Samordnare till LSS-boende i Vasastan

Vi söker nu dig, en erfaren samordnare till gruppboendet Medevigatan 5, 4 tr. som ligger i Vasastan i Stockholm. Boendet har 4 brukare. Din tjänstgöringsgrad kommer att vara cirka 65 procent på rullande schema dag, kväll samt varannan helg. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Som samordnare utgör du ett stöd för ansvarig verksamhetschef samt medarbetare i den dagliga driften på verksamheten. För att utveckla det pedagogiska arbetet kommer du även arbeta schemalagd arbetstid direkt med de boende. Där ger du stöd och service både i hemmet och i fritidsaktiviteter samt utvecklar och vidmakthåller det pedagogiska stödet utifrån den enskildes behov. Vi ställer höga krav på bemötande och kunskap om olika funktionsnedsättningar samt förmåga att vara flexibel och kreativ i arbetet. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med möjlighet att utvecklas i din yrkesroll och göra skillnad för människor. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Fungera som förebild för medarbetarna gällande värdegrund och pedagogiskt förhållningssätt. Planera, kvalitetssäkra och följa upp den dagliga driften. Stödja medarbetarna att utveckla verksamheten enligt verksamhetens plan, mål och pedagogiska profil Följa upp personalens ansvarsområden med specifikt fokus på stödpersonsuppdraget och ombudsroller. Planera och följa upp introduktion av nyanställda. Schemalägga utifrån verksamhetens behov, avtal och gällande lagstiftning samt ansvara för schemajustering och bemanning. Tillse att avvikelse- och incidentrapportering, klagomål och synpunkter sker enligt rutin. Utifrån verksamhetens behov och i samråd med verksamhetschef inneha vissa ansvarsområden. Krav för tjänsten: Examen från stödpedagogutbildningen 200 YH poäng, alternativt 60 högskolepoäng inom pedagogik. Erfarenhet/ kompetens inom LSS. Flerårig erfarenhet av liknande uppdrag och en naturlig fallenhet att leda och driva utvecklingsfrågor. Erfarenhet och kompetens inom Tydliggörande pedagogik, AKK och lågaffektivt bemötande. Det är också meriterande om du har kompetens inom välfärdsteknik. God datorvana, erfarenhet av dokumentation samt förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Ett flexibelt förhållningssätt och kan arbeta både självständigt och tillsammans med de boende och dina kollegor. Ett gott och tydligt bemötande gentemot de boende såväl som mot kollegor och närstående. Om rekryteringsprocessen Anställningen kommer att ske omkring den 1 maj eller efter överenskommelse. Rekrytering och intervjuer sker löpande. Vi genomför alltid bakgrundskontroller i rekryteringsprocessen. Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Olivia omsorg är det småskaliga alternativet som värnar om omsorg med hög kvalitet. Arbetet på Olivia omsorg präglas av närhet, engagemang, kompetensutveckling och ständig utveckling av arbetssätt och metoder. Verksamheterna leds av engagerade chefer, samordnare och medarbetare som vill och har förmågan att driva verksamheter utifrån Olivia omsorgs mission "att alla ska få leva sitt bästa liv". Vi tror att omsorg av god kvalitet uppstår i mötet mellan individen och medarbetaren. För mer information se vår hemsida www.oliviaomsorg.se (http://www.oliviaomsorg.se/) samt www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se/) .

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Nu söker vi dig som vill arbeta extra inom fastighet!

Nu söker vi dig som vill arbeta extra som fastighetstekniker, drifttekniker, vaktmästare, snickare eller fastighetsskötare. Detta är en behovsanställning där vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning (minst 50%). Som behovsanställd hos oss kommer du att kunna lägga dig tillgänglig för arbete när det passar dig och därav skapa dig en vardag som passar dig bäst. Krav: - Du har tidigare arbetat minst 2 år med någon av rollerna som nämns ovan. - Du har så pass mycket erfarenhet inom din yrkesroll så att du kan börja arbeta direkt efter att du har blivit tilldelat och visad dina arbetsuppgifter. - Du är van att hantera verktyg i olika slag. - Du är självgående och ansvarstagande. - Du slutför det det du påbörjat. Meriterande: - Vi ser gärna att du har en annan sysselsättning som studier eller deltidstjänst osv. - Att du kan hoppa in med kort varsel. - Att du bor i Stockholmsområdet. Varmt välkommen med din spontanansökan redan idag!

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Lagerarbetare sökes på deltid till Jordbro.

Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som truckförare hos en av våra kunder i Kungsängen. Tjänsten startar omgående. Om jobbet som lagerarbetare Som lagerarbetare kommer du att ha en spännande roll med olika utmaningar. Bland annat kommer du att arbeta med orderplock samt säkerställa och optimera lagernivåer. Dessutom kommer du tillsammans med ditt team sortera och placera gods till rätt del av lagret samt flytta och lagra varor på lastpall med hjälp av truck. Du kommer att jobba deltid på antingen kvällskift eller nattsskift. För att bli aktuell för tjänsten ska man kunna jobba minst 2 pass i veckan. Vill du jobba mer finns även den möjligheten. Är du rätt för rollen som lagerarbetare? Den här tjänsten passar dig som tycker om att arbeta med hela kroppen och som gillar arbete i högt tempo. Det är också viktigt att du tar ansvar för ditt arbete. Det dagliga arbetet kräver att du är stresstålig, är självgående och har en genuin vilja att göra ett bra jobb! Vi söker dig som - har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - exempelvis: deltidsjobb, studier, elitidrott, egen företagare - behärskar svenska i både tal och skrift - kan jobba 2-3 gånger i veckan - har god fysik Det är även meriterande om du - har truckkort A1-A4 och B1-B4 - erfarenhet av truckkörning från tidigare arbete - har övrig lager- och industrivana För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du strävar efter att göra det lilla extra. Vid frågor maila gärna till [email protected]

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Redovisningsekonom deltid

Om Hero och Closers Hero är specialister på konsultlösningar och rekrytering inom ekonomi, HR, administration och service. Closers är en headhuntingbyrå specialiserad på att rekrytera inom Marknad och Försäljning. Under 2024 startar vi även upp Addere - specialiserade på Executive Search och Interim. Våra kunder och kandidater väljer oss för att vi håller vad vi lovar och är genuint intresserade av att göra hållbara matchningar som gynnar både kunden och kandidaten. Vi är både rådgivande och konsultativa i våra kundmöten och intervjuer, allt för att säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats och att bidra med ett mervärde till vår målgrupp. Vi är kollektivavtalsanslutna och auktoriserade via Almega. Men, vi är också mycket mer än bara rekryterings- och konsultföretag - Vi bryr oss om vår omvärld och vi sätter människan i centrum. Vi kallar det för att "jobba med hjärtat". Rollen som redovisningsekonom hos oss Vi söker en kollega under ett föräldravikariat. Vi söker en ekonom som tillsammans med våra VDar och i nära samarbete med vår digitala ekonomibyrå PE Accounting vill ta ett helhetsansvar för vår ekonomifunktion. Du som vill utvecklas inom ekonomi och drivs av att få stor frihet under ansvar, upprätta strukturer och bygga goda interna relationer kommer trivas utmärkt hos oss. Som ekonom hos oss har du en bred och varierande roll där du samarbetar nära respektive bolags VD. Arbetsuppgifterna kommer bl.a. att innefatta ansvar för den löpande redovisningen, löner, månadsrapporter, samt att stötta vår ekonomibyrå med information. Möjligheter och kultur Långsiktighet är ett av våra ledord. Du kan känna dig trygg med att kunna kombinera arbetsliv, familj och fritid på ett sunt sätt då vi har en kultur som uppmuntrar välmående och balans i livet. Vi är ambitiösa och strävar samtidigt efter välmående medarbetare som har kul på jobbet! För oss är det självklart att välkomna medarbetares vilja att vara med och utveckla företagets arbetssätt, rutiner och processer. Vi som företag blir mer framgångsrika om vi inkluderar våra medarbetare i utvecklingen! Kompetensprofil Vi söker dig som har en relevant utbildning inom Ekonomi. Vi tror att du har flera års erfarenhet från att arbeta i en bred ekonomiroll, mycket meriterande om den innefattat lön. Vi tror att du besitter en god systemvana och är skicklig inom Excel. Vi söker dig som delar våra värderingar och vårt affärstänk. Du är en positiv, driven, strukturerad och noggrann person. Vår vardag är väldigt affärsnära och vi samarbetar mycket varpå det är viktigt att du förstår värdet av gott samarbete och att vara prestigelös. Omfattning och tillträde Tjänsten är på deltid, ca 50- 75% tillträde sker snarast men beroende på din tillgänglighet och sträcker sig fram till årsskiftet 24/25. Vi har i dagsläget ett härligt kontor på Kungsholmen (T-bana Fridhemsplan) som vi delar mellan systerbolagen. Lön och förmåner - Fast månadslön - Friskvårdsbidrag - Flexibla arbetstider och hybrid arbetsplats - Pension och försäkringar enligt kollektivavtal Ansökan Du ansöker till tjänsten genom att klicka på knappen ”ansök”. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av Cecilia Enfors Ravelli som nås på [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Extrajobb på terminal i Rosersberg

Tranpenad växer och söker nu efter fler duktiga truckförare till terminal i Rosersberg. Låter det som ett jobb för dig? Har du en annan huvudsaklig sysselsättning på 50%? Då är detta jobbet för dig! Om tjänsten Nu söker vi på Tranpenad efter truckförare till mottagningen hos vår kund i Rosersberg, norr om Stockholm. Som truckförare består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att flytta pall med hjälp av ledstaplare. Arbetsuppgifter Truckkörning med ledstaplare A2 och motvikstruck B1 Terminalarbete Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Vi tror att du har en positiv attityd, hög arbetsmoral och är van vid att arbeta mot högt uppsatta mål. Vidare utför du ditt arbete strukturerat, med noggrannhet och engagemang. Du ska kunna arbeta i ett högt tempo med bibehållen kvalitét samt ha god fysik, och du är givetvis mycket punktlig. Krav Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% Erfarenhet av truckkörning av ledstaplare i minst 1 år och arbete på mottagning Obehindrad svenska i tal och skrift Meriterande Körkort B och tillgång till bil Truckkort A1-4 + B1 Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Måndag-fredag kl. 15.00-20.00 eller kl. 12.00-20.30 Lön: Enligt kollektivavtal Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Om Tranpenad Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör - och ha roligt medan vi gör det - blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett urvalstest som skickas till din mejl. Dessa behöver du genomföra så snart som möjligt efter att du fått testlänken skickad till dig från testleverantören Alva Labs.

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Facilities Services Assistant till globalt bolag (Deltid)

SNABBFAKTA Omfattning: Deltid 16,5 h/veckan. Tisdagar, onsdagar och torsdagar kl.10-16.00. (Du kommer att få chansen att arbeta extra vid sjukdom och semester) Ort: Centrala Stockholm Startdatum: Enligt överenskommelse Anställningsform: Särskild visstidsanställning (behovet är långsiktigt och uppdraget har inget slutdatum. Du arbetar som konsult via Inte Bara Post Bemanning) DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Annonsen är anonym på önskan från vår kund. Vi delger självklart vilket företag det gäller om du går vidare i rekryteringsprocessens första steg. Vår kund är ett stort globalt bolag med många olika nationaliteter. Kontoret är beläget i centrala Stockholm och du kommer att arbeta i ett stort, ljust och modernt kontorslandskap. Arbetsplatsen värdesätter olika typer av roller inom bolaget och därför kommer du ha en stor betydande roll som Facilities services Assistant. DIN ROLL I rollen som Facilities services Assistant kommer du tillhöra Facilities teamet som består av 3 ytterligare kollegor. Du arbetar i team men också självgående. I din roll ansvarar du för att hålla kontorslokalerna städade och presentabla för både interna medarbetare och externa personer. Rollen passar dig som trivs med ett rörligt och prestigelöst arbete såväl självgående och i team. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att: - Se till att det är snyggt och rent på kontoret (som tillexempel ta bort muggar och glas) Diskplock, fylla på och tömma diskmaskiner - Förbereda och fylla på kaffe, läskkyl, frukt och frukost - Förbereda lunch och fika - Förbereda inför möten, konferenser och event - Tvätta och sköta handduksservicen och påfyllning av badrumsfaciliteter - Sophantering och återvinning - Underhåll av kontorsutrustning som exempelvis köksmaskiner och fylla på papper i skrivare - Ta emot leveranser och påfyllning av både varor och kontorsmaterial - Kontakt med leverantörer vid behov - Möblering på kontoret, enklare reparationer av kontorsmöbler och felanmälningar samt inventering - Ad hoc uppgifter från Facilities Manager - Bemanna receptionen vid behov (upplärning ges) VEM ÄR DU? Du är en social och serviceinriktad person. Du är självgående lika väl som du kan arbeta i team och har lätt för att kommunicera med andra. Du vågar ta initiativ och är ansvarsfull, har förmågan att se vad som behöver göras och ta action på det. Vidare är du prestigelös och trivs med ett rörligt arbete. Vi tror att du studerar på distans och vill arbeta deltid vid sidan av, långsiktigt med en flexibilitet att hoppa in och jobba extra vid behov. Du som söker uppfyller nedan krav: - Du har tidigare arbetslivserfarenhet från en serviceroll som tillexempel inom dagligvaruhandel, retail eller café/restaurang. - Behärskar engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i Microsoft Office som outlook och Teams. VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. ÖVRIG INFORMATION - Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund. - Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. - Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

