Lediga jobb i Blekinge län
Sök totalt 638 lediga jobb i Blekinge län
Om tjänsten Det här tillfälliga uppdraget kan passa dig som varit med ett tag och kan det där med svetsning i en tillverkande industri. Du anställs av Montico och hyr ut dig i 6-10 månader till ett kundföretag där det finns goda möjligheter att hitta utmaningar framåt också. Arbetsbeskrivning Här ska du arbeta med granskningen av genomfört svetsarbete och hitta förbättringar eller åtgärder för att nå den kvalitetsnivå som eftersträvas. Vi söker dig som För att lyckas väl så behöver du kunna och förstå svetsrelaterade utmaningar. Du behöver samverka internt och förmedla vad som behöver göras och vara en samarbetsinriktad person. Noggrannhet är är för dig en självklarhet och den digitala utvecklingen innebär inga större utmaningar för dig.
Trivs du som bäst när du får utveckla andra och ta dina samarbeten till nästa nivå? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu utökar vi med en konsultchef till Jefferson Wells Engineering i Karlskrona - en del av ManpowerGroup. Vill du vara med på vår resa? Välkommen med din ansökan! Start: Vid överenskommelse Omfattning: Inledande deltid på 50 %, Heltid från maj 2025 och framåt. Ort: Karlskrona Om tjänsten: Som konsultchef hos Jefferson Wells Engineering har du personalansvar över ett antal kunniga och motiverade konsulter vilket innebär ansvar över anställning, onboarding, utveckling och uppföljning. Du kommer också att säkerställa att vi hjälper våra kunder att utvecklas genom att tillsätta och rekrytera rätt kompetens. Vidare kommer du att ha frihet under ansvar för att nå dina uppsatta mål, ansvara över budget samt ha mycket kundkontakt och konsultdialoger. Som konsultchef kommer du även att identifiera utmaningar hos kunders verksamhet och bistå med lösningar, ha ansvar över hela uppdragsprocesser från start till slut och aktivt bygga ett kandidatnätverk med relevanta kandidater för verksamhet samt hålla dig uppdaterad kring trender i din lokala marknad. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av försäljning och intresse för ledarskap/personalutveckling Intresse eller utbildning inom teknik/industri Kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift Har fullständiga gymnasiebetyg B-körkort är ett krav Som person: Det vi värderar högst är rätt inställning. Vi söker dig som brinner för att knyta nya kontakter och möta kunderna i deras vardag. Vidare är du självgående, målinriktad och vill driva samt utveckla dina processer. Du kommer även få ta mycket eget ansvar över såväl konsulter som över din affär. Hos oss blir du del av ett engagerat gäng som är måna om varandra, våra medarbetare, kunder och kandidater. Vi hjälper och stöttar varandra, samtidigt som vi har kul ihop! Om ManpowerGroup Du kommer till en välfungerande verksamhet med flera etablerade samarbeten där vi nu vill ta nästa steg. Du får nära stöd av din chef under upplärningen för att få rätt verktyg för att lyckas i rollen. ManpowerGroup är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och friskvårdsbidrag. ManpowerGroup värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. För att få en närmare bild av vårt arbete inom Engineering - besök vår medarbetares Linkedin https://www.linkedin.com/in/jonathan-sundh/ Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta [email protected]
Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på 24 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura. Detta ger både dig och NKT en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget: NKT Group är en global ledare inom utveckling av högkvalitativ kraftkabelteknologi som driver världens övergång till förnybar energi. Med sitt huvudkontor i Danmark och över 5 000 anställda globalt designar, tillverkar och installerar NKT kabellösningar för låg-, mellan- och högspänning, vilket möjliggör hållbar energiöverföring. Under 2023 omsatte NKT 2,6 miljarder euro och är noterat på Nasdaq Köpenhamn, vilket speglar företagets stabilitet och långsiktiga engagemang inom energisektorn. För bygg- och anläggningsprojekt med höga krav på tillförlitlighet och hållbarhet erbjuder NKT ett brett utbud av kabelteknologier, från kraftöverföring på stamnätsnivå till lösningar för regionala och lokala elnät. Företagets toppmoderna produktionsanläggning i Karlskrona är en av världens största och mest avancerade fabriker för högspänd sjökabel och har en testhall som säkerställer att produkterna möter internationella standarder. NKT förbinder inte bara nätverk och energisystem utan även framtidens hållbara infrastruktur. Som en pålitlig partner till bygg- och anläggningsbranschen förstår NKT de tekniska och praktiska utmaningarna inom stora infrastrukturprojekt och erbjuder lösningar som uppfyller de höga krav som ställs i dagens snabbt föränderliga energilandskap. Vill du veta mer om världens största fabrik för högspänd sjökabel? Läs mer här Arbetsuppgifter: I rollen som klusterchef fungerar du som en portföljförvaltare med ansvar för program- och budgetleveransen inom dina kluster. Du rapporterar direkt till programchefen och samarbetar med andra klusterchefer och projektchefer. Som klusterchef ansvarar du för att noggrant kontrollera budget, tidsplan, kvalitet, risker och resurser för klusterprojekten. Dina huvudsakliga uppgifter är: • Kontrollera budget, tidsplan, kvalitet, risker och resurser för klusterprojekten. • Säkerställa optimalt resursutnyttjande och effektiv fördelning mellan projekt. • Styra och motivera projektteamen för att främja samarbete och hög prestation. • Rapportera projektens status och framsteg till ledningen och delta aktivt i möten. • Säkerställa samordning och effektivitet mellan olika kluster och projekt. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Relevant eftergymnasial utbildning, gärna ingenjör i maskinteknik eller byggteknik • Flerårig erfarenhet av en liknande roll • Erfarenhet inom industri och maskininstallation/produktion i en ledande roll • God systemvana, kunskap i SAP är meriterande • Svenska och engelska, i tal såväl som skrift. Vi söker dig som har ett starkt ledarskap och förmågan att inspirera och motivera ditt team. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan effektivt organisera och prioritera uppgifter för att säkerställa att projekten genomförs enligt plan. Din kommunikativa förmåga gör att du kan skapa tydliga och öppna kanaler för dialog, vilket främjar samarbete och förståelse mellan olika team och ledare. Du är självgående och tar initiativ för att driva projekt framåt, samtidigt som du är problemlösande och snabbt kan identifiera och hantera utmaningar som uppstår. Din proaktiva inställning bidrar till att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö, där alla kan nå sina mål. Övrig information: Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid. Plats: Karlskrona Lön: Enligt överenskommelse. Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Kommunledningsförvaltningen ansvarar för övergripande utveckling, kommun- och koncernstyrning samt olika projekt. Totalt är vi cirka 170 medarbetare som arbetar inom kommunledning, medborgarkontor, näringsliv, ekonomi, HR, kommunikation, IT, måltid, städ och enheten för trygghet, säkerhet och folkhälsa. Kommunledningsförvaltningen ger genom sina olika enheter stöd och service gentemot övriga förvaltningar och är en verksamhet i direktkontakt med förtroendevalda, medborgare, besökare och företagare. Måltidsservice består av 19 köksenheter och cirka 60 medarbetare. Tillsammans tillagas och serveras cirka 2 500 portioner lunch per dag. Vi söker nu en duktig och erfaren kock till Måltidsservice. Placering: Tjänsten är schemalagd på Slottsgårdens särskilda boende med tjänstgöring på ett sexveckors schema med arbete var tredje helg. ARBETSUPPGIFTER Vi lagar mat till Slottsgårdens särskilda boende, som består av fyra avdelningar i samma hus som köket, samt utskick till fem avdelningar på Gerbogården. Det sker även tillagning och utskick av varma portioner till hemtjänsten dagligen. Det vardagliga arbetslaget består av sex personer och arbetsuppgifterna är varierande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gått hotell- och restaurangprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du har minst fem års erfarenhet inom yrket och kunskap i livsmedelshygien, egenkontroll samt specialkost. Att servera mat med hög kvalité ser vi som självklart. Du har stort intresse och kunskap kring att laga mat till många samt har även kunskap och erfarenhet av specialkost. Du är driftig och tar egna initiativ. Du har datorvana, beställningar görs via internet. Du är ansvarsfull, serviceinriktad, flexibel och har god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Provanställning kan komma att tillämpas ifall det föreligger ett prövobehov. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att du kan bli kallad till intervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
* Rutinerad svetsare med öga för detaljer och kunskap om problemlösning kan nu ha en chans att få in en fot hos den svenska försvarsindustrin. Är det dig vi söker? Om tjänsten Om kundföretaget: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Kockums är världsledande inom sitt segment när det gäller utveckling, produktion och underhåll av ubåtar, ytfartyg och marina system. Produktportföljen innehåller ubåtar med Air-Independent Propulsion (AIP) -system, ytfartyg som innehåller den mest avancerade stealth-tekniken samt minsvepning och snabba patrull- och pilotbåtar. Kockums levererar även delsystem och komponenter för integration i marina lösningar med kunder över hela världen. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi ser mångfald som en tillgång och ständigt lärande som en självklarhet. Vi är stolta över en vårdande arbetsmiljö, där alla är olika men ändå delar samma mål – att hjälpa till att skydda människor och samhälle. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Arbetsbeskrivning Som svetskoordinator inom sektionen Welding Control ansvarar du för att fastställa svetsmetoder som uppfyller specificerade krav, med beaktande av svetsbarhetsproblem relaterade till de material som används, processer och tillverkningstekniker. I rollen ingår att säkerställa att rätt svetskvalitet uppnås samt att föreskrifter, standarder, specifikationer och andra kundkrav följs. Huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Teknisk resurs för svetsning i produktions- och underhållsprojekt. - Utveckling av WPS, WPQR, pWPS och svetsprov. - Hantering av svetsrelaterade avvikelser. - Granskning av dokumentation. Vi söker dig som I denna koordinerande roll är det avgörande att trivas med samarbete och att skapa goda relationer. Du är en självgående och noggrann person när det gäller att följa och hänvisa till aktuella regelverk. Krav: - Erfarenhet från tung industri och svetsning av komplexa strukturer. - Förståelse för och kunskap om ISO 3834-serien samt ISO 14731. - Erfarenhet av felsökning av svetsrelaterade problem. - Kunskap om relevanta väsentliga svetsarbeten och relaterade uppgifter. - Teoretiska kunskaper på en nivå som är relevant för tillverkaren. - Minst IWS-utbildning. Dessutom är det meriterande med kunskaper i Weldeye för hantering av WPS, WPQR, certifikat och avvikelser. Observera: Ansökningsförfarande: Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag hos Montico om 6-12 månader med chans till förlängning, för rätt person kan det öppna sig andra möjligheter när uppdraget är slut. Vi ser fram emot din ansökan.
Söker du ett arbete där du gör skillnad? Vi söker nu två assistenter till vårt team. En tjänst på ca 75% En tjänst på ca 35% Vår kund är en 10 år gammal kille som är född med ett omfattande funktionshinder. Han är i behov av tillsyn och hjälp dygnet runt varför tjänsten omfattar arbete på såväl dagar som nätter och helger. Upplärning sker grundligt och du kommer lära dig alltifrån att ge mat via sond till träning för funktionshindrande. Vi värdesätter personliga egenskaper högre än erfarenhet så även du som inte har tidigare erfarenhet av assistansyrket kan söka. Upplärning sker bredvid ordinarie assistenter tills du känner dig trygg. Tjänsterna ska tillsättas i mitten av december. DINA ARBETSUPPGIFTER Som personlig assistent i detta uppdrag arbetar du med göra ett barns liv så bra som möjligt utifrån dennes specifika förutsättningar. Uppdraget består i alltifrån promenader, sinnestimulerande aktiviteter till att hjälpa till med grundläggande behov såsom personlig hygien, förflyttningar, måltider och träning. Vi kan erbjuda dig en lugn och trygg arbetsplats med en upplärning så att du ska känna dig trygg i din roll.
Om oss Region Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Du får möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Vi erbjuder bra arbetstider, flextid, friskvårdsbidrag och fri tillgång till gym. Rehabiliteringskliniken är en del av nära vård och bedriver verksamhet på Blekingesjukhusets båda orter. Kliniken organiserar Blekingesjukhusets rehabilitering inom slutenvård men även inom öppenvård samt smärt- och cancerrehabilitering. Som arbetsterapeut sker arbetet både tvär- och interprofessionellt. Ofta i nära samarbete med läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeuter och annan paramedicinsk personal i olika konstellationer. Detta arbetssätt är inte bara inspirerande, det ger också möjlighet att lära sig av andra yrkesgrupper och att dela med sig av sina egna insikter och kunskaper. Hos oss arbetar ca 200 medarbetare inom olika professioner. Arbetsterapin i Karlshamn består av ett härligt gäng med 12 medarbetare. Vi tillgodoser samtliga arbetsterapeutiska behov på sjukhuset och verksamheten omfattar såväl slutenvård som öppenvård. Att arbeta som arbetsterapeut på Blekingesjukhuset är en unik och givande upplevelse. Du kommer att möta patienter med olika diagnoser och skador och arbeta med att skapa möjligheter för patienterna att klara aktiviteter utifrån sina egna önskemål och behov i förhållande till omgivningens. Detta ger ovärderliga erfarenheter och breddar din