Lediga jobb i Blekinge län
Sök totalt 661 lediga jobb i Blekinge län
Ditt uppdrag Som lärare hos oss blir du en del av ett engagerat team bestående av dedikerade kollegor. Varje dag gör vi vårt bästa för att eleverna ska nå sin fulla potential. Du leder arbetet i klassrummet med en varm och tydlig hand och ditt ledarskap präglas av närvaro och inkludering. Ditt huvudsakliga ansvar består av att undervisa i matematik och naturkunskap, där du planerar, genomför och utvärderar din egen undervisning. Självklart är du öppen för att både ge och ta emot feedback på din undervisning och du strävar ständigt efter att utvecklas som lärare. Mentorskap ingår i tjänsten. För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet från arbete som lärare. Svensk lärarlegitimation. Behörighet i aktuella ämnen. För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare med förmåga att skapa struktur och tydlighet i klassrummet. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med elever och kollegor. Villkor Anställningsform: Tillsvidare, ferietjänst. Provanställning tillämpas. Tillträde: 1 augusti 2025. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Om oss I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. På Röntgenkliniken genomförs årligen ca 115 000 undersökningar/behandlingar såsom skelett- och lungundersökningar, datortomografiundersökningar, magnetkameraundersökningar, ultraljud, intervention, nuklearmedicinska undersökningar, mammografi och CBCT (dentalröntgen). Vår verksamhetsidé är: Att säkerställa bästa möjliga beslutsunderlag till remittenten för att möjliggöra rätt diagnos och snabb behandling av patienten. Verksamheten bedrivs mestadels på dagtid men även dygnet runt på årets alla dagar. Vi är ca 110 medarbetare på kliniken och ser fram emot att få dig som ny kollega. Om jobbet Som röntgensjuksköterska hos oss har du många varierande arbetsuppgifter, då vi roterar på de olika modaliteterna som finns. Du arbetar självständigt men ingår i ett tvärprofessionellt team med andra yrkeskategorier, kompetenser och kunskapsaspekter för att kunna genomföra ett kvalitativt och heltäckande arbete för våra patienter. Dina närmsta kollegor består av andra röntgensjuksköterskor, undersköterskor, radiologer samt administrativ personal. Som röntgensjuksköterska hos oss kommer du bland annat att: • arbeta varierat med olika typer av röntgenundersökningar • rotera på de olika arbetsstationerna/maskinerna i en modern maskinpark • assistera läkare vid vissa behandlingar, till exempel vid inläggning av en njurkateter. Hos oss får du: • ett variationsrikt, spännande och utvecklande arbete med patienten i fokus • vara en del av vårt kunskapstäta team med engagerade kollegor • de bästa förutsättningarna för att få en bra start hos oss genom en omfattande individuell introduktion där du får lära dig vår maskinpark samt andra kunskaper som du behöver som röntgensjuksköterska. Om dig Två av våra duktiga medarbetare går nu i pension och nu söker vi dig som är legitimerad röntgensjuksköterska och som vill komma och arbeta med oss. Även du som studerar till röntgensjuksköterska och snart är klar med din utbildning är välkommen att söka detta jobb. Du som söker är en flexibel person med god samarbetsförmåga. Som person är du kommunikativ och har lätt för att skapa nya relationer, vilket också är en central del i din roll då du har mycket kontakter och samarbete med olika kliniker och avdelningar på sjukhuset. För oss är det viktigt att hålla hög servicenivå och kvalité där vi ofta får vara lite av problemlösare för att nå ett bra resultat för alla parter. Det betyder mycket för oss att du har ett positivt förhållningssätt till såväl arbetsuppgifter som arbetskamrater och att du tillsammans med oss skapar hög patientsäkerhet och god tillgänglighet, med patienten i fokus. Du är trygg och stabil i din profession vilket krävs för att kunna fatta beslut i varierande tempo. Vidare kräver arbetet att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du tycker om nya utmaningar och trivs i både planerad och akut verksamhet. Du arbetar mot verksamhetens mål och tar ansvar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Provanställning kan tillämpas. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Sökande som är aktuell för anställning ska uppvisa utdrag från Polismyndighetens belastningsregister före anställning. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Vi söker en ny kollega till vårt Team. Om oss I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt. Röntgenkliniken på Blekingesjukhuset har sin verksamhet förlagd till två orter, Karlskrona och Karlshamn. Administrationen arbetar dagtid och är förlagd enbart till Karlskrona, i teamet arbetar medicinska sekreterare, administratörer samt undersköterskor. Röntgenkliniken arbetar med ständig utveckling, teknik och leveranser av hög kvalitet. Våra kunder är både offentliga och privata. Vår verksamhetsidé är att säkerställa bästa möjliga beslutsunderlag till remittenten för att möjliggöra rätt diagnos och snabb behandling av patienten. RIS/PACS från Sectra är vårt informationssystem. På röntgenkliniken finns möjlighet att utföra de flesta förekommande röntgenundersökningarna med ny maskinpark inom konventionell röntgen, ultraljud, interventioner, magnetkamera, Spect-Ct, datortomografer, extern röntgen och en CBCT. Vi är ca 110 medarbetare på kliniken och vi ser fram emot att få dig som ny kollega. Om jobbet Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i samarbete med engagerande kollegor och med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Hos oss arbetar du brett och varierat med många olika arbetsuppgifter. Tidbokning av patienter i klinikens patientadministrativa system (RIS/PACS), telefonservice, förberedande av digitala ronder, vårddokumentation, remissregistrering, avvikelse- och bildhantering samt receptionsarbete är exempel på arbetsuppgifter. Då vi har taligenkänning skriver vi inga diktat. Med anställningen följer erbjudande om friskvårdsbidrag, gratis tillgång till gym, flexibel arbetstid samt goda semestervillkor. Provanställningar förekommer vid behov. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Om dig Vi söker dig som har en godkänd utbildning inom administration eller är utbildad medicinsk sekreterare. Goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, är grundförutsättningar. Meriterande kan vara erfarenhet av RIS/PACS, arbetslivserfarenhet inom yrket samt erfarenhet av arbete på en röntgenavdelning. Du är en noggrann och serviceinriktad person som ser samarbete och flexibilitet som en naturlig del i det vardagliga arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Vill du vara med och skapa en stabil grund för Region Blekinges framtida digitalisering? Vi söker en strategisk och engagerad informationsarkitekt som vill utveckla och driva vårt arbete med masterdata. Om oss Utveckling och IT är ett av Region Blekinges sex ansvarsområden och har ett brett uppdrag inom digitalisering, IT, forskning, kvalitet, miljö och hållbarhet. Vi ansvarar för strategiska funktioner som teknikutveckling, ledningssystem, informationsstyrning och verksamhetsarkitektur. Här finns även Blekinge kompetenscentrum och patientnämndens kansli. Digitaliseringsenheten har ett strategiskt övergripande ansvar för samordning, omvärldsbevakning och analys, planering och utveckling inom området digitalisering. Digitaliseringsenheten består av två avdelningar, avdelningen för e-tjänster och avdelningen för digitala strategier med totalt 20 medarbetare Region Blekinge ingår i det nationella systemet för kunskapsstyrning som har målet att bidra till en god hälsa som ska vara kunskapsbaserad, säker och individanpassad, jämlik, tillgänglig och effektiv. Ett område inom kunskapsstyrning är den nationella samverkansgruppen för hälsodata vars uppdrag är att strategiskt styra och stärka det regiongemensamma arbetet med hälsodata. Om jobbet Som informationsarkitekt hos oss får du ett övergripande ansvar för att etablera, utveckla och förvalta Region Blekinges masterdata. Ditt uppdrag är att säkerställa att vår grunddata är tydligt definierad, kvalitetssäkrad och användbar – i hela organisationen. Du kommer att: • Leda uppbyggnaden och utvecklingen av vår masterdatafunktion • Skapa strategier, processer och riktlinjer för hantering av grunddata • Kartlägga och dokumentera informationsflöden och datastrukturer • Designa informationsmodeller och strukturera vår datakatalog • Samverka med IT, verksamhetsutveckling och andra nyckelfunktioner • Bidra i utvecklingsprojekt med din expertis inom informationsarkitektur • Utbilda och stödja organisationen i betydelsen av god informationshantering • Följa utvecklingen inom digitalisering, informationsstyrning och arkitektur • Delta i utvecklingen av vår processorganisation kopplad till informationsförsörjning Om dig Vi söker dig som är strukturerad, strategisk och brinner för ordning och reda i informationsflöden. Du ser helheten men kan också arbeta med detaljer, och du trivs med att arbeta tvärfunktionellt i organisationen. Du gillar att sätta dig in i nya tekniker och regelverk, och håller dig uppdaterad genom aktiv omvärldsbevakning Du är kommunikativ, strukturerad och har en god förståelse för både teknik och verksamhet. Du är självgående, har ett starkt engagemang och trivs med att samarbeta med andra. Du är van att tala inför grupper och leda arbete i mindre team. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt, på både svenska och engelska. Krav för rollen: • Högskoleutbildning inom informationsarkitektur, informatik, systemvetenskap, IT eller motsvarande kompetens • Dokumenterad erfarenhet av arbete med informationsarkitektur, masterdata (MDM) eller datamodellering • God kunskap om metoder och verktyg för metadata- och masterdatahantering • Erfarenhet av informationsstandarder och regler för offentlig informationshantering • Förståelse för hur informationskvalitet påverkar verksamhetsutveckling Meriterande är: • Erfarenhet från offentlig sektor, särskilt hälso- och sjukvård • Certifieringar inom informationsarkitektur, masterdata eller närliggande områden • Tidigare erfarenhet av att bygga upp masterdatafunktioner • Kunskap om integrationslösningar, API:er och informationssäkerhet • Vana att arbeta med verktyg för data- och informationsstyrning För din kännedom Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi ska trivas med att arbeta tillsammans. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade och innebär säkerhetsprövning och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Karlskrona. Resor inom Blekinge förekommer, liksom visst arbete utanför länet. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Läs mer om Region Blekinge på https://www.regionblekinge.se Ansökan I denna rekrytering samarbetar Region Blekinge med Adecco. Vi annonserar tjänsten nu under sommaren, men själva rekryteringsprocessen startar i augusti. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan redan nu – vi återkopplar när processen är i gång efter sommarledigheten. Sista ansökningsdatum är dock 2025-08-31 Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Carina Falck på [email protected] eller telefon 0736-847245. (Dock ej tillgänglig 28/7-10/8) Frågor om tjänsten: Kontakta: Eva Douglas, avdelningschef E-post: [email protected] Telefon: 0455-73 10 00 Kontakta: Tobias Johansson, Verksamhetsarkitekt E-post: [email protected] Telefon: 0455-73 10 00 Facklig kontaktperson: Ann Samuelsson, Vision växel 0455- 73 10 00 Varmt välkommen med din ansökan
Vi söker en projektledare och samordnare som kan driva upphandlingar inom RIS/PACS/VNA med fokus på kravställning samt agera förstudieledare inför upphandling av LIS för en vårdorganisation. RIS/PACS/VNA Den nuvarande lösningen för RIS/PACS/VNA behöver konkurrensutsättas under 2025–2026 då gällande avtal antingen löper ut eller har blivit föråldrade. Uppdraget omfattar bland annat: Att analysera olika tillvägagångssätt för konkurrensutsättning, såsom direktupphandling eller förhandsinsyn, samt föreslå lämplig driftsform. Utföra omvärldsbevakning och marknadsanalys för att kartlägga alternativ. Inventera och dokumentera beroenden mellan dagens RIS/PACS/VNA-system och övriga IT/MT-system inom organisationen. Eftersom förstudien är resurskrävande, finns behov av en dedikerad projektledare som kan driva processen framåt och underlätta arbetet för berörda verksamheter, vilket i sin tur kan korta ledtiderna. Löpande dokumentera resultat och rapportera till en utsedd styrgrupp. Leda kravställningsarbetet i samverkan med verksamheter som röntgen, thoraxcentrum, tandvård, klinisk fysiologi samt andra enheter som använder VNA. LIS Det befintliga laboratorieinformationssystemet (LIS) för klinisk kemi (Labka) och klinisk patologi/cytologi (Analytix) behöver konkurrensutsättas under 2025–2026 eftersom avtalen antingen löper ut eller är föråldrade. Uppdragets omfattning: Analysera för- och nackdelar med att införa ett gemensamt multidisciplinärt system för både klinisk kemi och klinisk