28 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Butiksäljare deltid!

Om företaget Konradssons Kakel är en av Sveriges största leverantörer av kakel och klinker. Utmärkande för Konradssons är känslan för kvalitet och service, samt dess breda och djupa sortiment. På Konradssons arbetar vi i en företagskultur av högt medarbetarengagemang, i en platt organisation. Vi som jobbar här har ett genuint intresse av kakel och klinker, inredning, service och kvalitet. På Konradssons i Bromma har vi ett brett sortiment och en av Stockholms fräschaste bad- och kakelutställningar samt en proffsbutik för våra hantverkskunder. Vi är ett härligt arbetslag som drivs av att ge bästa service till våra kunder. Du kan läsa mer om dem här! (https://konradssons.com/?gclid=CjwKCAiAo4OQBhBBEiwA5KWu__xq_J0mKQ0fIfcR_yOXniT7qAPtn8fMOWL9Tjk-GL15r2YReCAPQRoCeJsQAvD_BwE) Din roll Konradssons Kakel söker nu en butiksäljare på deltid till sitt team i Bromma. I din roll kommer du att erbjuda högkvalitativ kundservice och fungera som experten inom kakel och klinker, från att bistå med färgval till materialrekommendationer. Konradssons Kakel fungerar även som återförsäljare för ledande leverantörer inom badrumsutrustning och badrumsinredning. Det ingår även att hjälpa kunder över telefon och mejl samt via inbokade möten för rådgivning. I det dagliga arbetet hjälps ni åt att se till att det är snyggt i butiken. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Bidra med god kundservice - Sköta den dagliga verksamheten - Ge råd om klinker, kakel och badrumsinredning Din profil Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i butik alternativt med kundkontakt. Du behöver även ha god datavana och det är meriterande om du har arbetat i Navision. För denna roll behöver du vara flytande i svenska i tal och skrift. Som person är du anpassningsbar, serviceinriktad och lösningsorienterad. Detta är en roll på 60% där du kommer att arbeta följande dagar och tider: Dagar: Jämna veckor: onsdag, torsdag och fredag Ojämna veckor: onsdag, torsdag, fredag och lördag Arbetstider: Vardagar: 10:00-18:15 Lördagar: 09:45-16:15 Du kommer att vara konsult via oss på Clevry men arbeta på plats på Konradssons Kakel i Bromma. Uppdraget startar omgående och är inledningsvis till årsskiftet med arbete under sommaren. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Konradssons Kakel med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

28 februari 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024
Persisktalande undersköterska med körkort

Nordisk Hemservice AB bedriver hemtjänst på uppdrag av Danderyds kommun Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt. Vi söker dig som delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga. KVALIFIKATIONER - Pågående eller färdig undersköterskeutbildning - B-körkort - Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) samt persiska Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har ett gott bemötande och vill ta ansvar. Du har också en förmåga att planera och organisera, samt är positiv, glad och hjälpsam. Varaktighet, tillträde och arbetstid: Enligt överenskommelse. Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning). - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt). - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet). Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation. Vi söker en person som främst kan arbeta kvällar och helger. Ansökan ska bestå av ett CV, personlig brev samt bifoga gärna betyg och intyg/studieintyg från undersköterskeutbildning. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Specialpedagog till Campus Frescati HT2024

Om skolan Amerikanska Gymnasiet grundades av rektorer utifrån en stark pedagogisk idé. Vi har tagit det bästa från den amerikanska och svenska skolan utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Vi arbetar med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Amerikanska Gymnasiet grundades 2015. Majoriteten i styrelsen har själva varit rektorer och flera är entreprenörer. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och medarbetare av beteenden som härleds från dessa. Din profil Vi söker dig med hjärta, mod och laganda som vill följa med oss på en spännande resa. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje individ. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du är trygg, stabil och drivs av möjligheten att påverka, du är handlingskraftig och lösningsinriktad genom ditt positiva förhållningssätt. När tempot är högt har du förmågan att planera och prioritera din tid effektivt utifrån elevernas bästa. Om tjänsten Vi söker en specialpedagog på deltid med start i augusti, omfattning utifrån elevernas behov och ännu ej beslutad. Tjänsten växer sedan i omfattning under 2025 då skolan växer ytterligare. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställningstid i 6 månader. Campus Frescati är en ny skola som startade i augusti 2023 och har därför i höst endast två årskurser med ungefär 270 elever som studerar på naturvetenskapsprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet eller ekonomiprogrammet. Rollen som specialpedagog handlar majoritet om att arbeta för likvärdighet och likvärdiga förutsättningar mellan klassrummen, att stödja lärare med extra anpassningar, utarbeta eventuella åtgärdsprogram, delta i det skolövergripande elevhälsoarbetet och att vara en viktig del i arbetet med att varje elev och medarbetare ska kunna nå sin fulla potential. Det är viktigt att du delar samma tankar om skola som vi. https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/ - Delar du våra tankar om skola och vill du vara med och göra skillnad på riktigt? - Trivs du i en miljö med snabba beslutsvägar och med elevernas bästa i första rummet? Varmt välkommen med din ansökan! www.amerikanskagymnasiet.se

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Kurator till Campus Frescati HT2024

Om skolan Amerikanska Gymnasiet grundades av rektorer utifrån en stark pedagogisk idé. Vi har tagit det bästa från den amerikanska och svenska skolan utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Vi arbetar med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Amerikanska Gymnasiet grundades 2015. Majoriteten i styrelsen har själva varit rektorer och flera är entreprenörer. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och medarbetare av beteenden som härleds från dessa. Din profil Vi söker dig med hjärta, mod och laganda som vill följa med oss på en spännande resa. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje individ. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du är trygg, stabil och drivs av möjligheten att påverka, du är handlingskraftig och lösningsinriktad genom ditt positiva förhållningssätt. När tempot är högt har du förmågan att planera och prioritera din tid effektivt utifrån elevernas bästa. Om tjänsten Vi söker en kurator på deltid med start i augusti, omfattning utifrån elevernas behov och ännu ej beslutad. Tjänsten växer sedan i omfattning under 2025 då skolan växer ytterligare. Campus Frescati är en ny skola som startade i augusti 2023 och har därför i höst endast två årskurser med ungefär 270 elever som studerar på naturvetenskapsprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet eller ekonomiprogrammet. Skolans elever är särskilt studiemotiverade vilket innebär att stödet till eleverna i din roll till stor del handlar om främjande och förebyggande arbete, att motverka ohälsa och att arbeta för en sund studiekultur med god livsbalans. Det är viktigt att du delar samma tankar om skola som vi. https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/ - Delar du våra tankar om skola och vill du vara med och göra skillnad på riktigt? - Trivs du i en miljö med snabba beslutsvägar och med elevernas bästa i första rummet? Varmt välkommen med din ansökan! www.amerikanskagymnasiet.se

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024