Vi letar efter engagerade och pålitliga personer som vill bli en ovärderlig resurs för människor i behov av stöd och omsorg. Tjänster kommer tillsättas så fort som möjligt. Om rollen I rollen som personlig assistent kommer du att stödja och assistera individer med funktionsnedsättning i deras vardag. Arbetet innebär att främja deras självständighet och ge dem möjlighet till ett mer innehållsrikt och självbestämmande liv. Om vår kund Barnet är en aktiv och glad kille som behöver stöd i vardagen och tillsyn dygnet runt. Bor med sin familj bestående av fem familjemedlemmar och katt i Läckeby, men två månader under sommaren bor de i sin stuga i Ekenäs där även assistenten kommer att arbeta. Han är väldigt aktiv, men har inte förmågan att förstå faror. Hjälp behövs med allt såsom kommunikation, påklädning, måltider och personlig hygien m.m. Han har motoriska svårigheter men kan gå lite självständigt. Han älskar när det kittlar i magen, musik och att bada. Stort behov av närhet och ger ofta kramar. Det behövs aktiviteter för att få stimulans och välbefinnande. Om dig Du uppskattar att följa med på aktiviteter och är initiativtagande. Du behöver vara på tå hela tiden för att undvika eventuella missöden. Prioritering är att se till att barnet få en bra och meningsfull vardag. Med mycket stimulans och omvårdnad. Du behöver vara barnkär eftersom det finns fler barn i familjen. Föräldrarna vill kunna vara föräldrar åt sin son och behöver avlastning från sonens extra behov. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet eftersom du blir en del av familjen. Att jobba med detta barn ger dig ett meningsfullt jobb där du gör skillnaden för en hel familj. Arbetsuppgifter Du styr dagen genom att hitta på aktiviteter för barnet. Stödja kunden i deras dagliga rutiner och personliga omvårdnad. Underlätta vid kommunikation och interaktion med andra. Promenera och delta i andra fritidsaktiviteter tillsammans med kunden. Skapa en trygg och positiv miljö för kunden. Kvalifikationer och önskemål Vi söker dig som är tålmodig, barnkär och ansvarstagande. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men inte ett krav. God kommunikationsförmåga och en flexibel inställning. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är nödvändigt. Ej pälsdjursallergi. Körkort och bil. Om tjänsterna Arbetspass varierar och kan inkludera både dag, kvällar, natt och helger, med en omfattning på cirka 22,5-60%. Arbetstider är vardagar kl. 17-22 och kl. 22-7 vaken natt. Helg kl. 9-17. Lön sätts baserat på erfarenhet och kvalifikationer i överenskommelse vid anställning. Ansökan Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Skicka din ansökan snarast då vi utför intervjuer löpande. Gör skillnad i någons liv idag - ansök nu! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Deltidsjobb i Upplands Väsby – Gör skillnad i vardagen! Är du en trygg, social och praktiskt lagd person som söker ett meningsfullt deltidsarbete? Vi söker nu en ny kollega till ett uppdrag där du verkligen gör skillnad – varje dag. Om uppdraget Du kommer att arbeta tillsammans med en glad och aktiv man som använder rullstol. Tjänsten innebär att vara ett stöd i vardagen – allt från att skapa struktur och rutiner till att följa med på olika aktiviteter. Du blir en del av ett sammansvetsat team där god kommunikation och samarbete står i centrum. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll och natt enligt ett rullande schema. Tjänstens omfattning ligger på cirka 25–50%. Vem söker vi? Vi söker dig som är: Ansvarsfull och strukturerad Lyhörd och empatisk Van att samarbeta och trygg med att följa tydliga rutiner Bekväm med svenska i både tal och skrift Tidigare erfarenhet från liknande arbete är meriterande – men det viktigaste är rätt personlighet och inställning. Vi erbjuder dig: ✅ Ett jobb där du gör skillnad – på riktigt ✅ Trygg deltidsanställning med tydlig struktur ✅ En inkluderande arbetsplats med stöd från ett erfaret team 📍 Plats: Upplands Väsby 📆 Omfattning: 25–50 %, flexibla pass dag/kväll/ natt-sovande jour
. Fler ödmjuka assistenter önskas nu till en kvinna boende i Västra Frölunda, Göteborg. Kvinnan är 48 år och har Down Syndrom och en utvecklingsstörning som gör att hon behöver hjälp med allt i sin vardag. Viss dubbelassistans sker under dagtid vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga och ödmjukhet. I övrigt så söker vi en assistent som är lugn och trygg i sig själv, lyhörd och lekfull. Vi ombesörjer introduktion och handledning av God man och arbetsledare på plats. Om tjänsten: Nu söker vi omgående personal som kan jobba 50-100%, tim-vik och sommarvikarier. Dygnspass 14.00-14.00. Dagtid 8.00-16.00. Väntetid 00.00-06.00. Handlingar som styrker rätt att arbeta i Sverige måste uppvisas vid eventuell intervju: - En svensk medborgare styrks t.ex. med pass eller personbevis från Skatteverket. - Även EU/EES-medborgare har rätt att arbeta i Sverige. Medborgarskapet styrks t.ex. med pass eller uppehållskort. - Tredjelandsmedborgare (utanför EU/EES) styrker sin rätt att arbeta i Sverige med beslut från Migrationsverket, UT-kort (både fram-och baksida) eller ett LMA-kort. Vi som arbetsgivare får inte begära att handlingar som styrker rätten att arbeta i Sverige mejlas till oss. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se).
