Job description Assignment description As a Package development engineer you will be part of a cross-functional scrum team and have the responsibilty to: Design packages and package features in accordance to requirements and limitations of the system Support the translation of requirements into sub-system requirements related to package Define V&V strategy related to package area and execute it. Write test specifications, perform tests, analyze package performance & functionality results and document results using reports Drive root cause investigations on package performance and functionality Drive risk assessment for package Skills Requirements: CAD skills (PTC Creo) Render skills Consumer product design skills Analytical skills Clear in communication, fluent in English - both written and spoken Can manage complexity and ambiguity Team player that, at the same time, is expected to take on own initiatives and activities Development process knowledge incl e.g. risk assessment and requirements management Prefered skills: Experience of physical testing is a plus Knowledge about scrum and agile way of working is a plus
Är du en kommunikativ och analytisk person som vill bidra med klimatsmarta och strategiska beslut inom material och transport? Då kan rollen som Materialplanerare till vår kund vara något för dig! OM TJÄNSTEN: Som Materialplanerare till vår kund i Vara ges du möjlighet att arbeta med nästa generations teknologi i en internationell miljö tillsammans med engagerade kollegor som värdesätter samarbete och mångfald. I rollen som Materialplanerare ges du möjlighet att med ditt proaktiva arbetssätt planera och ansvara för upphandling av material i din kundportfölj. Vidare kommer du också att få övervaka materialbrister, skicka leveransplaner och säkerställa ledtider. Som Materialplanerare kommer du ha breda kontaktytor och arbeta för att ständigt förbättra och utveckla dina leverantörer och processer. Exempel på arbetsuppgifter: Analysera behov och säkerställa att allt är korrekt utifrån ledtider och leveransplan. Analysera och agera på materialbrist. Genomföra och delta vid leverantörsbesök. Skapa instruktioner, säkerställa masterdata och boka transporter. In - och utfasning av artiklar och leverantörer. VI SÖKER DIG SOM: Har en avklarad kandidatexamen inom logistik eller produktionsplanering. Har arbetslivserfarenhet inom material - och/eller produktionsplanering. Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken kommuniceras såväl internt som externt i det dagliga arbetet. Det inte nödvändigt, men meriterande om du har: Erfarenhet av MRP system. Erfarenhet av transportplanering. Erfarenhet av att arbeta enligt LEAN-principer. För att trivas i rollen tror vi att du som söker är en kommunikativ person med starka social förmågor då du i rollen kommer ha stora kontaktytor såväl inom företaget som med externa aktörer. Vidare tror vi också att du är analytisk och strategisk med ett proaktivt arbetssätt. Då vår kund tror på att utvecklas tillsammans ser vi att du är en positiv lagspelare som vill bidra till god teamkänsla. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta som konsult ute hos vår kund. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Augusti. Placering: Vara. Lön: Marknadsmässig. Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail. OM FRIDAY: På Friday brinner vi för att ge dig som Tech-talang en riktigt bra start på karriären. Genom att lyssna på vad just du vill och drivs av, matchar vi dig med företag och möjligheter som får dig att se fram emot att gå till jobbet. Vi värderar ambition och potential högt och arbetar aktivt för en fördomsfri rekrytering, där alla ges samma chans att lyckas. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Varje år genomför vi över 5 000 karriärmöten och matchar kandidater med allt från globala företag till innovativa startups.
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en erfaren Data Engineer med koll på Snowflake, dbt och Airflow? Vill du arbeta i ett datadrivet fintech-bolag i hjärtat av Stockholm? Då kan detta vara nästa spännande uppdrag för dig! Om uppdraget Vår kund är ett väletablerat fintech-bolag som bygger nästa generations plattform för finansiella produkter. Du kommer att vara en nyckelspelare i deras data team, där du får arbeta med moderna verktyg och pipeline-strukturer i en produktionskritisk miljö. Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet som Data Engineer Gedigen erfarenhet av Snowflake God kunskap inom dbt och Airflow Vana att arbeta med datamodellering och ETL/ELT-pipelines Erfarenhet av att arbeta nära produkt- eller analysteam En stark känsla för kvalitet, struktur och samarbete Meriterande: – Erfarenhet av CI/CD och versionering av datamodeller – Tidigare arbete i fintech eller andra transaktionsintensiva miljöer Om uppdraget: Placering: Centrala Stockholm (hybridupplägg) Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid, långsiktigt uppdrag Konsultuppdrag via Phantoms Tech AB
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: SMA Mineral satsar – vill du vara med och forma framtidens underhåll i Dalarna? Våran kund SMA Mineral gör en tydlig och långsiktig satsning på att utveckla deras underhållsarbete – och nu söker vi en engagerad, erfaren och nytänkande Underhållschef till ett spännande interimuppdrag med placering i Rättvik. Det här är inte bara ett jobb – det är en möjlighet att vara med från början i något nytt, där du får bygga, forma och förbättra. Du kliver in i ett nyetablerat uppdrag som har starkt stöd från ledningen, med målet att lyfta tillgänglighet, kvalitet och samarbete till nästa nivå. Och det bästa? För rätt person kan rollen övergå till en fast tjänst och en viktig position i vår framtida organisation. Om uppdraget SMA Mineral befinner sig i en spännande utvecklingsresa i Dalarna, där flera viktiga produktionsprojekt kräver hög teknisk tillgänglighet och smarta underhållsstrategier. I Dalarna har de verksamhet i Jutjärn, Kullsberg, Rättvik och Boda. Som interim Underhållschef får du ett helhetsansvar för att forma, driva och förbättra underhållet på flera av deras anläggningar – i nära samarbete med teknik-, drift- och underhållsteam, samt externa entreprenörer. Ansvarsområden Utarbeta och implementera en långsiktig underhållsplan för respektive anläggning som möjliggör stabil produktion i takt med marknadens behov. Supportera organisationen i strategiska och operativa underhållsfrågor. Utvärdera underhållsprocess och föreslå utvecklingsområden. Delta i övergripande styrgrupp för underhåll inom SMA Mineral Säkerställa ett effektivt och kvalitativt underhållsarbete Exempel på arbetsuppgifter Planera underhållsstopp tillsammans med teknik- underhålls- och driftorganisation, och vara sammanhållande för aktiviteter så att verksamhetens resurser nyttjas optimalt. Kvalitetssäkra och utvärdera utförda underhållsinsatser. Revidera och följa upp att förebyggande underhållsprogram utförs enligt plan. Medverka i investeringsprojekt; i förekommande fall agera projektledare för underhållsrelaterade projekt. Stötta medarbetare i frågor kopplade till underhåll. Placering: Rättvik Omfattning: Interimuppdrag Arbetstid: Dagtid, heltid – viss flexibilitet utifrån projektets behov Om dig Du är en driven ledare som vet hur man bygger hållbara strukturer, men som också trivs nära verksamheten och tar tag i det som behövs. Du har ett skarpt tekniskt sinne, en god kommunikativ förmåga och ett ledarskap som kombinerar tydlighet med ödmjukhet. Kvalifikationer Flerårig erfarenhet som ledare inom produktion och/eller underhåll i industrimiljö. Gedigen förståelse för underhållsarbete och produktionsprocesser. Förmåga att bygga och utveckla team. Ekonomisk förståelse: hur planering och beslut påverkar det finansiella resultatet. God kommunikations- och samarbetsförmåga. Meriterande Erfarenhet av att leda underhåll i komplexa eller multi-site verksamheter. Kompetens inom arbetsmiljöfrågor. Kompetens inom automation eller/och el Erfarenhet av att arbeta med eller implementera underhållssystem. Projektledarerfarenhet. Erfarenhet från förändringsarbete inom industrin. Vi erbjuder: Ett uppdrag med stort handlingsutrymme och möjlighet att göra verklig skillnad. Du blir en nyckelperson i en satsning som har stöd från högsta ledningen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som vill bidra, påverka och utveckla tillsammans med oss. Om SMA Mineral: SMA Mineral är en ledande leverantör av kalkprodukter av hög kvalitet med 23 anläggningar runt om i Europa och en omsättning på 1 600 Mkr. Företaget grundades 1932 och är familjeägt av familjen Juvél. Huvudkontoret ligger i Persberg, Värmland, och SMA Mineral har idag 250 anställda. Vår vision är att vara det naturliga valet för kalkprodukter och bidra till utveckling och värdeskapande, både lokalt och globalt. Denna vision vilar på våra fyra värdeord: kompetens, pålitlighet, flexibilitet och nytänkande. Med ett starkt hållbarhetsfokus har SMA Mineral påbörjat en teknisk utvecklingsresa för att modernisera och ställa om produktionen. Målet är att växa grönt och bidra till en koldioxidneutral framtid. För oss är lönsamhet och miljömål lika viktiga, och i takt med nya utvecklingsmål får hållbarhet en allt tydligare roll. Det banbrytande utvecklingsprogrammet ZEQL (Zero Emission Quicklime) är en del av vår satsning på att minska koldioxidutsläppen och leda omställningen mot klimatneutral kalkproduktion. Läs mer på www.smamineral.se. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en pålitlig partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi har själva vår bakgrund inom industrin och har god insyn i branschens utmaningar. Vi tror att viljan att lära är minst lika viktig som erfarenhet – och vi är övertygade om att kompetensutveckling är nyckeln till framtidens industri. Därför värnar vi om att bygga långsiktiga samarbeten. Genom vår närvaro och personliga service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential! Varmt välkommen med din ansökan!
Are you interested in working with technically challenging products in an international environment? At Transformer Components in Ludvika, we develop, sell and produce bushings and tap-changers that are key components in the transition to green energy. – Elin Löfås, Engineering Manager, tap-changers How you’ll make an impact Involvement in activities and projects such as type testing and support to R&D projects. Technical sales support to marketing and sales regarding demanding applications. Cooperation with other functions within the company: supply chain management, production, marketing & sales etc. Maintain good cooperation with external partners, customers and suppliers Support marketing and sales with training material for customers Living Hitachi Energy Core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Your background We are looking for BSc or MSc in mechanical engineering, energy systems or similar Experienced professionals or fresh out of university – we are interested in all kinds of people You have sound analytical skills, and preferably have experience in designing and conducting experiments Experience in using Creo and SAP Background from the power industry is a benefit as well as experience in transformers or transformer components. Experience in mechanical or electrical simulations is a plus. Knowledge of transformer or transformer component design is an advantage As a person you have great teamwork capabilities, and you see challenges as an opportunity and take on new tasks with a positive spirit. It also requires good communication skills, fluent in English both written and spoken. Swedish is a plus What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Our leaders are the engine for bringing the inclusion and diversity of thought to life and we need you who want to be a part of our journey! Recruiting Manager Elin Lofas, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjorer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52, Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Lead Recruiter Eva Schölin, [email protected]
At ALTEN Skåne we are building an Android Infotainment team! Are you interested in Human Machine Interface Development, Bluetooth Development or Bluetooth Testing? Then join us FIRST - THE BASICS 📖 B.sc or M.sc in Software Engineering or equivalent education 🚗💨Swedish driver license (B-level) for testing! COMES IN TWO - DEVELOPERS (BLUETOOTH & HMI) ☕ Experience of Java/Kotlin development 🐧 Experience working in a modern software environment with embedded Linux and tools like GIT/Gerrit/Jenkins 🖥️ Experience of Android Framework and related development and build tools (Gradle and Soong build system) 🤖 Capabel of writing automated unit and integration tests For the Bluetooth Developers, it's important to have previous expereince of Bluetooth Development. It's also meritious to have experience of AIDL, Android HAL and C / C++ development. For the HMI Developers, previous experience of Human Machine Interface Development and AOSP is suitable. MAKES SURE IT WORKS - BLUETOOTH TESTER 🖐️ Comfortable working hands-on with test rigs and in cars 🐧 Experience working in a Linux enviroment with CLI interaction 🔍 Experience of testing and and testing processes In the Bluetooth Tester role you perform tests according to text cases, keep test objects up to date by flashing hardware, do test documentation and gather logs of current problems and write fault reports so the developers up above can solve it. APPLY TODAY! WHAT WE OFFER YOU? Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We believe in growing together by offering opportunities, development and togetherness. ALTEN operates in several different industries, having a wide variety of assignments, coaching managers and training through ALTEN Academy, which means that it will always be possible to develop at ALTEN. Your wishes will guide your way forward. As a consultant, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as Women@ALTEN and ALTEN Sports you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart. At ALTEN, we think it's important to have a balance between work and spare time, which is why we offer three extra days off a year. We have a collective agreement and offer benefits like pension, insurances and wellness grants. ABOUT ALTEN ALTEN is one of Europe’s largest technology and IT consulting companies with over 57,000 employees in nearly 30 countries. Our engineers carry out complex and highly technical projects throughout the value chain of the most prestigious companies in all sectors, such as Automotive, Defense, Energy & Environment, Industry, Public services & Government and Life Sciences. In Sweden, we are about 1300 committed employees with 9 offices in 9 cities - from Lund in the south to Skellefteå in the north. For the fifth year in a row, ALTEN has been named one of Sweden's most attractive employers by Karriärföretagen, an award for employers that offer unique career and development opportunities. Welcome to read more about us at alten.se PLEASE BE AWARE THAT APPLICATIONS SUBMITTED VIA EMAIL OR DIRECT MESSAGING WILL NOT BE CONSIDERED.
Do you want to relocate to Sweden? ALTEN Sweden is building an Android Infotainment team! If you are interested in Human Machine Interface Development, Bluetooth Development or Bluetooth Testing then join us! FIRST - THE BASICS 📖 B.sc or M.sc in Software Engineering or equivalent education 🚗💨Swedish driver license (B-level) for testing! COMES IN TWO - DEVELOPERS (BLUETOOTH & HMI) ☕ Experience of Java/Kotlin development 🐧 Experience working in a modern software environment with embedded Linux and tools like GIT/Gerrit/Jenkins 🖥️ Experience of Android Framework and related development and build tools (Gradle and Soong build system) 🤖 Capabel of writing automated unit and integration tests For the Bluetooth Developers, it's important to have previous expereince of Bluetooth Development. It's also meritious to have experience of AIDL, Android HAL and C / C++ development. For the HMI Developers, previous experience of Human Machine Interface Development and AOSP is suitable. MAKES SURE IT WORKS - BLUETOOTH TESTER 🖐️ Comfortable working hands-on with test rigs and in cars 🐧 Experience working in a Linux enviroment with CLI interaction 🔍 Experience of testing and and testing processes In the Bluetooth Tester role you perform tests according to text cases, keep test objects up to date by flashing hardware, do test documentation and gather logs of current problems and write fault reports so the developers up above can solve it. APPLY TODAY! WHAT WE OFFER YOU? Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We believe in growing together by offering opportunities, development and togetherness. ALTEN operates in several different industries, having a wide variety of assignments, coaching managers and training through ALTEN Academy, which means that it will always be possible to develop at ALTEN. Your wishes will guide your way forward. As a consultant, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as Women@ALTEN and ALTEN Sports you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart. At ALTEN, we think it's important to have a balance between work and spare time, which is why we offer three extra days off a year. We have a collective agreement and offer benefits like pension, insurances and wellness grants. ABOUT ALTEN ALTEN is one of Europe’s largest technology and IT consulting companies with over 57,000 employees in nearly 30 countries. Our engineers carry out complex and highly technical projects throughout the value chain of the most prestigious companies in all sectors, such as Automotive, Defense, Energy & Environment, Industry, Public services & Government and Life Sciences. In Sweden, we are about 1300 committed employees with 9 offices in 9 cities - from Lund in the south to Skellefteå in the north. For the fifth year in a row, ALTEN has been named one of Sweden's most attractive employers by Karriärföretagen, an award for employers that offer unique career and development opportunities. Welcome to read more about us at alten.se PLEASE BE AWARE THAT APPLICATIONS SUBMITTED VIA EMAIL OR DIRECT MESSAGING WILL NOT BE CONSIDERED.
Visst vill du arbeta i stimulerande miljö där alla ser fram emot att komma till jobbet där vi alla jobbar åt samma håll? Vill du samtidigt vara med och bidra till en säkrare omvärld? Då kan detta vara nästa spännande utmaning för dig! Vi erbjuder dig Ett flexibelt arbete med stor ansvarskänsla i en föränderlig miljö med stor utvecklingsmöjlighet i en tid då flygvapnet utvecklas både i storlek och ny teknik. Din arbetsmiljö är ett prioriteringsområde hos oss och att upprätthålla en god fysisk standard genom träning är en naturlig del av dina arbetsuppgifter. Om enheten 1. Flygunderhållsenheten är den enhet som sköter förebyggande och avhjälpande underhåll på våra Gripenflygplan, samt all den underhållsutrustning som hör till flygplanen. Vi sköter även den dagliga flygtjänsten med klargöring och beredskapshållning. Våra uppgifter är främst riktade nationellt men även internationella uppdrag kan förekomma. 1. Flygunderhållsenheten består av en enhetsledning,11 .- och 12. Flygunderhållskompaniet samt Flygverkstaden. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som flygtekniker kommer att bestå av förebyggande och avhjälpande underhåll på JAS 39 Gripen och dess olika lastalternativ. Du kommer även ingå i klargöringstjänst och beredskapshållning både på hemmaförbandet och på andra orter i och utanför Sverige. Du kommer bli en del av vårt krigsförband. Beroende på vilka förkunskaper du har kommer du att få kompletterande militär utbildning. I ditt arbete ingår även att upprätthålla en god fysisk standard. KRAV Kvalifikationer • körkort, lägst klass B • grundexamen B1.1 (Civil flygteknisk utbildning) • god fysisk förmåga (Möjlighet till fysisk träning på arbetstid samt tester) Personliga egenskaper Som flygtekniker är det viktigt att vara kvalitetsmedveten, tekniskt intresserad och strukturerad då tjänsten ställer höga krav på säkerhet och problemlösning. Då vi ofta löser uppgifter tillsammans med andra ställer tjänsten också höga krav på flexibilitet och förmågan att samarbeta med andra. Alla anställd personal ska stå bakom vår värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • basic training B1.1 • militära moduler • typkurs Fpl 39 C/D • genomförd Värnplikt • militärt förarbevis För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning (för ej redan anställda i försvarsmakten) Befattning: Civil. Sysselsättningsgrad: 100%. Arbetsort: F7 Såtenäs. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen kontakta: Oskar Wåhlander tfn 070-48 23 531 eller 0510-47 75 58 Albin Karlsson tfn 070-24 39 663 Sakina Aoufi tfn 076- 05 01 739 Fackliga företrädare Officersförbundet OFR/O, Jan Möller, tfn 0704 – 614 400 Försvarsförbundet OFR/S, Per Gunnarsson, tfn 0510 - 47 77 08 SACO, Ulf Svensson, tfn 0510 - 47 74 63 SEKO, Erling Svensson, tfn 0510 - 47 70 60 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs flygflottilj är en mångsidig och unik flygflottilj. Här finns stridsflyg samt Försvarsmaktens samlade resurs av transport- och specialflyg. Vi genomför grund- och befattningsutbildning av pliktinkallade rekryter samt utbildar alla svenska och utländska Gripenpiloter. Förbandet deltar också i många insatser. I Sverige finns verksamheten på Såtenäs, Malmen, Arlanda och Karlsborg. Utomlands ansvarar vi för Gripensupporten i Thailand samt för den svenska personalen vid det internationella transportflygsamarbetet Heavy Airlift Wing i Ungern. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/f7 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Har du intresse för teknik och trivs med att ge god service till kunder? Vill du arbeta i en varierad roll med arbetsuppgifter som gör verklig skillnad inom sjukvården? Vi söker nu en servicetekniker till Rekal inom området Medic. Här får du en självständig roll med goda möjligheter att växa i takt med tekniken. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Rekal. Om företaget Rekal är ett av Sveriges ledande företag inom hygien- och rengöringslösningar för professionell användning inom bland annat restaurangbranschen, livsmedelsindustrin och sjukvårdssektorn. Rekal har en lång erfarenhet av att tillhandahålla högkvalitativa produkter och system för hygien och rengöring. I deras moderna produktionsanläggning i Gnesta arbetar teamet med att kontinuerligt utveckla och tillverka innovativa produkter som är noggrant anpassade för den nordiska marknaden och dess höga krav på hygien och kvalitet. Ett av de större affärsområdena på Rekal är Medic, som sedan 1987 har försett sjukvården med system, lösningar och förbrukningsmaterial. Genom lång erfarenhet har Rekal inom detta område byggt upp en djup förståelse för vad vårdpersonal behöver för att kunna arbeta effektivt och säkert. De erbjuder helhetslösningar – från förstudier och behovsanalys till utbildning, service, validering och leverans av marknadens ledande varumärken. Vid start av tjänst ges en gedigen introduktion och utbildning. Arbetsuppgifter I rollen som servicetekniker inom Medic på Rekal ansvarar du för att installera, underhålla, felsöka och reparera medicinteknisk utrustning. Det inkluderar allt från garantibesök, uppföljningar till diverse serviceärenden. Tjänsten innebär en del resor, både inom Stockholmsområdet och ibland till andra delar av landet. Du utgår från hemmet och har tillgång till tjänstebil. Det kan handla om dagsuppdrag såväl som längre serviceinsatser som kräver övernattning, särskilt vid större installationer eller projekt. Utöver det tekniskt praktiska arbetet ansvarar du för dokumentation, administration samt kundkontakt. Ditt arbete är i ständig utveckling tack vare ny teknik och nya maskiner där du får stora möjligheter att utvecklas och ta mer ansvar. Rollen passar dig som trivs med frihet under ansvar och har en teknisk nyfikenhet. Övergripande ansvar: Installation, felsökning och reparation av medicinteknisk utrustning. Kundkontakt och administrativ dokumentation i form av serviceprotokoll, rapporter och bilder Samarbete internt kring logistik av reservdelar, avrop från lager och koordinering med kundtjänst. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • B-körkort • Minst ett par års arbetserfarenhet med fördel inom tekniskt område • Meriterande med utbildning eller arbetserfarenhet inom service/teknik • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift För att lyckas i rollen som servicetekniker inom Medic ser vi att du är en nyfiken och lösningsorienterad person med ett genuint tekniskt intresse. Du trivs med att arbeta praktiskt, är trygg i att ta egna initiativ och har lätt för att strukturera ditt arbete även när dagarna ser olika ut. Eftersom du ofta arbetar självständigt ute hos kund behöver du vara ansvarstagande, flexibel och bekväm med att fatta egna beslut. Samtidigt är du en lagspelare som samarbetar väl med kollegor inom kundtjänst, lager och teknikteam. Du har ett professionellt bemötande och förstår vikten av god kommunikation i kontakt med vårdpersonal och andra kunder Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholmsområdet Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Med en av Nordens största akutmottagningar är akutsjukvård i centrum för vår verksamhet och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna Södersjukhusets specialitet. Södersjukhuset har även Sveriges största förlossningsklinik med omkring 8000 förlossningar per år. Södersjukhuset har cirka 5000 medarbetare och till sjukhuset söker ungefär 150 000 patienter för akuta besök varje år. På Södersjukhuset bedrivs även omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten. Vår vision; Sveriges ledande akutsjukhus. Arbetsbeskrivning Medicinsk Teknik består av 40 ingenjörer som