Lediga jobb i Blekinge län

Sök totalt 853 lediga jobb i Blekinge län

Arbetsterapeut

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Vård- och omsorgsförvaltningen består av tre verksamhetsområden: Särskilt boende, hemtjänst samt hälso- och sjukvårdsverksamhet och myndighetsenhet. Totalt är vi cirka 450 medarbetare. Vårt arbetssätt bygger på att vi ska bemöta varje människa med respekt, och vi strävar mot att alla våra brukare ska ingå i en positiv och levande gemenskap som ger trygghet och glädje i vardagen. Placering: Rehabenheten - Sölvesborgs kommun ARBETSUPPGIFTER Som arbetsterapeut inom Sölvesborgs kommun erbjuder vi dig ett varierande, engagerande och stimulerande arbete. Inom kommunen tillämpar vi rökfri arbetsplats och erbjuder friskvårdbidrag alternativt friskvårdtid. Som arbetsterapeut ansvarar du för bedömning, genomförande och uppföljning av arbetsterapeutiska åtgärder samt utprovning och förskrivning av hjälpmedel. Utifrån patientens aktivitetsförmåga bedömer du till exempelvis behov av träning, kompenserande åtgärder som hjälpmedel eller anpassning av miljön. Du prioriterar och organiserar din arbetsdag både självständigt och tillsammans med dina kollegor utifrån de ärenden du ansvarar för. Vi lägger stort fokus på samverkan med andra professioner kring och med vårdtagaren och dennes anhöriga. Hälso- och sjukvårdsorganisationen arbetar aktivt med ständig kvalitetsförbättring, en öppenhet och ett intresse av att utveckla verksamheten krävs. Det finns möjlighet att involvera sig inom specifika områden och driva förbättringsarbete. I ditt arbete ingår också att handleda och delegera till personal och du dokumenterar enligt gällande lagar och föreskrifter. Arbetsplatsen består av sex arbetsterapeuter, fem fysioterapeuter samt en rehabassistent. Ansvarsområdena är geografiskt indelade men vi utgår från vår gemensamma lokal i Sölvesborg vilket ger ett bra kollegialt stöd i det dagliga arbetet samt möjlighet till kompetensutveckling tillsammans. Vår målsättning är att vara en arbetsplats där varje medarbetare ges möjlighet att växa i sin yrkesroll och där ett positivt och öppet arbetsklimat utgör en viktig grund. Rehabilitering inom det kommunala hälso- och sjukvårdsansvaret omfattar socialtjänstlagen (SOL) samt lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Inom verksamhetsområdet ingår patienter inom ordinärt boende, särskilt boende, gruppbostäder samt korttidsboende. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Det är meriterande om du har erfarenhet ifrån kommunal verksamhet men inget krav. Som person är du lösningsfokuserad, strukturerad och har ett professionellt bemötande. Du har en positiv människosyn, är lyhörd och kan se till individens behov. Du har lätt för att samarbeta men är också bekväm med att arbeta självständigt. Du är positiv och bidrar till god arbetsmiljö. B-körkort krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, det innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

24 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Besiktningsingenjör

SMP Svensk Maskinprovning AB (SMP) söker nu en besiktningsingenjör i området Karlskrona, Ronneby, Karlshamn med omnejd. Vi erbjuder en anställning med stor frihet och flexibilitet. Det viktigaste att du utför ditt jobb med stort engagemang och noggrannhet. I gengäld får du en roll som är lika social som den är teknisk i ett företag med ett uttalat uppdrag. På SMP arbetar vi med rikstäckande besiktning och maskinsäkerhet. Verksamheten är ackrediterad och tjänsterna erbjuds på en konkurrensutsatt marknad där vi är en oberoende, opartisk aktör. Vi besiktar entreprenadmaskiner, lyftanordningar, mm. Vi gör fältinspektioner av exempelvis arbetsmiljöer och brandsäkerhet. Om rollen Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är besiktning av entreprenadmaskiner, lyftanordningar, IBC-behållare, mm. på plats hos kund. Du har också ansvar för kontakten med nya och befintliga kunder i det område där du verkar och är vårt ansikte utåt. På SMP ser vi till att både nya och gamla maskiner lever upp till gällande säkerhetskrav. Tack vare opartisk provning, besiktning och certifiering av maskiner kan vi göra våra kunder trygga i att all deras utrustning lever upp till de krav som ställs. Din första tid hos oss innebär en introduktion/utbildning. Under introduktionen får du lära dig om vårt uppdrag och arbetssätt. Du får kompetens inom olika regelverk och besiktningsprogram samt följa med en mer erfaren kollega ut på olika uppdrag hos kund. Tjänsten innebär att du har möjlighet att arbeta flexibla tider. Du reser normalt dagligen med bil, i första hand inom ditt närområde, men resor som innebär övernattning förekommer. Arbetet utförs hos kund och din placering/stationering innebär att du utgår från din bostad. SMP erbjuder tjänstebil eller förmånsbil. Vem är du? För att bli framgångsrik i rollen som besiktningsingenjör är det viktigt att du har ett brett tekniskt kunnande, uppskattar kundkontakter, är självständig, driven, noggrann och vänlig, samtidigt som du kan ha en fast hand när det krävs. Det är också bra om du tycker om att vara utomhus även om en del av jobbet är administrativt och sköts hemifrån. Vidare ser vi att du är/har: Gymnasieingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande. God kunskap inom maskinteknik, el och hydraulik. Tidigare besiktningserfarenhet. God social förmåga. Självständig och strukturerad. Körkort B. Behörigheter för besiktning av entreprenadmaskiner, lyftanordningar, IBC-behållare, med mera är mycket meriterande. SMP Svensk Maskinprovning AB SMP Svensk Maskinprovning erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten. https://svenskmaskinprovning.se Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Våra fackliga representanter är: Tommy Axelsson, Unionen, 0702899977 och Anders Sandberg, SACO, 0725646475. Sökord/taggar: besiktning, ingenjör, maskin, el, hydraulik, maskinprovning, SMP, svenskmaskinprovning, svensk bilprovning, bilprovningen

24 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Fartygsinspektör marinelektronik till Fartygsteknikenheten

Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningen söker en fartygsinspektör med inriktning underhåll av marinelektronik (navigation- och sambandsutrustning) till fartygsteknikenheten inom material- och lokalförsörjningsavdelningen. Fartygsinspektören säkerställer att fartygen inom ansvarsområdet är sjövärdiga, säkra och tillgängliga. Fartygsinspektören stöttar fartygens besättningar i det dagliga underhållsarbetet och planerar, genomför och följer upp större översyner, tillsammans med leverantörer och besättningar. Arbetsuppgifter Gillar du frihet under ansvar, mycket teknik, snabba förändringar och en god arbetsmiljö? Då erbjuder vi ett utvecklande, kreativt och fritt arbete i ett positivt team som värdesätter god service och goda relationer. Du kommer dagligen, självständigt eller i grupp, under stort eget ansvar och oftast på eget initiativ med hjälp av Kustbevakningens underhållssystem; sammanhålla, planera, genomföra, följa upp förebyggande och avhjälpande underhållsinsatser inom marinelektroniksområdet. Du utgör ett teknik- och handhavandestöd till fartygens besättningar. Under eget ansvar hanterar du och följer upp tilldelad budget samt genomför avrop av varor och tjänster. Som fartygsinspektör marinelektronik deltar du i årliga säkerhetsinspektioner och översyner på myndighetens fartyg. Allt arbete sker i nära samverkan med övrig personal på enheten och avdelningen samt med samverkande avdelningar och fartygens besättningar. Du kan komma att medverka i, och ibland leda, utvecklings-, modifierings- och förbättringsuppdrag främst i din roll som systemansvarig för en eller flera fartygsserier. Både inrikes- och utrikes tjänsteresor förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med en för tjänsten relevant inriktning – till exempel, sjöingenjör, högskoleingenjör eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har goda teoretiska och praktiska kunskaper avseende fartygselektronik samt flera års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av att arbeta i databaserat underhållssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektarbete vid nyproduktion och/eller modifiering av fartyg såväl som erfarenhet inom konfigurationsledning samt även arbetat som beställare och kontrollant av underhållsarbete. Som person är du engagerad och utvecklingsintresserad. Du har förmågan att kunna se helheten och att arbeta självständigt såväl som i mindre grupper. Tjänsten innebär ett stort mått av självständigt arbete vilket gör att det är viktigt att du som individ är noggrann, initiativrik, ansvarstagande samt professionell i ditt agerande. Många samarbets- och samverkansytor kräver en god förmåga att skapa och vårda goda relationer. Du har en god analytisk förmåga. Att inhämta, bearbeta och reflektera över information är naturligt för dig. En stor del av arbetet är händelsestyrt vilket innebär att du behöver ha en god förmåga att ta beslut, hantera förändringar och anpassa dig efter nya förutsättningar. Att arbeta lösningsorienterat är en självklarhet och något du brinner för. Tjänsten kräver en god förmåga att sätta sig in i de behov och förutsättningar som den operativa verksamheten och dess fartyg har. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som på engelska. När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Villkor Tillsvidareanställning med inledande provanställning i 6 månader. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort: Karlskrona. För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras.  Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Sjuksköterska till Ronneby

Vi söker Är du en erfaren och passionerad sjuksköterska med minst två års yrkeserfarenhet som brinner för att göra skillnad inom vården? Då kan du vara den perfekta tillskottet till vårt dynamiska team i Ronneby! Vi erbjuder dig inte bara ett spännande uppdrag utan även en möjlighet att växa och utvecklas inom din profession. Genom att arbeta hos oss kommer du att få vara en del av ett engagerat och välkomnande team där din kompetens och erfarenhet uppskattas och respekteras. Vi strävar ständigt efter att skapa en arbetsmiljö som präglas av flexibilitet, öppenhet och samarbete, där varje medarbetare ges möjlighet att trivas och utvecklas. Vi är övertygade om att varje individ har potentialen att göra en verklig skillnad, och vi ser fram emot att välkomna en erfaren och engagerad sjuksköterska till vårt dedikerade team i Ronneby. Genom att arbeta tillsammans kan vi fortsätta att leverera högkvalitativ vård och göra skillnad för våra patienter varje dag. Så om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en viktig del av vår verksamhet, tveka inte att skicka in din ansökan idag. Vi ser fram emot att få lära känna dig och välkomna dig till vårt team i Ronneby! Vad erbjuder Medcura? Välkommen till Medcura – där dina möjligheter inom vårdsektorn är gränslösa. Vi erbjuder dig en värld av valmöjligheter, från privata kliniker till offentliga vårdinrättningar, där du kan utforska ett rikt utbud av uppdrag. Oavsett om du föredrar kortare pass eller söker längre engagemang, skräddarsyr vi din arbetsupplevelse för att matcha dina ambitioner och kompetenser perfekt. Här är vad du kan förvänta dig när du blir en del av Medcura-familjen: - Personlig konsultchef Din egen konsultchef (vi kallar det bemanningsansvarig), som inte bara förstår dina arbetspreferenser utan också din unika kompetens, är redo att forma din karriär efter dina önskemål. - Ömsesidigt engagemang Vi bygger på förtroende och engagemang. Hos oss är du mer än bara en medarbetare; du är en värdefull del av vårt team. - Flexibilitet i ditt Schema Med total frihet att välja när och var du arbetar, erbjuder vi dig det önskeschema som passar just ditt liv. - Fullständigt försäkringsskydd Din trygghet är vår prioritet. Du är helförsäkrad under alla dina uppdrag med oss. - Exklusiva konsultträffar Bli en del av vår gemenskap genom regelbundna träffar som stärker banden mellan våra konsulter. - Konkurrenskraftig ersättning Vi säkerställer att du belönas rättvist för ditt arbete och din kompetens. - Stabilitet och kontinuitet Vi arbetar ständigt mot vår vision om 100% kvalitet i alla våra uppdrag och upphandlingar. Om Medcura Sedan starten 2009 har Medcura vuxit till att bli ett av de ledande bemanningsföretagen inom vårdsektorn, känt för vår höga standard och engagemang för kvalitet. Vårt uppdrag är att erbjuda flexibla och tillförlitliga bemanningslösningar, från att tillhandahålla enstaka vikarier till att bemanna hela avdelningar och specialistteam. Vi är stolta över att kunna erbjuda både privata och offentliga vård, inklusive skolor och statliga myndigheter, med vårt breda utbud av professionell vårdpersonal. Från vårt strategiskt placerade huvudkontor i hjärtat av Stockholm, sträcker sig vår verksamhet från Umeå i norr till Malmö i söder. Vår affärsidé är enkel men kraftfull: "Att förse vårdgivare med kompetent och lyhörd personal, vilkas uppdrag är att leverera omsorgsfull och effektiv vård." På Medcura värderar vi personliga och givande relationer med våra medarbetare högt och är dedikerade till att vårda dessa band. Vi är ivriga att berätta mer om våra värderingar och möjligheter med dig personligen. Upptäck en arbetsplats där din kompetens uppskattas och där du kan göra en verklig skillnad. Kvalifikationer Hos Medcura är vi på jakt efter dedikerade individer som trivs med att arbeta självständigt och känner sig trygga i sina yrkesroller. Vi värderar glädje, positivitet och flexibilitet högt, eftersom vi tror att dessa egenskaper är grundläggande för att skapa en givande arbetsmiljö. Om du är någon som naturligt närmar dig utmaningar med ett lösningsorienterat mindset och alltid strävar efter att ge exceptionell service, då är du precis den vi letar efter. Att ta ansvar, ha ett professionellt förhållningssätt till ditt arbete och uppskatta flexibilitet är egenskaper som lyser starkt på Medcura. Vi ser fram emot att välkomna dig som delar vår passion för högkvalitativ vård och som är redo att engagera sig fullt ut i att upprätthålla och förbättra våra patienters livskvalitet. På Medcura blir du en del av en dynamisk arbetsgrupp där stort patientfokus är kärnan i allt vi gör. Utforska möjligheten att göra skillnad varje dag – ansök till Medcura nu och börja din resa mot att bli en värdefull medlem av vårt engagerade team. Tillsättning Vi är entusiastiska över möjligheten att välkomna nya talanger till vårt team och är ivriga att lära känna just dig! Om du är nyfiken på att utforska en karriär som präglas av engagemang, kompetensutveckling och genuint intresse för patientvård, då har du hittat rätt. För mer spännande insikter om vår verksamhet och vad vi kan erbjuda dig, besök vår hemsida på www.medcura.se. Ta steget in i en värld där din karriär kan blomstra och där du gör en verklig skillnad varje dag. Vi ser fram emot att välkomna dig till Medcura, där din framtida framgång är vår passion. Din ansökan väntar – låt oss tillsammans skapa en ljusare framtid inom vårdsektorn.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Karlshamn

Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Karlshamn Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Nu söker vi efter dig som är student eller vill arbeta extra som Matchningsansvarig till vårt team i Karlshamn och närliggande orter! Är det du? Vad blir dina arbetsuppgifter? Rusta och Matcha är en matchningstjänst och en del i arbetet med den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du att vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. I rollen som Matchningsansvarig hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Det är viktigt att du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Tjänsten kräver att du har ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. För att vara aktuell för tjänsten har du: Minst 180 högskolepoäng (120 hp enligt tidigare system) inom relevant inriktning. Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativt Eftergymnasial utbildning om minst 1 år. Samt minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom till exempel jobbcoachning, rekrytering, arbetsledning med personalansvar, studie och yrkesvägledning eller arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor. Utöver något av alternativen ovan ser vi även att du har: - Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk - Körkort B och tillgång till egen bil - God system- och datorvana - Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper anses meriterande Vad erbjuder vi? Förutom en timanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen • Placeringsort: Karlshamn, arbete kan även förekomma på närliggande orter som tex Ronneby, Karlskrona och Olofström • Anställningsform: Timanställning • Tjänstgöringsgrad: Efter behov, med möjlighet till sommarjobb • Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Ansökan och information Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Niclas Henricsson, [email protected]. Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Besök oss gärna på www.lernia.se.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Kaffesäljare på Sweden Rock

Vi drar till Sweden Rock med uppgiften att se till att så många som möjligt får tillgång till det viktiga KAFFET. ca 6-8 timmar per dag 5, 6, 7, och 8 juni. I tidspannet 14-23. Du kommer erbjuda alla kaffe (ett par 1000 per kväll minst) och bör ha en god fysik eftersom vi bär fram kaffet som en utmärkt service! Vi visar hur man gör - gott humör hjälper. Skicka in ansökan nu så hörs vi online sedan. /CoffeeCow AB

24 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Lagerarbetare

Tjänsten Som lagerabetare ansvarar du för driften på lagret samt uppehåller ordningen. Du packar listor som ska ut till byggen samt packar upp och sorterar material som kommer i retur. Du ska vara van vid att köra truck och tycka om fysiskt arbete. Tjänsten är krävande och tidvis kan det vara hektiskt. Du ska ha erfarenhet inom lager och är en person som uppskattar högt tempo tidvis och eget ansvar. Om oss Byggnadsställningsföretag. Ett trettiotal medarbetare. Verksamma i Skåne, Blekinge, Kalmar samt Småland. Lager samt kontor i Sölvesborg och Karlskrona. Utför internutbildning för truck, lift och fallskydd. Om dig Svenskt medborgarskap eftersom du kommer kontrolleras för säkerhetsprövning klass 3. B-körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska. Bosatt i eller inom en radie av 4-5mil från Karlskrona. Du är ansvarsfull och förstår vikten av att arbeta säkert och effektivt. Du kan både arbeta självständigt och samarbeta med kollegor och kunder. Information Urval kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Skicka in CV, Personligt brev till [email protected] Eventuella frågor om tjänsten besvaras via mejl på [email protected] Ring inte.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Säljare Karlskrona

Om tjänsten Som Säljarehos Finansia kommer du att spela en nyckelroll i vårt företags fortsatta framgång. Du kommer att vara en del av säljteamet och ansvara för din egen kundstock. Din expertis inom företagsfinansiering kommer att vara avgörande när vi tillsammans strävar efter att leverera tjänster och kundupplevelser i världsklass. Hos oss är snabba svarstider – under 10 sekunder via telefon och under en timme via e-post – och en hög servicenivå en del av vårt kundlöfte. Din roll är viktig i ett redaninspirerat och motiverat team att överträffa sig själva och våra mål, samt att bidra till bolagets övergripande strategi och tillväxt. Vem vi söker Vi söker en person som: - Har erfarenhet från sälj ochförståelse för ekonomi eller finans. - Är proaktiv och alltid går det lilla extra för både kunder och kollegor. - Värdesätter struktur och processer, samtidigt som du är öppen för förändringar. - Besitter starka sociala färdigheter och en välutvecklad analytisk förmåga. - Ser ditt arbete som ett mästerverk och drivs av passion. - Arbetar värderingsstyrt och strävar efter att skapa en vinnande kultur inom teamet.

24 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Flygplatsman

Blekinge flygflottilj söker Flygplatsman till 24. Flygbaskompaniet, 242 R3 pluton. Söker du ett arbete med variation och där du får agera inom olika professioner? Då kan arbetet som flygplatsman vara något för dig.  Huvudsakliga arbetsuppgifter Som flygplatsman arbetar du inom flottiljens flygplatsräddningstjänst och som maskinförare inom fälthållningstjänsen samt övrig flygplatsrelaterad tjänsts inom enheten. Du sköter avdelningens materielvård, underhåll av fordon och lokaler enligt Försvarsmaktens vårdsystem, samt deltar i beredskap, utbildningar och övningar. Det kan även ingå  anläggningsarbete inom flottiljen. I tjänsten ingår att utveckla/vidmakthålla din grundläggande militära förmåga samt verka i krigsorganisationen som kombattant. Krav - Godkänd gymnasieutbildning - B-körkort för manuell växellåda - Godkända fysiska tester enligt AFS 2019:3 samt godkänd läkarundersökning. Arbetet kräver en god kondition som skall styrkas med intyg på avklarat prov (ej äldre än 6 månader) vad avser rullbandstest för nyanställning (5,6 km/h i 8 graders lutning) alternativt ergometercykel med belastning 250 W i minst sex minuter. Du skall även bifoga ett intyg som bevisar simkunnighet minst 200 meter. Det är också ett krav med fullgod syn (med korrektion) och hörsel. Vid frågor samt eventuellt bistå kring testerna se kontaktpersoner under rubriken "Upplysningar om befattningen". Meriterande Vi ser också gärna att du har: - erfarenhet från brand- och räddningsverksamhet eller fälthållningstjänst gärna från flygplatstjänst. - erfarenhet av akutsjukvård, rökdyk, entreprenadmaskiner - C och/eller E-körkort - värnplikt eller militär grundutbildning (GU) - genomförd och godkänd befattningsutbildning inom R3 räddning och fälthållning - militära förarbevis Personliga egenskaper Vi förutsätter att du är noggrann, har högt säkerhetstänkande, har en god förmåga att samarbeta och bemöta andra människor samt kan behålla lugnet i stressiga situationer. Arbetsuppgifterna inom R3-plutonen är skiftande och utmanande, detta gör att du behöver vara flexibel, lösningsorienterad och är trygg i din arbetsroll. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten för tjänsten. Övrigt Under rekryteringen kommer yrkesrelevanta tester att genomföras. Arbetstiden är schemalagd skifttjänstgöring med jour och du kommer att ha beredskap.  Försvarsmakten tillämpar provanställning på 6 månader.  Tillträde enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Stf C R3 pluton Henrik Hultenius tel 072-387 92 11 Flygplatsräddningschef Johan Åslund tel 072-174 14 45 Fälthållningschef Jesper Athle tel 072-388 03 78 Fackliga företrädare Peter Bohnsack, OFR/S tel 070-857 40 06 Jan-Anders Nilsson, SEKO 073-422 23 40 Hans Bergvall, OFR/O tel 070-949 06 08 Sisa ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-05-24. Din ansökan bör innehålla CV och personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Blekinge flygflottilj utbildar tre krigsförband; två stridsflygdivisioner med Jas 39 Gripen och ett basförband. Stridsflygdivisionerna utgör en viktig del i att skydda Sveriges luftrum, vilket kallas incidentberedskap. Basförbandet är det största krigsförbandet som innehåller allt som behövs för att få Gripenplanen i luften. Det handlar bland annat om underhåll av flygmaskinerna, skydd av basen, logistik och drift av flygplatsen. På flottiljen utbildas även flygvapnets enda jägarförband, flygbasjägarna. Deras uppgift är bland annat att inhämta information genom spaning och att skydda luftstridskrafternas personal och fordon. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Personlig Assistent (vikarie vid behov) sökes hos man utanför Olofström

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent som vikarie vid behov hos vår kund 10 minuter söder om Olofström. Arbetstiderna är förlagda till dag och kvällspass under vardagar. Om kunden Kunden är en man i 45-årsåldern med en ryggmärgsskada som behöver hjälp med följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor, måltider, handla och uträtta ärenden såväl som delta vid fritidsaktiviteter Assistera vid av- och påklädning av ytterkläder Stötta vid förflyttningar (kund har rullstol till hands) Han är en familjeman medett stort intresse för bilar och spenderar en del av sin tid till att mecka såväl som umgås med sin familj. Är du den vi söker? Du bör vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är flexibel för arbetspass, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att dubeställtett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registretvia följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Sysselsättningsgrad: Vikarie vid behov. Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

24 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024