Personlig assistent på 50% sökes till kvinna i eget boende i Linköping!

Hej!   Vi är ett team på fem assistenter, som söker nya kollegor som är intresserade av människor och att vilja jobba som personlig assistent till en kvinna med Rett syndrom.   Arbetet är varierande och styrs utifrån kundens behov, det kan vara t.ex personlig omvårdnad, sjukgymnastik, hushållssysslor, andra aktiviteter inom och utom hemmet.   Vi söker Dig som har en positiv livssyn, är empatisk, lyhörd och ansvarsfull, kan samarbeta men även arbeta självständigt. Du ska ha förmågan att ta egna initiativ och kunna anpassa Dig efter dagens situation. Vi vill att Du är rökfri, eftersom arbetet sker nära kunden. God kunskap i svenska språket i tal och skrift är viktig för kommunikation och dokumentation. Du behöver ha en god grundfysik eftersom arbetet ibland kan vara fysiskt ansträngande.   Till denna tjänst önskas på kundens begäran endast kvinnliga sökanden.   Kunden har assistans dygnet runt och det är därför viktigt att Du kan jobba alla dygnets och veckans tider. På natten är det jour mellan kl: 22 och 07. Du behöver kunna vara flexibel med arbetstider eftersom teamet täcker upp för varandra vid frånvaro.   Ser gärna att du även kan jobba under sommaren. Erfarenhet av vård och omsorg är en merit, men vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och intresse.   Anställningsvillkor: Tillsvidare Arbetstider: Dag, kväll, helg, natt (jour) Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse   Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.     Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.   Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden.   Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare.   Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.

12 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Assistent i sjukhuskyrkan
Piteå församling
Fritidsledare m.fl.

Om Piteå församling Från de täta skogarna till den vidsträckta skärgården ligger Piteå församling, en församling i Luleå stift, med nästan 20 000 medlemmar och över 50 anställda. I församlingen ingår fem kyrkor varav två är samarbetskyrkor med EFS, tillhörande församlingshem och tre begravningskapell. Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för sex kyrkogårdar. Piteå församlings verksamhet Goda kontakter och samarbeten med både skola och övriga samhället präglar verksamheten till stor del. Församlingen har ett omfattande diakonalt arbete, en stor barn- och ungdomsverksamhet och en etablerad volontärverksamhet. Församlingen driver utöver detta även mångkulturella mötesplatser och socialt företagande. Piteå församling vill vara en församling i utveckling i ett föränderligt samhälle. Församlingens ledord och prioriteringar Ledord för all verksamhet är kärnvärdena närvaro, öppenhet och hopp. Församlingens prioriterade områden är unga och unga vuxna, volontärverksamhet, kommunikation och hållbarhet ur ett andligt, ekologiskt, socialt och ekonomiskt perspektiv. Dessutom arbetar vi aktivt med mångfald och inkludering. Beskrivning Tycker du om att möta människor i olika livssituationer? Sjukhuskyrkan söker nu en medarbetare som kan bidra i vårt arbete med samtal, beredskap, avdelningsbesök och sångstunder. Vill du göra en meningsfull insats i en miljö där medmänsklighet och närvaro står i centrum? Välkommen att höra av dig! Arbetsuppgifter Tjänsten innebär möten med patienter, anhöriga och personal, både i planerade och akuta situationer. Sjukhuskyrkan är öppen för alla, oavsett tro eller livsåskådning. Arbetet är förlagt till dagtid men beredskap under kvällar och helger förekommer.  Kvalifikationer - Du är socionom, sjuksköterska eller motsvarande. - Du är medlem i Svenska kyrkan och väl förankrad i den kristna tron. - Har god förmåga att möta människor i olika livssituationer med lyhördhet och respekt. - Har ett flexibelt förhållningssätt till att ta dig an olika sorters uppgifter utifrån rådande och ibland ändrade behov. - Trivs med att arbeta både självständigt och i team. - Har god organisatorisk förmåga och kan hålla många bollar i luften. - Har goda IT-kunskaper och kan hantera administrativa uppgifter. - Tjänsten förutsätter B-körkort och tillgång till bil då tjänsten innebär resor inom församlingen. - Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har: - Vana vid samtal i existentiella och andliga frågor. - Intresse för och gärna erfarenhet av kyrkligt arbete. - Musikalisk förmåga för medverkan i sångstunder. Vi erbjuder: - En församling med framtidstro och vilja att utvecklas. - Ett stimulerande och omväxlande arbete. - Ett levande församlingsliv med stort ideellt engagemang. - Ett kreativt arbetslag med god gemenskap. - Möjlighet att vara med och forma verksamheten. - Ett positivt arbetsklimat i en verksamhet med höga värderingar kring gemenskap och inkludering. - Stöd från kollegor och samverkan med volontärer. - Arbetshandledning i grupp. - En arbetsplats som lägger stor vikt vid balans mellan arbete och fritid. - Kollektivavtal, flextid, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag.  Villkor Tjänsten är ett vikariat 100 % från den 1 september 2025 till den 31 maj 2026, med placering på Piteå sjukhus. Eftersom tjänsten innebär arbete med barn kommer ett utdrag ur belastningsregistret att efterfrågas innan anställning. Ansökan Välkommen att söka tjänsten senast 2025-08-06. Urval sker löpande, tjänsten kan därför vara tillsatt före sista ansökningsdag. Vi hanterar endast ansökningar via rekryteringsverktyget Varbi där du laddar upp CV och personligt brev. Länken finns längst upp i annonsen. Om du vill veta mer om hur det är att leva och bo i Piteå kommun så hänvisar vi till www.pitea.se

12 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Personlig assistent vid behov
Novasis Mitt AB
Personliga assistenter

Personlig assistent Om jobbet Är du en ansvarsfull människa som trivs med att arbeta med andra människor och vill arbeta som personlig assistent till enman så ska du söka detta jobbet. Vi söker just nu vikarier som kan arbeta vid behov. I arbetet ingår att man hjälper personen med allt i den dagliga livsföringen. Personen som du arbetar med sitter i rullstol vilket betyder att du hjälper honom med allt från att ta sig upp samt på och avklädning. Du assisterar under dagen för att personen ska kunna leva sitt liv så bra som möjligt. Personen du kommer arbeta med har svårighet med uttal till följd av sitt handikapp så det är viktigt att man är uppmärksam och ger det tid. Vi ser gärna att du som söker är duktig på att ta egna initiativ, ansvarstagande, noggrann och tycker om att lära dig. Mer information gällande arbete samt arbetsmoment ges vid intervjutillfället. Kundens krav och önskemål Rökfri Att arbeta hos Novasis Vi är ett starkt team med lång erfarenhet från branschen som byggt upp företaget med all den erfarenhet som vi samlat genom åren. För oss är det självklart att assistansen alltid utgår från hur kunden vill att den utförs. Vi fokuserar också på våra medarbetare då de är det värdefullaste vi har. Vi har ett av branschen mest generösa kollektivavtal genom Fremia, samt ger våra personliga assistenter den kompetensutveckling som behövs för att känna sig trygg i sitt arbete. Detta för att kunna leverera en trygg assistans av hög kvalitet för våra kunder, av medarbetare som är stolta över sitt jobb och sin arbetsgivare. Våra värdeord är trygghet, frihet, närhet och dessa jobbar vi utifrån varje dag. Om din ansökan Din ansökan kommer att läsas av oss på Novasis samt kunden och dennes anhöriga. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra för god kommunikation med dig som ansöker ber vi dig skicka in din ansökan genom denna ansökning och inte genom mail eller i pappersformat. Denna rekrytering sköts internt hos oss och vi avböjer alla förfrågningar från rekryterings- och bemanningsföretag.

12 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig assistent sökes i Västra Frölunda
Bra Assistans i Örebro AB
Personliga assistenter

Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Vi har nu en ledig tjänst att erbjuda dig som söker en ny utmaning! Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik! Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en kvinna med medfödd kortvuxenhet. Arbetet innefattar allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, pyssla, m.m. Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig. Det är naturligtvis en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Arbetstiderna är förlagda dagtid, kvällar och helger samt vid sjukdom eller liknande. Vi söker någon som kan jobba mån-fre 17.30-21.00 och hoppa in extra vid sjukdom el liknande. Du kommer ingå i ett team av personligaassistenter utvalda av och för just din brukare. Det är därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kortframförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående. VEM SÖKER VI? Du har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor, med ett professionellt förhållningssätt. Du har också ett flexibelt och självständigt arbetssätt och har lätt att anpassa dig till nya situationer. Du kan ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du bör även ha god kompetens i dokumentation. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Vi kommer anställa innan annonsen går ut, så vänta inte med din ansökan! Ange referensnummer GB25 i mailets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassande kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Tonårstjej söker kvinnlig ledsagare i Täby

God Omsorg - en del av God assistans, bedriver avlösarservice och ledsagarservice för kunder i vissa kommuner. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom bland annat assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godomsorg.se Om kunden:  Tonårstjej med intellekuell funktionsnedsättning och autism som behöver vägledning i olika sitationer i samhället, få social träning. Hon talar främst engelska så du som ledsagare måste tala engelska obehindrat. Hennes intressen är att: * Måla * Pyssla * Sy * Odla * Spela spel * Youtube * Simma/träna på gym * Djur Kvalifikationer/önskemål om ledsagare/avlösare: Kvinna 20-35 år, erfarenhet av ovan nämnda diagnoser. Du måste tala engelska obehindrat. Det är viktigt att du deltar i kundens intressen. Om tjänsten:  3 tim/vecka. Insatsen utförs en vardagskväll från kl. 17,18 eller en helgdag. Tillträde snarast. Som ledsagare följer du med en kund, med en funktionsnedsättning, på olika aktiviteter. Det kan röra sig om shopping, gå på museum eller kanske ta en fika.   Ta nu chansen och skicka in din ansökan så hör vi av oss om förslag på uppdrag som kan passa dig! I din ansökan vill vi ha ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och dina erfarenheter, ett CV samt kontaktuppgifter på hur vi kan nå dig. Enligt lagen om registerkontroll och God Omsorgs policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

12 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Avlösare till en aktiv 7-årig kille med autism och ADHD, Spånga-Tensta

God Omsorg - en del av God assistans, bedriver avlösarservice och ledsagarservice för kunder i vissa kommuner. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom bland annat assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godomsorg.se Vi söker en aktiv och lekfull person (gärna kille 18-30 år) som vill bli en viktig del i vardagen för en härlig 7-årig pojke med högfungerande autism och ADHD. Han har verbalt tal, mycket energi och en stor upptäckarlust - han älskar att cykla, klättra och hitta på roliga äventyr. Vi söker dig som: * Har tålamod, humor och ett stort hjärta * Är fysisk och snabb - du gillar att leka, springa och klättra * Har erfarenhet av eller intresse för NPF (neuropsykiatriska funktionsvariationer) * Är trygg, ansvarsfull och kan ge ständig närvaro och övervakning Vad du får: * Ett meningsfullt extrajobb där du gör skillnad * Möjlighet att bygga relation och ha roligt tillsammans med en fantastisk kille * Stöd och handledning vid behov Om tjänsten: Plats: Spånga-Tensta, Stockholm Omfattning: 6 timmar per månad Ålder på barnet: 7 år Start: Så snart som möjligt Som avlösare avlastar du anhöriga till exempelvis ett barn med en funktionsnedsättning i hemmet eller närområdet. Det kan vara för att föräldrarna ska få lite egen tid med andra syskon. Enligt lagen om registerkontroll och God Omsorgs policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

12 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Engagerad 1:e Socialsekreterare till Enheten, Barn och Unga
Lysekils kommun
Socialsekreterare

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag ca 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 13 900 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U Vill du vara med och göra skillnad i barn och ungas liv? Lysekils kommun söker nu en engagerad och erfaren 1:e socialsekreterare som vill bidra till en socialtjänst med höga ambitioner, stark kollegial anda och fokus på lärande och kvalitet. Om arbetsplatsen Enheten Barn och Unga i Lysekils kommun präglas av samverkan, kompetens och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Här arbetar vi enat med ett gemensamt mål – att skapa en trygg och stödjande miljö för barn och unga. Tjänsten innebär ett nära samarbete med både kollegor och enhetschefer, och du blir en del av ett team som brinner för att utveckla det sociala arbetet. Om tjänsten Som 1:e socialsekreterare kommer du att ha en nyckelroll i enhetens dagliga arbete. Du leder och fördelar det operativa arbetet och fungerar som ett metodstöd till socialsekreterarna. Ditt uppdrag är att bidra till en god arbetsmiljö och kvalitetssäkra myndighetsutövningen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: - Arbetsledning, ärendefördelning och metodhandledning för socialsekreterare - Att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö och god rättssäkerhet - Överblick över aktuella utredningar, insatser och inkomna ärenden - Säkerställa att utredningstider hålls och att arbetet bedrivs enligt BBIC, SoL och LVU - Föra nämndens talan i förvaltningsdomstol samt hantera ärenden inför nämnd och utskott - Samverka internt och externt  - Delta i utvecklingsarbete  Tjänsten passar dig som trivs i ett arbete med variation, högt tempo och ett ständigt förändringsarbete. Vem söker vi? Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll och har ett positivt, coachande och situationsanpassat ledarskap. Du är strukturerad, lösningsfokuserad och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en god kommunikativ förmåga och förstår vikten av ett tillitsfullt arbetsklimat. Vi ser att du: - Har socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Har erfarenhet av myndighetsutövning inom social barn- och ungdomsvård - Har erfarenhet av arbetsledande uppgifter inom socialtjänsten - Har goda kunskaper i relevant lagstiftning (SoL och LVU) samt BBIC - Innehar B-körkort - Uttrycker dig väl i både tal och skrift Det är meriterande om du har arbetat i verksamhetssystemet, Combine. Vi erbjuder - Ett meningsfullt arbete där du verkligen gör skillnad - En arbetsplats med god stämning, stöttande kollegor och närvarande chefer - Möjlighet till kompetensutveckling, metod- och extern handledning - Flextid och möjlighet till distansarbete  Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, Provanställning Observera: För arbete inom socialtjänst krävs att du visar upp ett giltigt utdrag ur polisens belastnings- och misstankeregister innan anställning. Beställ detta i god tid för att inte försena rekryteringsprocessen. Låter detta som något för dig? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden. Välkommen! Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Extrajobb med glad 15-årig tjej i Gunnilse, utanför Göteborg!
Passal AB
Personliga assistenter

Vem är jag? Jag är en 14-årig tjej, som bor i ett nybyggt villaområde i Gunnilse (utanför Göteborg) tillsammans med min familj. Jag har assistans pga Retts syndrom. Det innebär bland annat att jag har nedsatt motorik och kognitiv förmåga. Jobbet hos mig handlar i hög grad om att hjälpa till i mina dagliga rutiner med bland annat förflyttningar, träning och personlig hygien. Eftersom jag inte har något eget verbalt tal används bilder och dator som stöd. Utöver nödvändiga rutiner kommer vi förstås att göra en hel del roliga saker ihop som att måla, baka, lyssna på musik eller leka med min undulat.    Vem är du? Är du en engagerad person och kanske med tidigare erfarenhet av arbete med barn inom personlig assistans, vård eller omsorg? Vi söker nu efter en initiativrik personlig assistent som trivs i en ansvarsfull roll! Erfarenhet av medicinska hjälpmedel som peg och hostmaskin är meriterande. Eftersom bostaden ligger relativt långt ifrån närmsta hållplats så ser vi körkort och tillgång till bil som en förutsättning för att kunna arbeta här. Tjänstens upplägg Arbetspassen bokas du in på vecka för vecka. Vi kommer överens om vilka dagar som passar dig. Aktuella arbetstider: På vardagar är arbetstiderna 17-21 eller 06.30-16.00 och på helger 17-21 eller 12-21. Tjänstens tillträde är omgående. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator. Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. Välkommen med din ansökan redan idag, vi gör löpande urval! Annonsens ref.nr: 2075 Ansvarig rekryterare: David Henriksson

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Personlig Assistent till 26årig tjej på landet
Inspirera Assistans AB
Personliga assistenter

. Vi söker nu personliga assistenter till en 26 årig tjej som har autism och ADHD. Hon bor tillsammans med sin familj en bit ut på landet vilket gör att du behöver körkort och bil. Hon kommunicerar genom kroppsspråk/peka men använder sig också av egna tecken och tal, hon kan svara på enklare frågor. Hon tycker om att lyssna på musik, rita och kolla på datorklipp. Som personlig assistent kommer du att stödja och hjälpa kunden i hennes vardag så som diverse aktiviteter, matlagning och personlig hygien. Du behöver vara flexibel och anpassningsbar då aktiviteter som kund vill utföra kan ändras väldigt fort. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av funktionsvariationer och arbetat som personlig assistent. Arbetspassen är fördelat på dag, kväll och helg. Kunden har även dubbelassistans.   Krav på dig som söker * Körkort och bil * Vara trygg i dig själv * Ha erfarenhet inom assistans * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Vara av kvinnligt kön   Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Lönebeskeden kommer till Kivra. * Du måste kunna svenska flytande i tal och skrift då det är viss dokumentation lön och avtal: Inspirera Assistans tillämpar individuell lönesättning och du som assistent får en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Bagges Torg 13 i Lerum. Vi finns utspritt på 9 orter i Sverige. Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör.     Vill du jobba hos denna goa tjej? Ansök redan i dag. Urval sker löpande.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
SOMMARVIKARIER till trevlig gruppbostad i Saltsjö Boo
Herden AB
Vårdare, boendestödjare

Vi behöver en sommarvikarie! Är du intresserad av ett roligt, varierande och givande extra arbete, kom till oss! Vi söker dig som vill arbeta hos oss, eftermiddagar/kvällar, helger och nätter (sovande jour). Dina arbetsuppgifter innebär att assistera hyresgästerna i deras dagliga liv. Du kommer också att få möjlighet att bidra till en meningsfull fritid som kan bestå av att åka på dans, gå ut och äta, fika, gå på bio m.m. Hyresgästerna på gruppbostaden är i varierande ålder och har alla någon form av begåvningsmässig funktionsnedsättning. Stödet utgår från var och ens individuella behov och önskemål. Alla personer bor i egna lägenheter i nära anslutning till gemensamhetslokal, med tillgång till personal dygnet runt. Vi vill att du är intresserad av människor och tillsammans med oss vill arbeta för att skapa goda insatser, gott stöd och god omvårdnad till den enskilde. Det är en fördel (men inget krav) om du har erfarenhet och/eller utbildning från verksamhetsområdet. Det är ett krav att du talar god svenska då funktionsnedsättningen för många innebär svårigheter att tolka och förstå också sitt modersmål.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025