Vill du ha ett meningsfullt deltidsarbete där du gör skillnad i någon annans liv? Vi på Shamsen Omsorg AB söker en engagerad och lyhörd vikarie till en kvinna bosatt i Djurås. Tjänsten är på deltid och gäller som vikarie vid ordinarie assistents frånvaro. Om kunden Kunden är en kvinna med muskelsjukdom och diabetes. Hon har ett behov av hjälp i sin vardag för att kunna leva ett så självständigt och bra liv som möjligt. Mycket av arbetet innebär att stötta med grundläggande behov som: ● Hygien och personlig omvårdnad ● Påklädning ● Förflyttningar ● Hjälp vid måltider och medicinering ● Vardagliga sysslor i hemmet Vi söker dig som: ● Är ansvarstagande, flexibel och har ett genuint engagemang för att hjälpa andra ● Är lyhörd, lugn och har lätt för att anpassa dig efter olika behov ● Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift ● Är minst 18 år Meriterande: ● Erfarenhet från vård och omsorg ● Vårdutbildning eller erfarenhet av personlig assistans ● B-körkort Om oss Shamsen Omsorg AB är ett familjärt företag med hjärtat i Dalarna. Vi sätter alltid individen i fokus och arbetar för att skapa trygghet och glädje för både kunder och medarbetare. Vårt kontor ligger i Djurås. Ansökan Urval sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras vid anställning. Välkommen att bli en del av vårt team!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Hej! Jag är en kvinna på 26 år som nu söker fler assistenter till mitt team. Idag bor jag på en liten gård strax utanför Klippan tillsammans med mina föräldrar men tanken är att jag ska flytta hemifrån. Jag har svår ME och autism och söker dig som har ett genuint engagemang för arbete med människor och som ser uppdraget långsiktigt. Som min assistent finner du glädje i att hjälpa och stötta en annan människa i det vardagliga och du trivs med ett lugnare arbetstempo där fokus är att skapa livskvalitet för personen du arbetar med. Under dagen varierar min energi och jag är ljud och ljuskänslig. Du behöver därför vara inlyssnande och lyhörd för mig och mina behov. Det är viktigt att du inte är allergisk eller rädd för pälsdjur eftersom jag har katter hemma och träffar en vårdhund varje vecka. Jag älskar djur och de skapar mycket glädje i mitt liv. Erfarenhet av mina diagnoser och/eller personlig assistans är meriterande men det viktigaste är att vi trivs tillsammans. Jag önskar även att du har körkort, behärskar svenska språket väl i tal och skrift och du behöver kunna läsa obehindrat, har du ett djurintresse så är det ett stort plus. Det är viktigt för mig att du är flexibel och anpassningsbar samt att du är rökfri. Vi söker någon som kan arbeta mellan 50 - 75%, men vi behöver även vikarier som kan hoppa in vid behov. Arbetstiderna är varierande men vi ser gärna att du kan arbeta dag-, kvälls- och nattid (med sovande jour), både på vardagar och under helger. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1 på 50-75 % och 1-2 timvikarier Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel, en bra lagspelare och har ett stort tålamod. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav på att du Behärskar det svenska språket väl i tal, läsförståelse och skrift Är rökfri Inte är allergisk eller rädd för pälsdjur Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg ett intresse för djur Innehar B-körkort Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Du kommer att jobba med en ung kvinna på 24 år i hennes hem. Hon behöver stöd och motivering i det dagliga livet, planering, aktivering och tolkning i sin kommunikation. Du kommer att finnas för att hjälpa till med den personliga omvårdnaden, hygien, hushållssysslor och mycket annat som hör vardagen till. Vi söker dig som är lugn, positiv, empatisk och flexibel. Du ska trivas att jobba i team med struktur och rutiner. Erfarenhet kring autism och lågaffektivt arbetssätt är ett plus men inte ett måste då vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Din svenska måste vara mycket god i tal och skrift. Om tjänsten: Kvinnan bor i en by som ligger 1 mil från Hjoggböle (Skellefteå) så man behöver körkort och tillgång till bil. Arbetstiderna är idag förlagd mellan 09:00-21:00 men arbetstiderna är flexibla och fastställes enligt enskild överenskommelse. Hund och katt finns i hemmet. Vi rekryterar löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsterna får ni gärna kontakta Ann-Marie Stolberg, [email protected] Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:-/år. I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag för alla som jobbar med barn.https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU). .
