Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 7+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: As a Lead Engineer you will continuously work with securing the deliveries for Volvo Cars production and aftermarket. A key responsibility is to compile the technical requirements from the various stakeholders and make sure that the supplier has accepted the scope for the development. Later in the development review the test and validations results together with the supplier. You are the project leader in the team that consist of several HW Engineers and SW Responsible and of cause the suppliers that we work closely with. You are responsible for the time plan and for planning the activities and collaborate with ourdifferent internal interfaces (attributes, mechanical integration, SW development etc.) andexternal suppliers. Do you fit the profile? We are seeking candidates who exhibit flexibility, self-drive, reliability, and strong teamwork skills. We want to build empowered teams that act proactively, that take responsibility fort heir deliveries and always strive to build a great product for the end customer. You probably have a B.Sc. or M.Sc. degree in Electronics, Computer science, Automation or equivalent with relevant experience. Having worked within the automotive industry with developing/managing/owning electronic components for release to production or similar is meritorious. Having an interest in our products and components, and a drive to learn and develop are very important qualifications. You are a team player and like to meet people and support the roll-out of our new technology. You are engaged with a curious, open-minded and positive approach. You like structure and have things organized and well planned. Fluency in English is mandatory. We welcome female applicants. Would like to start interview a s a p, so don’t hesitate to apply. This could be the next step in your development! Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Har du ett tekniskt intresse, gillar att arbeta handgripligen med olika typer av utrustning och gillar problemlösning? Då kanske du är den vi söker! Som anläggningstekniker kommer du säkerställa att underhåll utförs på verksamhetsutrustning och tekniskt fungerar i våra depåer så att inte underhållsverksamheten av fordon påverkas negativt. Du kommer även medverka vid investeringar gällande verksamhetsutrustning och specialverktyg. I arbetet ingår att ta hänsyn till bland annat driftekonomi, kvalité samt utrustningens trafik- och elsäkerhet. Din kommande roll Som anläggningstekniker kommer du genomföra analyser gällande verksamhetsutrustningens och specialverktygens system, ta fram bland annat underhållsplaner och investeringsplaner. Rollen innebär också: Genomföra daglig tillsyn av fastighet och verksamhetutrustning och löpande tillsyn av lyftredskap samt rapportera upptäckta avvikelser. Säkerställa att avvikelser åtgärdas, antingen genom egen försorg eller genom att entreprenör tillkallas. Säkerställa att planerat underhåll av fastighet, verksamhetsutrustning, felavhjälpning och reparationer utförs samt kan genomföras. Säkerställa att besiktningar genomförs för utrustning med besiktningskrav. Kunna svara på samt vid begäran kunna rapportera och dokumentera aktuellt skick och status för fastighet och verksamhetsutrustning. Som Anläggningsteknikeringår du i avdelningen Förvaltning & Teknik som i sin tur tillhör enheten för Fordon. Förväntningar på den vi söker Du har en god teknisk förståelse och du gillar att lösa problem när du hittar dem. Du är noggrann och strukturerad och har höga krav på säkerheten. Du är bekväm att arbeta administrativt samtidigt som du gillar att arbeta handgripligen och öppen för att arbeta med olika typer av utrustning. Du kommer ingå i ett team och har därför god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du kommer utgå från Södertäljedepån men du kan komma behöva hoppa in och arbeta på de andra depåerna när det skulle behövas. Vi ser att du har: Färdigställd teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande Tidigare erfarenhet av liknande teknisk roll Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift God IT-vana, främst inom Officepaket B-körkort Meriterande är om du: Tidigare har arbetat som anläggning-drifttekniker Tidigare har arbetat inom järnvägsbranschen Tidigare erfarenhet av fastighetsskötsel Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I processen kommer vi genomföra en bakgrundskontroll. Vi är en drog-och alkoholfri arbetsplats där det förekommer slumpmässiga kontroller. Vad är SJ Stockholmståg AB? SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt. Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.
Vill du vara med och effektivisera, utveckla och bygga framtidens Elnät? Vi söker nu efter en person som vill utvecklas som nätplanerare tillsammans med oss! Läs mer om oss på vår Karriärsida. Vinnergi Power i Stockholm växer och söker nu efter engagerade medarbetare som vill vara med och driva utvecklingen framåt hos oss. Vi arbetar idag i stora delar av landet med kunder och uppdrag inom energi och elkraft. Hos oss ger vi dig möjligheten att arbeta i tekniskt innovativa, nya och spännande uppdrag, samtidigt som du tillhör vår kultur och utvecklingsorienterade miljö. Du blir en viktig del av Vinnergi och Powers region mitt, där du bidrar till energiomställningen tillsammans med oss. Din roll som Nätplanerare Hos oss får du möjligheten att arbeta i tekniskt innovativa, nya och spännande uppdrag, samtidigt som du tillhör vår kultur och utvecklingsorienterade miljö. Du är en viktig del av Vinnergi och Powers region mitt, där du bidrar till energiomställningen tillsammans med oss. I rollen som Nätplanerare kommer du att utforma och planera våra kunders lokalnät, med fokus på att bygga ett smartare nät. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: Beräkna laster och planera dimensionering av kablar Göra förstudier och förstå, utvärdera, beräkna och planera framtidens nät Lastkalibrera nät efter hög/låglast-säsonger Placera ut lokalkompenseringar strategiskt i nätet Samarbete med projektörer i projekt Vem är du? För att trivas i denna roll ser vi att du har flerårig erfarenhet inom beredning, projektering och/eller nätplanering inom lokalnät. Du har god kunskap hur befintligt nät är uppbyggt idag och hur man man på ett strategiskt sätt utvecklar framtidens nät. Du har även god kunskap inom lastkalibrering, ICT strömmar och hur du navigerar kring kommunens detaljplaner. Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning i grunden, t.ex. som elkraftsingenjör alternativt att du har skapat dig liknande kunskaper genom din arbetslivserfarenhet. Vidare ser vi att du har god vana av att arbeta med kunder och är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Som person är du duktig på att kommunicera, lösa problem och har en analytisk och strukturerad förmåga. Du är trygg med att ta beslut i projekt och har en god struktur och organisationsförmåga. Vidare ser vi att du trivs med mycket kontakter, både med kollegor och kunder. Du är flytande i svenska i tal och skrift. Vi tycker det är viktigt att du är en kulturbärare för Vinnergi och känner igen dig själv i våra värderingar H.E.R.O. Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras. Vid frågor gällande bakgrundskontroll och säkerhetsprövning, kontakta ansvarig rekryterare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Låter rollen intressant, såtveka inte att ansöka redan idag. Välkommen! Om Vinnergi Vi hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter inom telekom, energi, fastighet och industri. Enkelt uttryckt så gör vi vardagen inkopplad, påkopplad och uppkopplad. Hos Power blir du del av ett växande team elkonsulter inom alla spänningsområden. Här finns stora möjligheter för dig att vara med och bygga vårt nya erbjudande och leda Vinnergi och samhället framåt med innovation och hållbarhet som ledord. Läs mer om oss på Power och lär känna oss som jobbar här eller spana in vår Linkedin eller vår podd Work At Vinnergi Vår värdegrund stavas H.E.R.O. – Happy, Explore, Ready och Open och är grunden i vår företagskultur. Förutom starkt fokus på värderingar, en platt organisation med hög påverkansgrad så är dessutom många av våra medarbetare delägare. Det gör oss till ett tryggt och nyskapande företag med engagerade medarbetare som utvecklas både i sin yrkesroll och som människor. Vi är övertygade om att teknisk innovation är lösningen för att bygga en hållbar framtid för kommande generationer. På Vinnergi arbetar vi i framtiden varje dag. Bli en av oss!
Har du erfarenhet av kemiskt laboratoriearbete från studierna och är redo att ta ditt första eller nästa steg i karriären? Söker du en dynamisk miljö där du arbetar i flera projekt i nära samarbete med andra kollegor? Hos Essity får du möjlighet att utveckla dina kunskaper genom att arbeta med välkända varumärken i en global organisation! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Essity är ett globalt ledande bolag inom hygien och hälsa som gör vardagen bättre för miljontals människor världen över. Med innovativa och hållbara produkter sätter de standarden för framtidens hygien- och hälsolösningar. Essity finns i cirka 150 länder och har omkring 36 000 medarbetare som tillsammans driver utvecklingen framåt. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal, där forskning, utveckling och hållbarhet står i fokus. Arbetsuppgifter Som laboratorieingenjör har du en vardag med både praktiska utmaningar och teoretiskt arbete. Du kommer vara den som planerar och utför labbtester på framtidens produkter samt presenterar och analyserar resultatet. Ungefär hälften av din tid kommer att spenderas i laboratoriet och med analyser, där den andra halvan ägnas åt att skriva rapporter och analyserar data. Som ny erbjuds du en gedigen introduktion där du deltar i projekt för att lära dig de olika metoderna, samtidigt som du samarbetar nära andra laboratorieingenjörer. Avdelningen har regelbundna möten och ett tätt samarbete mellan kollegorna, både i det dagliga arbetet och under olika projekt. Planera och utföra labbtester Statistiska beräkningar och analys av data Rapportskrivning och presentation av resultat Tätt samarbete med kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Universitet- eller högskoleexamen inom teknik, såsom kemi, materialkemi, biokemi eller textil Erfarenhet av laboratoriearbete och statistisk analys Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att variera det teoretiska och komplexa arbetet med praktiskt laboratoriearbete. Du är framåt, nyfiken och trivs i en dynamisk miljö, där du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och se lösningar. Vidare är du noggrann och värdesätter en hög kvalitetsstandard och har förmågan att skapa och upprätthålla din struktur i arbetet. Vi tror också att du trivs du i en miljö där du i hög grad planerar ditt dagliga arbete samt dina projekt och att du motiveras av att driva ditt arbete framåt. Då avdelningen har ett tätt samarbete är du också en person som har förmåga och intresse av att samarbeta med andra. Övrig information Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Har du erfarenhet av kemiskt laboratoriearbete från studierna och är redo att ta ditt första steg i karriären? Söker du en dynamisk miljö där du arbetar i flera projekt i nära samarbete med andra i samma roll? Hos Essity får du möjlighet att utveckla dina kunskaper genom att arbeta med välkända varumärken i en global organisation! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. De ökar människors välbefinnande genom sina produkter och tjänster och arbetar med att på ett hållbart sätt utveckla, producera, marknadsföra och sälja förstklassiga produkter inom hygien och hälsa. Essitys försäljning sker i cirka 150 länder och de har omkring 46 000 medarbetare världen över. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal. Arbetsuppgifter Som laboratorieingenjör har du en vardag med både praktiska utmaningar och teoretiskt arbete. Du kommer vara den som planerar och utför labbtester på nya produkter samt presenterar och analyserar resultatet. Ungefär hälften av din tid kommer att spenderas i laboratoriet och med analyser, där den andra halvan ägnas åt att skriva rapporter och göra analytiska beräkningar. Som ny erbjuds du en gedigen introduktion där du deltar i projekt för att lära dig de olika metoderna, samtidigt som du samarbetar nära med både juniora och seniora laboratorieingenjörer. Avdelningen har regelbundna möten och ett tätt samarbete mellan kollegorna, både i det dagliga arbetet och under olika projekt. Planera och utföra labbtester på nya produkter Presentera och analysera resultat Varierade projekt och metodiker Tätt samarbete med både juniora och seniora kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Universitet- eller högskoleexamen inom kemi eller kemiteknik Erfarenhet av laboratoriearbete Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att variera det abstrakta och komplexa arbetet med praktiskt laboratoriearbete. Du har en öppenhet för förändringar och trivs i en dynamisk miljö, där du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och se utmaningar i förändrade förutsättningar. Vidare är du noggrann och värdesätter en hög kvalitetsstandard och har förmågan att skapa och upprätthålla din struktur i arbetet. Vi tror också att du trivs du i en miljö där du i hög grad planerar ditt dagliga arbete samt dina projekt och att du motiveras av att driva ditt arbete framåt. Då avdelningen har ett tätt samarbete är du också en person som har förmåga och intresse av att samarbeta med andra. Övrig information Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
The opportunity We are looking for a Project Lead Engineer who wants to experience the fascinating world of HVDC. In this role, you will get the opportunity to take the technical lead on projects and tenders where you will have the responsibility to coordinate global project teams. You will also interact with other stakeholders such as customers, officials, contractors, and supply chain, where you will be the main point of contact for technical queries. You will work independently while collaborating with others, and you will have great responsibility of managing all your projects and processes independently. We know that everyone has different skills and competencies, and we are interested to learn more about you and what you can contribute with. The need for expertise is increasing and we are therefore looking for both junior and senior engineers, with experience from various technical areas. No matter your background, you will be given the right tools and support to develop and grow in your role. "Are you ready to energize your career and develop yourself to the next level, while taking the technical lead on HVDC projects? Then we hope that you will apply even if you do not fulfill all requirements!" - Hiring Manager Göran Lindquist How you'll make an impact Primary contact for communication of technical matters with the customer. Ensure that engineering is developed with complete information and/or that all multidisciplinary information has been included. Lead development of new solutions for complex projects and challenges. Drive completion of all engineering activities on the project. Provide technical support for testing, installation, and commissioning activities. Prepare project documents in your area of responsibility and deliver within budget, scope, and contract. Ensure adherence to safety standards and mitigation of potential risks. Ensure technical quality in contracts, other documents, and delivery. Your background You have an academic degree in Engineering (for example Electrical engineering or another similar area). 5+ years of experience in similar lead role is required. Experience working with HVDC technology is a big plus, but not a requirement. As a person, you are communicative, collaborative, and not afraid to take on difficult conversations. Ability to take a leading role and deliver quality results. Fluency in English, both verbally and in writing, is required. Other languages are a great advantage. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us In this role, you will be based at our office in either Ludvika, Västerås, or Göteborg, Sweden, with the opportunity to work remotely up to a couple of days per week. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so do not hesitate to apply today! Recruiting Manager Göran Lindquist, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043. All other questions can be directed to Talent Partner Nicole Bergman, [email protected].
Är du en problemlösare med engagemang för kvalitet och kundnöjdhet? Vi söker en Customer Support Engineer till vår kund i Göteborg, en ledande underleverantör inom fordonsindustrin. I rollen kommer du att vara en viktig länk för att säkerställa kundnöjdhet och kvalitetsupplevelse. Om du har erfarenhet inom fordonsindustrin, är en kommunikatör ut i fingerspetsarna och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du kan göra verklig skillnad, då har vi den rätta rollen för dig. Ser du fördelarna med att få variation och erfarenhet från olika kunder och branscher men att utvecklas med en och samma arbetsgivare? Som medarbetare på ESSIQ får du det bästa av två världar. ROLLBESKRIVNING Som Customer Support Engineer arbetar du med att ge både interna och externa kunder stöd inom kvalitetsrelaterade frågor. Du kommer att vara en viktig kontaktperson för att hantera och lösa kvalitetsproblem snabbt och effektivt, samt arbeta förebyggande för att undvika framtida kvalitetsavvikelser. Ditt arbete innebär att säkerställa att både interna och externa kvalitetskrav följs, samt att alla processer och produkter håller högsta möjliga kvalitet. Du kommer att samla in och analysera problem, ta snabba åtgärder för att lösa dem och säkerställa att de inte leder till produktionsstopp. Rollen innebär också att du rapporterar och följer upp kvalitetsfrågor, samt stödjer förbättringsarbete för att optimera både produkter och processer. KVALIFIKATIONER Vi letar inte efter anställda, vi letar efter medarbetare – efter ESSIQ:are! Nedanstående är de grundläggande kvalifikationerna för tjänsten, men vi kommer även lägga stor vikt vid din personlighet. Grundläggande kvalifikationer Civil- eller högskoleingenjör eller annan relevant utbildning inom teknik eller kvalitet. Minimum 2-3 års arbetslivserfarenhet inom fordonsindustrin eller liknande område. God teknisk förståelse inom både kvalitet och ingenjörsvetenskap Erfarenhet av kvalitetsarbete och problemlösning. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Kunskap i Microsoft Office Personlighet och engagemang Du är ansvarstagande har förmåga att driva och slutföra uppgifter även i utmanande situationer Du är social och kommunikativ – öppen och tydlig gentemot kollegor och kunder Du är problemlösare som alltid söker de bästa lösningarna och är flexibel i ditt arbetssätt Du har en proaktiv och självgående inställning, men trivs också i samarbeten och teamwork Du är strukturerad, välorganiserad och bra på att hålla deadlines OM TJÄNSTEN Anställningsform: tillsvidareanställning på heltid. [6 månaders provanställning tillämpas.] Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön och förmåner: Konkurrenskraftig fast eller rörlig lön. Goda utvecklingsmöjligheter och generösa förmåner. Tjänstepension, omfattande försäkringar. Placering: ESSIQ Väst, Göteborg med omnejd. OM ESSIQ ESSIQ är teknikkonsultföretaget där allt börjar med dig. Med fokus på individen, flexibla lösningar och en modern lönepolicy attraherar vi de skarpaste, mest professionella och engagerade personerna i branschen. Med denna vision grundades ESSIQ år 2005, och sedan dess har vi utvecklats till ett framgångsrikt företag med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi består idag av över 250 medarbetare med olika bakgrund, personlighet och nationalitet. Vi har över 80 aktiva kunder i spännande branscher – allt från de stora aktörerna till de små innovationsföretagen. ESSIQ:s medarbetare arbetar med användarcentrerad tjänste- och produktutveckling inom följande områden: UX & Service Design, Connected & Embedded Systems, IT & Cloud Services, Green Technology & Electromobility, Test & Quality Engineering, Agile Management, Mechanical Engineering samt Simulation & Visualization. Kompetensen levereras på plats hos uppdragsgivaren, inhouse eller i satellit. ANSÖKAN Vi använder oss av rekryteringsverktyget Teamtailor. Vi hanterar ansökningarna löpande, men senast ansökningsdag är den 31/3 2025. KONTAKT Frågor om tjänsten? Kontakta: Olivia Lydén, [email protected] Vill du veta mer om ESSIQ? Besök http://essiq.se och följ oss på våra sociala medier!
We develop and manufacture turnkey energy storage solutions, based on lithium-ion battery technology. Our goal is to engineer technology that both stores and optimizes energy as we shift towards more efficient energy usage and renewable energy sources on a global scale. You’ll have the opportunity to work with exceptional engineers, scientists, developers and more to pave the way for the next big leap in the energy industry through our battery energy storage and optimization systems. Location: Stockholm Responsibilities: Contribute as a system architect in all phases of development. Leverage your broad and deep knowledge of both hardware and software to ensure seamless system integration. Define requirements to ensure hardware, firmware and cloud solutions are seamlessly integrated into a well-functioning architecture. Drive the system architecture. Create system descriptions, test requirements and manage certification strategies. Create, maintaine and supervice the different system architectures within Polarium including, Hardware, Software, Cloud infrastructure. Participate foras that including affecting decisions. Qualifications and experience: A minimum of 5 years of documented experience in complex system design, including both hardware and software. Proficiency in system architecture, firmware, and cloud solutions. Experience in cyber security and its regulatory requirements. Confidence in shifting from detailed analysis to a holistic perspective and clearly communicating concepts to engage the team. Excellent communication skills with the ability to manage external contacts effectively. A proactive, innovative problem-solving mindset and the ability to work both independently and as part of a team. Fluency in English (both oral and written). Occasional travel is a part of this role We offer Bonus system Wellness contribution Pension Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations. At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers. Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy. We look forward to receiving your application!
Wabtec Faiveley Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt på många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem, koppel samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer som exporteras till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Företaget har idag 220 anställda verksamma inom försäljning, projektledning, konstruktion, utveckling, tillverkning, service och underhåll, kvalité samt supply chain, inköp, ekonomi och HR. Företaget åtnjuter en fin tillväxt sedan flera år och omsätter idag över 700 MSEK. Huvudkontor med tillverkning finns i Landskrona, projekt- och försäljningskontor i Stockholm. Din Roll Vi söker en driven och innovativ Produktionskvalitets- och Lean Manager till vårt team i Landskrona! Du kommer att leda och optimera kvalitetsprocesser samt implementera och främja lean metoder i vår verksamhet. Ditt arbete kommer att vara centralt för att säkerställa högkvalitativa produkter och effektiv drift, vilket bidrar till företagets långsiktiga framgång. Du har budget- och personalansvar för sex medarbetare som arbetar med produktionskvalité och mätteknik. Huvudsakliga arbetsuppgifter Implementera och utveckla kvalitetsprocesser och standarder för att uppnå kvalitetsmål. Analysera och övervaka produktionsdata för att identifiera förbättringsområden och driva lean initiativ. Leda och utbilda team för att säkerställa bästa praxis inom kvalitetsstyrning och lean processer. Samarbeta med tvärfunktionella team för att integrera lean principer i alla delar av verksamheten. Säkerställa att produktionen uppfyller interna och externa kvalitetskrav Kvalifikationer Dokumenterad teknisk utbildning 3-5 års erfarenhet med personal- och budgetansvar God erfarenhet av kvalitetsledning och lean metodik inom produktionssektorn God kännedom om tillverkningsprocesser: ytbehandling, svetsning, gjutning etc. Det är meriterande om du har Green Belt i Six Sigma Kompetenser Goda kommunikations- och ledaregenskaper Starka analytiska och problemlösande färdigheter Erfarenhet av att leda och driva projekt för ständig förbättring Mycket god förmåga att samarbeta tvärfunktionellt Mycket god svenska och engelska, skriftligt och muntligt Demonstrerad erfarenhet av att genomföra utbildningar för olika grupper Vad vi erbjuder Vi erbjuder en utmanande och stimulerande arbetsmiljö där varje dag ger nya möjligheter att lära och växa. Här får du chansen att påverka och driva förändring inom en global organisation. Vi stödjer din personliga och professionella utveckling och värdesätter en stark teamkänsla. Dessutom har vi ett stort fokus på hållbarhet, vilket genomsyrar hela vår verksamhet. Omfattning och Plats Plats: Landskrona Varaktighet: Tillsvidareanställning Startdatum: Enligt överenskommelse Har du frågor angående tjänsten, kontakta: Tintin Weng, Quality Director, mobil +46 76 863 58 55. För anställning hos Wabtec Faiveley Nordic AB krävs en godkänd hälsokontroll inkluderat alkohol- och drogtest i samarbete med företagshälsovården. Urval och intervjuer sker löpande så ansök idag och bli en del av vårt engagemang för fortsatt innovation och kvalitet! Sök jobbet senast den 4/4, 2025.
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten Nu söker vi en resultatorienterad och engagerad fastighetsförvaltare som drivs av att skapa långsiktigt värde i våra fastigheter. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en snabbfotad miljö där affärsmässighet, utveckling och hög kvalitet står i fokus. Som fastighetsförvaltare kommer du att spela en central roll i att driva vår verksamhet framåt, säkerställa nöjda kunder och leverera på våra affärsmål. Till den här rollen söker vi därför dig som har affärsförståelse, förmåga att identifiera möjligheter och som inte är rädd för att ta initiativ för att nå framgång. Vårt fastighetsbestånd i Märsta består av 700 lägenheter. Teamet består av 7 personer. I rollen som förvaltare har du personalansvar för två fastighetstekniker och en fastighetsskötare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning Arbetsledning och formellt personalansvar för två fastighetstekniker och en miljövärd Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete Arbeta fram investeringsbeslut Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef Kontakt med hyresgäster Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Din profil Relevant högskoleutbildning alternativt ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av hyresrätter i en affärsdriven organisation Tidigare arbetslivserfarenhet som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen Ledarerfarenhet från en affärsdriven organisation Ditt arbetssätt präglas av ett lösningsorienterat förhållningssätt och ett starkt engagemang för att leverera resultat av hög kvalitet. Dessutom har du en välutvecklad kommunikationsförmåga och är skicklig på att bygga och vårda långsiktiga relationer, både internt och externt. Vi är snabba och innovativa, därför är det viktigt att du gillar förändringar och vill utveckla den lokala fastighetsmarknaden med ett starkt affärssinne. Hos oss värderas den egna drivkraften, med nyfikenhet och initiativtagande. Låter detta som ett spännande arbete? Tveka inte att söka tjänsten redan idag och bli en del av vårt framgångsrika team på Victoriahem! Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Märsta Bakgrundskontroll och tester är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Stefan Malmsten på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer