OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i centrala Falun. Tjänsten är som timvikarie med arbete vid behov, där det kommer att finnas möjlighet till ett tidsbegränsat vikariat med fast schema. Dubbelassistans tillämpas under hela arbetstiden, förutom under skoltid, och under natten förekommer väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dygnspass: kl. 07:15 – 07:15 Kvällspass: kl. 14:45 – 07:45 OM KUNDEN Du kommer att arbeta hos en glad och social tjej i 20-årsåldern som bor tillsammans med sina föräldrar, sin lillasyster och familjens hund. Hon har Cornelia de Langes syndrom och använder rullstol som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent åt vår kund är du en viktig del av hennes vardag och ger stöd där det behövs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: Att bistå vid dagliga rutiner och förekommande hushållssysslor Att hjälpa till med personlig hygien Att assistera vid förflyttningar Vidare uppskattar kunden att umgås med vänner, komma ut på promenader och ta en fika på stan – därför ser vi gärna att du trivs i sociala sammanhang och är en trygg, positiv närvaro i vardagen. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund önskar att du som söker är kvinna. För att trivas i rollen ser vi att du är en glad och positiv person med nära till skratt och ett varmt bemötande. Du är flexibel, har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta väl – både med kunden och med dina kollegor i teamet. Eftersom arbetet sker i ett hem där hela familjen finns nära, är det viktigt att du känner dig bekväm i en familjär miljö och har respekt för den balans som krävs. Du är trygg, lyhörd och har ett genuint intresse för att göra vardagen både trygg, rolig och meningsfull för kunden. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men det är din personlighet och vilja att bidra som är allra viktigast. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift Ej allergisk mot pälsdjur, då hund finns i hemmet MERITER Tidigare arbetat i rollen som personlig assistent B-körkort Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker flera engagerade personliga assistenter till en av våra kunder som bor utanför Falun i Sundborn. Vi erbjuder tjänster på heltid och deltid med fasta scheman. Vi söker även dig som vill arbeta som timvikarie – ett flexibelt alternativ där du hoppar in vid behov, till exempel vid sjukdom eller semester. Vår kund har dubbelassistans dygnet runt, vilket innebär att du alltid arbetar tillsammans med en kollega. Arbetspassen är i regel 12 timmar långa och kan förläggas under dygnets alla timmar, där vaken natt gäller under nattetid. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion efter sommaren. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 50-årsåldern som lever med ALS. Hon använder olika hjälpmedel för att underlätta vardagen, bland annat elrullstol, duschstol, andningsmaskin och hostmaskin. I hemmet finns även en lyftanordning som underlättar vid förflyttningar. Som assistent åt vår kund kommer du bland annat att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid sondmatning Kundens aktiviteter anpassas efter hur hon mår just för dagen. Hon tycker om att vara i trädgården och pyssla med odling, men uppskattar också att åka på konserter eller göra utflykt till en loppis. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är lyhörd, tålmodig och trygg i dig själv – någon som har lätt för att samarbeta, men också kan ta ansvar när det behövs. Du behöver kunna anpassa dig efter kundens dagsform och vara uppmärksam på hennes behov. Kunden önskar kvinnliga assistenter. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av vård eller omsorg, men det är något som vi ser som meriterande. KRAV B-körkort Kan arbeta i ett hem med pälsdjur Goda kunskaper i svenska, tal och skrift Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vi söker en engagerad och omtänksam personlig assistent till vår kvinnliga uppdragsgivare i Lerum. Uppdragsgivaren, en positiv kvinna på 53år som behöver din hjälp för att fortsätta leva ett självständigt och aktivt liv. Uppdragsgivaren har nyligen fått track och PEG men strävar efter att kunna återgå till arbete. Som personlig assistent för uppdragsgivaren kommer du att spela en avgörande roll i hennes vardag. Uppdragsgivaren sitter i rullstol och har problem med fysisk ork. Därför behöver hon hjälp med vardagliga sysslor för att spara energi och fortsätta att njuta av livet till fullo. Uppdragsgivaren kan köra bil själv, men hon önskar att assistenter hjälper till med detta för att underlätta och spara energi. Utöver detta behöver uppdragsgivaren hjälp med aktiviteter såsom promenader utomhus och besök på konserter. Om du har kunskaper inom matlagning är det en fördel, då uppdragsgivaren uppskattar god mat och kulinariska upplevelser. Uppdragsgivaren får det mesta av matintaget via PEG. Arbetsuppgifterna innebär en hel del hantering av track och andning. Arbetstiderna är deltid, blandade tider dag som kväll. Vi söker därför assistenter med flexibilitet som kan anpassa sig efter uppdragsgivarens behov och önskemål. Det förväntat 2-3 pass i veckan. Där varje pass är 12 timmar. Sysselsättningsgraden är ungefär 50%. Med start i augusti men vi ser gärna att du kan börja på timmar innan det. Om du är en empatisk, pålitlig och ansvarsfull person som brinner för att hjälpa andra, kan detta vara det perfekta jobbet för dig. Erfarenhet inom vården eller som personlig assistent är ett KRAV, utbildning inom vården eller erfarenhet av track och PEG mycket meriterande. Om du känner att du skulle vara lämplig för rollen som personlig assistent åt uppdragsgivaren, skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till detta meningsfulla uppdrag där du kan göra verklig skillnad i någons liv.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som sommarvikarie på 80% hos en av våra kunder bosatt strax utanför Lilla Edet. Det finns även möjlighet att arbeta som timvikarie både före och efter sommaren. Tjänsten innebär arbete enligt en fast schemarad, med arbetspass förlagda under dag och kväll samt arbete varannan helg. Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en glad kille på 13 år som bor med sin familj utanför Lilla Edet. Han är rullstolsburen och behöver en assistent som kan hjälpa honom med all sin omvårdnad i vardagen. Vidare tycker vår kund om djur, film och att vara ute i naturen. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi ser att du som söker är en glad och positiv person. Du delar kundens intressen av djur, film och att vara ute i naturen. Då arbetsplatsen är i kundens hem krävs det även att du är lyhörd, noggrann, ansvarsfull och initiativtagande. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet Ej pälsallergiker då djur finns i hemmet Sysselsättningsgrad: 80%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 85% förlagt som dygnstjänst hos vår kund i Örnsköldsvik. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 8.00-8.00 dygnspass Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en glad kille i 19-årsåldern som bor med sin mamma i centrala Örnsköldsvik. Som personlig assistent hjälper du honom i vardagliga moment, exempelvis av- och påklädning, personlig hygien, sondmatning, medicinering, stretching, bad och förflyttningar när han sitter i rullstol. Förflyttningarna görs med hjälp av hjälpmedel, men ibland förekommer även något tyngre lyftmoment. Som assistent i detta uppdrag kommer du att arbeta både i skolmiljön och i hemmet. Vidare har han ett stort intresse för många olika saker och trivs bäst när det händer något omkring honom. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans, men det viktigaste är din personliga lämplighet och att du passar bra i rollen. Om du är en glad, empatisk, lyhörd och trygg person, kommer du att trivas och passa perfekt för det här jobbet. Vi ser gärna att du trivs med att arbeta efter rutiner och har förmågan att följa en struktur. Du har ett lugnt och metodiskt förhållningssätt som bidrar till att vår kund känner sig trygg med dig. Slutligen ser vi gärna att du har förmågan att skapa lugn och trygghet för personer, även i intensiva miljöer och situationer. Sysselsättningsgrad: Cirka 85%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vill du göra skillnad för våldsutsatta kvinnor och barn? Är du en strukturerad, ansvarstagande person med erfarenhet av socialt arbete? Då kan du vara den vi söker. Om oss FemCenter kvinnojour erbjuder stöd och vägledning till kvinnor och barn som utsatts för våld i nära relationer. Vi driver två skyddade boenden enligt Socialtjänstlagen, en öppen samtalsmottagning och en rikstäckande stödlinje på över 20 språk. Vi bedriver också aktivt opinionsarbete inom kvinnofridsområdet och samverkar med politiker och myndigheter. Verksamheten består av anställd personal, ett tjugotal ideellt engagerade jourkvinnor och en ideell styrelse. Om rollen Som projektledare ansvarar du för att samordna projekt inom verksamheten – från ansökan till redovisning av projektmedel. Du arbetar direkt med våldsutsatta kvinnor och barn, och ansvarar för rådgivnings- och stödsamtal i vår öppna mottagning. I dina uppgifter ingår också att: Koordinera våra ideella jourkvinnor Planera medlemsaktiviteter och organisera vår interna jourutbildning Föreläsa och informera om våld i nära relationer samt om kvinnojourens arbete Medverka i nätverk och samarbeta med andra relevanta aktörer Delta i och driva opinionsbildande insatser Kvalifikationer Vi söker dig som: Har socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning Har erfarenhet av socialt arbete, gärna inom kvinnofridsfrågor Kan arbeta självständigt, strukturerat och har god samarbetsförmåga Har god analytisk och strategisk förmåga – du kan prioritera, planera och följa upp Arbetar systematiskt och lösningsorienterat Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift Meriterande Har erfarenhet av att möta barn som upplevt våld Kunskaper i arabiska Körkort (B) Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är trygg i mötet med människor i utsatthet och engagerad i frågor om jämställdhet och mänskliga rättigheter. Du kan prioritera under press, samarbetar väl med andra och bidrar till en trygg och inkluderande arbetsmiljö. Du trivs i en verksamhet där du får ta ansvar och arbeta nära både kollegor och ideellt engagerade. Anställning och villkor Omfattning: Heltid Anställningsform: Vikariat 12 månader, med möjlighet till förlängning Arbetstid: Vardagar kl. 08.00–17.00 Tillträde: Enligt överenskommelse, dock senast 1 november Lön: Fast månadslön – ange löneanspråk i din ansökan Ansökan Skicka din ansökan med CV och examensbevis till: [email protected] Sista ansökningsdag: 1 september 2025 Urval sker löpande – skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta: Atidal Abo Al Hassan, verksamhetsansvarig E-post: [email protected] Dock ej tillgänglig på grund av semesterledighet mellan vecka 29–32.
Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer. Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker! Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb! I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Genom friskfaktorerna arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö där medarbetare ska må bra och trivas på arbetet. ARBETSUPPGIFTER Vi utökar vår verksamhet och söker nu en engagerad kollega till vår Barn- och familjeenhet! Vill du arbeta i en mindre kommun med korta beslutsvägar, goda samarbeten och stor möjlighet att påverka? Då kan detta vara tjänsten för dig. Om tjänsten: Tjänsten kommer att ha en inriktning mot poolfunktion. Som socialsekreterare i poolfunktion arbetar du flexibelt inom hela Barn- och familjeenhetens myndighetsområde, vilket innebär att du går in och stöttar upp där det för tillfället finns störst behov. Det kan handla om att täcka upp vid sjukfrånvaro, vikariat eller vid särskilda arbetsanhopningar. Kan du som person bli lite rastlös och uppskattar du variation och flexibilitet i ditt arbete, så kan detta vara en tjänst för dig! På enheten arbetar vi nära varandra och ofta tillsammans i ärenden, med ett gott kollegialt stöd. Närmsta arbetsledning ges av 1:e socialsekreterare. Om arbetsplatsen Barn- och familjeenheten består av ca 20 medarbetare som arbetar med utredning, placering enligt SoL, LVU och LBSB, uppföljning av insatser, familjehemsvård och familjerätt. Hos oss råder en positiv anda där vi har roligt tillsammans, ställer upp för varandra och arbetar med respekt och kvalitet både internt och i mötet med våra klienter. Fördelarna med att arbeta i en mindre kommun är många, vi har nära till samarbetspartners och korta beslutsvägar. Arbetsledningen är tillgänglig och nära genom både enhetschef och 1:e socialsekreterare. Du har även tillgång till extern handledning samt stöd från SAS (socialt ansvarig samordnare), som vägleder oss i utvecklingen av nya rutiner och ny lagstiftning. Arbetsplatsen är flexibel med möjlighet till hemarbete och flextid under eget ansvar. Vi erbjuder dessutom: • - Semesterväxling • - Friskvårdsbidrag • - Kunnigt administrativt stöd • - Ett engagerat och varmt arbetsklimat KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi söker dig som: • Är utbildad socionom. • Har erfarenhet av socialt arbete med barn och unga inom socialtjänsten. • Är väl förtrogen med lagstiftningen som styr verksamheten. • Har B-körkort. • Meriterande om du har arbetat inom olika delar av den sociala barnavården såsom inom utredning, familjehemsvård och mottag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel, lösningsfokuserad och tycka om att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du ser tjusningen i att arbetsdagarna kan bli olika och att varje dag innebär nya möjligheter att göra skillnad. ÖVRIGT Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar. Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget Hej Jag heter Filip, 33 år och jag har en neurologisk muskelsjukdom som heter Spinal muskelatrofi typ 2. För att beskriva min funktionsnedsättning kortfattat så gör den att jag blir svag i mina muskler. Därför behöver jag en personlig assistent för att kunna utföra saker i min vardag, så som förflyttningar, personlig omvårdnad, träning m.m. Om jag skulle beskriva mig själv så skulle jag säga att jag är väldigt snäll och omtänksam. Jag bor strax utanför Kristianstad med goda bussförbindelser Mina intressen är läsa böcker och att lära mig nytt, tycker om att diskutera saker med mina assistenter. Jag spelar schack på en medelhög nivå och jag lär dej gärna, om du är intresserad. Du som söker, bör ha ett genuint intresse för att hjälpa en person att få leva sitt liv på sina villkor. Vi ser gärna att du är flexibel med tider, är lugn och trygg i dej själv samt är noggrann i ditt arbete, eftersom det innebär viktiga rutiner. Hos mig jobbar en liten väl inabetad grupp assistenter, som ett team. Vid deras ledigheter/sjukdom behövs en vikarie, som kan hoppa in, ibland med kort varsel. Men även vid planerad ledighet hos ordinarie assistenter. Som helhet jobbar gruppen tillsammans med mig och vi håller god kontakt med såväl vikarier som ordinarie assistenter. Vi använder oss av Tidvis schema och tidrapportering .Är du interesserad, sök redan idag. Om tjänsten: Söker en flexibel vikarie! Arbetspassen är förlagda till dag 7.30-15 eller kväll 15-22 på vardagar eller helg 12-22. Grundlön plus ob-tillägg och semesterersättning. Krav: Rökfri Katt finns i hemmet, så inte allergisk mot pälsdjur Bifoga CV och personligt brev, skicka gärna med en liten videopresentation. Välkommen med din ansökan! Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.
Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer. Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker! Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb! I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Genom friskfaktorerna arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö där medarbetare ska må bra och trivas på arbetet. ARBETSUPPGIFTER Barn- och familjeenheten söker nu en socialsekreterare till ett föräldraledighetsvikariat inom utredning. Vill du arbeta i en mindre kommun där närheten till kollegor, chefer och samarbetspartners ger dig stora möjligheter att påverka och utvecklas? Söker du en arbetsplats med god stämning, hög kvalitet och genuint engagemang för barn och unga? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker nu en socialsekreterare till ett föräldraledighetsvikariat inom vår utredningsgrupp. I din roll arbetar du främst med myndighetsutövning enligt SoL och LVU. Du ansvarar för att genomföra barnavårdsutredningar, fatta beslut om och följa upp insatser för barn, ungdomar och deras familjer och nätverk. Som utredande socialsekreterare blir du en viktig del av vårt arbete med att skapa trygga och hållbara lösningar för barn och unga. Du kommer tillhöra en erfaren och stöttande utredningsgrupp som idag består av åtta socialsekreterare, varav en arbetar i mottagningsfunktion. Vi jobbar nära varandra och ofta tillsammans i ärenden, med ett gott kollegialt stöd. Närmsta arbetsledning ges av 1:e socialsekreterare. Barn- och familjeenheten består av ca 20 medarbetare som arbetar med utredning, uppföljning, placeringar enligt SoL, LVU och LBSB, familjehemsvård och familjerätt. Hos oss möts du av en positiv och varm arbetsmiljö där vi ställer upp för varandra och arbetar med respekt och kvalitet både i våra klientmöten och internt. Att arbeta i en mindre kommun innebär många fördelar: • Korta beslutsvägar och närhet till ledning • Tätt samarbete med kollegor och externa aktörer • Tillgång till extern handledning och kunnigt administrativt stöd • Stöd från SAS (socialt ansvarig samordnare) i utveckling av arbetssätt och rutiner Vi erbjuder även: • Möjlighet till flexibelt arbete och hemarbete • Friskvårdsbidrag • Semesterväxling • Ett engagerat och stabilt team med hög kompetens KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är utbildad socionom • Har erfarenhet av socialt arbete med barn och unga inom socialtjänsten • Har god kännedom om aktuell lagstiftning (SoL, LVU, LBSB) • Innehar B-körkort Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är trygg, flexibel och lösningsfokuserad, och du trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du uppskattar att ingen dag är den andra lik och att ditt arbete gör verklig skillnad! ÖVRIGT Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar. Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!
Sjulnässkolan 4-6 och Böle skola f-3 ligger i Infjärden som är förläget ca 1 mil från Piteå. Vi söker gemensamt en socionom som kan fungera som en naturlig övergång mellan enheterna och således följa elever med familj över tid. Välkommen med din ansökan. Arbetsuppgifter Sjulnässkolan åk 4-6 och Böle skola f-3 söker gemensamt en socionom. I rollen som socionom i skolan kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att arbeta med att främja elevers närvaro, samordna kontakter med externa aktörer, kunna leda möten och ingå i skolornas trygghetsteam. Din relation till elever och vårdnadshavare kommer vara betydande för ett gott samarbete. Du kommer att arbeta tillsammans med befintlig socionom samt med övrig elevhälsa, lärare och skolornas övriga personal. Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen eller annan utbildnings som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget. Meriterande är om du även har en pedagogisk bakgrund och erfarenhet av att arbeta med barn och familjer. Du ska vara väl förtrogen med skolans styrdokument. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper, som person är du trygg och har god samarbetsförmåga. Mer om tjänsten Omfattning: 100% Tillträdesdag: Enligt överenskommelse, läsåret börjar 250821 Arbetstid: Dagtid Sista ansökningsdag: 250810 Arbetsgivaren begär utdrag från belastningsregister innan anställning kan genomföras. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Om arbetsplatsen Utbildningsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: www.pitea.se Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Läs mer - Move to Piteå Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer