Att utveckla ett hållbart samhälle kräver engagemang, helhetssyn och förmåga att knyta ihop enskilda expertkunskaper till en komplett lösning. Detta är en del av vardagen för oss på Norconsult. Vi är en av Nordens största rådgivare inom samhällsplanering och projektering. Med helhetsperspektiv och tydlig miljöprofil hjälper vi våra uppdragsgivare att lyckas på resan från vision till verklighet. Vi söker nu Konstruktörer/Projektledare till vår El, Instrument & Automationsgrupp i Gävle. På Norconsult arbetar vi över disciplingränser och ser Sverige som en region. Här bryr vi oss om varandra och prioriterar samarbetet mellan oss medarbetare. Affärsenhet Industri består av mer än 150 ingenjörer i Sverige och finns representerade på en rad olika orter i landet. I Gävle har vi ett 20-tal medarbetare inom Industri och vår avdelning kännetecknas av sin långa erfarenhet, att vi månar om varandra och har stort fokus på våra kundrelationer. Vi söker dig som är van vid att arbeta i projekt från start till mål med gedigen bakgrund inom el, instrumentering mot industri. Som konstruktör hos oss får du en bred roll med varierande ansvarsområden och en betydande grad av självständighet, vilket ger dig möjligheten att aktivt påverka både ditt arbete och arbetssätt. Du kommer bli en nyckelspelare i expansionsfasen av industrigruppen i Gävle. Du kommer att ha nära samarbete med våra kunder och externa partners, där du ansvarar för att hantera förfrågningar, identifiera kundens behov och erbjuda rådgivning för effektiva lösningar. Hos oss varierar konsultuppdragen i upplägg, bredd, längd och storlek, allt beroende på våra kunders behov och dina önskemål. Detta gör att du kan förvänta dig en stor variation i ditt arbete. Din profil Vi söker dig som är utåtriktad, driven och brinner för att leverera ett bra resultat. Du har en relevant eftergymnasial utbildning alternativt lång arbetslivserfarenhet från motsvarande och vi ser erfarenhet inom papper & massa samt stålindustrin som meriterande. Vi uppskattar egenskaper såsom förmågan att se helheten och att vara en problemlösare som kan agera flexibelt utifrån de olika projektens behov. Du är självsäker i din kompetens och har förmågan att tydligt och konstruktivt bemöta kunder för att främja gott samarbete. Din strukturerade natur och erfarenhet av att leda industriprojekt är värdefull för oss. För att lyckas i rollen är det önskvärt att du har ett service- och resultatinriktat arbetssätt. B-körkort är ett krav. Vi är Norconsult Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder. Genom innovation och samarbete, och med vårt syfte ”Varje dag förbättrar vi vardagen”, söker vi ständigt efter hållbara, effektiva och samhällsnyttiga lösningar. Vi är 6500 medarbetare i koncernen och 1400 medarbetare i Sverige utspridda på 40 kontor. Med över 140 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar vi tvärfacklig expertis med lokal närvaro. För Norconsult är allas lika värde en grundförutsättning. Målsättningen är att våra medarbetare ska ha samma möjligheter att nå sin fulla potential oavsett vem de är eller hur de identifierar sig. En större bredd av perspektiv hjälper oss att förstå samhällets alla delar, utmanar oss i våra uppdrag och leder till en högre grad av innovation. Vi välkomnar därför medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter. Du behöver behärska svenska obehindrat i tal och skrift för att kunna verka i rollen, men det är inget krav att det är ditt modersmål. Bekanta dig med din blivande chef: Linus Modigh | LinkedIn Välkommen med din ansökan! Till oss söker du med CV och en motivationstext. Observera att vi endast tar emot elektroniska ansökningar. NA
