Sommarjobba som personlig assistent hos vår kvinnliga kund i Nora
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent hos vår kvinnliga kund i Nora. Vad innebär den här tjänsten? Vi söker dig som vill arbeta på ett Sommarvikariat eller timmar vid behov vid sjukdom eller annan ledighet omgående. Vi behöver även dig som har möjlighet att börja som vikarie redan nu.  Vi ser att du är glad och positiv och har lätt för att rycka ut med kort varsel. kunden är en medelålders kvinna som är bosatt på landet. Kunden aktiveras mest i hemmet men promenader är en viktig del i vardagen. Kunden tycker om ordning och reda och har ett intresse för inredning. Kunden har katter så vi ser att du som assistent är djurvän. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt.    Vi ser gärna att du:  Du som söker denna assistans har en positiv inställning och kan känna in när du behöver ta ett kliv fram respektive bak. Vi tror att du är självgående och drivande vilket gör att du kan hjälpa kunden framåt med en positiv inställning till dagens aktiviteter. har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Har körkort och bil för att kunna ta sig till kunden som bor på landet.  Livserfarenhet ses som positivt, samt kunskap och förståelse för MS.  Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat + timvikarie  Omfattning: vid behov  Arbetstider: 06.30-16.00, 16.00-22.30, samt beredskap i ditt eget hem på natten. Tillträde: Enligt överenskommelse.  Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pia Widén, verksamhetschef [email protected]    Varmt välkommen med din ansökan!

27 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Personlig assistent sökes till pojke med autism Eskilstuna
Bea's Omsorg O Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en trygg och erfaren kvinnlig personlig assistent för att stötta en 12-årig pojke med autism som bor hemma med sin familj i Eskilstuna. Tjänsten innebär att vara ett närvarande och stabilt stöd i hans vardag – både i hemmet och ute i olika aktiviteter. Pojken är aktiv och tycker om att vara utomhus, promenera, bada och cykla. Om rollen Som assistent hjälper du till med alla moment i vardagen, inklusive personlig omvårdnad, kommunikation och fritidsaktiviteter. Då han kan visa aggressivt beteende i vissa situationer är det viktigt att du är fysiskt stark, trygg i dig själv och har erfarenhet av att bemöta barn med särskilda behov med lugn och struktur.

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sommarjobba som personlig assistent hos vår kvinnliga kund i Nora
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent hos vår kvinnliga kund i Nora. Vad innebär den här tjänsten? Vi söker dig som vill arbeta på ett Sommarvikariat eller timmar vid behov vid sjukdom eller annan ledighet omgående. Vi behöver även dig som har möjlighet att börja som vikarie redan nu.  Vi ser att du är glad och positiv och har lätt för att rycka ut med kort varsel. kunden är en medelålders kvinna som är bosatt på landet. Kunden aktiveras mest i hemmet men promenader är en viktig del i vardagen. Kunden tycker om ordning och reda och har ett intresse för inredning. Kunden har katter så vi ser att du som assistent är djurvän. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt.    Vi ser gärna att du:  Du som söker denna assistans har en positiv inställning och kan känna in när du behöver ta ett kliv fram respektive bak. Vi tror att du är självgående och drivande vilket gör att du kan hjälpa kunden framåt med en positiv inställning till dagens aktiviteter. har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Har körkort och bil för att kunna ta sig till kunden som bor på landet.  Livserfarenhet ses som positivt, samt kunskap och förståelse för MS.  Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat + timvikarie  Omfattning: vid behov  Arbetstider: 06.30-16.00, 16.00-22.30, samt beredskap i ditt eget hem på natten. Tillträde: Enligt överenskommelse.  Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pia Widén, verksamhetschef [email protected]    Varmt välkommen med din ansökan!

27 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten:  Vi söker nu kvinnliga personliga assistenter för timanställning hos en kvinna som bor i en villa i Sösdala. Hon har svårigheter med talet, vilket innebär att tålamod och systematik är av yttersta vikt i denna roll. Du kommer att hjälpa till med bland annat sondmatning, personlig hygien, samt att assistera henne med att lösa korsord, läsa tidningar och titta på TV. Förflyttningar kommer att ske med hjälp av en lift. I hemmet finns katt, så det är viktigt att du inte är allergisk mot pälsdjur.  Tjänsten innebär att arbeta extra vid behov för att täcka upp i schemat. Under sommaren kan det även finnas ett ökat behov av extra arbetspass. Vem söker vi? För att passa i rollen som personlig assistent är det viktigt att du som söker är en positiv och initiativtagande person med tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans. Egenskaper som att vara lugn och ha en god humor uppskattas mycket. Tål pälsdjur. Rökfri. Flytande i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet av hjälpmedel såsom PEG, kateter och sondmatning. Omfattning:  Timanställning vid behov för att täcka upp vid ordinarie personals frånvaro på grund av sjukdom eller ledighet. Under semesterperioden kan det även finnas möjlighet att arbeta som vikarie. Arbetspassen följer ett rullande schema, och även vakna nätter kan förekomma. Du får en inskolning innan du börjar för att se om jobbet passar dig. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs.  Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!

27 maj 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Behandlingspedagog som vill göra skillnad tre stycken tjänster
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS LVM-hem Lunden tar emot kvinnor med alkohol-, narkotika- eller blandmissbruk. Vi tar emot klienter som har psykisk ohälsa och klienter som behöver medicinsk omvårdnad. Vi har verksamhet i Lund. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga förändringen för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingspedagog hos SiS en meningsfull utmaning. Som behandlingspedagog arbetar du i team tillsammans med behandlingsassistenter och behandlingssamordnare och tillsammans ansvarar ni för att de klienter som bor hos oss får den trygghet, vård och behandling som de behöver. Vi möter ofta människor i kris, vilket innebär att du jobbar med kvalificerat omvårdnads-och motivationsarbete och med att vara ett stöd i vardagen. Med stöd av dina kunskaper  inom vård- och behandlingsarbete bidrar du aktivt till att behandlingsplaner fullföljs. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, och bidrar bland annat till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Du bidrar till att säkerheten upprätthålls enligt våra rutiner och du medverkar till att vardagen flyter på med aktiviteter, städning, matlagning med mera.Kontaktmannaskap är också en av dina arbetsuppgifter. I arbetet kan det även ingå att vara handledare åt nya medarbetare och praktikanter. Det här är ett arbete för dig som ser en positiv utmaning i att få arbeta med utsatta människor i en svår livssituation. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor.  I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer För att lyckas i ditt arbete har du en grundmurad positiv människosyn. Du är motiverad att hjälpa människor i en utsatt livssituation och du delar SiS värdegrund, att vara en plats för förändring. Vidare har du en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos våra klienter. Som person är du trygg i dig själv och har lätt för att skapa professionella relationer med våra klienter likväl som med övriga i personalgruppen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har lätt för att samarbeta med andra och du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ska också ha:  • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig • B- körkort • God svenska i tal och skrift Det är meriterande med: • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsterna är en tillsvidareanställningar på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde är önskemål om den 1 oktober men vi tar dialog efter dina förutsättningar och önskemål   Ansökan:   Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 27 juli 2025 Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.      SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

27 maj 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Stödperson i Norrort familjeprojektet Stark och Trygg
SOS-Barnbyar Sverige
Personliga assistenter

