Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Cirka 700 partipolitiskt neutrala medarbetare arbetar vid Riksdagsförvaltningen med många olika typer av arbetsuppgifter. Nu söker Riksdagsförvaltningens säkerhetsavdelning en säkerhetsvakt som vill vara med och skydda den svenska demokratin – ett jobb som är viktigt på riktigt! Sveriges riksdag är hjärtat i vår demokrati. Riksdagen är arbetsplats för riksdagsledamöterna och de anställda på partiernas kanslier och i Riksdagsförvaltningen. Det är även en plats för många möten och besök. God säkerhet är en förutsättning för en öppen riksdag. Beslutsprocessen och arbetet i riksdagen ska fungera oavsett vad som händer och alla ska vara trygga i riksdagens lokaler. Öppenhet och säkerhet kan låta som varandras motsatser, men just att göra den kombinationen möjlig är den dagliga utmaningen för vår säkerhetspersonal. Dina arbetsuppgifter Som säkerhetsvakt hos oss har du ett viktigt arbete. Tyngdpunkten ligger på bevakning, men du arbetar också med tillträdes- och säkerhetskontroller och i receptionen. Tillsammans med dina kollegor hanterar du de situationer som uppstår. Förutom att du arbetar nära kollegorna på den egna avdelningen har du också ett tätt samarbete med andra avdelningar, enheter och yrkesgrupper. Det kan till exempel handla om att gemensamt planera inför besök och evenemang för att skapa smarta och smidiga lösningar på olika säkerhetsfrågor. Förändringar i vår omvärld påverkar oss i hög grad, och därför arbetar vi ständigt med att utveckla våra arbetssätt. Det betyder att du sannolikt kommer att involveras i olika projekt och arbetsgrupper där du har möjlighet att bidra med både idéer och engagemang. Dina kvalifikationer Efter avklarat gymnasium har du skaffat dig erfarenhet från någon form av praktiskt säkerhetsarbete, gärna från bevakningsbranschen, polisen, Försvarsmakten, Kriminalvården, tullen eller annan verksamhet som vi bedömer som relevant. Har du dessutom skyddsvaktsutbildning, HAS-utbildning eller erfarenhet av ledarskap är det meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet som instruktör, exempelvis inom sjukvård, säkerhetskontroller, vapenhantering, konflikthantering, juridik eller självskydd. Vi söker dig som är noggrann och har hög integritet. Ett tydligt säkerhetstänk med en sund dos av misstänksamhet är en annan viktig egenskap. Du har öga för detaljer och är vaksam på avvikelser, samtidigt som du har förmågan att se saker i ett större sammanhang. Vi räknar med att du hanterar stress väl och att du kan ta en ledarroll när situationen kräver det. För att passa som säkerhetsvakt behöver du vara uthållig och kunna behålla hög mental skärpa även i lågintensiva stunder. Men du måste också med mycket kort varsel förmå att ställa om till att kunna agera både snabbt och beslutsamt med fortsatt gott omdöme när något händer. Du är en utpräglad lagspelare och tar ansvar för mer än bara dig själv. I ditt samarbete med andra är du vänlig, prestigelös och lösningsorienterad, och du bidrar aktivt till en god stämning på jobbet. Dessutom har du god förmåga att tänka själv och kan framföra synpunkter på ett konstruktivt sätt som bidrar till att vi utvecklar oss både som team och på arbetsplatsen i stort. Då kommunikation är ett av våra viktigaste arbetsverktyg är det en styrka hos dig att du tycker om att kommunicera och att du gör det tydligt. Du är bra på att såväl ta till dig som förmedla information, både i tal och i skrift. • Anställningsform: Tillsvidareanställning • Omfattning: Heltid Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och kräver svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning. Anställningen kan komma att omfattas av krigsplacering. Omfattningen är heltid. Tillsvidareanställning med provanställning tillämpas. Lämplighetstester används som en del i urvalsprocessen. Vi erbjuder dig I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. Ansökan Ansök via riksdagen.se, senast den 18 juli 2025. Referensnummer: 2004-2024/25 Övrigt Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Kontakta oss • Niklas Andersson, gruppchef, 08-786 63 96 • Emil Rasmusson, gruppchef, 08-786 41 35 Fackliga representanter • Peter Stoltz, Saco-S, 08-786 40 00 • Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00 • Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00 Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Snabb tillsättning - Catch Me söker Brandvakt för uppdrag åt kund! Extrajobb under v27 och 28 Catch Me söker nu brandvakt för uppdrag åt vår kund i Forssjö. Genom att ladda ner vår app får du möjlighet att snabbt och enkelt ta emot jobberbjudanden direkt i mobilen! Lön 180kr/h Arbetsuppgifter: En brandvakt har som huvuduppgift att förebygga brand och agera snabbt vid brandrisk, särskilt i miljöer där heta arbeten utförs, Vi söker dig som: Har arbetserfarenhet (behöver inte vara som brandvakt) Har utbildning i heta arbeten. Är serviceinriktad och kan arbeta självständigt eller i team. Frågor: skicka gärna ett mail till [email protected] Så här ansöker du: För att ansöka, ladda ner Catch Me-appen från App Store eller Google Play. Via appen får du tillgång till alla våra lediga uppdrag och kan snabbt acceptera jobberbjudanden direkt i mobilen. Vi erbjuder: Flexibla arbetstider och uppdrag Konkurrenskraftig ersättning Möjlighet till utveckling och fler uppdrag via Catch Me Det enda du behöver göra nu är att ladda ner vår app från App Store eller Google Play och utföra digitala tester. App Store: https://apps.apple.com/us/app/catch-me/id6474139947 Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.catchme.catchme&pli=1 Catch Me matchar sedan lediga jobb till dig, baserat på din profil. Lönen betalas ut direkt när du slutat för dagen via swish. Du behöver ha minst en 50% annan sysselsättning för att kunna få ett extraarbete hos oss. Du kan till exempel vara student eller pensionär, ha ett annat arbete eller vara med i jobbprogram som till exempel Rusta och Matcha. Åldersgränsen för att jobba på Catch Me är 18 år.
Åter igen behöver vi utöka vårt team med fler OVK-besiktningsmän. Har du ytterligare kunskaper som t.ex. servicetekniker, injustering, energiexpert är det meriterande. Vi rekryterar löpande när vi hittar rätt person. Arbetsbeskrivning: Du kommer utföra OVK och andra konsultuppdrag hos våra kunder som är allt från privatpersoner till stora fastighetsbolag och kommuner. I arbetet ingår att tillsammans med kunden planera, utföra och följa upp uppdragen. Du arbetar ofta självständigt men också tillsammans med våra servicetekniker som ofta utför tjänster i samband med OVK. I företaget finns erfaren personal som stöttar varandra när det dyker upp frågor. Normalt utgår du hemifrån direkt till uppdragsplatsen med tjänstebil och besöker kontoret i Löddeköpinge eller Helsingborg några dagar i veckan där vi har toppmoderna lokaler. Beroende på dina önskemål och erfarenheter kan du få mer eller mindre ansvar att planera din egen tid och ansvara för egna kunder. Arbetets omfattning: Heltid. Normala arbetstider är 07.30-16.30 med flex möjlighet för att det ska passa din livssituation. Vi kan erbjuda dig: ● Förmånsbil ● Frihet under ansvar. ● Högt till tak och korta beslutsvägar. ● Utmärkta kontorslokaler ● Utvecklingsmöjligheter ● Friskvårdsbidrag Givetvis har vi kollektivavtal och försäkringar som ger dig trygghet. Egenskaper vi söker hos dig: Som person är du självständig och pålitlig. Du värnar om att leverera hög kvalitet och tar ansvar för dina uppdrag. Du har god datorvana med Office kunskaper. Formella Kompetenskrav: ● OVK-behörighet K. ● Du innehar B-körkort. ● Flytande Svenska I skrift och tal. Stämmer detta in på dig? Ansök snarast, då vår rekrytering sker fortlöpande. Din ansökan skickar du till [email protected] Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Fredrik Gyllander, tel. 0709-927270 Företagsbeskrivning: OVKservice Syd AB är ett etablerat företag inom ventilationskontroll, injustering, och ventilationsrengöring. Våra kunder är alltifrån privatpersoner till stora fastighetsägare, kommuner och rederier. Företaget med säte i Löddeköpinge grundades 1996 och är idag ett dotterbolag till Ventilationskontroll Aeolus AB i Göteborg och en del av Novedo AB med ca 1300 anställda.
Försvarsmaktens Högkvarter förstärker nu med en specialist inom brandskydd. Vi söker dig som är kommunikativ och som både vill utveckla och utvecklas inom framförallt organisatoriskt, men även byggnadstekniskt brandskydd. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande och varierande brandskyddsuppgifter. Försvarsmaktens verksamhet är bred och omväxlande, vi verkar nationellt och internationellt, vi övar på både fasta och tillfälliga platser såväl som att vi bedriver arbete vid våra ordinarie arbetsplatser. Detta ställer krav på ett brandskydd som är anpassat efter både förutsättningar och behov. Tillsammans med avdelningens brandingenjör, är uppgiften i teamet att samordna, inrikta, följa upp och utgöra fackmässigt stöd i Försvarsmaktens brandskyddsarbete. Detta gör vi genom att skapa förutsättningar för verksamheten och att ge dem det stöd de behöver för att kunna bedriva en säker och effektiv verksamhet i fred, kris och krig. I uppgiften ingår både att ge anvisningar för att tolka och praktisera gällande lagar och regler samt bidra till Försvarsmaktens operativa förmåga. Vårt arbete planeras utifrån de högst prioriterade behoven för Försvarsmaktens brandskyddsarbete. Om avdelningen HKV FST STÖD INFRA utgör Försvarsmaktens centrala organisation med ansvar att bland annat funktionsinrikta och ramstyra infrastrukturförsörjningen inom Försvarsmakten. Tjänsten arbetsleds av sektionen för mark, anläggningar och lokaler (MAL) som är en av fyra sektioner vid Högkvarterets infrastrukturavdelning, vilket innebär att du i din tjänst företräder Högkvarteret. Huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten kommer spänna över både organisatoriskt och byggnadstekniskt brandskydd, men med huvuddelen mot det organisatoriska brandskyddet. Fokus är att stötta organisationen med huret, snarare än vadet. Detta kan exempelvis innebära; • utveckling och genomförande av utbildningar (både digitala och lektionsbaserade) • utveckling av mallar och stöddokument • rådgivning Utöver detta ingår att arbeta med uppföljning och analys av exempelvis inspektioner och tillbudsrapporter, utveckla handböcker och reglementen samt samverka med övriga funktionsföreträdare inom brandskyddsområdet. I tjänsten ingår såväl att leda och delta i olika projektarbeten som att bedriva självständigt arbete. Försvarsmakten verkar i allt från nybyggda lokaler till flera hundra år gamla statliga byggnadsminnen. Detta i kombination med att vi bedriver verksamhet i de flesta verksamhetsklasser och är inne i en tillväxt skapar en stor bredd i de frågor du kommer att arbeta med. KRAV Kvalifikationer • Minst 5 års aktuell samt relevant yrkeslivserfarenhet inom brandskyddsområdet • Brandingenjörsexamen LTH/LTU eller annan kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Brandinspektör eller motsvarande med kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Dokumenterad, aktuell och relevant erfarenhet av att planera och genomföra brandskyddsutbildningar. • Förmåga att förstå vikten av en korrekt hantering av sekretessbelagd information • B-körkort Personliga egenskaper För att lyckas och trivas i rollen bör du vara kommunikativ, ha god samarbetsförmåga samt vara trygg i både dig själv och din yrkesroll. Du ska ha en stark drivkraft att utveckla och förbättra. Du har en vilja att dela med dig av dina erfarenheter inom organisationen och tycker om att ha en pedagogisk roll. Du har en förmåga att ta till dig komplexa uppgifter, ibland med tighta tidsmarginaler. Du har förmåga att se när en uppgift kräver noggrann eftertanke och när det är viktigare att den hanteras ”tillräckligt bra” för att säkerställa framdriften. Du förstår hur de beslut som fattas och de bedömningar du gör påverkar organisationen och ser hur de kan inarbetas i befintliga processer. Du delar Försvarsmaktens värdegrund om öppenhet, resultat och ansvar. Meriterande • MSB Påbyggnadsutbildning i räddningstjänst för brandingenjörer (RUB) • Erfarenhet av att utveckla handböcker eller motsvarande underlag • Erfarenhet av att arbeta i eller med en stor organisation • Erfarenhet av att ha utvecklat och drivit ett systematiskt brandskyddsarbete. • Kunskap och erfarenhet från Försvarsmakten eller annan statlig verksamhet Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om sex månader för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tjänsten är en civil befattning Arbetsort: Stockholm, tjänsteresor förekommer regelbundet Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta: Johan Westerlund (brandingenjör) eller Anders Åberg (tf sektionschef) Fackliga företrädare: SACO HKV, Camilla Robertsson OFR/S HKV, Kjell Tetzlaff SEKO HKV, Lise-Lotte Larsson OFR/O HKV, Arne Nilsson Samtliga nås via växeln på 08 788 75 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-07. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Urvalsprocessen kommer att påbörjas i mitten av augusti efter semesterperioden. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Jobbeskrivning Skyddsvakter har en nyckelroll i att upprätthålla säkerheten vid Sveriges mest samhällskritiska platser. Dessa skyddsobjekt, som till exempel militära anläggningar, myndigheter, energianläggningar och andra samhällsbärande verksamheter, är avgörande för att vårt samhälle ska fungera. Störningar eller angrepp mot dessa kan få allvarliga konsekvenser för hela landet. Skyddsvakter har befogenheter och är särskilt utbildade för att identifiera och förhindra olika typer av hot, såsom obehöriga intrång, sabotage och otillåten dokumentation av känsliga områden. Dessa händelser som kan utgöra stora säkerhetsrisker. Vi söker nu flera skyddsvakter på heltid till vår avdelning Skydd, där du arbetar med att skydda viktiga och samhällskritiska verksamheter. I denna roll erbjuds du inte bara ett meningsfullt arbete, utan också chansen att bli en del av ett större sammanhang där ditt arbete är avgörande för landets nationella säkerhet. För att beskriva tjänsterna på objektet lovön så bra som möjligt pratade vi med en av skyddsvakterna på plats som beskriver arbetet på följande sätt: - "För mig är det som sticker ut med tjänsten den naturnära miljö som man arbetar i. Sen jobbar man mycket med arbetsrotation vilket gör att man får lära sig alla olika arbetsuppgifter och att det blir ett omväxlande arbete. Dessutom är det ett sammansvetsat gäng som jobbar här och man hittar på roliga saker tillsammans även utanför arbetet". Det här är en tjänst för dig med hög integritet, gott omdöme och ett starkt säkerhetsmedvetande. Du förstår uppdragets allvar och tar ansvar för att agera korrekt även under press Vi ser gärna att du har några års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från en säkerhetsrelaterad tjänst eller annan roll där ansvar, pålitlighet och omdöme varit centrala. Anställning - Tjänsten är en heltidsanställning. Arbetstider - Vi söker personal till samtliga skiftlag, måndag till fredag, med både dag- och nattskift. Vid skiftarbete arbetar du i huvudsak 12-timmarspass, enligt fastställt kvartalsschema. Plats - Lovön, vid Ekerö, i västra Stockholm. 10 minuter från Brommaplan. Vid eget färdmedel finns fri parkering. Utmärkande för detta objekt - Extra lönegruppstillägg, kompetensutveckling, variationen i arbetsuppgifter i den naturnära miljön där ena stunden bevakar du närområdet, nästa söker du igenom fordon eller bemannar bevakningscentralen. Här är vi mer än kollegor – Vi har en engagerad och sammansvetsad gemenskap med stark känsla av att bidra till tryggheten. Du kommer exempelvis att: Bemanna bevaknings- och ledningscentral Säkerställa att obehöriga inte ges tillträde till skyddsobjektet Utföra inre och yttre tillsyn inom området Ansvara för fordonsgenomsök och kontroll av transporter Arbeta proaktivt med säkerhet och skyddsåtgärder i och kring skyddsobjektet Utbildning: Om Securitas väljer att gå vidare med din ansökan kan utbildningen tilldelas som en del av rekryteringsprocessen. Är du militär skyddsvakt så är den oftast validerbar till civilt bruk. Karriärmöjligheter: Hos Securitas finns goda chanser att växa och utvecklas. Många ledare har börjat i operativ drift. Vi värdesätter intern kompetens och erbjuder talangprogram. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till karriärföretag Kravspecifikation Krav Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag Godkänd vid säkerhetsprövning. Meriterande Har yrkeserfarenhet från säkerhetsbranschen eller liknande verksamhet Utbildad civil eller militär skyddsvaktsutbildning Utbildning i HAS Arbetat med genomsök av fordon Säkerhetsprövning Som en del av rekryteringsprocessen genomgår du en säkerhetsprövningsintervju, i enlighet med gällande säkerhetsskyddslagstiftning. För att kunna erbjudas anställning krävs att du blir godkänd i säkerhetsprövningen, inklusive en bedömning av din personliga lämplighet och lojalitet. Övrig information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta: Michael Berglund – [email protected] Alexandra Rehnberg – [email protected] Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 11/7 2025 6 mån provanställning För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Befattningen innefattar säkerhetsprövning för bedömningen avseende laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Nu önskar vi bredda vårt fantastiska team och utöka styrkan med en entrevärd. Vår nya lagspelare ska vara social, utåtriktad och vara duktig på att hantera eventuella konflikter. Arbetsuppgifterna är bland annat att stå vid dörren och välkomna folk, kolla leg och se till att berusningsnivån är bra. Tjänsten avser Onsdagar- Söndagar kl 20.00-01.15
Arbetsbeskrivning Besiktningstekniker – Trygghet, gemenskap och en meningsfull roll i trafiksäkerhetens tjänst Vill du ha ett jobb där du gör skillnad varje dag? På Opus Bilprovning blir du en del av ett team där vi arbetar tillsammans för att skapa tryggare vägar, minska miljöpåverkan och skydda konsumenterna. Genom vårt arbete bidrar vi aktivt till Nollvisionen och en säkrare trafikmiljö. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team – och vi ger dig den utbildning du behöver för att bli certifierad besiktningstekniker! Vad vi erbjuder: • Utbildning och certifiering – Du får en betald utbildning för att bli besiktningstekniker. • En trygg arbetsgivare – Vi är en stabil och etablerad arbetsgivare som erbjuder goda villkor och en långsiktig karriär. • Ett starkt team – Du blir snabbt en i gänget och får stöd av både kollegor och stationschef. • Möjlighet att göra skillnad – Genom ditt arbete bidrar du till ökad trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan. • Trygga arbetsvillkor och schema – Du arbetar efter ett strukturerat schema med en bra balans mellan jobb och fritid. • Fokus på kundbemötande och service – Vi bygger långsiktiga relationer med våra kunder och strävar efter att ge den bästa upplevelsen vid varje besök. Arbetsuppgifter: Som besiktningstekniker är din huvudsakliga uppgift att kontrollera fordon och säkerställa att de uppfyller högt ställda säkerhets- och miljökrav. Varje dag möter du kunder och ger dem en trygg och professionell upplevelse genom engagerad service och tydlig kommunikation. Vi lägger stor vikt vid kundrelationer och strävar efter att skapa en personlig och förtroendeingivande upplevelse för varje kund. Oavsett om det är första gången någon besiktar sin bil eller en återkommande företagskund, är din service avgörande för att bygga långsiktigt förtroende. Arbetet är omväxlande, ibland i högt tempo, och du jobbar både självständigt och i team. Våra stationer har generösa öppettider, vilket innebär att du kommer att arbeta varierande arbetstider enligt schema. Placeringsort: Skellefteå Din Profil Vi söker dig som har ett intresse för fordon och teknik. Du behöver inte ha en fordonsteknisk utbildning men relevant fordonskunskap krävs. Du kan till exempel ha arbetat med service, reparationer eller inspektion av fordon i någon form. Du trivs i en serviceroll där du dagligen möter kunder, ger råd och förklarar besiktningsresultat på ett tydligt och trevligt sätt. För oss är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande, lösningsorienterad och har en positiv inställning. Krav: • Erfarenhet eller kunskap om fordon, men ingen fordonsteknisk utbildning krävs • B-körkort (ej begränsat till automat) • Grundläggande datakunskaper Meriterande: • Certifikat för fordonsbesiktningar (K1) • A, C, CE och D-körkort • Språkkunskaper utöver svenska och engelska Observera att vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen. Om företaget Opus Bilprovning är en av Sveriges största aktörer inom fordonsbesiktning, med nära 100 stationer över hela landet och två miljoner besiktningar om året. Vi är branschledande inom kundservice, säkerhet och hållbarhet – och vi klimatkompenserar hela vår verksamhet till 100%. Hos oss blir du en del av en inkluderande och välkomnande arbetsplats där vi värdesätter mångfald, jämställdhet och gemenskap. Här stöttar vi varandra och skapar en arbetsmiljö där du både kan utvecklas och känna dig trygg. Vill du vara med och göra skillnad? Ansök redan idag och bli en del av Opus-familjen! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Ethan Arancibia på telefonnummer 070-840 69 73. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vill du bidra till ett hållbart samhälle? Nu söker vi en Arbetsmiljösamordnare till vår HR-grupp – en viktig roll där du får arbeta både strategiskt och rådgivande för att utveckla och stärka vårt arbetsmiljöarbete. Hos oss får du vara med och skapa en trygg, hållbar och engagerande arbetsplats – och bidra till samhällsnytta varje dag. Är du redo att ta nästa steg? Falu Energi & Vatten är alla Falubors energiföretag som tillsammans med våra kunder och invånare vill bidra till ett hållbart samhälle utan utsläpp. Vårt uppdrag är att underlätta för våra kunder att ta kloka beslut och göra mer hållbara val. Att jobba hos oss innebär att du gör skillnad i många människors vardag. Inte minst din egen. Arbeta som Arbetsmiljösamordnare Som Arbetsmiljösamordnare hos oss blir du en central del av HR-organisationen, med ett övergripande ansvar för att samordna, driva och utveckla det systematiska arbetsmiljöarbetet inom hela bolaget. Ditt uppdrag är att säkerställa att vi följer gällande lagar, direktiv och interna mål – men också att bidra till en trygg, hälsofrämjande och inkluderande arbetsplats där människor trivs och vill stanna. Du arbetar både strategiskt och operativt, och fungerar som ett konsultativt stöd till chefer, skyddsombud och medarbetare i arbetsmiljöfrågor. Rollen är bred och innebär även att du bistår HR-avdelningen med HR-relaterade uppgifter, med fokus på en hållbar arbetsmiljö och en långsiktig utveckling. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: •Driva och samordna det systematiska arbetsmiljöarbetet i hela organisationen. •Stötta chefer i riskbedömningar, tillbudsutredningar och arbetsmiljörelaterade projekt. •Ansvara för rutiner och system kopplade till IA-systemet (ENIA), kemikaliehantering och brandskydd. •Hålla i utbildningar och workshops samt identifiera kompetensbehov inom arbetsmiljö. •Delta i skyddskommittéer och samverkansforum. •Fungera som kontaktperson mot myndigheter, t.ex. Arbetsmiljöverket. •Bidra till omvärldsbevakning och analys av arbetsmiljöstatistik. •Stödja HR i närliggande frågor vid behov. Kollegorna Martina & Sara om rollen och att arbeta på Falu Energi & Vatten: FEV är en fantastisk arbetsplats som är tillräckligt liten för att vara familjär, och tillräckligt stor för att vara händelserik. Som Arbetsmiljösamordnare hos oss så får du verkligen en möjlighet att lära känna hela företaget eftersom du dagligen har kontakt med olika grupper hos oss. Och att jobba på FEV gör oss stolta varje dag - det finns en otrolig kompetens, drivkraft och gemenskap här! Din profil För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är en trygg och samarbetsinriktad person med en god förmåga att skapa förtroende i mötet med olika yrkesroller. Du är kommunikativ, pedagogisk och nyfiken, och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du arbetar strukturerat och lösningsorienterat, tar gärna initiativ och har ett långsiktigt perspektiv på utvecklingsarbete – samtidigt som du inte tvekar att vara hands-on när det behövs. Du som söker har: •Eftergymnasial utbildning med inriktning arbetsmiljö, HR, teknik eller liknande alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer är likvärdig. •Kunskap om arbetsmiljölagstiftning, föreskrifter och tillämpning av systematiskt arbetsmiljöarbete. •Erfarenhet av att stötta chefer och arbeta med förändringsprocesser. •God förmåga att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift Det är meriterande om du har: •Ingenjörsutbildning med inriktning arbetsmiljö •Erfarenhet av arbetsmiljöarbete, gärna från tekniskt inriktad verksamhet •Kunskap om organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA), säkerhetskultur och hälsofrämjande arbete. •Goda kunskaper inom BAS P/BAS U I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det bästa med att jobba hos oss Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, arbetstidsförkortning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym. Anställningsvillkor •Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. •Heltid •Tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-24. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom https://rekryteringslots.se/. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Martina Hårdén via martina.hå[email protected] alternativt rekryterare Ulrika Struve på Adecco via [email protected]. Då vi står inför semestertider kan svarstid på ev. frågor vara lite längre än vanligt. Tillsammans skapar vi framtidens Falun Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun. Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.
Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Moraberg i Södertälje. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierade besiktningstekniker eller varit certifierad besiktningstekniker. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!
CSG är ett auktoriserat bevakningsföretag med verksamhet i hela Sverige. Vi är ca 900 medarbetare som jobbar med alla former av bevakningstjänster i syfte att skapa en tryggare och säkrare tillvaro dygnet runt, årets alla dagar! Vi söker nu en Gruppledare till vårt objekt Stockholmsmässan Vi söker en engagerad och erfaren gruppledare till vårt bevakningsuppdrag på Stockholmsmässan i Stockholm. Du som söker behöver vara en stark och driven person som kan lyfta detta viktiga objekt till en ännu högre nivå. Om rollen Som gruppledare fungerar du som den naturliga länken mellan vår kund och oss som leverantör. Ditt huvudsakliga uppdrag blir att säkerställa att den dagliga driften av våra tjänster fungerar smidigt, att våra rutiner efterlevs och att vi levererar en riktigt trygg, kvalitativ och professionell leverans. I din roll så kommer du utöver nära kontakt med dina kollegor även ha en nära dialog med vår Driftchef och vår kunds representanter samt övriga intressenter inom uppdraget. Tjänsten som gruppledare är på heltid och dina arbetstider kommer vara varierande dag och kväll, framförallt beroende på olika tider då det är mässaktivitet inom uppdraget. För att lyckas i tjänsten ser vi följande kvalifikationer: - Att du har flerårig erfarenhet inom bevakning och då gärna publika uppdrag. - Att du har någon form av dokumenterad ledarskapserfarenhet, gärna från liknande uppdrag. - Att du har förmåga att skapa engagemang och sammanhållning i gruppen. - Att du är strukturerad, lösningsorienterad och tydlig i din kommunikation. - Att du har en hög servicenivå och god förståelse för vår uppdragsgivares behov. - Att du är utbildad och förordnad ordningsvakt. Vi ser även att du kan kommunicera både svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Kan du flera språk ser vi det som meriterande. Vi kommer lägga stor vikt under rekryteringen på din personlighet och sociala kompetens, då vi ser dessa egenskaper som en stor del i att lyckas i rollen. Vi erbjuder - En nyckelroll i en spännande miljö, där du själv har alla möjligheter att själv utvecklas. - Möjlighet att påverka och utveckla arbetet på Stockholmsmässan. - Ett nära samarbete med både vår kunds och företagets representanter. Utöver detta så erbjuder CSG en familjär tillvaro och en dynamisk arbetsplats. - Lön utgår enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet. - Alla uppdragsutbildningar som krävs, tillhandandahålls av oss. - Självklart erhåller du friskvårdsbidrag som en del av vår strävan att ha nöjda medarbetare i vår organisation. - Hos CSG får du även en unik möjlighet till att få ut en del av din lön direkt den är attesterad i samarbete med vår leverantör Cappy. Innan en anställning kan bli aktuell måste du först genomgå en säkerhetsprövning där registerkontroll genomförs samt bli godkänd hos Länsstyrelsen för arbete i ett auktoriserat bevakningsföretag. Är du redo att utmana dig själv och bli en viktig del av ett spännande uppdrag med högt tempo och varierande arbetsuppgifter? Välkommen med din ansökan redan idag via vår hemsida www.csgab.se/jobb
Välj ett jobb för att visa detaljer