En dag på Cramo På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer av företaget. Det är vad som skapar vår sanna laganda! Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur fina anställningsvillkor och bra personalförmåner. Vi söker en engagerad Innesäljare/Tekniker som brinner för kvalitet och service. Här får du chansen att arbeta i ett nära och sammansvetsat team där vi tillsammans strävar efter att utveckla och förbättra Cramo Lyft. Cramo Lyft är ett så kallat specialområde inom Cramo och ett område som växer snabbt. I rollen kommer du bland annat att: Arbeta med uthyrning av Cramo Lyfts produkter, mottagning av returer, skadekontroller, rengöring och funktionskontroller av maskiner samt utföra vissa reparationer. Ta emot inkommande samt utgående bokningar via telefon och mail från kunder, kollegor och leverantörer. Ge rådgivning och produktdemonstrationer samt hjälpa kunder att hitta de bästa lösningarna utifrån deras behov. Samarbeta nära med andra Cramo-depåer och kunder för att säkerställa att våra produkter möter förväntan. Hos oss får du möjligheten att växa och utvecklas. Vi erbjuder ett gediget utbildningspaket för att ge dig specialistkunskaper inom lyftutrustningar och säkerställa att du känner dig trygg i din roll. För oss är det viktigt att ha en god arbetsmiljö som värdesätter balans mellan arbete och fritid. Kollektivavtal: SVEMEK (IF Metall och Industriarbetsgivarna) Vi söker dig som motiveras av att göra jobbet lite bättre än igår, och som vill utvecklas och lära sig nya saker. Du är praktisk lagd och har ett utpräglat servicesinne. Vi förväntar oss inte att du skall ha kunskap om våra produkter men värdesätter nyfikenhet och vilja att lära sig och utvecklas tillsammans med oss. Vi ser att du har genomgått gymnasieutbildning eller motsvarande gärna med inriktning teknik, transport, maskin eller bygg Du har god datorvana och B-körkort Bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift Har du erfarenhet av servicerelaterat arbete är det meriterande Urvalet sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan utsatt datum, så tveka inte med din ansökan. Vi arbetar aktivt med att vara en arbetsplats som representerar mångfald varför vi gärna ser kvinnliga sökanden och sökanden med annan etnisk bakgrund. För att skapa en mer fördomsfri och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi på Cramo som policy att sökande personer ska genomföra ett personlighetstest. Efter att du har registrerat din ansökan kommer du få en inbjudan till testet via mejl. Innan en eventuell anställning på Cramo har vi som policy att genomföra ett alkohol-och drogtest i syfte för att säkerställa en trygg arbetsmiljö för alla. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärsområdeschef Jonas Ohlson, tel: 070-511 66 75 Vi ser fram emot din ansökan och hoppas du vill vara med på vår resa och skapa framtidens lyftlösningar!
En dag på Cramo På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer av företaget. Det är vad som skapar vår sanna laganda! Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur fina anställningsvillkor och bra personalförmåner. Som Servicetekniker lastar och lossar produkter inom byggetablering, tar emot returer och genomför skadekontroller, rengör och funktionskontrollerar av våra produkter samt utför vissa reparationer. I rollen arbetar du med hela vårt sortiment inom byggetablering som består av bod, klimat och hiss. Du ansvarar själv för dokumentation och uppföljning av dina serviceärenden för att säkerställa att vi kan leverera högsta kvalitet på våra produkter. På Cramo strävar vi efter att alltid ligga i framkant med samhällsutvecklingen. Vi bidrar inte bara till våra kunders framgång utan till samhället i stort. Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sitt fulla potential. Cramo erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och anställnings- och personalförmåner. Dessutom värnar vi om våra medarbetares hälsa och välmående, och erbjuder en arbetsmiljö, där alla ska trivas och känna sig uppskattade. Kollektivavtal: SVEMEK (IF Metall och Industriarbetsgivarna) B-körkort goda kunskaper i svenska och engelska god datorvana Vi ser gärna att du har erfarenhet av praktiskt arbete med inriktning på att ge service men det viktigaste är att du gillar att ge god service, är praktiskt lagd, nyfiken och har en vilja att lära sig nytt. Du tar ansvar och levererar hög kvalitet i ditt arbete. Vi vill att våra kunder pratar om dig som en person de känner förtroende för och som kommer att hantera alla situationer, även de stressiga, med självtillit och en vilja att kunden ska bli nöjd. Uppstår problem behöver du ta tag i det, berätta och söka information och stöttning i att hitta en lösning. Det ger nöjda och återkommande kunder. Produktutbildning kommer att tillhandahållas av oss vid anställning. Det är meriterande om du har truckkort. Ansökan: Urval och återkoppling sker huvudsakligen i augusti på grund av sommarsemester. Men tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag! Vi tillämpar alkohol- och drogtest för att säkra en trygg arbetsmiljö för alla. För att alla ska få samma chans till en rättvis process använder vi oss av en personlighetstest i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med att öka vår mångfald och välkomna alla typer av ansökanden. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontaktar rekryterande chef Andreas Johnsson via mail: [email protected]
Har du oljiga fingrar, ett brinnande intresse för motorer och el, och gedigen erfarenhet som servicetekniker? Vi letar efter en senior serviceteknisk profil som vill vara med och bygga trygg elkraft till samhällsviktiga funktioner. Om företaget: Svenska Kraftprodukter AB är ett innovativt och framåtblickande företag som specialiserar sig på reservkraftslösningar. Vi erbjuder kompletta och skräddarsydda kraftlösningar med fokus på kvalitet och kundanpassning. Vår verksamhet sträcker sig över hela Sverige, och vi är ett kundnära företag där hög service och teknisk expertis är centrala värden. Klicka här för att läsa mer om oss. Om tjänsten: Du kommer att arbeta med installation, service, felsökning och reparation av elverk och reservkraftsanläggningar ute hos kund eller i vår verkstad. Tjänsten är central för att säkerställa driftsäker och funktionsgaranterad kraftförsörjning till våra kunder inom samhällsviktiga sektorer. Resor inom Sverige med övernattning kan förekomma vid behov. Arbetsuppgifter inkluderar: Service, underhåll och reparation av diesel- och bensindrivna elverk Felsökning och hantering av kontrollsystem, felkoder och larmsignaler Drifttagning, funktionstester och kundgenomgång Dokumentation i serviceprotokoll och digitala system Eget ansvar för serviceplanering och kontakt med kund Stötta vid leveranser, jour eller utbildningsinsatser vid behov Krav: Minst 5 års erfarenhet som servicetekniker Erfarenhet av arbete med dieselmotorer (t.ex. bil, lastbil, traktor) Elkompetens från gymnasienivå inom el/tele eller motsvarande Grundläggande IT-vana, inklusive Officepaketet Erfarenhet av dokumentation och rapportering B-körkort Meriterande: Erfarenhet av reservkraft eller elverk BE-körkort ESA, fallskydd, heta arbeten, liftutbildning Kunskap om kontrollsystem som DeepSea eller ComAp Tillgång till egen bil Vi söker dig som: Har ett starkt intresse för motorer och el Är praktiskt lagd och självgående, med ett genuint teknikintresse Har erfarenhet från verkstad, jordbruk eller fordon, t.ex. traktorer, skördetröskor, eller tung maskinservice. Trivs i kundnära miljöer och är van att kommunicera lösningar både muntligt och skriftligt. Vill växa med företaget – vi söker någon vi kan investera i på lång sikt. Övrigt: Anställningsform: Deltid (50%) med möjlighet till utökning Placering: Nyköping med omnejd samt resor inom Sverige vid behov Vad vi erbjuder: Ett hjärtligt företag där du får vara en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Vi erbjuder utbildning, utvecklingsmöjligheter och en roll där din tekniska erfarenhet verkligen tas tillvara. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
Om tjänsten Vi söker industrielektriker till vår kund Ovako i Smedjebacken. Här får du möjligheten att arbeta i en stimulerande industrimiljö tillsammans med ett kompetent team som präglas av god gemenskap och samarbete. Som industrielektriker ansvarar du för varierande arbetsuppgifter, från akuta reparationer till förebyggande underhåll. Rollen kräver ett strukturerat arbetssätt med hjälp av arbetsorder och styrande dokument. Tjänsten är en direktanställning hos Ovako. Ansvarsområden Arbeta med felsökning, reparation och underhåll av elektriska system och styrsystem. Utföra både akuta reparationer och förebyggande underhåll för att minimera driftstopp. Arbeta enligt arbetsorder och styrande dokument, med ett strukturerat arbetssätt. Dokumentera utfört arbete enligt gällande instruktioner och rutiner Bidra till en säker och effektiv produktion genom att stödja och samarbeta med dina kollegor. Ort: Smedjebacken Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid, men skiftgång kan förekomma Om dig Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och industriellt underhåll. Som person är du positiv, flexibel och ansvarsfull, med ett högt säkerhetstänk och förmåga att ta egna initiativ. Du har lätt för att anpassa dig till olika situationer och bidrar till en god stämning i arbetsgruppen. För att lyckas i rollen krävs att du är långsiktig och ser värdet i att bygga upp din kompetens över tid. Kvalifikationer Lägst gymnasieutbildning inom el B-körkort Kunskaper i svenska och grundläggande engelska Meriterande Erfarenhet som industrielektriker Elsäkerhetsutbildning- Teori och praktik Erfarenhet av travers och truckkörning Heta arbeten-certifikat Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om Ovako Ovako är en ledande aktör inom tillverkning av rent och högkvalitativt specialstål, anpassat efter kundernas behov inom lager, transport och tillverkningssektorer. Deras stål är känt för att vara både lätt och hållbart, vilket möjliggör mer hållbara och miljövänliga lösningar. Med ett starkt engagemang för hållbarhet uppnådde Ovako i januari 2022 koldioxidneutral produktion, baserad på återvunnet stål och fossilfri elektricitet. Med 2900 engagerade medarbetare, en global närvaro i över 30 länder och en omsättning på cirka 1,1 miljarder euro, är Ovako, ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en stolt medlem av Nippon Steel Corporation, en viktig aktör inom stålindustrin. Deras syfte är tydligt: Tillsammans skapar de stål för ett hållbart samhälle. Se gärna deras företagsfilm – HÄR Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!
Kålviks Varv är ett fullservice varv som ligger på västra Orust, vi erbjuder vinterförvaring med tillhörande tjänster. Vi jobbar i en fantastisk arbetsmiljö, mestadels inomhus på vintern och mycket bryggjobb på sommaren. Den som vi söker skall vara en god arbetskamrat, god kommunikativ förmåga, flexibel, serviceinriktad, samt ha ett driv att med eget initiativ lösa projekt och problem som uppstår. Effektivitet och noggrannhet är A och O, därför är det av stor vikt att du har ansvarskänsla och hög arbetsmoral. Rollen som mekaniker/tekniker erbjuder mycket meka och skruva. De dagliga utmaningarna innefattar olika typer av både enkla och mer komplexa serviceuppdrag, felsökningar och reparationsarbeten på motorer/båtar mm., arbetet innefattar även ibland ombyggnad och nyinstallation av utrustning i båtarna. Därför blir du en viktig del i teamet och på varvet! För mer information om tjänsten kontakta oss gärna på mailen [email protected] Ansökan med personligt brev och CV skickas till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap. Avdelningen för lokalförsörjning, registratur och inköp samordnar Försvarshögskolans stöd- och servicefunktioner. Vid avdelningen finns Försvarshögskolans högskolejurist som handlägger förvaltnings- och högskolejuridiska ärenden