Vi söker nu en driven person som vill bli en del av vårt team. Är du stark, uthållig och gillar att hjälpa andra? Dina arbetsuppgifter Som Flyttpersonal har du en viktig roll - att ge våra kunder bästa service och hjälpa dem med deras flyttar till sina nya hem. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Att packa kundens saker i kartonger. Bära kartonger och möbler. Transport av kundens bohag till nya adress. Lasta och säkra lasten på ett säkert sätt så att inga föremål skadas under transport. Flyttstädning Kvalifikationer: Ansvarstagande Klarar av att arbeta ensam men även i grupp Tycker om att följa instruktioner Förmåga att arbeta noggrant och effektivt även under tidspress Är serviceinriktad och har en trevlig attityd Tidigare erfarenhet är meriterande B-körkort är meriterande. Ansök redan idag!
Vi söker en engagerad och erfaren ledare som vill hjälpa oss att fortsätta utveckla område Ambulanssjukvård sjukresor och 1177 på telefon! Om arbetet För att bättre kunna möta framtidens utmaningar inrättar vi en områdeschefstjänst för verksamheterna Ambulans och sjukresor samt 1177 på telefon. Som områdeschef ansvarar du för områdets samlade resultat avseende kvalitet, produktion, utveckling och samordning av resurser. Det innebär att du styr och leder verksamheten informationsdrivet, med fokus på resultat, både i ditt direkta linjeansvar och i relation till regionens övriga verksamheter. Genom ditt ledarskap arbetar du för att engagera och motivera chefer och medarbetare för att möta uppsatta mål och vidareutveckla verksamheterna. Som områdeschef leder du verksamheterna genom din ledningsgrupp. Du rapporterar direkt till förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp för Ambulans, diagnostik och hälsa. I uppdraget ingår även att bereda ärenden för strategiskt ställningstagande samt att på förvaltningschefs uppdrag ansvara för riktade uppgifter. Arbetet är till viss del utåtriktat mot andra förvaltningar och mot regionen centralt eftersom områdets funktioner är centrala i många vårdprocesser. Du anställs i en tillsvidareanställning i din grundprofession med ett förordnande som chef i fyra år. Om arbetsplatsen Förvaltningen Ambulans diagnostik och hälsa har verksamhet i alla Hallands kommuner och omfattar ca 1350 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision ”Bästa livsplatsen” verkar Ambulans diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen genom sina tre områden: Ambulanssjukvård sjukresor och 1177 på telefon, Hälsa och funktionsstöd samt Medicinsk diagnostik. I våra verksamheter tryggar vi sjukresor och ambulanssjukvård, och via 1177 på telefon ges sjukvårdsrådgivning dygnet runt. Vi hjälper Hallands invånare med habilitering och hjälpmedel, gravida par får stöttning på Kvinnohälsovården och yngre invånare får hjälp på sin väg in i vuxenlivet hos Ungdomsmottagningen. Provtagningsenheter, röntgenmottagningar och screeningprogram garanterar invånarna uppdaterad hälsostatus. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet och utgångspunkt är alltid patienten och hallänningen. Inom ditt område Ambulanssjukvård sjukresor och 1177 på telefon finns verksamheterna Ambulans och sjukresor Halland, med ca 250 medarbetare, och 1177 på telefon med ca 50 medarbetare. Verksamheten är fördelad på fem ambulansstationer (Halmstad Öster/BAS, Halmstad Väster, Falkenberg, Varberg, Kungsbacka), som också utgör baser för delar av Sjukresor, tre satellitstationer (Ullared, Hylte, Laholm) och en huvudstation för sjukresor i Falkenberg. 1177 på telefon utgår från Halmstad och Kungsbacka. Ledningen har sin bas i Halmstad. Om dig Vi söker dig som har för tjänsten relevant högskole- eller universitetsutbildning. Vi lägger stor vikt vid din erfarenhet av att leda andra chefer. En bakgrund av att arbeta inom hälso- och sjukvården, övergripande ämneskunskap inom prehospitalvård samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande. Vi ser gärna att du har dokumenterad ledarskapsutbildning. Du har ett tydligt ledarskap och erfarenhet av att leda i förändring. Du vågar stå för fattade beslut, egna och regiongemensamma, och har förmåga att analysera nuläge och förväntade effekter. Vidare ser du och tar ansvar för helheten, både inom den egna verksamheten och inom regionen. Du har en god strategisk förmåga och ett långsiktigt perspektiv och tar ansvar för operativa frågor när så krävs. Som person har du en god insikt i det egna beteendet och hur detta påverkar andra. Du behöver vara öppen för feedback och har modet att utvecklas samtidigt som du skapar teamkänsla, involverar och entusiasmerar dina medarbetare. Din kommunikation är tydlig och förståelig i såväl grupp som i enskilda samtal och du lyssnar aktivt på andra. Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är mycket god. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Eftersom arbetet innebär en del resor är B-körkort ett krav. Intervjuer är planerade att genomföras: 2025-08-13, kl 08:30 - 12:00 2025-08-14, kl 08:30 - 12:00 2025-08-15 kl 13:00 - 17:00 Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 17 länder och vi driver ett 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen ”En förändrad värld där barns drömmar får liv”. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter världen över. Arbetsledare till vår butik i Halmstad Erikshjälpen söker nu en arbetsledare till vår butik i Halmstad. Vill du bidra till att förverkliga barns rättigheter genom att arbeta operativt och leda det dagliga arbetet är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan!Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver ett 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige och Norge. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Läs mer Om Erikshjälpen. Beskrivning Som arbetsledare är du operativ och leder det dagliga arbetet i butiken så att fastlagda överskottsmål, sociala mål och miljömål uppnås. Som arbetsledare rapporterar du till verksamhetschefen. Exempel på arbetsuppgifter: • Att som en del i ledningsgruppen tillsammans med butikens medarbetare delta i och leda det dagliga arbetet ute på golvet. • Du fungerar som arbetsledare för anställda, frivilligarbetare och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter. • Du har tillsammans med ledningsgruppen ansvar för försäljning och exponering av varor. • Gemensamt ansvara för butiken under öppettid. I rollen ingår även butiksansvar vissa helger • Boka biståndssändningar. Kvalifikationer Du: • har relevant arbetslivserfarenhet inom arbetsledning • har kunskap och erfarenhet av lager och logistik • har erfarenhet av butiksarbete, gärna inom detaljhandel • har intresse för bistånds- och secondhandarbete • har goda kunskaper i engelska i tal och skrift • har B-körkort • delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn. Meriterande om du har: • erfarenhet av avfallshantering • erfarenhet av transportbokning. • erfarenhet av kunskap om värdering av secondhandvaror. • erfarenhet av arbete med människor med särskilda behov. • truckkort. Du är: • en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang. • självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat. • öppen, trevlig och har ett representativt sätt med hög servicekänsla. • fysiskt stark, då tunga lyft förekommer. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen.Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året. Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Secondhandverksamhet inom idéburen organisation, mellan FREMIA och Handelsanställdas förbund.Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former. Villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställningOmfattning: 100%Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelseAntal platser: 1Placering: Halmstad Sök tjänsten Klicka på länken för att söka tjänsten hos oss senast den 20 juli. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef, Brankica Nikolic, [email protected]. Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Om Varbergs Husbilar AB: Varbergs Husbilar är ett väletablerat och serviceinriktat företag som är specialiserat på nybilsförsäljning av husbilar som är vår huvudsakliga inriktning. Vi erbjuder ett noga utvalt sortiment av moderna husbilar från välrenommerade tillverkare och vänder oss till både erfarna och nya husbilsentusiaster. Utöver nyförsäljning arbetar vi även med försäljning av begagnade husbilar samt erbjuder tjänster inom inbyte, inköp och förmedling. Vår verksamhet präglas av personligt bemötande, hög kundservice och en trygg köpupplevelse. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som drivs av kvalitet, kundnöjdhet och ett stort intresse för fritidslivet på hjul. Om tjänsten: Vi söker dig som är en strukturerad och engagerad person med ett genuint husbilsintresse och god administrativ förmåga. I denna breda roll får du kombinera praktiskt arbete med administration, där du fungerar som navet mellan våra fordon, verkstad, säljteam och kunder. Tjänsten passar dig som gillar att ta ansvar, trivs med omväxling och är lösningsorienterad i vardagen. Arbetsuppgifter Fordonsrelaterade uppgifter: Administration av fordon i interna system (t.ex. Verendus och Asana) Registrering av fordon Dokumentation och administration av fukttester Beställning av reservdelar Strukturering och inventering av lager (reservdelar) Logistik & planering: Transportbokning Planera och genomföra fordonsförflyttningar Kvalitetskontroller Ankomstkontroller Leveranskontroller inför utlämning Upprättande av varudeklaration Förberedelser inför leverans Tvätt och städ av fordon inför leverans Backoffice & administration: Löpande e-posthantering Kundkontakt i butik och via telefon Reklamationshantering Posthantering Löpande uppdatering av annonser Bokning och koordinering av utställningar på mässor och andra event Administrativt stöd till övriga avdelningar Vi söker dig som: Är strukturerad, noggrann och tar egna initiativ Har god förmåga att växla mellan praktiska och administrativa uppgifter Har erfarenhet av administrativa system - exempelvis Verendus, Asana, Bilprospekt, InternalCars och Excel - Har B-körkort (krav) Har C-körkort (meriterande) Har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift (krav) Har kunskaper i tyska (meriterande) Har erfarenhet från fordons-, fritids- eller liknande branscher (meriterande) Vi erbjuder ett omväxlande och självständigt arbete i en bransch fylld av engagemang och framtidstro. Du får jobba tillsammans med kollegor som värdesätter laganda, kundservice och arbetsglädje. Här finns goda möjligheter att växa i takt med företaget. Vill du vara med och utveckla framtidens fritidsfordonshandel tillsammans med oss? Skicka din ansökan redan idag. Rekrytering sker löpande. Vi välkomnar ansökningar för både hel- och deltidstjänstegrad.
Vi söker dig med flera års erfarenhet av drift, personalansvar och kundkontakt, som vill ta nästa steg i ett växande företag inom grönyteskötsel. Som Produktionschef hos Mark & Trädgård får du leda verksamheten i Halmstad framåt med stort eget ansvar, inflytande och möjlighet att både utveckla och utvecklas. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Mark & Trädgård Skottorp AB. Om företaget Mark & Trädgård Skottorp AB är en etablerad och växande aktör inom entreprenaduppdrag, trädgårds- och anläggningsarbeten, med särskild expertis inom grönyteskötsel, markanläggning och vinterväghållning. De verkar inom såväl offentlig som privat sektor – från kommuner och sjukhus till bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag – och är idag omkring 70 medarbetare fördelade över deras etableringar i Ängelholm, Helsingborg, Halmstad och Varberg. Deras kultur präglas av ansvarstagande, kvalitet och ett starkt engagemang för både deras kunder och personal. De arbetar nära naturen, året om, och värnar om mångfald och social hållbarhet. I Halmstad har de en av deras viktigaste produktionsenheter, med kontor och drift som utgör basen för flertalet stora och personaltunga kontrakt. Här finns fyra teamledare och cirka 35 medarbetare under högsäsong. Det är en plats där du som Produktionschef får både operativt inflytande och möjlighet att påverka framtiden för ett betydelsefullt uppdrag i en organisation med hjärtat nära verksamheten Arbetsuppgifter Produktionschefen har ett övergripande ansvar för drift, planering och uppföljning av verksamheten i Halmstad och Varberg, med fokus på Halmstad. Rollen innefattar personal- och arbetsmiljöansvar för samtliga medarbetare inom kostnadsstället – cirka 25 fast anställda samt säsongsanställda – och innebär ett direkt ledarskap över fyra teamledare. Arbetsuppgifterna omfattar att leda den dagliga operativa verksamheten, säkerställa kvalitet i leveransen, följa upp resultat och se till att arbetet utförs enligt avtal, tidplaner och gällande regelverk. Produktionschefen ansvarar för att planera, följa upp och optimera både kostnader och intäkter, samt för att säkerställa fakturering och måluppfyllelse enligt budget och prognos. Rollen innebär ett nära samarbete med kund, underentreprenörer och interna funktioner, och kräver ett tydligt, strukturerat och närvarande ledarskap. En viktig del av uppdraget är att driva förbättringsarbete – såväl internt som i dialog med kund – och skapa förutsättningar för en effektiv och stabil verksamhet med hög kvalitet och stärkt kundförtroende. Övergripande ansvar för drift, planering och resultat i Halmstad och Varberg Personalansvar för samtliga medarbetare samt ledning av teamledare Ansvar för kundrelationer, avtal och samordning med underentreprenörer Driva struktur, uppföljning och förbättringsarbete i verksamheten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Flerårig erfarenhet av drift- och personalansvar inom teknisk bransch, t.ex. utemiljö/mark, bygg, anläggning eller logistik God förståelse för ekonomi samt erfarenhet av budget- och resultatansvar Van vid kundkontakt, underentreprenörer och externa samarbeten Intresse för utemiljö, mark eller grön verksamhet God vana av att arbeta i digitala system och administrativa verktyg B-körkort För att trivas i rollen behöver du vara trygg i dig själv och ha en jämn och stabil energi, även när det händer mycket omkring dig. Du har ett tydligt fokus på resultat och affärer, och gillar att få saker att hända – med struktur, koll på detaljer och ett öga för helheten. Du är en god kommunikatör som kan skapa tydlighet både i dialog och i skrift, och du bygger lätt förtroende i dina samarbeten. Det är också viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra och ser värdet i att coacha, stötta och skapa engagemang i teamet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt Plats: Halmstad Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Chefsjobb
Din framtida arbetsgivare Enairon har utvecklat världens mest energieffektiva industriella luftkompressor – en banbrytande lösning som minskar energianvändningen för tryckluft med upp till 50 %. Vår gravitationskompressor är patentskyddad, testad på Chalmers och validerad i industrin. Vi är ett snabbfotat greentech-bolag med bas i Halmstad, på väg att skala upp med siktet inställt på en global marknad. Vad erbjuder rollen? Som COO kommer du att spela en viktig roll i ledningen av bolaget och i deras nästa stora steg – att förbereda bolaget för serieproduktion av en uppfinning som potentiellt kommer dominera fler stora marknader. Därför söker Enairon världens bästa COO! Enairon är på väg att växa till en större organisation, och i rollen som COO blir du en nyckelperson i ledningen med ansvar för att utveckla de interna processerna och säkerställa att bolaget når sina mål – från att förverkliga ny teknik till att leverera färdiga produkter. I dagsläget ligger fokus på produktutveckling, men rollen kommer successivt att omfatta även det operativa ansvaret för den dagliga verksamheten. Ansvarsområden: • Ansvarig för bolagets interna processer och interna bolagsmål. Projektchef för bolagets nu viktigaste projekt, Projekt Serie 1. • Personalansvar för den tekniska utvecklingen och senare även operations (den dagliga verksamheten. • Attesterar fakturor och ansvarar för löneattestering. Vem är du? För att lyckas i den här rollen är du ansvarstagande, prestigelös och uppskattar att arbeta i en startup-miljö som blandar teknisk utveckling, bolagsutveckling med allt annat som behövs i ett växande start-up bolag. Utmärkande egenskaper: • Prestigelöst ledarskap, målinriktad med stort ansvarstagande • Utvecklingsstrateg, i den bemärkelsen att våga ta risk där risk behöver tas men minimera risk där det är möjligt • Strukturerad, bekväm med att fatta beslut och mycket lösningsorienterad • Driven och noggrann, då det underlättar arbetet som ledare i denna roll För att lyckas i rollen har du erfarenhet av: • Ledningsarbete och produktutveckling • Projektledning och/eller arbetsledning • Personalansvar Extra värdefullt är om du har: • Erfarenhet av maskinkonstruktion • Erfarenhet av ledning i ett utvecklingsbolag • Ingenjörsexamen eller annan teknisk högre utbildning • Kunskaper i det tyska språket Goda IT-kunskaper är en hygienfaktor samt att du hanterar både svenska och engelska språket i tal och skrift. Är detta din perfekta match? Vi hoppas det! Här får du utvecklas och växa som en viktig del i ledningen av Enairon. Det här är inte bara ett jobb. Det är en möjlighet att vara med och förändra en hel industri där tryckluft står för cirka 10 % av världens industriella elförbrukning. Du blir en del av ett visionärt team med högt driv, starkt nätverk och en tydlig ambition: att bygga ett världsledande industribolag från Sverige. Är du redo att förändra världen med oss? Kika gärna på filmen för mer info; https://youtu.be/QJp-HFbOVlc Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Då det är semestertider så kommer det vara lite stiltje i rekryteringen vissa veckor. V. 29 sker ett första urval, därefter tar den fart igen v.33. Sista ansökningsdatum är 27 juli. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Anders på [email protected] med vetskap om att du kan få vänta längre än vanligt på svar. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Sökord COO, Scale-up, ledarskap, teknik, ingenjör, produktutveckling
Vill du ha ett flexibelt arbete där ingen dag är den andra lik? Du arbetar på fältet och utgår hemifrån med servicebil. I tjänsten kommer du att arbeta med både problemlösning och service till företagets kunder. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas. Troligtvis har du en teknisk gymnasieutbildning i bagaget. Du har tidigare erfarenhet av tekniskt arbete och/eller service i någon form. Kunskap inom el, mekanik och elektronik är starkt meriterande. Som person är du villig att lära dig nya saker, bra på att jobba både självständigt och i team. Du gillar tekniska utmaningar och är lite av en naturlig problemlösare. Du är bra på att ta olika typer av människor och du drivs av personlig utvecklig och att skapa win-win mellan dig och dina kunder. Du innehar B-körkort är flytande i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska. Arbetstiderna är måndag till fredag 7-16, jour förekommer. Detta är en rekrytering och du blir anställd direkt av vår kund. Vad erbjuder vi? Nu erbjuder vi dig ett spännande arbete med mycket variation. Du kommer bli en del av ett arbetslag med bra samanhållning och mycket kunskaper. Dagligen kommer du att få träffa kunder och vara en del av att se till att deras vardag fungerar. Du erbjuds bland annat:• En anställning på ett företag världsledande i sin bransch• Utvecklingsmöjligheter• Flexibilitet och servicebil • Marknadsmässig lön och jourtillägg Vad innebär rollen? Arbetsuppgifterna består i huvudsak av service, förebyggande underhåll och reparation av automatiska entrélösningar. Arbetet bedrivs huvudsakligen på egen hand ute hos företagets kunder i Varberg med omnejd. Du är kundens kontaktperson och deras ansikte utåt i serviceorganisationen. Dina arbetsuppgifter som servicetekniker kommer bland annat att innebära:• Planera och prioritera serviceuppdrag • Självständigt utföra service, underhåll och reparationer • Rapportera utförda uppdrag till kund och den egna verksamheten • Föreslå förbättrings- och/eller uppgraderingsåtgärder till kund Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.
Lugnetkliniken är en privat vårdcentral som slog upp portarna i september 2021. Vi ingår i Vårdval Halland och är en liten organisation som har nära till beslut och handling. Dina arbetsuppgifter: Vi söker dig som är distriktssköterska eller sjuksköterska. Till denna tjänst är det meriterande med kompetens inom diabetesvård samt astma/KOL. Tjänsten är på deltid. Tillträde enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Vi svarar ej på förfrågningar från bemanningsföretag och säljare av ytterligare annonsering.
Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde. Kanske har du redan idag en anställning men vill jobba extra eller så är det just en timanställning som passar dig. Då ska du söka till oss på fina äldreboendet på Karl Nordströms väg i Varberg. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! Om Karl Nordströms väg äldreboende Karl Nordströmsväg är ett äldreboende med 51 lägenheter fördelat på 4 hus precis intill Apelviken i sommarstaden Varberg. På boendet finns två avdelningar för personer med demenssjukdom och två för de med somatiska besvär. Du kommer lätt hit med kollektivtrafiken eller cykel på strandpromenaden. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och som vill göra skillnad. Det är ett måste att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs ser vi som en självklarhet. Vi vill att du som söker: Har tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen Är ansvarstagande och prestigelös Hanterar det svenska språket mycket väl, i både tal och skrift Har god dator vana och förståelse för vikten av dokumentation Är villig att ta delegering vid behov Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning om minst 1350 poäng. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsterna likaså. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Blir du kallad på intervju kommer du behöva styrka din identitet genom att uppvisa ditt pass eller nationella ID-kort. Körkort gäller ej. Du visar i och med detta upp att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta Camilla enligt nedan. Tänk på att det inte går att söka tjänst hos oss via mail! [email protected] Varmt välkommen med din ansökan
Nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa där stort fokus ligger på utveckling av våra HR-system i Region Halland. Inom de närmsta åren har Region Halland flera olika digitaliseringsprojekt i gång som rör våra HR-system. Trivs du i att arbeta i en stor och ständigt föränderlig IT- och digitaliseringsorganisation? Har du varit med i införande av schema/bemanning eller andra typer av HR-system? Då har vi tjänsten för dig! Om tjänsten HR-systemen i Region Halland är många och innefattar många expertanvändare och slutanvändare. Som applikationsspecialist för HR-system arbetar du i nära samverkan med regionens lön- och personaladministrativa avdelning, central HR-avdelning samt våra expertanvändare. Du är även en viktig del i vår IT- och Digitaliseringsverksamhet där vi ser en stabil och säker drift som en självklarhet, samtidigt som vi driver nödvändig utveckling för att möta ett modernt digitalt samhälle. Rollen som applikationsspecialist innebär att: - vara expertstöd i våra HR-system. - bistå i arbetet med att genomföra tester avseende nya versioner. - medverka i användarforum, intressegrupperingar och utvecklingsprojekt. - samarbeta med våra leverantörer och andra experter inom HR-området, du är bla med och ansvarar för uppgraderingar och utvecklingsfrågor tillsammans med ditt team. - kommunicera och samverka kring förändringar och nya modulers funktionalitet. - hålla utbildningar/informationer/workshops, kommunicera förändring och vara engagerad i rollen som stöd till expertanvändare och se till att behov av utbildning för HR-system ute i verksamheterna tillgodoses. - bistå med innehåll till våra digitala utbildningar och säkerställa material såsom lathundar, rutiner och förvaltningsplaner. - ansvara för att information om våra HR-system finns lättillgänglig för Region Hallands användare. I ditt team finns flera applikationsspecialister/systemförvaltare som har spetskompetens inom våra olika HR-system, din roll är att vara specialist på våra expertanvändare. Vilka är vi? Som applikationsspecialist blir du en del av vårt HR-team på Region Hallands IT och digitalisering. Här har vi alla kompetenser samlade för applikationsförvaltning och utveckling både för applikationskompetens och IT-teknisk kompetens för alla HR-system. Här arbetar vi tillsammans med gemensamma mål och planering. HR-teamet på IT och Digitalisering består i dagsläget av 8 engagerade kollegor. Du kommer att arbeta i vårt regionövergripande "Tessa-team" som driver implementering, utveckling och förvaltning av vårt nya moderna schema/bemanningssystem. Avdelningen som du blir en del av, förvaltar och utvecklar Region Hallands interna stödsystem exempelvis inom området HR, ekonomi, diarie-/e-arkiv och logistik. Avdelningen ansvarar för cirka 100 applikationer med olika behov av förvaltning, arbetsprocesser och struktur för att åstadkomma en stabil och säker drift och skapa förutsättningar för en smartare och enklare digital vardag i regionens interna organisation men också för de som tar del av våra tjänster. Vi är totalt 21 härliga kollegor och med potential att växa. Som medarbetare hos oss blir du en del av vår verksamhet för IT och Digitalisering som har tre verksamhetsområden i olika fokus och totalt 12 avdelningar. Tjänsten ligger inom verksamhetsområdet ”Digitalisering av stöd och regional utveckling”, där vi har nära till varandra och anser att det är tillsammans vi lyckas. Vi är måna om att omvärldsbevaka och ser ständiga förändringar som naturlig del av vår arbetsvardag. Kvalifikationer Du som söker har högskoleutbildning, gärna inom HR, IT/Digitalisering eller annan utbildning som är relevant för denna tjänst. För att lyckas i rollen krävs erfarenhet antingen som expertanvändare/systemadministratör eller applikationsspecialist i ett HR- eller lönesystem. Meriterande om du har schema/bemanningssystem med dig i erfarenhet och varit med om införande av densamma. Vi förutsätter att du som söker är kommunikativ samt har en god pedagogisk förmåga. Att ha ett bra bemötande, en väl utvecklad känsla för service och förmåga att skapa goda och långsiktiga relationer är nödvändiga egenskaper. Vi ser att du har förmågan att arbeta utifrån ett helhets- och kvalitetsperspektiv genom att koppla samman hur användandet av våra system och våra processer kan komma att fungera på bästa tänkbara sätt för våra verksamheter. Som person gillar du att arbeta operativt men även långsiktigt och strategiskt i vissa frågor. En förutsättning för att trivas i rollen är att du gillar ett högt tempo i en komplex organisation men med nära till beslut! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer