The opportunity Join Hitachi Energy HVDC and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative solutions and digital technologies help us in achieving a production of the future together with 15 other colleagues in the same team. How you´ll make an impact You will be responsible for an area within the production. You, together with the team, will be responsible for development and implementation within this area. You will also be responsible for the collection and analysis of production data. This is with the aim of continuously developing the production. You will work on troubleshooting, correcting any issues, and implementing production technical solutions. Prepare, conduct, and follow up on daily management. Participate and also host meetings with both internal and external stakeholders. Ongoing maintenance within your area of responsibility also falls under your obligation. Your background First and foremost, your personal qualities are vital for success! You have great self-drive skills, never doubt acting and continuously seek knowledge and answers. You are proficient in both Swedish and English, both spoken and written. As minimum you hold a bachelor’s degree in any engineering discipline or work experience seen as equivalent. You have experience from technical problem solving and reasoning. However curiosity, personal drive, and technical interest outweigh education! To succeed in this role, you should have experience in production engineering, production and LEAN principles. You are an experienced user of IT systems and have a willingness and interest in learning new systems, new ways of working, and also in helping to develop digital tools. As a person, you are open and curious, willing to share your successes as well as your setbacks with others in your team, without concern for prestige. You believe that collaboration and transparency are key to success. Daring to try and learn from experiences is a natural part of your working style. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks Additional information Recruiting Manager Anders Wallin, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Par Lyckbring, [email protected]. Don’t hesitate – apply today and let us learn more about you and the unique contributions you can bring to our team!
Om tjänsten Nu har du möjligheten att arbeta som eltekniker på ett världsledande företag inom fordonsindustrin. I denna roll får du vara med och säkerställa produktionens effektivitet och tillförlitlighet i en modern och tekniskt avancerad miljö. Företaget befinner sig i en spännande fas där fokus ligger på hållbara och innovativa lösningar för framtidens transportbehov. Uppdraget är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning och på sikt överrekrytering till kund. Dina framtida arbetsuppgifter Som eltekniker ansvarar du för underhåll och optimering av produktionsutrustning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Analysera och åtgärda maskinhaverier och tekniska problem. Utveckla och implementera underhållsplaner. Arbeta med avancerad teknologi som PLC-system, robotar, visionsystem och dragarsystem. Delta i förbättrings- och optimeringsprojekt. Bidra till teknisk utveckling och säkerställa produktionens effektivitet. Vi söker dig som Har minst två årserfarenhet av arbete medSiemens PLC. Talar och skriver på svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande med erfarenhet av visionsystem, robot och dragarsystem. För att lyckas i rollen är du: Lösningsfokuserad och noggrann. Intresserad av att arbeta med ny teknik och ständigt utveckla dina kunskaper. En lagspelare med god kommunikationsförmåga. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Göteborg. Omfattning: Heltid, konsultuppdrag på 6 månader med godachanser till förlängning och överrekrytering. Om kunden Företaget är en global aktör inom tillverkning och produktion, med en stark värdegrund som genomsyras av innovation och hållbarhet. De strävar efter att skapa framtidens transportlösningar i en inkluderande och utvecklingsdriven arbetsmiljö. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
The opportunity Do you want to enable the green energy transition, and together with colleagues meet the world’s needs for sustainable, flexible and secure energy? In your work you will be part of HVDC (High Voltage Direct Current) business unit that is a part of Hitachi Energy’s division and is located in Ludvika. The unit develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. Hitachi Energy’s developed HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables, thus enabling stability cooperation between grids, sea-based wind power and more. Are you interested in combining dynamic analysis with high voltage (hundreds of kV) and high power (GW) topics together with common sense, performing dynamic simulations as well as maintaining an overall plant perspective in large scale projects, all in a highly international environment? Then maybe you should consider becoming part of our team at HVDC! How you’ll make an impact Perform studies and Finite Element simulations of stress from dynamic events during tenders and project execution. The event includes seismic events as well as sea transport and floating platforms. You will be working in a multidisciplinary technical environment where mechanical and electrical considerations are necessary. Convert theoretical results into reality in actual design suggestions in cooperation with product responsible. Be part of R&D activities to make sure we stay competitive also for the future. Interpret requirements and available data and document required procedures for seismic qualification of equipment. Perform studies for sea fastening of critical equipment. Review and approve supplier reports on seismic qualification. Support our business units in the dynamic calculation area. Your background We are looking for Doctor or Master of Science or higher in mechanical engineering. Experience from seismic or other dynamic simulations with heavy equipment (platform, sea transport etc.) is a big merit You can also be fresh out of university – we are interested in all kinds of people. Even though you have a mechanical degree you also have a keen interest in or understanding of electrical aspects in order to combine Volts and Newton in your design. Prior experience in any of the technical areas is beneficial but not a demand, your personality and interest are of high importance. As a person you are a positive, problem-solving individual with the attitude that everything is possible to do in a team. You will work in a team where being able to take responsibility and willingness to learn are key features. A general interest in technology is needed to be a good fit in this position. The goal is to have cost-effective solutions while fulfilling all requirements why common sense and understanding of practical aspects is beneficial. You should ideally like working in a multicultural environment and be able to express yourself written and spoken in English. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Daniel Holback, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Oliver Chicaiza, [email protected].
Vill du vara med och skapa en framtid där innovativ teknik bidrar till renare energi och hållbara lösningar? Vi söker en mekanikkonstruktör till ett globalt företag iVästerås. Företagets produktion är projektbaserad och skräddarsys efter kundernas unika behov. Företaget är världsledande inom både effekt och verkningsgrad och fortsätter att expandera på nya och befintliga områden. Om rollenSom mekanikkonstruktör blir du en del av ett engagerat och skickligt team där du ansvarar för kundorder, konstruktion och dokumentation. Du följer dina projekt från design och tillverkning till leverans. Rollen erbjuder variation och utmaningar där varje maskin är kundanpassad, och inget projekt är det andra likt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ansvar för design och teknisk dokumentation i kundprojekt. Täta samarbeten med kollegor inom konstruktion, kvalitet, produktion och eftermarknad. Kontakt och samverkan med leverantörer för att säkerställa bästa möjliga lösningar. Vi söker dig som har En högre teknisk utbildning med inriktning mot maskinkonstruktion. Flera års erfarenhet av liknande arbete, gärna med fokus på roterande maskiner. Bred teknisk kompetens och förmåga att hantera varierande tekniska frågor. God förmåga att strukturera och prioritera arbetsuppgifter samt lösa problem. Som person är du en prestigelös teamspelare som gärna delar med dig av kunskap och samtidigt själv är öppen för att lära av andra. Du är flexibel, stresstålig och van att hantera flera projekt samtidigt. Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt, är ett krav. Vad vi erbjuderVi erbjuder en arbetsmiljö präglad av innovation och samarbete, där du får möjlighet att utvecklas och påverka framtidens hållbara lösningar. Tillsammans med kollegor från olika discipliner arbetar du för att driva projekt framåt och skapa tekniska lösningar i världsklass. Låter detta som en spännande möjlighet? Ansök idag och bli en del av ett team som bygger en hållbar framtid! Övrigt Start: Enligt överenskommelse Plats: Västerås Anställningsform: Du kommer att arbeta som konsult i 12 månader med ambitionen att därefter bli anställd direkt av kunden. A-hub är en arbetsgivare som erbjuder lika möjligheter och som strävar efter att skapa en arbetsmiljö med mångfald. Alla kvalificerade kandidater kommer att övervägas för anställning utan hänsyn till ras, hudfärg, religion, kön, sexuell läggning, könsidentitet, nationellt ursprung, ålder eller funktionshinder.Genom att skicka in din ansökan till detta jobb samtycker du till att A-hub använder dina personuppgifter i enlighet med vår GDPR compliance policy.
Vill du vara med att leda den digitala omvandlingen av energihantering? Har du erfarenhet av att arbeta med system och uppskattar kundkontakt? Nu finns möjlighet att hjälpa Schneiders kunder med nya lösningar inom fastighetsautomation för att skapa hållbara fastigheter! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Schneider Electric. Om företaget Schneider Electric är ett väletablerat företag med anställda från Luleå i norr till Lund i söder. Nationellt arbetar dem sammansvetsat hand i hand med sina lokala kontor som präglas av mångfald, engagemang och närvaro. Schneider Electrics syfte är att effektivisera och skapa det mesta ur våra energiresurser på ett hållbart sätt, samtidigt som dem kombinerar energi och digital teknik till en tillgång som passar bra i vårt alltmer digitaliserade samhälle. Schneider Electrics driver digital transformation genom att integrera världsledande process- och energiteknik för att förverkliga sina kunders fulla potential. Deras erbjudande till digär ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos dem är det viktigt att man trivs och känner motivation att gå till jobbet. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och många intressanta utvecklingsmöjligheter.Schneider Electrics Digital Energy-verksamhet erbjuder en bred portfölj av mjukvara, hårdvara och serviceerbjudanden för att förbättra byggnaders energieffektivitet, användarupplevelse och säkerhet. De möjliggör för fastighetsägare och operatörer att minska sina koldioxidutsläpp genom optimerad och fullt automatiserad hantering av energikällor, energiförbrukning och energilagring. Arbetsuppgifter Som serviceingenjör arbetar du med system kopplat till fastighetsautomation där du ansvarar för att säkerställa att kundernas system och utrustning fungerar optimalt på plats hos kund. Du arbetar nära kunderna för att förstå deras behov och ge råd om hur de kan maximera användningen av systemen. Ditt uppdrag går mycket ut på att arbeta aktivt mot kund och hjälpa de i sitt hållbarhetsarbete och bidra till att arbeta mot att vara klimatneutrala. Dina arbetsuppgifter består av att erbjuda tekniskt stöd och beställa underhåll men även driva hela projekt från start till mål där du har möjlighet att både programmera och driftsätta. För att effektivt lösa kundernas problem har du ett nära samarbete med serviceplanerare internt. Kontinuerligt arbetar du med säkerhet och rapporterar eventuella avvikelser samt förslag till förbättringar till kunderna. Hos Schneider har du möjlighet att arbeta med spännande teknik, samarbeta både lokalt och nationellt, och bidra till att forma en mer hållbar framtid. Deras fokus på innovation och digital transformation erbjuder en stimulerande miljö där du kan utvecklas både professionellt och personligt. Välkommen till en arbetsplats med ett öppet klimat och utrymme för nya idéer och goda utvecklingsmöjligheter i samband med eget driv. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Teknisk utbildning inom exempelvis elteknik, fastighetsautomation eller andra relevanta områden Erfarenhet och förståelse för inom fastighet är meriterande Systemvana och erfarenhet av programmering är meriterande Goda kunskaper inom svenska och engelska Inneha B-körkort I rollen som serviceingenjör har du ett stort tekniskt intresse med förmåga att planera och genomföra ditt arbete självgående. Du har ett starkt driv tillsammans med mycket god kommunikativ förmåga där du uppskattar samarbete med både kollegor och kunder för att hitta bra och effektiva lösningar. Rollen innebär att du behöver ha en bra problemlösningsförmåga och en känsla för kvalitet för att säkerställa kundnöjdhet och hållbara lösningar. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelsePlats: ÖrnsköldsvikLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Du kan även kontakta ansvarig rekryterade direkt: [email protected] rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-20.
The opportunity We are looking for a Senior R&D Electrical Engineer to join our Bushing team at Technology Center in Ludvika. In this role you will run projects and contribute to the global roadmap execution, working in close cooperation with experts in different technology fields as well as with design and manufacturing specialists. As a member of the highly skilled global Technology Center team, you will have the possibilities to use your creativity to solve a wide spectrum of challenges. You will have exciting and varied work in front of you where you will get a broad network internally and externally. Join us if you have a positive and curious mindset with a strong drive to build the best possible product together with the team and the stakeholders. How you´ll make an impact Lead and run feasibility studies, develop new technical concepts, design new products and simulate their expected performances, by proficient use of FEM software for dielectric and thermal simulations Organize prototyping and testing activities to validate new technologies and new products Document and transfer your knowledge and findings from R&D to production environment both locally and in other facilities abroad Provide technical support in domain of expertise to other departments when needed (product management, business development, marketing and sales, engineering) Lead development projects on time, on budget and on quality Stay up to date with the latest technology solutions, international standards, market trends and customer requirements relating to transformer high voltage bushings You will be living Hitachi Energy core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background You hold a university degree in Electrical Engineering Deep knowledge of the design, testing and experience in developing of high voltage insulation components, preferably bushings Responsible team player with structured, proactive, self-driven and result oriented work approach Spirit of innovation, "out of the box" thinking 5+ years of experience in electrical engineering R&D role or similar Fluency in English, written and spoken alike, is a requirement. Swedish is a plus What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks Additional information Applications will be reviewed on an ongoing basis and the position can be filled in a shorter timeline. Recruiting manager Ana Paula Ribeiro, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjorer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52, Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. Any other questions can be directed to Talent Partner Michael Blomberg [email protected].
The opportunity At G&PQS you will create a sustainable future. If you are ready to meet the technological challenges within control and protection systems – together with a team of driven senior experts – then you can expect an equally exciting and ever-changing time ahead of you. We are expanding our team and looking for skilled engineers with expertise in power systems and control systems for power converters. Your main task will be to ensure the dynamic performance of our control solutions based on customer grid code requirements. How you´ll make an impact In this context you will: Performing PSCAD and RTDS studies; analysis and optimizations of the system dynamic performance for our FACTS technology. Developing concept design for our control and protection algorithm. Be a true team player and eenjoy working in an agile and hands-on manner, ready to take ownership of both the technology being worked with and personal development. Take new ideas from start to finish line, including offline studies, all the way to testing versus simulator or lab setups. Work in our agile teams to provide our delivery organization with new feature and application. You will be living Hitachi Energy core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. You will become part of a dedicated team, in which we work together to handle all requirements from different stakeholders. Collaboration is, in other words, a central part of your new position and is a key competence which will enable your possibilities of further career opportunities and personal growth. Your background A Master of Science or PhD is preferred, with a major in Power Systems, Power Electronics, Electrical Machines and Drives, Control Systems, Sustainable Energy, Engineering Physics, or equivalent You have solid competence and experience within electrical systems and control design. Strong knowledge and background in control theories of high-power electronic converters. You will work together with experts in the field. It is an advantage if you have worked within a SCRUM, agile or lean setup previously and if you like to troubleshoot and test your own solutions. You are a driven problem solver who eagerly takes initiatives and always delivers on time and according to expectations. Naturally, contributing to our continued development motivates you. Proficient in English since you will be part of an international setting where you will get to exchange knowledge with people from all over the world. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Our selection process is continuous, and the position may be closed before the advertisement expires. So, if you are interested – don’t delay, apply today! Recruiting Manager Majid Fazlali, +46 725124080 will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42. All other questions can be directed to Talent Acquisition Renee Lundgren, [email protected]
Om tjänsten:För uppdrag hos kund söker vi junior maskin/mekanisk konstruktör Huvudsakliga arbetsuppgifter:Konstruktion för anpassning mot kund, nya tillbehör etc. Autodesk Monitor Vem vi tror du är: Vi söker dig som är nyexad eller konsult idag och vill vara med på en resa där du bli utmanad och får chansen att utvecklas. AnsökanNorthern Skill är det personliga rekryteringsföretaget med norrländska som koncernspråk. Vi är mer intresserade om vem du är - än hur duktig du är på skriva CV. Har du inte världens snyggaste CV så kan du alltid presentera dig genom fritext i ansökan, en kort video - eller varför inte slå en signal! Vi hörs!
Är du en driven och initiativtagande person med goda tekniska kunskaper inom fastighetsteknik? Vill du vara en del av ett företag som bidrar till en hållbar framtid? Nrlyze söker nu en passionerad teknisk supportansvarig till sitt team som optimerar energisystem i fastighetsbranschen. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt av Nrlyze. Om företaget Nrlyze är en startup med en stark mission: att göra automatiserade metoder, kunskap och optimering av energisystem tillgängliga för fastighetsbranschen. Deras målgrupp sträcker sig från fastighetsägare till BRF:er och tekniska installatörer i Europa. Deras system och AI-baserade algoritmer analyserar, identifierar och korrigerar felaktiga inställningar och obalanser i fastighetens värmesystem. Lösningen minskar uppvärmningskostnader och CO2-avtryck med upp till 20%, och de erbjuder vidare insikter och åtgärder för att hjälpa sina kunder att nå sina mål.Som en del av Nrlyze får du vara med på en spännande resa med stora möjligheter att bidra både till Nrlyze tillväxt och utvecklas personligen. Tillsammans med dina kollegor på kontoret i Stockholm arbetar ni för att minska energislöseri i fastighetssektorn och bidra till att lösa våra gemensammaklimatutmaningar. Arbetsuppgifter Från installation av produkten till att erbjuda användarutbildning och stöd under övergången till full användning, är du med och säkerställer att kunderna får en smidig och positiv upplevelse från första kontakt till full driftsättning.Du är även den primära kontaktpunkten för kunder när det gäller hur de ska komma vidare med lösningar till energirelaterade utmaningar som vårt system identifierar. I din roll ingår även att hjälpa kunden med kontinuerlig uppföljning och energi coaching så att deras värmesystem når optimal prestanda och funktion. Ditt arbete innebär även att delta i säljmöten där du, tillsammans med Nrlyzes säljteam, presenterar produkten och tillhandahåller teknisk expertis för att stödja försäljningsprocessen. Genom att tydligt kommunicera produktens fördelar och användningsmöjligheter spelar du en central roll i att övertyga potentiella kunder och säkra affärer. Sammanfattningsvis är din roll som teknisk supportansvarig hos Nrlyze en dynamisk och ansvarsfull position som kräver en kombination av teknisk expertis, kommunikationsfärdigheter och en stark vilja att leverera exceptionell service. Genom ditt arbete bidrar du inte bara till att säkerställa kundnöjdhet utan också till Nrlyzes fortsatta framgång och tillväxt på marknaden. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik, energisystem, t.ex. energiingenjör eller energitekniker. Alternativt tillgodogjord likvärdig kunskap.• Gymnasial utbildning inom styr & reglerteknik eller liknande och lång erfarenhet och förståelse fastighetstekniska system för värme och ventilation.• Arbetserfarenhet av kundrelationer, gärna inom fastighetsbranschen alternativt inom tekniskt säljande• Arbetserfarenhet och intresse för teknik, gärna inom fastighetstekniska system• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skriftFör att passa i rollen som teknisk supportansvarig hos Nrlyze ser vi att du har förmåga att arbeta strukturerat och kan självständigt driva dina projekt framåt. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi att du är en kommunikativ och socialt säker person som får energi av dialog med nya människor. Vidare trivs du med att bygga relationer till andra och har förmågan att lyssna och förstå såväl kunder som kollegors behov. Du sätter kunden i fokus och anstränger dig alltid för att leverera lösningar. Ansökan: Låter detta som något för dig? Ansök nu och bli en del av vårt växande team på Nrlyze! Vi ser fram emot att höra från dig. Pysen (nedan) ser också fram emot fler kollegor!
The opportunity We are looking for a Line Planner Product Interface for HVDC to act as the center of expertise for planning and scheduling within the Line Planning organization. In this role, you will ensure that best execution practices are applied in tenders and project and will actively contribute to plan, monitor, and report these activities within your group. You will also provide operational support to the project planners and project managers within HVDC Products team on ad-hoc basis. This is a role with many interfaces and interesting work tasks within engineering and supply chain planning. How you’ll make an impact The Line Planner Product Interface is responsible to oversee engineering, design and supply chain for each project on a macro level in order to ensure timely completion of the tasks. Support line and project managers in planning methodology and on understanding and analyzing schedule progress and reports. The Line Planner develops specific expertise in planning and execution of the line organizations scope in EPC HVDC deliveries. Establish accurate scheduling methods, best execution practices, and ensure that this is reflected in type schedules applied in project and tenders. Compiles information, analyses and makes recommendations in formats that assist effective management and decision making. Work with line managers to align resource capacity with project and tender demands. Assist project managers in tenders and start of projects to ensure that best planning and execution practices are applied. Your background You have a bachelor's degree in electrical engineering or equivalent. Knowledge and experience from engineering and supply chain planning, preferably with Energy sector. You are structured, flexible and hold some qualifications in project management. You have skills in planning and controlling a time schedule and have prior experience using Primavera P6 or MS Project. You have genuine technical interest and are always open to develop your skills within other fields. Knowledge how to use Microsoft's Office suite of software, especially Microsoft Excel, Word and PowerPoint. Fluent in written / spoken English, Swedish language skills would be an advantage. You are a dynamic and social person who enjoys working with people from various business areas and parts of world. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us A team with great co-operation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! Welcome to apply. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Rachit Sharma, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Oliver Chicaiza, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer