Vi söker nu färdigutbildade vapenbärande skyddsvakter för ett uppdrag på heltid, vi söker för både dag- och nattjänster. Du kommer att vara stationerad i Märsta. Ett roligt arbete med stark gemenskap där vi skapar förtroende, trygghet och värde för våra kunder och samhället i stort. Skyddsvakter bevakar anläggningar som klassats som särskilt viktiga för samhället. Skyddsvaktens främsta arbetsuppgift är att skydda objektet från obehörigt tillträde och förhindra spioneri, terrorism, sabotage, eller förberedelse till ett sådant brott. Du kommer att ha fokus på hög kvalité, service och säkerhetstänk vid utförandet av våra tjänster. Vi satsar lika mycket på att skapa trygghet som vi gör på att leverera säkerhetslösningar. Vi söker på djupet för att hitta anledningen till behovet av säkerhetslösningar. Vi är skillnadsgörare, välkommen till oss. Som person är du engagerad i ditt arbete, plikttrogen och lojal. Vi ser även att du har ett empatiskt förhållningssätt till andra människor samt en personlig mognad. Vi värdesätter att du är ambitiös, har ett högt kvalitets-och säkerhetstänk samt en positiv och öppen attityd. Grundläggande krav: En giltig skyddsvaktsutbildning. Giltigt utbildningsbevis i handhavande av skjutvapen (HAS). Rent brottsregister. Inga betalningsanmärkningar. Körkort. Mycket goda färdigheter i svenska tal och skrift. Goda färdigheter i engelska tal. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Recover Group är marknadsledande i Norden inom Skadeservice. Koncernen levererar tjänster till försäkringsbolag, företag och privatpersoner. Sedan Recover Group etablerades som en självständig verksamhet har företaget tredubblat omsättningen och genomfört flera förvärv. Recover är en nordisk aktör som är rikstäckande i Norge, Danmark och är i Sverige heltäckande i Mellansverige. Recover har över 2 000 anställda fördelat på över 100 kontor över hela Norden. Recover Skadeservice är en heltäckande leverantör inom sanering, avfuktning och fastighetsservice. Vi har en fortsatt hög efterfrågan på våra tjänster och söker efter fler kompetenta och engagerade kollegor. Just nu rekryterar vi Fukttekniker till Uppsala. Ta chansen och bli del av ett företag i stark tillväxt - med kollegor som är pålitliga, modiga och omtänksamma! Mer om tjänsten Som Fukttekniker har du ett varierande jobb med arbetsuppgifter som spänner från skadebesiktningar, fuktmätningar och fasta installationer hela vägen till kunddialoger och administration. Våra kunder är offentliga beställare, fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Avfuktningsverksamheten inom Recover är prioriterad och en tydlig framåtriktad satsning pågår. Vi kan stolt säga att vi har både nöjda kunder och återkommande beställare! Idag är vi 17 personer i fuktgruppen som stöttar hela Recover Skadeservice verksamhet i Sverige. Vi har en god stämning och ett stimulerande arbetsklimat med kompetenta och erfarna kollegor. Vi har tillgång till bra verktyg och förutsättningar för skiftande miljöer i allt från bostäder till offentlig miljö, skolor, sjukhus, industrilokaler etc. I din roll ansvarar du för hela kunduppdraget och arbetsmoment kan t.ex. vara; - Undersökningar och mätningar i samband med fukt-, mögel och vattenskador - Fasta installationer - Täthetsprovning samt fuktmätning enl. RBK - Möte med kund, t.ex. beställare och brukare av fastigheter - Skriva rapporter till kund och presentera förklaringar - Administration och uppföljning av ärenden Mer om dig och vad vi söker Du som söker den här rollen har en utbildning inom byggnadsteknik och/eller fuktteknik. Vi tror att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna inom byggbranschen. Det är meriterande om du behärskar fuktteknik, ventilation- och luftrörelser samt att du är certifierad för Täthetsprovning och/eller RBK-auktoriserad. Du är van att utföra fuktmätning och kan hantera mätinstrument. Du har goda kunskaper i svenska och ett B-körkort. I rollen som Fukttekniker träffar du dagligen våra kunder på plats och vi tror därför att du har en god känsla för service och för mötet med människor. Du är pedagogisk och når fram med förklaringar och analyser. Du kan arbeta under stort eget ansvar och är noggrann samt omsorgsfull i din yrkesutövning. Något av det vi erbjuder dig - Vidareutveckling i form av interna och externa utbildningar - En stor variation i kunduppdrag och projekt - Vi har kul tillsammans! Att bjuda på gemensam frukost eller en riktigt schysst julfest är viktigt för oss. - En trygg anställning med kollektivavtalad pension, försäkringar och semester. - Vi är måna om våra medarbetares hälsa och välmående. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och hälsoaktiviteter. Övrigt Recover tillämpar individuell lönesättning och kollektivavtal finns. Detta är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar 6 mån provanställning. Som en del i Recovers säkerhetsarbete utförs drogtest inför nyanställning. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Områdeschef Johan Larsson på 010 - 177 77 59 eller [email protected].
Räddningstjänsten Skåne Nordvästs uppdrag är att bidra till att skapa ett tryggare och säkrare samhälle för invånarna i förbundets fem medlemskommuner Helsingborg, Ängelholm, Örkelljunga, Båstad och Bjuv. RSNV: s geografiskt stora område med c.a 238 000 invånare, är en expansiv region och en logistiknod, med flygplats och hamnar vilket innebär en ständigt föränderlig riskbild. För att möta framtidens utmaningar och riskbild är vi en organisation i ständig utveckling, med ambitionen att ligga i framkant både vad gäller samarbeten, insatsmetodik, teknik, utbildning och socialt förebyggande arbete. Vårt mål är också att vara en attraktiv arbetsgivare som speglar samhället och som har fokus på en säker arbetsmiljö, med trygga, förtroendeingivande och inkluderande ledare och medarbetare. Räddningstjänsten Skåne Nordväst består av cirka 350 anställda (heltid och RIB) fördelade på 10 brandstationer i Helsingborg, Bjuv, Båstad, Ängelholm och Örkelljunga. Operativa avdelningen är inne i en organisationsutveckling där vi formar fem enheter för att möta framtidens behov. Operativa avdelningen består av enheterna Heltid (2), RIB, Övergripande ledning samt Insatsledning och förmåga. På avdelningen finns totalt ca 280 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara en del Räddningstjänsten Skåne Nordvästs operativa verksamhet? Vill du arbeta tillsammans med drivna och engagerade kollegor? Vi söker nu en engagerad samordnare som vill vara med att utveckla internutbildningen för den operativa personalen Om uppdraget Som samordnare för internutbildningen (KVAS) får du ansvar för att leda, planera och utveckla förbundets internutbildning. Du följer upp förbundets kvalitetssäkring och säkerställer kvalitén på utbildningar och övningar för våra heltid och deltidsbrandmän. Som samordnare på enheten kommer du att arbeta nära instruktörerna där ni tillsammans skapar och leder de kompetensutvecklande övningarna och utbildningarna som inryms i Räddningstjänstens Skåne Nordvästs kvalitetssäkringssystem Du sitter med i enhetens styrgrupp och rapportera direkt till enhetschefen för Insatsledning och förmåga. Enheten består förutom Enhetschefen av 8 Insatsledare och samordnaren för räddning under höjd beredskap (RUHB) Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda, motivera och utveckla instruktörer • Deltager i enhetens strategiska arbete • Samordnar och planerar övningar och utbildningarna • Kunna bistå som instruktör • Säkerställa kvalitet, arbetsmiljö och att resurser används på ett klokt sätt • Beroende på din bakgrund kan du komma att ingå i en operativ roll. KVALIFIKATIONER Vi söker en medarbetare som bidrar till en kultur där samarbete, ansvar och tillit är grundläggande förhållningssätt. Som samordnare är du en tydlig och konsekvent företrädare för organisationens riktning och beslut För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att agera långsiktigt, professionellt med integritet samt skapa arbetsklimat där medarbetare och kollegor upplever att du bidrar till utveckling, samspel och tydlighet. Du är trygg i din roll, har god förmåga att kommunicera och samarbeta. Du arbetar lösningsfokuserat, skapar struktur i en dynamisk miljö och har lätt för att ta till dig information. Vi lägger stor vikt vid att du är prestigelös, lyhörd och bidrar till ett professionellt arbetsklimat med fokus på gemensamma mål och ansvarstagande Vi söker dig med: • Körkort (lägst B) • Utbildnings som brandman SMO , GriB eller liknande (krav) • Erfarenhet från operativ tjänstgöring (Krav) • Svenskt medborgarskap (krav) tjänsten kommer genomgå säkerhetsprövning inför anställning ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Bygg- och miljöförvaltningen ska genom sitt uppdrag möjliggöra en god livsmiljö för invånare, besökare och näringsidkare i ett växande Halmstad. Organisationen är i ett starkt utvecklingsskede både gällande service och som en viktig aktör i att bygga en hållbar kommun. Vår förvaltning ansvarar bland annat för kartförsörjning, bygglov, lantmäteriförrättningar, miljö- och hälsoskyddsfrågor. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Halmstad. Vill du vara med och påverka? Vi arbetar processorienterat och med ett starkt servicefokus. Vår ambition är att vara en myndighet som man gärna har att göra med. Nu söker vi dig som vill vara med och forma framtidens Halmstad som bygglovshandläggare i Byggnadsenheten Gestaltning. Hos oss får du en viktig roll i att driva samhällsbyggnadsfrågor framåt genom professionell myndighetsutövning och god service till våra medborgare. Byggnadsenheten Gestaltning består av 14 engagerade och kunniga kollegor – ett välkomnande gäng som värdesätter samarbete, kunskapsutbyte och arbetsglädje. Vi tror på ett öppet arbetsklimat där vi stöttar varandra och har roligt tillsammans. ARBETSUPPGIFTER Som bygglovshandläggare arbetar du med hela kedjan i byggprocessen: • Handlägga ansökningar om bygglov, rivningslov, förhandsbesked och anmälningspliktiga åtgärder • Granska ritningar och handlingar enligt plan- och bygglagen (PBL) samt andra relevanta regelverk • Föredra ärenden inför byggnadsnämnden och fatta beslut på delegation • Ge råd, information och service till privatpersoner, företag och andra myndigheter • Delta i arbetet kring detaljplaneprocesser och strandskyddsfrågor • Utföra och handlägga tillsyn • Bidra till att utveckla våra arbetsprocesser och stärka den digitala utvecklingen Arbetet är varierande och innebär såväl självständigt ansvar som ett nära samarbete med kollegor inom och utanför enheten KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant utbildning som byggnadsinspektör, bygglovshandläggare, arkitekt eller jurist från högskola/universitet - eller annan utbildning/erfarenhet inom samhällsbyggnad som vi bedömer likvärdig • Goda kunskaper om plan-och bygglagen, Boverkets byggregler, förvaltningslagen och kommunallagen • B-körkort - du behöver kunna genomföra platsbesök inom kommunen • Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska både i tal och skrift Det är meriterande om du också har: • Erfarenhet av myndighetsutövning och arbete som byggnadsinspektör eller bygglovshandläggare • Kunskap i byggteknik • Erfarenhet att arbeta i detaljplaneprocessen • Handläggning av strandskyddsdispenser eller tillsyn enligt PBL Din profil Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad och pedagogisk och som har lätt för att förklara regler och beslut på ett tydligt och begripligt sätt. Du är strukturerad, ansvarstagande och har ett gott omdöme, samtidigt som du är trygg i din myndighetsroll och kan fatta beslut även i komplexa frågor. Du arbetar självständigt och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt, men trivs också med att samarbeta och bidra till ett gott arbetsklimat tillsammans med kollegor. Vi ser att du är prestigelös och ödmjuk och att du möter varje person du träffar med respekt, förståelse och engagemang. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Bygg- och miljöförvaltningen ska genom sitt uppdrag möjliggöra en god livsmiljö för invånare, besökare och näringsidkare i ett växande Halmstad. Organisationen är i ett starkt utvecklingsskede både gällande service och som en viktig aktör i att bygga en hållbar kommun. Vår förvaltning ansvarar bland annat för kartförsörjning, bygglov, lantmäteriförrättningar, miljö- och hälsoskyddsfrågor. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Halmstad. Vill du vara med och påverka? Vi arbetar processorienterat och med ett starkt servicefokus. Vår ambition är att vara en myndighet som man gärna har att göra med. Nu söker vi dig som vill vara med och forma framtidens Halmstad som byggnadsinspektör i Byggnadsenheten Teknik. Hos oss får du en viktig roll i att driva samhällsbyggnadsfrågor framåt genom professionell myndighetsutövning och god service till våra medborgare. Byggnadsenheten Teknik består av elva engagerade och kunniga kollegor – ett välkomnande gäng som värdesätter samarbete, kunskapsutbyte och arbetsglädje. Vi tror på ett öppet arbetsklimat där vi stöttar varandra och har roligt tillsammans. ARBETSUPPGIFTER Som byggnadsinspektör arbetar du med hela kedjan i byggprocessen: • Granska bygglovshandlingar utifrån tekniska krav • Hålla tekniska samråd och arbetsplatsbesök • Utfärda start- och slutbesked • Utföra och handlägga tillsyn • Föredra ärenden inför byggnadsnämnden • Ge råd, information och vägledning till privatpersoner, företag och andra myndigheter • Bidra till att utveckla våra arbetsprocesser och stärka den digitala utvecklingen Du får ett varierande arbete där du kombinerar kontorsarbete med platsbesök och har stort eget ansvar samtidigt som du har nära stöd från erfarna kollegor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant utbildning som byggnadsinspektör, bygglovshandläggare, byggnadsingenjör eller jurist från högskola/universitet eller annan utbildning/erfarenhet inom samhällsbyggnad som vi bedömer likvärdig • Goda kunskaper om plan- och bygglagen, Boverkets byggregler, förvaltningslagen och kommunallagen • B-körkort då du behöver kunna genomföra platsbesök inom kommunen • Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift Det är meriterande om du också har: • Erfarenhet av myndighetsutövning och arbete som byggnadsinspektör eller bygglovshandläggare • Kunskap i byggteknik • Handlagt tillsynsärenden enligt plan- och bygglagen Din profil Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad och pedagogisk och som har lätt för att förklara regler och beslut på ett tydligt och begripligt sätt. Du är strukturerad, ansvarstagande och har ett gott omdöme, samtidigt som du är trygg i din myndighetsroll och kan fatta beslut även i komplexa frågor. Du arbetar självständigt och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt, men trivs också med att samarbeta och bidra till ett gott arbetsklimat tillsammans med kollegor. Vi ser att du är prestigelös och ödmjuk och att du möter varje person du träffar med respekt, förståelse och engagemang. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Lärare i engelska och historia till Praktiska Gymnasiet Majorna i Göteborg Ditt uppdrag Vi erbjuder nu en tjänst som lärare på Praktiska Gymnasiet Majorna i Göteborg. Vi söker dig som kan undervisa i engelska och historia samt gärna ett ytterligare ämne som till exempel svenska eller svenska som andraspråk. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med start augusti 2025. Du kommer att undervisa och handleda våra elever tillsammans med kollegorna i arbetslaget. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla ämnet. Tillsammans stöttar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Din profil Vi söker dig som är legitimerad och behörig lärare i minst två av ovanstående ämnen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av undervisning på gymnasiet. Du brinner för att utbilda och att arbeta med ungdomar och har varje elevs bästa i fokus. Du har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika behov. Vi erbjuder På Praktiska Gymnasiet Majorna jobbar vi som ett sammansvetsat team och säkerställer att du får rätt förutsättningar att utvecklas i din roll. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra kollegor inom Praktiska Gymnasiet men även med andra inom AcadeMediakoncernen. Du får kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor kring tjänsten, kontakta rektor Sandra Nyberg på telefonnummer 0703-505591 eller mailadress [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i Academedia. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/ Läs mer om häktet Kronobergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/kronoberg/#verksamhet Häktet Kronoberg är ett säkerhetshäkte mitt på Kungsholmen vid Rådhuset och 10 min promenad från Centralstationen. Häktet har över 300 platser och är ett av Sveriges största häkten. Som kriminalvårdare har du en viktig position i rättskedjan. Häktet har en säkerhetsavdelning, inskrivning och arrest, omvårdnadsavdelning samt gemensamhets- och restriktionsavdelning och ligger i polisens kvarter. Som anställd har du tillgång till polisens gym kostnadsfritt samt friskvårdsbidrag. Det finns dessutom möjlighet till intern rörlighet inom Kriminalvårdens olika verksamhetsområden ARBETSUPPGIFTER I arbetet som kriminalvårdare har man omväxlande arbetsuppgifter där du kommer att ingå i ett team och har den dagliga kontakten med klienterna. Du arbetar i en sluten miljö med hög säkerhet och sekretess. Som kriminalvårdare har du varierande men rutinstyrda insatser som inriktar sig på omvårdnads- och säkerhetsuppgifter. Det är du som öppnar och låser celldörrarna, genomför isoleringsbrytande åtgärder med klienter, delar ut mat och medicin. Vidare ingår visitationer av lokaler och klienter i det dagliga arbetet. I arbetet ingår även vissa administrativa uppgifter. Klienter kan sitta häktade under lång tid, det ställer särskilda krav på dig som kriminalvårdare när det kommer till ett professionellt bemötande av människor som befinner sig i kris. En anställning på Häktet Kronoberg innebär ett utvecklande och komplext arbete ihop med goda kollegor som stöttar varandra. Du ska kunna skifta mellan att sitta i svåra samtal, genomföra visitationer och agera fysiskt eller springa på ett larm samtidigt som du upprätthåller ett säkert arbetssätt. Det är viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan kan utvecklas och förändras. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är avgörande. Som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil, ha god självinsikt, gott omdöme och integritet. Du behöver ha god samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du ska kunna agera fysiskt när det krävs. Du kommer att utbildas i hantering och användning av batong och pepparspray och förväntas bära detta i tjänst. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. • God datorvana Det är meriterande om du har • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård och omsorgsarbete • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi psykiatri, juridik och konflikthantering • Relevanta språkkunskaper utöver svenska och engelska ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Ansvariga rekryteringsspecialister V28 Filippa Blom, V29-30 Marica Blomqvist och from V31 Shady Ayad Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid. Beskrivning Tumlaren är hjärtat i Sotenäs när det kommer till hälsa, rörelse och rehabilitering. Vi är en mötesplats där människor i alla åldrar tränar, rehabiliteras och har roligt tillsammans. Hos oss får du arbeta i en inspirerande miljö med närhet till både hav och natur – mitt i vackra Bohuslän. Vi är stolta över vår inkluderande kultur, där både personal och besökare möts med respekt, glädje och engagemang. Här arbetar vi tillsammans i ett mindre men sammansvetsat team som stöttar varandra och skapar en trivsam arbetsmiljö. Din insats som timvikarie gör verklig skillnad i människors vardag. Tumlaren är en del av Sotenäs kommuns organisation, vilket ger goda möjligheter till utveckling, utbildning och erfarenhet från flera olika verksamhetsområden. Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html Arbetsuppgifter Som timvikarie hos oss kommer du att arbeta med både förebyggande och stödjande uppgifter kopplade till verksamhetens olika delar – bad, reception och friskvård. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Att bemöta och hjälpa besökare i receptionen Enklare administration och kassahantering Städning och tillsyn av anläggningens ytor Vara ett stöd för badpersonal för Friskvårdspersonal Bidra till trygghet och säkerhet i simhall och träningshall Arbetet sker både dag- och kvällstid samt helger enligt behov. Kvalifikationer Vi söker dig som... Är 18 år fyllda Är simkunnig och kan simma 200m var av 50m på rygg God servicekänsla och tycker om att möta människor God fysisk förmåga då arbetet kan vara rörligt och fysiskt Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Möjlighet att arbeta med kort varsel Som person är du... Ansvarstagande och initiativrik Flexibel och lösningsorienterad Positiv, engagerad och har lätt för att samarbeta Orädd för att ta tag i olika arbetsuppgifter Det är meriterande om du... Har erfarenhet från badhus, simskola eller annat serviceyrke Har utbildning i HLR eller livräddning Har relevant utbildning för arbetsplatsen Villkor Tjänsten är en visstidsanställning till och med 2025-12-31 Eventuellt finns möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Vill du bli en del av vårt härliga team? Välkommen med din ansökan! Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Säkerhetsprövning En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. Krigsplacering En anställning hos oss kan omfattas av krigsplacering vilket du få information om i de fall det blir aktuellt. Sotenäs - havets kommun Sotenäs ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Markaryds kommun är en naturnära och välskött, småländsk gränsbygd, här växer och utvecklas människor och företag i en kreativ och hållbar miljö. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för alla medborgare, besökare och näringsidkare i vår kommun. Samverkan med den ideella sektorn och näringslivet är således en viktig del av vårt utvecklingsarbete. Som arbetsgivare vill vi se och ta vara på möjligheter. Det skapar potential att bygga och utveckla kommunen tillsammans, för det är just tillsammans som vi gör varandra bättre. Engagemang, tillit, tillsammans – det är vår värdegrund och den tar vi på stort allvar. Hos oss finner du kompetenta och engagerade kollegor och chefer. Som vår medarbetare tror vi på dig, stöttar dig i ditt uppdrag och välkomnar dig att bli en del av en positiv gemenskap. Om arbetsplatsen Markaryds kommun sätter stort värde på trygghet och säkerhet för våra invånare samt för de som bor, verkar och vistas i kommun. Vi söker nu dig som vill vara med och utveckla vårt brottsförebyggandearbete och vår informationssäkerhet. För att ytterligare stärka tryggheten och säkerheten i kommunen och våra verksamheter. Tjänsten är en kombinationstjänst där du arbetar såväl med brottsförebyggande som säkerhetsskydd med blandannat informationssäkerhet. Vi är ett kreativt och handlingskraftigt team som värdesätter samarbete, kvalité och glädje på jobbet. Vi delar erfarenheter och kunskaper med varandra och tillsammans jobbar vi för att Markaryds kommun ska blir en trygg och säker kommun. Kommunens utveckling i kombination med ett förändrat omvärldsläge ställer nya och högre krav på hanteringen av bland annat kommunens brottsförebyggande arbete, informationssäkerhet, säkerhetsskydd, krisberedskap och civilt försvar. Tjänsten är placerad på kommunstyrelseförvaltningens stabs- och säkerhetsavdelning där flera olika uppdrag innefattas såsom krisberedskap, säkerhet, säkerhetsskydd, civilt försvar, informationssäkerhet, strategisk kommunikation med mera. Avdelningen leds av stabs- och säkerhetschefen. Arbetsuppgifter Som brottsförebyggande- och informationssäkerhetssamordnare har du stor möjlighet att självständigt utveckla och driva uppdraget framåt utifrån egen kunskap, kommunens behov samt i dialog med kollegor och samverkansaktörer. Exempel på samverkansparter är kommunerna i länet, polismyndigheten, föreningar och näringslivet. Gemensamt arbetar vi för att förstärka och utveckla samhällets insatser för att förebygga brott. I detta arbete är din roll att: • stödja utvecklingen av ett kunskaps- och problembaserat lokalt och regionalt brottsförebyggande arbete • initiera, stödja och utveckla samarbete mellan berörda aktörer för att förebygga brott • arbeta för ökad kunskap, erfarenhetsutbyte och spridning av metoder stödja och initiera kommunöverskridande brottsförebyggande åtgärder. En annan viktig arbetsuppgift är att analysera data i vårt digitala lägesbildsprogram Embrace för att få fram orsaksanalyser och lägesbild för vårt brottsförebyggande arbete i kommunen. Som brottsförebyggande- och informationssäkerhetssamordnare får du möjlighet att delta i utvecklingen av stabs-och säkerhetsavdelningen med ett övergripande samordningsansvar för kommunens arbete och utveckling inom brottsförebyggande, informationssäkerhet och säkerhetsskydd. Tjänsten innebär även ett nära samarbete med kommunens förvaltningar. I rollen som informationssäkerhetssamordnare stödjer du verksamheterna med din kompetens och erfarenhet genom rådgivning, utbildning och uppföljning inom hela informationssäkerhetsområdet. Exempel på detta är hur man hanterar personuppgifter, ta emot och hantera begäran om registerutdrag, identifiera nya personuppgiftsbehandlingar samt informationsklassning. Du är uppdaterad på aktuell lagstiftning och en viktig uppgift blir att implementera kommnande NIS2- och CER direktiv. Du hanterar och samordnar informationssäkerhetsincidenter centralt i organisationen Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning inom kriminologi, juridik, samhällsvetenskap eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med brottsförebyggande frågor. Vi värdesätter också erfarenhet av utvecklingsarbete, vana att självständigt leda och driva processer samt att stödja samverkan. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation, kunskaper inom offentlighet och sekretess samt inom IT. Som person är du handlingskraftig, drivs av att arbeta strategiskt, samt trivs med ett självständigt arbete som både är coachande och resultatinriktat. Du är lyhörd, bra på att analysera och har god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att samarbeta, engagera andra och skapa kontakter. Du är bra på att utveckla och förbättra arbetsmetoder, organisera ditt arbete och har förmåga att hitta nya lösningar. I vårt team värdesätter vi att du bidrar med ett prestigelöst arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då resor med bil i tjänsten förekommer är B-körkort ett krav. Godkänd säkerhetsprövning är ett krav för anställning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i Markaryds kommun med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 2025-07-23 Vad kan vi då erbjuda dig? Glada och kompetenta kollegor som inte tvekar när vi behöver hjälpas åt för en god leverans till kommuninvånare och medarbetare. Omväxlande arbetsdagar och inte minst en chans att vara kreativ och utvecklas tillsammans. I Markaryds kommun arbetar vi efter vår vision: Tillsammans gör vi varandra bättre!
Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER FÖR ARBETSPLATSKONTROLLER med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller. Har du arbetat med arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet? Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra? Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet från inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning. Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs. ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor. Formell kompetens och erfarenhet: Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P. Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande. Det är meriterande om du har Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet. Kunskap om arbetslivskriminalitet Erfarenhet från Migrationsverket Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande, BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet. Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten. För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar. E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till [email protected] Märk ditt mejl "arbetsplatskontrollant" Har du frågor kan du kontakta ansvarig samordnare Niklas Westning 0790-651304 eller [email protected] Om oss: ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet. Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering. www.ansvarsakerhet.se #tryggtvittsäkert
Välj ett jobb för att visa detaljer