Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i Malmö. Vad innebär den här tjänsten? Tjänsten är en fast tjänst på ca 80%. Förlagd under dag, kväll, natt, helg. Kund är en man boende i Malmö. Han har MS och sitter i rullstol. Han vill leva ett så vanligt liv som möjligt, trots sin sjukdom. Därför är det viktigt att du som assistent är ödmjuk, lyhörd med hög arbetsmoral. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Du som assistent kommer hjälpa kund med vardagssysslor så som personlig hygien, matlagning, städning, förflyttning till/från hjälpmedel, fritidsaktiviteter m.m. Vi ser gärna att du: Har ett genuint intresse av att hjälpa andra. Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg. Har erfarenhet av vård och omsorg. Rökfri. Övrig information Anställningsform: Ca 80% Arbetstider: dag, kväll, natt och helg. Tillträde: Omgående. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-03-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Nathalie Strand, Verksamhetschef 010-130 43 73 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Just nu söker jag, Philip, dig som vill jobba som personlig assistent hos mig! Jag heter Philip och är en kille på 6 år. Jag bor tillsammans med min mamma, pappa, lillebror, lillasyster och vår hund i en villa strax utanför Simrishamn. Anledning till att jag behöver en personlig assistent är att jag har cerebral pares samt epilepsi och behöver övervakning dygnet runt. På grund av hjärnskadan kan jag inte använda min vänstra kroppshalva. Jag tränar flera gånger dagligen för att förbättra stabilitet och balans och detta behöver jag hjälp med. Jag kan säga ”hej”, ”mamma” och ”pappa” i övrig kommunicerar jag med att nicka eller skaka på huvudet, samt lite tecken. Jag behöver även hjälp i samband med matsituationer, av- och påklädning, dusch och blöjbyten samt givetvis lek och bus. Jag älskar att läsa böcker, att sjunga, bada och gå i min gåstol. Jag har också ett stort intresse för musik. Som person är jag glad samtidigt som jag är envis och bestämd. Jag behöver hjälp efter förskolan 15:45- 19.00, där vi kommer överens om vilka dagar du jobbar. Du ska även ha möjlighet att jobba minst en helg i månaden där tiderna varierar utefter vad jag och min familj vill hitta på. Vem söker jag? För mig har det inte någon betydelse om du är tjej eller kille. Det viktigaste är att vi kommer överens och att du har en positiv inställning och vill lära känna mig. Vi lägger störst vikt vid hur du är som person, även om det är meriterande att ha erfarenhet som personlig assistent eller inom liknande verksamhet. Du kommer givetvis få gå bredvid/skolas in av mina befintliga assistenter så du kommer få lära dig mig och mina rutiner och hjälpbehov av dem som redan känner mig väl! Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning/visstid så länge assistansuppdraget varar Omfattning: Deltid, 1-3 kvällar i veckan samt minst en helg i månaden Arbetstid: Vardagar 15:45-19.00 samt enligt överenskommelse på helg Tillträde: Gärna så snart som möjligt Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför anställning behöver du lämna in ett utdrag ur belastningsregistret. Det utdrag du ska lämna in heter "utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning". Sista ansökningsdag 2025-03-30 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Nathalie Strand Verksamhetschef [email protected] 010 130 43 73 Varmt välkommen med din ansökan!
Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende. Nu söker vi personal vid behov till vår kund i Helsingborg. Kunden är en tjej på 12 år som behöver hjälp med all omvårdnad. Kunden har track och får sondmat. Mer information om kunden ges vid intervjutillfälle. Tjänsten är nattetid vid behov, arbetstiderna är 23.00 - 07.00. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till våra kunder tror vi att du ska vara lyhörd, och ha en god förståelse för vad ett bra bemötande innebär för våra kunder. Att man brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver. Att du är ansvarsfull och ödmjuk trygg i dig själv, och du behärskar det svenska språket. Våra kunder har olika behov men alla behöver stöd i vardagen. Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig och ödmjuk - Serviceinriktad - Initiativtagare - Ansvarsfull OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker personliga assistenter till en ung och mycket aktiv man i Åkersberga. Denna kund har många intressen och delar du flera av dessa med honom ser vi det som positivt. Till exempel tycker han om tåg och i synnerhet märklintåg, han tycker också om musik, att lägga diamond tavlor, åka bil, bada i simhallen och att kolla på gamla svenska filmer och serier. Han spelar även gärna badminton, spenderar tid på en loppis eller går en promenad tillsammans med sin personliga assistent. Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. De fördelas främst på dag- och kvällstid, under både vardagar och på helger. Arbetstiderna är mellan ca. 09.00-21.00, med möjlighet till viss flexibilitet. Arbetspass som förläggs nattid kan bli aktuellt längre fram. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 3. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - För denna tjänst bör du som söker vara stabil och lugn i din yrkesroll och som person. Du bör även ha god struktur samt ordning och reda i ditt arbete. Att du besitter en initiativtagande förmåga, är kreativ och duktig på att aktivera andra i din omgivning ser vi som en självklarhet. Du är flexibel i tanken och kan också situationsanpassa ditt beteende och agerande i en snabbt föränderlig miljö, där det är lika viktigt att vara aktiv som att kunna lugna ned eller ta ett steg tillbaka. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och vår kund. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, Kan laga mat, Har teknikvana och erfarenhet av kommunikationshjälpmedel (kommunikation med schema), Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Har ett intresse för vardagsmotion och hälsa. Det är krav på att du: Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift, Innehar B-körkort för manuell växellåda, Är rökfri, Inte bär starka dofter på jobbet, Inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i kundens hem, Har hög arbetsmoral samt ett intresse och engagemang för och i ditt arbete, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en 30-årig kille som bor i Tidaholm och som söker dig som vill jobba med mig. Dina egenskaper som assistent ser jag som - empatisk, driven, flexibel och att du vill hjälpa mig i min vardag. Du behöver vara rökfri. Körkort behöver du då bilen används vid aktiviteter. Mina intressen är att spela bowling, dansa rullstolsdans, ibland spela lite elhockey, skriva på datorn, “att ta en fika” och att göra utflykter. Jag studerar 1 dag i veckan och jobbar två dagar i veckan. Jag behöver hjälp det mesta som rör hushållet men även personlig omvårdnad. Låter detta intressant så skriv gärna och berätta vem du är i ett personligt brev och kom ihåg att även skicka med ett CV. Tjänsten är på ca. 50 % och fördelas på dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och under helger. Det förekommer viss dubbelassistans och det är vaken natt. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Meriterande är om du har tillgång till egen bil. Krav är att du har erfarenhet som personlig assistent, att du är rökfri, innehar B-körkort för manuell växellåda och att du har flytande kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i Olofström. Vad innebär den här tjänsten? Vi söker sjuk/timvikarier med chans till schemarad, hos en aktiv medelålders, rullstolsburen man. Arbetstiderna är fördelade på alla veckodagar & dygnets alla timmar. Arbetstiderna är uppdelade på dagtid eller vaken natt. Som personlig assistent arbetar du i kundens hem. Det är viktigt att du har god självinsikt och är van att möta människors olika behov. Du som söker är lyhörd och har ett ödmjukt och bra förhållningssätt mot andra människor. Du är professionell och värnar om kundens personliga integritet. Personlig Assistans handlar i grund och botten om engagemang. Ett engagemang för en annan medmänniska som behöver hjälp med de saker i vardagen som många tar för givet, exempelvis att klä sig själv, att ta en promenad, att överhuvudtaget få vardagen fungerande. Vår bransch gör skillnad för människor – på riktigt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi söker på kunds önskemål efter kvinnliga assistenter, gärna +35 år. Du som söker är rökfri, har manuellt B-körkort, är social, glad, pålitlig och trygg. Vi ser gärna tidigare vårderfarenhet. Djur finns i hemmet. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift och kunna vara vår kund behjälplig med hygien och hushållsuppgifter som matlagning och att hålla fint i hemmet och vara med på aktiviteter. Som assistent i detta uppdrag krävs att du är flexibel och har en bra samarbetsförmåga. (Beskriv vad jobbet innebär hos den här kunden och ge exempel vanliga arbetsuppgifter. Skriv vilka arbetstider som gäller och eventuellt tjänstgöringsgrad.) Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: är kvinna. är +35 år. är rökfri. har manuellt B-körkort har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: timanställning vid behov med chans till visstidsanställning Omfattning: deltid Arbetstider: Alla veckodagar (inkl. helg) 09:00-21:00 och 21:00-09:00 Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-05-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Sonja Westlin Norrman Verksamhetschef 010-130 32 15 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och vill jobba tillsammans med en kille i 20-års åldern som personlig assistent i Junsele med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har en stor portion humor, gillar att vara aktiv och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av kön, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Önskvärt är att du är motorintresserad och är någonstans mellan 18-30 år. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, helg och natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Behovsanställning Omfattning: Timanställning med chans till visstidsanställning Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner, verksamhetschef. [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och arbeta som personlig assistent! Vad innebär den här tjänsten? Kunden är en man i 50 års åldern som behöver hjälp med allt i sin vardag, bland annat personlig hygien, matlagning, tvätt/städ och aktiviteter. Vi ser gärna att du som söker är social och uppskattar de små sakerna i livet, så som musik, spela sällskapsspel och lösa korsord då detta är något kunden själv tycker om. Kunden uppskattar även att vara ute när vädret tillåter för att ta en promenad eller sitta ute på altanen en varm sommardag där han har utrymme att kunna socialisera sig med sina vänner och familj. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad och respektfull. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. För att arbeta tillsammans med mig så ser jag gärna att du som assistent är lyhörd, trygg och lugn, gärna med en stor portion humor. Vi ser gärna att du: inte är rökare och ej använder parfym under din arbetstid. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. har erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning och behovsanställning Omfattning: vi söker både vikarier och personer som skulle vilka arbeta på en fast rad (ca 80-90%) Arbetstider: Dag, kväll och helg. Tillträde: Snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner - verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Tollsängens serviceboende. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är deltidstjänst vaken natt om 50%. Tollsängens servicebostad ligger i centrala Taberg i en egen fastighet. Boendet vänder sig till personer som har en diagnos inom autismspekrat, intellektuell funktionsnedsättning eller förvärvad hjärnskada och som har personkretstillhörighet enligt LSS. Tollsängen har 9 platser och ger de boende stöd under dygnets alla timmar. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Din roll är att stärka de boendes trygghet under natten, utföra omvårdnadsarbete men även andra arbetsuppgifter som städning och tvätt. Du tillhör arbetsgruppen som arbetar vaken natt och som består av 5 personer med olika sysselsättningsgrad. Vid varje pass arbetar två personal vaken natt. Tjänsten är schemalagd och innebär arbete vardagar och var tredje helg. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: 1 maj 2025 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 1 april 2025 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Eva Nilsson verksamhetschef 073-544 63 95 [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Nu söker vi två boendestödjare vaken natt, till vårt team på Tollsängens serviceboende. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsterna är en heltidstjänst 100% och en deltidstjänst på 90%. Om Tollsängens serviceboende Tollsängen är ett boende i Taberg som vänder sig till personer som har en diagnos inom autismspektrum, intellektuell funktionsnedsättning eller förvärvad hjärnskada och som har personkretstillhörighet inom LSS. Tollsängen har 9 platser och ger de boende stöd och hjälp under dygnets alla timmar. Tollsängen ligger i en egen fastighet i centrala Taberg och hit kan man lätt ta sig med kommunala färdmedel. Om rollen Vi söker dig som är positiv och lösningsfokuserad och som har kunskap och intresse av att arbeta med brukargruppen. Arbetsgruppen består av en dagarbetsgrupp och en nattarbetsgrupp. Nattarbetsgruppen består av 5 tjänster. Vid varje pass arbetar två personer och tjänsterna innebär vaken natt med arbete enligt schema vardagar och varannan helg. Vi kommer att tillämpa fasta schemarader. I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål. Din roll består i att stärka de boendes trygghet och att på olika sätt erbjuda hjälp och stöd. Det ingår medicinhantering och omvårdnad samt andra uppgifter som tex städning och tvätt i tjänsten. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: 1 maj 2025 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 31 maj 2025 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Eva Nilsson verksamhetschef 073-544 63 95, [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Välj ett jobb för att visa detaljer