Personlig assistent till kvinna I Sundbyberg
Rosenhöjd Omsorg AB
Personliga assistenter

Hej Vi söker omgående en kvinnlig personlig assistent som kan börja direkt då tjänsten är ledig. Du kommer jobba från juni-aug och tiderna är varierande. Men du kommer jobba vartannan helg 08-20 och mestadels kvällar men även ett par dagpass. Jobbet ligger I Sundbyberg.

1 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Socialsekreterare - enhet barn och unga
Motala kommun
Socialsekreterare

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun. Socialförvaltningen ansvarar för insatser, stöd och service till enskilda och familjer i kommunen. Våra verksamheter styrs främst av socialtjänstlagen, LSS-lagen och hälso- och sjukvårdslagen och ska verkställa insatser reglerade av dessa lagar. Samtliga verksamheter genomsyras av individen i centrum för att tillgodose individens behov. Uppdraget innebär stort kundfokus och serviceanda. Socialförvaltningen ansvarar för insatser, stöd och service till enskilda och familjer i kommunen. Våra verksamheter styrs främst av socialtjänstlagen, LSS-lagen och hälso- och sjukvårdslagen och ska verkställa insatser reglerade av dessa lagar. Samtliga verksamheter genomsyras av individen i centrum för att tillgodose individens behov. Uppdraget innebär stort kundfokus och serviceanda. Hos Individ- och familjeomsorg handläggs myndighetsärenden inom alla delar av socialtjänsten. Vi är en arbetsplats med ca 100 anställda, både män och kvinnor i varierande ålder och antal år i yrket. Vi eftersträvar en arbetsplats med rättssäker handläggning för våra klienter/brukare och en god arbetsmiljö för våra anställda. Vår vision är att alla ska känna sig nöjda i kontakten med oss. För att skapa arbetsglädje, god kvalitet i arbetet och en bra arbetsmiljö erbjuder vi tydligt ledarskap, en tydlig och känd lönepolitik, trevliga och ändamålsenliga lokaler, en säker arbetsplats, rotationsmöjlighet, årsarbetstid och en atmosfär av erkännande och uppriktighet. ARBETSUPPGIFTER Vill du göra verklig skillnad för barn och unga? Hos oss på enheten för barn och unga får du en viktig roll i arbetet med att ge barn och ungdomar i åldern 0-20 år rätt stöd vid rätt tid. Här arbetar vi med hela handläggningsprocessen från att utredning har inletts till beslut och uppföljning av insatser. Arbetet omfattar utredningar enligt aktuell lagstiftning där barnets bästa alltid står i centrum. Det innebär att kartlägga behov, sammanställa beslutsunderlag, fatta beslut och följa upp insatser både i öppenvård och vid placeringar i HVB, stödboenden eller familjehem. Du kommer att möta såväl korta, akuta ärenden som långsiktiga processer där behovet av trygghet och stöd är mer omfattande. En varierad och meningsfull vardag Som socialsekreterare har du nära kontakt med barn och unga, deras familjer och nätverk ofta i utsatta situationer. Du samverkar med skolor, vårdgivare, andra myndigheter och kollegor för att hitta hållbara lösningar. Rollen innebär också att du dokumenterar, yttrar dig till andra myndigheter och bidrar till att utveckla våra metoder genom omvärldsbevakning och erfarenhetsutbyte. Vi erbjuder både självständighet och starkt kollegialt stöd Hos oss får du stor frihet att planera och strukturera din arbetsdag, samtidigt som du ingår i ett team där samarbete och stöd från kollegor, arbetsledning och enhetschef är en självklarhet. Vi arbetar tillsammans för att hålla en hög kvalitet med fokus på rättssäkerhet, barns rätt till delaktighet och ett professionellt bemötande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, i enlighet med gällande bestämmelser. Vi önskar att du har minst tre års erfarenhet av socialt arbete eller annat relevant arbete som bedöms likvärdigt. Tjänsten innebär omfattande dokumentation, vilket ställer krav på att du har god förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska, både muntligt och skriftligt. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta strukturerat och målinriktat. Här finns möjligheter att självständigt planera och organisera arbetsdagen, samtidigt som stöd och samarbete finns nära till hands. Det värderas högt att arbeta processorienterat, hålla överenskomna tidsramar och bidra till ett kunskapsutbyte i teamet. Rollen erbjuder en möjlighet att verka i en professionell miljö där trygghet, respekt och reflektion är grundläggande. Det finns utrymme att uttrycka sina ståndpunkter med integritet och på ett respektfullt sätt. I mötet med andra eftersträvas ett nyanserat perspektiv där person och sak hålls isär, även i utmanande situationer. Eftersom arbetet kan innebära resor inom kommunen är B-körkort ett krav. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Istället önskar vi att du besvarar frågan vad som motiverar dig att söka den här tjänsten.

31 maj 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Timvikarier till Funktionsstödsomsorgen
Nyköpings kommun
Vårdare, boendestödjare

Vill du ha ett jobb där du verkligen gör skillnad varje dag? Då kan du vara den vi söker! Inom Funktionsstödsomsorgen i Nyköpings kommun stöttar vi människor med olika funktionsnedsättningar att leva självständiga, trygga och meningsfulla liv. Våra verksamheter präglas av engagemang, respekt och samarbete, och oavsett om du har tidigare erfarenhet eller är ny i yrkeslivet är du varmt välkommen till oss. Vi söker timvikarier till tre olika områden inom funktionsstödsomsorgen: Personlig assistans Personlig assistans innebär att ge stöd till personer med omfattande funktionsnedsättning i deras vardag, så att de kan leva ett självständigt och aktivt liv. Arbetet sker i brukarens hem och utgår helt från den enskildes behov. Socialpsykiatri boenden och boendestöd Inom socialpsykiatrin arbetar vi med personer som har psykisk funktionsnedsättning. Boendestöd ges i hemmet och innebär att stötta i vardagliga aktiviteter och struktur. På boenden ger vi ett mer omfattande stöd i en trygg och anpassad miljö. Grupp- och servicebostäder (LSS) Grupp- och servicebostäder är hem för personer med olika typer av funktionsnedsättning. Vi arbetar med att ge individuellt anpassat stöd i det dagliga livet, för att främja självständighet, delaktighet och god livskvalitet. ARBETSUPPGIFTER Som timvikarie arbetar du med att ge stöd, omsorg och service utifrån brukarens behov, beslut och genomförandeplaner. Dina arbetsuppgifter kan innefatta: • Personlig omvårdnad och praktiskt stöd i vardagen (t.ex. hygien, mat, aktiviteter) • Stöd i att skapa struktur och trygghet, t.ex. genom samtal, planering och vardagsrutiner • Medverkan vid fritidsaktiviteter och social samvaro • Hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering från legitimerad personal • Dokumentation enligt gällande riktlinjer Arbetet sker i brukarens hem eller på boende och kräver flexibilitet, lyhördhet och självständighet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och vill arbeta med att stödja andra till ett mer självständigt och meningsfullt liv. För att arbeta hos oss behöver du: • Vara minst 18 år • Ha god svenska i tal och skrift • Ha grundläggande digital kompetens Vara empatisk, ansvarstagande och ha god samarbetsförmåga. ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat byggs Ostlänken som är en 16 kilometer ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Det byggs också nya resecentrum: ett i centrala Nyköping och ett vid Stockholm Skavsta flygplats. Utvecklingen kommer att påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •Tester i tidigt urval kan komma att användas i denna rekrytering. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Onsite

31 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig Assistent till kund utanför Sollefteå
Carelli Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu i första hand timvikarier till vår kund som är bosatt utanför Sollefteå. Om du som söker och kunden matchar tillsammans finns det chans till att bli anställd så länge uppdraget varar.   Arbetstiderna är förlagda dygnet runt med sovande jour på natten. Kunden har olika hjälpmedel i hemmet så du som söker bör ha erfarenhet av att jobba med olika hjälpmedel såsom lyft.   Ett krav för dig som söker är att du har B-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till kunden då det inte finns bussförbindelser.    Vi önskar att du som söker tjänst skall ha stor social kompetens och ansvarskänsla. Du är trygg, lugn och lyhörd för kundens behov. Du har god fysik och balans i livet. Du skall kunna arbeta varierande arbetstider. Vi gör urval utifrån kundens önskemål och behov så det personliga brevet och erfarenheter är avgörande om du kallas till intervju.     Vi fäster stor vikt vid dina egenskaper, personlighet och tidigare erfarenheter.   I tjänsten ingår dokumentation så det är viktigt att kunna formulera sig väl på svenska samt att använda dator för daglig rapportering. Tjänsten innebär även att man tar hand om kundens hem med allt vad det innebär.   Som arbetsgivare kan vi erbjuda: - Friskvårdsbidrag. - Basutbildning inom personlig assistans. - Möjligheter till vidareutbildningar. - Ett stort stöd i ditt arbete som personlig assistent.     Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.   Referens från tidigare arbetsgivare krävs så förbered referenstagning.   Intervju och anställning kan ske före sista dag för annons så dröj inte med att skicka in din intresseanmälan.   Välkommen med din ansökan!  Carelli Assistans är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