arbetar med service och underhåll av medicinteknisk utrustning och system som används inom alla de tio verksamhetsområden som finns på Södersjukhuset. Vi har även avtal med externa kunder som ambulanser och andra vårdgivare. Medicinsk Teknik ansvarar för att skapa förutsättningar så att vården bedrivs på ett säkert sätt för patienter, personal och andra, utifrån ett medicintekniskt perspektiv. Detta gör vi genom våra kärnprocesser och kvalitetsledningssystem. Vi spelar också en nyckelroll i den digitaliseringsresa Södersjukhuset gör för att garantera god och tillgänglig vård idag och i framtiden. Vi söker en medicinteknisk ingenjör med intresse av att ständigt förbättra leveransen till vården med patientsäkerhet i fokus. Som Medicinteknisk ingenjör hos oss, arbetar du i en omväxlande miljö, mycket problemlösning i nära samarbete med vården och leverantörer. Vi ansvarar för drift och underhåll av en stor mängd olika utrustningar och system som tillhör sjukhusets mest kritiska. Du kommer att arbeta med installationer, drift, felsökning, förvaltning av medicintekniska applikationer och utrustningar samtidigt som vi efterföljer Medicintekniska regelverk och standarder. Din huvuduppgift som medicinteknisk ingenjör är att ansvara för service, underhåll samt installation av nätverkskopplade Medicintekniska apparater såsom strålbehandlingsutrustning, bildgivande röntgenutrustning och sjukhusövergripande system. Du kommer ha möjlighet att bland annat arbeta med Strålbehandlingens Linjäracceleratorer, datortomografer, magnetkameror med tillhörande lagringssystem. I arbetet ingår också installation och administration av Medicintekniska applikationer, vilket kräver god IT-kunskap. Kvalifikationer Då arbetet innebär dagliga kontakter med intressenter, leverantörer och medarbetare är det viktigt med en god kommunikationsförmåga, god serviceanda och ett positivt bemötande. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Du ser rutiner och dokumentation som en viktig del av arbetet och har förmåga att kunna planera din arbetsdag så effektivt som möjligt. Viktiga personliga egenskaper är ansvarstagande, analytisk, social, noggrann och strukturerad. Du kan hantera många olika ärenden samtidigt. Du är en lösningsfokuserad som alltid sätter vården i fokus. Kompetenskrav: Högskoleingenjör eller civilingenjör med medicinteknisk inriktning, alternativt praktiskt förvärvade kunskaper som bedöms relevanta. Goda kunskaper och förståelse för datorer, nätverk och relaterade datainsamlingssystem. Det är viktigt att du behärskar svenska och engelska språket väl, både muntligt och skriftligt. Meriterande: IT- kunskaper som tex nätverk och DICOM. Upphandlingserfarenhet. Projektledning. Kvalitetsarbete. Erfarenhet av service och underhåll av medicintekniska utrustningar. Erfarenhet inom strålbehandling och röntgen. Det är meriterande om du är certifierad medicinteknisk ingenjör enligt MTF (föreningen för Medicinsk Teknik och Fysik). Erbjudande Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är: Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Ett generöst friskvårdsbidrag Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning. Föräldrapenningtillägg och föräldralön. Läs mer om vårt erbjudande här Vi som arbetar på Södersjukhuset har ett viktigt uppdrag, varje medarbetares insats behövs. För att kunna utföra vårt arbete på bästa möjliga sätt och hantera de utmaningar vi möter, arbetar vi tillsammans med att stärka vår kultur och arbetsmiljö. Läs gärna mer om vår Ledar- och medarbetarsyn Övrigt Tillsvidareanställning, tjänstgöring mån - fre 40,00 tim/vecka. Flextid tillämpas. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och intervjuer. Sista ansökningsdatum: 2025-06-29. Välkommen med din ansökan! Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Välj ett jobb för att visa detaljer