timanställda till verksamhetsområde Boende
Helsingborgs kommun
Vårdare, boendestödjare

Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Om arbetsplatsen I staden ansvarar socialförvaltningen för individ- och familjeomsorg. Vårt uppdrag är att möjliggöra för invånare att bli självständiga i livet så att de kan ta en aktiv del i samhället. Vi har genomgått en spännande organisationsförändring med fokus på att skapa en mer tillgänglig socialtjänst utifrån tre huvudområden: myndighet, insatser och service samt boende. I oktober trädde den nya organisationen i kraft. Vi har höga ambitioner. Men för att lyckas behöver vi dig. Vi söker nu timanställda inom våra boenden som vänder sig till personer med missbruk och/eller psykosociala problem samt personer med funktionsnedsättning.  Att arbeta på våra boende eller med boendestöd ute i sociala lägenheter innebär ett högt tempo och stor variation i arbetsuppgifterna. För dig som studerar är det en god möjlighet att få erfarenhet av socialt arbete och ett bra sätt att kunna relatera till detta i dina studier. Våra boenden och boendestöd vänder sig till både personer med missbruk och/eller socialpsykiatri. Vi arbetar med att motverka hemlöshet inom Helsingborg stad. Våra medarbetare arbetar på schema vardagar, helger, kvällar och/eller nätter. Ensamarbete kan förekomma. Arbetsuppgifter Vi arbetar motiverande och stödjande tillsammans med den enskilde i dennes strävan att klara ett självständigt boende. Alla klienter ska ha en genomförandeplan med mål och rimliga delmål som utarbetas tillsammans med klient utifrån den enskildes egna förutsättningar samt utifrån det uppdrag som socialsekreterare formulerat. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Kvalifikationer Utbildning till social- eller behandlingspedagog, behandlingsassistent eller motsvarande minst två års eftergymnasial utbildning, undersköterska eller är under pågående utbildning - kunskaper om missbruk och beroende och/eller kunskap om socialpsykiatri - erfarenhet av arbete med missbruksproblematik och/eller socialpsykiatri i någon form via arbete eller praktik. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Om du blir kallad till intervju vill vi att du tar med dig: Utdrag från belastningsregistret för HVB Utbildningsintyg alternativt examensbevis samt körkort.  Intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta på: [email protected] alternativt 042 10 45 11 Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Anställningsform: Timanställning Omfattning: Heltid/deltid efter behov och önskemål Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse   För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

28 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Vi söker fler vårdbiträden/undersköterskor till Vårdbo i Åkersberga
Attendo Sverige AB
Vårdare, boendestödjare

Drivs du av att arbeta med människor och vill verkligen göra skillnad för våra kunder varje dag? Ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Vi söker sommarvikarier med möjlighet till fortsatt anställning. Vi på Attendo söker nu Vårdbiträden/undersköterska  till Vårdbo i Åkersberga. Attendo Vårdbo Åkersberga är ett vård- och omsorgsboende med 24 platser fördelat på två avdelningar, en demensavdelning och en somatisk avdelning. Vi har även en social dagverksamhet med 10 platser. Attendo Vårdbo är beläget vid Åkers kanal, centralt i Åkersberga. Om rollen Som vårdbiträde/undersköterska hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra kunder. Du ansvarar för att ge en god vård och omsorg till våra kunder. Att skapa en positiv och social atmosfär under måltiderna är en stor del i din roll samt att kunna bidra med olika aktiviteter som förgyller vardagen för våra äldre. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad enligt verksamhetens rutiner med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål. Vid behov hjälpa till med att exempelvis förbereda, laga och servera måltider, städ, tvätt m.m. Utföra dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser. Samarbeta med externa och interna kontakter såsom gode män, anhöriga, boende, sjuksköterska och rehab-personal. Vem är du? Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Som person är du självständig, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du brinner för vård av äldre, ser individens behov och är engagerad i deras närstående. Du blir en del av ett engagerat medarbetarteam som alla strävar att göra det där lilla extra. Det är därför en viktig att man har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift). God datorkunskap/datorvana. Meriterande: Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen Erfarenhet av delegering. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-06-28 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Vårdbiträde/Undersköterska Anställningsform: Tillsvidareanställning och/eller timanställning. Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

27 maj 2025
Sista ansökan:
14 november 2025
Personlig assistent sökes till man i Arvika!
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Är du en flexibel och engagerad person som vill göra skillnad i någon annans liv? Nu behöver vi utöka med ytterligare en personlig assistent till vårt team i Arvika till en kille som behöver hjälp i sin vardag! Om jobbet Kunden är en kille som bor i villa med trädgård och som behöver all hjälp för att få sin vardag att fungera. Vi söker dig som är en glad, positiv och ödmjuk person, som har hög arbetsmoral och som brinner för att arbeta med människor. Du är engagerad och ansvarstagande. Viktigaste är att personkemin stämmer. Du ska ha erfarenhet eller vara vårdutbildad då kunden har stora medicinska behov. Han är rullstolsburen och har egen bil som assistenterna får köra. Han kommunicerar inte verbalt utan genom bilder och föremål. Du hjälper vår kund med allt ifrån vardagliga sysslor, förflyttning, hygien, handla, städning, matlagning, följa med på resor, träning och mycket mera. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Varierande. Arbetstiden är förlagd dag/kväll/natt Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vad förväntar vi oss av dig: - Körkort - Vi söker dig som är positiv, flexibel och har ett professionellt förhållningssätt. - Du ska ha erfarenhet eller vara vårdutbildad - Du ska ha viljan att ge en hög livskvalité och en meningsfull vardag. - Att du kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. - Vill ha ordning och reda - Lyhörd för kundens behov - Vara flexibel med arbetsuppgifter och arbetstider Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett företag med hög vårdkunskap där alla i ledande befattningar är vårdutbildade och vi är aktiva i hela Sverige. Vi bedriver även vårdbemanning och företagsutbildningar. Vi arbetar ständigt för att kunna ge våra kunder den bästa servicen, assistansen och tryggheten. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vi erbjuder våra anställda: Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Försäkringar och pensionsavsättning Ett spännande och varierande arbete med goda anställningsvillkor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vänligen kontakta oss för mer information.

27 maj 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Personlig assistent sökes till man i Sunne!
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Ser du fram emot att vara en viktig person i en annan människas liv och samtidigt bli en del av vårt stödjande team? Jag är en 58-årig man som söker en personlig assistent som stöd i min vardag. Hos mig kommer du att hjälpa till med förflyttningar, matlagning, personlig hygien samt bistå med grundläggande behov och säkerställa att jag känner mig trygg och i centrum. Jag söker nu dig som vill vara en viktig och långsiktig del av min vardag och hjälpa mig att leva ett rikt liv. Som assistent hos mig kommer du att stötta mig i mina dagliga aktiviteter. Vem är du? Jag söker en kvinnlig assistent som är över 35 år och har ett stort hjärta, hög arbetsmoral och som verkligen brinner för att arbeta med människor. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som personlig assistent, men inget krav. Som personlig assistent hos mig är det viktigt att du: Har en god fysik då arbetet ibland är fysiskt krävande. Är ansvarstagande, punktlig och har en god empatisk förmåga. Är glad och har en bra samarbetsförmåga samt god social förmåga för att skapa en    positiv arbetsmiljö tillsammans med kollegor. Goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Om mig Jag har ett stort motorintresse och tycker om att meka med mina mopeder samt att tillverka egna lampor. Jag har en hund, så det är viktigt att du inte är allergisk eller hundrädd. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: deltid/vid behov Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Personlig assistent sökes!
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Personlig assistent sökes till en rolig och social tjej i Karlstad! Vi söker nu en personlig assistent till en ung kvinna som lever med assistans dygnet runt. Hon bor i egen fin lägenhet och söker dig som vill bli en del av hennes vardag – en pålitlig och hjälpsam vän som stöttar henne i att leva ett rikt och självständigt liv. Om rollen Som assistent kommer du att vara hennes stöd i alla delar av vardagen. Du är hennes armar och ben, men lika viktigt att vara hennes språkrör vilket gör att du måste kunna skriva samt tala svenska obehindrat då vi dokumenterar kundens vardag. Hon har en hel del aktiviteter utanför hemmet, så du som söker får gärna tycka om att vara social och är flexibel – din närvaro blir en viktig del av hennes trygghet och glädje i vardagen. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd, kan ta egna initiativ och tycker om att skapa trivsel i hemmet. Du är rökfri! Personkemin är viktig, så vi söker dig som är positiv, tålmodig och som ser fram emot att bli en betydelsefull del av vår kunds liv. Erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete är ett plus, men det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av hennes liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Vi söker både timvikarier och personer till fasta tjänster. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vänligen kontakta oss för mer information.

27 maj 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Semestervikarier 2025 till Funktionsstöd
Askersunds kommun
Vårdare, boendestödjare

Välkommen till Askersund! Hos oss får du alla fördelarna med att arbeta i en liten kommun. Här värdesätter vi skapandet av nära relationer, modet att påverka och det engagemang som genomsyrar vårt arbete. Vi har jobb som märks och tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Socialförvaltningen i Askersunds kommun ansvarar för äldreomsorg, LSS- och omsorgsverksamheten, socialpsykiatri, verksamhet för ensamkommande flyktingbarn samt individ- och familjeomsorg. ARBETSUPPGIFTER Vi saknar fortfarande några sommarvikarier till Funktionsstöd, framförallt på boende och daglig verksamhet. Som medarbetare inom Funktionsstöd kommer du arbeta utifrån genomförandeplaner, rutiner och handlingsplaner. Ditt arbete går ut på att stötta personer med fysiska, psykiska eller intellektuella funktionsnedsättningar. Som medarbetare förväntas du utgå från att ge alla människor möjlighet till att leva ett så meningsfullt och självständigt liv som möjligt. Ha en positiv människosyn och ha stor respekt för varje människas individuella behov. Inom Funktionsstöd anpassar vi våra insatser efter varje individs särskilda behov och du som medarbetare kommer stötta våra individer till inflytande och delaktighet i sitt eget liv och i verksamhetens innehåll utifrån t.ex. brukarråd. Som medarbetare kommer du bidra och verka för att skapa en god och attraktiv miljö för alla, såväl kollegor som brukare. Arbetet kan förläggas dag, kväll, helg och natt. • Ge personlig vård och omsorg utifrån den enskildes individuella behov. • Arbeta självständigt och ta ansvar i ditt uppdrag utifrån din profession. • Dokumentera i Life Care för att kvalitetssäkra arbetet. • Samverka i arbetsgruppen och tillsammans med övriga professioner. • Arbeta utifrån ett rehabiliterande och personcentrerat förhållningssätt och ta vara på brukarens egna förmågor. • Utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter enligt ordination eller instruktion och utifrån delegering såsom medicinska, rehabiliterande och habiliterande insatser samt läkemedelshantering. KVALIFIKATIONER - Vi söker dig som är trygg, engagerad och har ett driv som vill vara med och ge brukarna en trygg vardag. - Du ska vara 18 år eller äldre och gärna ha relevant utbildning, omvårdnadsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. - Du ska ha ett genuint intresse för att arbeta med människor, att göra skillnad för brukarna är något som ska vara viktigt för dig. - Du är lyhörd och har ett gott bemötande både avseende brukarna, närstående samt övrig personal. - Du har en vilja att lära nytt, tar ansvar och har en förmåga att snabbt kunna ställa om vid förändringar. - Du behöver behärska det svenska språket, skriftligt och muntligt. Många av dina arbetsuppgifter handlar om att kunna ta emot instruktioner och föra information vidare på ett korrekt och tydligt sätt. - Du bör ha god datavana och då dokumentation i Life Care - Vi lägger stor vikt vid att du har förmåga att arbeta i team. - Arbetet kan delvis upplevas både fysisk och psykiskt påfrestande, vilket gör att arbetet kräver god grundfysik och i övrigt god hälsa. Ditt bemötande är det viktigaste du har i arbetet inom funktionsstöd, det är därför ett krav att du har ett gott bemötande. Ett utdrag ur belastningsregistret ska visas upp av den som erbjuds anställning hos oss. Stor vikt fästes vid personlig lämplighet. Till vissa tjänster krävs B-körkort och att man kan cykla. Vi ser gärna att våra medarbetare speglar samhällets mångfald. ÖVRIGT Askersunds kommun - vår pärla vid Sveriges hemligaste skärgård. Askersund är en plats där historisk skönhet möter naturens vilda underverk. Inte att förglömma vår unika skärgård som är en skatt som bara väntar på att utforskas. Det som gör Askersunds kommun ännu mer speciell är dess invånare! 11 500 starka individer som kallar denna plats sitt hem, och vi är stolta över att vara deras gemenskap. Vi är något över 1 000 medarbetare som arbetar tillsammans för att se till att vår kommun fortsätter att blomstra. Vi välkomnar och värdesätter olikheter och ser till att vår arbetsplats är öppen för alla. Vår vision är att Askersunds kommun ska vara en plats där det är attraktivt att leva och hållbart bo och verka i. Vi ska bidra till våra invånares möjligheter att ha en bra vardag. Kom och bli en del av vår gemenskap och låt oss tillsammans fortsätta att bygga en plats vi är stolta över att kalla hemma med lust, mod och engagemang. Vi känner oss stolta över vårt Askersund! Besök gärna: https://www.visitaskersund.se/ Observera att vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Biståndshandläggare
Timrå kommun
Biståndsbedömare m.fl.

I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Vi söker en biståndshandläggare till Socialförvaltningens Handläggningsenhet Vill du ha ett meningsfullt uppdrag där du dagligen gör skillnad i människors liv? Då kan du vara den vi söker! Som biståndshandläggare hos oss får du ett utvecklande och inspirerande arbete där du bidrar till en bättre vardag för våra medborgare. Om tjänsten Ditt uppdrag kommer i huvudsak att rikta sig mot myndighetsutövning gentemot målgruppen äldre. Du blir en del av en engagerad enhet där vi arbetar med individen i fokus, utvecklas tillsammans i ständigt nytt lärande och bidrar till att skapa förutsättningar för de vi är till för.   Arbetsuppgifter Som biståndshandläggare kommer du att: - Utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) - Arbeta förebyggande nära ett tvärprofessionellt team och ha kontinuerlig kontakt med både interna och externa aktörer - Ge information, service och stöd till brukare, anhöriga och samverkansparter - Dokumentera i enlighet med gällande riktlinjer och lagstiftning Vårt arbetssätt bygger på samverkan och helhetssyn, där individens behov och delaktighet står i centrum.   Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Erfarenhet av myndighetsutövning - Förmåga att uttrycka dig tydligt och strukturerat i både tal och skrift - B-körkort (krav)   Personliga egenskaper Vi söker en engagerad och lyhörd person med god samarbetsförmåga. Du är dynamisk och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och trivs med ett varierat arbete där du självständigt strukturerar din vardag. Du är ansvarstagande, lösningsfokuserad och bidrar med dina idéer och erfarenheter till att utveckla vårt gemensamma arbete.   Anställningsvillkor Omfattning: - Heltid, tidsbegränsad anställning, 6 månader - Tillträde: Enligt överenskommelse, helst med start augusti - Arbetstid: Förtroendearbetstid med möjlighet till visst distansarbete - Lön: Individuell lönesättning tillämpas   Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.   Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Timvikarier sökes till kvinna i Ljungsbro
Lilja Assistans i Sverige AB
Personliga assistenter

Vi söker en engagerad och ansvarsfull personlig assistent till en äldre kvinna i Ljungsbro. Tjänsten innebär att du kommer att vara ett viktigt stöd i hennes vardag och hjälpa henne med olika aktiviteter och behov.   Arbetsuppgifter: Assistera med personlig omvårdnad och hygien Hjälpa till med dagliga aktiviteter och sysslor Stödja vid rehabilitering och träning Följa med på läkarbesök och andra ärenden Skapa en trygg och trivsam miljö Kvalifikationer: Erfarenhet av personlig assistans eller vårdarbete  Empatisk och lyhörd för kundens behov God kommunikationsförmåga Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar Flexibel och anpassningsbar Vi erbjuder: En meningsfull och varierande arbetsdag Stöd och utbildning från erfarna kollegor Möjlighet att göra skillnad i någon annans liv   Om du vill göra en positiv skillnad i någon annans liv och har den kompetens som krävs för att leda och stötta, ser vi fram emot din ansökan. Obs! Vi rekryterar löpande. Företagsinformation Lilja Assistans i Sverige AB är ett assistansbolag grundat 2023 med huvudkontor i Järfälla. Företaget erbjuder personlig assistans över hela Sverige och fokuserar på att skapa trygghet, tillgänglighet och individanpassad service för personer med funktionsvariationer.   Lilja Assistans drivs av ägare som är dagligen involverade i verksamheten, vilket möjliggör ett långsiktigt engagemang utan vinstkrav från externa investerare. Bolaget har kollektivavtal och satsar på utbildning, stöd och god arbetsmiljö för sina assistenter, vilket bidrar till hög kvalitet i assistansen.

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sommarjobb inom stöd och omsorg sommaren 2025
Tranås kommun
Personliga assistenter

VÅRA VERKSAMHETER INOM STÖD OCH OMSORG Som sommarvikarie i Tranås kommun gör du en betydelsefull insats och bygger värdefull erfarenhet inför framtida jobb. Du får lära dig att ta ansvar, öka din förmåga att samarbeta och utveckla ditt bemötande gentemot människor. Inom stöd och omsorg arbetar du som sommarvikarie med medborgare som berörs av Socialtjänstlagen (SoL) eller Lagen om stöd- och service till vissa funktionshindrade (LSS). Om du är intresserad av att jobba inom stöd och omsorg i sommar så är du välkommen lämna in din ansökan. PERSONLIG ASSISTANS Som sommarvikarie inom personlig assistans arbetar du med medborgare som beviljats hjälp av assistent i hemmet. Det kan handla om hjälp och stöd med sådant personen inte själv klarar av att utföra såsom personlig hygien, hjälp vid måltider, hjälp med av- och påklädning samt stöd i att kommunicera med andra. Det kan förekomma en del självständigt arbete och dygnspass. GRUPP- OCH SERVICEBOENDE Inom gruppbostad arbetar du som sommarvikarie i en boendeform för personer som har ett mer omfattande tillsyns- och omvårdnadsbehov. Inom servicebostad arbetar du som sommarvikarie i en boendeform för personer som har visst behov av stöd men också klarar en hel del själva. Både grupp- och servicebostad består av enskilda lägenheter med tillgång till personal dygnet runt samt gemensamma utrymmen.  SOCIALPSYKIATRI Inom socialpsykiatri finns det möjlighet för dig som sommarvikarie att arbeta för personer som är boendes på våra särskilda boenden för psykisk funktionsnedsättning eller är i behov av stöttning i hemmet, även kallat boendestöd. På boende för psykisk funktionsnedsättning finns tillgång till personal dygnet runt. I boendestöd utgår insatser från behov, såsom träna sysslor i hemmet exempelvis laga mat eller planera för kontakt eller besök till myndigheter eller sjukvård. Det handlar om att stötta med vardagliga aktiviteter ute i samhället och inte enbart boende eller i hemmet. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via telefon eller mail. För att söka tjänsten klickar du på den gröna knappen där det står "skicka ansökan". KVALIFIKATIONER Inför sommaren så söker vi dig som har ett genuint intresse av att möta människor och hjälpa dem i deras vardag. Egenskaper som är viktiga är kundbemötande, flexibilitet och ansvarstagande.  Du behöver vara minst 18 år och kunna arbeta regelbundet. Goda kunskaper i det svenska språket är ett krav. Kan förekomma krav på B körkort (manuell) inom vissa verksamheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser positivt på att du är undersköterska, eller att du har en pågående eller avslutad gymnasieutbildning inom vård- och omsorg men det är inget krav. Det är även positivt om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat inom vård- och omsorg, men även du som saknar erfarenhet är välkommen att söka. ARBETSTIDER I stöd och omsorg förekommer det flexibla arbetstider, du kan jobba dag, kväll, natt eller helger. Inom vissa verksamheter förekommer en del ensamarbete, dygnspass, jour natt samt vaken natt hos medborgare eller boende. ANSTÄLLNING OCH LÖN Timanställning med schema och garanterad sysselsättningsgrad under en eller två semesterperioder.  Sommarperioden är mellan vecka 25–32. Den första semesterperioden infaller mellan vecka 25-28 och den andra mellan vecka 29-32. Du kan välja om du vill arbeta den första eller den andra semesterperioden, eller hela semesterperioden. Lön diskuteras vid intervju eller vid erbjudande om anställning. Intervjuer och urval sker löpande under våren.  Vi kommer kontakta alla sökande, senast när vi avslutat rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan!

27 maj 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Arbetsledande assistent till kvinna i Linköping
Lilja Assistans i Sverige AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en engagerad och ansvarsfull personlig assistent och arbetsledare till en kvinna i Linköping! Denna tjänst är perfekt för dig som har tidigare erfarenhet inom personlig assistans och önskar mer ansvar, eller för dig som vill utöka din meritlista för framtida karriärmöjligheter. Som arbetsledare kommer du, med stöd ifrån chefer, att ansvara för bemanning, schemaläggning och rekrytering.    Vi söker dig som har en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av att arbeta med personer med särskilda behov. Du måste ha en empatisk inställning och förmåga att skapa en trygg och stödjande miljö. Det är viktigt att du är organiserad, kommunikativ och har ett lösningsorienterat förhållningssätt.   Arbetstider: Vardagar och helger Kl. 7:45 – 14:00 Kl. 14:00 – 21:45 Kl. 21:45 – 8:00   Personliga egenskaper: - Trygg och stabil - Lyhörd och empatisk inställning - Ansvarstagande - Strukturerad med effektivt lösningsorienterat förhållningssätt   Kvalifikationskrav: - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift   Meriterande: - Utbildning inom vård och omsorg - Körkort - Tidigare erfarenhet som arbetsledare inom personlig assistans     Om du vill göra en positiv skillnad i någon annans liv och har den kompetens som krävs för att leda och stötta, ser vi fram emot din ansökan. Obs! Vi rekryterar löpande. Företagsinformation Lilja Assistans i Sverige AB är ett assistansbolag grundat 2023 med huvudkontor i Järfälla. Företaget erbjuder personlig assistans över hela Sverige och fokuserar på att skapa trygghet, tillgänglighet och individanpassad service för personer med funktionsvariationer.   Lilja Assistans drivs av ägare som är dagligen involverade i verksamheten, vilket möjliggör ett långsiktigt engagemang utan vinstkrav från externa investerare. Bolaget har kollektivavtal och satsar på utbildning, stöd och god arbetsmiljö för sina assistenter, vilket bidrar till hög kvalitet i assistansen.

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025