Lediga jobb i Blekinge län

Sök totalt 651 lediga jobb i Blekinge län

Ställningsbyggare

Vi söker dig som tidigare har erfarenhet av Ställnings byggnation eller ingen alls. Eftersom vi lägger stort fokus på din personlighet och din vilja att lära dig så kan vi även tänka oss att anställa dig som inte har någon utbildning. B-körkort är ett krav Har du sen allmän utbildning upp till 9 m eller ännu bättre särskild utbildning är detta en stor fördel. Detta jobb underlättas om du är 1,80 lång men det är inget krav Tänk på att detta är ett fysiskt tungt arbete, så du man eller kvinna som inte kan tänka dig att jobba ute året runt. Sök inte detta arbete Ställnings byggnation kräver en enorm precession och noggrannhet då det är avgörande för en säker arbetsmiljö. Våra ställnings byggare är fast anställda på heltid med lön enligt avtal. Vidareutbildning sker kontinuerligt av våra anställda. Intervjuer sker löpande så vänta inte till sista dagen då kan det vara för sent. Vi tar bara emot ansökningar på E-post (så ring inte)

5 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Självgående snickare sökes
Palmbergs Bygg i Karlshamn AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Nu söker vi på Palmbergs Bygg ny medarbetare! Palmbergs Bygg är ett mindre byggföretag med utgångspunkt i Karlshamn. Vi utför i huvudsak om/tillbyggnader, renoveringar, fönsterbyten, takbyten och nybyggnationer, oftast inom Karlshamn eller i direkt närhet. Arbetet är varierande med mycket eget ansvar. Vi söker dig som är självgående snickare och brinner för att arbeta på ett mindre företag. Noggrannhet, bra tempo, professionellt kundbemötande är av stor vikt. Lojalitet, engagemang och yrkesstolthet värdesätter vi högt och ser gärna att du har en god social förmåga samt är engagerad och driven.

5 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Logistikchef
Unik Resurs i Sverige AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Företagspresentation Vill du vara med och forma framtidens logistiklösningar i en bransch i snabb förändring? Point Logistik söker en strategiskt och operativt stark logistikchef som med närvaro, engagemang och framtidsfokus vill leda verksamheten in i nästa fas. Point Logistik är en ledande aktör inom last-mile-distribution med ett starkt regionalt fotavtryck i södra Sverige. Som helägt dotterbolag till mediekoncernen Gota Media har vi ett tydligt uppdrag – att varje morgon leverera en bättre start på dagen. Genom vårt väletablerade nätverk distribuerar vi tidningar, post och paket till hushåll i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. Vi befinner oss mitt i en transformation från traditionell tidningsdistribution till ett modernt logistikföretag. Här får du vara med på en spännande resa, där innovation, hållbarhet och kundvärde står i fokus. Vår kultur präglas av samarbete, tillit, transparens och en vilja att ständigt utvecklas. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som logistikchef på Point Logistik får du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla vår logistikfunktion i en verksamhet där transformationen är i full gång. Rollen spänner över både strategiskt och operativt arbete och innebär ett nära samarbete med VD, ledningsgruppen och övriga stödfunktioner. Du leder en avdelning med cirka 13 medarbetare som är specialister inom områden som distriktsplanering, produktion, fordon och transport. Ditt ansvar omfattar både den långsiktiga strategiska utvecklingen och den kortsiktiga operativa planeringen – allt med syfte att skapa en effektiv, hållbar och konkurrenskraftig logistikverksamhet. Du förväntas bygga starka relationer och framgångsrika samarbete med både medarbetare och partners. Med ett coachande och utvecklande ledarskap skapar du engagemang och framtidstro i en bransch i förändring. Utöver detta inkluderar rollen ansvarsområden som: - Leda och utveckla medarbetare och stödfunktioner inom logistik - Ansvara för produktions- och transportplanering, fordon, fastigheter, IT- och telefoni - Säkerställa kvalitet, kostnadskontroll och följsamhet till avtal och KPI:er - Delta i och driva interna utvecklingsprojekt och externa samarbeten - Arbeta nära VD och ledningsgrupp och omsätta strategi till praktisk verklighet Du förväntas vara närvarande på olika orter (Borås, Kalmar, Karlskrona, och Kristianstad) i verksamheten regelbundet. Din profil Vi söker dig som är en trygg och tydlig ledare med förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativ närvaro. Du har en naturlig fallenhet för att skapa struktur, engagera dina medarbetare och driva förändring med fokus på resultat. Ditt ledarskap präglas av lyhördhet, tydlighet och en stark vilja att utveckla både människor och verksamhet. Du har lätt för att skapa förtroende, bygga relationer och är duktig på att kommunicera – både internt och externt. Som person är du initiativrik, lösningsorienterad och trivs i en roll där det händer mycket. Du har en god analytisk förmåga, är strukturerad i ditt arbetssätt och har förmåga att se helheten utan att tappa detaljerna. Du motiveras av att arbeta i en miljö där din insats gör skillnad – både på kort och lång sikt. Vi ser att du har: - Relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom logistik, ekonomi, inköp eller fastighetsförvaltning - Flerårig erfarenhet av personalledning, budgetansvar och avtalshantering - Flytande svenska i tal och skrift samt B-körkort - Meriterande är erfarenhet från logistikintensiv verksamhet samt kunskap om arbetsmiljö- och miljölagstiftning Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Marie Johansson på [email protected] Johanna Hermansson på [email protected] Ola Johansson på Ola [email protected] Under semestertider kan det ta längre tid innan vi kan besvara dina frågor. Väl mött! Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

4 juli 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Självständig superkock med oslagbart driv? Vi måste snacka!
NR drift AB
Kockar och kallskänkor

På Restaurang Seaside serverar vi måndag-fredag omkring 110 fantastiska lunchgäster. Vi tillhandahåller även catering i olika former och format. Efter sommaren står vi inför en förändring i det koncept vi idag erbjuder under lunchen, där vår strävan är att ta Seaside till nästa nivå. Nu söker vi en driven, självgående och framförallt glad kock till vår restaurang. Är du en lagspelare som älskar att laga mat? Uppskattar du dessutom att ha kul på jobbet och vill vara en del av vår resa? Tveka inte att söka!  Kort om tjänsten För rätt person finns här stora möjligheter till utveckling! Vi söker dig som har ett brinnande intresse för matlagning och gillar att jobba med råvaror som gör en meny lockande. En glad personlighet med ett stänk entreprenörskap passar som hollandaise på sparrisen för detta jobb. Vad säger kollegorna om Nordrest ”Hos oss arbetar alla tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål: att leverera bra mat med riktigt bra service. Samtidigt har vi alltid roligt och skrattar mycket! ” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Vem är då vår nya drömkollega? Du är en glad filur med erfarenhet av kock- och serviceyrket som är van vid att skapa bra relationer och kontakter med gäster. Som person är du ansvarsfull, ambitiös och respektfull mot din omgivning. Vi vill att du har: 3-årig gymnasial kockutbildning eller motsvarande Goda kunskaper i svenska och engelska B-körkort Låter det som du? Bra! Uppfyller även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Tidigare arbetslivserfarenhet som kock Erfarenhet av menyplanering och varubeställning Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är både miljö- och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 samt ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast. Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning Omfattning: 100% Tillträde: 04-08-2025 Lön: Enligt överenskommelse

4 juli 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
McDonald's Ronneby söker nya glada medarbetare
Food Folk Sverige AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
HR specialist
Ronneby kommun
Personal- och HR-specialister

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Läs om Ronneby kommun via https://bit.ly/ArbetapåRonnebykommun ARBETSUPPGIFTER Som HR-specialist i Ronneby kommun erbjuds du ett varierat arbete inom hela HR-området, där du får möjlighet att arbeta i en kvalificerad och självständig roll samtidigt som du arbetar nära dina kollegor på enheten. Rollen innebär en central och stödjande funktion där uppdraget är att, tillsammans med kollegor, stödja och coacha chefer i olika HR-relaterade frågor såsom rekrytering, arbetsanpassning och rehabilitering, arbetsmiljö, samverkan, verksamhetsförändring, lag- och avtalsfrågor samt lön och lönebildning. Som HR-specialist är du alltid en tydlig arbetsgivarföreträdare. Du blir en del av personalenheten som består av HR-specialister, lönekonsulter, HR-chef och verksamhetsutvecklare HR. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du får utveckla och utvecklas i din roll som HR tillsammans med ett kompetent och härligt team. Vi värdesätter att varje medarbetare får möjlighet att växa och specialisera sig inom de områden man brinner för, därför får du utöver det operativa arbetet även arbeta strategiskt och ansvara för att utveckla och driva processer inom utvalda HR-områden. Då det dagliga arbetet innebär många kontaktytor och ett brett samarbete, krävs det att du skapar ett förtroendefullt samverkansklimat med kollegor, chefer, fackliga företrädare och andra samarbetsparter. Vår enhet ligger i framkant inom digitalisering och använder moderna verktyg för att effektivisera, kvalitetssäkra och utveckla HR-arbetet. Här får du chansen att vara med och tänka nytt, testa smarta lösningar och ta tekniken till hjälp för att skapa värde. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som utbildad personalvetare på högskola- eller universitetsnivå. Erfarenhet av arbete inom personal/ HR-området, främst inom kommunal eller regional verksamhet, ser vi som meriterande. Dokumenterad kunskap eller erfarenhet av arbetsrätt och kollektivavtal är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av några av områdena rekrytering, arbetsmiljö, arbetsanpassning och rehabilitering, friskfaktorer, lag- och avtalsfrågor, samverkan, lön- och lönebildning, kompetensförsörjning och verksamhetsförändring. För att lyckas i rollen har du ett konsultativt och coachande förhållningssätt samt är skicklig på att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer. Du uppvisar en positiv och professionell inställning. Du har förmåga att anpassa kommunikationen utifrån målgrupp. Du är driven, lösningsfokuserad och ser till att arbetet går framåt. Du tar dig an uppdraget strategiskt och med ett helhetsperspektiv. Omvärldsbevakning ser du som en naturlig del av ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du som söker har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du har även god digital kompetens, en vilja att använda digitala verktyg i ditt arbete samt en nyfikenhet på nya digitala lösningar. B-körkort är önskvärt.   Vi erbjuder dig: · Ett kvalificerat och självständigt arbete i nära samarbete med kollegor · Möjlighet att utvecklas och påverka HR-arbetet i en digitalt drivande organisation · Kompetensutveckling och kontinuerligt lärande · Friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag · Flexibel arbetstid och möjlighet till tillfälligt hemarbete · Konkurrenskraftigt pensionsavtal och andra förmåner enligt kollektivavtal · Möjlighet att köpa årskort hos Blekingetrafiken   Ansökningsprocess Välkommen att ansöka genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna som finns då du söker.  Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Innan anställning erbjuds kommer bakgrundskontroll att genomföras. ÖVRIGT Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef till särskilt boende
Karlskrona kommun
Chefer inom äldreomsorg

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef är du direkt underställd avdelningschefen på Särskilt boende. Din placering kommer för närvarande att vara Fridlevstads omvårdnadsboende samt ansvarig för Boendestöd. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du arbetar nära din avdelningschef och övriga enhetschefer med kontinuerligt utvecklings-, uppföljnings- och utvärderingsarbete. Tillsammans med enhetschefskollegor har ni ett gemensamt ansvar för helheten. I rollen arbetar du verksamhetsnära, är första linjens chef och har det operativa ansvaret för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö samt verkställighet av beslutade insatser. Genom att ta tillvara på medarbetarnas kompetens ska du leda, organisera, samordna och utveckla verksamheten. Kvalitetsarbete och förbättringsarbete är en viktig del av uppdraget och genom ditt ledarskap skapar du delaktighet hos medarbetarna utifrån ett målinriktat arbetssätt. I arbetet ingår även att vara enhetschef i beredskap. Vi erbjuder dig ett dynamiskt och händelserikt arbete där du dagligen kommer att få utmana dig själv och vara del av en lärande organisation. Som chef i Karlskrona kommun har du förmånen att få genomföra vårt ledarutvecklingsprogram. Vi vill med programmet ge våra chefer de bästa förutsättningarna för att göra ett bra jobb och utvecklas i sin roll. Vi strävar mot att kommunens chefer ska ha ett ledarskap präglat av tillit och samskapande, där medarbetare och chefer tillsammans utvecklar en miljö där vi vill medverka till varandras framgång. Vår värdegrund är ramen för vår verksamhet. KVALIFIKATIONER Relevant akademisk examen eller annan utbildning i kombination med erfarenhet - som arbetsgivaren anser likvärdiga. Körkort för bil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Dokumenterad erfarenhet av arbete som ledare eller chef med ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete, förändringsarbete, gruppdynamik och konflikthantering. Arbetat inom offentlig verksamhet samt erfarenhet att arbeta under lagrum såsom hälso- och sjukvårdslagen samt socialtjänstlagen. Vi söker en problemlösare som kan analysera situationer, identifiera lösningar och utveckla effektiva, genomförbara strategier för att övervinna utmaningar. Du kan analysera situationer för att identifiera förbättringsområden och utveckla effektiva lösningar som främjar förändring. Du god förmåga att kommunicera idéer och engagera andra i förändringsprocesser. Vi söker dig som är kommunikativ och tydlig. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. Vi söker dig som har stark självkännedom som är medveten om dina styrkor och svagheter. Du har förmåga att anpassa ditt beteende utifrån insikter och erfarenheter och har en vilja att ständigt förbättras. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. För att komma ifråga för en anställning inom Äldreförvaltningen i Karlskrona kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det är viktigt att korrekt utdrag beställs; Registerutdrag för arbete på HVB-hem och tänk på att beställa utdraget i god tid, då handläggningstiden kan vara ett par veckor.  Information om beställning finns här Belastningsregistret - begär utdrag | Polismyndigheten (polisen.se)

4 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Utredare
Olofströms kommun
Planerare och utredare m.fl.

Heja Olofström!  Olofströms kommun ska verka och ge bra service åt kommuninvånarna. För att kunna ge den service som kommuninvånarna förväntar sig är medarbetarna vår främsta resurs. Engagerade och delaktiga medarbetare som vågar prova nya saker och som strävar efter en bra kvalité gör Olofströms kommun till en attraktiv kommun som man vill bo i, verka i och besöka. Med en öppen och tydlig kommunikation skapar vi tillsammans ett bra arbetsklimat som lyfter välmående på arbetsplatsen. Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Välkommen till Olofström! Vill du ta nästa steg i din karriär inom välfärdsutveckling och samtidigt göra verklig skillnad? Är du intresserad av analys? Då har Olofströms kommun ett spännande uppdrag för dig! Arbetsuppgifter Vi söker en engagerad och noggrann utredare som vill vara med och utveckla socialförvaltningens verksamheter, med särskilt fokus på lex Sarah. Tjänsten är nyinrättad, och du kommer att spela en central roll i att säkerställa att missförhållanden och brister upptäcks, utreds och åtgärdas. Allt i syfte att stärka rättssäkerheten och tryggheten för de invånare vi finns till för. Din roll är att självständigt genomföra utredningar enligt lex Sarah, och ibland ansvarar du också för att lämpliga lösningar implementeras. Du skriver väl underbyggda utredningsrapporter och bidrar till att verksamheterna tar steg framåt i sitt uppdrag. I tjänsten gör du andra typer av utredningar utifrån behov, gör lagtolkningar, är stöd vid införande av exempelvis ny lagstiftning eller arbete med krisberedskapsfrågor. Du bistår ibland som ledningsstöd, och deltar i annat kommunövergripande kvalitetsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett intresse för analytiskt arbete och utveckling. Du är strukturerad både i ditt arbetssätt och i din utredningsmetodik. Du kan hantera stor mängd information, landa i vad som är relevant för uppdraget och redovisa slutresultatet på ett pedagogiskt sätt. Du kan se helheten även när du är i verksamhetsnära frågor, och tvärtom. Det är naturligt för dig att inta olika infallsvinklar i arbetet. Som person tar du ansvar för att driva ditt arbete framåt varje dag och jobbar gärna mot deadlines. Arbetet kräver att du är noggrann och har en uthållighet. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av att kommunicera dina resultat på olika sätt. Vi söker dig som har en juristutbildning (juristexamen alternativt fil kand i rättsvetenskap alternativt fil kand med huvudområdet juridik), eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig där juridik ingår i examen. Du har erfarenhet av att arbeta med socialtjänstlagen, och det är meriterande om du har god kunskap eller erfarenhet av övrig lagstiftning kopplat till socialförvaltningens verksamheter (äldreomsorg, funktionsstöd, individ- och familjeomsorg och kommunal hem- & sjukvård/hemsjukvård). Du har erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och/eller annat kvalificerat analysarbete (genom kvalitativ och/eller kvantitativ metod). Då arbetet bedrivs inom hela kommunen är B-körkort ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. I ditt personliga brev vill vi att du beskriver varför du passar för tjänsten utifrån de efterfrågade kvalifikationerna och arbetsbeskrivningen. Placering Tjänsten är placerad på kommunledningsförvaltningens stabsavdelning. Avdelningen arbetar främst inom områdena beredskap, trygghet, kommunikation och övergripande kvalitetsarbete. Avdelningens chef är kvalitets- och säkerhetskyddschef. Villkor Provanställning kan komma att tillämpas. Under rekryteringsprocessen kan vi komma att genomföra ett arbetsprov. Observera att du i ditt personliga brev ska beskriva varför du passar för tjänsten utifrån de efterfrågade kvalifikationerna och arbetsbeskrivningen. Vision och värdegrund Lev livet i Olofströms kommun! I hela vår natursköna kommun kan alla bo, verka och växa. Tillsammans ger vi kraft och möjlighet åt varje människa att utvecklas hela livet. Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet. Övriga upplysningar Olofströms kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning. I länken nedan finns samlad information kring de viktigaste förmånerna som finns i kollektivavtalet som vi har i Olofströms kommun. Informationen handlar om bland annat semester, lön och ersättningar, föräldraledighet, försäkringar, kompetensutveckling och pension. https://skr.se/download/18.18f9f5a61926b4a1e532618/1728397193467/Sag-hej-till-ditt-kollektivavtal-2024.pdf Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.     Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

4 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Handläggare inom tekniska enheten
Karlshamns kommun
Planerare och utredare m.fl.

Tekniska enheten rekryterar en handläggare med inriktning mot bla trafik, gata, kvartersmark, allmän plats samt den allmänna markreserven. Tekniska enheten har ett stort servicefokus mot såväl kommunens invånare som kommunala verksamheter. Arbetsuppgifter Som handläggare inom tekniska enheten kommer du bland annat att arbeta med remissyttrande för polistillstånd, tillstånd för uteserveringar, upplåtelse av allmän plats på t ex Stortorget och Sommargatan. Du kommer hantera inkommande ärenden och frågor från medborgare inom enhetens ansvarsområde, och kommer att ha ett nära samarbete med samtliga förvaltare inom enheten. Kvalifikationer Du har relevant eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom trafik och gata, alternativt dokumenterad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet är meriterande. Du är engagerad, noggrann och uppskattar samarbete, har en god förmåga att organisera det dagliga arbetet, samt har en god kommunikativ förmåga. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift, har god dator- och systemvana samt god kunskap i Officepaketet. Körkort B är ett krav. Om arbetsplatsen Tekniska enheten består av 25 tjänstepersoner med expertis inom bygg, energi, brand, lås, larm, mark, gata, trafik, park, skog, natur, marina miljöer, digitala förvaltningssystem, projektledning, verksamhetsutveckling, mark- och exploatering samt miljö och hållbarhetsfrågor. Enheten ingår i kommunstyrelseförvaltningen och samverkar specifikt med förvaltningens enheter för drift & underhåll.  En viktig del i enhetens uppdrag är att värdesäkra och utveckla de kommunala tillgångarna inom verksamhetsområdet. Som anställd i Karlshamns kommun får du ta del av våra förmåner som bland annat erbjuder träning och aktiviteter med samarbetspartners för motion och hälsa. Möjlighet semesterväxla finns, samt möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 2025-08-17 Övrigt Innan anställning erbjuds behöver du visa upp id-handling: pass eller nationellt id-kort. För mer information kontakta: Johan Eriksson, Teknisk chef, 0454-814 14 Facklig företrädare för Vision, Julia Solokof, 0454-811 02 Besök gärna Så jobbar vi med rekrytering - Karlshamns kommun Där hittar du viktig information kring bland annat vad som gäller dig som har skyddade personuppgifter, hur vi kontrollerar rätten att arbeta i Sverige, när du behöver och hur du beställer ett utdrag ur belastningsregistret samt krigsplacering vid anställning. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via knappen i annonsen. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

4 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Lokalvårdare sommarjobb Karlskrona

FSG AB är ett lokalt serviceföretag i Blekinge. Vi söker nu sommarvikarie inom lokalvård till vår verksamhet i Karlskrona med omnejd. Arbetstiden variera under perioden (ca 60-75%). Dagtid/kväll och helgarbete förekommer vissa veckor. Den vi söker tycker om städning, är självständig, noggrann och sätter kunden i fokus. Erfarenhet av lokalvård är meriterande. Svenska språket behöver vara så pass god att instruktioner och säkerhetsföreskrifter förstås, samt att du kan kommunicera på svenska med såväl arbetskamrater som kunder. Tjänsten förutsätter körkort och tillgång till egen bil. Är du den vi söker? Tjänsten tillsätts löpande så välkommen med din ansökan (CV & personligt brev) som du märker "Karlskrona". Tillträde sker enligt överenskommelse (Ansökningar som ej är kompletta kommer inte att tas i beaktande)

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025