Vill du bli en nyckelperson i ett marknadsledande företag inom brandsäkerhetslösningar? Dafo söker nu en Master Scheduler som vill vara med och forma framtidens logistik och planeringsprocesser hos oss. Dafo Vehicle grundades 1919 och är en global ledare inom brandsäkerhetslösningar för tunga fordon. I december 2024 förvärvades Dafo Vehicle av United Safety, och under 2025 flyttade Dafo till en ny högteknologisk anläggning i Tyresö för att stödja fortsatt tillväxt och innovation. Dafo är arbetsplatsen för dig som vill vara en del av en tillväxtresa och trivs i en föränderligmiljö. I rollen som Master Scheduler ansvarar du för att säkerställa effektiv kapacitets- och produktionsplanering – från månadsplanering (IBP) till daglig schemaläggning på golvet. Du arbetar tätt med både interna team och externa partners för att balansera efterfrågan, leveransförmåga och kostnad. Huvudsakligt ansvarsområde: • Implementering av IBP och kapacitetsgranskningar • Utveckling av huvudplanering (MPS) och produktionsschemaläggning • Optimering av kostnader och resursutnyttjande • Uppföljning och analys av nyckeltal (KPI:er) • Stödja en kultur präglad av engagemang, förbättring och samarbete Tjänsten är placerad i Tyresö på heltid och start sker enligt överenskommelse. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av kund och vi på StudentConsulting tar hand om processen. DETTA SÖKER VI • Erfarenhet inom MPS/MRP, schemaläggning, ERP-system och masterdatahantering • Goda kunskaper i prognostisering och efterfrågeplanering, Operations Supply Planning (IBP), utnyttjande av IT-lösningar, lagerstyrning, prestationsövervakning, Lean • Grundläggande kunskaper i transportledning, in-/utflöde, interna flöden och lagerhantering, budgethantering och ekonomisk förståelse • Kandidatexamen eller motsvarande inom ingenjör/teknik • Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet • God kommunikativ förmåga och professionell engelska • Meriterande: APICS/CPIM-certifiering, Lean/Six Sigma, erfarenhet av att leda en anläggning styrd av ett Business Management System (BMS) Du passar perfekt för den här rollen om du kan lösa logistiska utmaningar, och god kommunikativ förmåga. Klarar av att prestera i en snabb miljö, hantera tidspress och anpassa dig snabbt till förändringar. Har säkerhet som högsta prioritet och följer alla policyer för att främja en säker arbetsmiljö. Har en positiv attityd och god samarbetsförmåga. Låter det här som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – intervjuer sker löpande. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Goutera tillverkar färsk pasta, pizzadeg och övriga färdiga rätter. Vi söker en ersättare för en som går på föräldraledighet. Tjänsten är till att börja med ett vikariat i upp till ett år men med chans till förlängning. Vi söker dig som vill vara spindeln i nätet i vår produktion. Du har förutom tidigare vana att leda och fördela arbete inom livsmedelsproduktion alternativt har du arbetat med annan industriproduktion men har god kännedom om livsmedelshantering Du kommer förutom att vara delaktig i den dagliga produktionen planera och administrerar vår produktion och vårt kvalitetssystem även har visst ansvar för ekonomiska avstämningar. Du kommer även ha viss kontakt leverantörer och kunder samt med dem som kör ut våra produkter till restauranger och grossister. Den vi söker har körkort och har koll på stockholmstrafiken för att kunna planera orderläggning. Du skall ha minst 5 års erfarenhet från livsmedels eller bageribranschen eller annan produktion som du kan relatera till och ha förståelse för varuflödet genom en sådan verksamhet. Med andra ord bör du vara en social person som både talar och skriva svenska och du har god datavana och har troligen arbetat med orderläggning tidigare. Positivt är också vana att arbeta med lagersystem. Vi är idag drygt 10 anställda och vi har en familjär atmosfär på företaget så det som är viktigt förutom arbetsuppgifter är att du gillar att samarbeta med andra människor och inte är rädd för att ta i då det emellanåt är ett rätt så tungt arbete. Arbetstiderna är normalt dagtid måndag till fredag 7:30-16:30. Anställningen påbörjas snarast när vi hittat rätt kandidat. Välkommen att söka om du tror dig ha den rätta kompetensen, men läs ansökan ordentligt och bifoga såväl CV som personligt brev!
Vi söker en senior ILS/IPS Manager/affärsorienterad ledare med placeringsort i Göteborg eller Trollhättan. I rollen kommer du att ta täten när nya uppdrag ska starta och affärer ska lyfta. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att bygga långsiktiga relationer och leda tekniskt utmanande projekt inom drift och underhåll. På Combitech arbetar vi i spännande och varierade projekt inom branscher som försvar, industri och infrastruktur. Hos oss får du arbeta i komplexa system i teknikens absoluta framkant, med allt från ubåtar till flygplan. Samtidigt strävar vi efter att vara arbetsgivaren för dig som vill växa både personligt och professionellt samt vara den ledande aktören inom säkerhet och trygghet i det digitala samhället. Känner du igen dig i beskrivningen och letar efter nästa utmaning? Då är det dig vi söker! Om ILS/IPS * Förkortningen ILS står för integrerat logistikstöd, eller Integrated Logistics Support, och är en internationellt etablerad ledningsstrategi som används främst inom försvarssektorn men också inom den civila sektorn. Det kan även benämnas IPS, Integrated Product Support. Inom den civila sektorn kan RAMS eller life cycle management vara likriktade benämningar. I korthet går strategin ut på att underhåll och drift tas i beaktning redan under systemets utveckling och sedan vidare under hela dess livslängd. Genom att påverka systemdesignen i ett tidigt skede samt dess supportlösning skapas tillgängliga, säkra och kostnadseffektiva system. Rollen * En central roll i en verksamhet där vi växer med kvalitet. * Väldigt bra, kompetenta kollegor som gillar att lösa problem tillsammans. * Möjlighet att påverka, både kundsamarbeten och interna arbetssätt. * Frihet under ansvar och stort förtroende från start. * Ena dagen sitter du i uppstartsmöte med en ny kund och andra dagen säkerställer du att ett pågående projekt håller både tidplan och budget. Vi söker dig som * Är trygg i din kompetens och har lett större projekt eller ansvarat för kundåtaganden inom tekniskt komplexa områden är en förutsättning för att kunna axla rollen. * Känner dig bekväm med och har förståelse för mångfacetterad teknik då du på ett eller annat sätt kommer att hantera teknisk information i ditt framtida uppdrag. * Gillar ordning och reda men är också snabb och flexibel när läget kräver det. * Är prestigelös, affärsmässig och har lätt att få med dig människor och skapa förtroende hos kund. * Har en trygg och kommunikativ ledarstil. * Har någon form av erfarenhet inom försvars/fordons/marina/flygplansindustrin. Exempelvis har du arbetat som projektledare, officer, ingenjör, servicetekniker eller eftermarknadsprojektledare. * Är intresserad av att dela med dig av din kunskap genom att stötta mer juniora kollegor i from av att agera mentor eller kursledare. * Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav för tjänsten. Då flera av våra tjänster innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Resor i tjänsten kan förekomma. Utöver en tillsvidareanställning kan olika anställningsformer så som timanställning, diskuteras. Urval sker efter sommarsemestern. Vi ser fram emot din ansökan! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson/rekryterande chef: Konsultenhetschef Sanna Otterström, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Our client is on a global transformation journey — and we’re looking for a skilled Mechanical Engineer Consultant to help implement Creo, Inventor, and Windchill across their business streams. You’ll join a central team, supporting the rollout of new CAD/PDM systems and ways of working. Your expertise will help shape product structures, workflows, training materials, and system integrations. Location: Southern part of Skåne, hybrid. QUALIFICATIONS & COMPETENCIES Been a part of a project changing CAD/PDM systems before Been a superuser in CREO/Windchill Open minded attitude and able to establish a positive change attitude in the Business Streams (end-users) Note that Windchill will not be “out of the box” so a high level of understanding processes is required since the software will be adapted (by the IT team) to fit the organization Able to support the Product Structure lead with input to modularization, attributes, templates etc. Able to support the Way of Working lead with User scenarios, User cases, workflows etc. Able to support the training material lead for CAD/PDM Highly skilled in working with Creo (and Inventor) and Windchill Background in mechanical engineering Able to drive activities independently and in a team Open-minded to new ways of working Communication skills An interest in systems and processes Strong English skills - both oral and written Valid EU work permit making you able to start working in Sweden right away AREA OF RESPONSIBILITY Be the go-to person during development and implementation Help to integrate the CAD, PDM and/or PLM systems within the organization Support the Product Structure lead with input to modularization, attributes, templates etc. Support the Way of Working lead with User scenarios, User cases, workflows etc. Support the training material lead for CAD/PDM INTERESTED? Please note that to apply for this position, you must go to our website. We are unable to process CVs sent directly to our email. If you have questions about the position, please contact us on: [email protected] The position will be closed when we have found the right candidate, and we encourage you to apply as soon as possible. Notice only your CV in English is necessary. Passionate about Engineering - RDT At RDT, our primary focus is our PEOPLE. We support our employees in professional and individual development. With our flat hierarchy, commitment and values, which inspire them to do their best. We pursue our PEOPLE’s work satisfaction and can guarantee highest quality, which leads to our second mission – our CLIENTS. We, our PEOPLE, provide engineering solutions that enable our customers to have a competitive advantage in efficiency, flexibility and costs. Thanks to our PEOPLE, we have supplied the best engineering services since 2007 and offer the best and most flexible terms in the market for engineering services. Be part of our missions and join RDT in Denmark and Sweden.
Vi står inför en spännande tid av förändring inom Hyresbostäder. Vår målbild är att bidra ännu mer till Norrköpings utveckling och tillväxt. Vi vill ytterligare stärka samarbetet med våra hyresgäster och med våra samverkansparter för att tillsammans förbättra och utveckla våra hus, områden och våra hyresgästers hem. Vårt förändringsarbete, som kommer att innebära en rad initiativ och projekt, syftar till att skapa ekonomisk stabilitet över tid och att vara en tydlig förebild inom social och ekologisk hållbarhet. Som Områdesansvarig fastighetsförvaltare får du en viktig roll i den omställningsresa som startar hos oss nu! OM TJÄNSTEN Nu söker vi på Hyresbostäder en driven Förvaltare/Områdesansvarig. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtiden i Norrköping. Tillsammans med engagerade kollegor och hyresgäster gör du skillnad. Varje dag. Rollen består av mycket kontakt med våra hyresgäster samt entreprenörer och andra samarbetspartners, vilket ställer höga krav på din kommunikativa och pedagogiska förmåga. Det är viktigt att kunna hantera olika människor och alltid upprätthålla ett professionellt bemötande i syfte att bibehålla och utveckla våra kundnöjdhetsmål. Att aktivt arbeta med trygghetsfrågor och upplevelsen av närvaro i våra områden är en viktig del i tjänsten. Du ansvarar för att sköta förvaltningen i ett varierat bestånd av fastigheter och tillhörande markområden. I din vardag arbetar du även med siktet inställt på planering av underhåll av fastigheterna samt utför avflyttnings- och underhållsbesiktningar. Du ansvarar för fastigheternas driftresultat, områdets ekonomi och har mycket kontakt med driftpersonal och entreprenörer. Tjänsten ställer höga krav på ledarskapsförmåga och att tillsammans med dina förvaltarkollegor ta dig an de utmaningar som finns i området samt arbeta långsiktigt för att våra hyresgäster ska känna sig trygga och trivas hos oss. DET HÄR BIDRAR DU MED Du har gedigen kunskap och erfarenhet från fastighetsbranschen, gärna i kombination med relevant utbildning. Du har flera års erfarenhet av verksamhet- och budgetansvar samt av strategiskt arbete kopplat till affärsmässig förståelse. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av en ledande roll. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och kunskap om fastigheters underhållsbehov avseende yttre och inre skötsel samt kan förstå och genomföra egenkontroll enligt fastighetsägarens ansvar. Du behöver ha goda kunskaper i entreprenadjuridik, avtalsuppföljning och upphandling. Du vill vara med och göra skillnad och bidra till det förebyggande arbetet som görs kopplat till trygghetsfrågor i våra områden. Du är också fastighetstekniskt kunnig och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt. Som person har du god förmåga att självständigt planera, utföra och följa upp arbetet på området. Du har ett engagemang i ditt uppdrag och agerar med omtanke om människor samt tar ett proaktivt ansvar för ditt arbete. Vidare är du affärsmässig, kundorienterad och skapar effektiva kontaktnät såväl inom som utanför organisationen. Dina ledaregenskaper är viktiga och du är van att leda och driva förbättringar framåt. Du trivs i en bred roll där du arbetar både självständigt och i team. Vi ser att du har förmågan att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är också utmärkt eftersom de ökar dina möjligheter att ge ännu bättre service till våra kunder. I tjänsten behöver du ha B-körkort och tillgång till egen bil. VÄRT ATT JOBBA FÖR Hyresbostäder har ett uppdrag som är unikt för bostadsbranschen i Norrköping. Det sträcker sig långt bortom att ”bara” hyra ut bostäder. Vårt perspektiv och ansvar är så mycket större. Därför är också möjligheterna så mycket större. Hos oss får du göra skillnad för människor idag, och påverka framtiden. Utöver dina varierande och självständiga arbetsuppgifter erbjuder vi en härlig gemenskap med goda samarbeten och rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb. Vi vill att du ska känna dig som hemma – även när du är på arbetet! Vår senaste kundundersökning och medarbetarundersökning visar även att både våra hyresgäster och medarbetare trivs hos oss. ANSÖKAN Tycker du att en trygg framtid i Norrköping är värt att jobba för? Då är vi nyfikna på dig! Varmt välkommen att skicka in din ansökan senast 2025-08-15. Vill du veta mer? Hör gärna av dig till: Distriktschef Ida Gröndahl på telefon 011-21 16 72, tillgänglig v26-27 samt v32 – 33. eller Distriktschef Ida Jörheden på telefon 011-21 15 05, tillgänglig v27-29 samt v 33. För att vi på Hyresbostäder ska kunna skapa en inspirerande, trygg och hållbar stad för alla, måste vi som jobbar här också vara alla. Vi behöver människor med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv. Därför eftersträvar vi mångfald och välkomnar alla sökanden. Välkommen till oss på Hyresbostäder!
Vill du ta nästa steg i karriären och vara med och forma framtidens smarta tjänster i en av våra viktigaste marknader? Vi söker en affärsdriven och utvecklingsorienterad ledare som vill driva förändring, och växa tillsammans med oss. Om rollen Som Distriktschef för Stockholms södra distrikt får du en nyckelroll på vår största marknad. Distriktet omfattar den södra delen av Stockholmsområdet och är ett av två distrikt i regionen. I rollen kombinerar du ett operativt ledarskap med strategiskt ansvar. Du ansvarar för både affären, kundrelationer, personal och resultat, men också för att driva utveckling i distriktet och bidra till den kulturella förändring som vi nu är mitt uppe i. Du leder ett team bestående av 3-4 servicechefer samt ytterligare fem tjänstemän inom våra tekniska kärnområden: el, VVS, ventilation, kyla och fastighetsautomation. Ditt uppdrag handlar om att coacha och utveckla dina chefer, skapa affärsmöjligheter och säkerställa att distriktet når sina mål - idag och imorgon. Med rätt driv och vilja har du en fantastisk möjlighet att utvecklas med bolaget samtidigt som du arbetar mot Sveriges största marknad inom teknisk facility management? Vem är du? För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du är en trygg och engagerad ledare som gillar att ta ansvar, driva förändring och vara nära både affären och dina medarbetare. Du är prestigelös, strukturerad och motiveras av att skapa ordning, utveckla processer och bygga nytt. Du har också en tydlig vilja att forma en hållbar arbetskultur där både människor och verksamhet får växa. Vi söker dig som har: * En akademisk utbildning, gärna som civilingenjör eller civilekonom * Tidigare chefsbakgrund, gärna med erfarenhet av att leda andra ledare * Stark affärsmässighet och ett intresse för försäljning och kundutveckling * Ett coachande och kommunikativt ledarskap * Förmåga att skapa struktur, ta initiativ och driva förbättringar Du behöver inte ha branscherfarenhet, det viktigaste är att du har ett starkt affärsdriv, ledarskapspotential och ett hjärta för människor. Har du dessutom erfarenhet från FM, installationsbranschen, fastighet, större KAM-roller eller serviceintensiva bolag, så är det meriterande men inte avgörande. Vi välkomnar mångfald i alla former och ser gärna kvinnliga sökande som vill vara med och bygga framtidens Caverion. Här får du chansen att vara med och forma ett modernt, inkluderande och resultatorienterat ledarskap i en verksamhet där utvecklingsmöjligheterna är stora. Det här får du hos oss * En tydlig introduktion och mentorskap. * Möjlighet att påverka affären och teamets utveckling. * En plats i regionens ledningsgrupp. * Karriärmöjligheter inom hela Caverion i Sverige. * Stöd från kollegor inom affärsutveckling, HR, teknik och ekonomi. Distriktet omsätter idag 150-200 MSEK med god lönsamhet och potential att växa. Du har stor frihet och stort ansvar. Praktisk information Placering: Stockholm, Västberga Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll: kan komma att genomföras Är du redo? Om du vill vara med och utveckla både vår verksamhet och vårt ledarskap, tror på hållbar teknik och långsiktiga relationer - då ser vi fram emot att höra från dig. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Sara Bahlenberg på 070-790 86 26 eller via [email protected]. Företagsbeskrivning Caverion Sverige Vi är Caverion Sverige - en renodlad expert inom teknisk fastighetsförvaltning. Vi förstår att bakom varje byggnad, bakom all infrastruktur, finns människor och verksamheter som är beroende av att allt fungerar. Vi är här för att se till att det gör det. Varje dag, året om. Genom att ta ett helhetsansvar för våra kunders tekniska funktioner, både operativt och strategiskt, åstadkommer vi ökad driftsäkerhet, optimal funktion och minskad energianvändning. Våra engagerade medarbetare, från norr till söder, har den spetskompetens och multitekniska expertis som krävs för att förvalta byggnader och infrastruktur med extra höga krav på driftsäkerhet och prestanda. Som ansvarsfulla förvaltare av några av de tekniskt mest komplexa byggnaderna i Sverige, bryr vi oss om framtiden, och vi är här för att göra den bättre och mer hållbar. Byggda miljöer är en naturlig del av allas vardag. Vi gör fastigheter smartare, säkrare och mer hälsosamma att vistas i. Hos oss blir du en del av utvecklingen. Våra medarbetares kunskap är avgörande för att vi ska lyckas. Du får använda din expertis till lösningar som har en verklig påverkan - både på våra kunders verksamhet och på klimatet. I april 2024 gick Caverion och Assemblin samman för att skapa ett ledande nordeuropeiskt tekniskt service- och installationsföretag: Assemblin Caverion Group. Tillsammans är vi cirka 20 000 skickliga medarbetare i nio länder som delar passionen för smarta och hållbara lösningar. Vår sammanlagda omsättning uppgår till cirka 41,5 miljarder SEK.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Vi växer! En orolig omvärld har lett till en tillväxt som går snabbt och för att kunna fortsätta leverera produkter i världsklass till våra kunder behöver vi personer med ett brinnande intresse för produktionsteknik, problemlösning och optimering. Här öppnas en möjlighet för dig som är redo att ta ett nytt steg i ditt arbetsliv. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår produktionstekniska förmåga inom teknikområden. Din roll Som produktionstekniker kommer du att ha en central roll i att stötta produktionen och förbättra arbetsprocesser. Du ansvarar för att upprätta och uppdatera beredningar såsom monteringsinstruktioner, korrekta produktionstider och operationslistor för dina produkter. Samt att upprätthålla bästa möjliga tillgänglighet av verktyg och utrustningar för serieproduktion. Utvecklar, optimerar och balanserar befintliga processer och system för att nå bästa säkerhet, leveransprecision, takt, kapacitet och kvalitet. Det blir ett riktigt kul äventyr med massor av utveckling och innovation. Detta för att hela tiden skapa bättre förutsättningar att leverera enligt våra kunders förväntningar. Tjänsten är förlagd till den produktionstekniska avdelningen inom Missile Systems hos Dynamics produktionsenhet i Linköping. Din profil Vi söker dig som är en engagerad, flexibel, lösningsorienterad och kan kavla upp ärmarna när det behövs. Du är proaktiv och redo att anta utmaningar i en dynamisk och föränderlig miljö. Med ditt strukturerade arbetssätt hanterar du både kortsiktiga och långsiktiga uppgifter framgångsrikt för att uppnå gemensamma resultat. Vi ser gärna att du har: * Relevant akademisk utbildning med inriktning mot produktionsteknik eller annan eftergymnasial utbildning kombinerad med god erfarenhet. * God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska. * God insikt i och erfarenhet av produktion och produktionsprocesser. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Aerospace Systems står inför stora utmaningar, för såväl program inom produktfamilj Airframe Assemblies som Boeing T-7A och kommande derivat. Vi behöver nu rekrytera en ingenjör inom Integrated Logistics Support (ILS) och underhållslösning till vår organisation! I rollen som ILS-ingenjör förväntas du utgöra länken mellan konstruktörer och ILS för att konstruera underhållslösning, definiera verktyg som behövs samt ta fram data för reservdelsförsörjning. Arbetet genomförs i tätt samarbete med expertis från olika avdelningar internt Saab AB Aeronautics samt externt gentemot våra kunder och partners, t.ex. Boeing. Din profil Vi söker dig som är nyutexaminerad eller har något års erfarenhet från arbetslivet. Din utbildningsbakgrund är troligen inom Logistik, Mekanik eller liknande. Som person bör du vara analytisk och problemlösande, samt ha god förmåga att samarbeta och på egen hand kunna söka kunskap och information. Stor vikt kommer alltså att läggas på dina personliga egenskaper och vi ser gärna att du är van vid självständigt arbete och att ta egna initiativ. Då arbetet sker i interaktion med andra avdelningar är det viktigt att du är tydlig i ditt sätt att kommunicera samt har en god samarbetsförmåga och hög social kompetens. Efter hand kan rollen komma att formas utifrån dina intressen, vilket innebär goda möjligheter till personlig utveckling. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Affärsenheten Aerospace Systems ingår i affärsområde Aeronautics. Vi utvecklar, industrialiserar och producerar flygplansstruktur med ingående system till flygindustrier över hela världen. Aerospace Systems är en integrator med helhetsansvar med projekt innehållande utveckling, industrialisering och produktion av delar till kundernas flygplan. Våra kunder är främst Airbus och Boeing. Hos Boeing såväl deras Commercial som Defense, Space and Security. Avdelning Engineering ansvarar för konfigurationshantering, ändringshantering, strukturteknisk utveckling, industrialisering och teknisk support av flygande strukturer inklusive systeminstallation till affärsenhets externa kunder som t.ex. Airbus, Boeing och Beyond Gravity. Avdelningen ansvarar också för affärsenhetens IS/IT och att vi har relevant kunskap inom systems engineering och utveckling inom grundflygplanssystem. Totalt inom avdelningen arbetar ca 120 medarbetare. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Kemira är en global ledare inom hållbar kemi för vattenintensiva industrier. I mer än 100 år har vår kemi främjat mänskliga framsteg och livskvalitet. Vi kallar det; Chemistry with a purpose - Better every day. På Kemira främjar vi samarbete och inkluderande arbetskultur som ger våra anställda möjlighet att frodas och göra skillnad. Läs mer om Kemira på www.kemira.com/karriar. Vi söker en processingenjör som vill driva och utveckla produktionsprocessen i väteperoxidfabriken på Kemira i Helsingborg. Du kommer få arbeta med teknik i framkant i en avancerad process där du skapar förutsättningar för produktivitet och kvalitet av högsta klass. Du är med och leder utveckling av produktionsanläggningen samtidigt som du alltid arbetar med person- och processäkerhet i fokus. Du drivs av att lösa problem och söker förbättring både på egen hand och tillsammans med dina kollegor. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Driva konstruktiv dialog med personalen för att säkra att våra säkerhetsrutiner följs • Leda och delta i riskanalyser där du säkerställer att åtgärder från riskanalyser görs i tid enligt plan • Leda avvikelseutredningar gällande process och processäkerhet inom frabriken • Inneha rollen som Föreståndare för brandfarlig vara på Väteperoxidfabriken • Vara delaktig i avhjälpande av produktionsproblem i fabriken relaterade till process, säkerhet, energi och kvalitet • Arbeta med ständiga förbättringar i syfte att öka produktiviteten • Bidra med expertkunskap i processrelaterade projekt Processingenjören ingår i fabrikens driftledningsgrupp som tillsammans tar ansvar för det gemensamma resultatet. Du samverkar även med processingenjörerna på Kemiras övriga väteperoxidfabriker i världen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du rapporterar till fabrikschefen. Placeringsorten är Kemiras produktionsanläggning i Helsingborg. Vi erbjuder Ett spännade arbete där du får djupdyka i kemin och tekniken för att utveckla och optimera anläggningens produktionsprocesser. • Ett arbete där du kan leda kontinuerligt förbättringsarbete inom ditt tekniska ansvarsområde • Ett arbete för dig som är intresserad av att både utvecka processen och den personal som arbetar med processen • Möjlighet att påverka då du deltar i driftledningsgruppen för fabriken • Erfarenhetsutbyte och samarbete med globala technology gruppen Vi vill att • Du har god analytisk förmåga, ser helheten och är noggrann. • Du tvekar inte att ta de kontakter som krävs för att driva uppdrag och projekt framåt, du kan ge förbättringsförslag och även säkerställa att förbättringar genomförs. • Du har eftergymnasial utbildning inom kemi- eller maskinteknik • Det är meriterande med några års erfarenhet av storskaliga processer inom kemiindustrin • Du behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift Kemira tillämpar bakgrundskontroll inför anställningen, endast kandidat som får anställningserbjudande kontrolleras och utdata från kontrollen raderas direkt efter användandet. Eftersom Kemira har nolltolerans gällande drogpåverkan på arbetstid så är alkohol och drogtestning innan anställning obligatoriskt och det förekommer även slumpmässiga tester under anställningen. Upplysningar Närmare upplysningar om befattningen lämnas av Fabrikschef Anna Nygren tel. 042-17 13 05. Facklig information lämnas av Ledarna/Patrik Eriksson 042-17 16 60, Akademikerna/Christoffer Ödman 042 17 11 86, Unionen/Ingvar Günther 042-17 16 97 samt IF Metall/Kenth Hultin, 042-17 11 11. Ansökan Sista ansökningsdag är 10 augusti, urvalet sker dock löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum så vänta inte med din ansökan. Vänligen ansök via vår hemsida, www.kemira.com/careers med cv och personligt brev. Kemira är en global ledare inom hållbara kemiska lösningar för vattenintensiva industrier. Vi levererar skräddarsydda produkter och tjänster för att förbättra produktkvaliteten, processerna och resurseffektiviteten för vårt mångsidiga utbud av kunder. Vårt fokus ligger på vattenrening, samt på fiber och förnybara lösningar – vilket möjliggör hållbarhetsomställning för våra kunder. År 2024 rapporterade Kemira en årlig omsättning på 2,9 miljarder euro med ett globalt team på cirka 4 700 kollegor. Kemira är noterat på Nasdaq Helsinki www.kemira.com
Välj ett jobb för att visa detaljer