Arbetsgivare Jag är både din kund och din arbetsgivare, du är min högra hand. Jag är hundmamma, människomamma och farmor. Hundarna är två stycken av rasen mellan pinscher, barnen är vuxna och barnbarnet är min ögonsten. Ibland är det full fart och ibland är det lugna gatan. Något jag gillar är göra det själv-projekt, allt från originell inredning till födelsedagspyssel. Det vore roligt om du också är lite pysslig , men absolut inget krav. Jag bor i lägenhet centralt i Handen, nära till buss för den som behöver det. Arbetsuppgift Du är mina armar och ben, där jag inte räcker till tar du vid. Det kan innebära allt från att hjälpa mig att äta, normala hushållssysslor, till att hjälpa mig när jag sitter vid datorn, att assistera vid tangentbordet när längre texter ska formuleras, eller att hjälpa mig söka efter nya recept till veckans meny. Utöver hushållsarbete och viss personlig hygien så innebär arbete även att rasta mina hundar, själv eller med mig. Därför kan du inte vara rädd för dem. Har du hundvana är det ett plus men inget krav. Inga tunga lyft förekommer, eftersom det finns taklyft. Ingenting du gör hos mig kräver någon särskild utbildning, skinn på näsan och en skön "hur svårt kan det va" attityd underlättar dock. Utöver att gå bredvid en annan assisten innan du jobbar själv, kommer jag ge instruktioner allt eftersom nya moment dyker upp och uppstår frågor så kan du alltid vända dig till mig. Det är inte alltid full rulle, ganska ofta har vi tid att sitta en stund med netflix och chips, rekommendationer på bra serier mottages tacksamt! Assistent Ålder är inte det viktiga, din personliga mognad och att vi klickar är det som räknas. Du behöver kunna tala och förstå svenska så att vi kan kommunicera med varandra. Mina nuvarande assistenter har alla lite unika egenskaper, det den ena är mindre bra på, väger en annan upp, jag gillar att mina assistenter är olika individer. Gillar du att baka så står köket till ditt förfogande. Vi är några stycken som gärna äter upp godsakerna. Övrigt Tjänsten avser en behovsanställning där du arbetar några eller flera dagar i månaden. Jag beräknar att tjänsten ger mellan 25-75%, timlön. Arbetstiden förläggs varierat på måndagar till söndagar, även röda dagar, fördelat på 9-17 och 17-23 . Välkommen med din ansökan om du tror att det är just du som passar in i vårt gäng.
Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet. I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss! ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som ledsagarservice innebär att du stöttar en person med en funktionsnedsättning att kunna leva som andra och delta i samhällslivet och samhällets gemenskap. Ledsagarservice kan innebära att man stöttar den enskilde att till exempel kunna komma till och från en aktivitet eller ta del av kulturlivet. Som avlösare i hemmet avlastar du den som i vanliga fall har den huvudsakliga omvårdnaden kring en person med funktionsnedsättning i den enskildes hem eller närmiljö. Det innebär att du, i den enskildes hem, hjälper den enskilde med det som den anhörige annars hade gjort. Som kontaktperson är du en person att kunna umgås med när personen med funktionsnedsättning har svårt att upprätthålla kontakter och riskerar att isolera sig och inte ha gemenskap med någon annan. Uppdraget är att fungera som en medmänniska i personens vardag. Ni kan t.ex träffas och fika, gå promenad, smsa eller ha på annat sätt så den enskilde känner del av en gemenskap. KVALIFIKATIONER Arbetet kräver lyhördhet och stort engagemang från din sida. Du ska kunna arbeta självständigt men också trivas med att samarbeta med andra. Vi söker dig som är driven, kreativ och har ett stort intresse av att arbeta med människor. Uppdraget kan ibland även omfattas av omvårdnadsinsatser och av förflyttningsstöd samt dokumentation. Pedagogisk eller beteendevetenskaplig utbildning samt erfarenhet och kunskap av att arbeta med människor inom NPF eller IF är meriterande men inte ett krav. PAN-anställning för ledsagarservice och avlösarservice i hemmet Arvode för kontaktperson i enlighet med SKR. Uppdragens omfattning ser olika ut och är baserade på individens behov av insats. ÖVRIGT I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster. Om du har skyddade personuppgifter och vill söka ett arbete hos Lomma kommun hänvisar vi dig till vår hemsida under lediga jobb. Där erbjuder vi dig olika alternativ att välja bland för att lämna in din jobbansökan.
Vi på KSJ AB jobbar med personlig assistans – som det är tänkt! Här möter du Karin, Magnus, Sylvia och Bibban med lång erfarenhet, stort engagemang och ett hjärta för människor. Vi vet att bra assistans bygger på trygghet, respekt och ett nära samarbete. Med lång och gedigen erfarenhet inom personlig assistans, både från stora och mellanstora bolag, vet vi vad som krävs för att skapa trygghet, kontinuitet och livskvalitet för våra kunder - men också för våra viktiga assistenter. Som arbetsgivare är vi måna om att du ska må bra. Därför erbjuder vi bra villkor, är anslutna till kollektivavtal och ger ett generöst friskvårdsbidrag. Hos oss är du viktig – både för kunden och för oss! Hälsa gärna på oss på Elbegatan 5 i Malmö - stäm bara av så vi är på plats först. För att säkerställa en trygg och säker assistans genomför vi en bakgrundskontroll om du blir aktuell för tjänsten. Om arbetet innebär insatser åt barn krävs även att du uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret, i enlighet med gällande lagstiftning. Personlig assistent vikarie och inhoppare till kvinna i Kristianstad. Vi tror att du är en lugn, trygg och flexibel person som både har glimten i ögat och ett varmt hjärta! För att trivas i tjänsten behöver du vara noggrann, uppmärksam och tycka om att vara aktiv. Tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande även om personkemin alltid är det avgörande. Under din introduktion kommer du få både utbildning och handledning för att kunna ta dig an just detta uppdrag. Vi söker nu en person som vill jobba extra vid behov i sommar och till hösten till kvinna på Österäng i Kristianstad. Kvinnan är i 30-årsåldern och bor med sambo och katt. Tider: Man arbetar 07.30-17.00 eller 17.30-07.30 (med väntetid 23.00-07.30). Helgerna jobbar man längre pass, 10.00-08.00 med samma väntetid. Intresse: Hitta på roliga saker, äta god mat, hänga med kompisar och göra sånt som andra gör i min ålder gör. Hjälpbehov: Sitter i permobil, kör själv, pratar själv men behöver hjälp med dagliga sysslor.
Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Uppsala. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vår Omtanke söker nu personal till en aktiv kille i Gimo. Vi söker dig som vill hänga med denna kille på allt vad han vill göra så som att vara ute, åka motorcykel, åka skidor, åka karusell och lyssna på musik. Killen kommunicerar med kroppsspråk, Ipad och tecken då han har autism och ingen verbal kommunikation. Som assistent är du honom behjälplig i alla vardagsmoment som ex. sköta om hemmet, matlagning, personlig omvårdnad och aktiviteter. Ni är alltid två som arbetar dygnspass, där både aktiv natt och väntetid (jourtid) förkommer. Vem är du? Vi söker dig som är trygg, lyhörd, flexibel och som har ett gediget intresse för personer med autism. Helst ska du vara rökfri och ha körkort. Tidigare erfarenheter inom yrket är meriterande men inte ett krav. Det läggs stor vikt vid personkemin då samspelet mellan kund och den personliga assistenten är mycket viktig. Vi söker två personer som är intresserade av att hoppa in vid behov redan nu i sommar men även fortsättningsvis under hösten och framåt. Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Heltid, Deltid och extra vid behov. Arbetstid: Dag, kväll/ och helger . Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vi erbjuder friskvård.
Jag är en 39-årig man som bor med min familj i Gävle. Jag söker en manlig assistent som kan jobba hos mig i sommar under vecka 30, 31 och 32 måndag - fredag kl 8-16. Jag söker dig som kan jobba alla tre veckor. Efter det får du gärna vara kvar hos mig som timvikarie vid behov. Arbetet kommer att vara där jag är, i mitt hem, på min dagliga verksamhet och på olika aktiviteter. Jag behöver din hjälp med kommunikation, förflyttningar, personlig hygien och det som tillhör en vardag. Jag söker dig som är en lugn och trygg kille med stort tålamod och gott omdöme. Körkort B är ett krav, för du kommer köra min bil. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande. Arbetstid/Omfattning: Arbetspassen är förlagda på dagtid, vardagar kl 8.00-16.00 och annonsen avser arbete v 30-32, samt möjlighet till fortsatt anställning som timvikarie efter det. Introduktion sker omgående. Lön: Ersättning betalas ut i form av timlön. Semesterersättning på 12% tillkommer. Vi följer Kommunals kollektivavtal (Bransch G), som de har i samarbete med Vårdföretagarna. OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan annonsens slutdatum.
Vi söker en kvinnlig kollega som med kort varsel kan hjälpa till vid ordinarie personals frånvaro. Har du bra arbetsmoral, ansvarskänsla och gott ordningssinne? Är du en person med driv, fysiskt aktiv som gillar att ta i, är positivt inställd och bra på att kunna diskutera både högt och lågt – då kan du vara vår nya kollega. Utifrån tydliga rutiner arbetar du aktivt med kundens behov. Tryggheten mellan dig och vår kund och i dina arbetsuppgifter, säkerställs genom introduktionspass på arbetsplatsen. - Jag är en kvinna 60+ med MS, som behöver stöd och hjälp med allt i min vardag. Förflyttar mig via rullstol. Jag bor i villa med mina tre katter. Har ett stort intresse för blommor, plantering och tycker om att vistas ute i min trädgård. Oavsett att jag gillar att vistas ute, så är promenader eller fika/shoppa på stan inte något som tilltalar mig. Däremot släktforskning och korsord är ytterligare saker jag tycker om. Att planera ligger inte för mig utan jag är den mer spontana personen som tar det lite som det kommer. Jag gillar att hålla en ärlig och rak kommunikation mellan mig och mina assistenter. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Kunden väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs kring personlighet. Arbetstider: kvälls- och dygnspass Språkkrav: tala och skriva svenska Körkort & bil är krav. Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan! Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Vi söker dig som med kort varsel kan hjälpa till vid ordinarie personals frånvaro och som även vill arbeta på schemarad i sommar. Har du bra arbetsmoral, ansvarskänsla och gott ordningssinne, kan du vara vår nästa kollega. Utifrån tydliga rutiner arbetar du aktivt med kundens behov. Tryggheten mellan dig och kunden samt i dina arbetsuppgifter säkerställs genom introduktionspass. - Jag är en 55 årig kvinna med MS, som behöver stöd och hjälp med allt i min vardag, här i mitt hem i Ilsbo. Förflyttar mig med rullstol/permobil och nyttjar golvlyft. Jag gillar att spela på iPad, lösa korsord, plantera, spela sällskapsspel och titta på tv. För vår kommunikation behöver du tala och skriva svenska. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Kunden väljer själv sina assistenter och stor vikt läggs kring personlighet. Arbetstider: dygnspass Intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan! Märk ansökan med "05" i ämnesraden om du säker via mejl. Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Välj ett jobb för att visa detaljer