Varuhusmedarbetare - sommarvikariat

Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Vill du arbeta i detaljhandeln och trivs i en miljö där förändring och utveckling är det enda som är konstant? Då har vi jobbet för dig! Till Julas varuhus i Stockholm - Värmdö söker vi nu varuhusmedarbetare till semestervikariat. Det här gör man som Varuhusmedarbetare Som Varuhusmedarbetare är din huvuduppgift att finnas till för kunden genom att hjälpa dem med råd och lösningar inom vårt produktsortiment. I ditt arbete ingår även kassaarbete, att hantera reklamationer, ombyggnation av varuhuset inför kampanjer och nya säsonger samt att se till att varuhuset är väl påfylld med varor och att varorna exponeras tydligt för kunden. Det här är du som person, din bakgrund och dina erfarenheter - Är nyfiken, utåtriktad och tycker om försäljning - Är serviceinriktad och har en hjälpsam attityd mot kunder och kollegor - Trivs med högt tempo och kan hantera en fysiskt intensiv arbetsdag - Gillar utmaningar och har en vilja att lära dig nya saker - Har drivkraft att utföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt och strukturerat sätt - Har erfarenhet från detalj- och/eller dagligvaruhandeln - Har kunskap och/ eller intresse inom vårt produktsortiment Det här är dina möjligheter Med snabb expansion följer goda utvecklingsmöjligheter. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss? Vi erbjuder dig kul och spännande arbetsdagar i ett företag som värnar om sina medarbetare och kunder! Bra att veta Placering Värmdö.Tjänsterna är sommarvikariat på 50-75% med start under våren för upplärning. Visar man framfötterna finns det goda möjligheter till förlängning efter sommaren. Som varuhusmedarbetare arbetar du varierande arbetstider på både dagtid, kvällar och helger. Jula strävar efter att vara en jämställd arbetsplats med dynamiska grupper. Så här söker du Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2 juni. Frågor om tjänsten besvaras av Varuhuschef Kaj Rehnqvist via [email protected]  Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "skicka in ansökan"

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Assisterande Restaurangchef

Leader of Bastard Burgers Välkommen till Bastard Burgers! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en mycket progressiv och ständigt utvecklande miljö. Tillsammans med andra kollegor är du med och skapar nästa generations streetfood. I din roll kan du förvänta dig mycket skratt, samarbeten, utmaningar och utveckling. Att vara en Leader of Bastard betyder att du är flexibel, ser möjligheter och har stor förståelse för hela restaurangen, så väl köket som kassan. Genom ett positivt mindset är du högst delaktig i att få din restaurang att arbeta tillsammans. Du förväntas vara ständigt uppdaterad och sträva efter att ge bästa kvalité och service till våra gäster. Genom att följa Bastard Burgers strukturer, rutiner och använda vår sociala plattform för att interagera med dina kollegor bidrar du till en ”vi-känsla” som kan ta oss hur långt som helst. Vi kommer göra vårt bästa för att du ska utvecklas men vi förväntar oss också ditt engagemang och nyfikenhet och på så sätt skapar vi kontinuerligt lärande. Assisterande Restaurangchef Om rollen Som assisterande restaurangchef på Bastard är du en viktig del i driften och som tar stort ansvar i att leverera en produkt i världsklass. Du kan vara en expert i köket eller ge fantastisk service, men i den här rollen förväntas du vara intresserad av båda delarna. Som assisterande restaurangchef är du också ansvarig för utvärdering och utveckling av olika områden på din restaurang. Du ser till att vara en operativ expert där du har full koll på det som händer i den dagliga driften. Tillsammans med restaurangchefen gör ni ständigt utvärderingar för att förbättra och utveckla kulturen och de KPIer vi anser är viktiga. När restaurangchef ej är på plats, är assisterande högst ansvarig. Arbetet innebär ett högt driftansvar med administrativa inslag. Övergripande arbetsuppgifter: - Tillsammans med restaurangchef ansvara för driften - Stötta restaurangchef i ledning av teamet, där du brinner för laget istället för jag-et - Arbeta med förbättringar inom köket, kvalité, inventering, COGS och svinn, schemaläggning - Kontinuerligt arbeta med att samtliga rutiner inom matsäkerhet efterlevs Är vi en match? Vi söker dig som... - Har tidigare erfarenhet från restaurang- eller serviceyrke, gärna med personalansvar - Du skall kunna svenska och/eller engelska, meriterande att behärska båda språket - Möjlighet att arbeta flexibla timmar, inklusive kväller och helger - Har en god kommunikationsförmåga - Är strukturerad och ansvarstagande - Motiveras av och kan motivera medarbetare till att jobba efter uppsatta mål Vi erbjuder dig Bastard Burgers värdeord är kvalité, kultur och människor, där dessa ligger till grund för gemensamma mål. En tjänst hos oss innebär en möjlighet att få vara delaktig i ett innovativt och snabbt växande företag, där vi är stolta över vår kultur och familjära känsla! Perks: Föräldraförmån - vi toppar upp föräldrapenningen!* (upp till ett visst belopp). Kollektivavtal (tjänstepension, förmåner etc.) Veckovis pulsmätning Friskvårdsbidrag Betald startavgift för lopp och tävlingar Personalrabatt på alla Bastard Burgers i Sverige, Norge, Finland Om Bastard Burgers Bastard Burgers är ett ungt och snabbt växande företag som värnar om människorna. Vi grundades i Luleå, Sverige, år 2016, och idag finns det fler än 70 Bastard Burgers-restauranger runt om i hela Sverige och ytterligare restauranger i Finland, Norge och New York. Vi är stora och vi växer snabbt, men vägrar tappa personlighet eller bli basic. Kom hit för att du gillar musik, graffiti, streetwear, riktigt bra streetfood, klistermärken på borden - allt det där som gör Bastard Burgers till Bastard Burgers. Kärlek till mat och människor har skapat en stark kultur runt Bastard Burgers, där såväl klimatsmarta initiativ som högljudd hiphop ryms. Mångfald och inkludering Bastard Burgers värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet, vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder. Välkommen med din ansökan!

3 mars 2024
Sista ansökan:
20 augusti 2024
Servispersonal 30h/veckan till Pinchos Hammarby sjöstad

Just nu söker vi medarbetare till Servisen Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Alla ska känna sig välkomna till Pinchos och i Servisen har du därför en mycket viktig roll. Här behöver du vara lyhörd för våra gästers önskemål och få alla att trivas och vilja komma tillbaka. Du kommer få förklara vårt koncept och vår unika app, lära dig vår meny, hålla rent och fint och såklart ha roligt - både med våra gäster och med dina härliga kollegor. Vi söker dig som trivs bra med att jobba kvällar och helger och är inte rädd för att ställa upp och jobba fler timmar när det krävs. Du är snabblärd, flexibel och inte rädd för att anpassa dig till en ny miljö. Du kommer att jobba 5 pass i veckan och totalt hamna på mellan 30-40 timmar beroende på behov. Alla passen kommer att vara eftermiddag till kväll med undantag för när du 1-2 gånger i veckan jobbar lunch till kväll. Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra kunder men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Vi kan erbjuda dig - Ett härligt gäng kollegor - Ett innovativt koncept - En möjlighet att växa och vara med på vår Pinchosresa in i framtiden - Att genom våra gäster få uppleva stunder i livet som är värda att fira! För att passa bra hos oss tror vi att du - Har lätt för att ta egna initiativ, är ambitiös och älskar att jobba mycket! - Är noggrann och effektiv - Sprider positiv energi omkring dig - Trivs med att jobba i ett högt tempo - Gärna har tidigare erfarenhet från restaurang/Servis Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!

1 mars 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Hotellreceptionister sökes inom Stockholm

Vi på Submit söker nu efter flera hotellreceptionister till vår kund i Stockholm. Om oss: Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Om kunden: Kunden är beläget mitt i Stockholms hjärta, där stadens energi möter elegans. Den pulserande atmosfären som omger hotellet bjuder in till en mångfald av restauranger, shoppingmöjligheter och kulturella upplevelser. Hotellets stolthet är inte bara den unika platsen, utan också deras dedikation till personlig service, där varje gäst välkomnas med omtanke och uppmärksamhet Arbetsuppgifter: En hotellreceptionist har många ansvarsområden för att säkerställa en smidig vistelse för gästerna. Arbetsuppgifterna inkluderar: - In- och utcheckning - Hantering av bokningar - Gästservice - Telefon och mailhantering - Betalservice - Säkerhetskontroller - Administrativa uppgifter - Samarbete med andra avdelningar Genom att kombinera teknisk kompetens och gästfokus spelar hotellreceptionisten en nyckelroll i att skapa en positiv gästupplevelse. Profil: - Kundserviceorienterad - Kommunikationsfärdigheter - Organiserad - Teknisk Kompetens - Flexibilitet och Anpassningsförmåga - Teamspelare Krav: - Minst ett års erfarenhet - Välvårdad - Flytande svenska och engelska - Hålla tider Meriterande - Flerspråkig, HLR utbildning Plats: Stockholm Start: Omgående Lön: Enligt överenskommelse Arbetstid: extra, dag, natt, deltid, heltid Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Lönekonsult för sommaruppdrag!

Om tjänsten Vi söker nu en lönekonsult till vår kund för en tidsbegränsad anställning med start i maj till augusti med möjlighet till förlängning. I denna roll kommer du att vara en viktig del av vår kunds HR-team, där du får möjlighet att arbeta självständigt med löneprocessen och bidra till fortsatt framgång. Du kommer att bli en del av ett stort internationellt företag och erbjuds en stimulerande arbetsmiljö, engagerat ledarskap och goda möjligheter till personlig utveckling. Dina framtida arbetsuppgifter - Hantering av hela löneprocessen, från beräkning till utbetalning - Support och rådgivning till kollegor och chefer i lönerelaterade frågor - Arbeta tätt tillsammans med HR-avdelningen för att säkerställa effektiva processer - Arbeta i lönesystemet Agda och affärssystemet IFS Vi söker dig som - Studerar till lönespecialist, är nyexad eller har något års erfarenhet av lönearbete - Är IT-van och kan Office-paketet - Har flytande språkkunskaper i svenska Erfarenhet av att arbeta med tjänstemannaavtal och lönesystemet Agda är meriterande Personliga egenskaper som värderas högt är noggrannhet, problemlösning och en vilja att lära. Vi hoppas att du brinner för service, är kommunikativ och social. Flexibilitet under sommarperioden är också viktigt då det finns ett extra behov av stöttning under sommaren. Övrig information - Start: Maj - Plats: Marievik, Liljeholmen - Omfattning: 60-100% - Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till augusti, med möjlighet till förlängning - Arbetstider: Vardagar kl. 8:00-17:00 Ansök så snart som möjligt då urval sker löpande. Om bakgrundskontroll En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Om Wrknest På Wrknest utmanar vi traditionella rekryteringsmetoder genom att fokusera på kandidatens potential och anpassad uppskilling. Vi ser fram emot att höra från dig och utforska hur du kan bidra till vårt team. Läs mer på www.wrknest.se (http://www.wrknest.se/).

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Sommarvikarier sökes till hemtjänsten i Söderort (10 Jobb)

Snart är sommaren här, därför behöver vi fylla på vårt team med sommarvikarier till hemtjänsten i Söderort! Har du erfarenhet av äldreomsorg samt är utbildad undersköterska eller på väg dit? Brinner du för att ge omsorg av högsta kvalitét, arbeta med människor och har teamkänsla? Då är du rätt person för oss! Om Olivia Hemomsorg Vi är ett väletablerat företag och ingår i koncernen Team Olivia. Olivia Hemomsorg är idag fördelat på 18 verksamheter som alla kännetecknas av nytänkande och stor innovationskraft. Vi arbetar med förändring som arbetssätt och vill gärna prova nya vägar. Om rollen Det huvudsakliga uppdraget som undersköterska/vårdbiträde inom Olivia Hemomsorg innebär att ge god kvalitét i vård och omsorg, att ta ansvar och ha förmåga att samarbeta. Att ha ett professionellt förhållningssätt samt vara flexibel och utvecklingsinriktad. Du ska ha fokus på individen och vilja arbeta utifrån den äldres behov och önskemål. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann, självständig och ansvarsfull. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad, hygien, hjälp med måltider, förflyttningar. Skriva dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser. Städ, tvätt, inköp, avlösning och ledsagning. Om dig Du är glad, lösningsfokuserad och gillar att arbeta med människor i behov av stöd. Du har ett varmt hjärta och ett stort engagemang, som tycker om utmaningar. Med din erfarenhet av vård och omsorgsarbete har du förståelse för att arbetet är föränderligt och flexibelt. Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann och ansvarsfull. Kvalifikationer Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift. Tidigare erfarenhet från hemtjänst är ett krav för denna tjänst Anställningsform: Timanställning (Dag, kväll och helg) Tillträde: Enligt överenskommelse.Tjänsten omfattas av registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker. Ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Olivia Hemomsorg samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsformuläret på vår hemsida och inte via e-post eller pappersformat. Tjänsten omfattas av bakgrundskontroll och registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker samt att vi begär en gedigen bakgrundskontroll. Vi kommer ta en första kontakt via mail om din ansökan låter intressant! Löpande rekrytering kommer att tillämpas under denna rekrytering, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Varmt välkommen med din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Á la carte servis - Stockholms krogvärld

Om jobbet: Vi bemannar Stockholms vassaste och mest attraktiva krogar. Arbeta så mycket du vill, när du vill, med marknadsledande lön och möjlighet att testa nya arbetsplatser varje vecka. Vem är du? Vi söker dig som jobbat som Á la carte-servis i minst 3 år. Du är självgående i matsalen och hanterar utan vidare en egen station med 25-40 gäster. Du behärskar minst ett av de vanliga kassasystemen och har en bred kunskap om vin och dryck i kombination med mat. Du pratar flytande svenska och engelska. Meriterande är bar-erfarenhet och körkort. Tjänsten passar dig som vill kombinera med studier eller annat arbete. Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till oändligt många olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. ️‍♀️ Friskvård och förmåner - Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sjuksköterskor till internmedicin!

Internmedicin på Södersjukhuset är Sveriges största internmedicinska klinik med cirka 500 anställda, sex vårdavdelningar, medicinmottagning, endoskopiskt centrum och en dagvårdsenhet. Verksamheten är delad i sektionerna Akut internmedicin, Neurologi, Hematologi och endokrinologi samt Lung, allergi och gastro. Om du gillar omväxling och har ambitionen att bredda dina kunskaper är internmedicinska kliniken något för dig! Varmt välkommen att bli en del av oss Om tjänsten Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som antingen är ny inom yrket eller har flerårig erfarenhet. Som sjuksköterska på internmedicin möter du ett stort urval av olika sjukdomar och tillstånd. Här kan du fördjupa dig inom områden såsom neurologi/stroke, gastroenterologi, hematologi, lungmedicin/allergi, diabetes, endokrinologi med mera. Vi arbetar aktivt med att bibehålla ett lärorikt och utvecklande klimat, efter en tids anställning finns möjlighet till rotationstjänstgöring.  I din roll kommer det ingå att identifiera omvårdnadsbehov samt leda, genomföra och utvärdera omvårdnadsåtgärder. Du kommer även arbeta med medicintekniska uppgifter såsom telemetriövervakning och infusionspumpar av olika slag. Vi arbetar tillsammans i tvärprofessionella team med bland annat sjuksköterska, undersköterska, läkare, dietist och fysioterapeut.  Kvalifikationer Vi söker dig som är ödmjuk, har förmåga att sätta sig in i någon annans perspektiv eller situation och har ett respektfullt bemötande. Du är även intresserad av att bidra med din kunskap och entusiasm, du tar egna initiativ och ser möjligheter till utveckling inom verksamheten. Du förenar självständigt arbete med god förmåga att samarbeta. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Kompetenskrav Legitimerad sjuksköterska  Svenskkunskaper motsvarande minst nivå C1 Erbjudande Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är: Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Ett generöst friskvårdsbidrag Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning. Föräldrapenningtillägg och föräldralön. Läs mer om vårt erbjudande här Övrigt Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi med löpande med urval och intervjuer.  Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Varmt välkommen med din ansökan! Läs mer här om hur det är att arbeta inom Region Stockholm. Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus. Akutsjukvården står i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi har även en av Sveriges största förlossningskliniker. Hos oss arbetar cirka 5000 medarbetare. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning och för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. Vår vision är att vara Sveriges ledande akutsjukhus

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Morgonpersonal KAJSAS PÅ KAJEN

Vi söker dig som är en morgonpigg och ansvarsfull person med tidigare erfarenhet från café/restaurang! Sök idag och få chansen att bli en del av vårt fantastiska team! Om oss KAJSAS på KAJEN är beläget vid Barnängsbryggan på Södermalm. På KAJSAS lagar vi vår egen mat, med bra kvalitet och fina råvaror. Som anställd kommer du jobba i ett tight team tillsammans med dina kollegor och arbeta utifrån ett brett sortiment av premium korvar, klassisk korv i bröd, mosbrickor, tunnbrödsrullar och grillade paninis samt kaffe, dryck, fika och glass. Vem är du? Vi ser gärna att du har minst två till tre års erfarenhet i branschen. Du är en morgonpigg person och kan jobba självständigt. Arbetet kräver att du är noggrann och har en känsla för vikten av ordning och reda på din arbetsplats samt alltid sätter gästen i fokus. Du har inga problem med att ha flera bollar i luften samtidigt som du är effektiv och kan planera ditt arbetspass. Om tjänsten Under handledning av nuvarande platsansvarig lär du dig jobbet på plats steg för steg. Arbetsuppgifterna som morgonpersonal hos oss innebär att du ansvarar för att öppna upp verksamheten. Detta innefattar att ställa ut uteserveringen, ta emot och kontrollera tidiga leveranser, förbereda kök för service samt ta emot dagens första gäster. Arbetstiderna är tidiga morgnar, uppskattningsvis 06:00-10:00, där både vardagar och helger förekommer. Villkor Tjänsten vi erbjuder är en tillsvidareanställning på deltid med tillämpad provanställning. Lön enligt överenskommelse. Ansökningar tas emot löpande med start enligt överenskommelse. Observera att fullständigt ifyllda ansökningar är ett krav! Vi ser fram emot att du svarar på frågorna nedan och bifogar ditt CV samt en kort film om dig själv. Hoppas vi hörs snart! För mer info om KAJSAS, kika in på www.kajsas.se (http://www.kajsas.se/) eller på våra sociala medier.

1 mars 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Tim- och sommarvikarier till LSS-boenden på Södermalm

Vi ser nu fram emot att välkomna nya kollegor till vårt bolag Olivia Omsorg, inom LSS, och söker dig som vill börja arbeta på något av våra serviceboenden på Blekingegatan eller Reimersholmsgatan i Stockholm. Tjänsterna avser timvikarie med tillträde snarast möjligt eller arbete som semestervikarie under sommaren 2024. Vi erbjuder boende för personkrets 1, med 8 till 13 platser i form av lägenheter. Målgruppen omfattar personer med intellektuella funktionsnedsättningar, autism eller autismliknande tillstånd. Om rollen Vi söker dig som har ett starkt engagemang och intresse för målgruppen. Du har någon tidigare erfarenhet från arbetet som boendestödjare inom LSS eller inom service. Kanske studerar du idag till socialpedagog, undersköterska, barn och fritidsprogrammet, behandlingsassistent eller likvärdig utbildning och är särskilt nyfiken på att arbeta med omsorg och stöd inom LSS. Du delar med självklarhet vår målsättning att arbeta utifrån de boendes bästa. I arbetet ingår att du ska ge den boende stöd i det moment individen behöver utifrån uppdragets utformning och den boendes önskemål. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du för att skapa delaktighet och en meningsfull vardag för den enskilde. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinering, samhällskontakter, sysselsättning och kommunikation. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger och sovande jour. Vem är det vi söker? - Erfarenhet av arbete med vuxna inom LSS eller service - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift - Önskvärt med utbildning som undersköterska, vård och omsorg eller barn och fritid - B- körkort är önskvärt men inget krav - Vi ser det även som mycket meriterande om du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik, AKK och Lågaffektivt bemötande. Att ge våra boende en trygg boendemiljö liksom att skapa ett engagerande och positivt arbetsklimat för medarbetare är viktigast för oss och vi fäster därför stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Lyhörd, ansvarsfull, flexibel och lugn är egenskaper vi värdesätter högt Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra Du har en positiv grundsyn och ett stort engagemang för målgruppen Övrigt Anställningsform: Sommarvikariat Arbetstid: Schema och vid behov Lön: Timlön Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessen: Urval och intervjuer sker löpande och vi välkomnar dig därför att skicka in din ansökan snarast möjligt. I rekryteringsprocessen utförs en bakgrundskontroll på alla kandidater inför en anställning. Olivia Omsorg - en del av Team Olivia Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag.

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024