Om Tjänsten Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Arbetstiderna varierar mellan dag, natt och helg. Dagtid arbetar man alltid två assistenter tillsammans. Uppdragsgivaren är en man i 50-årsåldern som sitter i rullstol. Han lever ett aktivt liv med mycket aktiviteter och har en egen bil som skapar frihet i vardagen. Under sommaren njuter uppdragsgivaren av sin semester tillsammans med sina assistenter och det görs olika dagsutflykter. Assistentgruppen är välfungerande med assistenter som stannar kvar länge. I uppdraget ingår att vara uppdragsgivarens stöd i allt från vardagssysslor, omsorg och personlig hygien till aktiviteter. Erfarenheter av liknande omsorgsarbete och/el att du har undersköterskeutbildning är meriterande. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Som person är du social, målmedveten, lyhörd, tålmodig, och kan ta egna initiativ. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Du får utbildning och introduktion i de medicinska uppgifterna och fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Körkort är en stor merit Svenska i tal och skrift är ett krav Om anställningen Sommarvikariat samt behovsanställning under våren. Behovsanställning som är baserad per timme och vid behov. Tidsbestämd anställning under sommaren V 28-V32. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Om gruppbostäderna Unika Solgårdsgatans gruppbostad och Unika Norra Järvstavägens gruppbostad ligger en kort promenad från varandra. Vi söker vikarier att komplettera teamet med. Vi söker Dig som kan börja arbeta i våra verksamheter inom kort för att vara varm i kläderna till sommaren. Skickliga vikarier vill vi naturligtvis behålla även efter sommaren och många av våra anställda har börjat som vikarier! Vi har möjlighet att erbjuda goda möjligheter till arbete under hela sommaren! Unika Solgårdsgatans gruppbostad och Unika Norra Järvstavägens gruppbostad ligger i ett lugnt område i Bomus i genomtänkt läge. Inom några hundra meter finns tillgång till den mesta service såsom vårdcentral, apotek, tandläkare, butik, kiosk, paketutlämning, restaurang osv. Norra Järvstavägen är helt nybyggd och Solgårdsgatan har nyrenoverat ytskikt. I verksamheterna arbetar huvudsakligen medarbetare med lång erfarenhet, stort kunnande och trivseln är stor. Alla som bor hos oss erbjuds individuellt stöd, service och god omvårdnad för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Verksamheten vänder sig till individer i personkrets 1 och erbjuder bostad med särskild service enligt 9 § 9 LSS. Om rollen som Stödassistent Arbetet innebär att ge stöd till vuxna personer med funktionsnedsättning. Arbetet är flexibelt och varierade och kan innehålla allt från stöd till sysselsättning/studier, planera budget, städa, laga mat, strukturera vardagen m.m. Resultatet beror ofta på Din förmåga att motivera, coacha och stödja individen samt Din fallenhet för att upprätthålla rutin och struktur. Vi arbetar målinriktat utifrån uppdragsplanen, har ett professionellt och salutogent förhållnings- och arbetssätt samtidigt som vi arbetar utifrån verksamhetens resurser och budget. Vårt arbete anpassar vi utifrån varje individs förutsättningar och behov och utgångspunkten är individens personliga genomförandeplan. Vår målsättning är att individerna vi arbetar kring ska bli så självständiga som möjligt och vi stöttar i att använda sina egna resurser för att de ska utvecklas och få en god livskvalitet. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS Meriterande är gymnasial utbildning som t.ex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning t.ex. stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Körkort är ett krav. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Vikariat och vid behov Tjänstgöringsgrad: Varierande, våra tjänster är normalt inom spannet 80-100% Arbetstid: Rullande schema, dag, kväll, helg med sovande jour förekommer Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort för att lära känna verksamheten. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Om Unika Slalomvägen Vi söker samordnare till oss på LSS Slalomvägen Gruppbostad, en del av Unika, som ligger i Enköping. Vår inriktning är vuxna personkrets 1 LSS 9:9 med intellektuell funktionsnedsättning eller autismliknande tillstånd. Om rollen som SamordnareI rollen som samordnare arbetar du främst med att ge stöd och service utifrån de boendes önskemål och med att ge den enskilde en meningsfull vardag, utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Du arbetar även med administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, bemanning, kvalitetsförbättringar, riskbedömningar och dokumentation. Du har ett nära samarbete med verksamhetschefen och en nära kontakt med medarbetargruppen. Din roll blir central i att stödja den dagliga driften av verksamheten. Du ger stöd och service både i hemmet och i fritidsaktiviteter samt utvecklar det pedagogiska stödet utifrån den enskildes behov. Tjänstgöringsgraden är 100% och arbetstiden kommer vara förlagd på ett rullande schema dag/kväll och helg. Eftersom rollen som samordnare är kombinerad kommer du att ha en viss tid för dina administrativa uppgifter. Denna tid anpassas utifrån behov. Arbetsuppgifter:Som samordnare kommer du att ha ansvar för: Bemanning Kvalitetsarbete Metodarbete Planering Men även arbeta med: Att ge stöd och hjälp i det dagliga livet för våra brukare Sedvanliga arbetsuppgifter som ingår i boendestöd Vem är det vi söker?Du har allra helst erfarenhet från LSS men annars har du kunskap om pedagogiskt förhållningssätt och hur man bemöter individer med olika funktionsnedsättningar. Du är lyhörd och kommunikativ och du förstår att detta blir viktiga verktyg för ett gott och tydligt bemötande gentemot såväl boende som närstående. Som kollega bidrar du aktivt till ett positivt och framåtsträvande arbetsklimat. Du ser naturligt möjligheter istället för hinder och har en mycket god förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Du kan arbeta både självständigt och i team med dina kollegor. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Tidigare erfarenhet inom arbetsledande uppdrag och en naturlig fallenhet att leda och driva utvecklingsfrågor. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS vuxna personkrets 1. Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning, t.ex stödpedagog, socialpedagog, högskoleutbildning inom pedagogik eller social arbete Erfarenhet av lågaffektivt bemötande B-körkort är ett krav Kunskap och erfarenhet av metodarbete Erfarenhet att arbeta med genomförandeplan Meriterande om du därtill har Erfarenhet och kompetens inom tydliggörande pedagogik, AKK och lågaffektivt bemötande. Erfarenhet av att arbeta med individer med komplex psykosocial beteendeproblematik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad: 100% Arbetstid: Rullande schema, dag, kväll och helg. Längre pass förekommer. Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenSista ansökningsdag 13 April 2025. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Jag är en glad 9-årig flicka som söker en personlig assistent. Jag bor med mina bröder, mina föräldrar och min katt i en villa i Uppsala. Jag tycker om att vara utomhus, gå ut på promenader, titta i butiker eller åka på andra roliga upptåg. Jag är inte gående och behöver hjälp med de flesta av vardagliga sysslor. Jag kommunicerar med hjälp av bildkartor och min ögondator. Du behöver hjälpa mig med personlig omvårdnad och assistera mig i mina dagliga aktiviteter. Du behöver vara trygg och ha ett genuint intresse av att hjälpa mig i min vardag. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som utöver ovan är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som även stämmer in på följande: har goda kunskaper i det svenska språket tidigare erfarenhet av att arbeta med barn simkunnig inte är allergisk mot pälsdjur Det är även meriterande om du: har tidigare erfarenheter av att kommunicera med hjälpmedel Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid och tjänstgöringsgrad Den aktuella anställningsformen är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten innefattar inledningsvis 2 arbetspass i veckan mellan 15.00 och 19.00, från och med 1 juni kommer detta att utökas till 3 arbetspass i veckan, samma tider. Tjänsten kan även innebära arbete under övrig kvällstid och/eller nattetid vid behov. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Linda Pettersson Uppdragschef [email protected]
Vill du jobba för att ge ungdomar ett bra liv och göra skillnad? Nu har du chansen att få jobba med vårat fantastiska gäng på Barn och Unga, Humana. Vi söker dig som brinner för arbetet med ungdomar, och om du inte redan är utbildad socialpedagog kanske du snart är färdigutbildad och vill få möjlighet att påbörja arbetet som timvikarie när behov finns. Då har du möjlighet att söka ett timvikariat för VAKEN NATT till Sporren HVB i Mölndals kommun. Tillsammans med oss arbetar du efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv samt våra ledord: glädje, engagemang och ansvar. Om oss På Sporren HVB är vi ett härligt team som arbetar tillsammans i en harmonisk arbetsmiljö med mycket hjärta och värme. Vi är ett mindre och familjärt boende med sex platser som ligger i en lugn och avskild miljö cirka två mil från Göteborg. Enheten riktar sig till flickor 12-20 år med riskbeteenden, ångest, psykosocial problematik, eller annan beteendeproblematik, ofta i kombination med NPF. Sporren HVB tar emot placeringar enligt SoL samt LVU och kan ta emot ungdomar från hela Sverige. Vi arbetar salutogent, motivationsstödjande och lågaffektivt. Vi arbetar framför allt med fokus på TMO. Andra delar av vårt behandlingsupplägg är ADL-träning, rollmodellering, MI, lågaffektivt bemötande och lösningsfokuserat samtal. Behandlingen styrs av individuella genomförandeplaner som bygger på den unges behov, förutsättningar och styrkor. Avgörande är att bygga ärliga relationer och visa varje ungdom att vi alltid finns där för var och en. Att arbeta med ungdomarnas motivation och aktiva delaktighet genom hela behandlingsprocessen säkerställer att vi utgår från deras behov och resurser, och att kraven är rimliga och begripliga. Om tjänsten Som vaken nattpersonal är syftet att arbeta både utifrån ett omsorgs- och ett trygghetsperspektiv för våra placerade ungdomar och vi arbetar lågaffektivt i vårt bemötande. Genom vaken nattjänst kan vi erbjuda en säker och tillgänglig vård under dygnets alla timmar och i det arbetet blir du en nyckelperson. Arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är att: - arbeta stödjande och lågaffektivt. - vara en förebild för våra ungdomar i tankar, värderingar och handling. - föra journal i dokumentationssystem - att genomföra insatser enligt HSL efter genomförd utbildning för medicindelegering. Vem är du? Vi söker dig som är en varm och trygg person som står kvar, därmånga andra vuxna tidigare svikit. Arbetet kräver att du kan ta snabba beslut, dåförutsättningarna snabbt kan ändras. Du ska varaengagerad, initiativtagande och ta ansvar för ditt arbete genom attförvalta och utveckla det förtroende vi fått på bästa sätt. Vidare är du duktig på relationsskapande, är tålmodig men också gränssättande vid behov. Kvalifikationskrav: Du har genomgåttminst 2-årig eftergymnasial utbildning inomsocialt arbete,socialpedagogik, beteendevetenskap, behandlingspedagogikeller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, alternativt har en pågående relevant utbildning som avslutas med examen i närtid. Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av arbete inom behandling för barn och ungdomar - har erfarenhet av TMO, MI och/eller LAB - har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana. Övrigt: Manuellt B-körkort krävs för tjänsten. Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Victoria Löwhagen på [email protected] Tjänstgöringsgrad och arbetstid: Timanställd vid behov, vaken natt. Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025 04 06. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi söker nu personal till en man i 50 års åldern som bor i Alingsås ! Om du har tidigare erfarenhet att arbeta som personlig assistent är det meriterande men inget krav för att söka tjänsten. Det är viktigt att du är ärlig, tycker om att arbeta och har förmåga att skapa en positiv atmosfär omkring dig och har glimten i ögat. Du har som uppgift att hjälpa en medmänniska att leva ett så bra liv som möjligt genom att vara hans förlängda arm. Han behöver hjälp med allt i sitt vardagliga liv, så som förflyttningar, aktiviteter, hygien, hushållssysslor som till exempel matlagning, städ och tvätt samt andra förekommande uppgifter i och utanför hemmet. Du arbetar arbetspass som är förlagda på dygnspass , men även med dubbelassistans vissa dagar och tider . Det är viktigt att du har lag känsla och kan tänka dig att vara flexibel då du ibland behöver ställa upp för dina kollegor vid oplanerad eller planerad frånvaro. Rekrytering av tjänsten kommer att ske löpande så är detta ett jobb som känns intressant för dig är det bara att inkomma med en ansökan. Tillträde: från 1 Maj För att få en anställning hos oss behöver du ha ett BankID och att du godkänner att du använder ditt BankID i tjänsten. Som personlig assistent hos oss får du: - God arbetsmiljö - Friskvårdsbidrag. -Kollektivavtal - Kompetensutveckling Välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår fina manliga kund i utkanten av Kalmar. Arbetet innebär att du kommer vara vår kund behjälplig i alla vardagliga sysslor som förekommer i och utanför hemmet. Ett extra plus är om du delar vår kunds intresse för naturen. Vår kund är ute på dagliga promenader i ur och skur och här får du som assistent hänga på. Tjänsten är ett vikariat på ca 47% (som troligen leder till en fast tjänst) och arbetstiderna är förlagda främst dagtid på vardagar men det finns också möjlighet till att hoppa in extra även på helger. Vi söker en kvinna i åldern 30-60 år som är engagerad, respektfull, lyhörd, lugn och med hjärtat på rätt ställe. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Behärskar det svenska språket i tal och skrift. Har körkort och bil, då det annars är svårt att ta sig till och från kund Utbildning/erfarenhet är meriterande men inget krav Har ett genuint intresse av att hjälpa andra Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning (vikariat) tom juni 2025 med chans till förlängning alt. fast tjänst. Omfattning: Deltid Arbetstid: Dagtid vardagar Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 250414 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef, Linda Eliasson 010 130 30 06 | [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Gnesta! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent vår kund boende i Gnesta som drabbats av en stroke. Som assistent kommer sina arbetsuppgifter vara allt från förflyttningar, påklädning, hemmets alla vardagssysslor samt att följa med på aktiviteter. Kunden har hund så du ska inte vara hundrädd eller allergisk. Du kommer att vara assistent till en man som tycker mycket om att lyssna på musik, till största del hårdrock, gå på konserter gärna på Gröna lund, titta på Hockey och fotboll. Det skadar inte om du delar samma intressen. Körkort är meriterande men inte ett krav - gärna att du även ska kunna köra i Stockholmstrafik För anställning krävs det att du kan visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Du beställer själv registerutdraget via länken nedan https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timanställning, vid behov. I passen ingår det att du ska kunna arbeta natt inkl sovande jour! Är du rätt person finns det chans till en fastanställning. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke men även av kunden och hans anhöriga. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en kvinnlig personlig assistent Vi söker dig som kanske redan har en sysselsättning. Men som skulle vilja ha några nätter extra på schema varje vecka. Med möjlighet att jobba extra vid behov. Vi söker dig som vill göra det lilla extra för en annan människa. Inte nödvändigtvis som har erfarenhet sedan tidigare, utan viktigast är att er personkemi stämmer och att du har körkort. Om rollen Vår kund är rullstolsburen, boende med sin man i ett hus och lever ett aktivt liv. Hon jobbar heltid och det innebär att en assistent alltid är med henne. Vår kund har en aktiv vardag, fylld av matlagning, sociala tillställningar, sociala sammanhang och resor eller utflykter. Som assistent kommer du att vara hennes stöd i alla delar av vardagen. Du är hennes armar och ben och tar emot arbetsuppgifter muntligt vilket gör att du måste kunna tala och förstå svenska obehindrat. Ibland blir det också aktiviteter utanför hemmet, så du som söker får gärna tycka om att vara social och flexibel – din närvaro blir en viktig del av hennes trygghet och glädje i vardagen. Du hjälper vår kund med allt ifrån vardagliga sysslor, förflyttning, hygien, handla, städa, matlagning, trädgårdsarbete, följa med på resor, träning och mycket mera. Du ska finnas till hands när hon är hemma, arbetar eller är ute på olika aktiviteter. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd, kan ta egna initiativ och tycker om att skapa trivsel i hemmet. Du är rökfri! Personkemin är viktig, så vi söker dig som är lättlärd, positiv, tålmodig och som ser fram emot att bli en betydelsefull del av vår kunds liv. Erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete är ett plus, men det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Tjänstgöringsgrad: deltid, timvikarie på rullande schema, med möjlighet till extra timmar vid behov. Arbetstiden vardagar: natt 22.00-07.30, (jour kl 00.00-04.30) Arbetstiden helger: natt 22.00-10.00, (jour kl 00.00-04.30) Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vänligen kontakta oss för mer information.
Om Tjänsten Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Arbetstiderna varierar mellan dag, natt och helg. Dagtid arbetar man alltid två assistenter tillsammans. Uppdragsgivaren är en man i 50-årsåldern som sitter i rullstol. Han lever ett aktivt liv med mycket aktiviteter och har en egen bil som skapar frihet i vardagen. Under sommaren njuter uppdragsgivaren av sin semester tillsammans med sina assistenter och det görs olika dagsutflykter. Assistentgruppen är välfungerande med assistenter som stannar kvar länge. I uppdraget ingår att vara uppdragsgivarens stöd i allt från vardagssysslor, omsorg och personlig hygien till aktiviteter. Erfarenheter av liknande omsorgsarbete och/el att du har undersköterskeutbildning är meriterande. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Som person är du social, målmedveten, lyhörd, tålmodig, och kan ta egna initiativ. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Du får utbildning och introduktion i de medicinska uppgifterna och fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Körkort är en stor merit Svenska i tal och skrift är ett krav Om anställningen Sommarvikariat samt behovsanställning under våren. Behovsanställning som är baserad per timme och vid behov. Tidsbestämd anställning under sommaren V 28-V32. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välj ett jobb för att visa detaljer