Älskar du musik, gaming och att få ta del av en riktigt god fika? Har du dessutom ett lugnt och tryggt sätt och inget emot en hund som gärna tar plats i soffan? Då kan du vara precis den vi söker! Om mig: Jag är en snart 29-årig man som lever livet med personlig assistans - och jag planerar att fortsätta göra det på bästa sätt! Musik, gaming och bakning är min passion, och jag delar gärna med mig av mina mästerverk (ja, både på skärmen och i ugnen). Jag bor i Huddinge i en egen lägenhet och har en hund av det större slaget som är min ständiga följeslagare. Om dig: Du är en lugn och trygg person med ett hjärta för både människor och djur. Du är inte rädd för att ta initiativ när det behövs och har inga problem med närkontakt - det är en viktig del av jobbet. Extra plus i kanten om du: * Har hundvana (min fyrbenta kompis har en stark personlighet - och storlek!) * Har känsla för detaljer och gillar att hålla ordning * Är sugen på att vara med i både köket och gaming-världen * Är en mästare på att lyssna och kommunicera - jag behöver stöd för att kunna göra mig förstådd Bemanning: Det ingår ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten som innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Tjänsten: Omfattning: 75% - dagar, kvällar och helger enligt rullande schema Placering: Huddinge Krav: Giltig ID-handling, utdrag ur polisregistret och rätt att arbeta i Sverige Förmåner: Grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, friskvårdsbidrag och kollektivavtal (Fremia - Kommunal) Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Särnmark söker personliga assistenter i Norra Uppland Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Vi söker både personal för schemarader med anställningsform För viss tid så länge assistansuppdraget varar och timvikarier, löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Beskrivning av tjänsten som personlig assistent En i vårat team ska vara föräldraledig så nu söker vi en engagerad, ödmjuk och professionell personlig assistent till vår manliga kund i Linköping. Du kommer bli en viktig del i mannens liv och stötta honom i alla de moment där han är beviljad personlig assistans. I arbetet kommer du hjälpa och stötta kunden i sin dagliga vardag. Du kommer att arbeta motiverande och förebyggande. Du arbetar där kunden väljer att vara; vilket innebär i kundens hem och på aktiviteter utanför hemmet. Arbetstiden är förlagd dag, kväll och natt Meriterande om du har Tidigare erfarenhet av neurologiska sjukdomar Erfarenhet inom vård- och omsorg Ett sportintresse eller musikintresse som man kan dela tillsammans med kunden Hög arbetsmoral och ansvarsfull Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: vikariat Omfattning: Ca 80-90 % Arbetstid: dag, kväll och natt Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande så sök idag! Varmt välkommen med din ansökan!
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Enhetsbeskrivning Socialjouren arbetar med akut socialt arbete i de fyra Södertörnskommunerna Botkyrka, Haninge, Nynäshamn och Huddinge. Socialjouren bemannas söndag-torsdag kl.15.30-02.00, samt fredag-lördag kl.13.30-02.00. Varje arbetspass bemannas med fyra socialsekreterare. I tjänsten ingår viss beredskap efter ordinarie arbetstid. Handledning, personalmöten samt vissa planerings och utbildningsdagar ingår i tjänsten. Socialjouren har sina lokaler Paradistorget 14 i Huddinge C. Enheten består av enhetschef och 8 socialsekreterare. Socialjouren har en vikariepool med 13 socialsekreterare. Det är en stabil arbetsgrupp, denna rekrytering beror på en kommande pensionsavgång. Om arbetet Arbetet på Socialjouren innebär ett kvalificerat akut socialt arbete. Som socialsekreterare på Socialjouren handlägger du ärenden för invånare som kan vara i behov av akuta insatser. Arbetet innebär myndighetsutövning enligt SoL, LVU och LVM samt råd och stöd inom alla åldersgrupper. I arbetsuppgifterna ingår att bedöma den enskildes vårdbehov/hjälpbehov, fatta beslut, verkställa beslut, dokumentera, samverka, samordna insatser, stödja och motivera. Vårt mål är att ge invånare ett rättssäkert och gott bemötande i den akuta situationen. Din profil Du är utbildad socionom och har erfarenhet inom verksamhetsområdet Individ- och familjeomsorgen. Meriterande är erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och ungdom. Du har ett intresse av att lära dig mer inom de verksamhetsområden som du inte tidigare har direkt yrkeserfarenhet av. Du är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa och etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du har en förmåga att både flexibelt och självständigt driva arbetet framåt samt i samarbete med dina arbetskamrater. Du har förmågan att prioritera, göra korrekta avvägningar och fatta beslut i akuta situationer. Du har ett stort intresse att tillsammans med teamet fortsätta utveckla och förbättra arbetsmetoderna inom det akuta sociala arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varför Huddinge? För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner (https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner) Upplysningar Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sofie White, Enhetschef: [email protected] (mailto:[email protected]) Tillträde: Oktober 2025 Välkommen in med din ansökan!
