Produktionstekniker

Vi söker nu för vår kunds räkning en Produktionstekniker! Om företaget Var med på en tillväxtresa hos vår kund i Karlskrona! Vi söker nu en produktionstekniker som kommer tillhöra vår kunds team som ansvarar för maskinparken. Företaget är i en tillväxtfas och söker dig som vill vara med på deras resa. Dina arbetsuppgifter I rollen arbetar du med fyra fokusområden; HSE, drift, förbättringar samt utveckling och din uppgift är att utveckla maskiner och arbetssätt med säkerhet, produktivitet och kvalitet i fokus. Teamet supporterar produktionslinjerna och tillhandhåller linjespecifika verktyg såväl som instruktioner. HSE är vår högsta prioritet och mycket fokus läggs på att förebygga och minimera riskerna i vår produktion samt genomföra riskbedömningar. Att förbättra produktivitet och tillgänglighet i produktion är ett annat prioriterat område i denna roll. Tjänsten innebär mycket samarbete med övriga avdelningar, du sitter med i en del utvecklingsprojekt och har även ansvar för mindre investeringsprojekt.  Huvudsakliga arbetsuppgifter: -Förebyggande HSE-arbete samt innovation inom maskinsäkerhet  -Utveckling och kvalitetsförbättringar  -Driftförberedelser  -Optimering av maskiner samt arbetssättInvesteringsprojekt -Dokumentation, ekonomiska kalkyler och offertförfarande Din profil För att trivas i rollen som produktionstekniker har du ett starkt driv att lösa dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och kreativt sätt. Du har förmågan att hantera flertalet olika uppgifter parallellt och trivs i en organisation med högt tempo och höga krav på leverans och kvalité. Du är en utpräglad team player som bidrar till att bibehålla vårt goda samarbete och klimat både inom avdelningen likväl som i övriga organisationen.  Vi ser gärna att du har: -Produktions- eller maskinteknisk utbildning alt. civilingenjörsutbildning inom maskinteknik -Erfarenhet och/eller utbildning inom maskinsäkerhet  -Kunskaper inom CAD, SolidWorks eller liknande -Talar och skriver flytande svenska samt engelska Ansökningsförfarande Uppdraget startar i augusti och sträcker sig till augusti 2025, med goda chanser till förlängning efter det. Arbetet omfattar heltid och sker på dagtid. Tjänsten innebär anställning som konsult hos oss på Skill, men med uppdrag hos vår kund i Karlskrona. Sök tjänsten via länken nedan. Sista ansökningsdag är 19/5. Urval kommer att ske löpande och intervju kan komma ske redan under v.21. Vid frågor gällande tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Emy Ekdahl på 0455-325368 eller [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

14 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Kommunikatör till statlig myndighet i Karlskrona!

Om tjänsten Vill du vara en del av ett statligt bolag i Karlskrona och driva kommunikationen framåt? Då kan rollen som Kommunikatör vara något för dig! Plats: Karlskrona Startdatum: 1 augusti 2024 Slutdatum: Året ut 2024 med möjlighet till förlängning Omfattning: 100% Arbetstider: Måndag till fredag kontorstider med möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan. Mer om tjänsten: Vi söker en engagerad och erfaren kommunikatör med spetskompetens inom digitala kanaler. I rollen kommer du att ha huvudansvaret för att skapa och distribuera innehåll i digitala kommunikationskanaler, med särskild fördjupning inom områden som film, webbpublicering, sociala medier eller möte- och konferensproduktioner. Du kommer att arbeta med hela kommunikationsprocessen, från analys och planering till produktion och uppföljning. Samarbetet med andra myndigheter och kollegor är en central del av rollen. Vem är du? För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande krav: * Högskoleutbildning inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning, tillsammans med minst tre års arbetslivserfarenhet som kommunikatör, eller gymnasieutbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet inom området. * Erfarenhet av att arbeta inom digitala kanaler, med fokus på webb. * Mycket god förmåga att skapa innehåll i digitala kommunikationskanaler. * Förmåga att analysera och lösa problem, samt göra avvägningar och prioriteringar. * Talar och skriver flytande svenska * God samarbetsförmåga och förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du behöver även ha en referens som kan styrka upp din arbetserfarenhet (inom de senaste två åren) redo vid eventuellt intervjutillfälle. Varmt välkommen in med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Säljare till Elis i Blekinge och delar av Småland

Vi söker nu en säljare som vill hjälpa oss att fortsätta växa. Vi är landets största leverantör av arbetskläder och skor till industri, tjänstesektor och handel. Vi brinner för att ge våra kunder professionell och personlig service och vi jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa mervärde för våra kunder. Arbetsuppgifter Rollen präglas av ett högt tempo, självständigt arbete och en stor frihet i bearbetningen av ditt distrikt, som innefattar Blekinge och delar av Småland. Ditt kontor kommer du att ha på vår anläggning i Jämjö. Du bokar själv dina möten, skriver offerter, förhandlar och skriver avtal. Du har en egen budget och du rapporterar direkt till försäljningschefen. Förutom att få ingå i ett härligt glatt team så erbjuder vi löpande kompetensutveckling och en konkurrenskraftig lön som du själv kan påverka genom ditt försäljningsresultat. Om dig För att lyckas i tjänsten så behövs ett eget driv, ett strukturerat arbetssätt och en stor passion för att göra affärer! Du har en hög aktivitetsnivå, är snabbtänkt och är bra på att hitta lösningar. Vi ser också att du älskar nyförsäljning och trivs allra bäst ute hos kund. Lämplig bostadsort är runt Karlskrona. Vem är du? Du har tidigare säljerfarenhet, helst från fältförsäljning. Du har lägst gymnasieutbildning samt körkort. Vi som jobbar på Elis kännetecknas av servicekänsla, resultatfokus och en stark vilja att vinna. Det vill vi att du också ska känna! Om Elis Elis är ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag, som lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val. Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom sina högt satta mål för textil, människor och klimat. 2020 blev vi det första företaget i Sverige att certifieras för vårt arbete mot FN:s globala hållbarhetsmål. Vi har av Karriärföretagen blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024! Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Elis med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Boo, via email [email protected]

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Legitimerad Sjukgymnast/Fysioterapeut

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Vård- och omsorgsförvaltningen består av tre verksamhetsområden: Särskilt boende/bemanningsenhet, hemtjänst samt hälso- och sjukvårdsverksamhet och myndighetsenhet. Totalt är vi cirka 450 medarbetare. Vårt arbetssätt bygger på att vi ska bemöta varje människa med respekt, och vi strävar mot att alla våra brukare ska ingå i en positiv och levande gemenskap som ger trygghet och glädje i vardagen. Placering: Rehabenheten - Sölvesborgs kommun. ARBETSUPPGIFTER Sjukgymnastens/fysioterapeutens arbete är inriktat mot naturlig rörelse i vardagen. Nära samarbete med arbetsterapeuter kring den enskilde individen. Målsättningen är att individen ska kunna använda sig utav sina egna förmågor i det vardagliga livet. I arbetsuppgifterna ingår vardagsrehabilitering genom handledning av personal i rehabiliterande insatser och förhållningssätt, i personlig vård och förflyttningssituationer. Arbetet innebär också nära kontakter med närstående. Bedömningar, träning, behandling, och aktiviteter kommer att ske utifrån dina kompetensområden. Bedömning av hjälpmedel samt förskrivning av dem, ingår i din yrkesroll. Vi lägger stort fokus kring samverkan med andra professioner kring den enskilde och dess närstående. Hälso- och sjukvårdsorganisationen arbetar aktivt med ständig kvalitetsförbättring, en öppenhet och ett intresse av att vilja utveckla verksamheten. I arbetet ingår också att handleda och delegera till personal enligt gällande lagar och föreskrifter. KVALIFIKATIONER Legitimerad sjukgymnast/fysioterapeut. Meriterande om du har erfarenhet från liknande verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort krävs. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Produktionstekniker

Företagspresentation Vi söker Produktionstekniker för att stärka vårt kunds team som har ansvar för maskinparken. Arbetsuppgifter och ansvarsområden I denna roll kommer du att fokusera på fyra huvudområden: HSE (hälsa, säkerhet och miljö), drift, förbättringar och utveckling. Din främsta uppgift är att utveckla maskiner och arbetsmetoder med en stark inriktning på säkerhet, produktivitet och kvalitet. Teamet stödjer produktionslinjerna och tillhandahåller specifika verktyg och instruktioner för varje linje. Vår högsta prioritet är att säkerställa HSE, och vi lägger stor vikt vid att förebygga och minimera risker i vår produktion genom att genomföra riskbedömningar. En annan central del av denna roll är att förbättra produktiviteten och tillgängligheten inom produktionen. Denna position innebär också ett nära samarbete med andra avdelningar och deltagande i utvecklingsprojekt. Dessutom kommer du att ha ansvar för mindre investeringsprojekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Förebyggande HSE-arbete samt innovation inom maskinsäkerhet - Utveckling och kvalitetsförbättringar - Driftförberedelser - Optimering av maskiner samt arbetssätt - Investeringsprojekt - Dokumentation, ekonomiska kalkyler och offertförfarande Din profil För att trivas och lyckas i rollen som produktionstekniker behöver du ha en stark drivkraft att lösa dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och kreativt sätt. Du bör kunna hantera flera olika uppgifter samtidigt och trivas i en organisation med högt tempo och höga krav på prestation och kvalitet. Dessutom är det viktigt att du är en dedikerad teamspelare som aktivt bidrar till att upprätthålla det positiva samarbetet och arbetsklimatet, både inom avdelningen och i hela organisationen. Du har: - Produktions- eller maskinteknisk utbildning alt. civilingenjörsutbildning inom maskinteknik - Erfarenhet och/eller utbildning inom maskinsäkerhet - Kunskaper inom CAD, SolidWorks eller liknande Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Madeleine Sandberg och nås på 0704- 10 63 98 eller på [email protected] Daniel Stålbäck och nås på 0730-42 31 22 eller på [email protected] Rebecca Pontmark och nås på 0704- 10 63 97 eller på [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Utredande socialsekreterare på Barn och familj

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Arbete- och välfärdsförvaltningen består av Individ- och familjeomsorg, Stöd, service och boende samt Utbildning, arbete och förebyggande. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som arbetar salutogent och lösningsinriktat med en kunskapsbas i metoder med vetenskaplig grund. Vårt uppdrag är att hjälpa och stödja individer med sociala problem och/eller funktionssvikt, att arbeta förebyggande och främjande för att motverka utanförskap och sociala problem och genom studier eller sysselsättning hitta vidare ut i arbetslivet mot självförsörjning. Utifrån ett barnrättsperspektiv hjälper, stödjer och skyddar vi barn och ungdomar för att de ska kunna leva och utvecklas under goda och trygga förhållanden. Placering: Individ- och familjeomsorgen, barn och familj ARBETSUPPGIFTER Vi söker utredande socialsekreterare som utreder barn och unga i åldern 0-18 år (21 år), beviljar insatser med stöd av SoL och LVU samt följer upp insatserna. Du kommer att ingå i ett utredningsteam och arbeta nära kollegor. Du får dagligt stöd i arbetet av 1:e socialsekreterare. Dina främsta arbetsuppgifter som socialsekreterare är att med utgångspunkt i BBiC utreda barns behov av skydd och stöd. I ditt arbete utgår du ifrån ett systemorienterat synsätt och en evidensbaserad praktik och du arbetar aktivt för att göra barnet delaktig i processen i så hög utsträckning som möjligt. Du arbetar för att tillsammans med familjerna hitta och stärka deras egna resurser för att skapa ökat skydd och trygghet för barnen. På enheten finns en mottagning som tar emot ansökningar och anmälningar, utredande socialsekreterare samt barn- och familjehemssekreterare som arbetar med placeringar och familjehem. Arbetet är ansvarsfullt och omväxlande. Arbetet förutsätter en god samverkan med övriga grupper inom den egna verksamheten men även med externa aktörer såsom skolor, polis och BUP. Vi på enheten för barn och unga är en välkomnande och kunnig arbetsgrupp med kollegor som arbetar tillsammans med barn, ungdomar och föräldrar för att hitta det som gör skillnad i just deras liv, både med stöd av SoL och LVU. Vi erbjuder dig: Individuellt anpassad introduktion genom mentorskap, tillgång till nära och tillgänglig arbetsledning. Detta innefattar även deltagande i Yrkesresan - ett samarbete mellan SKR, Socialstyrelsen och Regionala samverkans- och stödstrukturer (RSS). Regelbunden extern handledning och erbjudande om utbildning/föreläsningar som bedöms vara relevant, bland annat genom Yrkesresan. Förutom en trevlig arbetsgrupp finns det många andra fördelar med att vara anställd i Sölvesborgs kommun. Vi kan erbjuda dig flera förmåner, exempelvis friskvårdstimme/bidrag, flextid, och möjligheten att växla ditt semesterdagstillägg mot fler semesterdagar samt distansarbete om verksamheten tillåter. En fräsch arbetsplats mitt i centrum med ca 3 minuters promenad till allmänna kommunikationer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen och som är engagerad för att arbeta för barns bästa. Det är önskvärt med goda kunskaper vad gäller barn och ungas utveckling och behov. Tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning är en merit samt erfarenhet av att arbeta enligt BBiC och Signs of Safety. Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift samt god administrativ förmåga. Du behöver vara trygg, strukturerad, ha god förmåga att organisera ditt arbete. I arbetsgruppen stöttar vi varandra i det dagliga arbetet, vi har ett öppet klimat och en stor mängd arbetsglädje! Arbetet kräver en god förmåga att analysera, bedöma samt fatta rättssäkra beslut. För Sölvesborgs kommun är det viktigt att du som ny arbetstagare känner dig bekväm med vår värdegrund och vill arbeta med den i vardagen, därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort, manuell växel, är ett krav. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut. Är du intresserad av att söka tjänsten, skicka in din ansökan. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter till både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

14 maj 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
Produktionstekniker

Vi söker nu får vår kunds räkning en Produktionstekniker som kommer att tillhöra vår kunds team som ansvarar för maskinparken. I rollen arbetar du med fyra fokusområden; HSE, drift, förbättringar samt utveckling och din uppgift är att utveckla maskiner och arbetssätt med säkerhet, produktivitet och kvalitet i fokus. Teamet supporterar produktionslinjerna och tillhandhåller linjespecifika verktyg såväl som instruktioner. HSE är vår högsta prioritet och mycket fokus läggs på att förebygga och minimera riskerna i vår produktion samt genomföra riskbedömningar. Att förbättra produktivitet och tillgänglighet i produktion är ett annat prioriterat område i denna roll. Tjänsten innebär mycket samarbete med övriga avdelningar, du sitter med i en del utvecklingsprojekt och har även ansvar för mindre investeringsprojekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Förebyggande HSE-arbete samt innovation inom maskinsäkerhet Utveckling och kvalitetsförbättringar Driftförberedelser Optimering av maskiner samt arbetssätt Investeringsprojekt Dokumentation, ekonomiska kalkyler och offertförfarande Konsultens erfarenhet: Produktions- eller maskinteknisk utbildning alt. civilingenjörsutbildning inom maskinteknik Erfarenhet och/eller utbildning inom maskinsäkerhet Kunskaper inom CAD, SolidWorks eller liknande Talar och skriver flytande svenska samt engelska För att trivas i rollen som produktionstekniker har du ett starkt driv att lösa dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och kreativt sätt. Du har förmågan att hantera flertalet olika uppgifter parallellt och trivs i en organisation med högt tempo och höga krav på leverans och kvalité. Du är en utpräglad team player som bidrar till att bibehålla vårt goda samarbete och klimat både inom avdelningen likväl som i övriga organisationen. Är du intresserad av det här jobbet? För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem på hemsidan. Vi går igenom urvalet löpande. För frågor går det bra att kontakta Emil Borgman 0734-32 03 17 eller [email protected]. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

14 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Lärare i fritidshem Listerbyskolan

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Utbildningsförvaltningen i Ronneby har satt fokus på det kollegiala lärandet! Verksamheten ska genomsyras av kollegialt lärande och de metoder som bygger på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Hos oss ska samtliga medarbetare vara väl medvetna om våra styrkor och värna om dessa, samtidigt som vi hela tiden utvecklas. Det gör vi tillsammans! I utbildningsförvaltningen arbetar vi utifrån en gemensam syn på utveckling och lärande med demokratisk värdegrund från förskola, grundskola, anpassad skola till gymnasie- och vuxenutbildning. Ta chansen att jobba i en kommun som fokuserar på kärnan i utbildningen! ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag ingår bl.a. att delta i rastaktiviteter, att vara en pedagogisk resurs i klass under skoltid och att, tillsammans med andra fritidspedagoger, vara ansvarig för fritidsverksamheten. Du är med och planerar, utför och utvärderar verksamheten utifrån de styrdokument som finns samt elevernas behov och intressen. Du behöver ha en god förmåga till samarbete, vara driven, utvecklingsbenägen och flexibel. Du gör den pedagogiska verksamheten rolig, inspirerande och utmanande för våra elever. KVALIFIKATIONER Relevant utbildning och behörighet samt erfarenhet är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur belastningsregistret är ett lagstadgat krav https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ ÖVRIGT Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ser vi att du söker tjänsten via ansökningslänken. Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Förskollärare till förskolor i Bräkne-Hoby och Saxemara

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Utbildningsförvaltningen i Ronneby har satt fokus på det kollegiala lärandet! Verksamheten ska genomsyras av kollegialt lärande och de metoder som bygger på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Då når vi framgång! Hos oss ska samtliga medarbetare vara väl medvetna om våra styrkor och värna om dessa, samtidigt som vi hela tiden utvecklas. Det gör vi tillsammans! I utbildningsförvaltningen arbetar vi efter den röda tråden, en gemensam syn på utveckling och lärande med demokratisk värdegrund från förskola, grundskola, anpassad skola till gymnasie- och vuxenutbildning. Ta chansen att jobba i en kommun som fokuserar på kärnan i utbildningen! ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare har du ansvar för att förskolans utbildning och undervisning bedrivs i enlighet med målen i förskolans läroplan. Du ansvarar för planering, undervisning och utvärdering samt utvecklar utbildningen utifrån målen tillsammans med kollegorna i arbetslaget. Du arbetar med pedagogisk dokumentation för att synliggöra och utveckla barns lärprocesser och använder dokumentationen som underlag i planering och utvärdering. Du bidrar till att skapa en god lärmiljö som stimulerar barns nyfikenhet och lust att lära. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad förskollärare. Du är väl förtrogen med och insatt i förskolans styrdokument, och kan omsätta läroplanens mål i det praktiska arbetet. Du har ett professionellt och positivt förhållningssätt där barnet alltid står i fokus. Du har en förmåga att se såväl till det enskilda barnets som gruppens behov och skapar goda relationer med barn, föräldrar och kollegor. Du har lätt för att samarbeta med andra och kan ta egna initiativ. Vi förutsätter att du har adekvat digital kompetens. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av pedagogisk arbete. Utdrag ur belastningsregistret är ett lagstadgat krav https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast! Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

14 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lokalvårdare

Ett tydligt målfokus och verkligt lärande förenat i en stark gemenskap. Det är är Thoren Framtid! Thoren Framtid Grundskola, Ronneby Thoren Framtid i Ronneby är en F-9 skola som välkomnar cirka 400 elever. Belägen i en miljö med närhet till skog och natur, inklusive den vackra Brunnsparken, erbjuder vår skola en inspirerande plats för lärande och utveckling. Vi strävar efter att vara i framkant när det gäller att engagera våra elever i skolan. Genom initiativ som stormöten, skolförening, samarbete med fritidsföreningar och en välfungerande lovskola skapar vi en levande och inkluderande skolmiljö. På Thoren Framtid i Ronneby ser vi till att eleverna är delaktiga och påverkar sin skolupplevelse på ett meningsfullt sätt. Vårt pedagogiska upplägg bygger på en sammanhållen undervisning från förskoleklass till dess att eleven slutar i åk 9. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som vill arbeta som lokalvårdare. Har du tidigare erfarenhet är det ett stort plus. Du är glad, positiv och flexibel. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och är ansvarstagande, flexibel och kan arbeta självständigt. Det är viktigt att kunna bemöta våra elever på ett professionellt sätt. Du har adekvat utbildning och har god kännedom om städmetoder för olika utrymmen. Städning på skola. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Intervjuer och rekrytering sker fortlöpande under ansökningstiden. Har du frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta: [email protected] Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.

14 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024