. Det finns behov av vikarier som vill jobba som assistent i Bengtsfors och Ed. Det finns chans till rad om du är rätt person När man arbetar som personlig assistent så har man ett omväxlande arbete. Man lär känna nya personer och hamnar kanske i nya situationer. Arbetsuppgifterna kan vara allt från att assistera vid måltider, stötta, ta initiativ, sköta hygien, klä av och på sig samt sköta om hemmet, till att göra det möjligt för assistansanvändaren att kunna arbeta, studera, ägna sig åt sina fritidsintressen eller umgås med vännerna. Vi förväntar oss att du kan arbeta både ensam och i grupp. Du har körkort och bil, för att kunna ta dig till ett arbetspass. Du kan arbeta omväxlade arbetstider. Du är flexibel och du vill hjälpa andra människor. Du kan tala och skriva på flytande svenska. Du är över 18 år. Känner du igen dig? Vill du prova detta yrke? Ansök redan idag. Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör vi använder oss av individuell lönesättning och har kollektivavtal med Kommual/Vårdföretagarna
Nu söker vi kreativa och aktiva sommarvikarier till vår kund som bor i Karlskrona/Karlshamn. Kunden i fråga är en tjej i 20-års åldern med ett stort djurintresse. Hon uppskattar musik, dans och träning lika mycket som att ta det lugnt och se på en film. Vi letar efter dig som är ansvarsfull, pålitlig och har god empatisk förmåga samtidigt som du är pratglad och skojfrisk. Du bör vara flexibel när det gäller arbetstider och kunna anpassa dig till olika situationer. Arbetsuppgifterna innefattar att följa kunden under vardagen samt på fritiden och hjälpa henne med all ADL (allmän daglig livsföring). Erfarenhet av liknande arbete samt epilepsi och lågaffektivt bemötande är meriterande, men inte ett krav. Arbetsplatsen är där kunden befinner sig, primärt Karlskrona/Karlshamn men tjänstgöring på annan ort kan förekomma. Arbetstiderna är förlagda till dygnspass med 4h jour på natten. Tjänstgöringsgrad: 50% samt vid behov Körkort och bil är ett krav. Det finns husdjur i hemmiljön varpå det är mycket viktigt att du är bekväm med både hund och katt. Om du tror att du är rätt person för denna spännande roll, skicka in din ansökan med ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din erfarenhet och varför du är intresserad av att bli personlig assistent. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team! Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringsprocessen så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker en assistent för arbete på fasta timmar samt en sommarvikarie till vår kund som bor med sin familj i Göteborg/Askim. Han är en 13 årig kille som har EP och kommunicerar med enstaka ord. Vi behöver stärka upp arbetslaget runt kunden och söker dig som är ansvarsfull och omtänksam. Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det han inte klarar att göra själv. Du kommer främst att jobba i hans hem så du behöver vara ödmjuk och lyhörd för både honom och hans familj. Arbetet består mycket av att finnas för kunden. Du behöver också kunna anpassa dig till alla de miljöer han befinner sig i. Det kan förekomma tunga förflyttningar på grund av epilepsin, så god fysik är ett krav. Kundens intressen är ridning, pussla, åka buss/tåg, ta en promenad och kolla på omgivningen. I hemmet finns en kanin och vår kund älskar djur så du bör inte vara pälsdjursallergiker. Tjänsten är perfekt för dig som studerar då passen är förlagda på eftermiddagar och helger. Vi söker en flexibel och kreativ person som kan motivera kunden i lämpliga aktiviteter, utifrån hans dagsform. Assistentens roll och erfarenhet Som assistent för vår kund förväntas du arbeta självständigt, vara trygg, ansvarstagande, positiv, inkännande och initiativrik. Du bör se möjligheter och kunna guida och motivera kunden när det behövs, samtidigt som du förstår när det är lämpligt att ta ett steg tillbaka. Vi arbetar lågaffektiv, vilket innebär att du behöver vara lugn och empatisk i ditt bemötande. Du som assistent behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Vi arbetar tillsammans för att göra kundens vardag så bra som möjligt. Meriterande erfarenheter och krav • Svenska i tal och skrift. • Ej allergisk mot pälsdjur. • God fysik. • Erfarenhet av personlig assistans, barnskötare eller annan sjukvårdande insats är meriterande men inget krav. • Erfarenhet av EP. Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Start omgående eller enligt överenskommelse • Arbetstid eftermiddagar vardagar, dagtid helger. Under skolledighet även dagtid. • Tjänsten på fasta timmar är på 14 timmar i veckan, men vid skollov så är arbetstiderna förlängda. • Tjänsten som sommarvikarie är på ca 20–35 timmar /vecka under sommarperioden. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård och utbildningar. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 60-årsåldern, boendes i Nacka har goda kunskaper i svenska tål pälsdjur har god fysik för att kunna genomföra förflyttningar och tyngre lyft Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 40%. Tjänsten innebär arbete under dagtid onsdagar och torsdagar 09-17. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-11. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Nathalie Claeyssens [email protected]
Välkommen till Älvkarleby kommun – en arbetsplats med närhet och engagemang Hos oss i Älvkarleby kommun möts du av en arbetsmiljö där det är nära till chef, kollegor och beslutsfattare. Vi är drygt 700 medarbetare som tillsammans arbetar utifrån våra gemensamma värdeord Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn, vilka utgör riktningen för hur vi samarbetar, utvecklas och möter våra invånare. Vi tror på kraften i olika perspektiv och arbetar aktivt för att vår organisation ska präglas av mångfald, jämställdhet och respekt. Hos oss finns det utrymme att växa och bidra med just din kompetens och personlighet. Älvkarleby kommun ligger strax söder om Gävle, där Dalälven möter havet. Med Skutskär som centralort har du alltid naturen runt hörnet – älv, skog, hav och stillhet i skön kombination. Här bor cirka 9 500 invånare med goda möjligheter till ett rikt liv, både på jobbet och fritiden. Kommunikationerna är utmärkta – med tre tågstationer, täta bussförbindelser och närheten till E4 är vi en attraktiv pendlingskommun. Det gör oss också till en naturlig mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser. För att främja en hälsosam livsstil har vi rökfri arbetstid. Vill du vara med och bidra till en kommun med framtidstro och närhet till både människor och natur? Välkommen med din ansökan! Beskrivning En av våra fantastiska medarbetare har valt att söka sig till nya utmaningar vilket innebär att vi behöver rekrytera en ny kollega inom Individ- och familjeomsorgen. Familjerätten har tidigare varit en del av myndighetssidan på Barn och familj men i och med nyrekryteringen kommer familjerätten att bli en del av öppenvården. Detta innebär en möjlighet, och eventuellt en utmaning, för dig att skapa egna ramar och tillvägagångssätt tillsammans med din närmsta arbetsledare, enhetschefen. Arbetsuppgifter I uppdraget som familjerättssekreterare på familjerätten utreder och handlägger du vårdnads-, boende och umgängesfrågor på begäran av Tingsrätten. Du handlägger också umgängesärenden med umgängesstöd och kontaktperson samt arbetar inom verksamhetsområdena adoption, faderskap och föräldraskap. I ditt uppdrag ingår också att arbeta förebyggande genom informationssamtal och konfliktlösande samarbetssamtal med separerade föräldrar där fokus alltid är barnets bästa. Utifrån inflödet av familjerättsärenden kommer även ytterligare arbetsuppgifter att bli aktuella. Vi samtalar gärna med dig om vilken typ av uppgifter det skulle kunna handla om. Dokumentationen som är en viktig del av arbetet sker i verksamhetssystemet Treserva. För att du ska trivas i rollen har du förmåga att samverka och skapa goda relationer. Du är lugn, stabil och kommunicerar obehindrat både i skrift och i tal. Du har god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har - socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - erfarenhet av myndighetsutövning. Vi söker främst dig som har gedigen erfarenhet av familjerättshandläggning och har arbetat med att ha samtal med barn och unga, men även nya handläggare inom området är välkomna med sin ansökan. Det är meriterande om du har arbetat med att ha svåra och komplexa samtal med vuxna. Du är självständig och självgående i ditt arbete, väl förtrogen med de handläggningskrav och den lagstiftning som styr verksamheten och kan tillämpa dessa i praktiken. Att utföra ett kvalitativt och rättssäkert arbete behöver vara viktigt för dig. Som person är du relationsskapande, vilket visar sig genom att du har lätt att skapa kontakt och bygga relationer med både barn och vuxna. Vidare är du stabil och samarbetsorienterad, det innebär för oss att du vågar hantera svåra samtal med klienter, har ett naturligt lugn och förmår att alltid se vad som blir bäst utifrån barnets perspektiv. Du är intresserad av att aktivt utveckla verksamheten, är ansvarstagande och ser dig själv som en viktig del för helheten. Du har förmåga att strukturera, organisera och dokumentera ditt dagliga arbete samt har en god analytisk förmåga. Tidigare erfarenhet av Treserva underlättar ditt arbete. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Arbetstid: dag, kväll eller schema Dagtid 7:30 – 16:15. Utifrån behov kan kvällsarbete förekomma. Villkor Körkort för manuellt växlad bil samt begäran om utdrag från polisens belastningsregister är ett krav. För att arbeta i Älvkarleby kommun behöver du kunna visa upp en giltig ID-handling där ditt medborgarskap framgår. I vissa fall behöver du också visa ett dokument som styrker att du har rätt att arbeta i Sverige. Om du blir erbjuden anställning behöver du kunna visa något av följande: - Pass - Körkort - SIS-märkt id-kort tillsammans med ett personbevis där medborgarskap framgår, - Annan giltig ID-handling där medborgarskap tydligt står med Om du är medborgare i ett land utanför Sverige, EU, EES eller Schweiz, måste du även visa att du har rätt att arbeta i Sverige (t.ex. uppehålls- eller arbetstillstånd). Vi använder e-rekrytering i syfte att effektivisera och kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. De uppgifter du lämnar sparas på ditt personliga CV-konto, vilket gör det möjligt för dig att enkelt logga in och uppdatera din information vid behov. Vi ber dig därför att fylla i dina uppgifter noggrant och utförligt, så att de ger en rättvisande bild av dina kvalifikationer och erfarenheter. All information hanteras och lagras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).
Älskar du fotboll och hockey? Eller något av det? Är du en person som inte ser hinder utan möjligheter och som är nyfiken på hur höga mål man faktiskt kan nå? Är du positiv och gillar att jobba i ett team? Då är detta jobb något för dig! Tjänsten är en heltidstjänst natt, meriterande om du har erfarenhet av nattarbete sedan tidigare. Vi är ett tajt assistansteam som har väldigt roligt tillsammans vilket gör att även när livet är lite tufft ibland så tar vi oss igenom det med gemensamma krafter. Vilka är vi och framför allt vem är Sigge och vad kräver vi av dig? Sigge söker nu en personlig assistent som kan komplettera vårt idag fantastiska assistansteam. Sigge är en glad, kreativ, äventyrslysten och positiv kille på 15 år som har en mycket ovanlig muskelsjukdom. Vi i teamet väljer dock att se bortom sjukdom och problematik, för oss är det sällan ett hinder. När du börjar jobba hos oss får du hänga med ett team som älskar sport, i alla dess former. Framförallt är det favoritlaget Liverpool som får all uppmärksamhet när det kommer till fotboll, men när det kommer till hockey är det på Catena Arena i Ängelholm ni hittar oss hejandes på Rögle. Det är inte bara sport som är en stor del av Sigges och hans teams liv utan vi gillar också musik, och inte minst livemusik vilket 2025 kommer att vara fullt av eftersom vi har många härliga konserter inbokade. Sigge älskar också att åka skidor så det försöker vi också komma iväg och göra då och då. När Sigge får åka ner för skidbacken i sin bi-ski mår han som bäst. När vi väl är på hemmaplan så är det mest tv-spel och att kolla all sport (främst fotboll) på tv som gäller. Ja, ja skolan hinner vi också med. Nu förbereder vi oss för gymnasiet som blir nästa utmaning. Vad kräver vi av dig då? Vi söker dig som är trygg i dig själv och vågar utmana. Både oss och samhällets alla normer. Det är otroligt viktigt med personkemi, att du är social och att bjuda på dig själv då vi alltid inkluderar assistenterna i familjen och dess vardag. Dagar ser sällan likadana ut. Därför vill vi hitta dig som väljer att se möjligheter istället för problem. Du skall inte vara rädd för hundar och inte vara allergisk, arbetsplatsen utgår från en liten gård i Svalövs kommun. För att komma hit måste man ha tillgång till bil och vara innehavare av ett körkort. Du måste vara rökfri! Arbetet kräver inga särskilda förkunskaper eller utbildningar utan personkemin är det viktiga. Vi kommer lära upp dig enligt den modell som passar in här så att du känner dig trygg i ditt vardagliga arbete. Är du nyfiken så kontakta Jeanette på 0708-933953 så berättar hon gärna mer. Är du inte jobbsökande men ändå läser detta så får du mer än gärna dela detta inlägg och har du någon i din närhet som du tror hade passat för detta jobb så tipsa dem gärna. Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil)
OM TJÄNSTEN Vi har nu en ledig tjänst erbjuda dig som söker en ny utmaning i rollen som Personlig assistent till en av våra kvinnliga kunder i 50-årsålderna med ALS, boende i Örebro! Du får här möjligheten att göra skillnad i denna kvinnas liv så hon kan leva ett liv så likt andra som möjligt! Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik. Din arbetsplats är hennes hem och var än annars hon befinner sig. Du är henne behjälplig i det vardagliga livet genom att utföra de uppgifter hon inte själv klarar av såsom omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Arbetstiderna är förlagda enligt löpande schema dag, kväll och varannan helg. Det är också viktigt att du kan hoppa in som vikarie vid sjukdom, ledighet eller annan typ av vakans! Vi ser gärna att du är tillgänglig hela sommaren. Du kommer ingå i ett team av personliga assistenter som är utvalda av och för just din brukare. Det är därför otroligt viktigt att ha en god arbetsmoral, där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och personkemi. VEM SÖKER VI? Du behöver vara snabbtänkt, ha ett bra bemötande och vara lyhörd, förstående och tålmodig samt vara duktig på att samarbeta. Du har förmåga att ta egna initiativ, är självgående och kan kommunicera rakt, tydligt och ärligt. Du måste kunna tala och läsa svenska obehindrat. Det är viktigt att du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och kan se olika möjligheter och lösningar när ett problem uppstår. Det förekommer även arbetsuppgifter som hantering av lift, hostmaskin och slemsug så om du har erfarenhet av detta är det ett plus. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Beroende på dagsform. Du har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor, med ett professionellt förhållningssätt. Du har också ett flexibelt och självständigt arbetssätt och har lätt att anpassa dig till nya situationer. Du kan ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du bör även ha god kompetens i dokumentation. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du måste kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans samt har insyn i vad ALS är för sjukdom och hur denna ter sig. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet har vi därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med att ansöka! Ange referensnummer ÖA25 i mejlets ämnesrad! Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående. ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.
Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Vi söker dig som är intresserad av att jobba som timvikarie, som personlig assistent till en kvinna i 70-års åldern, som har reumatism. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Arbetet innefattar allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälper till med fritidsaktiviteter m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Arbetsplatsen är i den enskildes hem och var än den enskilde befinner sig. Arbetstiderna är förlagda på dygnets alla timmar. Dagar, kvällar, nätter och helger. Vi söker just nu vikarier som kan leda till mer fastare pass. Vi ser gärna att du kan arbeta med kort framförhållning vid sjukdom, ledighet eller annan vakans i gruppen. Vi ser även att du är tillgänglig under sommaren. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Ange VIK25 i ämnesraden. Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.
Nu söker vi dig som vill jobba som personlig assistent till en kvinna i 40 års åldern, som sitter i rullstol på grund av ryggmärgsskada. Kvinnan bor i Nora tillsammans med sin katt. Arbetet innefattar allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter och vardagsbestyr, m.m. Brukaren har även en kognitiv funktionsnedsättning som inte är synlig för omgivningen, men som assistent krävs det att man bemöter det rätt. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Hon går på många fritidsaktiviteter och som assistent får man följa med på alla. Arbetsplatsen är i den enskildes hem och var än den enskilde befinner sig. Arbetstiderna är förlagda på dagtid och kvällstid, vardagar samt heldagar på helger. Arbetspassen innebär kortare morgonpass, samt längre eftermiddagspass, och det varierar så man ska kunna jobba både och. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Vi söker timvikarier, som kan leda till mer fastare tjänst. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.
Nu söker vi dig som vill jobba som personlig assistent till en kvinna i 40 års åldern, som sitter i rullstol på grund av ryggmärgsskada. Kvinnan bor i Nora tillsammans med sin katt. Arbetet innefattar allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter och vardagsbestyr, m.m. Brukaren har även en kognitiv funktionsnedsättning som inte är synlig för omgivningen, men som assistent krävs det att man bemöter det rätt. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Hon går på många fritidsaktiviteter och som assistent får man följa med på alla. Arbetsplatsen är i den enskildes hem och var än den enskilde befinner sig. Arbetstiderna är förlagda på dagtid och kvällstid, vardagar samt heldagar på helger. Arbetspassen innebär kortare morgonpass, samt längre eftermiddagspass, och det varierar så man ska kunna jobba både och. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Vi söker timvikarier, som kan leda till mer fastare tjänst. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.
Välj ett jobb för att visa detaljer