Vi söker personal till Kontorsstäd Just nu söker vi en ny kollega till vårt team i Falun. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska Har körkort och tillgång till egen bil att använda i tjänsten Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 8 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Enviken Anställning:15% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Mitt i centrala Stockholm ligger Scandic Klara – en lugn oas med vänlig atmosfär. Hos oss står serviceupplevelsen i fokus och vi vet att vägen dit går genom fantastisk personal! I vår restaurang Stortorget, på innergården, serveras vår frukost, stora konferensluncher och middagar – med en känsla av att sitta på en innergård i Gamla stan. Hos oss bor man i en lugn och mysig atmosfär men har bruset av Stockholm City och fantastiska Hötorget precis utanför dörren. Så älskar du service, mötet med gästen och trevliga frukostar i en mysig atmosfär med bruset från Stockholms city precis utanför dörren? Då är du den vi söker! Varmt välkommen till oss på Scandic Klara! Vi söker en Assistant Housekeeping Manager, föräldravikariat, till Scandic Klara. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Housekeeping Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som Assistant Housekeeping Manager ansvarar du för - Housekeeping där du ansvarar för att hotellet håller en hög standard avseende helt och rent. Det innebär att säkra att våra gäster få en ”wow-känsla” när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Assistant Housekeeping Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du rapporterar till och jobbar nära Housekeeping Manager. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har mycket god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är ett vikariat på heltid från juli 2025 fram till augusti 2026. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Är du en erfaren rekondare som kan arbeta självständigt i högt tempo? Vi söker en noggrann och skicklig rekondare till vårt team i Linköping! Zivi revolutionerar biltvättsbranschen på ett hållbart sätt med vår innovativa on-demand billvårdstjänst. Vi sparar upp till 200 liter vatten per tvätt och hjälper både privatpersoner och företag att spara tid. Bland våra nöjda företagskunder finns kända varumärken som Porsche, Mercedes, AVIS och Skoda. Som bilvårdare hos oss får du en flexibel och utvecklande roll, där du erbjuds utmärkta möjligheter att växa inom företaget. Om rollen Som rekondare hos oss ansvarar du för att ge både nya och begagnade bilar en förstklassig finish, både invändigt och utvändigt. Arbetsuppgifterna inkluderar tvätt, interiör- och exteriörrekond, maskinpolering och lackskydd – alltid med fokus på kvalitet och effektivitet. Vi söker dig som: Har erfarenhet av rekonditionering och polering Är noggrann och har ett öga för detaljer Trivs med att arbeta självständigt och i högt tempo Har B-körkort Vi erbjuder: En dynamisk arbetsplats med högt tempo och bra teamkänsla Möjlighet att utvecklas inom bilvård och rekonditionering Konkurrenskraftiga villkor och trygga anställningsförhållanden Är du den vi söker? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team i Linköping! Ansök nu!
Om Carla Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. På Carla är innovation och kundnöjdhet kärnan i vår verksamhet. Vi är i en expansiv fas och söker nu en driven medarbetare som kommer att arbeta med biltvätt för att stärka upp vårt team. Om rollen Som biltvättare hos Carla har du en central roll i att säkerställer en god standard på våra bilar, genom att ansvara för den utvändiga tvätten av våra fordon. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat avspolning, och schamponering av bilar. Utöver detta ingår det även att hantera och tvätta en extra uppsättning hjul. Vi arbetar med miljövänliga tvättprodukter och moderna verktyg för att säkerställa en hög kvalitet på arbetet och minimal påverkan på miljön. Genom att tvätta och förbereda bilar inför inspektion och leverans säkerställer du att vårt arbete håller högsta standard på marknaden och att bilarna överträffar våra kunders förväntningar! Vem söker vi? Vi söker dig som är: Noggrann: Du har ett öga för detaljer och ser till att bilarna alltid lämnas i perfekt skick. Serviceinriktad: Kundens upplevelse är din högsta prioritet, och du strävar alltid efter att leverera kvalitet och professionalism. Lagspelare: Du trivs i en dynamisk miljö där samarbete och en stark kommunikationsförmåga är nyckeln till framgång. Ansvarstagande: Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Meriter och krav B-körkort är ett krav för denna roll. Erfarenhet och intresse för bilvård och tvättprocessen är meriterande. Omfattning Arbetstider: Deltid mån-fre (eftermiddag) Ort: Kungsängen Vad Carla erbjuder dig: Du får chansen att vara en del av ett växande företag med starka värderingar och en hållbar affärsmodell. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där förändringar välkomnas och där din vilja att utvecklas och förbättras värderas högt. Utöver det så erbjuder vi: En möjlighet att skapa din egen väg på ett relativt nystartat bolag, men med möjligheten att växa och lära, från duktiga och trevliga medarbetare Möjligheten att jobba smartare, snarare än mer. Att få en balans i livet är en viktig del i att skapa resultat över en längre tid En arbetsplats som på riktigt tror på mångfald. Vi har anställt, och fortsätter anställa helt oberoende av etnisk bakgrund, utbildning, erfarenhet, sexuell läggning, och allt annat som borde vara självklart 2024 Konkurrenskraftig och marknadsmässig ersättning Nu när du kommit såhär långt... ...så kanske just du är vår nya kollega? Se då till att skicka din ansökan idag och bli en del av vårt växande team på Carla! Urval och rekryteringsprocess sker löpande, så sök så snart du kan! Välkommen till en arbetsplats där innovation, hållbarhet och kundnöjdhet står i fokus. Vi tar inte emot ansökningar vi mejl.
Mitt i centrala Stockholm ligger Scandic Klara – en lugn oas med vänlig atmosfär. Hos oss står serviceupplevelsen i fokus och vi vet att vägen dit går genom fantastisk personal! I vår restaurang Stortorget, på innergården, serveras vår frukost, stora konferensluncher och middagar – med en känsla av att sitta på en innergård i Gamla stan. Hos oss bor man i en lugn och mysig atmosfär men har bruset av Stockholm City och fantastiska Hötorget precis utanför dörren. Så älskar du service, mötet med gästen och trevliga frukostar i en mysig atmosfär med bruset från Stockholms city precis utanför dörren? Då är du den vi söker! Varmt välkommen till oss på Scandic Klara! Vi söker en Assistant Housekeeping Manager, föräldravikariat, till Scandic Klara. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Housekeeping Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som Assistant Housekeeping Manager ansvarar du för - Housekeeping där du ansvarar för att hotellet håller en hög standard avseende helt och rent. Det innebär att säkra att våra gäster få en ”wow-känsla” när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Assistant Housekeeping Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du rapporterar till och jobbar nära Housekeeping Manager. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har mycket god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är ett vikariat på heltid från juli 2025 fram till augusti 2026. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Det är smal verkstad som behöver medarbetare för vård och service av bil. Under jobbet vi kan lära er hur ska man göra service på en bil eller bytta bromsar. Verkstaden har två lyft och miljövänligt vård av bilar. Vi använder ånga istället vatten för tvätt av bilar.
Om Rentokil Vill du vara med och hjälpa våra kunder under sommaren med deras skadedjursproblem? Kan du skriva under på att du vill vara en del av ett bolag där vi alla arbetar för att upplevas som Sveriges bästa tjänsteföretag? Då är detta något för dig! Vi är ett av Sveriges största företag inom skadedjurskontroll och matsäkerhet. I Sverige finns vi representerade från Boden i norr till Malmö i söder. Rentokil är en del av Rentokil Initial koncernen – världens största bolag inom skadedjurskontroll med huvudkontor i England. Rentokils vision är att uppfattas som det mest omtyckta och respekterade serviceföretaget i världen. Till våra huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier och lantbrukare. Vi jobbar efter våra fyra värdeord, service, relationer, teamwork och ansvar. Den viktigaste framgångsfaktorn för oss är våra medarbetare. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Du kommer bli en del av ett härligt team! Vad vi erbjuder dig Ett härligt gäng kollegor att arbeta med Kollektivavtal Frihet under ansvar Möjligheter att växa i en internationell organisation Beskrivning av tjänsten Du kommer i huvudsak att utföra saneringar mot getingar och myror men även mot gnagare och olika typer av förrådsinsekter. Arbetet sker till största del på egen hand och ställer stort krav på initiativförmåga, ansvarstagande samt god återkoppling. Huvuddelen av verksamheten sker normalt på dagtid under vardagar. Vårt behov av personal sträcker sig från vecka 23–33, där vi har som störst behov vecka 28–32. Tjänsten är en allmän visstidsanställning. Se videon som beskriver tjänsten närmare här. Din profil Vi söker dig som behöver ett extra arbete vid sidan om exempelvis högskolestudier. Att du är nyfiken, serviceorienterad och lösningsfokuserad ser vi som grundläggande förutsättningar för att lyckas hos oss. Det är viktigt att du är bra både på att bygga och bibehålla goda kundrelationer. Vi har idag medarbetare från många yrkesgrupper, exempelvis bevakningsbranschen, hotell och restaurang, butik och handel samt bygg och anläggning. Vi efterfrågar även följande egenskaper och meriter: B-körkort för manuell växel är ett krav Du skall inte vara höjdrädd Du skall ej veta med dig att du är kraftigt allergisk mot getingar Du talar och skriver svenska obehindrat Kunskaper i engelska är meriterande Erfarenhet av serviceyrken och kundkontakt är meriterande Ansökan Vi arbetar med löpande urval och därför vill vi gärna få in din ansökan så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rentokil kontrollerar alltid belastningsregister före anställning. Välkommen med din ansökan!
Om rollen I denna roll får du arbeta praktiskt med hantering av avfall, både inomhus och utomhus, samtidigt som du bidrar med idéer och förbättringsförslag för att utveckla avdelningen. Eftersom det är en nystartad avdelning kommer du ha stor möjlighet att påverka arbetsmetoder, rutiner och processer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera och sortera avfall enligt gällande rutiner Bidra till att bygga upp och utveckla avdelningens arbetssätt Komma med egna idéer för förbättringar och effektivisering Samarbeta med kollegor för att skapa en säker och välfungerande arbetsmiljö Arbeta både inomhus och utomhus i varierande miljöer Vi söker dig som Trivs med fysiskt arbete och inte räds att ta i där det behövs Har förmågan att se helheten och vill vara delaktig i utvecklingen av en ny avdelning Är lösningsorienterad och kommer med egna idéer för att förbättra arbetssätt Är en lagspelare som också kan arbeta självständigt Våra kompetenskrav Körkort B God svenska i tal och skrift Detta är även meriterande Truckkort B1 Erfarenhet av avfallshantering Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal
Är du noggrann, serviceinriktad och trivs med självständigt arbete? Vi på Glasklart Fönsterputs söker nu en fönsterputsare till vårt team i Göteborg! Vi söker dig som: ✔ Är social och serviceinriktad ✔ Är noggrann och punktlig ✔ Har gått en fönsterputsutbildning eller kurs ✔ Har B-körkort eller EU-körkort Dina arbetsuppgifter: 🔹 Fönsterputsning hos både privatkunder och företag 🔹 Självständigt arbete ute hos kund samt samarbete med kollegor vid större uppdrag Våra fönsterputsare i Göteborg utgår från vår depå som ligger mellan Eriksberg och Lundby. Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan till oss redan idag!
Är du noggrann, serviceinriktad och trivs med självständigt arbete? Vi på Glasklart Fönsterputs söker nu en fönsterputsare till vårt team i Göteborg! Vi söker dig som: ✔ Är social och serviceinriktad ✔ Är noggrann och punktlig ✔ Har gått en fönsterputsutbildning eller kurs ✔ Har B-körkort eller EU-körkort Dina arbetsuppgifter: 🔹 Fönsterputsning hos både privatkunder och företag 🔹 Självständigt arbete ute hos kund samt samarbete med kollegor vid större uppdrag Våra fönsterputsare i Göteborg utgår från vår depå som ligger mellan Eriksberg och Lundby. Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan till oss redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer