Skolsocionom
Sollefteå kommun
Socialsekreterare

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss! Vi söker en socionom för etableringen av skolsociala team i Sollefteå kommuns grundskolor. Ett skolsocialt team består av personal från skolan och socialtjänsten där vi tillsammans arbetar för att stärka förutsättningarna för elever att uppnå målen med utbildningen, skapa en lugn och trygg skolmiljö, öka elevers närvaro i skolan, skapa studiero och ge stöd för att bryta en ogynnsam utveckling. Du kommer att genomföra insatser för att främja psykisk hälsa och förebygga ohälsa bland barn och unga. Du kommer att ansvara för implementeringen av Tåget som är ett våldsförebyggande arbete i grundskolan där elever, skolpersonal och föräldrar får olika utbildningar i hur de kan förebygga våld. Arbetet syftar till att skapa en trygg skolmiljö där varje barn ska få känna sig trygg med de vuxna i skolan så att de kan vända sig till en vuxen när det uppstår svåra situationer. Du kommer tillsammans med skolsociala teamet att arbeta med ett förebyggande perspektiv för att tidigt uppmärksamma och samordna insatser utifrån identifierade behov. Det kan handla om brottsförebyggande arbete, föräldraskapsstöd eller ANDTS. Du kommer att tillhöra det skolsociala teamet som har ett tvärprofessionellt arbetssätt där du som socionom bland annat kommer bistå med förebyggande och tillitsskapande arbete i skolmiljö. Ni kommer tillsammans att exempelvis erbjuda stödinsatser till vårdnadshavare och underlätta kommunikation och samarbete mellan vårdnadshavare och övriga aktörer som finns runt den enskilda eleven som till exempel hälso- och sjukvård och fritidssektorn. Arbetet kommer utgå från grundskolan och ledas av rektor. Du kommer ha din anställning och närmaste chef på vår öppenvårdsenhet inom socialtjänsten. ARBETSUPPGIFTER Att bedriva motiverande, socialt förändringsarbete med enskilda elever samt att vid behov bidra till ett smidigt och välfungerande samarbete mellan skolan och socialtjänsten. Detta kommer ske tillsammans med skolans olika professioner som har god kännedom om elevens behov. Det skolsociala teamet ska bidra till att identifiera behov hos eleven och att undanröja hindren. Det kan innebära att du h Du har ett extra ansvar för att implementera den universellt våldsförebyggande arbetet genom Tåget. En annan del är att stötta en konstruktiv kommunikation inom familjen och vägleda föräldrar så att de kan vara ett stöd för sitt barn när det gäller skolgången. Att vara delaktig i att samordna stöd som eleven får och vid behov kan det även bli aktuellt att initiera nya kontakter och kunna rådgöra gällande det stöd som finns att tillgå. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom. Du har en gedigen erfarenhet av samverkan med olika verksamhetsområden samt erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. Du är van att jobba strukturerat med att kartlägga barns behov och har även lätt för att skapa goda relationer med barn och föräldrar i ett psykosocialt förändringsarbete. Du ska kunna arbeta både självständigt och i team med flera runt eleven. Du behöver ha en mycket god samarbetsförmåga med ett väl utvecklat nätverkstänkande. Du behöver kunna driva ditt arbete självständigt. Du behöver vara initiativrik, utåtriktad och en god lyssnare. Vi söker dig som har ett gott bemötande där du utgår från allas lika värde, du har ett respektfullt förhållningssätt, ett intresse att arbeta med barn och ungdomar och en god kommunikativ förmåga. Socialtjänsten i Sollefteå strävar efter att arbeta systemteoretiskt. Vi lägger stor vikt vid personlig mognad och lämplighet. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

13 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Personligt ombud
Lidköpings kommun
Personliga assistenter

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Vill du hjälpa andra att hitta tilltron till sig själva och ta kontroll över sin vardag? Då kan du vara den vi söker! Lidköpings kommun söker nu, i samverkan med Götene och Skara kommun ett engagerat personligt ombud. Som personligt ombud arbetar du på uppdrag av klienten och det är klientens behov och önskemål som styr ditt jobb. Din roll är att stärka individens kontroll över sin vardag och skapa förutsättningar för ökad delaktighet i samhället. Du är också ett stöd i kontakter med vård, myndigheter och andra samhällsaktörer. Verksamheten ger stöd åt personer med psykiska funktionsnedsättningar som har behov av långvariga kontakter med socialtjänst, primärvård,  psykiatrin och andra myndigheter.  Stödet vänder sig till personer som är 18 år eller äldre. Du arbetar nära två kollegor och erbjuds kontinuerlig handledning och stöd i din professionella utveckling.  Arbetsuppgifter Vara ett stöd till personer med psykiska funktionsnedsättningar att påverka sin livssituation och kunna blir mer delaktiga i samhället. Identifiera behov och tillsammans med klienten formulera mål kring vård, stöd, service, rehabilitering och sysselsättning Bistå i kontakter med socialtjänst, psykiatri, primärvård, försäkringskassa, arbetsförmedling och andra myndigheter.  Samordna och följa upp insatser Arbeta för att förbättra livsvillkoren för målgruppen på strukturell nivå genom att identifiera brister i samhället som påverkar gruppen negativt och rapportera dessa till ledningsgrupp Vem är du? Vi söker dig som har en god förmåga att lyssna, skapa förtroende och arbeta på individens villkor. Du är trygg, empatisk och har ett genuint intresse av att hjälpa andra. Du har integritet, gott omdöme och förmåga att sätta gränser. Du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat men är också en initiativtagare.  Du trivs både i rollen med individuellt klientarbete och i mer övergripande samhällspåverkande inslag.   Krav: - Högskoleexamen inom socialt arbete, psykologi, beteendevetenskap, vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig  - B-körkort  - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift - God datorvana Meriterande: - Kunskaper om samhällets utbud av stöd- , vård och service för människor med psykisk funktionsnedsättning - Erfarenhet av arbete med människor med psykisk funktionsnedsättning - Kunskap om psykiska funktionsnedsättningar och hur de påverkar individens liv - Tidigare arbete inom socialtjänst, psykiatri, beroendevård eller liknande verksamheter - Vana av att samverka med myndigheter och vårdgivare Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske i slutet av augusti.  Vill du ta kontakt med de personliga ombuden för att få veta mer kan du ringa Martina Karlsson på telefonnummer 073-391 59 19 eller Per-Ola Persson på telefonnummer 073-391 59 18   Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

13 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig assistent – Deltid
Aberia AB
Personliga assistenter

Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Personlig assistent vid behov sökes – timvikarie Vill du ha ett meningsfullt extrajobb där din närvaro verkligen gör skillnad? Jag söker dig som kan arbeta som timvikarie vid behov – främst vid ordinarie assistents frånvaro. Arbetspassen är förlagda till dag (08:00–15:30) eller kväll (15:30–22:30), och arbetstiderna på helgerna kan variera något. Flexibilitet är viktigt då behoven kan förändras med kort varsel. Eftersom jag bor strax utanför Lärbro på Gotland, behöver du ha körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig hit. Om mig Jag är en kvinna i 50-årsåldern med CP-skada. Naturen är mitt andningshål, och fotografering är min stora passion. Min hund är en självklar följeslagare i både vardag och vila. Jag är oftast social och varm, men behöver också tid för stillhet. Jag lever med GAD (generaliserat ångestsyndrom), vilket gör det extra viktigt för mig att omges av trygga personer som kan bidra med struktur och stabilitet – särskilt i stressiga situationer eller när mitt minne sviktar. Jag söker dig som: · Är lugn, trygg och inkännande · Har en tydlig och lyhörd kommunikationsstil · Kan behålla lugnet i stressiga situationer · Förstår vikten av att sätta mina behov i fokus · Gillar djur – min hund är en viktig del av mitt liv! Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men det viktigaste är att vi fungerar bra tillsammans och att du har förståelse för mina behov. Dina arbetsuppgifter kan vara att: · Hjälpa mig hålla struktur och minnas det viktiga i vardagen · Assistera vid olika sysslor och aktiviteter · Köra min bil vid behov · Vara en stabil, närvarande och positiv person i mitt liv Om det här låter som något för dig – skicka gärna några rader om dig själv och varför du vill arbeta som vikarie. Jag ser fram emot att höra från di

13 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Personlig assistent till kvinna utanför Nora
Novasis Mitt AB
Personliga assistenter

Personlig assistent Om jobbet Är du en ansvarsfull människa som trivs med att arbeta med andra människor och vill arbeta som personlig assistent till enkvinna bosatt utanför Nora. Vi ser gärna att du som söker är duktig på att ta egna initiativ, ansvarstagande, noggrann och tycker om att lära dig. Vi söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent åt en kvinna. Du som söker arbetet ska vara en person som bekvämt kan anpassa dig till olika situationer, bolla flera saker, både själv och tillsammans med kunden. Vara tillhands i vardagssituationer, allt från hushålls-sysslor där det mesta ingår som tvätt, dammsugning, personlig omvårdnad, förflyttning ej personlyft, promenader, inte tveka att ta i om det behövs. Annonstext är sparsam, då mer information ges vid en intervju. Arbetet är variationsrikt och är beroende av kundens dagsform. Du blir då en naturlig aktiv del av kundens vardag så dennes liv blir en helhet som denne kan vara med att påverka och leva det liv den vill leva. Du måste ha körkort och tillgång till bil, då kollektivtrafik inte fungerar till arbetsplatsen, krav att du är absolut helt rökfri samt vaccinerad mot covid-19. Tjänsten gäller ett sjukvikariat på 15 timmar i veckan juni till 27 juli och 11,25 timmar mellan 28 juli till 26 oktober och därefter vid behov. Kundens krav och önskemål • B - körkort och tillgång till bil • Helt rökfri • Vaccinerad mot Covid - 19 Mer information ges vid intervjutillfället. Att arbeta hos Novasis Vi är ett starkt team med lång erfarenhet från branschen som byggt upp företaget med all den erfarenhet som vi samlat genom åren. För oss är det självklart att assistansen alltid utgår från hur kunden vill att den utförs. Vi fokuserar också på våra medarbetare då de är det värdefullaste vi har. Vi har ett av branschen mest generösa kollektivavtal genom Fremia, samt ger våra personliga assistenter den kompetensutveckling som behövs för att känna sig trygg i sitt arbete. Detta för att kunna leverera en trygg assistans av hög kvalitet för våra kunder, av medarbetare som är stolta över sitt jobb och sin arbetsgivare. Våra värdeord är trygghet, frihet, närhet och dessa jobbar vi utifrån varje dag. Om din ansökan Din ansökan kommer att läsas av oss på Novasis samt kunden och dennes anhöriga. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra för god kommunikation med dig som ansöker ber vi dig skicka in din ansökan genom denna ansökning och inte genom mail eller i pappersformat. Denna rekrytering sköts internt hos oss och vi avböjer alla förfrågningar från rekryterings- och bemanningsföretag.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Glad kille på 18 år söker vikarier!
Inkludera assistans i Sverige AB
Personliga assistenter

Vi söker: Vi på inkludera assistans söker vikarier som har möjlighet att arbeta extra under ordinarie assistenters ledigheter och frånvaro.    Om jobbet: Du kommer att arbete hos en härlig och glad kille på 18 år som bor tillsammans med sina föräldrar i Örnsköldsvik. Kunden kräver hel hjälp i sin dagliga livsföring som exempelvis förflyttningar, träning, personlig hygien, sondmatning, aktiviteter m.m.    Du kommer jobba aktivt utifrån kundens behov, diagnos och fasta rutiner. Ditt arbete präglas av ansvar i möten och samspel med andra människor, så vi kommer att lägga stor vikt kring din personlighet och kemin mellan dig och kunden.   Arbetstiderna är förlagda dag eller kväll.  Körkort är plus men inget krav.   Du bör behärska svenska språket i både tal o skrift.   Erfarenhet: Du som söker har tidigare arbetat inom vård och omsorg eller personlig assistans. Har du erfarenhet av epilepsi, sondmatning, hostmaskin och aPAP så är det stort plus för att gå vidare i rekryteringsprocessen. Du bör ha hög arbetsmoral, vara lugn och trygg i dig själv och vara positiv i känslan att göra skillnad för någon annan.   Längre introduktion sker för att säkerställa samspel och trygghet mellan er båda i de dagliga rutinerna.   Som anställd hos oss på Inkludera assistans omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra tillsvidare anställda.   Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTER   Innan anställning kan påbörjas måste utdrag ur belastningsregistret lämnas. Det är en fördel om du inför en intervju har förberett med att beställa registerutdrag från polisen. Blanketten du ska välja heter "arbete med barn med funktionsnedsättning".  Beställ här: (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)   Intervjuer sker fortlöpande så varmt välkommen in med din ansökan så fort som möjligt 💚 Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Gruppledare för ekonomiskt bistånd/vuxen IFO
Bräcke kommun
Socialsekreterare

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! Bräcke kommun främjar intern rörlighet och kompetensutveckling bland medarbetarna och då den befintliga gruppledaren har tagit sig an en ny utmaning inom organisationen letar vi efter en ny stjärna till vår grupp! ARBETSUPPGIFTER Som gruppledare för ekonomiskt bistånd och vuxen har du det övergripande ansvaret för myndighetsutövningen, d.v.s. handläggningen av ärenden enligt SoL och LVM. Arbetsgruppen består av 3 handläggare inom ekonomiskt bistånd och 2 handläggare inom vuxen. Ditt uppdrag är att fördela ärenden, ge handledning/metodstöd till handläggarna i enskilda ärenden och stödja verksamhetschefen i utvecklings- och förbättringsarbete. Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med IFO, Arbetsmarknadsenheten och öppenvården. Vi arbetar aktivt med att förbättra och effektivisera vårt arbetssätt med syftet att öka kvalitén i myndighetsutövningen. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten: • Arbetsleda arbetsgruppen • Fördela ärenden/arbetsuppgifter • Stöd i svåra ärenden • återkräva ekonomiskt bistånd • Vara verksamhetschefen och verksamhetsutvecklare behjälplig med statistik och enkäter • Arbete med verksamhetsplan tillsammans med ledningsgrupp samt arbetsgrupp • Omvärldsbevakning • Kontroller enligt egenkontrollplanen Delta i IFOs kvalitetsråd och bidra till kvalitetsutvecklingen • Ärendegranskning Ditt uppdrag kommer dessutom innebära ett deltagande i kommunens arbetsgrupp för nya socialtjänstlagen, som arbetar med att förbereda och ställa om organisationen till de nya lagkraven. Önskar du veta mer om arbetsplatsen och vill prata med dina framtida kollegor, går det bra att ta kontakt med: Renée Lindblom telefonnummer: 0693-161 91 Eleonor Nilsson telefonnummer: 0693- 161-93 Vi svarar på dina frågor under telefontiden på vardagar 9.00-9.45. KVALIFIKATIONER Ett krav är socionomexamen med erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL. Det är meriterande med erfarenhet av LVM och att varit i gruppledande position. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, vara ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga och ett gott ledarskap Vi erbjuder En trevlig arbetsplats, intern och extern handledning, kontinuerliga träffar med kollegor från länets övriga kommuner, kompetensutbildning. Friskvård och god arbetsmiljö är något som vi prioriterar. Körkort och datorvana är ett krav. ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
KBT-terapeut till Sävik behandlingshem
Viljan Individ och Familj AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Om Viljan Sävik Viljans behandlingshem Sävik har sedan 1994 hjälpt individer att skapa hållbara livsmönster. Vi erbjuder behandling för män i åldern 18-55 år med inriktning mot missbruk, kriminalitet och psykisk ohälsa. Vi utgår från KBT som metod i vår behandling och nu söker vi ytterligare en KBT-terapeut till vårt arbete. Om rollen Som KBT-terapeut håller du grupper och föreläsningar inom KBT, våra manualbaserade teman: missbruk/beroende, kriminalitet, våld och aggressivitet, samt livsteman. Vår metod är KBT-baserad behandling med mål att höja klientens funktionsnivå. Behandlingen är evidensbaserad och anpassad efter socialstyrelsens senaste krav och rekommendationer. Vem är det vi söker? Vi söker en utbildad KBT-terapeut som förutom utbildning hunnit arbeta med KBT (steg-1) och har minst ett års arbetslivserfarenhet från detta. Kvalifikationer: Utbildning KBT-terapeut (steg 1) är ett krav Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift B-körkort Meriterande: Erfarenhet av arbete inom missbruksvård Erfarenhet av arbete inom HVB verksamhet/ behandlingsverksamhet Erfarenhet av arbete inom kriminalvård Utbildning i motiverande samtal Att ge våra klienter en trygg miljö liksom att skapa ett engagerande och positivt arbetsklimat för medarbetare är viktigast för oss och vi fäster därför stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Lyhörd, ansvarsfull, flexibel och lugn är egenskaper vi värdesätter högt. Vi erbjuder Ett dynamiskt och roligt arbete där du får använda många olika förmågor. En arbetsroll med möjlighet att påverka och ytterligare utveckla en fin och expansiv verksamhet och bidra till enskilda individers nästa positiva steg i livet Regelbunden kompetensutveckling Friskvård 2000kr/år samt tillgång till vår förmånsportal via Benify Kollektivavtal Rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag 27 Juni 2025, men rekrytering och urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. För frågor om tjänsten, kontakta Verksamhetschef, Diana Heidenborg på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om Viljan Viljan är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Det gör att vi är en trygg arbetsgivare, med många erfarna kollegor du kan lära dig av, och där vi tack vare vår storlek som arbetsgivare kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. - För nästa positiva steg i livet

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Timvikarier till barnboenden och korttidshem för barn och ungdomar
GÖTEBORGS KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med barn med särskilda behov? Studerar du eller har du nyligen avslutat din utbildning och är redo att ta nästa steg? Eller är du bara intresserad av att testa något nytt? Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där varje dag bjuder på nya situationer och lärdomar samtidigt som du gör verklig skillnad för andra. Våra barnboenden och korttidshem vänder sig till barn och ungdomar med olika behov av stöd i vardagen. Det kan handla om allt från svårigheter med kommunikation, inlärning eller socialt samspel, till mer omfattande behov som kräver medicinsk omvårdnad, exempelvis sondmatning eller andningshjälp. I vissa verksamheter möter du barn med utmanande beteenden, som kan inkludera självskadebeteende. Andra verksamheter riktar sig till barn med flerfunktionsnedsättningar och stora omvårdnadsbehov. Som vikarie hos oss ger du stöd utifrån varje barns individuella behov. Det kan handla om hjälp med personlig hygien, vardagliga sysslor som matlagning och städning, samt att delta i eller leda olika aktiviteter. Du bidrar också med pedagogiskt stöd och dokumenterar barnens utveckling. I arbetet använder vi etablerade metoder, bland annat lågaffektivt bemötande (LAB) och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), för att skapa trygghet och delaktighet. Som timvikarie hos oss erbjuds du flexibel arbetstid då passen är förlagda dagtid, kvällstid, vaken natt eller sovande jour, både på vardagar och helger. Oavsett om du studerar eller söker ett extrajobb vid sidan av passar uppdraget dig som vill ha ett flexibelt arbete med möjlighet att få vara en del av att skapa de små men betydelsefulla stunderna ett leende kan förändra en hel dag. Utöver barn- och korttidsboenden har vi även lägerverksamheter året runt för både barn, ungdomar och vuxna med olika behov av stöd. På sommaren ordnar vi veckoläger, och under resten av året hålls helgläger. Som vikarie är du med och planerar aktiviteter, stöttar deltagarna i vardagen och ser till att varje individ får det stöd just de behöver. Du arbetar i team tillsammans med kollegor och lägren hålls på olika platser utanför Göteborg. KVALIFIKATIONER För att få arbeta som vikarie inom funktionsstöd behöver du ha fyllt 18 år, i enlighet med föreskrifterna om minderårigas arbetsmiljö 14§ samt bilaga 2 1B (AFS 2023:2). Du som inte uppfyller godkänt betyg i Svenska 1 eller Svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas språktest via EducateIt. Vi ser det som meriterande att du har fullgjord eller pågående utbildning inom området, till exempel som stödassistent, undersköterska alternativt en pågående eller avslutad akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård, beteendevetenskap eller pedagogisk utbildning. Utöver detta ser vi gärna att du har erfarenhet/kunskap av lågaffektivt bemötande (LAB), alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), utmanande beteenden samt självskadebeteenden. Det är även som meriterande om du tidigare har arbetat med medicintekniska hjälpmedel så som trach, sondmatning, peg eller andningsmaskin samt har erfarenhet av omfattande omvårdnad. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom funktionsstödsområdet eller inom vård och omsorg så är det meriterande men inget krav. Som vikarie inom funktionsstöd sätter du individen i fokus, har ett pedagogiskt förhållningssätt och ett genuint intresse för människor med olika typer av funktionsvariationer. Det är viktigt att du är lyhörd för individens behov för att kunna anpassa ditt bemötande i olika situationer. För oss är det önskvärt att du är ansvarsfull samt har ett flexibelt förhållningssätt. Det är även mycket viktigt att du är stabil och trygg som person, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser vid behov. För att kunna kommunicera med brukare, kollegor och föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket vilket innebär godkända betyg i Svenska A, SAS Grund eller motsvarande. Känner du att ovanstående beskrivning stämmer in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag & cykelbidrag Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

13 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Personlig assistent till en flicka i 3-årsåldern
Sölvesborgs kommun
Personliga assistenter

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Arbete- och välfärdsförvaltningen består av Individ- och familjeomsorg, Stöd, service och boende samt Utbildning, arbete och förebyggande. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som arbetar salutogent och lösningsinriktat med en kunskapsbas i metoder med vetenskaplig grund. Vårt uppdrag är att hjälpa och stödja individer med sociala problem och/eller funktionssvikt, att arbeta förebyggande och främjande för att motverka utanförskap och sociala problem och genom studier eller sysselsättning hitta vidare ut i arbetslivet mot självförsörjning. Utifrån ett barnrättsperspektiv hjälper, stödjer och skyddar vi barn och ungdomar för att de ska kunna leva och utvecklas under goda och trygga förhållanden. Stöd, service och boende verksamheten riktar sig till personer inom LSS och socialpsykiatri. Våra verksamhetsmål är att ge goda förutsättningar till våra brukare att leva ett självständigt, meningsfullt och aktivt liv i gemenskap med andra.  Placering: Personlig assistent för brukarens räkning, med placering i enskilt hem. ARBETSUPPGIFTER Brukaren är en flicka i 3-årsåldern bosatt i Sölvesborg. Brukaren har ett medicinskt omvårdnadsbehov. Hon sitter i rullstol och behöver omfattande hjälp med det mesta i vardagen så som hygien, mat, påklädning och aktiviteter. Som personlig assistent är din uppgift att stärka brukarens möjligheter till att leva ett självständigt och tryggt liv. Att stödja, hjälpa och handleda personen i det dagliga livet med hjälp av rutiner, stöd med vardagssituationerna, planering av olika aktiviteter och bidra till en stimulerande fritid. • Du ska kunna ge individuellt stöd och kvalificerad omvårdnad i hemmet. Du ska utveckla och upprätthålla förmågor och kommunikation med hänsyn till funktionsnedsättningen. • Du ska stödja brukarens delaktighet på olika nivåer, individ, grupp och samhällsnivå. • Du ska stödja brukarens självbestämmande och personliga integritet. • Du ska svara för social dokumentation enligt gällande riktlinjer. • Du ska utföra samt medicinska uppgifter på delegation av sjuksköterska.  • Vi arbetar utifrån ett tydliggörande, där metoden alternativ kommunikation AKK är central. Tjänsten innebär nattjänstgöring i kombination med kvällar.  Du får en längre introduktion på cirka sex veckor som sker på dagar/kvällar för att lära känna och bygga upp en relation tillsammans med brukaren innan du börjar arbeta själv på natten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänt vård- och omsorgsprogram eller är utbildad undersköterska. Det är meriterande om du läst inriktning funktionshinder.  Du har erfarenhet av att arbeta med människor med funktionsnedsättningar, goda kunskaper i omvårdnadsarbete och inom tydliggörande pedagogik. Det är meriterande om du tidigare arbetat med alternativ kommunikation AKK, kan tolka kroppsspråk, mimik och ljud samt förmedla bilder, symboler och objekt. Du behöver kunna hantera brukare med problemskapande beteende och arbeta med ett lågaffektivt bemötande.  Det krävs att du är ansvarstagande, och trygg i dig själv samt kan arbeta i samverkan med andra. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synssätt och förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändringar.  Du är en person med god samarbetsförmåga, är flexibel, har stort tålamod samt kan fatta egna beslut eftersom arbetet innebär ensamarbete. Dokumentation och kommunikation är en viktig del av det dagliga arbetet och du behöver därför ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Saknas godkänt betyg i svenska på gymnasienivå används språktest för att säkerställa kompetensen. Rekryterande chef kan göra en bedömning att språktest ska användas även om det finns godkänt betyg.  Du som söker till oss har B-körkort för att smidigt kunna ta dig runt inom Sölvesborgs kommun vid behov. ÖVRIGT Provanställning kan komma att tillämpas ifall det föreligger ett prövobehov. Blir du aktuell för intervju kommer Sölvesborgs kommun att begära att du uppvisar utdrag ur belastningsregistret. https://etjanster.polisen.se/eregisterutdrag/kontroll I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här.  Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb  Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö.  Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

13 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Det perfekta extrajobbet - Noggranna ålderskontrollanter sökes
Better Business Sweden AB
Övrig servicepersonal

Det perfekta extrajobbet! För mer information, besök gärna vår hemsida www.betterbusiness.se/for-shoppers/ Nu söker vi dig som är intresserad av att utföra provköp som mystery shopper i form av ålderskontroller, dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Enligt krav från vår uppdragsgivare behöver du vara 20 år fyllda då du kommer att genomföra provköp på alkoholhaltiga varor. Som mystery shopper agerar man på uppdrag av aktuell butik/butikskedja. Jobbet innebär att agera och uppträda som en vanlig kund utefter angivet scenario samt kontrollera butikens servicenivå, och i vissa fall kontrollera efterlevnad gällande ålderskontroll vid inköp av varor med åldersgräns. Detta uppdrag handlar om just säkerställande av ålderkontroll genom provköp, för att vara provköpare i det åldersspann där ålderskontroll krävs behöver du alltid vara 20 år fyllda och/eller i närliggande högre ålder som är åldersrepresentativ för det lagliga inköpet av alkoholhaltig vara. Passar du inte in i just denna profil går det ändå bra att registrera sig hos oss för andra uppdrag. Vi erbjuder uppdrag i butik, restaurang, webb och telefon som anonym kund/gäst. Som mystery shopper är du noggrann, bra på att observera och ta till dig instruktioner, samt behärskar det svenska språket i tal och skrift. Uppdragens omfattning och arbetstid varierar från 30 minuter till cirka tre timmar att utföra. Som shopper väljer du själv hur många uppdrag du vill utföra. Att vara mystery shopper är inget heltidsarbete utan ett perfekt extrajobb som går utmärkt att kombinera med annat arbete eller studier. Du får betalt per utfört uppdrag. Vi på Better Business hjälper företag att förbättra sin kvalitet och sin service genom att erbjuda dem verktyg för att utvärdera sitt kundbemötande. Ett av våra viktigaste verktyg är anonyma kundbesök i olika serviceinrättningar, så kallat mystery shopping. Better Business Sweden är specialister på mystery shopping och våra shoppers är tillsammans med våra kunder företagets viktigaste personer. Körkort är meriterande. Registrera dig som mystery shopper på vår hemsida www.beonline1.com , där du fyller i ditt CV och relevanta uppgifter. Vi tar inte emot ansökningar via mail men du får gärna höra av dig vid fler frågor. Välkommen med din ansökan!

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025