Brandtekniker i norra Stockholm
SyncUp AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Om rollen  Vi söker dig som har erfarenhet inom brandskydd och vill ta nästa steg i karriären. I den här rollen blir du en nyckelperson i ett mindre men väletablerat företag med säte i norra Stockholm. Du kommer att kombinera praktiskt arbete med ansvar för planering och struktur samtidigt som du får en ledande funktion i teamet. Här får du möjlighet att ta ett samordnande ansvar för det dagliga arbetet, stötta kollegor och bidra aktivt till företagets fortsatta utveckling. Arbetsuppgifter Utföra service, kontroller och underhåll av brandskyddsutrustning (t.ex. brandsläckare, brandluckor, rökluckor) Delta operativt i fältarbete vid behov Planera och samordna uppdrag och arbetsdagar Vara ett stöd och en vägledande resurs för övriga tekniker Samarbeta nära ägaren i det dagliga ledningsarbetet Kvalifikationer Krav: Minst 4 års erfarenhet som brandtekniker eller servicetekniker inom brandskydd God kännedom om utrustning och kontroller inom området B-körkort Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av planering eller samordnande funktion Tidigare erfarenhet av kundkontakt eller kundansvar Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, noggrann och strukturerad men också prestigelös och trygg i samarbeten. Du trivs i en roll med både ansvar och variation, och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du gillar att skapa ordning, stötta andra och hålla riktning i vardagen, både för dig själv och teamet.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
OVK-ansvarig
Futuria People AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vill du ta nästa kliv och vara ansvarig inom OVK? Nu har du chansen att forma och driva en viktig del av verksamheten hos en växande aktör inom energieffektivisering – med uppdrag från några av Stockholms största fastighetsägare.  Vår kund är ett väletablerat bolag inom energi och fastighet, med stark teknisk kompetens och ett tydligt hållbarhetsfokus. Sedan starten 2012 har de arbetat för att hjälpa fastighetsägare att öka både energieffektivitet och lönsamhet – samtidigt som klimatpåverkan minskar.  Företaget erbjuder helhetslösningar som sträcker sig från analys och åtgärdsförslag till projektering, entreprenad och löpande förvaltning.  Bland kunderna finns flera av Sveriges största kommersiella fastighetsägare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Om tjänsten I rollen som ansvarig för OVK blir du spindeln i nätet i en verksamhet som siktar högt. Det här är en unik möjlighet för dig som har OVK-erfarenhet och vill ta ett helhetsansvar – från försäljning och kundrelationer till strategisk utveckling och ledarskap.  Du kommer bland annat att: Ta ett övergripande ansvar för OVK-affären Utveckla och bygga långsiktiga kundrelationer Skapa nya affärer – du är inte den som väntar på att något ska hända Leda och utveckla arbetsprocesser och rutiner Självständigt driva OVK-projekt och stötta kollegor med din expertis Du erbjuds Teknisk bredd och spetskompetens Du blir del av en verksamhet som arbetar med hela kedjan – från besiktning till åtgärdsförslag, projektering och energiförvaltning. Starka kundrelationer Här finns redan återkommande uppdrag från några av Stockholms mest välkända fastighetsägare – och stor potential att växa vidare. Eget affärsområde Du får möjlighet att sätta riktningen för OVK-verksamheten – och vara med och bygga upp teamet från grunden. Flexibelt arbetssätt Frihet under ansvar är en självklarhet. Du har stort inflytande över din egen vardag, samtidigt som du har stöd från ledning och kollegor. Modern arbetsmiljö Ljusa lokaler med goda kommunikationer – nära både city och grönområden. Innovativa projekt inom energi och fastighet Här kombineras teknik, hållbarhet och affärsnytta – för att skapa framtidens energieffektiva fastigheter. Vi söker dig som Vi söker dig som både kan och vill ta ansvar. Du har några års erfarenhet av OVK – kanske arbetar du inte längre operativt, men har full koll på området och rätt kompetens för att ta en ledande roll.  För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: Har 5–10 års erfarenhet av OVK-arbete Har K- eller N-certifiering, alternativt har haft  Är självgående, affärsdriven och gillar att ta initiativ Trivs med kundkontakt och är van att bygga relationer Har B-körkort Talar och skriver svenska obehindrat Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Stockholm Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Ebba Strömberg: [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Arbetsmiljöingenjör