Vi söker dig som är nyfiken, fördomsfri, lyhörd, har en öppen attityd och som vill arbeta som personlig assistent åt en 25-årig kille med autism. Vi söker en person till vår arbetsgrupp som hjälper mig i mina dagliga aktiviteter. Du som söker är ansvarsfull, punktlig, har ett eget driv, öppen för att lära sig nya saker och arbetar efter fasta rutiner. Du skall med tydlighet och förutsägbarhet (bland annat via bildstöd) arbeta för att hjälpa mig att klara av min vardag, ägna mig åt fritidsintressen, träna på och utveckla mina färdigheter. Jag tycker om att planera och välja bland spännande matrecept, som vi tillsammans åker och handlar till, sedan lagar vi maten från grunden. Så grundläggande matlagningskunskaper är viktigt. Fysisk aktivitet och att röra på mig är viktigt, som promenader, utevistelse och att upptäcka skog och mark. Min passion är fordon. Mycket viktigt att du har körkort, för att vi skall kunna åka ut på äventyr i närområdet. Du kommer ingå i ett team av assistenter som arbetar målinriktat efter tydlig struktur och målbild. Skriv ett personligt brev till mig och berätta varför du vill bli min assistent. Vi söker personer som vill arbeta heltid. Arbetet är förlagt på rullande schema dag-, kvällstid och helger. Huvudsakligen i Fritsla eller där kunden befinner sig. Vi ser gärna att du ser långsiktigt på jobbet, eftersom autism gynnas av kontinuitet. Vi önskar att du har tillgång till bil och att du är rökfri. Låter detta intressant? Sök jobbet redan nu. Intervjuer sker löpande. Utdrag ur belastningregistret ett krav. Visas vid intervju.
Joina oss på Ung Fritid! Är du drivande i ungdomsfrågor och vill arbeta med ungdomars delaktighet på olika sätt? Vill du vara med och skapa framtidens ungdomsverksamhet av, för och tillsammans med ungdomar? Välkommen med din ansökan redan idag! Om arbetsplatsen Fritid Helsingborg arbetar för att skapa ett rikt och varaktigt fritidsutbud för alla i Helsingborg. Det gör vi genom att erbjuda attraktiva fritidsgårdar och mötesplatser, öppna och tillgängliga idrottsanläggningar, spännande evenemang och upplevelser och stöd till föreningslivet i staden. På våra fritidsgårdar, aktivitetshus och mötesplatser som riktar sig till ungdomar i åldern 10-19 år arbetar vi mot mål i linje med vad nämnden beslutat och verksamhetens utveckling. Vi jobbar för ungas delaktighet och inflytande, hälsa, upplevelser och intressen som berikar ungdomens fria tid. Vi samarbetar nära skola, civilsamhälle, föreningsliv och andra förvaltningar inom staden. Klicka här för att läsa om våra fritidsgårdar och mötesplatser! Vi är medlemmar i KEKS nätverk. Se mer info här: https://www.keks.se/ Arbetsuppgifter Ung Fritid söker en person som tror på ungdomarnas egen förmåga och möter dem som primära resurser i sina egna liv och för samhället i stort. Arbetet sker utifrån ungdomens fria tid, vilket innebär arbete kvällar och helger Vi söker en person som vill stärka och engagera unga människor i det aktiva skapandet, förberedandet, genomförandet och utvärderingen av initiativ och aktiviteter som speglar deras behov, intressen, idéer och erfarenheter. Vi arbetar för att skapa en trygg, attraktiv, kreativ och stimulerande miljö för våra ungdomar. En viktig del av arbetet är att hitta nya metoder och förhållningssätt för att nå ut till ungdomar, samt coacha och stödja dessa i planering och genomförandet av aktiviteter och evenemang av olika slag. Arbetet är en spännande kombination av mycket samarebete och samverkan, men också ansvar och självständigt arbete. Stort fokus kommer att ligga på att utveckla fritidsverksamheten med ungdomsperspektivet som utgångspunkt. Vi söker dig som ser förändringsarbete som en utmaning och vill vara med och skapa framtidens verksamhet. Verksamheten kräver att du kan leda, planera och utvärdera ditt eget arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har examen inom fritidsledarutbildning, socialpedagogisk- hälsopedagogisk elle enligt arbetsgivaren likvärdig utbildning. Praktisk erfarenhet av arbete med öppen ungdomsverksamhet, ungdomsinflytande, gruppverksamhet och evenemang är meriterande. Stor vikt läggs vid att du är initiativrik, drivande, kreativ och har förmåga att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Även kunskap och erfarenhet kring normkritik, jämställdhet och coachande förhållningssätt ett plus. Som person är du nyfiken, engagerad och nytänkande med stor förmåga att samverka och skapa engagemang tillsammans med ungdomar. Du drivs av viljan att stödja unga i deras personliga och sociala utveckling och lägger stort värde i bemötandet och att arbeta på ett systematiskt sätt för att nå resultat. Du är även bra på att kommunicera i tal och skrift. Du har god IT-vana, god kompetens i Officepaketet och inom sociala medier. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Intervjuer och rekrytering sker löpande. Sista ansökningsdag: 2025-07-20 Anställningsform: 2 tjänster tillsvidare och 2 tjänster vikariat Omfattning: Heltid. Dag- Kväll- och helgtjänstgöring. Även läger Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Varaktighet: 2 Vikariat tom 2026-06-30 Antal tjänster: 4 I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi söker dig som vill jobba som ledsagare åt en ung man i Spånga. Vi söker en ledsagare som ska ledsaga och vara med kunden utanför hemmet på aktiviteter. Du ska helst vara en aktiv och kreativ person. Ledsagningen utförs generellt varje onsdag mellan klockan 16-18. Lördagar kan också bli aktuella. Främst kommer du ta med kunden att träna på gym men det kan också bli andra aktiviteter. Introduktion sker på plats. När du söker en tjänst hos oss, skicka ett mail med ditt cv och ditt personliga brev. Vi uppskattar även om du bifogar en bild på dig själv. Din ansökan kommer att läsas av personal på Nordisk Hem och LSS assistans samt kundens vårdnadshavare. Nordisk assistans är ett litet kundnära bolag med personal som har över 20 års erfarenhet av branschen. Vår kunskap blir din trygghet. Vår uppgift är att göra din vardag lite enklare och att just dina behov tillgodoses. Vi älskar vårt nära arbete med människor med olika bakgrund, i alla åldrar. För oss är det viktigaste att du som kund och assistent känner trygghet och inflytande genom hela samarbetet. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vi söker en engagerad och lugn person för att arbeta som personlig assistent med en 19-årig kille som har ADHD, Autism och epilepsi. Bil är nödvändigt då kunden bor utanför Lindesberg med dålig bussförbindelse. I din roll som personlig assistent kommer du vara med att stödja och hjälpa för att få vardagarna fungera och göra dagarna bättre. Ditt arbete kommer att bland annat innefatta en rad olika aktiviteter. Så allt ifrån roliga härliga dagar med aktiviteter så sköter vi även om hushållet, vad allt det innebär med tex städning, matlagning mm. Kunden tycker också om lugna dagar hemma där vi spelar olika spel såsom Nintendo Switch, kollar på film, pusslar mm. Kunden är självgående och kommunicerar själv med det svenska språket. Arbetstider Vi är 2st assistenter på plats vakna dygnet runt så du jobbar alltid med en kollega och är alltid vaken på arbetet. Passen är lagda Dag: 09-22 Natt: 22-09 När du jobbar 100% så jobbar du 3 dagar i veckan, varannan vecka dag och varannan vecka natt. Lön och kollektivavtal Som personlig assistent hos Lilja Assistans omfattas du av kollektivavtalet mellan Fremia och Kommunal, vilket ger trygga anställningsvillkor och rättvisa ersättningar. Lönen är individuell och baseras på din erfarenhet, kompetens och uppdragets krav. OB-tillägg och andra ersättningar utgår enligt kollektivavtalet. Företagsinformation Om Lilja Assistans Lilja Assistans är en erfaren och engagerad aktör inom personlig assistans. Vi arbetar nära våra kunder för att skapa individuellt anpassade lösningar som ger trygghet, frihet och livskvalitet. Vårt mål är att varje kund ska få den assistans de behöver för att leva sitt liv på sina egna villkor. Med fokus på kvalitet, delaktighet och arbetsglädje skapar vi en positiv arbetsmiljö för både våra kunder och assistenter.
På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Aktiv Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos en av våra kunder i Lycksele. Det är en tjänst på 75-80% och du arbetar dag, kväll och natt med sovande jour. Tillträde sker enligt överenskommelse. OM KUNDEN I arbetet som personlig assistent hjälper du kunden till att leva sitt liv fullt ut, genom att stötta upp vid de delar kunden själv har svårigheter att utföra. Det viktigaste är att vi tillsammans utgår ifrån kundens behov, stora som små för att möjliggöra en självständig och delaktig vardag. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker en engagerad person som har ett genuint intresse för att arbeta med människor och en god förmåga att förstå och anpassa sig efter individens behov. Du är initiativrik, lyhörd och har lätt för att hitta meningsfulla aktiviteter att göra tillsammans med kunden, både i och utanför hemmet. Kunden önskar kvinnliga sökanden. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! Sysselsättningsgrad: 75-85%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. ARBETSUPPGIFTER Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är att rekrytera, utreda och handleda familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Du kommer att arbeta tillsammans med familjehemmet, barnets socialsekreterare och andra aktörer för att skapa en bra uppväxtmiljö för barnet. Vi arbetar i verksamhetssystemet Combine och är i en period av att utveckla digitala verktyg för att ge mer utrymme till det sociala arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen och gärna erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning. Samarbete med andra är en avgörande del i uppdraget. Du motiverar och stöttar dina kollegor och bidrar till en god arbetsmiljö med mycket glädje. därför är det viktigt att du har bra förmåga till konstruktiv samverkan, är flexibel, prestigelös och kan skapa förtroendefulla relationer. Om du har handledarutbildning eller utbildning i metoden En Varaktig Relation är det särskilt meriterande, likaså erfarenhet av arbete med familjehemsplacerade barn. Som person är du organiserad, ansvarstagande, metodisk och noggrann i ditt sätt att tänka och arbeta. Du har lätt för att planera och har en bra ordning på saker och ting, du trivs helt enkelt med att ha en plan och genomföra dem samt hålla deadlines. Du är trygg i både vana och ovana händelser du blir involverad i. Du har ett mod som ibland behövs för att kunna säga ifrån, och förmågan att skilja på sak och person. Du deltar aktivt i verksamhetsutveckling och är inte främmande för att pröva nya metoder och arbetssätt. Du bidrar med din kompetens och dina erfarenheter samt idéer. B-körkort är ett krav och det förekommer resor i arbetet. Vi kommer att be dig om utdrag ur belastningsregistret. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Urval kan komma att ske löpande, välkommen in med din ansökan redan idag Välkommen med din ansökan!
Är du intresserad av att arbeta som personlig assistent i centrala Stockholm? Då har du kommit rätt. IGS assistans söker just nu sommarvikarier till en kvinna bosatt vid Odenplan. Passen är i huvudsak förlagda 8-16 samt 16-08 (varav jour ca 5-6 timmar). Vi söker dig som: Är kvinna Talar flytande svenska Kan ge god service och är noggrann Är initiativtagande men lyhörd för kundens önskemål Är flexibel Är lugn och tålmodig Det krävs även att du arbetat tidigare som personlig assistent. Men personkemin är av allra största vikt. Det är också viktigt att du kan lägga mobilen åt sidan under ditt arbetspass. Om kunden: Kunden är en kvinna i 58 års åldern som är rullstolsbunden. Arbetet som personlig assistent innefattar bl.a. att assistera kunden i det vardagliga livet, vid aktiviteter, i och utanför hemmet. Utöver det behöver kunden hjälp med personlig hygien, träning, matlagning, städning, stöttning vid kundens praktik och arbete. Hon behöver hjälp vid förflyttningar och dessa sker manuellt. Golvlift finns för nödsituationer. Ditt jobb är att göra det som kunden själv skulle ha gjort utan sin funktionsnedsättning, utan att ta över de uppgifter som personen själv kan utföra. Lön, ersättning och förmåner: Timlön enligt individuell överenskommelse. Kollektivavtal med Kommunal finns. Om företaget: IGS Assistans är ett privat företag med över 20 års erfarenhet inom personlig assistans. Vi har idag ca 200 anställda och sitter i ljusa, fräscha kontorslokaler vid Globen i Stockholm, med plats för personalmöten och utbildningar. Vi lägger stor vikt vid kundens individuella önskemål och självbestämmanderätt samt erbjuder utbildningar och friskvårdsbidrag till våra anställda. IGS Assistans är ett företag som satsar hårt på god kvalité med mångfald och utvecklingsmöjligheter. Endast personer som är intressanta för en intervju kontaktas, intervjuer sker löpande så ansök snarast. Tim-lön enligt individuell överenskommelse. Kollektivavtal med Kommunal finns. Om ansökan: Skicka CV och personligt brev till [email protected] och märk mejlet med "ODENPLAN". Intervjuer sker löpande och enbart intressanta kandidater kontaktas. Genom att ansöka samtycker du till att IGS Assistans AB sparar dina personuppgifter under rekryteringsprocessen.
Välj ett jobb för att visa detaljer