Installation, drift, underhåll
Sök lediga jobb inom Installation, drift, underhåll
Vi söker en ledande montör till vår entreprenadavdelning i Västerås! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig att bli en del av ett tryggt och framgångsrikt företag med en stabil plattform och kontor på flera orter i Sverige. Stabila anställningsvillkor & kollektivavtal Friskvårdsbidrag upp till 5000kr Ett öppet arbetsklimat med stark laganda där vi stöttar varandra och har kul tillsammans Bred kunskap inom bolaget med fokus på utveckling Stora möjligheter till personlig utveckling Möjlighet till förskottssemester vid nyanställning Arbetsuppgifter För denna tjänst ingår du i vårt entreprenadteam. Rollen innefattar främst elinstallationsarbeten och till viss del el-service, huvudsakligen inom detalj- och livsmedelshandel men även inom lagerfastigheter och andra el-entreprenader. Du kommer att jobba tillsammans med kompetenta kollegor och underentreprenörer vid våra projekt runt om i regionen. Rollen som ledande montör innebär att du blir länken mellan projektledaren och arbetslaget. Du planerar arbetet, gör inköp av material, gå på arbetsplatsmöten mm. Du kommer även att ha nära kontakt med beställare, konsulter, kontrollanter samt leverantörer. Vi söker dig Framför allt söker vi dig som gillar teamarbete men också att självständigt ta ansvar för och kunna strukturera ditt arbete. Du är initiativtagande och prestigelös, du har en positiv inställning och en stark känsla för service. Du är utbildad elektriker med flera års erfarenhet inom installation, service eller industri. Vi ser gärna att du har liftutbildning. Körkort är ett krav Tjänsten utgår i stort från Västerås men man genomför arbeten i hela regionen, resor utanför arbetstid kan förekomma. Om du tidigare arbetat inom liknande område och/eller som ledande montör är det mycket meriterande. Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan Vi går igenom ansökningar löpande och tillsätter tjänsterna löpande, Bifoga CV med din ansökan. För mer information är du välkommen att ringa; Emma Södergren, HR 021-470 42 21 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Hej! Annas Bilverkstad AB Söker Bilmekaniker/ Fordonstekniker Hej ! söker mekaniker kan självständigt Jobba Service ,koppling ,diagnos, Framvagnsinställning Kamrem / kam Kedja , Avgas , Fjäder bytes mm Låter detta intressant skicka gärna din ansökan eller ring . #jobbjustnu Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Fordonstekniker på vår anläggning i Lindome. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som en del av vår verkstad kommer du att arbeta med många olika bilmärken. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team på 5 personer där dina arbetsuppgifter huvudsakligen innefattar: Felsökningar Motorservice Underhåll Reparationsarbete Nyckelkompetenser/förmågor: Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet, kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Med din serviceinriktade och lösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder. Vi ser vi att du har: Fordonsteknisk utbildning Några års erfarenhet av mekaniskt arbete God datorvana Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av felsökning och servicearbete är ett stort plus, men viktigast för oss är att du har en vilja och ett driv att ständigt utvecklas i rollen som Fordonstekniker hos oss.
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 3500 kollegor som driver tunnelbanan, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se. MTR Tech är ett av Sveriges största underhållsbolag och tillsammans är vi över 400 tågtekniker, ingenjörer, rangerare, planerare och många fler som möjliggör människors vardag och äventyr. Läs mer på MTR Nordic.se ARBETSUPPGIFTER Som reparatör kommer du att arbete med avhjälpande och förebyggande underhåll samt felsökning av tunnelvagn C20. Arbetet rör digitalteknik, elektronik och mekanik. Arbetet innebär i korthet: • Reparationer av fordonen till tunnelbanan • Akuta underhållsarbeten samt underhåll baserat intervaller på tid eller km • Felsökning av system efter kretsschema. • Iordningställande av tåg inom depå (växling) Denna tjänst är belägen i vår depå i Högdalen. Arbetet sker under nattid genom ett så kallat 7/7-schema, vilket innebär arbete 7 dagar i rad varefter man är ledig i 7 dagar. Arbetstiderna är följande: 20:15-06:15. KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen som reparatör utför du arbetsuppgifter med stor noggrannhet och har höga krav på säkerheten. Du tar tag i saker på eget initiativ och gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter, stundtals i högt tempo. Du kommer få ingå i ett team och har därmed god samarbetsförmåga. Du behöver även kunna arbeta självständigt. Vidare har du: • Minst gymnasieutbildning med teknisk inriktning. •Erfarenhet från någon form av mekanisk, elektrisk eller digitaltekniskt arbete. • God datavana för att kunna hitta i dokumentation samt rapportera utfört underhåll. • God förståelse för teknisksvenska i tal och skrift - instruktioner är skrivna på svenska och måste förstås. Det kan även förekomma text på engelska Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av tågteknik. • Utbildning som tågtekniker • Behörighet som depåförare ÖVRIGT Förmåner Som anställd hos MTR får du en rad förmåner, som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård. Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR? Välkommen med din ansökan i form av ett CV och besvara ett antal urvalsfrågor. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Häller på [email protected]. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder av en trafikmedicinsk undersökning bestående av bland annat alkohol och drogtest. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Helsingborgshem strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med ett starkt varumärke som lägger stor vikt vid våra medarbetares välmående och utveckling. Vi vill vara en arbetsplats där medarbetare trivs och kan växa. Idag är vi 250 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var sjunde Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vi äger och tar hand om 12 000 hyreslägenheter och finns i över 30 bostadsområden. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Läs mer på www.helsingborgshem.se. Helsingborgshem söker Kvartersansvarig Uppdrag och ansvar Som Kvartersansvarig hos oss spelar du en central roll i att skapa en trivsam och trygg vardag för våra hyresgäster. Med ditt engagemang och din närvaro bidrar du till att våra fastigheter är hela, rena och välskötta - men framför allt är du ett välkänt ansikte i stadsdelen som möter både hyresgäster, entreprenörer och leverantörer med ett leende och en lösningsfokuserad inställning. Du har ett genuint intresse för både fastigheter och människor, och trivs i en roll där service, samarbete och kvalitet går hand i hand. Tillsammans med boendeutvecklare, områdesutvecklare, teknisk förvaltare och andra kollegor inom organisationen, arbetar du för att våra stadsdelar inte bara ska fungera - utan blomstra. Som Kvartersansvarig varierar dina arbetsuppgifter då du bland annat: * Hanterar inkommande felanmälningar och utför reparationer både i lägenheter och i allmänna utrymmen både inomhus- och utomhus. * Följer schemalagda ronderingar för att säkerställa skötsel och underhåll i enlighet med våra kunders behov samt myndighetskrav. * Planerar och strukturerar din dag på egen hand utifrån verksamhetens behov. * Använder dig av digitala verktyg och administration kopplat till dina dagliga ärende. Framöver kan det också bli aktuellt att ingå i vår interna jourgrupp, vilket innebär att du kan behöva vara tillgänglig kvällar och helger enligt schema. Egenskaper & Erfarenheter För att trivas och prestera väl i rollen, ser vi att du har följande erfarenheter och kunskaper med dig: * Kunskap om skötsel och reparationer. * Gymnasieutbildning eller motsvarande. * Van datoranvändare. * Du har förmågan att ta dig an ett fysiskt krävande arbete. * Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska. * Manuellt B-körkort. Meriterande är; * Tidigare arbetslivserfarenhet inom området * Fastighetsvärds- eller fastighetstekniskutbildning * Certifikat för heta arbeten och systematiskt brandskyddsarbete * Om du arbetat i kundstödsprogram tidigare För att skapa en trivsam och trygg vardag för våra hyresgäster krävs att du är flexibel och trivs att arbeta i en varierande roll med stort eget ansvar där du planerar och prioriterar effektivt. Att du dessutom har ett ständigt serviceorienterat förhållningssätt och trivs med att interagera med andra, både hyresgäster och kollegor är avgörande. Du bemöter alla med respekt, engagemang och har ett intresse för fastigheter. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i denna rekrytering. Kontakt och ansökan I den här rekryteringen samarbetar Helsingborgshem med JeffersonWells, en del av ManpowerGroup. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Sista ansökningsdag 2025-07-27. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. För mer information om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Patrik Nordberg, [email protected]. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. En godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för att anställning ska bli aktuell. Vi ser fram emot din ansökan! Här kan du bidra till att göra Helsingborg attraktivt att leva och bo i för en mångfald av människor! I tjänsten och inom Helsingborgshem som verksamhet, finns en långsiktighet i arbetet där vi verkar för nöjda kunder och för att ta ett samhällsansvar. Välkommen till ett bolag med ett stort hjärta och fokus på att skapa trygghet för fler i vår stad!
Nu söker vi för ett konsultuppdrag en internservice/vaktmästare till vår kund Gymnastik och idrottshögskolan GIH. - Omfattning: heltid 100% - Start: 2025-08-19 - Längd: 2025-12-31, men med möjlighet till förlängning 6 månader. Du blir anställd av Poolia, men jobbar ute hos kunden. Om tjänsten Vi söker just nu en händig och utvecklingsinriktad vaktmästare med driv till vårt vaktmästarteam. Arbetet är till stor del praktiskt, där du arbetar uppsökande i alla GIH:s lokaler, men du använder också datorn i ditt dagliga arbete, t ex för arbete i ärendehanteringssystem, e-post och wiki/samarbetsplattform. I arbetet ingår rondering och underhåll av såväl våra teoretiska och praktiska lokaler som de system och tjänster som vi levererar. Arbetet kan bitvis vara fysiskt ansträngande och ställa krav på din problemlösningsförmåga. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Exempel på arbetsuppgifter: • Genomföra ronderingar och kontroller av lokaler och tillhörande teknik och system. • Inventering, underhåll och enklare reparationer av högskolans utrustning, inventarier och lokaler. • Bemanning av vaktmästeriets servicepunkt. • Hantering av passerkort för exempelvis studenter, inklusive fotografering. • Hantering av lås/larm och passerkortsystem. • Administrera, hantera och följa upp olika typer av inkomna ärenden i ärendehanteringssystem. • Ta fram rutinbeskrivningar och annan dokumentation rörande vaktmästeriets arbetssätt och rutiner. • Erbjuda stöd och support kring A/V i lokaler tillsammans med IT-funktionen. • Hantering av post och bud. • Genomföra mindre ommöbleringar (vid större anlitas alltid flytthjälp). Vem är du? För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier: • Du har minst 3 års tidigare erfarenhet av arbete som vaktmästare eller motsvarande. • Du har erfarenhet av att arbetat i både kontors- och praktiska lokaler (t.ex. idrottshall, lager, butik). • Du skall kunna utföra ovan exempel på arbetsuppgifter. • Du skall kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. • Du är mycket serviceminded med ett tryggt och bra bemötande. Om verksamheten Tycker du att ovan stämmer in på dig? Då ansöker du via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen! :)
Arbetsbeskrivning Som fälttekniker utför du installationer, driftsättningar och felsökningar runt om i hela landet. Du är delaktig i produktion och montering av Mellifiqs produkter och system inom innovativ luft- och vattenrening. I rollen arbetar du nära konstruktörer, projektledare och tekniker. Tjänsten utgår från Landvetter, Göteborg. Resor ingår i tjänsten. Kandidatprofil Som person är du driven och nyfiken med ett genuint intresse för teknik. Du trivs med uppgifter av problemlösande karaktär och är van vid att arbeta självständigt. Du är strukturerad och noggrann med ett öga för detaljer, samt bekväm med att följa företagets riktlinjer och rutiner. Du är serviceinriktad och har goda kommunikationsfärdigheter, då du också kan komma att ha kontakt med företagets kunder och leverantörer. Du tycker om att utvecklas som person och känner dig stimulerad av nya utmaningar i ditt arbete. Du är bekväm med och van vid att ta ett stort personligt ansvar samtidigt som du trivs i ett nära samarbete med kollegor. Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom el, teknik eller annat relevant område Minst 5 års erfarenhet inom installation och underhåll God förståelse för el, styr- och reglerteknik samt mekanik Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriter Erfarenhet inom processautomation Elbehörighet Applikation Är du intresserad av tjänsten? Sök jobbet genom att skicka in ditt CV och Personliga brev. Tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor kring tjänsten. Vi läser ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Duktig bilmekaniker sökes till våran Autoexperten bilverkstad i Täby kyrkby. Ett krav är att du har erfarenhet i branschen samt att du talar svenska, alternativt engelska. Mejla in ditt cv & telefonnummer vid intresse. Vi ringer sedan upp dom vi väljer att gå vidare med. #jobbjustnu
Är du intresserad av att arbeta både praktiskt, administrativt och socialt? Då kan tjänsten som reservdelsman vara något för dig. Rollen som reservdelsman är ett varierande och roligt arbete för dig som har kunskap om och intresse för bilar. Arbetsuppgifterna innefattar planering och beställning av reservdelar, hantering av inkommande gods och lager, returhantering, intern service till övriga medarbetare, samt andra tillkommande administrativa uppgifter. I rollen som reservdelsman är du en viktig del av verksamheten, eftersom du säkerställer att både bilförsäljning och verkstad får tillgång till reservdelar och tillbehör som efterfrågas. Arbetet sker i nära samarbete med verkstadens olika roller, medarbetarna är glada och stämningen präglas av en teamkänsla. Du erbjuds möjligheten att utvecklas tillsammans med dina kollegor på en fin och fräsch verkstad/bilåterförsäljare. Vi söker dig som -Har tidigare erfarenhet av reservdelshantering på en bilverkstad. -Har god datorvana eftersom du i arbetet ska kunna hantera olika reservdelssystem. -Talar svenska och engelska obehindrat. -Innehar B-körkort. Det är meriterande om du: -Arbetat i reservdelssystem tidigare. Du som person är: -Strukturerad, ordningsam och noggrann. -Serviceinriktad och lösningsorienterad. -Ansvarstagande och självgående. -Tekniskt lagd. Tjänsten är på heltid med start omgående eller utefter överenskommelse. Fast lön tillämpas. Arbetet som reservdelsman är en rekrytering och du kommer anställas direkt hos vår kund. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att söka redan idag! Om oss Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du intresserad av att arbeta både praktiskt, administrativt och socialt? Då kan tjänsten som reservdelsman vara något för dig. Om tjänsten Rollen som reservdelsman är ett varierande och roligt arbete för dig som har kunskap om och intresse för bilar. Arbetsuppgifterna innefattar planering och beställning av reservdelar, hantering av inkommande gods och lager, returhantering, intern service till övriga medarbetare, samt andra tillkommande administrativa uppgifter. I rollen som reservdelsman är du en viktig del av verksamheten, eftersom du säkerställer att både bilförsäljning och verkstad får tillgång till reservdelar och tillbehör som efterfrågas. Arbetet sker i nära samarbete med verkstadens olika roller, medarbetarna är glada och stämningen präglas av en teamkänsla. Du erbjuds möjligheten att utvecklas tillsammans med dina kollegor på en fin och fräsch verkstad/bilåterförsäljare. Vi söker dig som -Har tidigare erfarenhet av reservdelshantering på en bilverkstad. -Har god datorvana eftersom du i arbetet ska kunna hantera olika reservdelssystem. -Talar svenska och engelska obehindrat. -Innehar B-körkort. Det är meriterande om du: -Arbetat i reservdelssystem tidigare. Du som person är: -Strukturerad, ordningsam och noggrann. -Serviceinriktad och lösningsorienterad. -Ansvarstagande och självgående. -Tekniskt lagd. Tjänsten är på heltid med start omgående eller utefter överenskommelse. Fast lön tillämpas. Arbetet som reservdelsman är en rekrytering och du kommer anställas direkt hos vår kund. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att söka redan idag! Om oss Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 2767 jobb