Jobbusters AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Din nya roll Vill du vara med och skapa en tryggare och mer hållbar arbetsplats? Hos vår energikund är säkerhet och arbetsmiljö alltid högsta prioritet — nu söker vi dig som vill vara med och stärka deras säkerhetskultur och bidra till att utveckla arbetsmiljöarbetet i en av Sveriges mest samhällsviktiga verksamheter. Som Arbetsmiljöingenjör hos dem får du en central roll i att stötta deras lokala chefer och verksamheter i det dagliga arbetsmiljöarbetet. Du blir en viktig kugge i arbetet med att både utveckla rutiner och instruktioner samt driva konkreta förbättringsinsatser ute i verksamheten. Du kommer bland annat att: Delta i framtagning och utveckling av instruktioner och styrande dokument inom arbetsmiljöområdet. Informera och utbilda chefer och medarbetare i säkerhetskultur, instruktioner och arbetssätt. Driva och medverka i riskanalyser, riskbedömningar och skyddsronder. Stötta chefer vid utredning av olyckor och tillbud. Säkerställa lagefterlevnad och bidra till utveckling av rutiner och kontrollsystem. Ge stöd vid upphandlingar vad gäller kravställning och granskning inom arbetsmiljöområdet. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med linjechefer, Safety & Environment-funktionen och övriga arbetsmiljöspecialister inom organisationen. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Relevant utbildning inom arbetsmiljö, teknik eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet av arbetsmiljöarbete från industri, produktion, energibransch eller motsvarande verksamhet. God kunskap om svensk arbetsmiljölagstiftning. Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av arbetsmiljöarbete inom fjärrvärme och/eller ATEX-kompetens. Vem är du? Vi söker dig som har ett stort engagemang för arbetsmiljöfrågor och vill vara med och påverka på riktigt. Du är strukturerad, kommunikativ och trygg i att utbilda och stötta både chefer och medarbetare. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: Enligt överenskommelse. Slut: 2026-01-29, med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling!

1 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Styrkeledare Skövde

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? SS Facility Services bedriver bland annat räddningstjänst på Volvo Powertrain och Aurobay (tidigare Volvo Cars) i Skövde och verksamheten ingår i Räddningstjänsten Skaraborg. Nu söker vi en Styrkeledare till vårt team. Om oss Vi tar hand om våra kunders fastigheter, medarbetare och besökare. Vi är experter på fastighetstjänster och vi levererar servicelösningar till företag och offentlig verksamhet i hela Sverige. Vi säkerställer att fastigheter och arbetsplatser är så effektiva och inspirerande som möjligt. Med våra tekniska tjänster skapar vi förutsättningar för produktivitet samtidigt som vi minimerar risker. Rollen innebär att bedriva operativ räddningstjänst, systematiskt brandskyddsarbete (SBA) samt att hålla i utbildningar inom brandskydd med mera. Detta är en tillsvidaretjänst som inleds med en 6-månaders provanställning. Arbetstiden är måndag till fredag, 07:00-16:00, beredskapstjänst kan förekomma – inställelsetid är inom 15 minuter. Kvalifikationer * Utbildad Brandman - heltid eller deltid med genomförd SMO, GRIB/Räddningsinsats eller likvärdig utbildning. * B-körkort är ett krav. * Fysisk och mental status enligt AFS 2007:7. * Räddningsledare A är meriterande. * C-körkort är meriterande. * LK1 och LK2 – tidigare RLA och RLB – är meriterande. Vi söker dig som är flexibel och engagerad samt har en god samarbetsförmåga. Du har en vilja att utveckla både verksamheten och dig själv. Du är verbal och pedagogisk i din personlighet och du trivs med att tala inför grupp. Du har god datavana samt administrativ erfarenhet. Du talar och skriver god svenska. För denna roll kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Våra värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och vi ser fram emot din ansökan! OBS! Med anledning av GDPR, hanterar vi inte ansökningar inkomna via mejl. Ansvarig Rekryterare – Pernilla Dahlbäck [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Informationssäkerhetssamordnare
Arvidsjaurs kommun
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen tack vare vår flygplats. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter, en välkomnande attityd och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, fordonstestverksamheter, rennäring och offentlig sektor. I Arvidsjaur erbjuder vi både trygghet och enkelhet i vardagen – allt finns nära. Oavsett var i kommunen du väljer att bosätta dig kan Arvidsjaur erbjuda goda levnadsvillkor och bra möjligheter till ett attraktivt boende. Vill du veta mer om hur det är att leva och bo i Arvidsjaur? Besök flyttatillarvidsjaur.se! Arvidsjaurs kommun som arbetsgivare erbjuder en utvecklande arbetsmiljö. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet. Eftersom Árviesjávrrie tillhör det samiska förvaltningsområdet välkomnar vi sökanden med kunskaper i samiskt språk och kultur. Vi har behov av samisktalande personal inom vissa sektorer och samiska kan därför vara meriterande vid vissa tjänstetillsättningar. Som medarbetare hos Arvidsjaurs kommun kan du komma att behöva använda din privata telefon för exempelvis inloggning i verksamhetssystem. Välkommen med din ansökan! Vi har aktivt valt placering av våra annonser och kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes. Är du vår framtida informationssäkerhetssamordnare? Kraven på att ha ett systematiskt informationssäkerhetsarbete växer för varje dag som den digitala teknikutvecklingen går framåt. I en ständigt föränderlig värld där omvärldsutvecklingen påverkar oss alla väljer Arvidsjaurs kommun att komplettera vårt säkerhetsteam med en informationssäkerhetssamordnare. Vi söker dig som är strukturerad, initiativrik, samt har en god pedagogisk förmåga att förklara och stötta med praktisk tillämpning av gällande regelverk. Du är driven, lösnings- och utvecklingsorienterad samt fungerar väl i arbetet tillsammans med andra. Du är van att jobba självständigt under eget ansvar och leverera resultat på utsatt tid. Ansvar och arbetsuppgifter Informationssäkerhetssamordnaren är ansvarig för att utveckla kommunens arbete med informationssäkerhet med tyngdpunkt på att implementera ett kommunövergripande ledningssystem för informationssäkerhet (LIS). Stödja verksamheterna med utbildning inom informationssäkerhet och stötta dem i att följa det ledningssystem för informationssäkerhet som tagits fram. Samordna och leda informationssäkerhetsprojekt och initiativ i nära samarbete med olika arbetsgrupper i organisationen. Exempel på arbetsuppgifter: • Samordna arbetet med att implementera strategier, arbetssätt och rutiner inom informationssäkerhet för Arvidsjaurs kommun och dess kommunala bolag, samt kontinuerligt följa upp och utveckla detta arbete utifrån gällande lagstiftning, riktlinjer och andra styrande dokument. • Genomföra riskanalyser och klassning av information och IT-system. • Stötta övriga verksamheter vid upphandlingar utifrån informationssäkerhetskrav. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskola/akademisk examen inom området eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren anser vara relevant för tjänsten. Exempelvis utbildning inom informationssäkerhet, IT-säkerhet och dataskydd. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att: • arbeta i en politiskt styrd organisation. • teoretiskt och praktiskt kunna tillämpa regelverk och standarder inom området informationssäkerhet (NIS). • arbeta med arkivering riktat mot informationssäkerhet. Personliga egenskaper Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du tar lätt till dig ny information och kan dra egna slutsatser och skapa egna fungerande lösningar. Du tillämpar din specialiserade och detaljerade expertkunskap samt förmågan att förmedla denna till andra på ett pedagogiskt sätt i presentationer, föreläsningar och utbildningar. Du visar förståelse för och drar nytta av organisationens olika expertområden. Du uppmuntrar organisatoriskt lärande och sprider kunskap som är användbar för organisationen. Vi ser också att du uppskattar att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar andras bidrag. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett meningsfullt och viktigt uppdrag där du har stora möjlighet att påverka och bidra till en trygg och hållbar kommun. Du blir en viktigt del inom kommunens säkerhetsarbete och får ett varierande och utmanande arbete med stora möjligheter till utveckling. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär krav på svenskt medborgarskap. Distansarbete, del av arbetstiden, kan eventuellt möjliggöras vid individuella behov. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Vi söker nu en HSE-Koordinator
Metallfabriken Ljunghäll AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Är du ny exad inom miljö och arbetsmiljö? Vi söker nu HSE-Koordinator, en roll där du har stor möjlighet till att du får göra skillnad på riktigt. Ett spännande jobb hos oss på Ljunghäll som är ett av Europas ledande företag inom pressgjutning och det största pressgjuteriet i Sverige. Dina arbetsuppgifter Som vår nya HSE-koordinator är du med och skapar en arbetsplats där arbetsmiljö och säkerhet alltid ska vara i fokus. Initialt kommer du också stötta med arbetsuppgifter inom områdena miljö och hållbarhet då vår lokala Miljöingenjör är föräldraledig. Som HSE-koordinator ska du stödja, supporta och utbilda chefer och medarbetare i frågor som rör arbetsmiljö, såväl den fysiska arbetsmiljön som den organisatoriska och sociala arbetsmiljön. Du ansvarar för att våra rutiner och arbetssätt inte bara håller måttet, utan också ligger i framkant. Du kommer att självständigt och tillsammans med övriga på miljöavdelningen driva vissa frågor och uppgifter inom miljö och hållbarhet. Du rapporterar till Regional HR Manager och i matris till QMSSE-Manager Du kommer att ha ett nära samarbete med HSE koordinator samt Miljöingenjör från vår andra anläggning. Dina viktigaste arbetsuppgifter är: Leda och utveckla vårt arbetsmiljöarbete Ta fram förslag på rutiner, arbetssätt och policys tillsammans med övriga kollegor inom arbetsmiljö. Säkerställa att vi uppfyller lagar och regler inom arbetsmiljö och miljö Arbeta konsultativt med chefer inom arbetsmiljö & miljöfrågor Ta fram förslag till utbildningar och kunna hålla i interna utbildningar och workshops inom arbetsmiljö. Driva vårt arbete med bl.a. kemikalier, buller och släckvatten. Rapportering och mätningar Avvikelsehantering och riskanalyser Koordinera energigruppen Ha kontakt med myndigheter och andra externa parter Vi letar efter dig som: Är nyexad från en efter gymnasialutbildning inom arbetsmiljö/miljö eller har motsvarande arbetslivserfarenhet inom arbetsmiljö/miljö Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda andra, det kan vara genom att du har varit ledare inom t.ex idrott. Vi ser också gärna att du har erfarenhet från att ta fram material och utbilda andra. Meriterande är erfarenhet från produktion Din profil Vi söker dig som brinner för arbetsmiljö och miljöfrågor. Du ska ha grundläggande kunskap om gällande regler och lagar inom arbetsmiljö och miljö. Du ska vara duktig på att kommunicera och få med dig andra. Rollen innebär mycket kommunikation med olika funktioner på olika nivåer, både internt och externt med myndigheter och därav behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare är det viktigt att du är ansvarsfull strukturerad och analytisk. Arbetet kan ske både självständigt och tillsammans med andra. Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan redan idag geom länken. Din ansökan vill ha senast den 2025-07-31. Intervjuer sker löpande. Pga semesterperiod har vi en längre ansökningstid och det kan komma att dröja innan du får svar på ansökan. Möjligheterna är många hos Ljunghäll Om vi är rätt för varandra erbjuds du att bli en del av vår utvecklingsinriktade verksamhet där du möts av kamratlig och hjälpsam atmosfär. Du får jobba med en högautomatiserad produktion och väl investerad maskinpark. Hos oss är varierande erfarenheter, kompetenser och personligheter en av de främsta styrkorna för att vi ska kunna utmana och utveckla verksamheten – din roll blir ett viktigt bidrag i detta arbete. Vi ser till att du får den kompetensutveckling du behöver för att stärka din kompetens och därmed även verksamheten. Om du är motiverad och tar personligt ansvar har vi möjligheterna för dig! Om företaget Ljunghäll ägs av italienska Gnutti Carlo SPA och tillsammans bildar vi en global aktör med över 4 000 anställda i Sverige, Italien, Tyskland, Tjeckien, Storbritannien, Österrike, Indien, Kina, USA och Kanada. Ljunghäll pressgjuter aluminiumdetaljer till fordonsindustrin och i vår nisch är Ljunghäll det ledande företaget i norra Europa. Vårt moderbolag, Gnutti Carlo är världsledande inom utveckling och leverans av kraftiga och högpresterande ventilstyrnings- och bränsleinsprutningskomponenter för bygg-, jordbruks-, marin-, generator- och transportmotorer.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Säkerhetsspecialist
Specialfastigheter Sverige AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Är du vår nya Säkerhetsspecialist med inriktning mot informationssäkerhet? Om oss Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Vi växer snabbt och vår projektportfölj om 32 miljarder innebär fler spännande projekt än någonsin. Nu söker vi därför fler nyfikna och drivna personer som vill vara en del av vår resa. Välkommen till oss! Om tjänsten Specialfastigheter är marknadsledande inom säkerhetsfastigheter och säkerhet är en av våra mest prioriterade frågor. Säkerhetsenheten, där denna roll är placerad, arbetar bolagsövergripande med det systematiska säkerhetsarbetet, där informationssäkerhet, personsäkerhet, fysisk säkerhet och driftsäkerhet utgör centrala delar. I rollen som säkerhetsspecialist har du en central roll för att informationssäkerheten når ut i hela organisationen, inkluderat de projekt som bedrivs. Genom ditt arbete kommer du ge vår interna organisation så väl som projekt, förutsättningar att leva upp till de säkerhetskrav som ställs på verksamheten. Huvudfokus kommer att vara att utföra analyser, genomföra åtgärder och uppföljningar kopplade till informationssäkerhet. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp bestående av specialister och ansvarigroller inom säkerhetsområdet och du rapporterar till Specialfastigheters säkerhetschef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Stötta, kravställa och följa upp projekt Genomföra informationsklassningar och riskanalyser Utreda/hantera incidenter Vara delaktig i att utveckla och uppdatera styrande och stödjande dokument Omvärldsbevakning inom området Ta fram och genomföra utbildningar I övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten Om dig För att vara framgångsrik i rollen har du: Högskoleutbildning eller annan utbildning tillsammans med aktuell arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig Minst 3 års erfarenhet av arbete inom liknande uppgifter och ansvar som beskrivs ovan Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet utifrån relevanta standarder inom informationssäkerhetsområdet som exempelvis SS-ISO/IEC 27001 Erfarenhet av att upprätta, hantera och utveckla riktlinjer och regelverk inom ovanstående områden Förmåga att anpassa dig efter nya förutsättningar och tar dig an uppgifter med ett helhetsperspektiv God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Förmåga att leda och samordna mindre uppdrag och arbetsuppgifter Körkort (B) Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att hålla utbildningar Erfarenhet från att arbeta i verksamhet med höga säkerhetskrav Placering Din placeringsort är i Stockholm eller Linköping men då vi har fastigheter i hela landet ingår resor i tjänsten. Ansökan & övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2025-08-17. Välkommen med din ansökan! Rekryteringsprocessen Vi påbörjar urvalsarbetet efter att ansökningstiden har gått ut. Därefter kontaktar vi aktuella kandidater för att boka in intervjuer. Inför en eventuell anställning genomför vi en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även alkohol- och drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen: Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen: Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO: Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna: Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Arbetsmiljöingenjör med inriktning mot brand och säkerhet
Paragera AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Arbetsmiljöingenjör med inriktning mot brand och säkerhet – gör skillnad hos Holmen! Plats: Bravikens Pappersbruk, Norrköping Omfattning: Heltid | Anställningsform: Tillsvidare Start: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 22/6-2025 🌿 Tänk om du kunde göra skillnad – på riktigt. På Holmen arbetar vi för en hållbar framtid – i våra produkter, våra processer och i hur vi tar hand om varandra. Nu söker vi dig som vill bli en nyckelspelare i arbetet med att förebygga och hantera brand- och säkerhetsrisker i en av Sveriges största och mest produktionsintensiva pappersanläggningar – med ett särskilt fokus på att säkerställa försäkringsbarheten i vår verksamhet. Som Arbetsmiljöingenjör med inriktning brand och säkerhet blir du en central aktör i vår strävan mot ett säkert arbetsliv – för både våra medarbetare och alla som vistas på området. Här får du använda din tekniska expertis tillsammans med en affärsmässig förståelse för försäkringskrav och riskvärdering. 🔍 Om rollen I denna roll har du det övergripande ansvaret för brandskyddet och områdessäkerheten på Bravikens pappersbruk. Du leder det systematiska brandskyddsarbetet, utvecklar interna rutiner, säkerställer lagefterlevnad och fungerar som länk mellan produktionen och externa aktörer som räddningstjänst, bevakningsföretag och försäkringsbolag. Försäkringsperspektivet är en viktig del av tjänsten: Du kommer att ha en aktiv roll i dialogen med försäkringsbolag och ansvara för att riskreducerande åtgärder identifieras, genomförs, dokumenteras och återrapporteras på ett professionellt sätt. Det innebär ett nära samarbete med våra skadeförsäkringskontakter, samt ansvar för åtgärdsplaner kopplade till riskbedömningar och besiktningar. Du ansvarar för: Utveckling och samordning av vår interna räddnings- och brandförsvarsgrupp Förvaltning av teknisk utrustning för brandbekämpning och säkerhet Samarbete med vår externa bevakningspartner och ansvar för områdesövervakning Rollen som PFSO för vår hamnverksamhet (ISPS) Kontakt med försäkringsbolag och uppföljning av riskåtgärder Intern utbildning inom skydd och säkerhet Budgetansvar inom ansvarsområdet 👥 Vem är du? Du har en teknisk utbildning på minst YH-nivå, gärna högskoleutbildning inom brand, riskhantering eller motsvarande. Du har djup kunskap om lagkrav kopplade till brandskydd och säkerhet i industriell miljö – och du förstår hur dessa påverkar försäkringsvillkor, självrisksystem och skadeförebyggande arbete. Du har erfarenhet av att: Arbeta i roller där säkerhet och försäkringsrisk hanterats parallellt Samverka med försäkringsgivare, besiktningsorgan och andra externa parter Leda och utveckla räddningsberedskap och skyddssystem Du är en person som: Skapar förtroende genom samarbete och god kommunikation Tar egna initiativ och levererar mot uppsatta mål Har ett självständigt arbetssätt och god struktur Har vana av att hantera komplex information och översätta den till praktisk åtgärd Meriterande är även kunskaper inom ISPS, Atex, kemikaliehantering eller arbete som brandingenjör eller risk manager – särskilt i samarbete med försäkringsbolag eller inom försäkringsbranschen. ⭐ Därför ska du välja Holmen Du får vara med och påverka säkerheten i en av Sveriges största pappersindustrier Du får arbeta med engagerade kollegor i en värderingsstyrd koncern med tydligt hållbarhetsfokus Du får utvecklas i en specialistroll där teknik, säkerhet och riskbedömning ur försäkringsperspektiv möts i praktiken. 📣 Så söker du Vi samarbetar med Paragera i denna rekrytering. Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev via formuläret nedan senast den 3/8 - 2025. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Rekryteringskonsult, Annelie Haevaker, via e-post på [email protected]

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Avarn Security söker väktare till SSAB och Borlänge
Avarn Security AB
Väktare och ordningsvakter

Som väktare inom Avarn Security får du en spännande vardag där din uppgift är att stärka våra kunders trygghet samt värna för en tryggare miljö.  En ronderande väktare arbetar med förebyggande säkerhet. Man är bilburen och besöker kunder i sitt distrikt/område för att bland annat kontrollera att larm är påkopplat, fönster och dörrar är stängda och låsta, elektrisk utrustning avstängd och att inga obehöriga vistas på objektet/området. Ronderande bevakning utförs både inom- och utomhus, oftast natt och man arbetar i skift. Arbetet är självständigt och rörligt. Vid stationär bevakning arbetar man hos kunden. Det kan innebära allt från receptionsarbete till rondering och bemanning av bevakningscentraler.Vi tror på ansvarstagande, samarbete och att visa omtanke mot kollegor och omvärlden. Vi ska vara förebilder för andra. Dina tidigare erfarenheter i livet är intressanta och du kommer att få möjlighet att använda och utveckla dem hos oss. Arbetstider: Varierande Tjänsteställe: SSAB och Borlänge med omnejd Varaktighet: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal   Kunden ger oss ett stort förtroende och ditt arbete som väktare är viktigt. Du bidrar varje arbetspass till att skapa trygghet och säkerhet för kunden och samhället i stort, då ditt arbete skapar ett förebyggande skydd mot brottslighet, förbättrat brandskydd och mycket mer. Du kommer att få träffa samhällets alla invånare och det är viktigt att du är tydlig, lugn och kan ta genomtänkta beslut. Här är några av de vanligaste arbetsuppgifterna: En ronderande väktare arbetar med förebyggande säkerhet. Du är bilburen och besöker kunder i ditt distrikt/område för att bland annat kontrollera att larm är påkopplat, fönster och dörrar är stängda och låsta, elektrisk utrustning avstängd och att inga obehöriga vistas på objektet/området. Tillsynsbevakning utförs både inom- och utomhus, oftast natt, ensam och du arbetar i skift. Arbetet är självständigt och rörligt. Vid stationär bevakning arbetar du hos kunden. Det kan innebära allt från receptionsarbete till rondering och bemanning av bevakningscentraler. Kvalifikationer Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver i de olika uppdragen, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • fyllt 18 år innan du påbörjar uppdraget • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Väktarutbildning är meriterande på dessa positioner. Andra meriterande kvalifikationer är erfarenhet av arbete i bevakningsbranschen, visst tekniskt kunnande, ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska samt tidigare erfarenhet av arbete i publika miljöer. Har du rätt profil för Avarn och du går vidare i processen men inte redan innehar föreskriven utbildning (VU1, VU2, ) står vi för din utbildning! Väktarutbildning (VU1, 9 dagar) genomgår på BYA Bevakningsbranschens Yrkes- och Arbetsmiljönämnd. Deltagande vid denna är en förutsättning för anställning. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-07-30 sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt.  För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Maskinsäkerhetsexpert
NKT HV Cables AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

På fabriken i Karlskrona designar, utvecklar och tillverkar NKT de högspänningskabellösningar som möjliggör övergången till förnybar energi. Här kommer du att gå med i en mångsidig organisation på ett internationellt erkänt ingenjörscentrum som driver en av de mest avancerade högspänningstesthallarna, en toppmodern kabeltillverkning och NKT Victoria – det mest hållbara kabelläggningsfartyget i offshoreindustrin. På NKT är vi alla Connectors. Vi ansluter för att utveckla ledande teknologier som möjliggör världens övergång till förnybar energi – och vi håller kontakten för att växa som människor och yrkesverksamma. Som företag kopplar NKT samman en grönare värld med högkvalitativ kraftkabelteknik - designar, tillverkar och installerar låg-, medel- och högspänningskabellösningar och tillbehör som stödjer den gröna omställningen. NKT har sitt huvudkontor i Danmark, sysselsätter över 5 000 personer i 15 länder och realiserade intäkter på 2,3 miljarder EUR 2023 Bli en del av vårt engagerade team och arbeta i en spännande produktionsmiljö i Karlskrona. Vill du bli en del av ett globalt företag och en viktigt del i den gröna omställningen? Trivs du med att utveckla tekniska lösningar i ett framdrivande team? Då har vi jobbet för dig! I rollen som maskinsäkerhetsexpert tillhör du en avdelning som arbetar med maskinsäkerhet, teknisk dokumentation och arbetsprocesser.  Stödja projekten inom maskinsäkerhet Vårt främsta fokus är säker användning av maskin, efterlevnad av lagkrav och kvalitet samt att arbetet utförs med utgångspunkt i NKT:s verksamhetspolicy.I ditt dagliga arbete kommer du som maskinsäkerhetsexpert stödja våra projekt så att säkerhetsaspekten inkluderas vid designen och byggnationen av maskinerna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande: * Klarlägga direktiv och förordningar samt se till att tekniska specifikationer är applicerbara för att säkerställa och uppfylla grundläggande hälso- och säkerhetskrav. * Bistå med utveckling eller konsultation angående säkerhetskonceptet för maskinen * Erbjuda expertis kring och utarbeta den dokumentation som behövs för att maskinens design, skapande och arbetsprincip ska motsvara standarderna för CE-certifiering * Utföra riskbedömningar Strukturerad och lyhörd teammedlem I rollen som maskinsäkerhetsexpert är det viktigt att du med noggrannhet och struktur tar dig an dina arbetsuppgifter. Du har en bra känsla för samarbete och kan utföra arbetsuppgifter ensam såväl som tillsammans med andra. Du spelar en viktig roll i att upprätthålla en väl fungerande arbetsmiljö och stödjer ett effektivt samarbete inom alla nivåer av organisationen.  Utöver det ovanstående bör du ha följande: * Teknisk bakgrund inom el, automation, mekatronik eller HSE. * Erfarenhet av styrsystem, pneumatiska och hydrauliska system. * Certifiering inom CMSE, CECE och CEFS är meriterande. Annars är det viktigt att du har ett intresse för att utvecklas inom detta område.  * God kunskap i Officeprogrammen. * Svenska och engelska i tal och skrift. Även om du inte uppfyller alla krav - låt oss veta. Kunskapsluckor kan fyllas och det viktigaste är din potential, motivation och intresse för att bidra till vår framtid. Att arbeta på NKT Vi tror att en mångsidig organisation möjliggör hållbar prestanda, och att en inkluderande och välkomnande kultur gör för en bättre arbetsplats. Vi är engagerade i att främja en mångsidig organisation och en kultur där människor från olika bakgrunder och med olika ståndpunkter kan trivas och inspireras att prestera sitt bästa. Du kommer att få spännande möjligheter att utveckla din egen karriär, attraktiva förmåner.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025