kompetens. Varje patient är unik vilket gör att ingen dag är den andra lik och du ställs inför ständiga utmaningar. På rehabiliteringsavdelningen finns 14 vårdplatser. Det är en spännande vårdavdelning där du möter patienter med stroke och andra neurologiska sjukdomar, traumatiska/anoxiska hjärnskador, patienter med andra långvariga sjukdomstillstånd, ortopediska diagnoser, ryggmärgsskador och amputerade. Du följer patienterna under en kortare eller längre rehabiliteringsperiod. Vi har en stor bredd av olika behandlingsalternativ som möjliggör träning i dagliga aktiviteter såväl som i skapande. Det finns goda möjligheter att utvecklas inom arbetsterapiavdelningen. En bra introduktion med stöttande kollegor är för oss en självklarhet. Om jobbet Du kommer att arbeta som arbetsterapeut inom olika områden inom sluten- och öppenvård, men främst på vår rehabiliteringsavdelning. Du blir delaktig i specialiserad rehabilitering i hemmet, SPRIH, i samarbete med bl a fysioterapeut och rehabundersköterska. Du får introduktion och handledning av erfaren kollega, vilket är en självklarhet för oss. Vi söker en engagerad legitimerad arbetsterapeut. För att trivas hos oss är det viktigt att du är självständig i din profession och att du kan samarbeta med andra samt vill fortsätta utvecklas inom arbetsterapiverksamheten. Om dig För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara legitimerad arbetsterapeut. Vi ser gärna att du har ett intresse av att arbeta i team men även att individuellt kunna ta ansvar och tänka kreativt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort erfordras. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). Om Region Blekinge Vi är 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Välkommen att göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Är du en engagerad person med ett öga för siffror och en passion för produktion? Vill du ha möjligheten att arbeta självständigt och ta ett stort ansvar i ett växande och familjärt bolag? Då kan rollen som produktionsinriktad Controller vara din nästa utmaning! Om tjänsten Som produktionsinriktad Controller på Kongaverken blir du en del av ett mindre och familjärt bolag. Där förväntas du bidra med eget driv och engagemang. Du kommer att ha en bred och dynamisk roll där löpande ekonomisk förvaltning ingår, likaså leverantörskontakter och månadsbokslut. Men även produktionsplanering och att avropa material som ska användas i verksamheten. Då det är ett mindre bolag så förväntas man även att hjälpa till med enklare administrativa sysslor och du har även möjlighet att forma din egen roll. Du samarbetar nära VD:n och produktionsansvarig och sitter även med i ledningsgruppen. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande och trivs att arbeta i mindre bolag. Du är prestigelös, flexibel och proaktiv. Din förmåga att arbeta självständigt kombinerat med en en vilja att hela tiden förbättra och effektivisera är avgörande för att verksamheten ska gå framåt. Du som söker har: Minst 3 års arbetslivserfarenhet som controller, gärna inom tillverkningssektorn Relevant utbildning eller längre erfarenhet från liknande roll Flytande i svenska och engelska, både i skrift och tal Erfarenhet av ERP-system inom controlling och redovisning, erfarenhet av Monitor är starkt meriterande Ansökan Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Intervjuer och urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Passa därför på att skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan! Uppstart: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse Ort/Placering: Konga, Tingsryd Kommun Hybrid/på plats: Möjlighet till att arbeta hemma 1-2 dagar/vecka finns Omfattning: Heltid Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Om verksamheten Kongaverken tillverkar och ytbehandlar plåt-, smides- och gjutjärnsprodukter. Vi verkar framförallt inom svensk industri med fokus på kunder inom fordons-, jordbruks- och anläggningsindustrin. Med effektiv produktion, teknisk initiativförmåga och resultatinriktat engagemang levererar vi det kunden vill ha i rätt tid och med rätt kvalitet. Vi finns i hjärtat av södra Sveriges industriregion, på gränsen mellan Småland och Blekinge. Vårt geografiska läge ger oss närhet till våra svenska kunder och snabba transportvägar ut i Europa. Vi håller till i Konga i det gamla brukets lokaler med anor från mitten av 1700-talet. Idag är vi ett 35 medarbetare och är en av de större aktörerna i området. Vårt mål är att fortsätta växa och utvecklas tillsammans med våra kunder, anställda och samarbetspartners. Vi ingår i Sibbhultsverken Group AB ihop med bland annat Sibbhultsverken AB, Fundo Components AB och Arvika Gjuteri AB.
Om oss Kök och Restaurang i Karlskrona är en del av Region Blekinges Service-område. Gemensamt för området är att vi utvecklar och levererar stöd och servicetjänster till vårdens verksamheter inom Region Blekinge. På avdelningen arbetar ett engagerat team av 22 kockar som året runt lagar näringsrik och välsmakande mat både till våra vårdavdelningar och till restaurangen, som även är öppen för allmänheten. Om jobbet Som kock hos oss i Karlskronas centralkök är din uppgift att förse våra vårdavdelningar och restauranggäster med välsmakande måltider. Du kommer att arbeta i team där ni tillsammans producerar varma måltider i kantinsystem, packar varor för leverans till avdelningar, arbetar med serveringen i restaurangen och utför vanligt förekommande arbetsuppgifter som disk och städ. Med ett skarpt fokus på hygien och kvalitet följer vi noggrant våra rutiner och egenkontrollprogram. Din roll innebär regelbunden kontakt med såväl interna som externa kunder, vilket kräver en vilja att ge service i toppklass och ett strukturerat arbetssätt. Här hos oss jobbar vi tillsammans för att nå våra mål – och vi har kul på vägen! Vi erbjuder dig ett stimulerande och betydelsefullt arbete med många personliga möten och stort eget ansvar. Hos oss har du förmånligt tillgång till gym och möjlighet till flexibel arbetstid. Vill du veta mer om kökets verksamhet i köket, klicka på länken: https://regionblekinge.se/jobb-och-utbildning/att-jobba-i-region-blekinge/vara-yrken-och-medarbetare.html Tjänstens arbetstid är förlagd till dagtid med helgtjänstgöring. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). Urval och intervjuer sker fortlöpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag. Om dig Vi söker dig som har en godkänd och avslutad kockutbildning eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom storkök samt med specialkost, mat vid allergi och intolerans. Du är en strukturerad och noggrann person som brinner för att skapa goda smaker och trivs i team. Din servicekänsla och ditt positiva sätt gör dig till en uppskattad kollega, och du tycker liksom vi att jobbet ska vara roligt! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om regionservice Regionservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Region Blekinge. Vår verksamhet är organiserad i basenheter med ansvar för fastigheter, IT, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön. Enheten för Logistik och Måltidsservice, består av avdelningar inom kök och restaurang, café och butik, transport och vaktmästeri samt resursenhet. Om Region Blekinge Vi är 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Välkommen att göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Vi söker en assistent till vår goa, glada kille på 7 år. Som person önskar vi att du är öppen, positiv och barnkär! Killen som söker sin assistent är glad, tillfreds och älskar att vara där saker och ting händer. Han bor tillsammans med sin familj på Hasslö, där det även finns hund och katt i hemmet (du bör på så sätt inte vara pälsallergiker). Under dagtid går killen i skolan och vi söker nu dig som vill arbeta med honom här! Beroende på vad du söker kommer du antingen jobba 100% alt. 50%. Arbetstiderna är förlagda dagtid mellan ca 9-14 (mån-fre) men med timmar även innan samt efter skolan. Du kommer vara med killen på både morgonfritids, skoltid samt eftermiddagsfritids - Allt beroende på killens skol- och fritidstider. Schemat varierar något och läggs var femte vecka. Om du önskar kommer det finnas möjlighet att arbeta extra under kvällar och helger. Killen har lissencefali och epilepsi vilket medför att han har ett stort hjälpbehov från dig som assistent. Arbetsuppgifter som förekommer är bland annat slemsug, pep-mask, sondmatning, ståskal, stretchning, m.m. Därtill förekommer det lika mycket bus och lek! Som assistent har du verkligen möjlighet att skapa en trygg och meningsfull vardag för denna goa kille, och se till att tiden fylls med bus, aktiviteter och massa, massa roligheter! Att gunga, lyssna på musik och leka med färgade (helium)ballonger är saker som alltid får killen på bra humör! Vi ser gärna att du är driven, påhittig och vågar ta egna initiativ! Vi söker dig som är barnkär, glad och brinner för att hjälpa andra människor. Tidigare erfarenhet är inget krav men erfarenhet av barn, epilepsi alt. sond är såklart meriterande. Det viktigaste för oss är dock att du alltid ser till killens bästa och finns där som en stabil trygghet för honom! Störst vikt kommer på så sätt att läggas vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten behöver du vara rökfri, ha en god fysik (då en del lyft förekommer) samt körkort och tillgång bil (detta på grund av dåliga förbindelser under kvällar/helger). Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas på att just du vill bli en del av vårt assistansteam! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 638 jobb