Vill du ha ett ansvarsfullt, omväxlande arbete med stort utrymme för eget driv? Då har vi jobbet för dig! Om jobbet Avdelningen Värme Anläggning ansvarar för underhållet på Jämtkrafts värmeproduktions-anläggningar ur ett långsiktigt hållbart perspektiv. I avdelningen ingår det också att arbeta strukturerat med vår dokumentation, som är en av grunderna, för att kunna utföra arbeten och investeringar på rätt och säkert sätt. Vår största anläggning är kraftvärmeverket i Lugnvik, Östersund. Vi erbjuder dig att ingå i ett team som arbetar brett mot hela vår verksamhet för att stödja den dagliga hanteringen av dokumentationen. Från ändringar i mindre underhållsarbeten till leveranser från projekt. Du kommer att tillsammans med andra få vara med att utveckla arbetssätt och verktyg då vi är inne i en fas av att ta vår digitalisering vidare. Att utifrån gällande standarder, klassificeringar och anläggningsstrukturer se till att den är arkiverad och sökbar för drift-, underhålls- och projektverksamheten. Det är också en viktig uppgift att vara kravställare i löpande projekt- och ombyggnationsarbeten för att på så sätt kvalitetssäkra dokumentationen, där du är med i en tidig fas. Dina arbetsuppgifter kommer till exempel att bestå av: • Ta hand om vår tekniska dokumentation inom Värme, hantera och arkivera • Läsa och hantera cadritningar el, bygg och mek • Utveckla vårt arbetssätt och verktyg tillsammans med andra • Administrera och ta hand om vårt nya dokumentationssystem Har du även erfarenhet av följande är det önskvärt: • Integrering mellan underhåll och drift/projektverksamhet • Öppna upp CAD-ritningar och editera dessa. • Har använt något Dokumentationssystem ex. Master-IDEas och några olika Cad-system och kan editera en ritning inom el och/eller mek. Vem är du? Vi söker dig som har en högskoleingenjörsutbildning med relevant inriktning. Du har några års erfarenhet från dokumentationsarbeten och gärna från industri eller energibranschen med en teknisk inriktning. Som person är du lyhörd och du har god förmåga att samarbeta samt att etablera och upprätthålla goda kontakter. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska samt har god IT/datorvana gärna även inom CAD. Du är ansvarsfull, tar egna initiativ och kan självständigt lösa dina arbetsuppgifter. Vi ser också att du har förmåga att kunna lyfta blicken och se hur det du gör bidrar till hela Jämtkrafts resultat. Du kommer att få arbeta i ett härligt gäng och få goda möjligheter till utvecklande arbetsuppgifter. Vårt erbjudande Hos oss får du vara med och driva utvecklingen mot ett mer hållbart samhälle, i en bransch som är en förutsättning för vår välfärd. Vi jobbar tillsammans i trygga team där vi vågar testa nytt, växa och lyckas. På Jämtkraft är du viktig. Vi tänker långsiktigt, vi satsar på dig och vill att du ska trivas och hjälpa oss framåt. Fler fördelar med Jämtkraft: Jämtkraft är tillräckligt stort för att du ska kunna utvecklas och göra karriär, men tillräckligt litet för att du ska synas, vara viktig och kunna påverka. Vi tar hand om våra medarbetare och har fina förmåner, alltifrån förmånscykel till arbetstidsförkortning och föräldrapenningtillägg. Vi är en erkänt bra arbetsgivare, belönade med certifikatet ”Excellent Arbetsgivare 2025” och ”Karriärföretag 2025”. Jämtkraft bedriver arbete inom en samhällsviktig sektor. Anställningen kan därför innebära att du som sökande behöver placeras i en säkerhetsklass. Placeringsort: Östersund Omfattning & anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde: Enligt överenskommelse Vill du veta mer om jobbet? Är du varmt välkommen att kontakta Hans Eriksson, Avdelningschef för Värme Anläggning 073 – 599 49 85 eller [email protected] Ansökan Ansökan och CV ska vara oss tillhanda senast 18 augusti 2025 Fackliga företrädare: SEKO, Peter Martinsson, 073-275 52 39 Akademikerföreningen, Mikael Eklund, 072- 728 96 80 Unionen, Michael Häggmark, 072-728 96 62
Kundtjänstmedarbetare till Fujitsus Service Desk i Östersund (80%) Start: 21 juli 2025 Slut: 31 maj 2026 (visstidsanställning) Plats: Östersund Omfattning: Deltid, 80% (måndag–fredag) Lön: Enligt kollektivavtal – 128 kr/h om du är under 24 år, 147 kr/h om du är 24 år eller äldre Vill du arbeta i en dynamisk och tekniskt inriktad miljö där service och kommunikation står i centrum? Nu söker Fujitsu en engagerad kundtjänstmedarbetare till vår Service Desk i Östersund. Om rollen Du kommer att vara en viktig del av vårt supportteam och arbeta med att ge förstklassig kundservice via telefon, e-post och andra digitala kanaler. Ditt fokus är att lösa problem, vägleda användare och skapa en positiv upplevelse för både svenska och engelsktalande kunder. Vi söker dig som har: Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift God teknisk förståelse och vana vid IT-miljöer Högt kund fokus och gillar att ge bra service i alla interaktioner Tidigare erfarenhet av kundservice, support eller teknisk rådgivning Körkort är meriterande men inte ett krav Du är ansvarstagande, pedagogisk och professionell i ditt bemötande. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, och du har ett genuint intresse för att hjälpa människor. Övrigt Resor kan förekomma i samband med utbildningar. Tjänsten kräver godkänd bakgrundskontroll, inklusive UC och utdrag ur belastningsregistret. Ansökan Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Nilsson på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Barona Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.Läs mer på http://barona.se/om-oss/ INDGEN
Ortopedavdelningen söker dig som är sjuksköterska. Verksamheten som är en del av region Jämtland Härjedalen har en formulerad värdegrund: Välkomnande, Pålitlig och Handlingskraftig. Avdelningen är indelad i akut, elektiv och geriatrisk sektion. Du kommer att arbeta tillsammans med undersköterskor och i nära samarbete med läkare, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Utöver det tvärprofessionella samarbetet har ortopedavdelningen även stödfunktioner i form av apotekare, ledningssjuksköterska, vårdplaneringssköterska och bemanningsassistenter. Vi bedriver ett kontinuerligt förbättringsarbete och gör bland annat dagliga riskbedömningar för att förebygga vårdskador: vårt mål är noll vårdskador. Genom arbetet med Gröna Korset identifierar vi risker i vården och följer dagligen upp medarbetarens arbetsmiljö och upplevelser, alltid med patientsäkerheten i fokus. Detta erbjuder vi dig! -Internutbildningar inom ortopedi, både i teoretisk och praktisk form/simuleringsövningar -Delaktighet i utvecklingen och möjlighet till egna ansvarsområden -Ett hälsofrämjande arbetsplats med tillgång till välutrustat gym, gruppträning med ledare' och friskvårdbidrag -Önskeschema ARBETSUPPGIFTER Vad gör en sjuksköterska på ortopedavdelningen? -En sjuksköterska på en ortopedavdelning har ett brett och varierat ansvar, ofta med fokus på både pre- och postoperativ omvårdnad -Smärtlindring och läkemedelshantering -Såromläggningar och sårvård särskilt efter operationer -Omhändertagande av akuta och planerade ortopediska patienter -Rehabiliteringsstöd där sjuksköterskan samarbetar med fysioterapeuter och arbetsterapeuter -Omvårdnadsbedömningar och uppföljning, ofta i nära samarbete med läkare och andra yrkesgrupper -Daglig dokumentation och journalföring -Deltagande i förbättringsarbete och kvalitetsutveckling, ofta kopplat till patientsäkerhet och arbetsmiljö -Med mera KVALIFIKATIONER -Legitimerad sjuksköterska -Kunna tala och skriva på svenska ÖVRIGT -Lön sättes individuellt -Utifrån verksamhetens behov arbetar vi dag, kväll och natt, med möjlighet att endast arbeta natt
Vår ambition är att ta More Than Love till nya höjder, och för att lyckas med det så söker vi nu drivna säljare som är redo att ta sig an nya utmaningar. Är du en social, driven och engagerad person som gillar att träffa människor? Vi söker just nu nya återförsäljare till våra inspirerande homepartyn! Du behöver ingen tidigare erfarenhet – vi ger dig stöd och material för att komma igång. Bli en del av vårt positiva och energifyllda team! Söker du ett jobb som enkelt går att kombinera med vardagen? Våra homepartyn hålls ofta på kvällar och helger – perfekt för dig som vill jobba extra när det passar dig. Din roll hos oss innebär att du kommer att hålla partyn hemma hos människor som tillsammans med sina vänner förväntar sig en lustfylld kväll där du som vårt ansikte utåt säljer våra vuxenleksaker och skapar en lång och personlig relation med kunden. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter för personlig utveckling. Om oss More Than Love startade mer eller mindre i ett garage i Västerlanda i slutet av 2005. Grundaren Åsa jobbade då till största del som homepartysäljare men kände ett kall för att göra mer och kunna hjälpa fler. More Than Love har i snart 20 år byggt upp ett rykte som en pålitlig och tillförlitlig vuxen leksaksaffär, både i den fysiska butiken i Trollhättan, på webben samt via våra uppskattade homepartyn. Vi ser fram emot att höra ifrån just dig!
Östbergsskolan är en 4-9 skola med ca 440 elever med tillhörande fritidshem och ligger centralt i Östersund på Frösön. Vi har nära till friluftsliv och natur och med cykelavstånd till Östersunds centrum och andra stadsdelar. Här varvas aktivt friluftsliv med utvecklande arbetsliv, det är nära till jobb, vänner och skola. Östersund är också den expansiva universitetsstaden, där forskning och näringsliv utvecklas tillsammans, samtidigt som nya stadsdelar uppstår och utbuden breddas. Östersund är i spännande utveckling nu, och du är välkommen att växa med oss. Om jobbet Vi söker just nu Lärare i Tyska åk 6-9, gärna i kombination med fler ämnen. Tillsvidareanställning, Deltid (80-100%) med möjlighet till heltid med månadslön. Tillträde 20250813 eller efter överenskommelse. Du kommer att ingå i ett team av lärare där ni tillsammans planerar och ansvarar för elevernas utbildning och utveckling. Ert fokus ligger på att skapa de bästa förutsättningarna för varje elev i en trygg och tillitsfull miljö. Du utbildar och stöttar eleverna i deras sociala och kunskapsmässiga utveckling. Du utmanar eleverna till att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själv och andra. Vanliga arbetsuppgifter • Planera och genomföra undervisning enligt läroplanen • Samarbeta med arbetslaget kring undervisning • Betygsätta eleverna • Dokumentera i verksamhetssystem • Skapa god miljö för lärande Vi söker dig Som har lärarlegitimation och är behörig att undervisa i Tyska, gärna i kombination med andra ämnen. Vi söker dig som har ett tydligt och starkt ledarskap i klassrummet och förmågan att fånga och inspirera gruppen du undervisar med positiv inställning till arbetet. Du utvecklar ständigt undervisningen och stödjer elever i deras lärandeprocess med tydlig kommunikation. Du har god förmåga att skapa goda relationer och har ett stort intresse för pedagogiska utmaningar. Vi ser det som meriterande om du har undervisat tidigare mot grundskolans senare del. Så går rekryteringen till I den här rekryteringen kommer vi att be dig om ett utdrag från belastningsregistret. Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Barn- och utbildningsförvaltningen Förändra världen på riktigt! Att jobba med Östersunds alla barn och ungdomar är att vara med och bygga samhället och förändra vår värld, både globalt och lokalt. Det är viktigt. På riktigt. Här arbetar vi med förskola, grundskola och den anpassade grundskolan.
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en lärare till Gällö skola i följande ämne: Spanska på 60% I arbetet ingår samarbete med övrig personal. Tillsammans ansvarar ni för att skapa en trygg och stimulerande miljö, där ni ger eleverna det stöd och den stimulans de behöver för sitt lärande och sin fortsatta utveckling. För att arbeta inom skola- och barnomsorgsenhetens verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från Belastningsregistret § 22. Utdraget begär du själv hos Rikspolisstyrelsen i Kiruna. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Rekrytering sker löpande så anställning av behöriga lärare kan komma att ske innan ansökningstidens slut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarexamen och legitimation. Vi söker dig som tycker att det känns naturligt att jobba efter våra ledord; GEMENSKAP-TRYGGGHET-GLÄDJE-KUNSKAP. Du ska ha förmågan att kunna entusiasmera och leda elever och se dig själv som viktig för att eleverna ska lyckas. Du har höga förväntningar på eleverna och kan hjälpa och handleda dem så att de utvecklas utifrån sina förutsättningar. Du har goda kunskaper om skolans styrdokument och arbetar efter en väl förankrad värdegrund samt på ett tydligt sätt visar eleverna vilka mål de ska jobba mot. Att skapa goda relationer till elever, föräldrar och arbetskamrater är viktigt för dig. Du har en positiv syn på arbetet och utvecklar verksamheten med nya metoder och arbetssätt tillsammans med ditt arbetslag. ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om Tjänsten Information om uppdraget: Som sjuksköterska hos Sanandum kommer du att ha möjligheten att arbeta inom olika vårdmiljöer i Region samt närliggande kommuner och regioner. Du har flexibilitet att välja arbetsplats beroende på dina preferenser. Dina arbetsuppgifter kan variera och inkludera allt från akutsjukvård till äldreomsorg, vilket ger dig en bred och varierande erfarenhet. Arbetstid: Variera beroende på uppdrag Boende: Vi kan hjälpa dig med boende om du är bosatt på annan ort. Sanandum ombesörjer hela boendeprocessen åt dig. Kvalifikationer: Vi ser att du som söker till detta uppdrag har minst 2 års erfarenhet som sjuksköterska. Som person är du positiv, arbetsam och har lätt för att ta till dig ny information och nya riktlinjer. Ersättning: Vi tillämpar individuell ersättning. Vi tar hänsyn till antal år i yrket, specifik kompetens, vidareutbildningar, tillgänglighet samt behov av resa och boende. Vi ser möjligheterna som goda att detta uppdrag kan ge lite extra hög ersättning om tillgänglighet och kompetens bedöms som god. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av oss på Sanandum i Uppsala! Företagsbeskrivning Företag inom vårdbemanning är olika. Liksom människorna vi jobbar med. Som anställd hos Sanandum ska du känna dig som en del av just Sanandum. Vi gör det genom regelbundna träffar mellan dig och din konsultchef, från formella möten, informella middagar och fikastunder till AW´s och gemensamma utbildningar. Vårt mål är att utbilda dig i vad vi jobbar med, nämligen vårdbemanning. Kunskap är makt att välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och då är vi övertygade om att du kommer välja att jobba för Sanandum. För att läsa mer om våra personalförmåner som - Tjänstepension - Boende - Friskvårdbidrag - Resor - etc. Besök vår hemsida Vill du med på resan? Sanandum´s 5 budord till dig som sjuksköterska: · COMPETENCE Vi är nyfikna. Vi förstår och kan identifiera kompetens när vi ser den. Allt för många bemanningsföretag brister i kopplingen mellan den kompetens en vårdgivare söker och den kompetens du som sjuksköterska besitter. Vi vet skillnaden och säkerställer att din kompetens tas tillvara på så att vårdgivaren får exakt den hjälp denne behöver för stunden. · PEOPLE Arbete är världens äldsta anledning att träffas, att samarbeta. Vi vill investera i människor som är lika bra som oss. Eller vill bli. Företrädare för Sanandum är i alla lägen professionella, ansvarstagande med en hög grad av social och klinisk kompetens. · QUALITY Systematiskt kvalitetsarbete är en naturlig del av Sanandums arbetssätt. Intet kvalitetsarbete, ingen förbättring. Ingen förbättring, inget framåtskridande. Vi är sedan star certifierade enligt ISO 9+001 samt 14001 (Kvalitet och miljö). · KNOWLEDGE Kunskap är makt att välja. Välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och du väljer Sanandum som din arbetsgivare. Vårt mål är att utbilda dig i vårt arbete, nämligen vårdbemanning. Hur tänker vi? När det dags att ta steget? Vart vänder man sig om man vill ha den högst ersättningen eller det mest intressanta uppdraget? Vi är transparenta och delar gärna med oss av vår kunskap om branschen. · EXPERIENCE Din upplevelse som anställd hos Sanandum betyder allt för oss. Vi mäter därför din upplevelse av oss som arbetsgivare löpande för att utvärder arbtsätt i vår ständiga jakt efter bättre och kvalitetssäkrade processer.
Vill du bli vår framtida Visuell Merchandiser? Letar du efter en arbetsplats där du kan växa, utvecklas och bygga en karriär inom en dynamisk bransch? Eller vill ha ett spännande jobb i en social och aktiv miljö? Hos oss är utveckling mer än bara ett ord – det är en del av vår kultur. Hos oss jobbar du i en inspirerande och energifylld miljö. Join the Movement! Stadium erbjuder dig: - Ett meningsfullt jobb: Vi är ett familjeföretag som har vuxit till att bli en av Nordens största sportkedjor. Vi når resultat tillsammans genom engagemang, energi, innovation och enkelhet. Vi erbjuder dig en plats i vårt team, där du får möjligheten att växa och bli en del av vår vision: Att inspirera till en aktiv livsstil! - Gemenskap och glädje: Vi är ett sammansvetsat team som arbetar för att nå resultat – och har kul på vägen! Vi anordnar aktiviteter som stärker gemenskapen både på och utanför jobbet. Vi tränar och tävlar tillsammans - Kreativ utveckling: Vi erbjuder dig möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med oss. Vad innebär jobbet som Visual Merchandiser på Stadium? Våra kunder ska känna sig välkomna till Stadium, de ska bli inbjudna till en kundupplevelse runt hela löparbanan. En upplevelse som kännetecknas av service i världsklass. Som Visual Merchandiser ansvarar du för butikens utseende och den visuella försäljningen. Detta innebär bland annat genomförande av säsongsbyten, kampanjer och skyltfönster. Självklart är du duktig på att skapa säljande miljöer som inspirerar kunden till ett komplett köp. Tjänsten innefattar också ansvar för att leda, inspirera och bygga upp VM-kunskap hos kollegorna i butiken. Säkerställa att presentationen av visual merchandising implementeras enligt gällande riktlinjer och guidelines. Du har också förmågan att ta egna initiativ, prioritera och organisera ditt arbete för att på ett effektivt sätt nå ett bra resultat. Självklart drivs du av försäljning och att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi tror att nyckeln till detta ligger i hur vi som medarbetare trivs på jobbet och vilken atmosfär vi skapar i butiken. Där har du en nyckelroll att skapa en positiv och inspirerande arbetsmiljö med våra Värderingar i centrum. Genom att leva efter våra värderingar skapar vi en bra arbetsmiljö som avspeglar sig i mötet med kunden. Våra värderingar är ENERGI – ENKELHET – LAGANDA – INNOVATION – PASSION Vem är du? - Tycker om att ta ansvar och ser möjligheter i alla utmaningar. - Har en god känsla för färg och form och har ett stort intresse för mode och trender och är duktig på att skapa säljande miljöer som inspirerar kunden. - Tycker om och är van att jobba mot deadlines samt att du har flerårig visuell erfarenhet. Om du har intresse och kunskap om våra varumärken och produkter, är det ett stort plus. - Goda digitala kunskaper samt erfarenheter av MS Office - Är pedagogisk och lösningsorienterad och har en god kommunikationsförmåga - Delar vår vision om ett aktivt liv - 1- 2 års erfarenhet som VM i butik, alternativt relevant VM utbildning Följ med på vår resa! Så om du delar vår passion för sport, försäljning och gemenskap, vill vi gärna höra från dig! Läs mer om vårt lag på vår Karriärsida, på Instagram WorkatStadium eller på Linkedin.Klicka på länken här för att komma till att av våra poddavsnitt och på 15 min få en inblick i hur det är att jobba på Stadium. Varaktighet/arbetstid Tjänsten är på 75% med tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail till att besvara ett personlighetstest och ett kapacitetstest. Det tar ca 30 minuter att besvara testen. Vi kommunicerar mestadels genom mail så se till att hålla koll på din inkorg, håll även koll på skräpposten för säkerhets skull. Eftersom vi alltid vill göra saker så enkelt som möjligt är det inte säkert att vi väntar till sista ansökningsdag innan vi går vidare i rekryteringsprocessen. Så vänta inte, sök redan nu. Välkommen med din ansökan. Come join the movement! Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig? Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv. Join the movement.
Vill du jobba i ett team med engagerade kollegor, fyllt med energi? Ser du dig själv som driven, serviceinriktad och kommunikativ? Toppen, då kanske du är vår nästa stjärnspelare! Vi söker en butikssäljare till vårt lag. Stadiums mission är att inspirera till ett aktivt liv för alla. För att kunna göra det måste alla våra medarbetare har roligt på jobbet och drivas av samma sak som oss: att aktivera världen – vad är din drivkraft? Läs mer om våra drivkrafter på vår karriärsida. Vad gör en butikssäljare på Stadium? Våra kunder ska känna sig välkomna hos oss, de ska bli inbjudna till en kundupplevelse runt hela löparbanan. En upplevelse som kännetecknas av service i världsklass. Som butikssäljare skapar du förutsättningar för våra kunder att hitta de produkter de söker. Den dagliga servicen inkluderar att stå i kassan, personlig försäljning och att se till att butiken är visuellt attraktiv och inspirerande, välfylld med våra produkter. ****Om du har intresse och kunskap om våra varumärken och produkter, är det ett stort plus. Vem är du? Vi tror att du delar vårt sätt att tänka och våra övertygelser när det kommer till att se möjligheter i alla utmaningar. Du tycker om att ha mycket ansvar och möjlighet att växa i din roll. För att jobba på Stadium måste du vara minst 18 år. Om du har butikserfarenhet är det ett plus. Vad erbjuder vi dig? Läs mer om vårt lag på vår Karriärsida, på Instagram WorkatStadium eller på Linkedin. Klicka på länken här för att komma till ett av våra poddavsnitt och på 15 min få en inblick i hur det är att jobba på Stadium. Varaktighet/arbetstid Tjänsten är på 75% och avser perioden från 2025-09-01 till 2026-08-31. Ansökan Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail till att besvara ett personlighetstest. Det tar ca 15 minuter att besvara testet. Vi kommunicerar mestadels genom mail så se till att hålla koll på din inkorg, håll även koll på skräpposten för säkerhets skull. Eftersom vi alltid vill göra saker så enkelt som möjligt är det inte säkert att vi väntar till sista ansökningsdag innan vi går vidare i rekryteringsprocessen. Så vänta inte, sök redan nu. Välkommen med din ansökan. Come join the movement! Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig? Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv. Join the movement.
Föreningsarkivet i Jämtlands län (FAJ) är det regionala enskilda arkivet i länet. Vi är en ideell kulturförening och förvaltar i dag främst analoga handlingar från föreningar, organisationer och privatpersoner. Vi har ca 460 medlemsorganisationer och har en stark förankring i länet. Organisationen består i nuläget av tre anställda – en arkivarie, en arkivpedagog och en arkivchef – och nu söker vi en fjärde medarbetare som vill vara med och utveckla verksamheten. Vi befinner oss i en omställningsfas. När vår främsta samarbetspartner Riksarkivet lämnar Östersund bygger vi en ny struktur för framtiden. Ambitionen är stärka kompetensen kring e-arkiv och digitala arbetssätt, samtidigt som vi värnar om lokal förankring och personliga service. Föreningsarkivet är en liten organisation där alla måste vara flexibla och beredda att göra allt. Mötet med besökarna står alltid i centrum för verksamheten. Föreningsarkivet driver många olika projekt, och hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och ta egna initiativ. Vi söker dig som har en nyare arkivarieutbildning, med orienterande kompetens kring e-arkiv. Även om vi i dag enbart hanterar analoga handlingar bygger vi med dig kompetens och struktur för framtiden. Du behöver inte ha erfarenhet av att arbeta som arkivarie sedan tidigare, men måste kunna arbeta självständigt, vara öppen för att lära dig nya saker och ta för dig. Service och pedagogik ligger till grund för allt arbete. Du tycker om att möta människor, hålla kurser och föredrag samt bidra till att våra besökare får en trygg och lärorik upplevelse. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och hög digital kompetens. Vi ser gärna att du också har intresse för marknadsföring och sociala medier, då du kommer att få arbeta med att kommunicera verksamheten utåt. Vi söker dig som · Har en kandidatexamen från universitet eller högskola där arkivvetenskap ingår. Din utbildning är relativt ny, vilket innebär att du har god kännedom om moderna arbetssätt, digitala verktyg och aktuella lagkrav inom arkivområdet. · Har kunskaper inom e-arkiv · Har ett pedagogiskt förhållningssätt och trivs i mötet med människor · Är serviceinriktad och tycker om att hålla föreläsningar och kurser · Har god förmåga att kommunicera i tal och skrift · Gärna har intresse för marknadsföring och sociala medier · Är flexibel och vill vara en del av ett litet team där vi stöttar varandra i stort och smått Vid tillsättningen av tjänsten kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Omfattning & arbetsort Tjänsten är på heltid och placerad i Östersund. Då vi är en liten arbetsplats arbetar vi på plats i våra lokaler. Vi erbjuder En möjlighet att vara med i en spännande omställningsfas i en liten men dynamisk organisation där engagemang och gott samarbete präglar vardagen.
Välj ett jobb för att visa detaljer