Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Vi söker dig som vill vara med och bidra till att eleverna upplever glädje, meningsfullhet och framgång i det dagliga arbetet. Vi vet att elever som trivs och mår bra också presterar bättre, vi har därför högt ställda förväntningar på såväl lärare som elever. Forsheda skola är en åk 7 -9 skola med ca 200 elever. Skolan kännetecknas av en trivsam och välkomnande atmosfär. Många av våra elever kommer resande med buss från bygden runt omkring. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär att du planerar, genomför och utvärderar den undervisningsfria tiden för eleverna i åk 7 - 9. Vi ser att du är en person som på olika sätt knyter kontakt med ungdomarna och skapar goda relationer med dem under skoldagen. Uppdraget kräver ett stort mått av självständighet och förmåga att vara kreativ och lösa situationer som kan uppstå under dagen. Du kommer att möta många härliga ungdomar med olika behov och bakgrund. Klassföreståndarskap tillsammans med kollega kan komma att ingå i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig om är utbildad fritidsledare eller likvärdig utbildning och som har erfarenhet från arbete med barn och ungdomar. Tjänsten kräver engagemang, ansvarstagande och förmåga att planera. Det är viktigt att du som person är tydlig, lyhörd och visar respekt för elevernas behov. Du har lätt för att knyta relationer till såväl elever, föräldrar och kollegor. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Villkor Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas. Barn- och utbildningsförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för förskolor, grundskolor, gymnasieskola, vuxenutbildning och kulturskola i kommunen. Tillsammans utbildar vi 7500 barn- och elever i en trygg och inspirerande miljö att växa och utvecklas på. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/barn--och-utbildningsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 49-årig kvinna bosatt i centrala Örebro har goda kunskaper i svenska har B-körkort och tillgång till egen bil är rökfri tål pälsdjur, hund och katt finns i hemmet Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 75 %. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid, både vardagar och helger. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mathilda Zakrisson [email protected]
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Individ- och familjeförvaltningen är uppdelad i två verksamheter; Funktionsstöd och Individ- och familjeomsorg (IFO). Förvaltningens huvudsakliga uppdrag är grundat i Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt insatser enligt Hälso-och sjukvårdslagen. Förvaltningen ansvarar för att efter myndighetsutövning ge goda insatser i form av individanpassat stöd till kommuninvånarna. Förvaltningen ansvarar för att ge olika former av stöd till kommuninvånarna, både med och utan myndighetsutövning. Verksamhetsområdet Barn- och familj söker en ny kollega till vår enhet "Öppna insatser och HVB som ska jobba i arbetsgruppen Behandling/insats med fokus på förändringsarbete, behandling och myndighetsutövning. Vårt mål är att erbjuda barn, ungdomar och deras familjer det bästa möjliga av socialtjänstens barnavård och insatser genom att vara en mål- och resultatstyrd verksamhet. Vår ambition och högsta prioritet är att leva upp till gällande lagkrav och att de familjer som möter oss ska få ett gott och serviceinriktat bemötande. Vi arbetar utifrån en systemteoretisk grund med barnets bästa i fokus och strävar efter att hitta alternativa lösningar i nära samverkan med familjer och deras nätverk. Ett av de övergripande målen inom verksamheten är att barn och unga så långt det är möjligt ska ges möjlighet att bo och växa upp tillsammans med sin familj, alternativt på annat sätt återförenas med sitt ursprung. Barn- och familjs målgrupp är barn 0-18 år och unga vuxna 18-20 år. Vill du arbeta med ett givande och utvecklande arbete med insatser för barn, unga och deras familjer? Välkommen med din ansökan till Behandling/insats i Nybro! ARBETSUPPGIFTER I arbetsgruppen Behandling/insats arbetar medarbetarna både som socialsekreterare och behandlare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är myndighetshandläggning, uppföljning av öppenvårdsinsatser, HVB-placeringar, verkställa och utföra öppenvårdsinsatserna t.ex. förändringsprocesser, familjesamtal och ungdomsbehandling. Vi har ett systemteoretiskt arbetssätt och FFT (funktionell familjeterapi) är implementerad som metod. Utifrån kommande ny socialtjänstlag kommer inriktningen i arbetsgruppen alltmer ha fokus på förebyggande arbete, att familjer snabbare kommer till insats, behandlare ska gå in i tidigare skede, arbeta med biståndslösa insatser samt råd och stöd. I gruppen finns även andra uppdrag inom de förebyggande området så som arbete mot förskola - grundskola, skolsociala team etc. Eftersom omställningsarbetet utifrån ny socialtjänstlagen pågår behöver du även vara flexibel i att arbeta utifrån nya arbetsuppgifter och följa omställningen. Arbetet utgår både utifrån SoL och LVU, samt annan gällande lagstiftning. Vi samverkar med yttre aktörer så som polis, skola, psykiatri etc. Alla medarbetare inom verksamheten har tillgång till extern handledning, en individuellt anpassad introduktion, ett nära kollegialt stöd och ett verksamhetsnära ledarskap. Inom Individ- och familjeomsorgen arbetar vi i tät samverkan mellan enheter och arbetsgrupper eftersom det är när vi arbetar tillsammans som vi når bästa resultat. Vi är medskapande i vårat utvecklingsarbete och det finns goda möjligheter att bidra till verksamhetens utveckling, särskilt när vi nu står inför nya socialtjänstlagen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom eller har en av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning som uppfyller kompetenskravet för myndighetsutövning inom området barn och unga enligt Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd HSLF-FS 2017:79. Du har kunskap inom behandling, systemteoretiskt förhållningssätt, förändringsprocesser, familjebehandling, FFT, nätverksarbete samt har förmåga att motivera ungdomar och familjer till förändringsarbete. Du kan driva insatsarbetet framåt samt utföra ett socialt arbete tillsammans med familjerna utifrån deras behov och vart de befinner sig. Då tjänsten innefattar både myndighets- och utförar/behandlingsarbete är även goda kunskaper inom myndighetshandläggning, relevant lagstiftning och kunna driva insatsarbetet framåt viktigt. Du har god förmåga att självständigt strukturera dina arbetsuppgifter och disponera din arbetstid, lätt för att uttrycka dig tydligt i tal och skrift samt har insikt i hur ditt bemötande påverkar familjerna. Du har förmåga att göra avvägningar och fatta välmotiverade och rättssäkra beslut, även i akuta situationer. Du har god samarbetsförmåga samt goda och fördjupade kunskaper i BBIC och lagstiftning företrädelsevis SoL, LVU, OSL, FL och FB. Du behöver ha B-körkort. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av familjebehandling, förändringsprocesser och nätverksarbete. Meriterande är även andra relevanta utbildningar, t.ex. MI, FFT, MET, ÅP, ett nytt vägval etc. Erfarenhet av myndighetsutövning och uppföljning av beviljade insatser enligt SoL och LVU samt arbete med HVB-placeringar enligt SoL och LVU är meriterande. Då det dagliga arbetet kräver ett nära kollegialt samarbete läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten innefattar registerkontroll. intervjuprocessen sker fortlöpande under ansökningstiden.
Verksamhetsbeskrivning Vill du vara med i någonting spännande, lärorikt och samtidigt skapa en trygg miljö för barn och unga, familjer och för individer i samhället? Vi kan erbjuda dig ett varierande och utmanande jobb med goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet till kunskapspåfyllnad. I Gällivare kommun har vi en enhet med all myndighetsutövning inom socialtjänstens områden. Nu söker vi socionomer som vill arbeta med myndighetsutövning inom Barn och unga. Vi satsar på nära ledarskap samt har en samordnare för bland annat handledning. Verksamheten för barn och unga består av socialsekreterare som utreder barn och unga, familjerätt, familjehemsvård, öppenvård, LSS och familjerådgivning. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare på barn och unga arbetar du främst med SoL och LVU. Du arbetar med familjer utifrån inkomna anmälningar eller ansökan från vårdnadshavare eller ungdom. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med uppföljning för barn och ungdomar i öppna insatser som enhetens öppenvård verkställer men också uppföljningar av placeringar i familjehem och HVB. Vi strävar efter att ge familjer stöd i ett tidigt skede och så långt det är möjligt arbetar vi med hemmaplanslösningar. I arbetet ingår samverkan med andra kollegor inom vår verksamhet samt samverkan internt och externt. Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen. Som socionom ska du ha goda kunskaper om gällande lagstiftning och ha en humanistisk människosyn. Meriterande är om du har erfarenhet av arbetet sedan tidigare, har utbildning inom BBIC, MI, Sign of safety, Barnsamtal eller annan relevant fördjupningskunskap. Du ska kunna arbeta självständigt men också trivas att samarbeta i grupp samt kunna upprätthålla goda relationer. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad och har en flexibel läggning då arbetet kan innebära akuta ställningstaganden. Du behöver vara trygg i dig själv och ha förmågan att sätta gränser samt har ett professionellt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav på körkort B. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun. Övrigt Du kommer att erbjudas deltagande i Yrkesresan som är en nationell kompetensförsörjning för socialtjänsten, där man börjat med barn och unga, samt familjehemsarbetet. Gällivare kommun erbjuder dig: Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret Friskvårdstimme Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) Möjligheten till semesterväxling Viss möjlighet till distansarbete Som socionom inom barn har du ett tillägg på 3000 kr/månad Livet i Gällivare | Gällivare kommun Extra bonus under tre år Gällivare kommun erbjuder dig som har socionomutbildning en extra bonus vid anställning som socialsekreterare i barngrupp på biståndsenheten. Efter anställning i minst ett år utgår bonus enligt nedan. Ingen ersättning utgår således vid kortare tid. Anställning minst: 1 år bonus 35 000 kronor 2 år bonus 40 000 kronor 3 år bonus 45 000 kronor För att kunna ta del av bonus ska du ha en tillsvidareanställning och vara i tjänst under minst ett år. (I detta ingår eventuell provanställning 6 mån). Arbetstid/Varaktighet Heltid, tillsvidareanställning. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. Provanställning kan komma att tillämpas. Veckoarbetstid 35,91 timmar/vecka samt en ledig dag efter beredskap under helg Lön Månadslön, vi tillämpar individuell lönesättning – ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde / Ansökan Tillträde: Enligt överenskommelse Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande. Upplysningar Verksamhetschef Sandra Menonen 0970–818 775 (tillgänglig fram till v 31). Fackliga företrädare Vision [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Ungdomsenheten är organiserad i olika team för mottagning, utredning, insats och placering. Vi arbetar med utredningar och uppföljning av insatser enligt SoL och LVU och vi följer strukturen i BBIC. Målgruppen för vår verksamhet är ungdomar i åldrarna 13-20 (med undantag för vårt mottagningsteam som arbetar med barn och ungdomar 0-20), deras familjer och nätverk. Vi söker nu socialsekreterare till vårt placeringsteam. Beskrivning av arbetsuppgifter Placeringsteamet består av sju socialsekreterare, en gruppledare, en avtalssekreterare och två kriminalitetssamordnare. Som socialsekreterare i teamet är din uppgift att följa de ungdomar som placerats på HVB, SiS, i behandlingsfamilj eller på stödboende, enligt SoL eller LVU. Du förväntas bygga relation och samarbetsallians med dina ungdomar och i förekommande fall vårdnadshavare, driva på för att ungdomarna ska få bra vård och i största möjliga mån gå ungdomar och föräldrar tillmötes. Vi lägger stor vikt vid att regelbundet träffa våra ungdomar vilket gör att vi reser mycket i tjänsten. Vi har ett nära samarbete i teamet och ett högt engagemang i vår målgrupp. Vi har regelbunden handledning och vinnlägger oss om att ha ett prestigelöst förhållningssätt, såväl i teamet som med våra ungdomar och föräldrar. Din profil Nu söker vi en erfaren socialsekreterare inom området barn och unga, gärna med tidigare erfarenhet av att arbeta med placerade ungdomar. Du har en socionomexamen och vi ser att du har minst två års erfarenhet av myndighetsutövning med barn och unga. Du tycker om att följa ungdomar i behandlingsprocessen på nära håll och över tid, du tappar aldrig hoppet och står tryggt kvar när det stormar. Du har god kunskap om lagstiftningen inom vårt område, du kan prioritera och göra egna bedömningar men tvekar heller inte att rådfråga kollegorna. Du har en god samarbetsförmåga och ett förhållningssätt som är präglat av respekt och engagemang. Du behöver vidare ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Detta är ett uppdrag som ger väldigt mycket tillbaka men också tidvis tar på krafterna, du behöver ha en inre acceptans för att inte alltid kunna göra allt och en tilltro till att de små stegen kommer löna sig på sikt. Du behöver också kunna måna om ditt eget mående och sätta gränser för ditt engagemang för att hålla och kunna finnas kvar för ungdomarna över tid. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är nödvändigt då det förekommer resor. Är du den vi söker är du välkommen till ett mångfacetterat team som präglas av högt i tak, engagemang, omtanke, humor, kompetens och ödmjukhet! Varför Huddinge? För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner (https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner) Upplysningar Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta: • Johanna Jakobsson, Enhetschef: [email protected] (mailto:[email protected]) • Lotta Fredrikson, Gruppledare: [email protected] (mailto:[email protected]) Välkommen in med din ansökan!
Jokkmokk är en kommun med siktet på framtiden! Vi är en plats där gemenskap och ansvarstagande står i centrum, där dina kompetenser och idéer kan bli en del till att forma vägen framåt. Om du värdesätter en hög livskvalitet med nära till både natur och gemenskap, erbjuder Jokkmokk ett rikt kulturliv och prisvärda fritidsmöjligheter att uppleva. Välkommen till en kommun som kombinerar driftighet och hjälpsamhet – här kan du vara med och skapa något nytt. ARBETSUPPGIFTER Som personlig assistent arbetar du i brukarens hem med vård- och omsorgsarbete samt annat arbete som hör hemmet till. Ni planerar dagen utifrån brukarens behov, önskemål och dagsform. Viktigast av allt är att du finns tillhands och skapar trygghet samt en meningsfull vardag för brukaren. Brukaren är en kvinna som bor i centrala Jokkmokk, i villa tillsammans med make och äldre barn. Du bör vara beredd på att arbeta självständigt då det inte är dubbel bemannat. Personkemin är viktig och att du har god social förmåga så att du kan anpassa dig till brukaren och familjens liv. Stor vikt kommer att läggas vid lojalitet och social förmåga. Arbetstiderna är dag och kvällstid, helgtjänstgöring men inte nattarbete. KVALIFIKATIONER Brukarna önskar helst kvinnlig personal. God kunskap i svenska språket är ett krav. Det är meriterande om du har undersköterskeutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt erfarenhet av arbete med personer som har en funktionsnedsättning. Vi söker dig som är stabil, positiv och har viljan att arbeta för en god livskvalité för brukaren. ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Lönespannet är 27 000 - 33 000 kr/månad i grundlön. Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på din utbildning, erfarenhet och kompetens. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som vill arbeta som assistent hos en tjej i 18-årsåldern boendes i Nykil. Som personlig assistent har du ett variationsrikt arbete där dagen kan innefatta allt från vardagliga sysslor, omsorg till att följa med på daglig verksamhet, nöjen och evenemang. Arbetet innebär att du som assistent ska stödja uppdragsgivaren genom dagen. Om tjänsten: Som personlig assistent till vår uppdragsgivare är du en aktiv del av hennes vardag och du stöttar henne såväl hemma som på ev aktiviteter. Det är meriterande om du har erfarenhet av autism. Tjänsten är ett vikariat vid behov med möjlighet för fast schemarad för rätt person. Om dig: Du har erfarenhet av assistansyrket och har arbetat med ungdomar med NPF. Du behöver vara driven i ditt arbete, engagerad och ha en förmåga att kunna arbeta självständigt och kunna motivera tjejen samtidigt som det är viktigt att inte vara för "på". Du har lätt att följa instruktioner och är ödmjuk, och kan ta initiativ och planera. Utdrag från polisregister är obligatoriskt. Familjen bor i Nykil och körkort och tillgång till bil är ett krav då kollektivtrafiken inte går alla tider. Varmt välkommen med din ansökan och till oss på SAAND!
OM MIG Jag är en 30-årig man med universitetsbakgrund som lever med en komplex smärtproblematik. Min hälsa varierar från dag till dag och jag behöver därför en trygg, närvarande och lyhörd personlig assistent som kan hjälpa mig att skapa struktur i vardagen – och också påminna mig när det är dags att ta ett steg tillbaka. Jag bor i en trivsam lägenhet i stan med en inglasad altan, perfekt för utevistelser när kroppen tillåter. Mitt liv präglas av en blandning av intellektuell nyfikenhet, konstintresse, musik och filosofi gällande allt mellan himmel och jord. Jag mår som bäst i en organiserad och harmonisk miljö, men uppskattar också utrymme för spontanitet och livsglädje. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som kan bli en engagerad och omtänksam pusselbit i vårt team. Du behöver inte ha lång yrkeserfarenhet – det viktigaste är att du är en god medmänniska, som är: Lyhörd, empatisk och ansvarsfull En lagspelare som även kan arbeta självständigt Bekväm med att ge praktisk hjälp och finnas där i både lugna och mer krävande stunder Strukturerad men flexibel, precis som jag Inte rädd för närhet – jag har en kramgo katt som är en del av vardagen Innehavare av B-körkort (starkt meriterande) OM TJÄNSTEN Vi erbjuder dig: Möjlighet till fast anställning eller deltid Arbete i ett välfungerande och varmt team med högt i tak En roll där din insats gör verklig skillnad Möjlighet att resa utomlands som en del av assistansen – vi siktar på fler soltimmar än Dubai! Vi söker flera personer eftersom uppdraget växer. Du kommer att bli en viktig del i mitt liv och i ett arbetslag som präglas av öppenhet, respekt och samarbete. 🟢 Är du vår nästa medmänniska? Sök redan idag! Vi intervjuar löpande och tillsätter tjänster så snart rätt person dyker upp. Välkommen till SAAND Assistans – Företaget med det stora hjärtat.
Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Assistans AB! SAAND Assistans är verksam inom personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Linköping, Sundsvall Uppsala, Solna och Örebro med huvudkontoret i Linköping. ********************** Vi söker dig som vill arbeta deltid, ca 40-80%, under eftermiddag/kväll på vardagar och varannan helg hos en äventyrslysten och humoristisk kille i behov av ett lugnt och pedagogiskt bemötande. Killen har ett stort omvårdnadsbehov där han behöver hjälp med allt ifrån toalettbesök och hygien till aktivering under eftermiddagarna. Som personlig assistent har du ett variationsrikt arbete där dagen kan innefatta allt från vardagliga sysslor, omsorg till att följa med på nöjen och evenemang. Arbetet innebär att du som assistent ska stödja och motivera uppdragsgivaren genom dagen. Killens dagar ska fyllas med aktiviteter såsom att exempelvis besöka badhus, lyssna på musik, öva på ord, siffror och sånger, promenader och lek. Som person behöver du vara positiv, humoristisk, ordningsam, van vid att ta egna initiativ, vara tålmodig samt brinna för att hjälpa andra. Du får gärna ha erfarenhet av personlig assistans eller omsorgsarbete men det är inget krav, den största vikten läggs vid personkemin. I arbetet ingår vissa tunga förflyttningar så att du bör ha en god grundfysik samt känna att du klarar av att hantera kroppsvätskor. Du ska vara rökfri (krav) och det är krav att du har körkort och tillgång till bil då pojken kan befinna sig på annan ort där kollektivtrafik inte fungerar. Din ålder bör vara ca 25-45 år och för att kommunikationen mellan dig och uppdragsgivaren skall fungera måste du behärska svenska språket i tal och skrift. Det är önskvärt att du har ett långsiktigt tänk kring din anställning och att du kan arbeta extra vid behov. Utdrag från belastningsregistret är ett krav.
SAAND Assistans är verksam inom personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Linköping, Örebro, Sundsvall, Uppsala, Stockholm med huvudkontoret i Linköping. ********************** Vi söker dig som vill arbeta deltid, ca 40-80%, under eftermiddag/kväll på vardagar och varannan helg hos en äventyrslysten och humoristisk kille i behov av ett lugnt och pedagogiskt bemötande. Killen har ett stort omvårdnadsbehov där han behöver hjälp med allt ifrån toalettbesök och hygien till aktivering under eftermiddagarna. Som personlig assistent har du ett variationsrikt arbete där dagen kan innefatta allt från vardagliga sysslor, omsorg till att följa med på nöjen och evenemang. Arbetet innebär att du som assistent ska stödja och motivera uppdragsgivaren genom dagen. Killens dagar ska fyllas med aktiviteter såsom att exempelvis besöka badhus, lyssna på musik, öva på ord, siffror och sånger, promenader och lek. Som person behöver du vara positiv, humoristisk, ordningsam, van vid att ta egna initiativ, vara tålmodig samt brinna för att hjälpa andra. Du får gärna ha erfarenhet av personlig assistans eller omsorgsarbete men det är inget krav, den största vikten läggs vid personkemin. I arbetet ingår vissa tunga förflyttningar så att du bör ha en god grundfysik samt känna att du klarar av att hantera kroppsvätskor. Du ska vara rökfri (krav) och det är krav att du har körkort och tillgång till bil då pojken kan befinna sig på annan ort där kollektivtrafik inte fungerar. Din ålder bör vara ca 25-45 år och för att kommunikationen mellan dig och uppdragsgivaren skall fungera måste du behärska svenska språket i tal och skrift. Det är önskvärt att du har ett långsiktigt tänk kring din anställning och att du kan arbeta extra vid behov. Utdrag från belastningsregistret är ett krav.
Välj ett jobb för att visa detaljer