du en person som älskar att ge service och att möta nya människor? Trivs du i en ansvarsfull och självständig roll och har öga för detaljer? Vi söker dig som är flexibel och prestigelös. Bokningen och receptionen på STAR BOWLING har en viktig funktion då den representerar företaget utåt. Som anställd krävs initiativrikedom, ett stort kundfokus och en positiv inställning. Kommunikation och god förmåga att hantera människor är av stor vikt. Arbetet ställer krav på problemlösningsförmåga, handlingskraftighet och förmåga att improvisera under omständigheter. Arbetsuppgifter I receptionen är du ansiktet utåt mot företagets besökare. Du är även en intern support gentemot övriga medarbetare när det kommer till service och administration. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av följande: Öppning och stängning av receptionen Ta emot konferensgäster Svara på telefonsamtal och mejl Checka in våra gäster till respektive avdelning Lösa bowlingstopp Hjälpa till med teknik och IT i konferensrum och reception. På bokningen tar man emot alla förfrågningar som kommer in till oss. Dessa kommer både via mail, telefon och online. Boka in bokningar Skicka offerter och bokningsbekräftelser Planera evenemang med kunder Svara på telefonsamtal och mejl Avstämning med kund/gäst inför deras vistelse Se till att rätt information går ut till de olika avdelningarna Fakturering Utöver detta kommer du att assistera företagets medarbetare, med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med telefon och dator som dina främsta arbetsredskap Krav för tjänsten är: Tidigare erfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl i tal som skrift Goda kunskaper i Officepaketet Kunskap i Caspecos bokning- och kassasystem är meriterande Kunskap bowling och Brunnsviks bowlingmaskiner är meriterande Kunskap i Vikning scooringsystem är meriterande Kvalifikationer För att vara kvalificerad till rollen som receptionist/bokare ser vi att du har förmågan att se vad som behöver göras samt prioriteras. Vi ser att du har ett arbetssätt som andas struktur och noggrannhet där du lägger stor vikt vid detaljer. Då arbetsuppgifterna kan vara av varierande slag ser vi att du som person är prestigelös och har en hög grad av arbetsmoral och kan rycka in där det behövs. Du ska vara en glad, positiv och serviceminded person. Vidare är det mycket viktigt att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på såväl på svenska som engelska. Har du restaurangvana är detta meriterande. Du kommer också ha en säljande roll där du axlar ett stort ansvar för nykundsbearbetning men också utveckla och utvidga relationerna med befintliga kunder. Vi söker en person som ser sig som en kommunikatör med stort engagemang och ”get things done”-attityd som vill vara med och utvecklas tillsammans med bolaget. Övrigt Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet, motivation och servicekänsla. Det viktigt att du har förmågan att se vad som behöver göras och att du som person är självständig, ödmjuk och ordningsam. Du är en person som tycker om att ta ansvar samt prioriterar att i alla lägen ge bra service - och det med ett leende på läpparna. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete i ett trevligt företag där den ena dagen aldrig är den andra lik. Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande.

31 mars 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Breakfast host (Frukostvärd/Frukostvärdinna) Scandic Klara, extra vid behov
Scandic Hotels AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

**Mitt i centrala Stockholm ligger Scandic Klara – en lugn oas med vänlig atmosfär. Hos oss står serviceupplevelsen i fokus och vi vet att vägen dit går genom fantastisk personal!** I vår restaurang Stortorget, på innergården, serveras vår frukost, stora konferensluncher och middagar – med en känsla av att sitta på en innergård i Gamla stan. Hos oss bor man i en lugn och mysig atmosfär men har bruset av Stockholm City och fantastiska Hötorget precis utanför dörren. Så älskar du service, mötet med gästen och trevliga frukostar i en mysig atmosfär med bruset från Stockholms city precis utanför dörren? Då är du den vi söker! Varmt välkommen till oss på Scandic Klara! Nu söker vi en Breakfast host (Frukostvärd/Frukostvärdinna) till Scandic Klara. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Din främsta roll är att supportera driften inom våra mat- och dryckesavdelningar med diverse operativa uppgifter. I dina arbetsuppgifter ingår enklare matlagning, förberedelse, framplockning samt att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer. Vem är du? Det viktigaste är dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet och vara en social person. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du pratar flytande svenska. Information om tjänsten: Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov framförallt under sommaren men gärna även helger till hösten. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

31 mars 2025
Sista ansökan:
26 september 2025