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet I Lidköpings Kommun arbetar vi aktivt med att stödet till personer med funktionsnedsättning ska utformas så att vi stärker individens självkänsla och på så sätt möjliggör goda livsvillkor utifrån den enskildes önskan och behov. Vi söker en stödpedagog till enheten LSS 4 som vill vara med att driva utvecklingen av arbetsmetoder och pedagogiska förhållningssätt tillsammans med enhetschefen, områdets och enhetens övriga pedagoger samt verksamhetens stödassistenter/stödbiträden. Stödpedagogen ingår i arbetsgruppen och är delaktig i det dagliga arbetet. Du kommer att vara placerad på Norra Härenes gruppbostad där du ingår i en trygg och stabil arbetsgrupp. Du kommer också kunna stötta upp med din kunskap på övriga enheter inom LSS 4 vid behov. Enheten LSS 4 omfattar två gruppbostäder och en servicebostad, Norra Härenes gruppbostad Gamla Läckövägens gruppbostad samt Magasinsgatans servicebostad. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta med personer med funktionsvariationer och som har individens behov i centrum. Arbetet som stödpedagog innebär att du är en resurs och förebild när det gäller det pedagogiska arbetet. I din roll kommer du att arbeta med att utveckla, planera, utvärdera och leda det pedagogiska arbetet samtidigt som du ingår i det vardagsnära arbetet med att ge brukarna stöd i deras dagliga livsföring. Du driver metodutvecklingen på enheten samt ger dina kollegor handledning och vägledning så att stödet till de boende ges på ett fullgott sätt i enlighet med uppsatta mål, kvalitetskrav och andra riktlinjer. Du förväntas även ansvara för pedagogiska bedömningar och kartläggningar för att hitta rätt stöd och anpassningar kring varje enskild brukare. Att arbeta med uppsatta mål med övriga kollegor och vara delaktig i att upprätta genomförandeplaner ingår i din roll. Som stödpedagog har du också omvärldsbevakning och kan identifiera utvecklingsområden i den egna verksamheten. Du arbetar på uppdrag av enhetschef för att säkerställa enhetens kvalitetsarbete genom att forma arbetsbeskrivningar samt implementera metoder, arbetssätt och rutiner. Vi arbetar teambaserat och aktivt med att stärka brukarens självkänsla, självständighet med fokus på den enskildes styrkor, kunskap och tillgångar. Stödpedagogerna samverkar med andra interna och externa verksamheter. Du ingår också i ett nätverk med andra stödpedagoger inom området funktionsstöd i Lidköpings kommun. Arbetstider: Dag/kväll, sovande jour och varannan helg. Vem är du? Vi söker dig med humor och stort hjärta som med engagemang och målmedvetenhet vill vara med och utveckla vår verksamhet ytterligare. Du är trygg och självständig när det gäller att arbeta med tydliggörande pedagogik, anpassningar, kommunikation samt utmanade beteende. Det är självklart för dig att arbeta teambaserat och prestigelöst. Du har fallenhet för att planera och utvärdera samt har stor ansvarskänsla gällande att stötta kollegor och vara aktiv i det utvecklingsarbete som görs i samråd med övriga medarbetare och enhetschef. Arbetet kräver att du kan arbeta pedagogiskt på ett strukturerat och tydliggörande sätt, se helhet och har förmåga att leda/handleda andra kollegor i grupp och enskilt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där kreativitet och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper. Vidare har du ett professionellt förhållningssätt, förmåga att samverka och skapa goda relationer med den enskilde, anhöriga, kollegor och andra yrkesgrupper. Du arbetar motiverande och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Krav: - YH utbildning som stödpedagog (200 YH poäng) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - B-körkort Meriterande: - Lågaffektivt arbetssätt och tydliggörande pedagogik - Välfärdsteknologi, tekniska och digitala lösningar - Erfarenhet av liknande arbete - Datavana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift - Dokumentation, Lifecare Urval sker under ansökningstiden. Provanställning 6 månader kan tillämpas. Vi kommer att begära ett utdrag från belastningsregistret före en anställning. Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Vår styrka är att Essunga är en av Sveriges minsta kommuner! Vi arbetar på ett okomplicerat sätt över verksamhetsgränser och i nätverk med andra kommuner. Detta ger helhetsperspektiv och hanterbarhet både för medarbetare och kommuninvånare. Förändringar blir synliga i en liten kommun, vilket ger oss som arbetar tillfredställelsen av att se resultat av vårt arbete. Du har stora möjligheter att påverka och våra korta beslutsvägar ger snabba resultat. Vi hälsar dig välkommen till Essunga kommun i hjärtat av Västra Götaland. Centralorten Nossebro är en timmas bilresa från Göteborg och cirka en halvtimma från Alingsås, Vårgårda, Trollhättan och Vänersborg. Vill du veta mer om vad Skaraborg har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök www.livetiskaraborg.se. Beskrivning Välkommen till en spännande och meningsfull tjänst som Socionom/beteendevetare i vårt nya skolsociala team. Ett team vi satsar på för att nå de allra mest utsatta eleverna med syfte att öka närvaron. Vi söker två medarbetare till teamet och denna annons riktar sig till dig som är intresserad av den tjänst som är organiserad under sektor utbildning. Din kollega kommer vara organiserad under social sektor. Som en del av det skolsociala teamet arbetar du alltid mot det långsiktiga målet att öka elevens skolnärvaro, med förståelse för att vägen dit kan kräva stor flexibilitet i ett arbete som baseras på kartläggning av elevens behov, styrkor och svårigheter. Elev och vårdnadshavare är viktiga grundstenar i arbetet för återgång till skolan, tillsammans med social sektor, skolornas elevhälsoteam och personal. Andra aktörer som du samverkar tillsammans med är BUP och socialtjänst. I arbetet ingår kartläggningar av skolmiljö, i syfte att vid behov kunna anpassa en miljö att arbeta eleven mot. Vi söker dig som är flexibel, uthållig och har en utmärkt samarbetsförmåga. Du har tidigare erfarenhet av arbetet med barn/ungdomar och dess vårdnadshavare och insett vikten av att skapa och bibehålla goda relationer med de du möter. Arbetsuppgifter - Arbeta nära med elever, vårdnadshavare och skolpersonal för att identifiera och åtgärda sociala och pedagogiska utmaningar. - Kalla till möten, leda möten, dokumentera och kartlägga - Delta och arbeta med skolans personal och arbetslag genom exempelvis handledning och samtal på individ- och gruppnivå. - Ansvara för det systematiska kvalitetsarbetet beträffande målgruppen - Återrapportera kontinuerligt hur arbetet fortskrider till: elevhälsochef, rektorer och nyckelpersoner inom utbildningssektor och socialsektor. - Fungera som en länk mellan socialtjänst, skolan och andra externa aktörer. Kvalifikationer Vi söker dig som är lärare, socionom, beteendevetare eller har likvärdig utbildning och ser att du besitter följande förmågor: - Flexibilitet: Du bör kunna anpassa dig snabbt till förändrade situationer och behov, och vara beredd på att arbeta i en dynamisk miljö. - Uthållighet: Arbetet kan ibland vara utmanande, så det är viktigt att du har styrkan och motivationen att driva projekt och relationer framåt. - Samarbetsförmåga: Du ska trivas med att samarbeta, både med kollegor i ditt team och med externa aktörer för att skapa bästa möjliga stöd för våra elever. - Relationsskapande: Förmåga att bygga och underhålla relationer med elever, föräldrar och medarbetare är en viktig del av ditt arbete. Meriterande är att du har erfarenhet från arbete inom skolan och med elever med stor frånvaro. Likaså att du har kunskap och förståelse för målgruppen elever som har problematisk skolfrånvaro samt neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Vi erbjuder Vi erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en liten men dynamisk kommun där ditt arbete verkligen kommer göra skillnad. Som socionom/beteendevetare i vårt skolsociala team får du möjligheten att vara med och bygga upp ett nystartat team från grunden. Din arbetsinsats kommer vara mycket betydelsefull för Essunga kommuns barn och ungdomar! Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen.
Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Personlig assistent med hög kompetens Kolsva- Deltid – främst varannan helg Vi söker dig med stark professionell förankring och förmåga att arbeta stabilt i en miljö som kan vara utmanande. Du har god självkännedom, är trygg i dig själv och möter andra med respekt, lyhördhet och lugn. Som assistent är du en del av ett långsiktigt arbete där struktur, tydlighet och förståelse för självbestämmande är avgörande. Arbetet kräver att du kan agera professionellt även i pressade situationer och bidra till en trygg, hållbar vardag. Vi erbjuder: Gedigen introduktion och inskolning innan du arbetar självständigt Löpande handledning och nära stöd från team och arbetsledning En långsiktig och meningsfull tjänst i ett stabilt sammanhang Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet av lågaffektivt bemötande, pedagogiskt arbete eller annan yrkesroll med krav på emotionell mognad Har en mycket god förmåga att hantera dig själv i relation till andra Förstår vikten av professionella gränser och kan följa riktlinjer med både precision och omdöme Är trygg, tydlig och stabil – även i situationer som kräver mycket av dig Arbetstid: Tjänsten omfattar ett fast eftermiddagspass i veckan (kl. 15–21) samt arbete varannan helg. Sovande jour förekommer enligt schema. Krav: Körkort och bil God svenska i tal och skrift Erfarenhet av hund är meriterande Välkommen med din ansökan – här gör du skillnad på riktigt, varje dag.
Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som operativ ledare ett meningsfullt arbete. I rollen som operativ ledare ansvarar du för institutionsövergripande samordning och arbetsledning av det löpande arbetet utanför kontorstid, på kvällar och nätter, i syfte att främja en trygg vård- och arbetsmiljö. Du vägleder och stärker dina kollegor i arbetet och säkerställer att arbetet bedrivs rättssäkert och i enlighet med gällande styrdokument, metoder och uppsatta mål. Konkret innebär det bland annat att du ansvarar för incidentledning vid larmsituationer och vidtar nödvändiga åtgärder efter inträffad incident. Du förmedlar uppmärksammade brister och avsteg från rutiner till berörda chefer. Du upprättar och uppdaterar säkerhetsbedömningar samt fattar beslut om tvångsåtgärder enligt LVM i enlighet med SiS arbets- och delegationsordning. Du behöver kunna upprätthålla en hög nivå på det institutionsövergripande säkerhetsarbetet och arbeta proaktivt för att tidigt identifiera risker för olika former av incidenter och allvarliga händelser i verksamheten. Du behöver vara en förebild för institutionens medarbetare genom att främja ett professionellt förhållningssätt i enlighet med SiS värdeord (respekt, omtanke, tydlighet) och vara ett aktivt stöd i arbetet på avdelningarna och vägleda medarbetare vid svåra situationer. Du behöver även kunna utföra andra arbetsuppgifter som behövs för att skapa goda resultat. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en stabil person som behåller lugnet även i stressade situationer. Du har en vilja och förmåga att agera utifrån gällande beslut, riktlinjer och policys. Du har en helhetssyn och agerar utifrån verksamhetens bästa. Vidare är du strukturerad i ditt arbete och har en god förmåga att planera och prioritera på ett effektivt sätt. Du ska även ha: - Lämplig högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig högskoleutbildning, alternativt som lägst tvåårig yrkeshögskola (behandlingspedagog) tillsammans med erfarenhet av arbete inom SiS eller liknande verksamhet - Flerårig erfarenhet av arbete inom SiS eller annan verksamhet med fokus på vård, behandling och säkerhet, såsom exempelvis socialtjänst, vård och behandling, kriminalvård eller annan relevant verksamhet - God förmåga att leda, prioritera och samordna en arbetsgrupp - Vi sätter ett högt värde på den personliga lämpligheten - God förmåga att kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift - B-körkort På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde från 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är fördelad på dag- kväll och natt. Du ska vara tillgänglig för obligatoriska, teoretiska introduktionsutbildningsdagar som äger rum 9, 10, 25 och 26 september. Praktiska introduktionspass genomförs 11 tom 24 september på avdelningen, därefter går du på ditt schema från den 1 oktober. Ansökan: Välkommen med din ansökan senast den 250813. Du behöver kunna avsätta heldag för eventuell intervju den 21 augusti. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vi söker en positiv och ödmjuk personlig assistent till en av våra kunder i Mörbylånga. Kunden är en tjej 40 års åldern med en fysisk och psykisk funktionsnedsättningen som gör att hon behöver hjälp med allt i det dagliga livet. Då kunden har egen bil som assistenten kör är det ett krav att du som söker har körkort. Du behöver även tillgång till bil för att kunna ta dig till arbetet. Tjänsten är förlagd till varierande pass med dag och helg pass samt dygnspass med jourtid. Det är en fast tjänst på 75% med start 4/8. Välkommen med din ansökan! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
. Jag är världens coolaste 7 åring och söker en person som vill hänga med mig på dagarna o Jag är nästan alltid glad. Jag är social, rolig och jag vet vad jag vill. Dessutom är jag en mästerdetektiv som löser olika mysterier varje dag. Jag älskar böcker, musik, promenader och fantasilekar. Jag har en sjukdom som gör att mina muskler inte riktigt orkar som andras, därför behöver jag träna och stretcha flera gånger om dagen för att bli starkare. Jag har även en andningsmask som hjälper mig när det blir lite jobbigt och när jag sover. Min sug tar bort allt saliv och slem så att det inte fastnar i halsen. All mat och dryck får jag via min peg. (sondmat) Jag har diabetes typ 1 också och har en insulinpump som löser det mesta. Jag behöver dig som är social och självsäker. Vill hjälpa mig att bli starkare och har ett stort tålamod (jag är ju ändå 7 år) och tycker om att hitta på roliga lekar. Och du som är energisk och tar det här jobbet på allvar. Hoppas vi ses! Du behöver ha bankID/mobilt bankID för att kunna arbeta hos Inspirera Urval sker löpande, ansök redan idag! Vi ser gärna kvinnliga sökande Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör.
Välj ett jobb för att visa detaljer