Är du en person som är framåt, utåtriktad, initiativtagande och påhittig? Då kan du vara den vi söker! Arbetet innebär att du hänger med vår glada tjej på 10 år som bor i Färjestaden. Tjejen älskar fart och fläkt och när det händer mycket saker, eftersom kunden är ett barn behöver du ha mycket energi, och vi ser gärna att du har en gnutta av barnasinnet kvar. Vår tjej har ingen kommunikation utan kommunicerar främst med kroppsspråk och ljudmelodier, samt vissa hjälpmedel - så här krävs det av dig att du är lyhörd och inkännande inför tjejens behov och önskemål. Tjejens största intressen är främst musik och dans, men det blir också många uteaktiviteter som att besöka lekplatser, bada, hoppa studsmatta och hitta på olika aktiviteter. Arbetet innebär att du och tjejen gör mycket aktiviteter tillsammans, men det kan också innebära en del häng i hemmet samt aktiviteter med hela familjen. Du som person är framåt, utåtriktad, initiativtagande och främst påhittig då jobbet kräver mycket eget initiativ och det krävs av dig att du kan vara självständig och hantera frihet under ansvar. På kunds önskemål söker vi en kvinna i åldern 20-40 år. Vi ser gärna att du som söker har körkort då vår tjej älskar att åka bil, men det är inget krav då det viktigaste är att du och tjejen fungerar tillsammans! Känner du igen dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar Omfattning: 81% Arbetstid: Främst kvällar mellan 13-10-22.00 samt en helg i månaden mellan 10.00-22.00 då kunden går i skolan på dagtid. Under sommar/lov/helgdagar brukar tiderna förändras till att man arbetar längre dagar, men färre. Tillträde: 19/6, inskolning kommer att ske tidigare. Finns även möjlighet att börja arbeta lite redan innan juni månad. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 31/5 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Magda Fahlén | 010 130 34 46 | [email protected]
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och vill jobba extra som personlig assistent hos vår 13-åriga kund i Nya Hovås, Göteborg. Vad innebär den här tjänsten? Du som söker bör vara en glad och humoristisk person med glimten i ögat. Tidigare erfarenhet av personlig assistans eller andra vård- och omsorgsyrken är meriterande, men inte ett krav. Det viktigaste är att du har rätt personlighet för att fungera bra tillsammans med kunden. Du behöver vara lyhörd, positiv, flexibel och ansvarstagande. Exempel på arbetsuppgifter är: hjälp med matsituationer, ledsagning, personlig hygien, bus och lek, följa med på aktiviteter med mera. Tjejen har en hörselskada och kommunicerar med tecken. Det är därför meriterande om du kan tecken som stöd eller har erfarenhet av att arbeta med alternativ kommunikation. Viktigast är att du är intresserad och nyfiken på att lära dig! Tjänsten är ett sommarvikariat på deltid, där du kommer arbeta varierade tider på dag, kväll och helg. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: har kunskap om alternativ kommunikation, gärna tecken som stöd eller teckenspråk kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta dag, kväll och helg. har erfarenhet som personlig assistent eller barnskötare. kunden önskar att du som söker är kvinna Övrig information Anställningsform: Sommarjobb under juni, juli och augusti 2025 Omfattning: Deltid Arbetstider: dag, kväll och helg Tillträde: inskolning sker enligt överenskommelse, gärna omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-06-13 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Arbana Ponosheci, Verksamhetschef, 010-130 39 65 Varmt välkommen med din ansökan!
Vi behöver nu ytterligare en engagerad och trygg personlig assistent hos vår kund i Skövde. Vi söker dig som vill arbeta med något viktigt och meningsfullt. Genom personlig assistans och LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) har han möjlighet att leva sitt liv fullt ut, detta trots att han har stora hjälpbehov. Vår kund behöver assistans dygnets alla timmar förutom när han är på dagligverksamhet under delar av dagen. Så arbetstider är mest eftermiddagar, kvällar och nätter – samt vardagar och helger. Dubbelassistans förekommer under vissa pass då ni som assistenter arbetar två och två. Han har en medelsvår utvecklingsstörning med autism samt ADHD. Han behöver ständig tillsyn. Han gillar att laga mat, baka, musik och sitter gärna med sin surfplatta. Han behöver hjälp av dig som assistent med att aktivera sig. Exempelvis vid utomhusaktiviteter såsom promenader, cykelturer och vid bad. Ibland händer det att han hittar på lite bus – så det är viktigt att assistenterna hela tiden har uppmärksamhet på hans och vad han har för sig. Assistenterna hjälper också till med kommunikationen eftersom han saknar talat språk och kommunicerar med hjälp av bilder och vissa tecken som stöd. Ett plus om man kan tecken eller kan tänka sig att lära sig och vill utveckla kommunikationen ännu mer. Kunden bor i en lägenhet med uteplats och han behöver hjälp med allt från aktiviteter, hygien, matlagning, inköp och hushållssysslor som städ och tvätt. Vi söker assistenter som ser möjligheter i stället för problem och som vill arbeta för kundens möjlighet till utveckling och en meningsfull vardag. Assistentens roll och erfarenhet Vi söker dig som är lugn trygg och vill bli en viktig person i hans vardag. Det är en fördel om du har arbetat med barn eller personer med funktionsnedsättning. Det viktigaste är dock din personlighet och din möjlighet att möta och förstå hans behov och stöd. Personliga egenskaper väger tyngre. Du kommer få handledning, intro och utbildning på plats. Meriterande erfarenheter • Svenska i tal och skrift. • Erfarenhet av liknande arbete. • Teckenkommunikation. Arbetstider/tjänstgöringsgrad • Timanställning, som kan övergå i en mindre tjänst. • Dagtid – eftermiddag/kväll, del av natt som jour och helger. • Vi är en flexibel grupp som är lösningsfokuserade. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Hej! Jag är en kvinna på 26 år som nu söker fler assistenter till mitt team. Idag bor jag på en liten gård strax utanför Klippan tillsammans med mina föräldrar men tanken är att jag ska flytta hemifrån. Jag har svår ME och autism och söker dig som har ett genuint engagemang för arbete med människor och som ser uppdraget långsiktigt. Som min assistent finner du glädje i att hjälpa och stötta en annan människa i det vardagliga och du trivs med ett lugnare arbetstempo där fokus är att skapa livskvalitet för personen du arbetar med. Under dagen varierar min energi och jag är ljud och ljuskänslig. Du behöver därför vara inlyssnande och lyhörd för mig och mina behov. Det är viktigt att du inte är allergisk eller rädd för pälsdjur eftersom jag har katter hemma och träffar en vårdhund varje vecka. Jag älskar djur och de skapar mycket glädje i mitt liv. Erfarenhet av mina diagnoser och/eller personlig assistans är meriterande men det viktigaste är att vi trivs tillsammans. Jag önskar även att du har körkort, behärskar svenska språket väl i tal och skrift och du behöver kunna läsa obehindrat, har du ett djurintresse så är det ett stort plus. Det är viktigt för mig att du är flexibel och anpassningsbar samt att du är rökfri. Vi söker någon som kan arbeta mellan 50 - 75%, men vi behöver även vikarier som kan hoppa in vid behov. Arbetstiderna är varierande men vi ser gärna att du kan arbeta dag-, kvälls- och nattid (med sovande jour), både på vardagar och under helger. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1 på 50-75 % och timvikarier Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel, en bra lagspelare och har ett stort tålamod. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav på att du Innehar B-körkort Behärskar det svenska språket väl i tal, läsförståelse och skrift Är rökfri Inte är allergisk eller rädd för pälsdjur Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg ett intresse för djur. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en glad kvinna med mycket humor som är bosatt i Vallentuna, Brottby, tillsammans med sin tonårsdotter. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat förflyttningar både inomhus och utomhus, läsning av diverse texter, matsituationer, personlig hygien samt andra dagliga sysslor. Det finns en bil att tillgå i kvinnans hem i syfte att kunna uträtta ärenden, därav ser vi det som viktigt att du innehar ett B-körkort för att kunna hitta på diverse aktiviteter. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 12.00-19.08, mån-sön. Om kunden Denna kvinna är 49 år och gillar att vara ute i naturen, shoppa, lyssna på intressanta föreläsningar på nätet och är djurvän. Kvinnan är positiv, vänlig och gillar djupa samtal. Hon har en synskada samt högfungerande autism nivå 1, och därför är det viktigt att du är strukturerad samt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Inte är allergisk mot pälsdjur, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Har genomgått en vårdrelaterad utbildning, Har erfarenhet av arbete med synskadade, Har erfarenhet av NPF-diagnoser, Har tillgång till egen bil. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vill du skapa guldkant i vardagen för en person i Värmdö? Vår Omtanke söker engagerade personliga assistenter som vill vara med och förverkliga vår vision: Alla har rätt till ett bra liv. Kunden är en ung man från Värmdö som, likt många unga, uppskattar musik, dans, Allsång på Skansen och diverse aktiviteter som utflykter, promenader, simning och träning. Han behöver omfattande assistans i vardagen, särskilt gällande intern och extern kommunikation, personlig omsorg och struktur. Arbetet inkluderar även hushållssysslor som städning, matlagning, inköp och tvätt. Vi söker en självgående, lyhörd och positiv assistent som kan anpassa sitt stöd efter kundens behov och motivera honom framåt. Livserfarenhet samt kunskaper om epilepsi och alternativ kommunikation är meriterande. Viktiga egenskaper är att du aktivt arbetar för att skapa en meningsfull tillvaro för kunden, med hans behov och önskemål i centrum. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Jobba deltid, extra vid sjukdomar och över sommaren. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi timvikarier till våra team på Hasselvägen och Tingbergsvägen. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Om Hasselvägen och Tingbergsvägen Verksamheterna ligger i Lilla Edets kommun, cirka 5 mil norr om Göteborg och cirka 3 mil söder om Trollhättan. Hasselvägen ligger lantligt i Nygård med närhet till natur, cirka 5 km från Lödöse centrum och tågstation. Det är begränsad kollektivtrafik till Nygård från Lödöse och därför har vi krav på körkort och tillgång till bil. Tingbergsvägen ligger i utkanten av samhället Lödöse med cirka 15 minuters promenadavstånd till tågstationen. Verksamheten har närhet till Lödöse centrum, museum och naturen. Verksamheterna är gruppbostäder med målgrupp personkrets 1 inom LSS. På verksamheterna arbetar medarbetare med många års erfarenhet och kunskap. Vi har kul ihop på arbetet med varandra och med våra brukare som bor hos oss. Om rollen I rollen som boendestödjare/timvikarie utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I arbetet ingår dokumentation. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, vaken natt samt helger. Du har en gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Arbetet hos oss som timvikarie kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gärna gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi har körkortskrav i verksamheterna då mycket aktiviteter görs på platser som kräver att vi kör våra kunder i våra verksamhetsbilar. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Timvikariat Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-05-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Verksamhetschef: Emelie Eriksson 0701-66 57 79, [email protected] Gruppchef Tingbergsvägen: Jaqueline Jönsson 0701-66 57 33, [email protected] Gruppchef Hasselvägen: Ellenore Sundström 0733-77 52 37, [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Nyköping! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent åt en man som behöver hjälp och stöd i sin vardag. Kunden är boende i Nyköping. I rollen kommer du till exempel att hjälpa kunden med vardagliga sysslor, personlig hygien, stötta vid förflyttningar i och utanför hemmet. Vem är du? Vi ser att du är pedagogisk i ditt arbetssätt, ansvarstaganade, lugn och lyhörd. Vidare är det viktigt att du är trygg i det du gör, är självständig och initiativrik. Du är driven person och du ska kunna laga mat och vara behjälplig i att ta hand om ett hushåll. För detta arbete krävs det att du kan tala svenska obehindrat. Du kommer att arbeta tillsammans med en av dina kollegor under dagtid så det krävs att du kan sammarbeta. Det krävs inte att du har någon erfarenhet men det är meriterande, det viktigare är att personkemin stämmer överens mellan dig och kunden. Just nu söker vi timvikarier som kan vara extra då ordinarie personal är på semester eller vid oplanerad frånvaro. På sikt finns det möjlighet till en fast schemarad. Körkort är ett krav för fast tjänst och då ser vi att du är över 25 år. För en timanställning behövs det inte något körkort men det är meriterande. Arbetstid: Timanställning till att starta med, kan leda till en fast rad. Arbetstiderna är mellan kl 8-15 / 8-17 15-21.30 17-08 ( inkl jour) Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke men kan även komma att läsas av kundens anhöriga. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker just nu timvikarier till vår barnkund i Ljungby. Han bor tillsammans med mamma, pappa och syster på landet ca 4,5 km från Ljungby centrum. Vi söker dig som kan hoppa in och stötta upp när det behövs på både kvällar, helger och lov. Viktigt att kunna arbeta regelbundet minst två pass i månaden för att hålla sig uppdaterad kring kundens behov. Söker även sommarvikarier, med start omgående. Han är en social kille som gillar att busa, bada och lyssna på musik. Det är viktigt att du är en pratglad, ansvarstagande person som gillar att arbeta med barn. Har du erfarenhet av epilepsi, sondmatning och personer med funktionsnedsättning är det meriterande, men inget krav. Du behöver kunna arbeta självständigt men också ha ett fint samarbete med familjen och hänga med på deras aktiviteter när det behövs. Du ska vara rökfri, prata svenska obehindrat och inte ha pälsdjursallergi. Arbetstiderna är 16:30- 21:15 kvällstid. På helger och lov är arbetstiderna 9-16:30 eller 16:30-21:15. Välkommen med din ansökan!
Är du påhittig, flexibel och trivs med att arbeta med barn? Då kan denna tjänst vara något för dig. Det är viktigt att du tycker om och trivs med att arbeta med människor samt att du är flexibel och öppen för nya idéer och arbetssätt för att kunna möta den assistans berättigades behov och önskemål. Ditt bemötande mot brukaren och familjen behöver vara förtroendeingivande, lyhört och lugnt. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent och som vill arbeta både kvällar och helger. Som assistent kommer du att hjälpa till med allt som får vardagen att fungera på bästa sätt såsom omvårdnad, personlig hygien och matning. Du som söker behöver vara pigg och glad precis som denna lilla kille är . Vi behöver dig som har lätt att ta initiativ, lyhörd, ordentlig och omtänksam. Ett plus är om du har erfarenhet av att arbeta med barn. Tjänsten innebär att du stöttar med allt i vardagen där funktionsnedsättning sätter gränser, både i och utanför hemmet. Rekrytering av tjänsten kommer att ske löpande så är detta ett jobb som känns intressant för dig är det bara att inkomma med en ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag måste alltid begäras ut vid anställning hos minderårig. För att få en anställning hos oss behöver du ha ett BankID och att du godkänner att du använder ditt BankID i tjänsten. Som personlig assistent hos oss får du: - God arbetsmiljö - Friskvårdsbidrag. -Kollektivavtal - Kompetensutveckling Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer