Socialsekreterare till mottagningsgruppen i Nacka kommun!
Nacka kommun
Socialsekreterare

Vill du ha ett omväxlande arbete och bli en del av ett proffsigt team som varje dag arbetar för att göra skillnad för familjer i Nacka som behöver stöd? Vi söker nu en socialsekreterare för fast anställning. Var med och bli en värdefull del av vårt erfarna och kreativa team.   Ditt uppdrag Mottagningsgruppen svarar för den första kontakten med barn och familjer som är i behov av stöd och hjälp samt med vuxna våldsutsatta och våldsutövare. Vi bemannar jouren enligt schema under kontorstid, ger råd och stöd, lotsar rätt och gör skyddsbedömningar och förhandsbedömningar.  Vi använder oss av ESTER-screening för bedömning av unga som har ett normbrytande beteende eller som befinner sig i riskzonen för att utveckla ett sådant beteende. Vi arbetar aktivt med familjernas egna resurser och med de frivilliga stödinsatser som finns i kommunen. Du kommer att ha nära samarbete med kollegor i organisationen och externa samverkanspartners. Mottagningen har också en viktig funktion i att vara socialtjänstens ansikte utåt, att informera och samverka med exempelvis skolor, förskolor, BVC och BUP. För att hålla hög kvalitet i verksamheten har du som medarbetare tillgång till nära arbetsledning och extern handledning samt goda möjligheter till kompetensutveckling. Gruppen består av en gruppledare och åtta socialsekreterare som arbetar med förhandsbedömningar av barn och unga, en gruppledare/samordnare och fyra socialsekreterare som arbetar med våld i nära relationer, en gruppledare och fem socialsekreterare i socialjouren samt en samordnare för Barncentrum. Gruppen leds av gruppchef.    Är det här du? Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som tycker om att arbeta i team såväl som självständigt, samt gillar att dela med dig av din kunskap. För att trivas i rollen bör du ha fallenhet för att bygga relationer då du kommer ha många kontaktytor, både internt och externt. Vi önskar att du som söker är nyfiken och kreativ och gillar utveckling. Rollen kräver att du har ett strukturerat arbetssätt samt god prioriteringsförmåga. Du arbetar rättssäkert och har en mycket god kommunikativ förmåga i så väl tal som skrift.  Vi ser att du har: - Socionomexamen. - Erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga - God dokumentationsförmåga   Meriterande Kunskap om och erfarenhet av Signs of Safety Någon av följande utbildningar: MI, FREDA, PATRIARK eller HEVA   Vi erbjuder En arbetsgrupp med erfarna kollegor som är engagerade för sitt uppdrag i mottagningsgruppen. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus ett stenkast från Nacka forum. Att resa hit med buss tar 15 minuter från Slussen och 20 minuter från Gustavsberg. Nacka kommun värdesätter mångfald och har cirka 4 400 anställda som arbetar för att ge drygt 100 000 Nackabor god service, stor valfrihet och starkt inflytande. Här får du också tillgång till motionslokal i Nacka stadshus, friskvårdstimme och friskvårdsersättning. Lär mer om våra förmåner https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/halsa-och-formaner/   Intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef Inga-Lina Lindqvist på [email protected] och 08-718 92 37  Vi ser fram emot att få din ansökan! Urvalet kommer att ske löpande och denna tjänst kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Sista ansökningsdag är 2025-07-10.       Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Socialsekreterare LSS
Årjängs kommun
Socialsekreterare

Årjängs kommun är en stolt tillväxtkommun med framtidstro. Vi antar utmaningar med tillförsikt och mod tillsammans i samverkan. Här finns det utrymme för nya människor och nya idéer att slå rot. Vi som bor, lever, verkar och besöker Årjängs kommun brukar säga att det är nära till allt som betyder något. ARBETSUPPGIFTER Grunden i arbetet handlar om att göra skillnad för dem som har behov av stöd. Skillnad gör man som LSS-handläggare genom ett engagerat och professionellt arbete varje dag. Vi handlägger ansökningar utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).  Som LSS-handläggare får du möjlighet att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt LSS. Det är viktiga beslut som påverkar individer och deras anhöriga. Du har många kontakter med andra professioner både internt och externt. Du kommer ingå i ett team av kollegor som handlägger ansökningar utifrån socialtjänstlagen. KVALIFIKATIONER Vi söker en engagerad och driven person med socionomexamen eller motsvarande utbildning. Du behöver ha körkort. Du behöver kunna arbeta effektivt, självstädigt och känna dig trygg med datorbaserad dokumentation, gärna i Lifecare, och ha viss erfarenhet av att skriva utredningar. ÖVRIGT För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Barnkär kvinna sökes i Fisksätra, meriterande om du pratar Dari (16 tim/mån

God Omsorg - en del av God assistans, bedriver avlösarservice och ledsagarservice för kunder i vissa kommuner. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom bland annat assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godomsorg.se Om kunden:  Mycket aktiv pojke i 8 årsåldern med mycket spring i benen. Han besöker gärna lekplatsen i närområdet tillsammans med dig. Kvalifikationer/önskemål om ledsagare/avlösare: Erfarenhet av ADHD Kvinna Barnerfaren Meriterande om du pratar Dari Om tjänsten:  16 tim/månad, utförs på helger. Tillträde snarast. Som avlösare avlastar du anhöriga till exempelvis ett barn med en funktionsnedsättning i hemmet eller närområdet. Det kan vara för att föräldrarna ska få lite egen tid med andra syskon.   Ta nu chansen och skicka in din ansökan så hör vi av oss om förslag på uppdrag som kan passa dig! I din ansökan vill vi ha ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och dina erfarenheter, ett CV samt kontaktuppgifter på hur vi kan nå dig. Enligt lagen om registerkontroll och God Omsorgs policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Socionom Barn- och ungdomshälsan

Vi erbjuder dig ett inspirerande, meningsfullt och utvecklande arbete på Barn- och ungdomshälsan i södra länsdelen. Här får du användning för dina kunskaper i en miljö där vi ständigt utvecklar verksamheten tillsammans för att bättre kunna möta de vi finns till för. Därmed har du som medarbetare stor möjlighet att påverka både ditt arbete och din arbetssituation. Det förutsätter också att du kan bidra med initiativ till förbättring och aktivt delta i den utveckling som sker. Vi arbetar nu förutom med vår interna utveckling tillsammans med Barn- och ungdomspsykiatrin och Habiliteringen i ett strukturerat förbättringsarbete med syfte att skapa en ännu bättre vårdprocess för barn och unga med psykisk ohälsa. Om dig Den vi söker är socionom med minst grundläggande psykoterapiutbildning, gärna med erfarenhet av att jobba med psykisk ohälsa hos barn och unga. Meriterande om du arbetat med detta på primärvårdsnivå. För att trivas hos oss behöver du kunna arbeta såväl självständigt som i team och vi sätter stort värde på din samarbetsförmåga. Arbetsuppgifterna som hos oss är att utreda behov och bedöma lämplig behandlingsinsats och erbjuda behandling vid behov. I din roll förväntas även handledning och konsultation till andra yrkesgrupper ske vid behov och att du kan samarbeta med interna och externa samverkanspartners. Du förväntas arbeta med både individ och familj och kunna erbjuda även digitala insatser såväl i grupp som individuellt vid behov. I vår rekrytering främjar vi jämställdhet och mångfald.  Din framtida arbetsplats Barn- och ungdomshälsan är en länsövergripande enhet för barn och unga 6–17 år med lindrig till medelsvår psykisk ohälsa. Vi arbetar utifrån ett salutogent perspektiv och vårt uppdrag sträcker sig från hälsofrämjande till behandlande insatser.  På hela enheten arbetar i dagsläget 25 psykologer, socionomer, psykoterapeuter och vårdhandläggare tillsammans för att ge möjlighet till tidiga individ- och familjeinriktade insatser. På mottagningen i söder, som är placerad i Kalmar, har vi uppdrag kopplat till kommunerna i södra länsdelen och här arbetar 13 av dessa medarbetare idag. Hos oss är det viktigt att vi trivs på jobbet och är måna om att tillsammans skapa en god arbetsmiljö. Utdrag ur belastningsregister krävs för arbete med barn. Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen som erbjuder hälso- och sjukvård i hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Tillsammans är vi cirka 900 medarbetare som jobbar med att främja hälsa i alla möten. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Ung man i Eksjö söker nya assistenter
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Eksjö. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Den här unga mannen är mycket aktiv och har ett brett intresse för bland annat att träna på gym, spela paddel, fotboll, simma och spela tv-spel. Här är det alltid någon aktivitet på gång, vilket kräver att du som assistent har en god förmåga att kunna planera och strukturera upp vardagen samt aktiviteterna på ett så bra och pedagogisk sätt som möjligt. Vi söker dig som: Vi söker dig som är flexibel, ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du arbetar på ett pedagogiskt och strukturerat sätt. Att ha tidigare erfarenhet inom autism och förståelse för den struktur som därmed krävs för att kunna upprätthålla en god och förutsägbar livssituation är meriterade. Har du som söker även erfarenhet av lågaffektivt bemötande är även detta ett stort plus, men att personkemin stämmer överens med kunden är det absolut viktigaste för att arbeta som personlig assistent. Du bör ha lätt för att läsa av och känna in andra människor, ha god självkännedom och vara trygg i dig själv. Viktigt är också att du är ansvarstagande, flexibel och att du ser detta arbete som ett långsiktigt arbete. Då kunden har egen bil så är det meriterande med B-körkort. Du måste vara simkunnig och kunna simma på djupt vatten. Goda kunskaper i svenska språket är mycket viktigt för att kommunikationen mellan assistenterna och kunden ska vara trygg. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistant. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbetstiderna är varierande under dygnet: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

26 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Ledsagare söker i Västerås till kvinna
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten - Som ledsagare är din huvudsakliga uppgift att följa med på aktiviteter utefter kundens önskemål. Det innebär att du som ledsagare ska ge stöd till kunden i olika aktiviteter som till exempel simning, ridning, bio eller att gå och fika. Syftet är att möjliggöra kunden delaktighet i samhället. Antal arbetstimmar kan variera beroende på hur många timmar kunden är beviljad. Timmar kan variera mellan 5-20 timmar i månaden. Det finns ingen schemalagd arbetstid utan arbetstiderna varierar på vardagar och helger.  Om dig - Vi söker dig som har ett intresse för att arbeta med andra människor och vill vara ett stöd i kundens vardag. Du ska inte vara rökare och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från vård och omsorg.  Vår kund är en aktiv och träningsintresserad kvinna i 46 års åldern som tycker om att hitta på olika aktiviteter. Hon behöver stöd i att tolka och beskriva sin omgivning samt vid läsning av olika typer av texter. Det är också viktigt att du känner dig trygg i sällskap med barn. Vi lägger stor vikt vid personkemi – egenskaper som ett respektfullt bemötande, flexibilitet och ett omtänksamt förhållningssätt är särskilt betydelsefulla. Kunden önskar en kvinnlig ledsagare. Sysselsättningsgrad: 21 h/månad. Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd ledsagare hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

26 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Boendestödjare
Humana AB
Vårdare, boendestödjare

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Gärdesgatan gruppbostad är ett boende som erbjuder personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism eller autismliknande tillstånd en trygg och stimulerande livsmiljö. Boendet är beläget i en lugn och naturskön omgivning, vilket bidrar till en hög livskvalitet för de boende. Personalen arbetar utifrån beprövade metoder som lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och motiverande samtal för att skapa en positiv och utvecklande atmosfär. Om tjänsten Vi söker nu en ny boendestödjare till vår verksamhet. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor. I rollen arbetar du med att: Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser Planerar och genomför aktiviteter med klienten Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Rollen kräver en djup förståelse för både pedagogiska och sociala aspekter av funktionsnedsättning, samt förmågan att samordna och leda arbetet inom en LSS-verksamhet. Vem är du? Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet samt att man har en tidigare erfarenhet inom LSS. För att söka tjänsten krävs det att du har: Utbildning som undersköterska eller boendestödjare Erfarenhet inom LSS Vi ser gärna att du har kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och motiverande samtal Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet B-körkort Vi erbjuder Ett team som består av engagerade medarbetare som värdesätter samarbete och stöttar varandra. Tillsammans strävar vi efter att ständigt förbättra kvaliteten i allt vi gör. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Personliga assistenter sökes till man i Norsjö, fast tjänst 75 % fr om 1/9
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Norsjö.  En på tillsvidaretjänst på 75% med start 1/9, vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion i Augusti månad. På denna schemarad arbetar du vardagar och helger. Helgtjänstgöring är 2 helger på 8 veckor. Arbetstiderna är varierande och förlagda dag, kväll, journatt och dygnspass. Detta är exempel på arbetstider Kl 07.30-21.00 Kl 09.00-17.30 Kl 13.30-22.00 Kl 07.30-07.30 OM KUNDEN Kunden är en man i 20-årsåldern. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har autism. intellektuell funktionsnedsättning och epilepsi. Kunden är icke-verbal men använder sig av PECs för att kommunicera.  Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor. Ge honom möjlighet att uttrycka sin egen vilja med omgivningen.  Att ge stöd och uppmuntran till att utföra aktivitet. Kunden använder sig av PECS ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är lugn och tydlig, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Goda kunskaper i svenska språket. Både i tal och skrift B-körkort MERITER Erfarenhet av arbete med autism Sysselsättningsgrad: Tillsvidaretjänst på 75%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

26 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sportintresserad man söker assistenter!
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.   Vi söker nu assistenter till en kund i centrala Uppsala. Vi söker dig som söker jobb i sommar men även till hösten. Är du student så går jobbet bra att kombinera med studier. Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Du behöver inte ha erfarenhet men du behöver vara ansvarsfull, flexibel, lyhörd och ha lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Om anställningen Som vikarie är anställningsformen Anställning per arbetad timme och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Till vissa av tjänsterna krävs det att du har körkort och tillgång till bil. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!   Ansökningar tas endast emot via hemsidan I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

26 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Personliga assistenter sökes till man utanför Helsingborg
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu flera personliga assistenter till en man som bor utanför Helsingborg. Kunden har ALS och sitter i el-rullstol. Du kan läsa mer om diagnosen här, då det är viktigt att förstå vad det innebär. Att ha kunskaper om ALS kan hjälpa till att förstå både de medicinska och praktiska aspekterna av sjukdomen. Vi erbjuder en tjänst på ca 50% samt timvikariat. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat daglig omvårnad, förflyttningar, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna kan variera enligt följande: 07:30 - 14:30 14:30 - 21:30 21:30 - 07:30 ( jour 7,7 h ) Om kunden Kunden är en 31-årig man som bor i ett hus tillsammans med sin fru och barn. För honom är gemenskapen med familj och vänner en självklar del av vardagen och något som ger honom både glädje och energi. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av kundens liv och bidra till hans självständighet och välmående. Eftersom utförandet av assistansen grundar sig i kommunikationen mellan dig och kunden är det nödvändigt att du har flytande kunskaper i det svenska språket. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är initiativtagande, lösningsfokuserad och barnkär. Du är en empatisk person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation, samtidigt som du är lugn, trygg i dig själv och är socialt lyhörd. Det viktiga är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Har vårderfarenhet. Är rökfri. Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har körkort och tillgång till bil. Erfarenhet av ALS. Har vårdutbildning eller motsvarande. Omfattning: ca 50% samt timvikariat Antal tjänster: 2 Tillträde: Omgående.  Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025