Vill du stötta och stärka en familj och bidra till barns rätt till en trygg uppväxt? SOS Barnbyar bedriver, med stöd av Erling Perssons Stiftelse, projektet Stark och Trygg för att stötta familjer i Stockholms län där ett eller flera barn är placerat i någon form av heldygnsvård. Genom att stötta föräldrarna och de barn som bor kvar i ursprungsfamiljen med ett preventivt och familjeorienterat stöd vill vi tillsammans skapa goda förutsättningar för att stärka upp familjens skyddsfaktorer. Vår erfarenhet visar att familjer med ett utökat behov av stöd ofta saknar ett individuellt helhetsstöd, framför allt saknas det stöd till de barn vars syskon är placerade. Vi riktar oss till familjer där ett eller flera barn är placerade, oavsett placeringsform eller orsak till placeringen. Om uppdraget som stödperson Som stödperson är du anställd per timme och ditt uppdrag innebär att stötta en familj genom individuella träffar upp till ett års tid. En familj har två stödpersoner kopplade till sig som tillsammans ser till både barnen och föräldrarnas behov av stöd. En stödperson fokuserar på föräldrarna och de yngsta barnen och en stödperson fokuserar på de barn i familjen som är i skolåldern och uppåt. Stödet handlar om att bidra till att barnen i familjen får en stärkt skolgång, en meningsfull fritid och rätt till psykosocialt stöd vid behov. Det handlar också om att stötta och stärka föräldrarnas förutsättningar att kunna trygga sina barns uppväxt. Projektet arbetar utifrån en metod som bygger på individuella målsättningar framtagna utifrån varje familjs livssituation och stödbehov. Vid inskrivning i projektet genomförs en mätning för att förstå familjens behov av stöd. Därefter utformar stödpersonerna tillsammans med familjen en stödplan. Ni träffas på de tider och allmänna platser som passar er, vanligtvis efter kontorstider, kvällar eller helger. Stark och Tryggs mål är att ge varje familj just det stöd de behöver utifrån de individuella behoven. Din uppgift och mål är att skapa en förtroendefull och respektfull relation med familjen. De flesta familjer som kommer att ta del av stödet är bosatta inom Stockholms Stad eller i Österåker kommun. Anställningsformen som stödperson i våra nationella program är flexibel, med andra ord är du inte garanterad timmar. Vi matchar våra stödpersoner och familjer utifrån familjens behov och din erfarenhet. När du tillfrågas om uppdrag stämmer vi av om du har möjlighet att starta upp samt omfattningen av uppdraget. I regel omfattar ett uppdrag cirka 10 timmar/månad och utförs utöver din ordinarie sysselsättning. Inför uppdraget genomgår du en utbildning i SOS Barnbyars regi. Inom ramen för varje stödpersonsuppdrag ingår handledning och kompetenshöjande aktiviteter. Inför anställning kommer utdrag ur Polisens belastningsregister att begäras och referenstagning göras. Vi söker dig som: har utbildning inom socialt arbete eller är under utbildning, alternativt har inhämtat motsvarande kunskaper på annat sätt har erfarenhet av arbete med antingen föräldraskapsstöd och/eller arbete med barn och unga har god kännedom om det svenska samhället och dess struktur god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska är minst 25 år eller äldre Meriterande: erfarenhet av skolvärlden erfarenhet av arbete som kontaktperson inom kommunal, privat eller ideell sektor. Som stödperson hos SOS Barnbyar har du ett ansvar att efterleva och följa vår Uppförandekod samt Child and Youth Safeguarding Policy med tillhörande riktlinje. Detta innebär att vi arbetar utifrån ett riskmedvetet läge och att den enskilda arbetaren är ansvarig för att hens arbete inte på något sätt utsätter barn och unga för risk att fara illa. Svaret på din ansökan kan råka hamna i din skräppost.

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Personliga assistenter sökes
Rullarnas Personliga Assistans AB
Personliga assistenter

Personliga assistenter i Karlstad Vi söker engagerade personliga assistenter för flera uppdrag i och utanför centrala Karlstad. Vi erbjuder både timvikariat vid behov och sommarvikariat med möjlighet till förlängning efter sommaren. Arbetsuppgifterna innefattar att ge personlig assistans och stöd åt individer med olika behov. Du kommer arbeta varierad arbetstid, så som dag, kväll och natt, både vardagar och helger.  Erfarenhet och Kvalifikationer: • Erfarenhet av arbete inom personlig assistans är meriterande, men inte ett krav. • God samarbetsförmåga och empati är viktiga egenskaper. • Förmåga att vara flexibel och anpassa sig till olika behov och situationer. • Goda kunskaper i svenska språket. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är ansvarsfull, pålitlig och har en positiv attityd. Du är lyhörd och respektfull gentemot andra människor och har förmågan att skapa en trygg och tillitsfull atmosfär. Vad vi erbjuder: • Möjlighet att arbeta i en meningsfull roll med stor betydelse för andra människor. • Varierande arbetsuppgifter och arbetstider. • Möjligheter till kompetensutveckling och fortbildning inom området. • Ett positivt arbetsklimat och en arbetsplats där alla bidrar till gemenskap och trivsel. Om du är en engagerad och omtänksam individ som vill göra skillnad i människors liv, är du välkommen att ansöka till tjänsten som personlig assistent. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Rullarnas är lokalt förankrade med kontor i Torsby sedan 2004 och i Karlstad sedan 2014 men verkar över hela Sverige. Ca 55 assistansberättigade har valt Rullarnas som utförare och verksamheten har totalt ca 350 anställda. Rullarnas har sedan 2011 tillstånd av IVO, Inspektionen för Vård och Omsorg, att utföra personlig assistans. Rullarnas mål är att ge både uppdragsgivaren och personal bästa möjliga förutsättningar för att känna sig trygga i sina roller. Rullarnas vision är att erbjuda fler uppdragsgivare personlig assistans av hög kvalitet där de personliga assistenternas kompetens och utveckling är högt prioriterad. Rullarnas ska anordna personlig assistans enligt LSS intentioner och vara måna om att utföra en assistans med högsta kvalitet och alltid respektera uppdragsgivarens önskemål och assistenternas anställningsförhållanden. Krav: Körkort: * B (Personbil)

27 maj 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Har du en passion för att hjälpa och utveckla barn med stort behov av stöd? – Då kan, en glad och busig 8-åring, bli din viktigaste arbetsdag.  Om tjänsten: En glad, lekfull 8-årig pojke söker en trygg assistent som vill vara med och bygga en meningsfull och utvecklande vardag. Han är nyfiken, full av energi och kommunicerar med ljud, kroppsspråk och melodier. Som assistent är du hans stöd genom dagen – du skapar struktur, hjälper honom att förstå sin omvärld och möter honom med värme, lek och tålamod. Du behöver ha ständig närvaro, kunna avleda i tid och möta situationer med lugn – aldrig med motstånd. Vi söker dig som inte "bara" vill vara en assistent, utan som verkligen brinner för att bygga en trygg, utvecklande och glädjefylld vardag tillsammans. Har du erfarenhet av liknade arbete sedan innan är det ett plus, men viljan att lära är viktigast. Eftersom pojken är minderårig krävs ett utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. För att göra processen smidigare rekommenderar vi att du beställer det när du skickar in din ansökan Beställ ett här! Vem söker vi till tjänsten? Vi letar efter dig som har rätt hjärta och vilja – resten kan vi lära tillsammans! Du är: Engagerad i hans utveckling – Du vill hjälpa honom att växa, kommunicera och ta plats i sin värld, och ser de små framstegen som stora vinster. Nyfiken och lärande – Erfarenhet är bra, men viktigast är att du vill utvecklas tillsammans med honom. Tålmodig och stabil – Du möter tuffa dagar med lugn, utan att tappa fotfästet. Trygg men lekfull – Din energi smittar, ditt lugn smittar – du kan både busa och ge trygghet. Lyhörd och flexibel – Du hänger med när behoven förändras. Fysiskt stark – Du orkar med ett aktivt jobb och klarar av att möta hans tempo och känslostormar. Talar flytande svenska – Du uttrycker dig tydligt i både tal och skrift. Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av autism/intellektuell funktionsnedsättning.  Kunskap i TAKK, PECS eller alternativ kommunikation.  Lågaffektivt bemötande.  Van att avleda fysiskt starka personer – inte möta med motstånd. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse.  Sysselsättningsgrad: 50-100%.  Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Helger (morgon/kväll), ibland vardagar (eftermiddag/kväll).  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team

27 maj 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Kvinna i Sjöbo söker timvikarie
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Kvinna i 75 års åldern med MS söker timvikarie. Kund bor själv i en lägenhet i Sjöbo och har assistans dygnet runt med vaken natt. Hon sitter i rullstol och behöver hjälp med allt från personlig hygien, matlagning till att komma iväg på aktiviteter. I hemmet finns hjälpmedel som taklift och rullstol.  Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av MS och ALS eller likvärdig erfarenhet. Det är viktigt att du är lättsam, lyhörd och pålitlig. Meriterande är om du gått utbildning i förflyttning och i palliativ vård samt är utbildad undersköterska.  Vi erbjuder dig  Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.  Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.   Övrig information  Anställningsform:  Vid behov. Omfattning:  Vid behov. Arbetstid: 07.45 - 17:00, 16 - 23 samt 23 - 08.  Tillträde:  Omgående. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Vi avböjer kontakt från tredje-parts rekryterare. Sista ansökningsdag 2025-06-30 Vid frågor är du välkommen att mejla Ditte Pallesen Veksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

27 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Gruppledare sökes till Vaskesta LSS - vikariat
Humana AB
Vårdare, boendestödjare

Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra klienter möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en erfaren gruppledare som drivs av utveckling och som vill bidra till att hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Att arbeta hos oss ger dig en möjlighet att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar i ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra klienter. Hos oss på Humana Vaskesta LSS får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i en kombinerad roll som boendestödjare och gruppledare. Tjänsten innebär att du är anställd som boendestödjare med ett förordnande som gruppledare. Du kommer tillsammans med verksamhetschef att driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter Ansvara för den dagliga planeringen och fördelningen av arbetsuppgifter samt säkerställa att bemanningen är optimal och i enlighet med verksamhetens behov. Ge stöd och vägledning till boendestödjarna i deras dagliga arbete, lösa problem som uppstår samt säkerställa att arbetsrutiner och riktlinjer följs. Ansvara för att dokumentation av vård- och omsorgsinsatser är korrekt och uppdaterad, samt delta i vårdplanering och samverkan med sjuksköterskor och annan personal för att säkerställa hög kvalitet i omsorgen. Om anställningen Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten är ett vikariat om 6 månader med eventuell förlängning på 100% och arbete sker dagtid under vardagar. Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de som bor på Vaskesta LSS, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ. En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom rollen som gruppledare. En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Vem är du? För att trivas i rollen som gruppledare behöver du tycka om utvecklingsarbete samt vilja delta aktivt i vår utvecklingsprocess genom att kombinera ledarskap med med att vara en tydlig förebild i omvårdnadsarbetet. Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en förmåga att se helheten och du har en god förmåga att ta egna initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. För denna tjänst krävs det att du: Är utbildad undersköterska/socialpedagog eller annan utbildning som bedöms som likvärdig.  Har erfarenhet av att arbeta inom LSS-verksamhet.  Kan arbeta med omvårdnad. Kan åta sig en delegering.  Har erfarenhet av att arbeta med personer med autism, självskadebeteende, EIPS samt utåtagerande beteende.  Besitter goda kunskaper i svenska i tal och skrift.  Har B-körkort för manuell bil.  Det är meriterande om du har: Erfarenhet av Medvind. Erfarenhet av Idok. Erfarenhet av Safekeep. Kan skriva genomförandeplaner.  Övrigt: Stor vikt läggs på personlig lämplighet för tjänsten.  Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Ester Alphonce  [email protected]

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025