och sitter i disciplinnämnden. Här finns också arkiv och registratur samt förvaltning av styr- och stöddokument. I avdelningen ingår sektioner för lokalförsörjning och inköp. Anställningen är placerad vid Lokalförsörjningssektionen på avdelningen för arkiv, lokalförsörjning, registratur och inköp vid Verksamhetsstödet i Stockholm. Arbetsuppgifter Som vaktmästare på Försvarshögskolan har du en varierad och praktisk roll där du är med och bidrar till helheten. I rollen har du även ett samordningsansvar för det dagliga operativa arbetet inom vaktmästeriet vilket innebär bland annat att du fungerar som kontaktpunkt och stöd för de övriga två vaktmästarna i teamet. I ansvaret igår det även att ha ett ta ett större ansvar i arbetsuppgifter som exempelvis vid flyttar och liknande. Du kommer att ersätta ordinarie sektionschefen vid behov, vilket innebär att du tillfälligt kan få ta ett större ansvar för planering, samverkan och kontakt med andra enheter inom högskolan. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår det vidare: Samordning av det dagliga arbetet inom vaktmästeriet Administration av lokalbokning samt extern uthyrning av lokaler Hantering av post, paket och transporter Möblering och iordningställande inför undervisning och evenemang Tillsyn av lokaler och enklare underhållsarbeten Felanmälningar och kontakt med och i förekommande fall arbetsledning av externa leverantörer Delta i säkerhetsrundor och krisberedskap vid behov Arbetet som vaktmästare är till stor del praktiskt och fysiskt, vilket ställer krav på att du har god fysik och trivs med ett rörligt arbete. Vem söker vi? Krav Vi söker dig som har: - Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom vaktmästeri eller fastighetsskötsel. - Erfarenhet av att samordna arbetsuppgifter eller team, formellt eller informellt. - Erfarenhet av digitala arbetsverktyg. - Har goda kunskaper i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet: - Från offentlig sektor, särskilt från högskolemiljö. - Av arbete inom en säkerhetsklassad verksamhet. Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad och hjälpsam, med ett gott bemötande och ett intresse för att lösa praktiska frågor i vardagen. Du är noggrann och ansvarsfull, och har en god förmåga att arbeta strukturerat samt planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Rollen kräver att du är flexibel och samarbetsvillig, samtidigt som du är trygg i att arbeta självständigt. Du känner dig bekväm med att ta ett ledande ansvar vid behov, samordna arbetsuppgifter och säkerställa att arbetet flyter på. Du är initiativtagande och ser vad som behöver göras – alltid med ett lösningsfokuserat synsätt och en positiv inställning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas hos oss behöver du vara en engagerad och närvarande individ som vill bidra till Försvarshögskolans professionella utveckling, kollegiala samarbetskultur och sociala sammanhållning. Det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap och bidra till att skapa en givande och god arbetsmiljö. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. En anställning vid Försvarshögskolan kommer att innebära en säkerhetsprövning enligt säkerhetskyddsslagen (2018:585). Anställningen kan också komma att innefatta krigsplacering. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans krigsorganisation sker det en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad. Tillträde Enligt överenskommelse. Lön och förmåner Försvarshögskolan tillämpar individuell lönesättning. Förmåner för anställda vid Försvarshögskolan - https://www.fhs.se/om-forsvarshogskolan/jobba-hos-oss/formaner.html. Ansökan Ansökan ska innehålla ett CV samt personligt brev och skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Märk din ansökan med dnr HR 142/2025. Din ansökan ska vara tillhanda senast 8 augusti 2025. På grund av sommartider och lägre bemanning under semesterperioden kommer återkoppling på eventuella frågor att ske i augusti. Urval och intervjuer planeras till slutet av augusti eller början av september 2025. Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Kontaktpersoner Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av: - Peter Landén, Chef för Lokalförsörjningssektionen, [email protected] För kontakt med arbetstagarorganisationerna på Försvarshögskola mejla till [email protected], OFR/[email protected] och OFR/[email protected]. Välkommen med din ansökan senast 8 augusti 2025! Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp på grund av statliga upphandlingsregler.
Om tjänsten Vi söker just nu en händig och utvecklingsinriktad vaktmästare med driv till Gymnastik- och idrottshögskolan i Stockholm. Arbetet är till stor del praktiskt, där du arbetar uppsökande i lärosätets olika lokaler, men du använder också datorn i ditt dagliga arbete, t ex för arbete i ärendehanteringssystem, e-post och wiki/samarbetsplattform. I arbetet som vaktmästare ingår rondering och underhåll av såväl teoretiska och praktiska lokaler som de system och tjänster som högskolan levererar. Arbetet kan bitvis vara fysiskt ansträngande och ställa krav på din problemlösningsförmåga. Förekommande arbetsuppgifter: - Genomföra ronderingar och kontroller av lokaler och tillhörande teknik och system. - Inventering, underhåll och enklare reparationer av högskolans utrustning, inventarier och lokaler. - Bemanning av vaktmästeriets servicepunkt. - Hantering av passerkort för exempelvis studenter, inklusive fotografering. - Hantering av lås/larm och passerkortsystem. - Administrera, hantera och följa upp olika typer av inkomna ärenden i ärendehanteringssystem. - Ta fram rutinbeskrivningar och annan dokumentation rörande vaktmästeriets arbetssätt och rutiner. - Erbjuda stöd och support kring A/V i lokaler tillsammans med IT-funktionen. - Hantering av post och bud. - Genomföra mindre ommöbleringar (vid större anlitas alltid flytthjälp). Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som vaktmästare är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas påbörjas 2025-08-19 och beräknas pågå till och med 2025-12-31. Därefter finns möjlighet till förlängning om sex (6) månader i taget vid två (2) tillfällen. Längst kan uppdragsperioden därför komma att gälla i högst ett och ett halvt (1,5) år. Krav för tjänsten: • Du skall kunna utföra ovan exempel på arbetsuppgifter. • Minst tre (3) års tidigare erfarenhet av arbete som vaktmästare eller motsvarande. • Erfarenhet av att arbetat i både kontors- och praktiska lokaler (t.ex. idrottshall, lager, butik). • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt • Grundkunskaper i ärendesystem För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om dig För att lyckas i rollen som vaktmästare tror vi att du är driven och mycket serviceminded. Du har ett bra och tryggt bemötane gentemot personer du möter i yrkesrollen. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-06 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Professionals Nord söker just nu en elektriker till vår kund. De är ett snabbt växande företag inom elinstallation, tekniska lösningar och energibesparing. Teamet består av engagerade och kunniga medarbetare som arbetar med innovativa och kundanpassade lösningar. De söker nu en skicklig och erfaren elektriker som vill vara en del av deras framgångsresa. Arbetsuppgifter I rollen som elektriker kommer du ha en varierad och rolig vardag där du kommer få stort eget ansvar. Arbetsuppgifterna varierar utefter uppdrag men du kommer bland annat att arbeta med: Installation, service och underhåll av brandlarmanläggningar, dörrautomationer och komfortventilation. Felsökning och reparation av elsystem. Självständigt driva och genomföra projekt samt samordna med kunder och kollegor. Dokumentation och rapportering av genomförda arbeten. Följa gällande lagar, föreskrifter och säkerhetsrutiner. Vi söker dig som I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är självständig, problemlösande och initiativtagande. Vidare ser vi även att du arbetar bra i team och att du enkelt kan anpassa dig efter olika situationer.Vi ser även att du har: Minst 3 års erfarenhet som elektriker, gärna inom brandlarm, dörrautomation och/eller komfortventilation. Goda kunskaper i läsning av ritningar och teknisk dokumentation. B-körkort. God förmåga att arbeta självständigt samt i team. Hög säkerhetsmedvetenhet och ansvarstagande. Det är även meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av entreprenadprojekt, certifieringar inom brandlarm och dörrautomationer samt kunskap om brandskydd och styr- och reglerteknik. Vår kund erbjuder en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till vår tillväxt och framgång. Välkommen att ansöka och bli en del av vårt team!
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Har du förmågan att agera när det händer? Då kanske du är vår nästa kollega! Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som tekniker arbetar du med att stödja och utveckla enhetens arbete med drift och förvaltning av systemet för utomhusvarning. Systemet för utomhusvarning består av ca 4300 ljudsändare som finns över hela landet. I arbetet ingår att planera och genomföra underhåll av utomhusvarningssystemet. Arbete sker till stor del i fält och resor, inom landet, förekommer kontinuerligt i anställningen. I dina arbetsuppgifter ingår att: Planera för genomförande av underhåll och nyinstallation av varningssystem. Felsöka och reparera ljudsändare, både elektroniska och pneumatiska. Flytta och installera nya ljudsändare inklusive de förarbeten som krävs i rekognosering etc. Felsöka och reparera ingående komponenter i styrsystemet för utomhusvarningen (styrdatorer, manöverpanel, centralenhet och styrskåp). Samplanera arbete med kommunala aktörer och underleverantörer. Vi söker nu medarbetare till följande arbetsområde: - Arbetsområde Götaland (majoriteten av arbetet sker i västra delarna av området) - Arbetsområde Svealand (majoriteten av arbetet sker i östra delarna av området) - Arbetsområde Norrland (majoriteten av arbetet sker i östra delarna av området) Ange i ansökan om du söker en eller fler av de arbetsområden som listas ovan. Huvuddelen av ditt arbete kommer att ske inom arbetsområdet men du kommer att samarbeta med kollegor och ibland även tjänstgöra i andra geografiska delar av landet. Resor sker i mindre omfattning till Karlstad, där enheten är placerad. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - El- teleteknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande. - B-auktorisation i enlighet med gällande krav från Elsäkerhetsverket (ska styrkas vid ansökan). - Körkort med minst B-behörighet. Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet av arbete med utomhusvarningssystemet. - Flerårig erfarenhet inom installationsarbeten. - Erfarenhet av arbete med spänningssatta anläggningar. - Auktoriserad lågspänning, AL. - Erfarenhet av arbete med trycksatta anläggningar. - Byggteknisk kompetens för hantering av genomföringar i tak och brandskyddsväggar. - Genomfört utbildning för arbete på tak (>13m). - Erfarenhet av hantering av skylift. - Erfarenheter av att leda underleverantörer. - Körkort med utökad behörighet (E) för tungt släp tillkopplat till din bil. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning på sex månader. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm. Önskemål om annan placering på någon annan av MSB:s verksamhetsorter ska anges i ansökan och blir föremål för särskild prövning. Resor i anställningen är vanligt förekommande. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Du kommer vara placerad vid Enheten för befolkningsskydd och kärnenergiberedskap som tillhör Avdelningen för räddningstjänst och skydd av befolkningen. Enhetens uppgift är att tillgodose befolkningens behov av skydd genom arbete med varning, utrymning, inkvartering och hemskyddsorganisation. I uppgiften ingår utveckling, drift och förvaltning av systemet viktigt meddelande till allmänheten (VMA) samt system för utomhusvarning. Enhetens uppgift är att samordna utvecklingen av statlig räddningstjänst och stärka samhällets förmåga att förebygga och hantera en kärnteknisk olycka, både i fred och vid höjd beredskap. Enheten ansvarar även för tillsyn av densamma. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Peter Norlander. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025.
Är du en driven och noggrann person med ett brinnande intresse för fordon och mekanik? Har du erfarenhet av att arbeta med drivlinor och vill bli en del av ett engagerat team som bidrar till en mer hållbar fordonsindustri? Eller är du en nyfiken och allmänt teknikintresserad person som letar efter något nytt och spännande att lära dig? Då kan du vara den vi söker! Vår verksamhet handlar om renovering av drivlinor för personbilar och lastbilar och nu söker vi både personal till blästring, demontering och montering. Hos oss får du möjlighet att arbeta med avancerade fordonskomponenter i en dynamisk miljö där kvalitet och precision står i fokus. Besök gärna vår hemsida för att förstå mer av vad vi gör och hur vi bidrar till en cirkulär produktionsmodell. Demontering & blästring – Dina arbetsuppgifter Som medarbetare på demonteringen kommer du att vara del av den första länken i vår renoveringsprocess. Det huvudsakliga ansvaret är att noggrant demontera och rengöra samt blästra drivlinekomponenter. Detta innebär att; Demontera och rengöra växellådor, differentialer och andra drivlinekomponenter. Blästra och tvätta komponenter Utföra en första inspektion av delar för skador och slitage. Följa företagets riktlinjer för säkerhet och kvalitet. Vem är du? Erfaren: Du behöver ingen erfarenhet, vi ger dig praktiskt upplärning hos oss. Teknikintresse: Du har lätt för att lära och kan läsa instruktioner på svenska. Noggrann och strukturerad: Du utför ditt arbete med hög precision och har ett öga för detaljer. Ansvarstagande: Du tar initiativ och ser till att arbetet blir utfört i tid med hög kvalitet. Samarbetsvillig: Du trivs med att arbeta i team och bidra till en positiv arbetsmiljö. Problemlösare: Du har en förmåga att identifiera och lösa problem som kan uppstå under arbetets gång. Monteringen – Dina arbetsuppgifter Som montör kommer du att vara den som sätter ihop de demonterade komponenterna med delvis nya delar. Du kommer att ansvara för att; Montera ihop demonterade drivlinekomponenter. Utföra justeringar och mätningar för att säkerställa optimal funktion. Följa tekniska specifikationer och monteringsanvisningar. Säkerställa att den färdigmonterade komponenten uppfyller sina kvalitetskrav. Följa företagets riktlinjer för säkerhet och kvalitet. Vem är du? Erfaren: Vi utbildar dig internt, men ett plus om du har tidigare erfarenhet av mekaniskt arbete, gärna inom fordonsindustrin eller liknande områden. Erfarenhet av drivlinor (motorer, växellådor, differentialer) är meriterande. Teknikintresse: Du har god förståelse för mekaniska system och kan läsa instruktioner på svenska. Noggrann och strukturerad: Du utför ditt arbete med hög precision och har ett öga för detaljer. Ansvarstagande: Du tar initiativ och ser till att arbetet blir utfört i tid med hög kvalitet. Samarbetsvillig: Du trivs med att arbeta i team och bidra till en positiv arbetsmiljö. Problemlösare: Du har en förmåga att identifiera och lösa problem som kan uppstå under arbetets gång. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i ett företag som satsar på hållbarhet och innovation inom fordonsbranschen. Hos oss får du: Möjlighet att arbeta med moderna verktyg och tekniker En viktig roll i ett kompetent och engagerat team, där alla bidrar och samarbetar för att optimera processerna och jobbar aktivt med vårt förbättringsarbete. Kontinuerlig utveckling med stort egenansvar. Kollektivavtal (Teknikföretagen/IF Metall) och goda arbetsvillkor. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan märkt med CV och personligt brev (en A4) i PDF-format snarast möjligt till [email protected]. Är du under 25 år vill vi att du även bifogar ditt senaste skolbetyg. Kallas du sedan till intervju vill vi att du presenterar minst 2 referenser. Sista dag för ansökan är 22 augusti, men urvalet sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Jenny Linde på 0303-727895. Läs som sagt gärna mer om oss på www.stsab.net. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer