Vi söker en kvinnlig kollega som med kort varsel kan hjälpa till vid ordinarie personals frånvaro. Har du bra arbetsmoral, ansvarskänsla och gott ordningssinne? Är du en person med driv, fysiskt aktiv som gillar att ta i, är positivt inställd och bra på att kunna diskutera både högt och lågt – då kan du vara vår nya kollega. Utifrån tydliga rutiner arbetar du aktivt med kundens behov. Tryggheten mellan dig och vår kund och i dina arbetsuppgifter, säkerställs genom introduktionspass på arbetsplatsen. - Jag är en kvinna 60+ med MS, som behöver stöd och hjälp med allt i min vardag. Förflyttar mig via rullstol. Jag bor i villa med mina tre katter. Har ett stort intresse för blommor, plantering och tycker om att vistas ute i min trädgård. Oavsett att jag gillar att vistas ute, så är promenader eller fika/shoppa på stan inte något som tilltalar mig. Däremot släktforskning och korsord är ytterligare saker jag tycker om. Att planera ligger inte för mig utan jag är den mer spontana personen som tar det lite som det kommer. Jag gillar att hålla en ärlig och rak kommunikation mellan mig och mina assistenter. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Kunden väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs kring personlighet. Arbetstider: kvälls- och dygnspass Språkkrav: tala och skriva svenska Körkort & bil är krav. Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan! Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Vi söker dig som med kort varsel kan hjälpa till vid ordinarie personals frånvaro och som även vill arbeta på schemarad i sommar. Har du bra arbetsmoral, ansvarskänsla och gott ordningssinne, kan du vara vår nästa kollega. Utifrån tydliga rutiner arbetar du aktivt med kundens behov. Tryggheten mellan dig och kunden samt i dina arbetsuppgifter säkerställs genom introduktionspass. - Jag är en 55 årig kvinna med MS, som behöver stöd och hjälp med allt i min vardag, här i mitt hem i Ilsbo. Förflyttar mig med rullstol/permobil och nyttjar golvlyft. Jag gillar att spela på iPad, lösa korsord, plantera, spela sällskapsspel och titta på tv. För vår kommunikation behöver du tala och skriva svenska. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Kunden väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs kring personlighet. Arbetstider: dygnspass Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan! Märk ansökan med "05" i ämnesraden om du säker via mejl. Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Vi söker dig som med kort varsel kan hjälpa till vid ordinarie personals frånvaro och som även vill arbeta på schemarad i sommar. Har du bra arbetsmoral, ansvarskänsla och gott ordningssinne, kan du vara vår nästa kollega. Utifrån tydliga rutiner arbetar du aktivt med kundens behov. Tryggheten mellan dig och kunden samt i dina arbetsuppgifter säkerställs genom introduktionspass. - Jag är en 55 årig kvinna med MS, som behöver stöd och hjälp med allt i min vardag, här i mitt hem i Ilsbo. Förflyttar mig med rullstol/permobil och nyttjar golvlyft. Jag gillar att spela på iPad, lösa korsord, plantera, spela sällskapsspel och titta på tv. För vår kommunikation behöver du tala och skriva svenska. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Kunden väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs kring personlighet. Arbetstider: dygnspass Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan! Märk ansökan med "05" i ämnesraden om du säker via mejl. Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Vi söker en kvinnlig kollega som med kort varsel kan hjälpa till vid ordinarie personals frånvaro. Har du bra arbetsmoral, ansvarskänsla och gott ordningssinne? Är du en person med driv, fysiskt aktiv som gillar att ta i, är positivt inställd och bra på att kunna diskutera både högt och lågt – då kan du vara vår nya kollega. Utifrån tydliga rutiner arbetar du aktivt med kundens behov. Tryggheten mellan dig och vår kund och i dina arbetsuppgifter, säkerställs genom introduktionspass på arbetsplatsen. - Jag är en kvinna 60+ med MS, som behöver stöd och hjälp med allt i min vardag. Förflyttar mig via rullstol. Jag bor i villa med mina tre katter. Har ett stort intresse för blommor, plantering och tycker om att vistas ute i min trädgård. Oavsett att jag gillar att vistas ute, så är promenader eller fika/shoppa på stan inte något som tilltalar mig. Däremot släktforskning och korsord är ytterligare saker jag tycker om. Att planera ligger inte för mig utan jag är den mer spontana personen som tar det lite som det kommer. Jag gillar att hålla en ärlig och rak kommunikation mellan mig och mina assistenter. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Kunden väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs kring personlighet. Arbetstider: kvälls- och dygnspass Språkkrav: tala och skriva svenska Körkort & bil är krav. Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan! Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Ser du fram emot att vara en viktig person i en annan människas liv och samtidigt bli en del av vårt stödjande team? Jag är en 58-årig man som söker en personlig assistent som stöd i min vardag. Hos mig kommer du att hjälpa till med förflyttningar, matlagning, personlig hygien samt bistå med grundläggande behov och säkerställa att jag känner mig trygg och i centrum. Jag söker nu dig som vill vara en viktig och långsiktig del av min vardag och hjälpa mig att leva ett rikt liv. Som assistent hos mig kommer du att stötta mig i mina dagliga aktiviteter. Vem är du? Jag söker en kvinnlig assistent som är över 35 år och har ett stort hjärta, hög arbetsmoral och som verkligen brinner för att arbeta med människor. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som personlig assistent, men inget krav. Som personlig assistent hos mig är det viktigt att du: Har en god fysik då arbetet ibland är fysiskt krävande. Är ansvarstagande, punktlig och har en god empatisk förmåga. Är glad och har en bra samarbetsförmåga samt god social förmåga för att skapa en positiv arbetsmiljö tillsammans med kollegor. Goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Om mig Jag har ett stort motorintresse och tycker om att meka med mina mopeder samt att tillverka egna lampor. Jag har en hund, så det är viktigt att du inte är allergisk eller hundrädd. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: deltid/vid behov Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Samskapa växer - vill du vara med på resan? Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Om uppdraget: Uppdraget innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för en bra start i livet för ungdomarna. Du arbetar tillsammans med ungdomarna på ett personligt, ansvarsfullt och professionellt sätt. Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta även har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser. Utöver det så kan ungdomarna ha andra psykiatriska symtom eller diagnoser där utåtagerande beteende och ångestproblematik är vanligt förekommande. Därav är din förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer av stor vikt för tjänsten. Ett mått av envishet och uthållighet är också bra egenskaper i arbetet. Den centrala delen i arbetet är att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen, samt att du har en förmåga att dokumentera det. Information om tjänsterna: Omfattning: Ca 82 % Placering: Sölvesborg Arbetstid: Rullande schema, dygnspass Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Krav: Eftergymnasial utbildning om minst två år inom socialt arbete eller beteendevetenskap. Det kan vara socionom, beteendevetare, socialpedagog, behandlingspedagog, sjuksköterska med inriktning psykiatri med flera. Ett annat krav är att du har arbetslivserfarenhet från likande uppdrag med barn/ungdomar inom ramen för målgruppen. Att du behärskar svenska språket i tal och skrift och att du har B-körkort är ytterligare krav. Meriterande: Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete på HVB. Utbildningar eller kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen och olika diagnoser, till exempel autism och ADHD. Erfarenhet av att arbeta med människor med neuropsykiatriska diagnoser samt utmanande beteende som till exempel OCD. Kunskaper i lågaffektivt bemötande och i att hantera hot och våld. Baskunskaper i BBIC. Erfarenhet av olika journalsystem. Personliga egenskaper: Som person innehar du förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Som medarbetare har du god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Samskapa växer - vill du vara med på resan? Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Om uppdraget: Tillsammans med ungdomen kommer du att arbeta för ett individuellt utformat stöd i vardagens alla aktiviteter och sysslor som stöd under skoltid, laga mat tillsammans med ungdomen, hushållssysslor, fritidsaktiviteter och genom ungdomen stärka dess förmågor. Ungdomen, vårdnadshavare och uppdragsgivare är delaktiga i processen. Målet är att ungdomarna ska leva ett meningsfullt liv med ökad livskvalité och att de ska ha lärt sig sociala och praktiska färdigheter. Uppdraget genomsyras av ett helhetstänk vilket kräver ett nära samarbete med socialtjänst, vårdnadshavare, skola, praktik samt andra professionella nätverk. Du bidrar till att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen samt har en förmåga att dokumentera det. Information om tjänsterna: Placering: Everöd, Tollarp och Östra Sönnarslöv (Kristianstad kommun) Arbetstid: Dag/kväll/långpass/dygnspass Sysselsättningsgrad: 75% - 100% Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månader provanställning Krav: Vi söker dig som är utbildad stödpedagog/omsorgspedagog alternativt undersköterska med inriktning psykiatri eller likvärdig utbildning Arbetslivserfarenhet från likande uppdrag med barn/ungdomar inom ramen för målgruppen som omfattar minst ett år Utbildning och/eller erfarenhet i lågaffektivt bemötande samt hot och våldssituationer Du behärskar svenska språket i tal och skrift B-körkort Meriterande: Utbildningar eller kortare kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen Kunskaper inom Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) Kunskaper i tydliggörandepedagogik (Teacch, AKK, TAKK eller likvärdigt) Baskunskaper i BBIC/IBIC Erfarenhet av olika journalsystem och kvalitetsledningssystem Personliga egenskaper: Som person innehar du förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Som medarbetare har du god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Du har en genuin vilja att arbeta mot uppställda mål i genomförandeplanen samt en förmåga att dokumentera detta och du brinner för arbetet inom LSS. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Inom Socialförvaltningen arbetar vi tillsammans för att de vi är till för ska ges möjlighet att leva ett bra liv utifrån sina unika förutsättningar. Varje dag skapar vi mening i vardagen, ger stöd där det behövs och tar ansvar för att skapa trygghet och ett gott liv hela livet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Din arbetsplats kommer att vara i Strömstad. Som personlig assistent är din främsta uppgift att sätta den enskildes behov, förmågor och intressen i fokus. Du arbetar utifrån beviljade insatser och hjälper till med allt från vardagliga hushållssysslor och omvårdnad till att möjliggöra en meningsfull fritid. Vi bygger upp en ny personalgrupp och söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och som vill vara med från start för att skapa en trygg och välfungerande verksamhet inom personlig assistans. Flexibilitet är en styrka hos oss, och vi samarbetar även med andra verksamheter för att säkerställa bästa möjliga kvalitet. Därför ser vi gärna att du är öppen för att samplanera och hjälpa till där det behövs. Välkommen att bli en del av vårt team! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har genomförd omvårdnadsutbildning och kan visa upp bevis från Socialstyrelsen som undersköterska. • Har B-körkort. • Behärskar svenska i tal och skrift. • Har god datorvana och kan dokumentera samt ta del av skriftlig information i våra verksamhetssystem. • Har erfarenhet av arbetssättet "Individens behov i centrum" (IBIC) (meriterande). För att trivas i rollen behöver du vara en empatisk och lyhörd person med en naturlig förmåga att anpassa dig efter den enskildes behov. Du är ansvarstagande och har ett stort engagemang för att skapa en trygg och värdig vardag för brukaren. Det är viktigt att du har förmågan att kunna arbeta självständigt utifrån de dagliga rutiner som arbetet innebär, samtidigt som det är viktigt att kunna samspela med övriga assistenter och anhöriga. Ett öppet och inkluderande bemötande är viktigt för dig, och du bidrar aktivt till en välkomnande atmosfär. Varmt välkommen med din ansökan - urval och intervjuer sker löpande. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Kvinna i alla åldrar som är lugn, ansvarstagande och med båda fötterna på jorden. Du ska vara noga med att passa tider och även vara flexibel i ditt arbete. Har goda kunskaper i svenska. Jag uppskattar att du har ett stort hjärta och gör det bästa för mig i mitt liv och på min fritid. Det är även meriterande om du: har erfarenhet av sondmatning och track så är detta ett stort plus. har erfarenhet av hostmaskin och inhalatorer Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är som sommarvikarie med chans att få en "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 75%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller vaken nattetid. Dubbelassistans 24 timmar. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående start Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan!
Samskapa växer - vill du vara med på resan? Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Om rollen: Uppdraget innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för en bra start i livet för ungdomen. Du arbetar tillsammans med ungdomen på ett personligt, ansvarsfullt och professionellt sätt. Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta även har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser. Utöver det så kan ungdomen ha andra psykiatriska symtom eller diagnoser där utåtagerande beteende och ångestproblematik är vanligt förekommande. Därav är din förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer av stor vikt för tjänsten. Ett mått av envishet och uthållighet är också bra egenskaper i arbetet. Den centrala delen i arbetet är att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen, samt att du har en förmåga att dokumentera det. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Information om tjänsten: Placering: Kristianstad med omnejd Arbetstid: Enligt schema; dygnspass ca 82% Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders tillämpad provanställning Start: Enligt överenskommelse Krav: Eftergymnasial utbildning inom socialt arbete så som tvåårig behandlingspedagog eller socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar med ett socialt nedbrytande beteende och/eller i kombination med neuropsykiatriska funktionsvariationer (NPF). Du behärskar svenska språket i tal och skrift obehindrat. B-körkort. Meriterande: Utbildningar eller kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen och olika diagnoser, till exempel autism och ADHD. Erfarenhet av att arbeta med människor med neuropsykiatriska diagnoser samt utmanande beteende som till exempel OCD. Kunskap kring traumarelaterade svårigheter och hur man som viktig vuxen bäst bemöter och förhåller sig till individer som uppvisar beteende präglat av trauma. Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar som uppvisar bristande och destruktivt strategier för att reglera affekt. Kunskaper i MI och LAB och i att hantera hot och våld. Utbildningar som innehåller impulskontroll. Kunskap om Traumamedveten omsorg (TMO). Rädda barnens TMO utbildning. Erfarenhet av att ha arbetat med sexuellt avvikande beteenden. Erfarenhet av arbete med barn som vuxit upp i missbruksmiljö. Baskunskaper i BBIC och IBIC. Erfarenhet av olika journalsystem och att kunna skriva månadsrapporter. Personliga egenskaper: Som person innehar du förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Du förhåller dig väl till ändrade arbetsuppgifter och arbetar strukturerat och planerar framåt. Du är en teamspelare, men kan även arbeta självständigt. Du har god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen och andra, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Du är även en ansvarsfull person, som angriper dina arbetsuppgifter med stor omsorg och engagemang. Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer