Det perfekta extrajobbet! För mer information, besök gärna vår hemsida www.betterbusiness.se/for-shoppers/ Nu söker vi dig som är intresserad av att utföra provköp som mystery shopper i form av ålderskontroller, dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Enligt krav från vår uppdragsgivare behöver du vara 20 år fyllda då du kommer att genomföra provköp på alkoholhaltiga varor. Som mystery shopper agerar man på uppdrag av aktuell butik/butikskedja. Jobbet innebär att agera och uppträda som en vanlig kund utefter angivet scenario samt kontrollera butikens servicenivå, och i vissa fall kontrollera efterlevnad gällande ålderskontroll vid inköp av varor med åldersgräns. Detta uppdrag handlar om just säkerställande av ålderkontroll genom provköp, för att vara provköpare i det åldersspann där ålderskontroll krävs behöver du alltid vara 20 år fyllda och/eller i närliggande högre ålder som är åldersrepresentativ för det lagliga inköpet av alkoholhaltig vara. Passar du inte in i just denna profil går det ändå bra att registrera sig hos oss för andra uppdrag. Vi erbjuder uppdrag i butik, restaurang, webb och telefon som anonym kund/gäst. Som mystery shopper är du noggrann, bra på att observera och ta till dig instruktioner, samt behärskar det svenska språket i tal och skrift. Uppdragens omfattning och arbetstid varierar från 30 minuter till cirka tre timmar att utföra. Som shopper väljer du själv hur många uppdrag du vill utföra. Att vara mystery shopper är inget heltidsarbete utan ett perfekt extrajobb som går utmärkt att kombinera med annat arbete eller studier. Du får betalt per utfört uppdrag. Vi på Better Business hjälper företag att förbättra sin kvalitet och sin service genom att erbjuda dem verktyg för att utvärdera sitt kundbemötande. Ett av våra viktigaste verktyg är anonyma kundbesök i olika serviceinrättningar, så kallat mystery shopping. Better Business Sweden är specialister på mystery shopping och våra shoppers är tillsammans med våra kunder företagets viktigaste personer. Körkort är meriterande. Registrera dig som mystery shopper på vår hemsida www.beonline1.com , där du fyller i ditt CV och relevanta uppgifter. Vi tar inte emot ansökningar via mail men du får gärna höra av dig vid fler frågor. Välkommen med din ansökan!
Det perfekta extrajobbet! För mer information, besök gärna vår hemsida www.betterbusiness.se/for-shoppers/ Nu söker vi dig som är intresserad av att utföra provköp som mystery shopper i form av ålderskontroller, dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Enligt krav från vår uppdragsgivare behöver du vara 20 år fyllda då du kommer att genomföra provköp på alkoholhaltiga varor. Som mystery shopper agerar man på uppdrag av aktuell butik/butikskedja. Jobbet innebär att agera och uppträda som en vanlig kund utefter angivet scenario samt kontrollera butikens servicenivå, och i vissa fall kontrollera efterlevnad gällande ålderskontroll vid inköp av varor med åldersgräns. Detta uppdrag handlar om just säkerställande av ålderkontroll genom provköp, för att vara provköpare i det åldersspann där ålderskontroll krävs behöver du alltid vara 20 år fyllda och/eller i närliggande högre ålder som är åldersrepresentativ för det lagliga inköpet av alkoholhaltig vara. Passar du inte in i just denna profil går det ändå bra att registrera sig hos oss för andra uppdrag. Vi erbjuder uppdrag i butik, restaurang, webb och telefon som anonym kund/gäst. Som mystery shopper är du noggrann, bra på att observera och ta till dig instruktioner, samt behärskar det svenska språket i tal och skrift. Uppdragens omfattning och arbetstid varierar från 30 minuter till cirka tre timmar att utföra. Som shopper väljer du själv hur många uppdrag du vill utföra. Att vara mystery shopper är inget heltidsarbete utan ett perfekt extrajobb som går utmärkt att kombinera med annat arbete eller studier. Du får betalt per utfört uppdrag. Vi på Better Business hjälper företag att förbättra sin kvalitet och sin service genom att erbjuda dem verktyg för att utvärdera sitt kundbemötande. Ett av våra viktigaste verktyg är anonyma kundbesök i olika serviceinrättningar, så kallat mystery shopping. Better Business Sweden är specialister på mystery shopping och våra shoppers är tillsammans med våra kunder företagets viktigaste personer. Körkort är meriterande. Registrera dig som mystery shopper på vår hemsida www.beonline1.com , där du fyller i ditt CV och relevanta uppgifter. Vi tar inte emot ansökningar via mail men du får gärna höra av dig vid fler frågor. Välkommen med din ansökan!
Om Unika kultur (Unika Fridhemsplan DV) På Unika kultur (Fridhemsplans dagliga verksamhet) utgår vi från våra arbetstagare, deras individuella målsättningar, önskemål, ambitioner, förutsättningar och drömmar. Genom att arbeta kreativt med konst, textil, dans och musik strävar vi efter att stötta alla våra arbetstagare i att nå sina mål. Vi är en LSS-verksamhet som präglas av stora ambitioner och respekt för våra arbetstagare. Coacherna ska finnas som ett stöd åt var och en av arbetstagarna hos oss och alla ska erbjudas precis det stödet som de efterfrågar och vill ha för att uppnå sina mål. Allt vi gör görs från grunden på verksamheten, så som kläder, konst, dans och musik. Utgångspunkten är alltid våra artister, arbetstagarna. Som coach hos oss kommer du att arbeta med såväl estetiska arbetspass som bemötandefrågor, metod, dokumentation och individperspektiv. Vår målgrupp är vuxna och unga vuxna med NPF-diagnoser. Vi utgår inte från hur det alltid har varit och sett ut på dagliga verksamheter utan anpassar oss till de behov och intressen som finns idag bland våra arbetstagare och till var och ens egna förutsättningar. I våra ateljéer arbetar vi med konsthantverk, klädsömnad, screentryck och återbruk. Vi visar regelbundet upp våra verk i utställningar – senast i maj 2024 på Cap Gallery i Stockholm - med temat "Jag vill bara göra konst!" där deltagarna skapade unika verk av återvunnet material. Om rollen Som coach hos oss stöttar du arbetstagarna i såväl deras konstnärliga processer som deras vardag och bidrar till att skapa en meningsfull, kreativ och inkluderande miljö. Du planerar och leder aktiviteter inom områden som konst, textil och skapande och är delaktig i den kreativa processen. Därtill kommer du att ha en viktig funktion som stödperson med ansvar över dokumentation. KvalifikationerVi söker dig som har: Utbildning eller erfarenhet inom konst, textil, design eller liknande område Erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsvariationer Förmåga att bemöta målgruppen med respekt, empati och ett individanpassat förhållningssätt God samarbetsförmåga och initiativförmåga Ett pedagogiskt och inkluderande arbetssätt Meriterande om du därtill har Kunskaper inom musikproduktion eller studioarbete Erfarenhet av att hålla i utställningar eller kulturprojekt Erfarenhet av arbete inom LSS-verksamhet Anställningsvillkor Anställningsform: Vikariat (från och med 1/8 till och med X/X) Tjänstgöringsgrad: 60% Arbetstid: Måndag, tisdag, onsdag och fredag Tillträde: 4/8 Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Vad kan vi erbjuda dig?Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att eventuellt gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-07-11 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Viktor Thudén Ärje 072-085 04 97, [email protected]
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent som sommarvikarier till en ung och mycket aktiv man som kommer att tillbringa sommaren i Tällberg, mellan veckorna 26 - 32. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Dina arbetsuppgifter är varierande kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner och vid olika typer av aktiviteter. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Mellan ca. 09.00-21.00, med möjlighet till viss flexibilitet. Om kunden Denna kund har många intressen och delar du flera av dessa med honom ser vi det som positivt. Till exempel tycker han om tåg och i synnerhet märklintåg, han tycker också om musik, att lägga diamond tavlor, åka bil, bada i simhall och att kolla på gamla svenska filmer och serier. Han spelar även gärna badminton, spenderar tid på en loppis eller går en promenad tillsammans med sin personliga assistent. Om dig För denna tjänst bör du som söker vara stabil och lugn i din yrkesroll och som person. Du bör även ha god struktur samt ordning och reda i ditt arbete. Att du besitter en initiativtagande förmåga, är kreativ och duktig på att aktivera andra i din omgivning ser vi som en självklarhet. Du är flexibel i tanken och kan också situationsanpassa ditt beteende och agerande i en snabbt föränderlig miljö, där det är lika viktigt att vara aktiv som att kunna lugna ned eller ta ett steg tillbaka. Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift, Är rökfri, Inte bär starka dofter på jobbet, Inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i kundens hem, Har hög arbetsmoral samt ett intresse och engagemang för och i ditt arbete, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Det är meriterande om du Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, Kan laga mat, Har teknikvana och erfarenhet av kommunikationshjälpmedel (kommunikation med schema), Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Har ett intresse för vardagsmotion och hälsa. Innehar B-körkort för manuell växellåda. Omfattning: Tidsbegränsad anställning under veckorna 26-32. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! Bräcke kommun främjar intern rörlighet och kompetensutveckling bland medarbetarna och då en av våra socialsekreterare tagit sig an en ny utmaning inom organisationen, letar vi efter en ny stjärna till vår grupp! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en socionom till Individ- och familjeomsorgen-Barn och familj. Arbetsgruppen består av socialsekreterare samt en 1:e socialsekreterare. Arbetsuppgifter Myndighetsutövning inom barnavård och familjerätt d.v.s. handläggning av ärenden enligt SoL, LVU och FB. Är du nyfiken på vår arbetsplats och våra arbetsuppgifter och vill veta hur det är att jobba hos oss? Ring och prata med oss! Frej Åstrand,socialsekreterare: 0693-162 95 Malin Broberg Lenes, 1:e socialsekreterare: 0693-162 94. Vi svarar på dina frågor under telefontiden på vardagar 9.00-9.45. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi vill att du har socionomexamen med erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och LVU. Det är meriterande om du har erfarenhet av familjerätt och familjehemsvård. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, vara ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga och flexibilitet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Datorvana och körkort är ett krav Vi erbjuder En trevlig arbetsplats med bra pendlingsmöjligheter, intern och extern handledning, kontinuerliga träffar med kollegor från länets övriga kommuner, kompetensutveckling. Viss möjlighet till distansarbete finns om verksamheten så tillåter. Friskvård är något som vi prioriterar. ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv Rekrytering kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdagen passerat så vänta inte med din ansökan. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsbeskrivning Vi söker efter vår nya kollega, en skolkurator till en trevlig grundskola i Täby. Tjänsten är på 60 % med start augusti 2025. Vårt erbjudande Alltid Astrid erbjuder marknadsmässig lön, friskvård, försäkringar och pension enligt kollektivavtal samt stor möjlighet till utveckling och påverkan. Vi arbetar nära varandra för att lära av varandra och stötta varandra. Din bakgrund och rollen Vi söker en skolkurator som är engagerad, initiativtagande och som vill känna att arbetet verkligen kan göra skillnad för eleverna. Du är en viktigt del av verksamheten och värdesätter att vara synlig bland elever och pedagoger. Du kommer att arbeta förebyggande på både individ-, grupp- och organisationsnivå. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att • Delta i arbetet i elevhälsoteamet på skolan och vara drivande i psykosociala frågor. • Vara delaktig i pedagogiska utredningar tillsammans med övriga professioner i elevhälsan samt delta i det systematiska uppföljningsarbetet av elevhälsan. • Arbeta rådgivande gentemot pedagoger och andra professioner inom skolan. • Samarbeta med andra, både internt och externt, t ex med aktörer såsom polis, socialtjänst, habilitering och fältassistenter. • Ha stödjande samtal med elever. I denna roll kommer du också stötta eleverna med uppgifter av studie- och yrkesvägledande karaktär, t ex målsamtal och planering inför kommande val, tillsammans med elevernas personliga handledare och Alltid Astrids SYV. Det är viktigt att du är strukturerad, självgående och med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är ansvarskännande och har en mycket god samarbetsförmåga och är flexibel, initiativrik, lyhörd och empatisk. Du tycker om att dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper och är samtidigt öppen för nya arbetssätt. Kvalifikationer: • Socionom med relevant utbildning och erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. • Du har erfarenhet att ge råd, stöd och vägledning till barn och vuxna. • Du kan analysera verksamheten och utifrån detta prioritera och avgränsa ditt uppdrag. • God kännedom om socialtjänstens lagar- och regelverk. • Vara förtrogen med skolans styrdokument. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta som skolkurator tidigare. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du känner igen dig i flera av följande egenskaper: - Van vid att planera och strukturera ditt arbete - Proaktiv och handlingskraftig - Social med en vilja att arbeta tillsammans i professionsöverskridande team - Lösningsorienterad - Ett stort intresse för barn och ungdomars utveckling - Stort intresse av och nyfikenhet kring förebyggande arbete Om oss Alltid Astrid är ett nytt bolag inom elevhälsan, men med lång och omfattande erfarenhet och högt ställda mål inför framtiden. Tillsammans ska vi göra Alltid Astrid till det självklara valet att samarbeta med. Med Alltid Astrid kan du få en långsiktig och spännande karriär eller ett intressant och omväxlande deltidsuppdrag. För oss är kulturen det viktigaste vi har och vi agerar och arbetar efter våra tre värderingar: Alltid tillsammans - partnerskap med uppdragsgivare, inom teamet och kring barnet Alltid framåt - anamma ny forskning och tekniska möjligheter som kan stärka elevhälsans erbjudande Alltid på riktigt - riktig kvalitet, riktigt ansvar och riktig omsorg Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag! Välkommen till Alltid Astrid - elevhälsa på riktigt!
Vi söker omgående personal som vill arbeta i Stockholm. Vi söker extra vid behov och arbetet kan leda till en fast anställning för rätt person. Under sommaren finns flera tjänster. Passens är förlagda till dag, kväll och vaken natt. Vi eftersöker dig som är trygg och ansvarsfull. Det är viktigt att du kan svenska i tal och skrift. Som personlig assistent har du ett stort ansvar och en viktig roll där du verkligen gör skillnad i en annan människas liv. Vi hör av oss till dem vi finner intressanta för jobbet.
Frösunda Avlösarservice i Staffanstorp söker personer för avlösaruppdrag i Staffanstorps kommun. Beskrivning av tjänsten som avlösareVi söker nu fler personer för våra uppdrag som avlösare i hemmet. Som avlösare jobbar du med familjer som blivit beviljade LSS-insats avlösning i hemmet. Specifikt jobbar du med barnet i familjen och ger föräldrarna avlastning i vardagen. Då spenderar du tid med barnet i hemmet eller i anslutning till hemmet och hittar på saker som ni kommit överens med familjen. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Kvalifikationer och personliga egenskaper erfarenhet av liknande uppdrag erfarenhet av att jobba med barn erfarenhet av arbete inom LSS Om Frösunda Omsorg Familjeägda Frösunda Omsorg är ett av landets ledande omsorgsbolag med verksamhet inom Personlig assistans, Funktionsnedsättning, Äldreomsorg och Individ- och familjeomsorg. Vår drivkraft är att leverera högsta möjliga livskvalitet till människor med behov av stöd och hjälp. Hos oss finns möjligheten att utvecklas, anta nya utmaningar och varje dag få göra skillnad i människors liv. Övrig information Anställningsform: behovsanställning Arbetstid: måndag till fredag, eftermiddagar. Tillträde: enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Hej! Vår underbara son Teo insjuknade i en hjärninflammation orsakad av ett fästingbett (TBE) för snart fyra år sedan och blev extremt svårt sjuk. Han gick från att vara en fullt frisk och helt vanlig trettonårig kille till att bli i det närmaste förlamad och sängbunden. Efter mycket rehabilitering och vård lyckades han återfå en del av sina gamla förmågor och började prata, äta själv och var på god väg att lära sig gå igen. Då slog en ovanlig form av epilepsi till och gjorde att han tyvärr åter blev sämre och tröttare. Nu medicineras han mot epilepsin och samtidigt som vi provar nya behandlingar för att lindra hans symptom så kämpar han på med gymnasiestudier och fritidsaktiviteter. Han behöver dock ständigt hjälp för att kunna leva ett så normalt liv som möjligt! Vi söker nu dig som söker ett meningsfullt extrajobb där du stöttar och assisterar vår son i hans vardag. Jobbet är förlagt på eftermiddagar och kvällar under vardagar, samt under helger. Du tar emot Teo när han kommer hem från skolan och är med honom i hemmet en bit in på kvällen. För dig som vill finns möjligheten att bli schemalagd motsvarande en heltidstjänst, alternativt går det att jobba deltid och kombinera det här jobbet med studier eller andra jobb efter överenskommelse. Vi behöver dig som är fysiskt stark och klarar av en del tunga lyft, eftersom du kroppsligen kommer behöva stötta Teo när han går, står och förflyttar sig. Du kommer vara Teos armar och händer i vardagen, eftersom han inte kan greppa och lyfta saker. Du kommer även hjälpa till att både aktivera och motivera Teo till träning så att han håller igång styrka och motorik utifrån sina egna förutsättningar. Du som gör det här kommer få lära känna en smart och varm kille med en stor portion humor som älskar fotboll, djur och historia. Teo har fortfarande lite svårt att prata tydligt, men har all sin mentala kapacitet intakt. Han är en kille på väg in i vuxenvärlden, som fortfarande har väldigt mycket barn i sig. En vanlig eftermiddag/kväll med Teo ska innehålla någon form av fysisk träning och social aktivitet för att hålla igång Teo. Det är därför ett stort plus om du är social och träningsintresserad. Då fotboll är ett av Teos stora sportsliga intressen så ser vi gärna att du delar det intresset med honom, även om det inte är ett måste. Matlagning är också ett av Teos intressen, så ibland kommer du få hjälpa honom i köket med tillagning av mat. En eftermiddag brukar även kunna innehålla en stund framför TV:n där han tittar på någon serie eller spelar lite fotbollsspel på sin Playstation. Vi vill att du är stabil, empatisk och positiv. Du bör gilla utmaningar och se fram emot att dela Teos liv under en period när han som mest behöver någon som kan både hjälpa honom med de dagliga bestyren och kampen med rehabiliteringen. Det innebär inte nödvändigtvis att du behöver ha någon tidigare erfarenhet av liknande arbete, bara du har rätt inställning och driv. I gengäld tror vi att du får ett varierat och roligt jobb och chansen att göra verklig skillnad i en ung killes liv. Låter detta intressant är du varmt välkommen med din ansökan. Tjänsten skall tillsättas omgående och vi har löpande intervjuer. Arbetsgivare: Kavon Care AB, ett litet familjeägt assistansbolag som strävar efter att ge alla möjlighet att leva ett fritt och självständigt liv på sina egna villkor. Vi tillämpar individuell lönesättning och självklart finns kollektivavtal. Observera att alla som arbetar med minderåriga måste presentera ett registerutdrag för HVB-hem från polisen innan anställning kan påbörjas. Plats: Ursvik, Sundbyberg
Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent på ca 20% och extra vid behov hos vår kund i Harvestad i Linköping. Du erbjuds jobba tre av fyra söndagar i månaden kl. 09.00-21.30. Vid behov varierar tiderna mellan dag och kväll under vardagar och helger. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en tjej i 11-årsåldern med intresse för musik, läsa böcker och promenader. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har en allvarlig hjärnskada, epilepsi och är blind. På vardagarna är hennes assistent inte med henne i skolan, men börjar sitt pass där för att sedan åka skoltaxin hem tillsammmans med henne. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa henne i all daglig omvårdnad Sondmatning, förflyttningar (taklyft, rullstol, duschstol, ståskal) Är du den kunden söker? Vi söker dig som är trygg, erfaren och har en vilja och driv att lära dig. Du är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Kunden ser gärna att du delar hennes intresse i musik och tycker om att sjunga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV: Ej ha starka dofter på arbetet Rökfri och fri från rökdoft under arbetstid Meriter: Gärna pedagogisk erfarenhet eller utbildning Erfarenhet av arbete som personlig assistent Annan vårderfarenhet För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Sysselsättningsgrad: ca 20% + extra vid behov. Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia : Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Välj ett jobb för att visa detaljer