31 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Handledare på Stödboendeverksamheten
Madab Vård & Omsorg AB
Vårdare, boendestödjare

Vi växer och söker nu ytterligare en handledare till vårt stödboende. Madab Vård och Omsorg erbjuder stödboende för ungdomar/unga vuxna och vuxna med behov av psykosocialt stöd. De boende kan ha en historia av komplicerat uppväxtförhållande, frånvarande föräldrar, eget tidigare missbruk, kriminalitet, våld i nära relationer och i behov av skydd. Placering inom Madab Vård & Omsorgs stödboende innebär att ungdomen/den vuxna bor i en egen lägenhet. De boende får praktiskt och känslomässigt stöd inom olika livsområden där stödet anpassas utifrån den enskildes behov. I rollen arbetar du med att Stödja de boende i deras allmändagliga livsföring utifrån deras individuella behov och förutsättningar. Det kan innebära att hjälpa till med planering/handling/städning/tvätt samt matlagning. Medverka vid fritidsaktiviteter, stödja och hjälpa till i kontakt med myndigheter eller sjukvård. Du arbetar med att stimulera och motivera den boende till ökad självständighet. I arbetsuppgifterna ingår även att dokumentera i journal, samt skriva månadsrapporter till socialtjänsten och planera utifrån genomförandeplaner. Det innebär att man behöver kunna behärska svenska väl i tal och skrift. Du har även kontakt med socialtjänsten och har uppföljningar gällande den boende. Du kommer även att ha kontaktmannaskap vilket innebär att du har ett särskilt ansvar för ett antal ungdomar/vuxna i kontaktpersonsrollen. I arbetsuppgifterna ingår även att ha beredskap/jour var fjärde vecka. Vi söker dig som Är driven, engagerad och har en positiv grundsyn. Du tycker om att arbeta med människor och har en lugn och stödjande framtoning samt är ansvarstagande. Det är viktigt att du är relationsskapande och har lätt för att samarbeta samt har en förmåga att kunna stimulera och motivera. Du är en teamplayer men har inga problem med att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har lätt för att ställa om skifta fokus när så behövs. Du ska ha som minst tvåårig eftergymnasial utbildning som socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom stöd och omsorg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort krävs för tjänsten. Om oss Vi som arbetar på Madab Vård & Omsorg AB har bred vård- och omsorgskompetens och lång erfarenhet av att möta människor som på olika sätt är i behov av socialtjänstens stöd och insatser. Utgångspunkten i vårt arbetssätt och förhållningssätt är att alltid utgå från människors förutsättningar, förmågor och önskemål. Erbjuda ett förutsägbart sammanhang som är tryggt, inkluderande och utvecklande. Vi erbjuder Ett stimulerande och givande arbete där du får möjlighet att bidra till och stödja människor mot ett självständigt och meningsfullt liv. Vi erbjuder friskvårdsbidrag Privat sjukförsäkring ingår Vid frågor om tjänsten kontakta Verksamhetschef Markus Dannelöv på telefon 0739163367. Ansökningar hanteras när ansökningstiden har gått ut. I samband med anställning krävs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande Varmt välkommen med din ansökan!

31 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sommaruppdrag som behandlingsassistent – bra lön & bonus
Almia AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi en trygg och engagerad behandlingspedagog till ett meningsfullt uppdrag på ett ungdomshem i sydöstra Sverige under sommarveckorna 26–33. Uppdraget innebär arbete med ungdomar i behov av struktur, gränser och stöd, i en miljö där varje insats spelar roll. Om uppdraget Du arbetar i team tillsammans med andra behandlingsassistenter och pedagoger, samt gruppledare, enhetschef och behandlingssekreterare. Målgruppen är äldre pojkar som vårdas med särskilda befogenheter och i en miljö med höga säkerhetskrav. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Närvaro i ungdomarnas vardag, allt från samtalsstöd till aktiviteter som basket, spel eller promenader Konflikthantering och nedtrappande samtal vid behov Dokumentation enligt gällande rutiner Arbeta utifrån strukturerade behandlingsplaner och föregå med gott exempel Vissa dagar är lugna, andra kräver stort fokus, tålamod och samarbete. Det förekommer fysiska ingripanden vid behov, vilket kräver att du är trygg, stabil och har förståelse för uppdragets karaktär. Har detta fångat ditt intresse? Tveka inte att höra av dig till Julia eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller ring oss på 08-410 250 50. Tillsättning sker löpande. Omfattning introduktion Uppdraget pågår heltid (ca 37 h/vecka) mellan v.26–33 Arbetstider: dag, kväll och helg (ej natt) Individuell introduktion under v.23–26 samt ett bredvidgångspass innan start Du får ett förutbestämt schema där du arbetar i samma team hela perioden, för trygghet och kontinuitet Arbetet sker var tredje helg Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom socialt eller pedagogiskt behandlingsarbete (t.ex. YH/KY eller högskola) Minst ett års erfarenhet från HVB, SiS, psykiatri, kriminalvård eller annan liknande verksamhet God svenska i tal och skrift Ett tryggt, stabilt och respektfullt bemötande Meriterande: Erfarenhet av arbete med inlåsta ungdomar eller institutionsvård Ansökan Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att höra av dig! Mejla [email protected] eller ring 0841025050 för mer information.

30 maj 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Sommaruppdrag som behandlingsassistent – bra lön & bonus
Almia AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi en trygg och engagerad behandlingspedagog till ett meningsfullt uppdrag på ett ungdomshem i sydöstra Sverige under sommarveckorna 26–33. Uppdraget innebär arbete med ungdomar i behov av struktur, gränser och stöd, i en miljö där varje insats spelar roll. Om uppdraget Du arbetar i team tillsammans med andra behandlingsassistenter och pedagoger, samt gruppledare, enhetschef och behandlingssekreterare. Målgruppen är äldre pojkar som vårdas med särskilda befogenheter och i en miljö med höga säkerhetskrav. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Närvaro i ungdomarnas vardag, allt från samtalsstöd till aktiviteter som basket, spel eller promenader Konflikthantering och nedtrappande samtal vid behov Dokumentation enligt gällande rutiner Arbeta utifrån strukturerade behandlingsplaner och föregå med gott exempel Vissa dagar är lugna, andra kräver stort fokus, tålamod och samarbete. Det förekommer fysiska ingripanden vid behov, vilket kräver att du är trygg, stabil och har förståelse för uppdragets karaktär. Har detta fångat ditt intresse? Tveka inte att höra av dig till Julia eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller ring oss på 08-410 250 50. Tillsättning sker löpande. Omfattning introduktion Uppdraget pågår heltid (ca 37 h/vecka) mellan v.26–33 Arbetstider: dag, kväll och helg (ej natt) Individuell introduktion under v.23–26 samt ett bredvidgångspass innan start Du får ett förutbestämt schema där du arbetar i samma team hela perioden, för trygghet och kontinuitet Arbetet sker var tredje helg Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom socialt eller pedagogiskt behandlingsarbete (t.ex. YH/KY eller högskola) Minst ett års erfarenhet från HVB, SiS, psykiatri, kriminalvård eller annan liknande verksamhet God svenska i tal och skrift Ett tryggt, stabilt och respektfullt bemötande Meriterande: Erfarenhet av arbete med inlåsta ungdomar eller institutionsvård Ansökan Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att höra av dig! Mejla [email protected] eller ring 0841025050 för mer information.

30 maj 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig assistent sökes i Vällingby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen man som bor i Vällingby. Tjänsten är en deltidstjänst på ca. 12-13 timmar/veckan. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta aktiviteter som att snickra, odla och fixa i familjens trädgård, spela biljard eller tennis, åka och bowla, gå på museum eller att ta en fika tillsammans med vår kund. Arbetstiderna är förlagda enligt följande:  11.00-17.00 på onsdagar och fredagar, varje vecka.  Om kunden Denna man är i trettioårsåldern och bor tillsammans med sin familj. Han gillar när det händer saker runt omkring honom, och därför bör du som söker denna tjänst vara både aktiv och påhittig. Är du dessutom idrotts- och tennisintresserad ser vi det som positivt. Om dig Denna kund söker dig som gillar att ta ansvar, visar ett stort engagemang och sprider glädje runt dig. Detta bör genomsyra ditt arbete. Du behöver även ha god förståelse för vad arbetet som personlig assistent innebär. Att du är glad, positiv och har ett trevligt bemötande ser vi som en självklarhet. Har du dessutom gröna fingrar är det väldigt positivt. Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom personlig assistans, Är kulturellt intresserad, kreativ och idrottsintresserad, Behärskar det spanska språket väl i tal och skrift. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

30 maj 2025
Sista ansökan:
16 november 2025
Personlig assistent sökes i Sigtuna
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en vänlig, ung man med autism som bor i Sigtuna. Tjänsten är på ca 40-50 % på ett 4 veckors rullande schema, som varierar något mellan veckorna. Tjänsten kan eventuellt komma att utökas med tiden (men det är inget måste eller löfte), men bör i dagsläget gå utmärkt att kombinera med till exempel högskolestudier. Som assistent följer du med och stödjer och motiverar under olika aktiviteter som simning och skogspromenader. Du blir en viktig person för hans möjlighet att kommunicera med andra och för att kunna uttrycka vad han vill och behöver. I sociala sammanhang är du en trygg punkt som förutser och planerar för att förebygga onödig stress. Du fungerar som ett stöd under olika typer av vardagssysslor som till exempel vid måltider. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 1-3 kvällspass per vecka med start klockan 15.10 på vardagar, samt en lördag eller söndag ungefär varannan helg. Viss flexibilitet finns. Om kunden Några av hans intressen är att baka och laga mat, läsa Bamse, spela pingis, röra på sig och gå på den lokala bion i lugn miljö. Han går i ett anpassat gymnasium och bor i en trivsam och lugn miljö med sina föräldrar och ett syskon.  Om dig Du är omtänksam och lyhörd och bra på att kommunicera tydligt. Du behöver vara bra på att känna in en situation, läsa av behov och anpassa dig därefter. Som person är du ansvarstagande, flexibel och trygg. Du har lätt för att planera, skapa struktur och ligga steget före. Du gillar att ta egna initiativ och utvecklas inom ditt jobb. Personkemin mellan dig och honom är viktig. Det är en lugn och fin ung man som är följsam och som behöver en assistent som är mån om honom och ser behov han inte uttrycker själv. Det är krav på att du Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, så att stödet i kommunikationen fungerar, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Ser detta som ett varaktigt arbete flera år framåt i tiden och inte som ett tillfälligt extrajobb, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Beställ i god tid. Det är meriterande om du Har erfarenhet av arbete med eller har en anhörig med autism och/eller IF, Har erfarenhet av arbete inom vården, i synnerhet av personlig assistans, LSS-insatser, inom anpassad skola (särskola), socialt arbete eller motsvarande, Innehar B-körkort. Omfattning: Deltid.  Antal tjänster: 1.  Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kommer att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

30 maj 2025
Sista ansökan:
1 november 2025
Extra personal till kvinna på Södermalm
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Om mig: Jag är en 77-årig kvinna som bor ensam i en rymlig och trivsam lägenhet på Södermalm. På grund av min funktionsnedsättning har jag rätt till assistans dygnet runt, vilket ger mig möjligheten att leva ett självständigt och aktivt liv. Jag tycker om att komma ut när vädret tillåter, ofta med rullstol, och jag föredrar att ta mig fram kommunalt. Jag har ett stort intresse för språk, djur, konst, kultur, matlagning, och löser gärna korsord eller lyssnar på högläsning. Jag uppskattar ett hem med ordning och reda och tycker om att ha vänner och gamla arbetskamrater på besök - ibland i sällskap med katt eller hund, så du kan inte vara pälsallergiker. Rökfri arbetsmiljö är också viktigt för mig. Om dig:Jag söker dig som är en mogen och alert kvinna i 45-60-årsåldern. Du är plikttrogen, ansvarsfull och har en god fysik eftersom arbetet ibland innebär fysisk aktivitet, till exempel när vi är ute eller vid vissa moment av förflyttning, även om jag använder taklyft i hemmet. Du är social, trygg, har humor och gärna kreativ - och det vore ett plus om vi delar några intressen. Du behöver kunna hantera en smartphone (Android) då jag själv använder den mycket. Du talar och skriver svenska obehindrat, vilket är viktigt när du till exempel läser högt för mig eller hjälper till med skriftlig kommunikation. I dina arbetsuppgifter ingår att assistera mig med personlig hygien, måltider, påklädning, förflyttningar och andra vardagliga sysslor, inklusive sedvanlig skötsel av hemmet. Tjänsten:Du kommer att arbeta extra vid behov, exempelvis vid sjukdom, semester eller annan frånvaro i ordinarie personalgrupp. Arbetstider varierar mellan dag, kväll och vaken natt. Vardagar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.    Om Assistans i Balans:  Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal).  Läs mer på www.assistansibalans.se

30 maj 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025