patologi/cytologi, inklusive nyttokalkyl samt risk- och sårbarhetsanalyser. Utvärdera olika tillvägagångssätt för konkurrensutsättning, såsom direktupphandling eller förhandsinsyn, samt föreslå lämplig driftsform. Genomföra omvärldsbevakning och marknadsanalys för att kartlägga relevanta aktörer och lösningar. Inventera och dokumentera beroenden mellan nuvarande LIS och andra IT- och medicintekniska system inom organisationen. Eftersom förstudien är resurskrävande finns behov av en dedikerad projektledare som kan driva processen framåt, underlätta för verksamheterna och korta ledtiderna. Säkerställa att resultat dokumenteras löpande och rapporteras till en utsedd styrgrupp. Leda kravställningsarbete i nära samarbete med verksamheterna inom klinisk kemi, patologi och IT. Önskad kompetensprofil Dokumenterad erfarenhet av upphandlingar, med särskild kunskap om lagen om offentlig upphandling (LoU). Erfarenhet av att upphandla och/eller arbeta med system som RIS, PACS och VNA. Det är meriterande med kunskap inom laboratoriemedicin och relaterade IT-system. Bör-krav Tidigare erfarenhet av liknande upphandlingar inom andra regioner. Personliga egenskaper Strukturerad, självgående och kommunikativ. Övrigt Sista ansökningsdag är 2025-08-05, men uppdraget kan komma att tillsättas innan detta datum. Tillträde och ansökan: Startdatum: 2025-09-01 Slutdatum: 2026-01-31 Sista ansökningsdagen: ASAP Ort: Karlskrona Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vill du vara med och forma Region Blekinges framtida säkerhetsarkitektur? Nu söker vi en kunnig och driven IT-arkitekt med specialistkompetens inom IAM till vårt team inom Utveckling och IT. Om oss Utveckling och IT är ett av Region Blekinges sex ansvarsområden och har ett brett uppdrag inom digitalisering, IT, forskning, kvalitet, miljö och hållbarhet. Vi ansvarar för strategiska funktioner som teknikutveckling, ledningssystem, informationsstyrning och verksamhetsarkitektur. Här finns även Blekinge kompetenscentrum och patientnämndens kansli. Digitaliseringsenheten har ett strategiskt övergripande ansvar för samordning, omvärldsbevakning och analys, planering och utveckling inom området digitalisering. Digitaliseringsenheten består av två avdelningar, avdelningen för e-tjänster och avdelningen för digitala strategier med totalt 20 medarbetare. Region Blekinge ingår i det nationella systemet för kunskapsstyrning som har målet att bidra till en god hälsa som ska vara kunskapsbaserad, säker och individanpassad, jämlik, tillgänglig och effektiv. Ett område inom kunskapsstyrning är den nationella samverkansgruppen för hälsodata vars uppdrag är att strategiskt styra och stärka det regiongemensamma arbetet med hälsodata. Om jobbet Som IT-arkitekt med inriktning IAM ansvarar du för att utveckla Region Blekinges identitets- och åtkomsthantering. Du arbetar både strategiskt och operativt för att säkerställa att våra lösningar är robusta, moderna och i linje med regulatoriska krav och best practices. Du kommer att: • Utveckla och förvalta regionens IAM-arkitektur för att möta framtidens säkerhetsbehov • Ta fram strategiska färdplaner och leda förändringsprojekt kopplade till IAM • Designa och implementera lösningar inom exempelvis SSO, federation, behörighetsstyrning och livscykelhantering • Samarbeta med IT- och säkerhetsfunktioner för att ta fram och förankra lösningsförslag • Stödja verksamheter i att utforma IAM-lösningar som balanserar tillgänglighet och säkerhet • Utbilda och stödja organisationen i IAM-koncept och moderna säkerhetsprinciper • Bidra med expertkompetens i projekt där IAM och informationssäkerhet är centrala delar • Delta i utvecklingen av vår processorganisation kopplad till informationsförsörjning och säkerhet Om dig Vi söker en kunnig och driven IT-arkitekt med särskild kompetens inom IAM (Identity and Access Management) som vill arbeta med att utforma och implementera regionens säkerhetsarbete för att möta framtidens utmaningar. Som IT-arkitekt med specialisering inom Identity and Access Management (IAM) kommer du att designa, implementera och konfigurera IAM-lösningar Du är kommunikativ, strukturerad och har en god förståelse för både teknik och verksamhet. Du är självgående, har ett starkt engagemang och trivs med att samarbeta med andra. Du är van att tala inför grupper och leda arbete i mindre team. Du har lätt att sätta dig in i nya teknologier och ser förändring som en möjlighet. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt, på både svenska och engelska. Krav för rollen: • Högskoleutbildning inom IT-säkerhet, informationssäkerhet, systemvetenskap eller motsvarande kompetens • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med IAM-lösningar, inklusive design och implementation • Kunskap om relevanta standarder och ramverk inom informationssäkerhet (t.ex. ISO 27001, NIST) • Erfarenhet av teknologier som SAML, OAuth, OpenID Connect, RBAC, ABAC • Förståelse för lagar och förordningar inom offentlig sektor, såsom GDPR Meriterande är: • Erfarenhet av arbete i offentlig sektor, gärna hälso- och sjukvård • Certifieringar som CISSP, CISM, TOGAF eller motsvarande • Kunskap om PAM, IGA och molnbaserade IAM-lösningar • Erfarenhet av mikrotjänstarkitektur och API-säkerhet För din kännedom Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi ska trivas med att arbeta tillsammans. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade och innebär säkerhetsprövning och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Karlskrona. Resor inom Blekinge förekommer, liksom visst arbete utanför länet. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Läs mer om Region Blekinge på https://www.regionblekinge.se Ansökan I denna rekrytering samarbetar Region Blekinge med Adecco. Vi annonserar tjänsten nu under sommaren, men själva rekryteringsprocessen startar i augusti. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan redan nu – vi återkopplar när processen är i gång efter sommarledigheten. Sista ansökningsdatum är dock 2025-08-31 Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Carina Falck på [email protected] eller telefon 0736-847245. (Dock ej tillgänglig 28/7-10/8) Frågor om tjänsten: Kontakta: Eva Douglas, avdelningschef E-post: [email protected] Telefon: 0455-73 10 00 Kontakta: Tobias Johansson, Verksamhetsarkitekt E-post: [email protected] Telefon: 0455-73 10 00 Facklig kontaktperson: Ann Samuelsson, Vision växel 0455- 73 10 00 Varmt välkommen med din ansökan!
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 4 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Vill du vara med och utveckla framtidens hälso- och sjukvård med hjälp av data och digitalisering? Nu söker vi en nyfiken och analytisk hälsoinformatiker till vårt team inom området Utveckling och IT. Om oss Utveckling och IT är ett av Region Blekinges sex ansvarsområden och har ett brett uppdrag inom digitalisering, IT, forskning, kvalitet, miljö och hållbarhet. Vi ansvarar för strategiska funktioner som teknikutveckling, ledningssystem, informationsstyrning och verksamhetsarkitektur. Här finns även Blekinge kompetenscentrum och patientnämndens kansli. Digitaliseringsenheten har ett strategiskt övergripande ansvar för samordning, omvärldsbevakning och analys, planering och utveckling inom området digitalisering. Digitaliseringsenheten består av två avdelningar, avdelningen för e-tjänster och avdelningen för digitala strategier med totalt 20 medarbetare Region Blekinge ingår i det nationella systemet för kunskapsstyrning som har målet att bidra till en god hälsa som ska vara kunskapsbaserad, säker och individanpassad, jämlik, tillgänglig och effektiv. Ett område inom kunskapsstyrning är den nationella samverkansgruppen för hälsodata vars uppdrag är att strategiskt styra och stärka det regiongemensamma arbetet med hälsodata. Om jobbet Som hälsoinformatiker arbetar du i gränslandet mellan IT, hälso- och sjukvård och dataanalys. Ditt uppdrag blir att omvandla vårdens komplexa data till värdefull information som kan ligga till grund för verksamhetsutveckling och beslutsfattande. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka hur vi använder vårdinformation för att förbättra både patientens upplevelse och verksamhetens resultat Du kommer att: • Analysera och tolka hälso- och sjukvårdsdata för att identifiera trender och förbättringsområden • Utveckla och förvalta lösningar för insamling, lagring och visualisering av vårdinformation • Samarbeta med vårdpersonal, IT-specialister och analytiker för att säkerställa att informationslösningar möter verksamhetens behov • Bidra i verksamhetsutvecklingsprojekt med fokus på data och digitalisering • Stödja och utbilda användare i system och analysverktyg • Följa utvecklingen inom eHälsa, informationssäkerhet och digitalisering • Delta i utvecklingen av vår processorganisation kopplad till informationsförsörjning Om dig Vi söker dig som har ett genuint intresse för digitalisering inom vården och vill bidra till bättre vård genom smart informationshantering. Du är analytisk, har lätt för att kommunicera komplexa samband och uppskattar att samarbeta med olika yrkesgrupper. Du är kommunikativ, strukturerad och har en god förståelse för både teknik och verksamhet. Du är självgående, har ett starkt engagemang och trivs med att samarbeta med andra. Du är van att tala inför grupper och leda arbete i mindre team. Du håller dig kontinuerligt uppdaterad genom internt samarbete och omvärldsbevakning. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt, på både svenska och engelska. Krav för rollen: • Eftergymnasial utbildning inom hälsoinformatik, medicinsk informatik, statistik, systemvetenskap eller motsvarande kompetens • Erfarenhet av arbete med dataanalys och informationshantering inom hälso- och sjukvård • Kunskap om vårdinformationssystem, kvalitetsregister eller relaterade IT-lösningar • Förståelse för statistiska metoder och datavisualisering • Förmåga att förklara tekniska och analytiska frågor på ett tydligt sätt • God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska Meriterande är: • Kunskap om eHälsa och digitalisering inom offentlig sektor • Erfarenhet av arbete i projektform och processutveckling • Kännedom om gällande lagstiftning inom informationshantering och säkerhet För din kännedom Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi ska trivas med att arbeta tillsammans. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa tjänster är säkerhetsklassade och innebär säkerhetsprövning och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Karlskrona. Resor inom Blekinge förekommer, liksom visst arbete utanför länet. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Läs mer om Region Blekinge på https://www.regionblekinge.se Ansökan I denna rekrytering samarbetar Region Blekinge med Adecco. Vi annonserar tjänsten nu under sommaren, men själva rekryteringsprocessen startar i augusti. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan redan nu – vi återkopplar när processen är i gång efter sommarledigheten. Sista ansökningsdatum är dock 2025-08-31 Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Carina Falck på [email protected] eller telefon 0736-847245. (Dock ej tillgänglig 28/7-10/8) Frågor om tjänsten: Kontakta: Eva Douglas, avdelningschef E-post: [email protected] Telefon: 0455-73 10 00 Kontakta: Tobias Johansson, Verksamhetsarkitekt E-post: [email protected] Telefon: 0455-73 10 00 Facklig kontaktperson: Ann Samuelsson, Vision växel 0455- 73 10 00 Varmt välkommen med din ansökan
Vi letar efter vår nya kollega och supersäljare - kan det vara du? Hos oss jobbar du med sälj och service tillsammans med kunniga och duktiga kollegor. Du behöver bry dig om kunderna och tycka om att sätta ihop olika klädkombinationer anpassade till varje kund och för olika tillfällen. Vi stöttar och hejar på varandra och är goda vänner – även på fritiden. Många av oss har jobbat här länge för att vi trivs så bra med varierande arbetsdagar, högt tempo och inte minst att uppnå försäljningsmål genom god service. Vi ser fram emot att komma till jobbet varje dag och vi firar alla framgångar tillsammans som ett team. Om du vill du vara en del av vinnarlaget så hoppas vi att du skickar in din ansökan och CV redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi tänker att du är: - Utåtriktad, social och alltid sätter kunden först - Effektiv, kan hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med högt tempo - Engagerad, hjälpsam och har en positiv inställning - En som trivs med att jobba i team och som värdesätter vänskap på jobbet högt - Flexibel gällande arbetstid, pålitlig och ansvarsfull Dressmann är en av Nord-Europas största klädkedjor inom herrkläder med över 400 butiker i 4 länder. Kedjan erbjuder kollektioner för alla kvalitets- och prismedvetna män, med bra köp till fritid, arbete och fest. Hos Dressmann gör närmare 2400 medarbetare varje dag ett avgörande arbete för att vi ska lyckas. Dressmann är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Cubus, Carlings, Bik Bok, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.
Vi söker nu en driven Underhållschef med erfarenhet av att leda, utveckla och strukturera underhållsarbetet till ett spännande bolag i Olofström som arbetar med tillverkning av karosskomponenter. Bolaget är specialiserade på kvalificerad produktion för såväl serieproduktion som eftermarknad. Här får du möjligheten att arbeta i ett mindre bolag med platt organisation där du har möjlighet att påverka och göra skillnad! Här kommer du som Underhållschef arbeta i en produktionsanläggning som har tillgång till all kompetens och utrustning som krävs för tillverkning av karosskomponenter utifrån fordonsbranschens krav på hög kvalitet, korta ledtider och snabb anpassning till nya modellserier samt tunnplåtsartiklar till andra branscher. Vi söker nu en Underhållschef till vår underhållsavdelning med erfarenhet av att leda, utveckla och strukturera underhållsarbetet. Så som ledare i organisation behöver du ha ett närvarande ledarskap. Vilket innebär att du på ett prestigelöst sätt förstärker kulturen för samarbete och involvering och arbetar för att få ett gemensamt arbetssätt att fungera i praktiken. Vi söker dig som har förmåga att leda, lära, lyssna och inspirera. Här får du ett spännande och utmanande arbete. Du kommer att arbeta i ett teknikdrivet och innovativt mindre företag. En fördel är att både utveckling och produktion sker i samma hus. Du kommer att arbeta i en platt organisation vilket till exempel innebär goda möjligheter att påverka och göra skillnad. Det råder ett vänligt och hjälpsamt klimat i företaget. ARBETSUPPGIFTER: Som Underhållschef här får du en nyckelroll där du kommer att ansvara för fabrikens underhåll likväl som fastighet, mekanik, el och automation. Det innefattar både planerat och akut underhåll, projekt att förbättra befintliga maskiner/fastigheter och installation av ny utrustning. Vi ger dig det operativa ansvaret för den dagliga driften samt det förebyggande arbetet med att säkerhetsställa driften och minimera störningar i produktionen. En viktig del av arbetat är felorsaksanalyser och långsiktiga åtgärdsplaner som inkluderar den strategiska utvecklingen av underhållsarbetet. Du har personalansvar samt budgetansvar över din enhet och rapporterar till den operativa chefen. KVALIFIKATIONER: I den här rollen värdesätter vi tidigare erfarenhet och kunskap av liknande arbetsuppgifter. Viktigast är dock att du har rätt personliga egenskaper. För att trivas tror vi att du har följande erfarenheter: * Minst 5 års erfarenhet av en underhållsutvecklingsroll med kunskap inom tillverkningsindustrin. * Gärna även något års yrkeserfarenhet som ingenjör från underhållsarbete inom processindustrin * Erfarenhet inom underhållsutveckling av nya anläggningsområden * Erfarenhet inom processframtagning och utveckling * Uppföljning och resultatredovisningar * Systemvana från underhållssystem och Excel * Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: * Erfarenhet från systemet Maintmaster Vi tänker oss att du som söker sannolikt redan har en ledande-, eller samordnande befattning inom underhåll eller produktionsteknik idag. Vidare tänker vi oss att du är uthållig, prioriterar och tar beslut. En förutsättning är att du trivs med att engagera och entusiasmera samt har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer. Ett nära samarbete med kollegor är en framgångsfaktor i vår resa framåt. Övrigt: Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse Lön: Individuell Ort: Olofström Under dina första 6 månader kommer du att arbeta som konsult hos Jefferson Wells med målet att övergå i fast anställning hos vårt kundföretag. I den här rekryteringsprocessen tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök redan idag! Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Jenny Öster [email protected] Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 661 jobb